Toevallig ben ik thuis in deze materie, om draadloos te kunnen opladen, is de afstand tussen de spoel en de metalen plaat maximaal 14cm toelaatbaar. Daarna kost het meer energie om te kunnen laden dan je zal laden maw, je krijgt de stroom nooit efficiënt over.quote:Op dinsdag 22 september 2015 20:14 schreef gebruikervanhetfokforum het volgende:
[..]
Om dit te omzeilen gebruiken we geen stekkers maar draadloos opladen. Net als bij moderne smartphones.
Koeling van de accu is ook nog een detailquote:Op dinsdag 22 september 2015 20:21 schreef Fer het volgende:
Het is een leuke gimmick voor autoshows enzo, maar daar blijft het ook bij. Laat het echt werk maar aan Tesla en Renault over.
Die stuurbekrachtiging is tegenwoordig electrisch, of electrohydraulish, niet spannend. Rembekrachtiging los je op met rrn vacuumpomp.
Motor en controller is gewoon te koop. Adapterplaat naar de bak te bouwen.
Grootste uitdaging is de accu. Er zijn vele mogelijkheden, maar het zal altijd duur, zwaar zijn, een beperkte levensduur hebben en snelladen ook heel moeilijk te realiseren. Een Zoe kun je in 10 minuten snelladen.
Er is een Amerikaan die het met AA penlites heeft gedaan.
Accu is groot genoeg om een airconditioning op aan te sluiten.quote:Op dinsdag 22 september 2015 20:23 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Koeling van de accu is ook nog een detail
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Weet van alles een beetje maar net niets.
quote:Op dinsdag 22 september 2015 23:40 schreef gebruikervanhetfokforum het volgende:
[..]
Accu is groot genoeg om een airconditioning op aan te sluiten.
Ook bij een jeep cj5quote:Op dinsdag 22 september 2015 02:32 schreef Alexxxxx het volgende:
Er is minstens één iemand die dit met een Land Rover heeft gedaan, wellicht zelfs meer. Maar met degene die het in NL heeft gedaan zou je via de Land Rover prikkerspagina mee in contact moeten kunnen komen.
De restwarmte kan je weer goed gebruiken voor de verwarming in de autoquote:Op dinsdag 22 september 2015 20:23 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Koeling van de accu is ook nog een detail
quote:Op dinsdag 22 september 2015 23:40 schreef gebruikervanhetfokforum het volgende:
[..]
Accu is groot genoeg om een airconditioning op aan te sluiten.
Gewicht wil je zo laag mogelijk plaatsen. zeker niet op je dak.quote:Op maandag 21 september 2015 23:52 schreef gebruikervanhetfokforum het volgende:
[..]
Ja, daarom doen we de accu's in een aanhangwagentje. Of voor auto's die niet over een trekhaak beschikken in een ski koffer op het dak. Rem en stuurbekrachtiging zijn niet nodig. Dat heeft een oude auto sowieso niet.
handig bij noodstop dat je aanhanger binnen komtquote:Op dinsdag 22 september 2015 18:48 schreef gebruikervanhetfokforum het volgende:
[..]
Voor auto's die dat niet aankunnen ontwerpen we een soort trekhaak die op de imperiaal past. Daar kan de aanhangwagen dan met een ijzeren beugel aan vast. Zie het rode gedeelte in de illustratie.
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 23 september 2015 18:29 schreef Barcaconia het volgende:
Je kunt het nog veel simpeler, als je toch een aanhangertje er achter hangt kun je daar ook een afstotende magneet opzetten zodat je auto van je aanhanger afgestoten wordt. Veel goedkoper kun je niet rijden.
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |