Begrip is ook heel belangrijk.quote:Op woensdag 23 september 2015 11:43 schreef Fripsel het volgende:
Ja m'n vriend probeert wel heel lief te zijn. Maar voor hem is het ook lastighij heeft een dwangstoornis i.c.m. een lichte depressie en lichte sociale angst. Dus we zijn een lekker stel bij elkaar
ik mis vaak de fysieke kracht om dingen daadwerkelijk te ondernemen, en bij hem is het soms de psychische kracht die ontbreekt al gaat dat steeds beter.
Sowieso gaat het wel steeds beter wat dat betreft, een tijd terug konden we echt tegen elkaar opvliegen van onbegripmaar we begrijpen elkaar steeds beter.
Dat vind ik ook zo lastig, omdat ik in beide posities zit, ik ben zelf ziek maar m'n vriend is ook ziek, ben ik er me heel erg van bewust hoe een extra last het kan zijn, ookal kun je er niks aan doen. En dat vind ik wel moeilijk..
Vind jullie reacties heel fijn en lief. En dat misplaatste trots herken ik ook wel, wil het soms gewoon niet toegeven. Dan weet ik dat dat beter is als ik iets aangeef/vraag en dan krijg ik het toch m'n strot niet uit.
Ik weet het antwoord!quote:Op woensdag 23 september 2015 11:44 schreef Fripsel het volgende:
Of het klagen helpt weten we niet, dat kan twee kanten op, maar dat zien we vanzelf wel
Ik heb wel een goed voorbeeld met de bus. Ben overdag afhankelijk van het OV en aan het eind van de schooldag is de bus altijd stampes vol en ik durf dan met m'n 21 jarige koppie niet te vragen of ik op de mindervalide stoel mag zitten. Terwijl ik weet dat het me vaak m'n laatste energie kost en extra pijn betekent als ik blijf staanquote:Op woensdag 23 september 2015 11:55 schreef vannelle het volgende:
[..]
Begrip is ook heel belangrijk.
Niet alleen voor elkaar maar ook voor jezelf! Het is idd moeilijk om je ergens bij neer te leggen, dat ervaar ik zelf ook.
Aan de buitenkant zie je niks aan me (behalve dat ik gruwelijk knap ben) maar de beperkingen zijn er wel degelijk!
En dat kan wel eens apart overkomen. Als we bijvoorbeeld boodschappen hebben gedaan en mijn vriendin moet de tassen sjouwen word ik nog wel eens aangekeken alsof ik een luie lamzak ben.
Maar ja, moet je nou echt alles aan iedereen uit gaan leggen? Nee toch? Laat ze maar denken, ik zit daar niet mee.
En ik wil nog even zeggen dat ik het fijn vind dat jullie situatie wat minder gespannen is door begrip voor elkaar.
Een goede thuissituatie is een goede basis voor een leven waarin je ook plezier kan hebben.
Kom maar gewoon voor jezelf op! Niks mis mee.quote:Op woensdag 23 september 2015 12:07 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Ik heb wel een goed voorbeeld met de bus. Ben overdag afhankelijk van het OV en aan het eind van de schooldag is de bus altijd stampes vol en ik durf dan met m'n 21 jarige koppie niet te vragen of ik op de mindervalide stoel mag zitten. Terwijl ik weet dat het me vaak m'n laatste energie kost en extra pijn betekent als ik blijf staan
Het was lastig, het is moeilijk om eigen onvermogen toe te geven.quote:Op woensdag 23 september 2015 15:18 schreef caroro het volgende:
Vannelle![]()
dat je toch die stap gezet hebt om hulp te vragen!!
ben ik ook benieuwd naar!quote:Op maandag 28 september 2015 20:18 schreef -sabine- het volgende:
Wanneer hoor je de uitslag vannelle?
Ik doe echt wel nuttige dingen, maar zo voelt het gewoon niet. Ik krijg er bij lange na geen voldaan gevoel van, en dat is wat ik mis. En dat is kloterig, maar ik kan en wil er ook niet de hele dag bij stil staan, want dan word ik gek.quote:Op woensdag 30 september 2015 01:44 schreef vannelle het volgende:
Nou, en dát bedoel ik dus.
De dagen lijken niet alleen leeg, ze zijn ook leeg.
In het verleden hadden we gloriedagen, 12 uur of meer? Kom maar op.
En nu vallen we in een gat en we kunnen de problemen die we hebben om de dag te vullen wel noemen maar antwoorden op die vraag of suggesties hebben we met z'n allen meer aan gok ik zo.
Ik ken hetquote:Op woensdag 30 september 2015 00:21 schreef caroro het volgende:
Werken is voor mij helaas een gepassseerd station. Ik probeer mn dagen invulling te geven, maar het blijft een gevoelige snaar.
Ken dat ja, voel me de laatste tijd vaak eenzaam.quote:Op woensdag 30 september 2015 11:32 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Ik ken hetPersoonlijk heb ik dat met een sociaal leven hebben: geen. Zit de hele dag thuis, al heb ik 3x per week een half dagje therapie en krijg zo af en toe bezoek, en dat was het dan.
Wat fijn dat de zalf helpt, en dat je energie hebt. Ik hoor wel vaker dat shunts nogal eens willen opspelen.quote:Op zondag 4 oktober 2015 01:07 schreef LPFAN het volgende:
Ik heb gelukkig veel energie momenteel en sport op niet dialyse dagen. Moet dringend afvallen en gaat de goede kant op.
Zalf voor mijn huid helpt! Erg blij mee
Kan alleen moeilijk in slaap komen laatste dagen, shunt is overactief aan het doenop mijn zij wil helemaal niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |