Ja, daarom doen we de accu's in een aanhangwagentje. Of voor auto's die niet over een trekhaak beschikken in een ski koffer op het dak. Rem en stuurbekrachtiging zijn niet nodig. Dat heeft een oude auto sowieso niet.quote:Op maandag 21 september 2015 23:40 schreef Palomar het volgende:
Accu's zijn redelijk zwaar dus je moet ze wel goed verdelen, anders gaat de auto vreemd weggedrag vertonen. Verder worden ook veel onderdelen rechtsreeks aangedreven door de motor (rembekrachtiging, stuurbekrachtiging, airco). Daar zul je ook oplossingen voor moeten bedenken.
Niet nodig?quote:Op maandag 21 september 2015 23:52 schreef gebruikervanhetfokforum het volgende:
[..]
Rem en stuurbekrachtiging zijn niet nodig. Dat heeft een oude auto sowieso niet.
Ja ik heb zelf een auto zonder rem of stuurbekrachtiging. Als remmen moeilijk gaat zijn je remschijven versleten. En sturen is alleen zwaar als je stilstaat. En aangezien de motor veel kleiner word is er ruimte over om dergelijke systemen in te bouwen voor zwakkere chauffeurs. Eventueel kan er op de aanhangwagen een hydrologisch apparaat om druk voor de rembekrachtiging te leveren.quote:Op dinsdag 22 september 2015 00:09 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Niet nodig?Weet je hoe zwaar/moeilijk een auto remt zonder rembekrachtiging?
En hoe zwaar sturen opeens wordt als de stuurbekrachtiging uitvalt, vooral bij het parkeren?
Euhmm... het rempedaal bij een auto waar wel rembekrachtiging op zit, wordt hard als je na afzetten v/d motor er nog een stuk of 3-4 keer op trapt. Daarna wordt het remmen dus veel zwaarderquote:Op dinsdag 22 september 2015 00:24 schreef gebruikervanhetfokforum het volgende:
[..]
Ja ik heb zelf een auto zonder rem of stuurbekrachtiging. Als remmen moeilijk gaat zijn je remschijven versleten. En sturen is alleen zwaar als je stilstaat. En aangezien de motor veel kleiner word is er ruimte over om dergelijke systemen in te bouwen voor zwakkere chauffeurs. Eventueel kan er op de aanhangwagen een hydrologisch apparaat om druk voor de rembekrachtiging te leveren.
Oké maar we bouwen natuurlijk direct een autonoom stuur gas rem en schakel systeem in. Dus dan hoef je zelf helemaal niet te sturen en kun je gewoon relaxen op de bijrijdersstoel.quote:Op dinsdag 22 september 2015 00:30 schreef Fien1989 het volgende:
[..]
Euhmm... het rempedaal bij een auto waar wel rembekrachtiging op zit, wordt hard als je na afzetten v/d motor er nog een stuk of 3-4 keer op trapt. Daarna wordt het remmen dus veel zwaarderDat heeft niks met slijtage v/d schijven of blokken te maken.
Stuurbekrachtiging... tja... hoe lager de snelheid, hoe zwaarder het sturen wordt als de bekrachtiging wegvaltIk heb met mijn auto wel eens zonder stuurbekrachtiging gereden omdat de multiriem eraf was en hij nog naar de garage moest worden gereden... het was echt niet relaxt sturen...
Dat een auto waar stuurbekrachtiging op zit erg zwaar stuurt als de bekrachtiging uitvalt, heeft er ook mee te maken dat de tandwieloverbrenging in het stuurhuis anders is.quote:Op dinsdag 22 september 2015 00:30 schreef Fien1989 het volgende:
Stuurbekrachtiging... tja... hoe lager de snelheid, hoe zwaarder het sturen wordt als de bekrachtiging wegvaltIk heb met mijn auto wel eens zonder stuurbekrachtiging gereden omdat de multiriem eraf was en hij nog naar de garage moest worden gereden... het was echt niet relaxt sturen...
Je vergeet iets heel belangrijks.quote:Op dinsdag 22 september 2015 00:24 schreef gebruikervanhetfokforum het volgende:
[..]
Ja ik heb zelf een auto zonder rem of stuurbekrachtiging. Als remmen moeilijk gaat zijn je remschijven versleten. En sturen is alleen zwaar als je stilstaat. En aangezien de motor veel kleiner word is er ruimte over om dergelijke systemen in te bouwen voor zwakkere chauffeurs. Eventueel kan er op de aanhangwagen een hydrologisch apparaat om druk voor de rembekrachtiging te leveren.
Een accupakket maakt de auto echter wel een stuk zwaarder, waardoor stuur- en rembekrachtiging wel eens geen overbodige luxe kan worden. Sowieso moet je ws. sterkere remmen monteren.quote:Op dinsdag 22 september 2015 05:57 schreef vannelle het volgende:
[..]
Je vergeet iets heel belangrijks.
Een oude auto zonder die hulpmiddelen is gewoon goed te rijden uiteraard maar als er zoiets als stuurbekrachtiging op zit heb je te maken met een bestaand systeem.
Als dat systeem is uitgevallen om wat voor reden dan ook gaat het tegen je werken.
Een auto zonder stuurbekrachting stuurt een stuk makkelijker dan een auto met een kapotte installatie, dat gaat echt tegen je werken.
Ja laten we vooral heel veel gewicht heel hoog plaatsen, dat zal vast leuk rijden in bochten..quote:Op maandag 21 september 2015 23:52 schreef gebruikervanhetfokforum het volgende:
[..]
Ja, daarom doen we de accu's in een aanhangwagentje. Of voor auto's die niet over een trekhaak beschikken in een ski koffer op het dak. Rem en stuurbekrachtiging zijn niet nodig. Dat heeft een oude auto sowieso niet.
Ja, nogal. Maar dromen mag.quote:Op maandag 21 september 2015 23:05 schreef gebruikervanhetfokforum het volgende:
... Of denk ik te simpel?
Ik weet dat er nu iemand bezig is met de Golf Citystromer uit '85, ook een erg leuk project.quote:Op dinsdag 22 september 2015 11:18 schreef pvdplanet het volgende:
Hier verderop staat een oude Kever die omgebouwd is naar electrisch. Kan er straks wel effe een foto van maken
Daarom doen we de accu's ook in een aanhangwagen.quote:Op dinsdag 22 september 2015 09:21 schreef Palomar het volgende:
[..]
Een accupakket maakt de auto echter wel een stuk zwaarder, waardoor stuur- en rembekrachtiging wel eens geen overbodige luxe kan worden. Sowieso moet je ws. sterkere remmen monteren.
Al is bijv. een oud model fiat pandaatje of suzuki alto ws. wel goed om te bouwen zonder teveel aanpassingen. Een BMW 5-serie oid wordt al wat lastiger denk ik.
Voor auto's die dat niet aankunnen ontwerpen we een soort trekhaak die op de imperiaal past. Daar kan de aanhangwagen dan met een ijzeren beugel aan vast. Zie het rode gedeelte in de illustratie.quote:Op dinsdag 22 september 2015 09:41 schreef Fleauris het volgende:
[..]
Ja laten we vooral heel veel gewicht heel hoog plaatsen, dat zal vast leuk rijden in bochten..
Ondeugdelijke elektrische installatie, geen type goedkeuring.quote:Op dinsdag 22 september 2015 18:48 schreef gebruikervanhetfokforum het volgende:
[..]
Voor auto's die dat niet aankunnen ontwerpen we een soort trekhaak die op de imperiaal past. Daar kan de aanhangwagen dan met een ijzeren beugel aan vast. Zie het rode gedeelte in de illustratie.
[ afbeelding ]
Het is nog in concept status. Goedkeuring en dergelijke komen wel goed. We gebruiken natuurlijk stevige accu kabels tussen de accu en de elektro motor.quote:Op dinsdag 22 september 2015 19:45 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Ondeugdelijke elektrische installatie, geen type goedkeuring.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |