abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156293272
Dit mooie apparaat kan wel een eigen topic gebruiken dacht ik zo. Genoeg mensen die het hebben en er zijn ook alweer alternatieve apps en dergelijke voor te vinden dus alles centraal is wel zo handig. Maar voor degene die het niet kennen...wat is het nou eigenlijk?

Mi Band
Het is simpel gezegd een 'smartdevice' wat om je pols zit en bepaalde zaken monitort. Zo zit er een sensor in om je stappen te kunnen tellen en ook om je slaap te monitoren. Je kan bijvoorbeeld bijhouden hoeveel je geslapen hebt en hoeveel tijd daarvan een 'diepe slaap' is geweest. Als extratje daarbij heb je nog dat er een alarm af kan gaan door de trilmotor in het bandje, en dat hij je ook probeert te wekken als je in lichte slaap bent. Dit met het idee dat je dan prettiger wakker wordt.

De stappenteller werkt ook eenvoudig. Je hoeft hier niks aan te doen en je kan aan het einde van de dag je Mi Band synchroniseren met de app en op die manier zie je wat voor afstand je gelopen hebt, hoeveel calorieën verbrand et cetera. Eigenlijk dus een compleet apparaat wat je gehele gezondheid kan bijhouden middels de goede app van Xiaomi.

Daarnaast heb je ook nog notificaties die kunnen worden doorgestuurd via bluetooth. In de officiële app kan je 3 apps selecteren waarvan je de notificaties middels de ledjes op het bandje krijgt. Maar een onofficiële app die hier (klik) te vinden is kan je al wat meer mee instellen.

Specificaties
• 30 dagen standby
• IP67 ceritificering
• 5 gram
• Bluetooth 4.0, werkt met Android 4.4+ and iOS 7+

Eerste ervaringen
Zelf heb ik die van mij bij Allbuy vandaan waar hij op dat moment het goedkoopst was met coupon FOKNLAB voor $14,40

Komt dus in de volledig originele verpakking dus ook leuk om weg te geven. Zelfs het plastic zat er nog omheen :+

Het komt in een strak doosje waar je alle Xiaomi apparaten wel in vindt.

In de doos dus de 'pil', de oplader en het plastic bandje. Zelf heb ik ook nog een imitatie leren bandje besteld dus als die binnen is zal ik die ervaring hier ook nog wel even delen.

Qua gebruik heb ik in eerste instantie de officiële app gebruikt die gewoon in de app store te vinden is. Het pairen werkt erg simpel en ik gebruik hem voorlopig als stappenteller en slaap monitor. De notificaties heb je altijd bluetooth voor nodig en zo belangrijk vind ik dat niet dus hier maak ik geen gebruik van.

Ook om je pols merk je amper dat je hem om hebt vanwege het lage gewicht en het apparaatje is makkelijk te synchroniseren als je dit wilt doen. Ideaal dus om aan het eind van de dag / in de ochtend even te kijken hoe het ervoor staat. Je kan via de app ook een doel instellen van bijvoorbeeld 8.000 stappen en zonder te synchroniseren zal de Mi Band je ook informeren hoe het met je doel staat.

Hier een idee van de app:

Eigenlijk tot dusver een positief gevoel over dit bandje, en helemaal een leuke gadget voor het geld natuurlijk. Er is inmiddels wel een nieuwe versie met alleen maar witte ledjes, deze zou ook een betere sensor hebben. Iemand hier al ervaringen mee?

[ Bericht 0% gewijzigd door rene90 op 22-09-2015 12:11:27 ]
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_156293747
Hoe is het met de Google Fit integratie?
Uitvinder van de biersmiley.
  dinsdag 22 september 2015 @ 12:38:08 #3
264281 livalo
Parttime internetheldin.
pi_156294037
Ik heb er ook eentje! Gebruik hem zelf wel met continue koppeling met mijn telefoon, want dan gaat hij trillen en knippert 'ie rood als ik gebeld word. Erg handig, aangezien ik werk op invalbasis en dus altijd gebeld kan worden (maar wel vaak mijn telefoon vergeet bij te houden).

Vergeet niet om hem aan je niet dominante pols te plaatsen. Als je het aan je rechter hand doet en je bent rechts, gebruik je die hand ook voor tanden poetsen, haren kamen enzovoort. Beetje jammer als het bandje dat als stappen ziet ;)

Ik heb een tijdje terug getest hoe het met hardlopen zit. Ben pas weer begonnen, en was benieuwd hoe 'precies' hij was. Daarom na precies 5 km even gepauzeerd en runkeeper vergeleken met de stappenteller.

Zit nog wel een verschil in zoals je ziet. Nu heb ik die befaamde dag tussendoor ongeveer 3 minuten gelopen (precies 300 stappen) maar vind het verschil alsnog vrij groot. De andere wandelmeters zijn vooral in de keuken geweest, dus het is niet alsof hij het rennen als wandelen ziet (zo langzaam ben ik nu ook weer niet ;)). In China zijn ze ondertussen ook chips voor in je hardloopschoen aan het testen, dus ben erg benieuwd wat daar uit gaat komen!

Verder vind ik het grappig om te ontdekken dat ik vrij veel beweeg in mijn slaap. Blijk volgens de app erg onrustig te slapen, en heb er soms al een wandelingetje opzitten als ik wakker word.

Al met al weet ik dus nog niet precies hoe betrouwbaar hij precies is, al lijkt het slaapritme en het gewone wandelen redelijk te kloppen. Met hardlopen lijkt het bandje vaak aan de lage kant te zitten. Wat ik vooral belangrijk (en fijn) vind, is dat het me bewuster maakt van hoe veel en hoe vaak ik beweeg. Ik moet toegeven dat ik sneller nog even een wandelingetje ga maken.
Op zaterdag 23 januari 2010 18:54 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
JIJ HEKS :'(
pi_156294291
Beter laat dan nooit [v2 is bijna uit. Deze? http://www.mobipicker.com(...)new-smart-wearables/ ] :)

Hier bij de buren ook super veel informatie te vinden http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1616858

[ Bericht 10% gewijzigd door eddepetfokt op 22-09-2015 12:56:15 ]
pi_156294380
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 12:49 schreef eddepetfokt het volgende:
Beter laat dan nooit [v2 is bijna uit] :)

Hier bij de buren ook super veel informatie te vinden http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1616858
Ben daar toch minder van gecharmeerd. En zoals ik het las ergens was het zo dat Xiaomi het financiert, maar in hoeverre het echt een Mi Band 2 is? Hopelijk komt de Mi Band 2 nog wat gewoon vergelijkbaar is met de huidige, maar dan met een hartslagsensor onderin.
Top 5 China producten
pi_156294499
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 12:54 schreef rene90 het volgende:

[..]

Ben daar toch minder van gecharmeerd. En zoals ik het las ergens was het zo dat Xiaomi het financiert, maar in hoeverre het echt een Mi Band 2 is? Hopelijk komt de Mi Band 2 nog wat gewoon vergelijkbaar is met de huidige, maar dan met een hartslagsensor onderin.
De Miband blinkt uit in functialiteit en zeer lage prijs. De kwaliteit van de siliconen bandjes is wel ondermaats, maar gezien de prijs acceptabel.

Ik hoop ook op een scherp gesprijsde Miband 2, die zou prima naast de Amazfit kunnen bestaan.
pi_156296728
Is er hier toevallig iemand die 'm op een Jiayu G2s aan de praat heeft gekregen?

Heb er al een tijdje een liggen, maar ik kan de app vooralsnog niet draaien :(
pi_156297018
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 14:47 schreef Azreal het volgende:
Is er hier toevallig iemand die 'm op een Jiayu G2s aan de praat heeft gekregen?

Heb er al een tijdje een liggen, maar ik kan de app vooralsnog niet draaien :(
Ook niet de niet-officiële app? En wat werkt niet, de app start gewoon niet op ofzo?
Top 5 China producten
pi_156297654
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 15:04 schreef rene90 het volgende:

[..]

Ook niet de niet-officiële app? En wat werkt niet, de app start gewoon niet op ofzo?
Hoe lang duurde het voor je hem binnen had? Ik wil hem over 2,5 week kunnen gebruiken. Is de kans groot dat het lukt?
pi_156297833
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 15:38 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Hoe lang duurde het voor je hem binnen had? Ik wil hem over 2,5 week kunnen gebruiken. Is de kans groot dat het lukt?
Ik zou het er niet op gokken, zelfs niet bij een Banggood die snel verzend.
Top 5 China producten
  roze dinsdag 22 september 2015 @ 16:06:17 #11
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_156298352
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 15:46 schreef rene90 het volgende:

[..]

Ik zou het er niet op gokken, zelfs niet bij een Banggood die snel verzend.
Via eBay heb ik mijn spullen altijd wel binnen 1 a 2 weken binnen.
Your beauty never ever scared me.
pi_156301206
quote:

[..]

Als levertijd belangrijk is, gewoon in Nederland bestellen. Voor ¤25 ben je klaar, wel even opletten dat je de nieuwe versie (XMSH03HM) krijgt ivm verbeterde sensor en batterij.
pi_156301870
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 15:04 schreef rene90 het volgende:

Voornamelijk is het dat ik de G2s niet geroot krijg. Misschien niet het juiste topic voor die vraag :P
pi_156301884
quote:

Die van mij deed er via Gearbest zo lang over dat ik vergeten was dat ik 'm uberhaupt besteld had.
pi_156313927
Ik heb 'm ook! Maar hij ligt alweer een tijdje stof te happen. De standaard App werkt namelijk niet echt jofel, aangezien het overgrote deel nog niet vertaald is.

En andere apps kappen er om de minuut mee op mijn Blackberry.

Dus, helaas :P. Miskoop van de week weer.
pi_156314076
quote:
14s.gif Op woensdag 23 september 2015 02:52 schreef Anne het volgende:
Ik heb 'm ook! Maar hij ligt alweer een tijdje stof te happen. De standaard App werkt namelijk niet echt jofel, aangezien het overgrote deel nog niet vertaald is.

Wat is er nog niet vertaald dan? Als ik de officiele app gebruik en switch tussen Chinees of Engels zie ik vrijwel geen verschil.

Overigens merk ik weinig van die andere sensor in de witte led versie. maar die leds zijn wel beter leesbaar.
pi_156314220
quote:

Die Blackberry of de Mi Band? Op Android werkt die app echt prima. Nergens problemen mee.
Top 5 China producten
  woensdag 23 september 2015 @ 11:26:14 #18
379283 LittleBrownie
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_156317409
quote:

Verkoop je hem? :P
[i] When you try your best but you don't succeed. When you get what you want but not what you need. [/i]
  woensdag 23 september 2015 @ 11:32:43 #19
5624 Thee
Mag ook koffie zijn
pi_156317531
Ik vindt hem er goed uitzien, niet zo bling bling en ook geen grote knoepert aan mijn pols.

Ik draag hem vooral in de nacht, om mijn slaap te monitoren. Dat gaat maar matig omdat ik bijna iedere nacht wel een keer wakker wordt om een uur of 4 (even wat water drinken, WC enzo)
Dan denkt mijn mi-band dat de nacht gedaan is en gaat over op dag stand. De slaap van 23.00 uur tot 4.00 uur wordt dan niet gelogd en lijkt het of ik maar slaap van 4.00 uur tot 7.00 uur. Overdag laat ik de band wel eens af, dan wordt wel de hele dag slaap geregistreerd.

Ik vindt het jammer dat ik de foute logs niet kan wissen of verbeteren. (ik weet in iedergeval niet hoe dat moet)

Ik zoek nog wel een echt goede slaap monitor. Mag dan wat meer kosten
Mensen die je te vriend moet houden zijn meestal niet je vrienden
pi_156323868
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 11:32 schreef Thee het volgende:
Ik vindt hem er goed uitzien, niet zo bling bling en ook geen grote knoepert aan mijn pols.

Ik draag hem vooral in de nacht, om mijn slaap te monitoren. Dat gaat maar matig omdat ik bijna iedere nacht wel een keer wakker wordt om een uur of 4 (even wat water drinken, WC enzo)
Dan denkt mijn mi-band dat de nacht gedaan is en gaat over op dag stand. De slaap van 23.00 uur tot 4.00 uur wordt dan niet gelogd en lijkt het of ik maar slaap van 4.00 uur tot 7.00 uur. Overdag laat ik de band wel eens af, dan wordt wel de hele dag slaap geregistreerd.

Ik vindt het jammer dat ik de foute logs niet kan wissen of verbeteren. (ik weet in iedergeval niet hoe dat moet)

Ik zoek nog wel een echt goede slaap monitor. Mag dan wat meer kosten
Ik heb in de huidige app gewoon een editknop bij mijn slaapgegevens zodat ik hier zelf de juiste informatie kan instellen. Als je dus op je slaaptijd geklikt hebt en alle details kan zien, heb je rechts van 'fell asleep at, woke up at' zo'n edit-knopje ^O^
Top 5 China producten
  woensdag 23 september 2015 @ 21:53:22 #21
264281 livalo
Parttime internetheldin.
pi_156335104
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 16:08 schreef rene90 het volgende:

[..]

Ik heb in de huidige app gewoon een editknop bij mijn slaapgegevens zodat ik hier zelf de juiste informatie kan instellen. Als je dus op je slaaptijd geklikt hebt en alle details kan zien, heb je rechts van 'fell asleep at, woke up at' zo'n edit-knopje ^O^
Maar dan heeft hij je lichte en diepe slaap dus niet gemonitord. Snap dat het editten het effect dan een beetje teniet doet. Bij mij ziet hij ook wanneer ik wakker ben, maar pakt hij het opnieuw inslapen dan wel weer op. Mijn wakkere tijd staat dan als een oranje balk in de slaaptijd.
Op zaterdag 23 januari 2010 18:54 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
JIJ HEKS :'(
pi_156396192
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 04:02 schreef Kenzi het volgende:

[..]

Wat is er nog niet vertaald dan? Als ik de officiele app gebruik en switch tussen Chinees of Engels zie ik vrijwel geen verschil.

Overigens merk ik weinig van die andere sensor in de witte led versie. maar die leds zijn wel beter leesbaar.
Omdat ik hem nu al even niet heb gebruikt, laat ie niks zien. Maar normaal gesproken staan er in die witte balkjes (die ik trouwens nooit weg krijg), allerlei dingetjes in het chinees;

quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2015 11:26 schreef LittleBrownie het volgende:

[..]

Verkoop je hem? :P
Nee :+.
pi_156417576
quote:
3s.gif Op zaterdag 26 september 2015 12:00 schreef Anne het volgende:
Omdat ik hem nu al even niet heb gebruikt, laat ie niks zien. Maar normaal gesproken staan er in die witte balkjes (die ik trouwens nooit weg krijg), allerlei dingetjes in het chinees;

Jij hebt een kapotte app ofzo, ik zou hem even verwijderen en uit de Playstore opnieuw downloaden en kijken of het dan weer fatsoenlijk werkt.
Top 5 China producten
pi_156417647
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 11:20 schreef rene90 het volgende:

[..]

Jij hebt een kapotte app ofzo, ik zou hem even verwijderen en uit de Playstore opnieuw downloaden en kijken of het dan weer fatsoenlijk werkt.
Al geprobeerd, mocht niet baten :P.

Kijk, nu doet ie dit:

http://i61.tinypic.com/10ht9hs.png

En soms dan vult die melding mijn hele scherm en krijg ik het met moeite weer naar onder geveegd, zoals in het bovenste screenshot. Maar weg krijg ik het sowieso niet:

http://i62.tinypic.com/wk1vh2.png
pi_156418640
quote:
11s.gif Op zondag 27 september 2015 11:25 schreef Anne het volgende:

[..]

Al geprobeerd, mocht niet baten :P.

Kijk, nu doet ie dit:

http://i61.tinypic.com/10ht9hs.png

En soms dan vult die melding mijn hele scherm en krijg ik het met moeite weer naar onder geveegd, zoals in het bovenste screenshot. Maar weg krijg ik het sowieso niet:

http://i62.tinypic.com/wk1vh2.png
Hmm das wel gek ja. Lijkt alsof hij gewoon op de Chinese taal staat.
Top 5 China producten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')