Zat vanmorgen met een bult Zweden in overleg, die hadden er enorm veel zin inquote:
Jawel hoor, ik herdenk het zeker. En het woord midsommar is veel beter dan ons "begin van de zomer".quote:Op vrijdag 23 juni 2023 20:25 schreef Molo het volgende:
[..]
Zat vanmorgen met een bult Zweden in overleg, die hadden er enorm veel zin in
En wij in Nederland, doen er natuurlijk weer helemaal niets aan![]()
Fijn feestje gewenst daar!
Hoezo waren die vanochtend nog aan het werk.quote:Op vrijdag 23 juni 2023 20:25 schreef Molo het volgende:
[..]
Zat vanmorgen met een bult Zweden in overleg, die hadden er enorm veel zin in
Ja ik had iets ingepland, niet hieraan gedacht. Kreeg het ook wel te horenquote:Op vrijdag 23 juni 2023 22:41 schreef Viv het volgende:
[..]
Hoezo waren die vanochtend nog aan het werk.
Afgezien van veel regen, nog niet.quote:
Uiteindelijk bleek de driehoek Stockholm-Uppsala-Västerås precies in de luwte te liggen, dus niks gemerkt afgezien van wat regen. Bussen reden ook gewoon volgens schema, dus geen harde wind.quote:
Leuk!quote:Op maandag 5 januari 2026 16:18 schreef JeOma het volgende:
Dit topic lijkt niet al te levendig, maar ik probeer het toch. Wij gaan over een maandje een paar dagen rondkarren in de buurt van Örebro. Het zou goed kunnen dat we uiteindelijk (over 3 a 8 jaar) naar Zweden willen emigreren en dit wordt een eerste kennismaking. Zit al lang op Hemnet te kijken, zát te koop wat onze boxen tickt.
Zijn hier Zweden-Fokkers die tips hebben hoe we die paar dagen goed kunnen gebruiken? Ik wil (via Hemnet) ook als het kan een paar bezichtigingen plannen om een gevoel te krijgen bij die huizen daar. Misschien worden we wel gék als we daar rondrijden, misschien vinden we het zo tof dat we nog eerder willen emigreren. Het is hier namelijk sowieso te druk naar onze smaak.
Wat Knut zegt: het is niet altijd mogelijk om een rondleiding te regelen buiten de algemene bezichtiging om. Maar als je te zijner tijd serieuze interesse hebt in een specifiek huis, dan zou ik het altijd proberen, en wel vķķr de datum van de algemene bezichtiging. Soms wordt een huis namelijk al eerder verkocht en wordt die algemene bezichtiging geannuleerd.quote:Op maandag 5 januari 2026 16:18 schreef JeOma het volgende:
Dit topic lijkt niet al te levendig, maar ik probeer het toch. Wij gaan over een maandje een paar dagen rondkarren in de buurt van Örebro. Het zou goed kunnen dat we uiteindelijk (over 3 a 8 jaar) naar Zweden willen emigreren en dit wordt een eerste kennismaking. Zit al lang op Hemnet te kijken, zát te koop wat onze boxen tickt.
Zijn hier Zweden-Fokkers die tips hebben hoe we die paar dagen goed kunnen gebruiken? Ik wil (via Hemnet) ook als het kan een paar bezichtigingen plannen om een gevoel te krijgen bij die huizen daar. Misschien worden we wel gék als we daar rondrijden, misschien vinden we het zo tof dat we nog eerder willen emigreren. Het is hier namelijk sowieso te druk naar onze smaak.
Om hier nog even op terug te komen: het duurde uiteindelijk 3,5 dag voordat we weer aangesloten waren. Het was wel duidelijk dat storingen in de steden prioriteit hadden, want daar treft een omgevallen boom op het elektriciteitsnet al snel 100+ huishoudens en bij ons op het platteland slechts circa 5.quote:Op maandag 29 december 2025 02:10 schreef Viv het volgende:
Jullie nog last gehad van storm Johannes? Wij zitten sinds gisteravond met stroomuitval en daardoor ook geen stromend water, want eigen waterput.
Thanks, ik ben vooral benieuwd naar jouw Tip 2. Wij willen waarschijnlijk ook niet in Zuid-Zweden terechtkomen vanwege de gelijkenis qua weer met Nederland (wij houden van koud en donker), maar waarom die grote steden mijden?quote:Op dinsdag 6 januari 2026 14:19 schreef RamboDirk het volgende:
Tip. Zorg dat je de taal spreekt. Zweden zijn behoorlijk buitenlander moe en de taal spreken en meedoen in het dorpse leven wordt gewaardeerd.
Tip 2 Mijdt Zuid-Zweden en de grote steden.
Tip 3 het mooiste is als je potentiele huis de infrastructurele aansluitingen heeft en het verwarmingsysteem modern is.
Cru gezegd; je komt dan in dezelfde multiculti ellende als in Nederland. Terwijl je op een half uurtje rijden van elke grote stad in de rust en de ruimte zit.quote:Op woensdag 7 januari 2026 09:00 schreef JeOma het volgende:
[..]
Thanks, ik ben vooral benieuwd naar jouw Tip 2. Wij willen waarschijnlijk ook niet in Zuid-Zweden terechtkomen vanwege de gelijkenis qua weer met Nederland (wij houden van koud en donker), maar waarom die grote steden mijden?
@JeOma wil geen buren hebben, dus dat komt wel goed danquote:Op woensdag 7 januari 2026 09:22 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Cru gezegd; je komt dan in dezelfde multiculti ellende als in Nederland. Terwijl je op een half uurtje rijden van elke grote stad in de rust en de ruimte zit.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |