abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 september 2015 @ 23:05:11 #1
448544 gebruikervanhetfokforum
de enige echte Fok! gebruiker
pi_156285232
Is het moeilijk om een auto om te bouwen van benzine naar elektrisch? Dus dat je de motor verwijdert en vervangt door een kleine elektromotor en accu's.
Een elektrische motor is zo ver ik weet helemaal niet zo groot. Is het aannemelijk dat je over een paar jaar een ombouw kit kan kopen?
De motor heeft toch ergens een aansluiting tussen het blok en de wielen zitten. Als je daar een grote stofzuiger motor opzet en een zooi accu's ben je er toch? Of denk ik te simpel?

[ Bericht 10% gewijzigd door gebruikervanhetfokforum op 21-09-2015 23:37:17 ]
De gebruikersnaam die je hieronder moet kiezen kan later niet meer worden veranderd (ook niet als je het héél lief vraagt!) en blijft altijd bestaan. Ook als je je afmeldt zal deze gebruikersnaam, inclusief alle ermee geplaatste posts, blijven bestaa
pi_156286372
Accu's zijn redelijk zwaar dus je moet ze wel goed verdelen, anders gaat de auto vreemd weggedrag vertonen. Verder worden ook veel onderdelen rechtsreeks aangedreven door de motor (rembekrachtiging, stuurbekrachtiging, airco). Daar zul je ook oplossingen voor moeten bedenken.
  maandag 21 september 2015 @ 23:52:37 #3
448544 gebruikervanhetfokforum
de enige echte Fok! gebruiker
pi_156286724
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 23:40 schreef Palomar het volgende:
Accu's zijn redelijk zwaar dus je moet ze wel goed verdelen, anders gaat de auto vreemd weggedrag vertonen. Verder worden ook veel onderdelen rechtsreeks aangedreven door de motor (rembekrachtiging, stuurbekrachtiging, airco). Daar zul je ook oplossingen voor moeten bedenken.
Ja, daarom doen we de accu's in een aanhangwagentje. Of voor auto's die niet over een trekhaak beschikken in een ski koffer op het dak. Rem en stuurbekrachtiging zijn niet nodig. Dat heeft een oude auto sowieso niet.
De gebruikersnaam die je hieronder moet kiezen kan later niet meer worden veranderd (ook niet als je het héél lief vraagt!) en blijft altijd bestaan. Ook als je je afmeldt zal deze gebruikersnaam, inclusief alle ermee geplaatste posts, blijven bestaa
pi_156287071
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 23:52 schreef gebruikervanhetfokforum het volgende:

[..]

Rem en stuurbekrachtiging zijn niet nodig. Dat heeft een oude auto sowieso niet.
Niet nodig? :o Weet je hoe zwaar/moeilijk een auto remt zonder rembekrachtiging? :{ En hoe zwaar sturen opeens wordt als de stuurbekrachtiging uitvalt, vooral bij het parkeren? :{
pi_156287335
Het is opzich wel mogelijk en in de jaren 90 waren er ook wel enkele bedrijfjes die zich hier mee bezig hielden (kan me herinneren dat er zelfs yugo's en skoda's omgebouwd werden). Houdt er rekening mee dat een ombouw niet goedkoop is en het niet gemakkelijk is een goed resultaat verglijkbaar met moderne elektrokarren te halen is.
  dinsdag 22 september 2015 @ 00:24:02 #6
448544 gebruikervanhetfokforum
de enige echte Fok! gebruiker
pi_156287390
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 00:09 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Niet nodig? :o Weet je hoe zwaar/moeilijk een auto remt zonder rembekrachtiging? :{ En hoe zwaar sturen opeens wordt als de stuurbekrachtiging uitvalt, vooral bij het parkeren? :{
Ja ik heb zelf een auto zonder rem of stuurbekrachtiging. Als remmen moeilijk gaat zijn je remschijven versleten. En sturen is alleen zwaar als je stilstaat. En aangezien de motor veel kleiner word is er ruimte over om dergelijke systemen in te bouwen voor zwakkere chauffeurs. Eventueel kan er op de aanhangwagen een hydrologisch apparaat om druk voor de rembekrachtiging te leveren.
De gebruikersnaam die je hieronder moet kiezen kan later niet meer worden veranderd (ook niet als je het héél lief vraagt!) en blijft altijd bestaan. Ook als je je afmeldt zal deze gebruikersnaam, inclusief alle ermee geplaatste posts, blijven bestaa
pi_156287528
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 00:24 schreef gebruikervanhetfokforum het volgende:

[..]

Ja ik heb zelf een auto zonder rem of stuurbekrachtiging. Als remmen moeilijk gaat zijn je remschijven versleten. En sturen is alleen zwaar als je stilstaat. En aangezien de motor veel kleiner word is er ruimte over om dergelijke systemen in te bouwen voor zwakkere chauffeurs. Eventueel kan er op de aanhangwagen een hydrologisch apparaat om druk voor de rembekrachtiging te leveren.
Euhmm... het rempedaal bij een auto waar wel rembekrachtiging op zit, wordt hard als je na afzetten v/d motor er nog een stuk of 3-4 keer op trapt. Daarna wordt het remmen dus veel zwaarder :{ Dat heeft niks met slijtage v/d schijven of blokken te maken.

Stuurbekrachtiging... tja... hoe lager de snelheid, hoe zwaarder het sturen wordt als de bekrachtiging wegvalt :{ Ik heb met mijn auto wel eens zonder stuurbekrachtiging gereden omdat de multiriem eraf was en hij nog naar de garage moest worden gereden... het was echt niet relaxt sturen... :o
  dinsdag 22 september 2015 @ 00:35:51 #8
448544 gebruikervanhetfokforum
de enige echte Fok! gebruiker
pi_156287635
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 00:30 schreef Fien1989 het volgende:

[..]

Euhmm... het rempedaal bij een auto waar wel rembekrachtiging op zit, wordt hard als je na afzetten v/d motor er nog een stuk of 3-4 keer op trapt. Daarna wordt het remmen dus veel zwaarder :{ Dat heeft niks met slijtage v/d schijven of blokken te maken.

Stuurbekrachtiging... tja... hoe lager de snelheid, hoe zwaarder het sturen wordt als de bekrachtiging wegvalt :{ Ik heb met mijn auto wel eens zonder stuurbekrachtiging gereden omdat de multiriem eraf was en hij nog naar de garage moest worden gereden... het was echt niet relaxt sturen... :o
Oké maar we bouwen natuurlijk direct een autonoom stuur gas rem en schakel systeem in. Dus dan hoef je zelf helemaal niet te sturen en kun je gewoon relaxen op de bijrijdersstoel.

De gebruikersnaam die je hieronder moet kiezen kan later niet meer worden veranderd (ook niet als je het héél lief vraagt!) en blijft altijd bestaan. Ook als je je afmeldt zal deze gebruikersnaam, inclusief alle ermee geplaatste posts, blijven bestaa
pi_156288581
Er is minstens één iemand die dit met een Land Rover heeft gedaan, wellicht zelfs meer. Maar met degene die het in NL heeft gedaan zou je via de Land Rover prikkerspagina mee in contact moeten kunnen komen.
pi_156288678
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 00:30 schreef Fien1989 het volgende:
Stuurbekrachtiging... tja... hoe lager de snelheid, hoe zwaarder het sturen wordt als de bekrachtiging wegvalt :{ Ik heb met mijn auto wel eens zonder stuurbekrachtiging gereden omdat de multiriem eraf was en hij nog naar de garage moest worden gereden... het was echt niet relaxt sturen... :o
Dat een auto waar stuurbekrachtiging op zit erg zwaar stuurt als de bekrachtiging uitvalt, heeft er ook mee te maken dat de tandwieloverbrenging in het stuurhuis anders is.
Vroegah heb ik wel gereden met Volkswagen T4 Transporters busjes waar helemaal geen bekrachtiging inzat, dat stuurde wel een beetje zwaar met parkeren enzo, maar daar was wel mee te rijden.
En zo,n Transporter is heel wat zwaarder dan jou Megane ;)
pi_156288859
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 00:24 schreef gebruikervanhetfokforum het volgende:

[..]

Ja ik heb zelf een auto zonder rem of stuurbekrachtiging. Als remmen moeilijk gaat zijn je remschijven versleten. En sturen is alleen zwaar als je stilstaat. En aangezien de motor veel kleiner word is er ruimte over om dergelijke systemen in te bouwen voor zwakkere chauffeurs. Eventueel kan er op de aanhangwagen een hydrologisch apparaat om druk voor de rembekrachtiging te leveren.
Je vergeet iets heel belangrijks.
Een oude auto zonder die hulpmiddelen is gewoon goed te rijden uiteraard maar als er zoiets als stuurbekrachtiging op zit heb je te maken met een bestaand systeem.
Als dat systeem is uitgevallen om wat voor reden dan ook gaat het tegen je werken.
Een auto zonder stuurbekrachting stuurt een stuk makkelijker dan een auto met een kapotte installatie, dat gaat echt tegen je werken.
pi_156290128
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 05:57 schreef vannelle het volgende:

[..]

Je vergeet iets heel belangrijks.
Een oude auto zonder die hulpmiddelen is gewoon goed te rijden uiteraard maar als er zoiets als stuurbekrachtiging op zit heb je te maken met een bestaand systeem.
Als dat systeem is uitgevallen om wat voor reden dan ook gaat het tegen je werken.
Een auto zonder stuurbekrachting stuurt een stuk makkelijker dan een auto met een kapotte installatie, dat gaat echt tegen je werken.
Een accupakket maakt de auto echter wel een stuk zwaarder, waardoor stuur- en rembekrachtiging wel eens geen overbodige luxe kan worden. Sowieso moet je ws. sterkere remmen monteren.

Al is bijv. een oud model fiat pandaatje of suzuki alto ws. wel goed om te bouwen zonder teveel aanpassingen. Een BMW 5-serie oid wordt al wat lastiger denk ik.
pi_156290474
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 23:52 schreef gebruikervanhetfokforum het volgende:

[..]

Ja, daarom doen we de accu's in een aanhangwagentje. Of voor auto's die niet over een trekhaak beschikken in een ski koffer op het dak. Rem en stuurbekrachtiging zijn niet nodig. Dat heeft een oude auto sowieso niet.
Ja laten we vooral heel veel gewicht heel hoog plaatsen, dat zal vast leuk rijden in bochten..
pi_156292037
quote:
5s.gif Op maandag 21 september 2015 23:05 schreef gebruikervanhetfokforum het volgende:
... Of denk ik te simpel?
Ja, nogal. Maar dromen mag.
pi_156292385
Je hebt een zooi controllers nodig, ook zul je beveiligingsmaatregelen moeten nemen anders zegt de RDW doei als je hem wilt omkeuren.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_156292518
Hier verderop staat een oude Kever die omgebouwd is naar electrisch. Kan er straks wel effe een foto van maken
  dinsdag 22 september 2015 @ 11:30:43 #18
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_156292742
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 11:18 schreef pvdplanet het volgende:
Hier verderop staat een oude Kever die omgebouwd is naar electrisch. Kan er straks wel effe een foto van maken
Ik weet dat er nu iemand bezig is met de Golf Citystromer uit '85, ook een erg leuk project.
pi_156293282
http://goo.gl/maps/jN2su

Het is een Kever cabrio, te zien op streetview aan de laadpaal
  dinsdag 22 september 2015 @ 18:34:58 #21
448544 gebruikervanhetfokforum
de enige echte Fok! gebruiker
pi_156301936
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 09:21 schreef Palomar het volgende:

[..]

Een accupakket maakt de auto echter wel een stuk zwaarder, waardoor stuur- en rembekrachtiging wel eens geen overbodige luxe kan worden. Sowieso moet je ws. sterkere remmen monteren.

Al is bijv. een oud model fiat pandaatje of suzuki alto ws. wel goed om te bouwen zonder teveel aanpassingen. Een BMW 5-serie oid wordt al wat lastiger denk ik.
Daarom doen we de accu's ook in een aanhangwagen.
De gebruikersnaam die je hieronder moet kiezen kan later niet meer worden veranderd (ook niet als je het héél lief vraagt!) en blijft altijd bestaan. Ook als je je afmeldt zal deze gebruikersnaam, inclusief alle ermee geplaatste posts, blijven bestaa
  dinsdag 22 september 2015 @ 18:48:33 #22
448544 gebruikervanhetfokforum
de enige echte Fok! gebruiker
pi_156302253
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 09:41 schreef Fleauris het volgende:

[..]

Ja laten we vooral heel veel gewicht heel hoog plaatsen, dat zal vast leuk rijden in bochten..
Voor auto's die dat niet aankunnen ontwerpen we een soort trekhaak die op de imperiaal past. Daar kan de aanhangwagen dan met een ijzeren beugel aan vast. Zie het rode gedeelte in de illustratie.


[ Bericht 1% gewijzigd door gebruikervanhetfokforum op 22-09-2015 18:54:56 ]
De gebruikersnaam die je hieronder moet kiezen kan later niet meer worden veranderd (ook niet als je het héél lief vraagt!) en blijft altijd bestaan. Ook als je je afmeldt zal deze gebruikersnaam, inclusief alle ermee geplaatste posts, blijven bestaa
pi_156302482
Elektrische auto's mogen (tot op heden) niets trekken
pi_156303727
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 18:48 schreef gebruikervanhetfokforum het volgende:

[..]

Voor auto's die dat niet aankunnen ontwerpen we een soort trekhaak die op de imperiaal past. Daar kan de aanhangwagen dan met een ijzeren beugel aan vast. Zie het rode gedeelte in de illustratie.
[ afbeelding ]
Ondeugdelijke elektrische installatie, geen type goedkeuring.
  dinsdag 22 september 2015 @ 19:59:08 #25
448544 gebruikervanhetfokforum
de enige echte Fok! gebruiker
pi_156304075
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 19:45 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Ondeugdelijke elektrische installatie, geen type goedkeuring.
Het is nog in concept status. Goedkeuring en dergelijke komen wel goed. We gebruiken natuurlijk stevige accu kabels tussen de accu en de elektro motor.
Er komt voor de lange stukken ook een extra aanhangwagentje met een range extender op benzine. Voor het geval je bijvoorbeeld op vakantie gaat en geen tijd hebt om tussentijds op te laden.
De gebruikersnaam die je hieronder moet kiezen kan later niet meer worden veranderd (ook niet als je het héél lief vraagt!) en blijft altijd bestaan. Ook als je je afmeldt zal deze gebruikersnaam, inclusief alle ermee geplaatste posts, blijven bestaa
pi_156304158
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 19:59 schreef gebruikervanhetfokforum het volgende:

[..]

Het is nog in concept status. Goedkeuring en dergelijke komen wel goed. We gebruiken natuurlijk stevige accu kabels tussen de accu en de elektro motor.
Er komt voor de lange stukken ook een extra aanhangwagentje met een range extender op benzine. Voor het geval je bijvoorbeeld op vakantie gaat en geen tijd hebt om tussentijds op te laden.
Mooi, saillant detail; alleen mensen met een NEN 9140 (duur, 600 euro per 2 jaar), mogen werken aan dit systeem (en dus ook de stekkers loshalen). Jan met de pet zal dit echt niet gaan betalen.
  dinsdag 22 september 2015 @ 20:04:02 #27
448544 gebruikervanhetfokforum
de enige echte Fok! gebruiker
pi_156304199
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 20:02 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Mooi, saillant detail; alleen mensen met een NEN 9140 (duur, 600 euro per 2 jaar), mogen werken aan dit systeem (en dus ook de stekkers loshalen). Jan met de pet zal dit echt niet gaan betalen.
Je mag je elektrische auto toch ook gewoon zelf opladen? Waarom zou je er dan niet een powerbank op mogen aansluiten. Doe ik bij mijn telefoon ook af en toe zonder dure keuring.
De gebruikersnaam die je hieronder moet kiezen kan later niet meer worden veranderd (ook niet als je het héél lief vraagt!) en blijft altijd bestaan. Ook als je je afmeldt zal deze gebruikersnaam, inclusief alle ermee geplaatste posts, blijven bestaa
pi_156304271
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 20:04 schreef gebruikervanhetfokforum het volgende:

[..]

Je mag je elektrische auto toch ook gewoon zelf opladen? Waarom zou je er dan niet een powerbank op mogen aansluiten. Doe ik bij mijn telefoon ook af en toe zonder dure keuring.
Ja, maar daar staat geen 400Volt verbinding op.
  dinsdag 22 september 2015 @ 20:13:10 #29
448544 gebruikervanhetfokforum
de enige echte Fok! gebruiker
pi_156304404
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 20:07 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Ja, maar daar staat geen 400Volt verbinding op.
De auto heeft ook geen 400Volt op. Een normale auto accu is maar 12 Volt dus dat zullen wij voor dit systeem ook gebruiken. Als je accu dan leeg is kun je gewoon aan een andere auto auto achter de accu aanhangwagen slepen. Daarvan doe je de motor dan wel aan en kun je de aanhangwagen aan opladen. Dat is alsnog zuiniger omdat je dan niet de hele tijd de verbrandingsmotor aan hoeft te hebben.
De gebruikersnaam die je hieronder moet kiezen kan later niet meer worden veranderd (ook niet als je het héél lief vraagt!) en blijft altijd bestaan. Ook als je je afmeldt zal deze gebruikersnaam, inclusief alle ermee geplaatste posts, blijven bestaa
  dinsdag 22 september 2015 @ 20:14:39 #30
448544 gebruikervanhetfokforum
de enige echte Fok! gebruiker
pi_156304443
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 20:02 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Mooi, saillant detail; alleen mensen met een NEN 9140 (duur, 600 euro per 2 jaar), mogen werken aan dit systeem (en dus ook de stekkers loshalen). Jan met de pet zal dit echt niet gaan betalen.
Om dit te omzeilen gebruiken we geen stekkers maar draadloos opladen. Net als bij moderne smartphones.
De gebruikersnaam die je hieronder moet kiezen kan later niet meer worden veranderd (ook niet als je het héél lief vraagt!) en blijft altijd bestaan. Ook als je je afmeldt zal deze gebruikersnaam, inclusief alle ermee geplaatste posts, blijven bestaa
pi_156304523
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 20:14 schreef gebruikervanhetfokforum het volgende:

[..]

Om dit te omzeilen gebruiken we geen stekkers maar draadloos opladen. Net als bij moderne smartphones.
Toevallig ben ik thuis in deze materie, om draadloos te kunnen opladen, is de afstand tussen de spoel en de metalen plaat maximaal 14cm toelaatbaar. Daarna kost het meer energie om te kunnen laden dan je zal laden maw, je krijgt de stroom nooit efficiënt over.

Zet het nou uit je hoofd, het is niks, het wordt niks en het zal zo blijven.
pi_156304638
Het is een leuke gimmick voor autoshows enzo, maar daar blijft het ook bij. Laat het echt werk maar aan Tesla en Renault over.

Die stuurbekrachtiging is tegenwoordig electrisch, of electrohydraulish, niet spannend. Rembekrachtiging los je op met rrn vacuumpomp.

Motor en controller is gewoon te koop. Adapterplaat naar de bak te bouwen.

Grootste uitdaging is de accu. Er zijn vele mogelijkheden, maar het zal altijd duur, zwaar zijn, een beperkte levensduur hebben en snelladen ook heel moeilijk te realiseren. Een Zoe kun je in 10 minuten snelladen.

Er is een Amerikaan die het met AA penlites heeft gedaan.
.
pi_156304681
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 20:21 schreef Fer het volgende:
Het is een leuke gimmick voor autoshows enzo, maar daar blijft het ook bij. Laat het echt werk maar aan Tesla en Renault over.

Die stuurbekrachtiging is tegenwoordig electrisch, of electrohydraulish, niet spannend. Rembekrachtiging los je op met rrn vacuumpomp.

Motor en controller is gewoon te koop. Adapterplaat naar de bak te bouwen.

Grootste uitdaging is de accu. Er zijn vele mogelijkheden, maar het zal altijd duur, zwaar zijn, een beperkte levensduur hebben en snelladen ook heel moeilijk te realiseren. Een Zoe kun je in 10 minuten snelladen.

Er is een Amerikaan die het met AA penlites heeft gedaan.
Koeling van de accu is ook nog een detail :P
  dinsdag 22 september 2015 @ 23:40:39 #34
448544 gebruikervanhetfokforum
de enige echte Fok! gebruiker
pi_156312107
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 september 2015 20:23 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Koeling van de accu is ook nog een detail :P
Accu is groot genoeg om een airconditioning op aan te sluiten.
De gebruikersnaam die je hieronder moet kiezen kan later niet meer worden veranderd (ook niet als je het héél lief vraagt!) en blijft altijd bestaan. Ook als je je afmeldt zal deze gebruikersnaam, inclusief alle ermee geplaatste posts, blijven bestaa
  woensdag 23 september 2015 @ 13:19:36 #35
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_156319556
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_156327258
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 23:40 schreef gebruikervanhetfokforum het volgende:

[..]

Accu is groot genoeg om een airconditioning op aan te sluiten.
:') :') |:(
  woensdag 23 september 2015 @ 18:29:21 #37
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_156327549
Je kunt het nog veel simpeler, als je toch een aanhangertje er achter hangt kun je daar ook een afstotende magneet opzetten zodat je auto van je aanhanger afgestoten wordt. Veel goedkoper kun je niet rijden.

[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_156330059
Hoe ga je die magneet dan koelen? Airco werkt niet buiten.
.
pi_156330349
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_156333971
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 02:32 schreef Alexxxxx het volgende:
Er is minstens één iemand die dit met een Land Rover heeft gedaan, wellicht zelfs meer. Maar met degene die het in NL heeft gedaan zou je via de Land Rover prikkerspagina mee in contact moeten kunnen komen.
Ook bij een jeep cj5
http://newelectric.nl/jeep-cj-5-conversion/
  Forum Admin woensdag 23 september 2015 @ 21:36:00 #41
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_156334300
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 september 2015 20:23 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Koeling van de accu is ook nog een detail :P
De restwarmte kan je weer goed gebruiken voor de verwarming in de auto :+
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_156337351
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 23:40 schreef gebruikervanhetfokforum het volgende:

[..]

Accu is groot genoeg om een airconditioning op aan te sluiten.
:D :')
There is a time of cumming and going.
pi_160017304
Nog updates?
pi_160017327
Yo, TS, [cimg] bestaat ook nog eh! Zoveel lol! :D. :D. :D.
pi_160017522
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 23:52 schreef gebruikervanhetfokforum het volgende:

[..]

Ja, daarom doen we de accu's in een aanhangwagentje. Of voor auto's die niet over een trekhaak beschikken in een ski koffer op het dak. Rem en stuurbekrachtiging zijn niet nodig. Dat heeft een oude auto sowieso niet.
Gewicht wil je zo laag mogelijk plaatsen. zeker niet op je dak.
  donderdag 18 februari 2016 @ 15:47:49 #46
53151 T42
Pinball Wizard
pi_160018829
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 18:48 schreef gebruikervanhetfokforum het volgende:

[..]

Voor auto's die dat niet aankunnen ontwerpen we een soort trekhaak die op de imperiaal past. Daar kan de aanhangwagen dan met een ijzeren beugel aan vast. Zie het rode gedeelte in de illustratie.
[ afbeelding ]
handig bij noodstop dat je aanhanger binnen komt
Je dak kan niet zoveel hebben een 75kg
  donderdag 18 februari 2016 @ 15:48:53 #47
53151 T42
Pinball Wizard
pi_160018851
Youtube en dan mighty car mods die hebben een electro ombouw auto
pi_160021917
Doorgaans is er voldoende ruimte onder de motorkap en onder de auto, waar de brandstoftank heeft gezeten.

Ook leuk, een electrische 106 of Saxo met slechte (lood)accu kopen en een nieuwe Li-ion pakket erin bouwen.
.
  zaterdag 20 februari 2016 @ 11:39:43 #49
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_160064641
Een kameraad van me heeft het gedaan.

Eerst met een Daihatsu Cuore als proof of principle en toen voor onder andere Essent een hele reeks golfjes naar elektrisch omgebouwd. Ook in samenwerking met de importeur een reeks Lotussen. Heb zelf de eerste Lotus eens mogen rijden. Echt bloedsnel en super om te rijden.

Laden kan met 240V of 400V. Bij 240V duurt alles wat langer omdat je de laadstroom moet begrenzen op een waarde onder die van de zekering.

Voor hele lange stukken had hij in een aanhanger de oude benzinemotor aan een generator gekoppeld en dan onderweg met een kabel de auto op laden. Niet ideaal maar voor een prototype moet je wat.

Kijk hier voor diverse projecten:
http://www.innosysdelft.com/en/projects





Hou wel rekening met dat zo'n ombouw niet zo eenvoudig is en zeker bij de eerste veel geld kost.
pi_160065021
quote:
14s.gif Op woensdag 23 september 2015 18:29 schreef Barcaconia het volgende:
Je kunt het nog veel simpeler, als je toch een aanhangertje er achter hangt kun je daar ook een afstotende magneet opzetten zodat je auto van je aanhanger afgestoten wordt. Veel goedkoper kun je niet rijden.

[ afbeelding ]
:o _O_ _O_ _O_
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')