Dan valt die afquote:Op dinsdag 13 oktober 2015 16:07 schreef Isegrim het volgende:
Zit allemaal redelijk bij elkaar in de buurt behalve die Italiaan.
Beide niet direct in de buurt maar nog steeds te lopen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 16:08 schreef Soury het volgende:
[..]
Dan valt die af
edit: Ik zie er twee Messina en Lux
OK, nogmaals het maakt mij niet uit. Als er mensen zijn die ergens liever niet eten strepen we die gewoon af.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 16:17 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Beide niet direct in de buurt maar nog steeds te lopen.
Bakkerij is eventueel ook te lopen (+/- 10 a 15 min) vanaf CS.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 16:03 schreef Soury het volgende:
Het duurt nog even, maar misschien is het handig eerst naar de bakkerij te gaan (tram 8) zag ik al.
Evt. afspreken op CS. Daarna naar de markthal en dan met zijn alle ergens gaan eten?
Ik weet dus niet wat de ligging van de aangeraden restaurants is. Wel alles even gegoogeld
Vanaf de Markthal is die ook nog wel te doen. Sansan is nog wel het snelst vanaf daar.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 16:07 schreef Isegrim het volgende:
Zit allemaal redelijk bij elkaar in de buurt behalve die Italiaan.
Oh echt? . Stukkie lopen is geen probleem.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 16:27 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Bakkerij is eventueel ook te lopen (+/- 10 a 15 min) vanaf CS.
[..]
Vanaf de Markthal is die ook nog wel te doen. Sansan is nog wel het snelst vanaf daar.
Oh tof. Ik had geen idee. Rotterdam is nieuw voor mequote:Op dinsdag 13 oktober 2015 16:37 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
![]()
A. Markthal
B. (Groen, valt weg onder D) is de Bakkerij
C. Sansan
D. Tosca
E. Bom Gosto
F. Messina
G. Lux
Je kunt ook de tram pakken.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 16:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
We gaan toch niet van de Markthal naar de bakkerij of andersom lopen he?
Ik heb een ov chipquote:Op dinsdag 13 oktober 2015 16:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
We gaan toch niet van de Markthal naar de bakkerij of andersom lopen he?
We kunnen die week de bezorging overslaan of beperken. Dan zou 17u klaar ook moeten lukken.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 16:41 schreef Isegrim het volgende:
Afhankelijk van hoe druk het is zijn we meestal tussen 18u en 19u klaar. Maar ik kan een deel van het schoonmaakwerk ook op zondag doen eventueel. Liever niet, maar het kan wel.
Als we langs geweest zijn zijn jullie sowieso losquote:Op dinsdag 13 oktober 2015 16:49 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
We kunnen die week de bezorging overslaan of beperken. Dan zou 17u klaar ook moeten lukken.
Even als idee hoor, maar zou het voor jullie niet handiger zijn om niet mee naar de Markthal te gaan? Wel gezellig natuurlijk als jullie mee gaan.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 16:41 schreef Isegrim het volgende:
Afhankelijk van hoe druk het is zijn we meestal tussen 18u en 19u klaar. Maar ik kan een deel van het schoonmaakwerk ook op zondag doen eventueel. Liever niet, maar het kan wel.
Zijn dat de aan te raden restaurants?quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 16:37 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
![]()
A. Markthal
B. (Groen, valt weg onder D) is de Bakkerij
C. Sansan
D. Tosca
E. Bom Gosto
F. Messina
G. Lux
Ik ging daar eigenlijk al vanuit hoor.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 18:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Even als idee hoor, maar zou het voor jullie niet handiger zijn om niet mee naar de Markthal te gaan? Wel gezellig natuurlijk als jullie mee gaan.
Ja,quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 18:44 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zijn dat de aan te raden restaurants?
Dan kunnen we Sansan doen, nadat we naar de markthal zijn geweest.
Of Tosca of Bom Gusto nadat we bij de bakkerij zijn geweest.
Niet omdat ik er zelf graag komquote:Op dinsdag 13 oktober 2015 18:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben al eens bij Tosca geweest, heb liever iets anders als het kan.
Lijkt mij ook eerlijk gezegd de meest verrassende keusquote:Op dinsdag 13 oktober 2015 18:50 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Niet omdat ik er zelf graag kom maar ik denk dat uit CUL-redenen Sanan de grootste aanrader is die er tussen zit, omdat dat wel echt anders dan anders is. De echte Chinese Szechuankeuken, en die zie je in Nederland eigenlijk niet, ik verwacht dat dat voor de meeste meeters een totaal nieuwe ervaring is
Ah, ok.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 18:48 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik ging daar eigenlijk al vanuit hoor.
Ik ben helemaal voor, maar dan bestel ik wel alvast van te voren een brood.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 18:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb nog nooit echt Chinees gegeten dus dat lijkt mij ook de interessantste optie.
Ja duh. Ruimte in de vriezer vrijmaken ookquote:Op dinsdag 13 oktober 2015 18:58 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik ben helemaal voor, maar dan bestel ik wel alvast van te voren een brood.
Ik heb geen idéé tot hoe laat je daar terecht kan. Maar dat gaan we plannenquote:Op dinsdag 13 oktober 2015 18:48 schreef Isegrim het volgende:
[..]
De bestellingen moeten we maar van te voren makenquote:Op dinsdag 13 oktober 2015 19:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja duh. Ruimte in de vriezer vrijmaken ook
Ik bestel fudgequote:Op dinsdag 13 oktober 2015 19:01 schreef Soury het volgende:
De bestellingen moeten we maar van te voren maken
Leuk, hou ik rekening met de tijd. Niet dat we om 9:00 al op het CS staanquote:Op dinsdag 13 oktober 2015 18:48 schreef Isegrim het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 19:44 schreef Iwanius het volgende:
Voor hen die Rotterdam niet kennen toch nog even wat punten:
Bakkerij LHO & Isegrim:
Allereerst is de bakkerij lopend vanaf Rotterdam CS echt geen 10 of 15 minuten tenzij je flink doorstapt tot bijna rent. Het is ongeveer normale pas (zoals men altijd op straat slentert) +/- 20-25 minuten lopen dus trek er voor je dooie akkertje maar 30 min. max vooruit.
Wbt de uitgesproken smaak, als het geen cul-meet was, was ik dat met je eens. Maar zeker met een groep zal er variatie genoeg zitten in de-te delen- gerechten, en is het juist de uitgesproken smaak die het bijzonder maakt. En diezelfde gerechten ga je elders niet vinden.quote:Chinees eten San San
Allemaal leuk en aardig dat sommigen dit gelijk opnoemen als de plek om chinees te gaan eten maar niet iedereen heeft deze (of kent deze) smaak en zal het bevallen gewoon omdat ik weet dat zeker 90% van de gemiddelde nederlander een smaak heeft die veelal gebaseerd is op de Indische keuken/ zondag chinees. Niet erg maar dan valt deze specifieke smakende keuken gewoon vies tegen als je dit voor het eerst probeert en is het zonde om dit te bezoeken.
Mijn tip zou zijn als je met een gezelschap zit dat dit niet standaard gewend is maar wel lekker wil eten om de bekende HK chinezen af te gaan en daar dan wat typische Schezuan gerechten uit te proberen die je lekker lijken en die je niet kent.
Verschil met San San? Bij de HK chinezen heb je tenminste nog keuzes uit wat dan heet "je bekende zondagchinees gerechten"als het je allemaal niet bevalt terwijl je bij San San dan vast zit aan deze specifieke keuken en smaken.
Willen jullie tips hebben, vraag gerust misschien kan ik jullie wel verder helpen.
Om een voorzetje te geven:
Voor hen die vroeg in Rotterdam zijn,ga de markthal bezoeken en de rest van de stad. Voor de anderen die later komen: Met zijn allen op een afgesproken tijdstip bij De Bakkerij verzamelen(lekker centraal en iedereen is dan bij elkaar en je ziet de toko gelijk,zorgen zij (Isegrim & LHO al of niet alvast ingekocht en later verrekend bij het eten) voor een flesje bubbels(proseco oid) proosten jullie op de rest van de avond,gaan jullie daarna met zijn allen lekker uiteten ergens en vanaf daar misschien Rotterdam verder verkennen.
Ik denk dat als je in goed gezelschap bent het niet uit maakt. Wel dat we al met een aardige groep zijn en het leuk is om met zijn alle aan tafel te gaanquote:Op dinsdag 13 oktober 2015 21:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik wil juist geen Hollandse Chinees.
Wat is jou voorkeurquote:Op dinsdag 13 oktober 2015 21:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dat sowiesoquote:Op dinsdag 13 oktober 2015 21:32 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik denk dat als je in goed gezelschap bent het niet uit maakt. Wel dat we al met een aardige groep zijn en het leuk is om met zijn alle aan tafel te gaan
Ook Sansanquote:Op dinsdag 13 oktober 2015 21:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat sowieso
Ik ben juist enorm benieuwd naar het eten dat Chinezen zelf eten. Leuk om dingen te eten die ik nog niet ken.
Dat!!quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 21:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ook voor veel Chinezen is Sichuan een brug te ver.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 21:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat sowieso
Ik ben juist enorm benieuwd naar het eten dat Chinezen zelf eten.
Genoeg milde of matig pittige gerechten.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 21:44 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ook voor veel Chinezen is Sichuan een brug te ver.
De gemiddelde Chinees is een mietje wat betreft chilipeper.
Nou ik heb wel eens een soep gehad waarvan ik door de sneeuw wilde rollenquote:Op dinsdag 13 oktober 2015 21:44 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ook voor veel Chinezen is Sichuan een brug te ver.
De gemiddelde Chinees is een mietje wat betreft chilipeper.
Ik neem ook aan dat we kunnen lezenquote:Op dinsdag 13 oktober 2015 21:46 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Genoeg milde of matig pittige gerechten.
Oh, dat zou tof zijnquote:Op dinsdag 13 oktober 2015 21:47 schreef golfer het volgende:
Als het San San gaat worden dan kunnen Bluezz en ik voorlopig op de misschien-lijst gezet worden.
Leuk ik pas het morgen aan.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 21:47 schreef golfer het volgende:
Als het San San gaat worden dan kunnen Bluezz en ik voorlopig op de misschien-lijst gezet worden.
Ik heb daar niet zo veel mee, ik proef niks meer dan.quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 21:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh, dat zou tof zijn
Ooit een keer met FOKkers ergens gegeten waar we met een dobbelsteen bepaalden wat we gingen eten. Eerst het restaurant (erg geslaagde gooi) en toen ook individueel wat we van het menu gingen nemen. De ober weigerde bijna mijn keus op te nemenHij probeerde steeds uit te leggen dat het héél héél heet was en ik stoicijns: ja, dat wil ik. Hey, ik had dat gerold! En het wás heet. Loeiheet! Maar met behulp van een biertje gewoon hele bord leeg gegeten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |