abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156581754
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 22:31 schreef Flitskikker het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie en de lieve woorden. :Y

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_156582040
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 22:31 schreef Flitskikker het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie en de lieve woorden. :Y

SPOILER
Je bent even oud als mijn zoon en woont in dezelfde stad als hem. ;)

Is best wel een grote overgang, van thuis wonen in een dorpje naar zelfstandig wonen in een grote stad.
Heb je nooit bij een studentenvereniging gezeten?
Geen vrienden tijdens je studie gemaakt?

Dat je liefdesleven nog moet beginnen is niets om je voor te schamen.
En als je de juiste tegen het lijf loopt doet het er niet toe dat je geen ervaring hebt.
Als ze echt geïnteresseerd is in jou om wie je bent, heeft ze geduld en begrip.

Confrontatie is ook lastig als je allemaal verliefde, gelukkig uitziende stelletjes voorbij ziet komen.
Je wordt er dan met je neus op gedrukt dat jij dat geluk nog niet hebt.
De afkeer die je voelt bij het zien is een gezonde jaloezie i.m.o., het gemis wat je ervaart.

Raar van die mensen om je met Elliot Rodger te gaan vergelijken.
Rodgers was een narcistisch persoon die zijn frustratie niet uitte, maar opkropte tot een fatale uitbarsting.
Zo kom jij op mij absoluut niet over.

Afhankelijk zijn van anderen als je iets wilt doen, is wel een belemmering.
Misschien moet je gewoon de stoute schoenen eens aantrekken vanavond?
Gewoon naar buiten gaan, op zoek gaan naar een leuke gezellige sfeer die je aanspreekt en wie weet wat er op je pad gaat komen.
Freestyle
pi_156588292
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 19:29 schreef Flitskikker het volgende:

[..]

Allemaal check.

Ik heb geen zin om een kloon te maken, dus hier mijn verhaal in een spoiler.

SPOILER
Sorry voor het lange verhaal. Ik wilde het bij het voorbeeld houden, maar toen kwam de rest (hetgeen al lang opgekropen zat) er eigenlijk ook uit.
Zeer herkenbaar, precies omschreven hoe ik me ook voel.
Ja, die visuele cirkel, daar probeer ik ook uit te komen.
Zelf ga ik af en toe naar een psycholoog, al zowat een jaar, helpt wel iets. Hij veroordeelt je niet, en een luisterend oor is ook wel eens fijn. Want er zijn veel dingen die ik niet tegen mijn moeder wil zeggen, vroeger kropte ik alles op, nu vertel ik toch veel aan de psycholoog.

Dus ik zou je toch aanraden om voor die stap te kiezen, even inschrijven bij een dokter in jou buurt en een afspraak maken. ;)
  zondag 4 oktober 2015 @ 11:08:02 #154
445528 DerRabbit
Zijne Konijnlijkheid
pi_156588402
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 10:58 schreef Kevin.L het volgende:

[..]

Zelf ga ik af en toe naar een psycholoog, al zowat een jaar, helpt wel iets. Hij veroordeelt je niet, en een luisterend oor is ook wel eens fijn. Want er zijn veel dingen die ik niet tegen mijn moeder wil zeggen, vroeger kropte ik alles op, nu vertel ik toch veel aan de psycholoog.

Dus ik zou je toch aanraden om voor die stap te kiezen, even inschrijven bij een dokter in jou buurt en een afspraak maken. ;)
Uit ervaring kan ik dit inderdaad onderstrepen! Een psycholoog kan een luisterend oor bieden en kan vaak dingen van een andere kant belichten!
Once you’ve raced, you never forget it…and you never get over it.
pi_156590667
(dubbele post)

Interessant artikel over Jongvolwassenen met Asperger en een liefdesleven.

Strategieën om relationele vaardigheden te verbeteren (deel uit artikel)

SPOILER
Of deze

[ Bericht 1% gewijzigd door _I op 04-10-2015 20:39:35 ]
pi_156591124
quote:
Dankje voor de link van het artikel.
Sluit mooi aan bij de laatste posts. :)
Freestyle
pi_156597816
quote:
7s.gif Op zondag 4 oktober 2015 13:34 schreef ALTER-EGO het volgende:

[..]

Dat was de achterliggende gedachte ook. Zie dat er in een ander topic alsnog op gereageerd is. ^O^
pi_156600912
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 19:29 schreef Flitskikker het volgende:

[..]

Allemaal check.

Ik heb geen zin om een kloon te maken, dus hier mijn verhaal in een spoiler.

SPOILER
Sorry voor het lange verhaal. Ik wilde het bij het voorbeeld houden, maar toen kwam de rest (hetgeen al lang opgekropen zat) er eigenlijk ook uit.
Ook herkenbaar, al studeer ik zelf ook Informatica...
Toch is de situatie bij mij anders...
pi_156632086
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 22:55 schreef ALTER-EGO het volgende:

[..]

Je bent even oud als mijn zoon en woont in dezelfde stad als hem. ;)

Is best wel een grote overgang, van thuis wonen in een dorpje naar zelfstandig wonen in een grote stad.
Heb je nooit bij een studentenvereniging gezeten?
Geen vrienden tijdens je studie gemaakt?

Dat je liefdesleven nog moet beginnen is niets om je voor te schamen.
En als je de juiste tegen het lijf loopt doet het er niet toe dat je geen ervaring hebt.
Als ze echt geïnteresseerd is in jou om wie je bent, heeft ze geduld en begrip.

Confrontatie is ook lastig als je allemaal verliefde, gelukkig uitziende stelletjes voorbij ziet komen.
Je wordt er dan met je neus op gedrukt dat jij dat geluk nog niet hebt.
De afkeer die je voelt bij het zien is een gezonde jaloezie i.m.o., het gemis wat je ervaart.

Raar van die mensen om je met Elliot Rodger te gaan vergelijken.
Rodgers was een narcistisch persoon die zijn frustratie niet uitte, maar opkropte tot een fatale uitbarsting.
Zo kom jij op mij absoluut niet over.

Afhankelijk zijn van anderen als je iets wilt doen, is wel een belemmering.
Misschien moet je gewoon de stoute schoenen eens aantrekken vanavond?
Gewoon naar buiten gaan, op zoek gaan naar een leuke gezellige sfeer die je aanspreekt en wie weet wat er op je pad gaat komen.
Ik heb nooit bij een studentenvereniging gezeten. Als ik hoor wat daar allemaal gebeurt (gezelligheid, drank, meisjes enz.) dan baal ik daar wel enorm van. Ik woon begin sinds dit jaar hier en toen zat ik al in mijn laatste jaar, dus echt een mogelijkheid was er voorheen niet.

Het aantal vrienden (lees: mensen met wie ik omga) van studie is op één hand te tellen.

Het was uiteindelijk nog wel een leuke avond geworden. Wat oude bekenden tegengekomen. :)

quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 10:58 schreef Kevin.L het volgende:

[..]

Ik ga m'n best doen een afspraak te regelen. :Y

quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 19:11 schreef SixSixOne het volgende:

[..]

Ook herkenbaar, al studeer ik zelf ook Informatica...
Toch is de situatie bij mij anders...
Wat is er anders in jouw situatie?
pi_156632378
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 23:47 schreef Flitskikker het volgende:

[..]

Ik heb nooit bij een studentenvereniging gezeten. Als ik hoor wat daar allemaal gebeurt (gezelligheid, drank, meisjes enz.) dan baal ik daar wel enorm van. Ik woon begin sinds dit jaar hier en toen zat ik al in mijn laatste jaar, dus echt een mogelijkheid was er voorheen niet.

Het aantal vrienden (lees: mensen met wie ik omga) van studie is op één hand te tellen.

Het was uiteindelijk nog wel een leuke avond geworden. Wat oude bekenden tegengekomen. :)

Naast Minerva, Augustustines of Quintus zijn er ook nog andere studentenverenigingen in Leiden.
Zo zijn er ook verenigingen die niet aan de geijkte studenten "mentaliteit" doen.
Zo is mijn zoon lid van Catena.
Daar zijn geen zaken als ontgroeningen of andere verplichtingen, is heel vrijblijvend.
En zo zijn er vast wel meer verenigingen die niet aan al die bullshit doen.

Goed van je dat je toch nog weg bent gegaan. :)
Soms moet je jezelf even ergens toe zien aan te zetten en word je beloond met een leuke avond. ;)
Freestyle
pi_156632510
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 00:03 schreef ALTER-EGO het volgende:

[..]

Naast Minerva, Augustustines of Quintus zijn er ook nog andere studentenverenigingen in Leiden.
Zo zijn er ook verenigingen die niet aan de geijkte studenten "mentaliteit" doen.
Zo is mijn zoon lid van Catena.
Daar zijn geen zaken als ontgroeningen of andere verplichtingen, is heel vrijblijvend.
En zo zijn er vast wel meer verenigingen die niet aan al die bullshit doen.

Goed van je dat je toch nog weg bent gegaan. :)
Soms moet je jezelf even ergens toe zien aan te zetten en word je beloond met een leuke avond. ;)
Catena ken ik wel, alleen ik ben nu geen student meer, dus om nu nog El Cid en alles te gaan doen...

Het verbaast me wel dat als ik ga met de gedachte "vooruit maar" dat ik dan positief verrast word en word aangesproken, maar als ik zelf actief op zoek ben naar contact dat het dan niks wordt.
pi_156632607
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2015 00:10 schreef Flitskikker het volgende:

[..]

Catena ken ik wel, alleen ik ben nu geen student meer, dus om nu nog El Cid en alles te gaan doen...

Het verbaast me wel dat als ik ga met de gedachte "vooruit maar" dat ik dan positief verrast word en word aangesproken, maar als ik zelf actief op zoek ben naar contact dat het dan niks wordt.
https://nl.wikipedia.org/wiki/VSL_Catena

quote:
Lidmaatschap van de vereniging staat open voor iedereen, maar niet-hbo of universitaire studenten moeten toestemming aan het bestuur vragen om lid te worden.
VSL Catena

Wellicht omdat als je denkt "vooruit dan maar" je wat meer moed hebt weten te verzamelen, daardoor een zelfverzekerde houding hebt en dat ook uitstraalt?
Freestyle
pi_156721964
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 23:47 schreef Flitskikker het volgende:

[..]

Ik ga m'n best doen een afspraak te regelen. :Y
Mooi ! ^O^
pi_156722115
quote:
7s.gif Op zondag 4 oktober 2015 13:34 schreef ALTER-EGO het volgende:

[..]

quote:
Waar jonge volwassen met klassiek autisme een solitaire ‘monastieke’ levensstijl lijken te hebben, is dit vaak niet het geval met jong volwassenen met Aspergersyndroom of hoogfunctionerend autisme.
Lijken te hebben ja, ik zal niet zeggen dat het vaak niet het geval is, maar om nu ieder persoon het het label "klassiek autisme" over 1 kam te scheren gaat mij te ver.
pi_156722237
quote:
99s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 23:15 schreef Juup© het volgende:

[..]

[..]

Lijken te hebben ja, ik zal niet zeggen dat het vaak niet het geval is, maar om nu ieder persoon het het label "klassiek autisme" over 1 kam te scheren gaat mij te ver.
Labeltjes zijn niet veel meer dan een indicatie i.m.o.
Veel "labels" overlappen elkaar, geen enkele persoon met een stoornis is hetzelfde.
Laat staan over 1 kam te scheren.

:*
Freestyle
pi_156722534
:D
pi_156722599
Maar niemand mag mij ;(
pi_156722929

Muziekje opgezet de nootjes op tafel met knakjesworst en mosterd erbij de deur wagenwijd open en weer geen Hollander welke binnenkomt hoor, pfff wat een ellende ;(
pi_156723657
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 23:30 schreef Yummie-Yum het volgende:
:D
Hai Yumm. :D
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 23:32 schreef Yummie-Yum het volgende:
Maar niemand mag mij ;(
Hoezo niet? :)
quote:
9s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 23:45 schreef Yummie-Yum het volgende:

Muziekje opgezet de nootjes op tafel met knakjesworst en mosterd erbij de deur wagenwijd open en weer geen Hollander welke binnenkomt hoor, pfff wat een ellende ;(
Die zin snap ik niet, leg eens uit? ;)
Freestyle
pi_156723934
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 00:09 schreef ALTER-EGO het volgende:

[..]

Hai Yumm. :D

[..]

Hoezo niet? :)

[..]

Die zin snap ik niet, leg eens uit? ;)
Gai, Alterke.

Omdat ik best wel vreemd ben en niet zo lekker, Rivella smaakt beter zegt men. Was een grapje maar weet niet het lijkt wel of dat heel veel mensen mij snel vervelen of dat nou ja ze niet zo slim vind.
pi_156724087
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 00:22 schreef Yummie-Yum het volgende:

[..]

Gai, Alterke.

Omdat ik best wel vreemd ben en niet zo lekker, Rivella smaakt beter zegt men. Was een grapje maar weet niet het lijkt wel of dat heel veel mensen mij snel vervelen of dat nou ja ze niet zo slim vind.
Lekker is een kwestie van smaak, smaken verschillen.
Zo vind ik Rivella niet lekker. ;)

Vreemd is een relatief begrip.
Wat de een als vreemd ervaart kan een ander als normaal beschouwen. :)

bla verkeerd gelezen bla

[ Bericht 2% gewijzigd door ALTER-EGO op 10-10-2015 00:40:27 (verkeerd gelezen ) ]
Freestyle
pi_156724138
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 00:29 schreef ALTER-EGO het volgende:

[..]

Lekker is een kwestie van smaak, smaken verschillen.
Zo vind ik Rivella niet lekker. ;)

Vreemd is een relatief begrip.
Wat de een als vreemd ervaart kan een ander als normaal beschouwen. :)

Hoe kom je daarbij dat ze je als vervelend zien of niet zo slim vinden?
Zeggen ze dat tegen je, of denk jij dat?
Oh neen, andersom de meeste mensen vervelen juist mij en IK vind ze gewoon niet al te slim overkomen. Nou wetende dat men nu gelijk zegt zo lekker arrogant toch bevind ik mij dat iedere keer zo en word dan verveeld door hen. Het is voor mij zeer lastig om leuke mensen te ontmoeten met nog wat intelligentie in hun lijf.
pi_156724261
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 00:31 schreef Yummie-Yum het volgende:

[..]

Oh neen, andersom de meeste mensen vervelen juist mij en IK vind ze gewoon niet al te slim overkomen. Nou wetende dat men nu gelijk zegt zo lekker arrogant toch bevind ik mij dat iedere keer zo en word dan verveeld door hen. Het is voor mij zeer lastig om leuke mensen te ontmoeten met nog wat intelligentie in hun lijf.
Ik had het al (half) geedit, zag dat ik het verkeerd had gelezen. :@
My mistake.

Werk je of studeer je?
Heb je vrienden?
Geef eens wat meer info als je wilt? :)
Freestyle
pi_156724358
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 00:39 schreef ALTER-EGO het volgende:

[..]

Ik had het al (half) geedit, zag dat ik het verkeerd had gelezen. :@
My mistake.

Werk je of studeer je?
Heb je vrienden?
Geef eens wat meer info als je wilt? :)
Nooit oud genoeg om te leren niet waar, maar studeren heb ik nimmer gedaan. En werken kan ik sinds heden niet meer door ziekte. Vrienden, tja men ziet mij als vriend dus heb in die zin wel vrienden zeer zeker. Maar voor mij heb ik dat gevoel ten zeerste niet, wel vrienden gehad in het verleden.
pi_156724450
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 00:45 schreef Yummie-Yum het volgende:

[..]

Nooit oud genoeg om te leren niet waar, maar studeren heb ik nimmer gedaan. En werken kan ik sinds heden niet meer door ziekte. Vrienden, tja men ziet mij als vriend dus heb in die zin wel vrienden zeer zeker. Maar voor mij heb ik dat gevoel ten zeerste niet, wel vrienden gehad in het verleden.
Dus de vrienden die je hebt, heb je geen echte band mee?
Gebrek aan dezelfde interesses of verschil in levensstijl?
Of zijn de vriendschappen te oppervlakkig?

Ben je een introvert iemand?
Freestyle
pi_156724566
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 00:51 schreef ALTER-EGO het volgende:

[..]

Dus de vrienden die je hebt, heb je geen echte band mee?
Gebrek aan dezelfde interesses of verschil in levensstijl?
Of zijn de vriendschappen te oppervlakkig?

Ben je een introvert iemand?
Zijn ouder, veelal niet echt boeiend voor mij. Mijn interesses zin talrijk en divers en gaan verder de meeste mensen. En veelal behoud ik dan vriendschappen oppervlakkig, niet echt introvert te benoemen trouwens.
pi_156724637
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 01:02 schreef Yummie-Yum het volgende:

[..]

Zijn ouder, veelal niet echt boeiend voor mij. Mijn interesses zin talrijk en divers en gaan verder de meeste mensen. En veelal behoud ik dan vriendschappen oppervlakkig, niet echt introvert te benoemen trouwens.
Waarom houd je vriendschappen oppervlakkig?
Daar zul je vast een reden voor hebben neem ik aan.
Als jij je zelf al instelt op een oppervlakkige relatie, leer je een ander toch ook niet in diepte kennen?
Dan kun je toch ook niet weten of die persoon boeiender is dan die in eerste instantie overkomt?
Freestyle
pi_156724692
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 01:08 schreef ALTER-EGO het volgende:

[..]

Waarom houd je vriendschappen oppervlakkig?
Daar zul je vast een reden voor hebben neem ik aan.
Als jij je zelf al instelt op een oppervlakkige relatie, leer je een ander toch ook niet in diepte kennen?
Dan kun je toch ook niet weten of die persoon boeiender is dan die in eerste instantie overkomt?
De meesten komen niet echt verder met hun gespreksstof in die zin van dat ze het over totaal niet boeiende onderwerpen hebben of willen spreken. Moet wel stellen dat het pas sinds een tal van jaren is.
pi_156724752
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 01:12 schreef Yummie-Yum het volgende:

[..]

De meesten komen niet echt verder met hun gespreksstof in die zin van dat ze het over totaal niet boeiende onderwerpen hebben of willen spreken.
Neem je zelf wel initiatief tot boeiende gesprekken?
Wat gebeurt er dan, dwaalt die ander af naar oppervlakkige gesprekken?

Kan het zijn dat je tijdens gesprekken teveel in je eigen hoofd denkt en dat het daardoor voor een ander lastig kan zijn om te volgen?
Voel je je überhaupt wel begrepen door anderen?
Freestyle
pi_156724831
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 01:20 schreef ALTER-EGO het volgende:

[..]

Neem je zelf wel initiatief tot boeiende gesprekken?
Wat gebeurt er dan, dwaalt die ander af naar oppervlakkige gesprekken?

Kan het zijn dat je tijdens gesprekken teveel in je eigen hoofd denkt en dat het daardoor voor een ander lastig kan zijn om te volgen?
Voel je je überhaupt wel begrepen door anderen?
Zeker. Echter stotter ik, heb een vage hechtingsstoornis en voel mij wel vaak onbegrepen hoor. Maar dat komt niet door hetgeen wat jij stelt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')