abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156461220
laat rusland en duitsland elkaar maar lekker nuken
maar ik bemoei me niet
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
it's ok to be licht getint
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_156461274
nog beter zal het zijn, wanneer de US kernwapens in Polen gaat stationeren :)
jwz hoe Polen over Rusland denkt
dat is pas dreigen :)
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
it's ok to be licht getint
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_156464535
Nou gaat dit topic over de B61's op vliegbasis Buchel maar de B61's die hier op Volkel liggen gaan ook gemoderniseerd worden. Hoeft Ten Broeke niet voor te pleiten, gaan wij NL'ers niet over.

Heb trouwens wel eens ergens een artikel gelezen van iemand die beweerde dat al die B61's op Europese grond dummy's zijn. Alleen op een vliegbasis Aviano in Italie zouden een paar echte liggen..
  dinsdag 29 september 2015 @ 00:59:16 #29
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_156465069
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 11:51 schreef Odaiba het volgende:

[..]

De wapenwedloop is weer helemaal terug van weggeweest.

Verstandig besluit van Duitsland?

We komen iig niet dichter bij elkaar op deze manier.
Besluit van Duitsland??

Duitsland heeft de VS afgelopen jaren verschillende keren vriendelijk doch dringend verzocht de kernwapens weg te halen.

Antwoord VS: "Hier, heb je nieuwe."

Wir in Deutschland sind seit dem 8. Mai 1945 zu keinem Zeitpunkt mehr voll souverän gewesen.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_156490577
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 12:01 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Duitsland heeft helemaal niks te zeggen over de kernkoppen in Büchel.. deze vallen onder direkt bevel van de amerikaanse president (overigens werden wel duitse piloten er getrained om mee te vliegen, na de modernisering zou dat niet meer nodig zijn en kunnen deze direkt 'afgeschoten'w roden en worden dan geleid naar een doelwit).

In de vorige regering-Merkel, was de FDP en buitenland-minister Westerwelle sterke voorstander van terugtrekking en was het vertrek van alle atoomwapens zelfs in het coalitieverdrag vastgelegd, maar daarin stemden de amerikanen niet toe en al ergens in 2011-2012 hebben die aangekondigt dat deze wapens vernieuwd zouden worden en een geleidingssysteem zouden krijgen
Als Duitsland het hoog genoeg speelt dan geraakt het wel van die wapens af, de vraag is of dat Duitsland het ervoor over heeft om het zo hoog te spelen. Blijkbaar niet.
Ik blijf me een beetje verbazen over hoe het werkt. Europeanen hebben het concept van de nucleaire wapens bedacht en voor een groot deel uitgevoerd, de Americanen en Engelsen hebben het gefaciliteerd, samen met de Canadezen hebben ze het gefinancierd en de meeste Europeanen hebben nu Americaanse kernkoppen op hun grondgebied liggen als middel van afschrikking. Ze zelf niet maken maar wel de kernkoppen van een ander gebruiken. Hoe zit dat? Win/win? De USA vindt het fijn dat veel landen ze zelf niet maken en die landen vinden het fijn dat het een hoop kosten scheelt terwijl het afschrikkingseffect er wel is?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_156490591
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 12:13 schreef RM-rf het volgende:

[..]

nee, Duitsland heeft niks te zeggen over wat er op amerikaanse bases gebeurt, deze gelden als amerikaans grondgebied (en ook bv al het amerikaanse militair-personeel valt onder amerikaans recht en niet duits recht).

Nog altijd een restantje van de bezetting na de tweede wereldoorlog (bij de opheffing vand e bezettingsmacht is in 1955 een verdrag over troepenoponthoud en eigendom van bases in de BRD gesloten, deze is in de 4+2 akkoord aangehouden als aanhoudend geldend, met een opzeggingstermijn van 2 jaar; hooguit zou duitsland eenzijdig dat verdrag kunnen opzeggen, maar dat zou niet slim zijn)..
Waarom zou dat niet slim zijn? Omdat het stiekem wel handig is voor Europa dat de USA hier wat basissen heeft? (dat scheelt ons weer kosten)
Duitsland is een stabiel, welvarend en relatief pacifistisch land, de USA zou het niet als een oorlogsverklaring zien of iets dergelijks als Duitsland het vedrag zou opzeggen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 05:53:26 #32
444982 okedoei
No pain no gain
pi_156566094
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 11:58 schreef pvdplanet het volgende:
Als Duitsland deze wapens 70 jaar eerder gehad dan was het een hele andere wereld geweest...
En als m'n tante een lul had gehad was het m'n oom geweest.
United States of America _O_
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 05:53:36 #33
444982 okedoei
No pain no gain
pi_156566095
De VS _O_
United States of America _O_
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 06:07:04 #34
444982 okedoei
No pain no gain
pi_156566102
quote: