abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156312774
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 00:13 schreef War-horse het volgende:

[..]

Kom zelf rond van weinig, vind dat niet erg even voor mijzelf gesproken maar kan je best begrijpen hoor dat het ronduit klote is als je weinig hebt en wel dingen moet betalen. Veel mensen zien het niet, maar weet ook dat veel mensen zelf vaak maar weinig hebben te makken maar dat nooit laten zien naar wie dan ook.
Klopt, ik ben ook zeker gewend om met weinig rond te komen en kon dat tot dusver accepteren. Mijn man en ik zijn erg verantwoordelijk in hoe we met geld omgaan dus er zijn weinig tot geen "lekkages" qua uitgaven. Het is meer dat wat wij accepteren niet door de rest geaccepteerd worden (niet mee kunnen doen met verjaardagen, kadootjes, naar evenementen gaan, uitgaan met vrienden) dat valt weg en het enige wat de rest ziet is een inkomen waarvan hun claimen dat ze er prima van rond komen en nog leuke dingen kunnen doen maar de realiteit is anders (we hebben geen kwijtscheldingen of toeslagen etc) en ik ben zo moe om dat continu uit te moeten leggen naar ze. Ik begin mij er bijna voor te schamen..
pi_156312795
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2015 00:09 schreef -Bushok het volgende:
Goedenavond, eh morgen al. Ik kan niet slapen, vreselijk aan het piekeren :N Vandaag onze maandelijkse in en uitgaven doorgenomen sinds er een nieuw spaarplan bij is gekomen (kan niet uitgesteld worden)

Als ik alles wegtel houden wij als gezin ¤23,- over per maand voor extra's (verjaardagen, wasmiddel,medicatie etc) Ik heb een enorm grote familie en ik heb geen idee hoe ik moet voorleggen dat we geen geld hebben om een kadootje te kopen (denk aan gemiddeld 4 verjaardagen p/m) Ik zit te huilen op de bank,zie het even niet meer zitten.. Kan er nergens mee heen omdat de buitenwereld een enorm bedrag ziet als inkomen maar niet begrijpt dat wij daar met z'n drieën van leven en alles al op het laagste hebben staan.

Ik ben helemaal op, word nergens aangenomen dus ik kan niks meer doen om het te verbeteren ;( Wat is geld toch k*t -O-
Naar dat je in die situatie zit. :*
Maar het laatste waar je je nu zorgen om moet maken is cadeau's.

Wil je toch echt graag een cadeau geven, waarom dan niet zelf iets knutselen?
Nog veel leuker en persoonlijker ook. :)
Denk aan een taart bakken, een mooie tekening, een voor die persoon dierbare foto, een knutselwerk, of brei, haak of borduurwerk?
Genoeg te verzinnen. :Y
Freestyle
pi_156312823
quote:
7s.gif Op woensdag 23 september 2015 00:16 schreef ALTER-EGO het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik niet negatief, maar het feit dat je jezelf zo te kort doet is imo een gebrek aan eigenwaarde.
Niet eens iets waar je je van bewust bent misschien, omdat je te druk bezig bent om voor anderen te zorgen.
Dat is een routine die je van jongs af aan gewend bent en waarin je je veilig voelt.
Ik kan me niet indenken dat je op deze manier echt gelukkig bent.
Maar natuurlijk kan ik er helemaal naast zitten. :*
Het is geen veiligheid of wat dan ook het is een taak, welke ik uitvoer. Dat snapt niemand en dat kan ik ook niet uitleggen, maar dat is wel hoe het in elkaar steekt. Ja ben zeker gelukkig als ik voor een ander zorg mag dragen, maar ben ook redelijk gelukkig op de manier dat ik leef ergens. Alleen er zijn dingen welke heb meegemaakt en die zijn behoorlijk ernstig dat klopt, en dat al een flinke tijd een soort van hulp uitblijft is ook niet goed. Dat weet ik, en verder het druist in om bepaalde zaken te spreken, dan doe ik liever de rare kwast uithangen zodoende.
pi_156312839
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2015 00:19 schreef -Bushok het volgende:

[..]

Klopt, ik ben ook zeker gewend om met weinig rond te komen en kon dat tot dusver accepteren. Mijn man en ik zijn erg verantwoordelijk in hoe we met geld omgaan dus er zijn weinig tot geen "lekkages" qua uitgaven. Het is meer dat wat wij accepteren niet door de rest geaccepteerd worden (niet mee kunnen doen met verjaardagen, kadootjes, naar evenementen gaan, uitgaan met vrienden) dat valt weg en het enige wat de rest ziet is een inkomen waarvan hun claimen dat ze er prima van rond komen en nog leuke dingen kunnen doen maar de realiteit is anders (we hebben geen kwijtscheldingen of toeslagen etc) en ik ben zo moe om dat continu uit te moeten leggen naar ze. Ik begin mij er bijna voor te schamen..
Dus jou punt is dat uitleggen hoe en waarom, en dat veroordelen dat snap ik goed en heb daar last van op een ander vlak dus begrijpen doe ik dat goed. Schaamte over mijn dingen heb ik niet, maar vind het soms rottig om te horen dat men denkt meer te zijn dan mij puur als het op geld aankomt. Dat kan ik dan ook weer goed begrijpen.
pi_156312875
quote:
7s.gif Op woensdag 23 september 2015 00:21 schreef ALTER-EGO het volgende:

[..]

Naar dat je in die situatie zit. :*
Maar het laatste waar je je nu zorgen om moet maken is cadeau's.

Wil je toch echt graag een cadeau geven, waarom dan niet zelf iets knutselen?
Nog veel leuker en persoonlijker ook. :)
Denk aan een taart bakken, een mooie tekening, een voor die persoon dierbare foto, een knutselwerk, of brei, haak of borduurwerk?
Genoeg te verzinnen. :Y
Daar zit wat in idd, goed idee :) bedankt. Nou ben ik niet erg handig qua knutselen maar bakken vind ik erg leuk. Ik vind het ook vreemd dat ik mij zo druk maak om wat een ander er van vind, het is ook een stukje dat wij jonge ouders zijn met een vriendenkring die allemaal nog alleenstaand zijn. Het meedraaien daarin verloopt dus niet altijd soepel. Het is een onbekend gebied voor hun wat wij dagelijks meekrijgen en dat begrijp ik ook. Het zou alleen fijn zijn dat dat ook wederzijds was
pi_156312889
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 00:23 schreef War-horse het volgende:

[..]

Het is geen veiligheid of wat dan ook het is een taak, welke ik uitvoer. Dat snapt niemand en dat kan ik ook niet uitleggen, maar dat is wel hoe het in elkaar steekt. Ja ben zeker gelukkig als ik voor een ander zorg mag dragen, maar ben ook redelijk gelukkig op de manier dat ik leef ergens. Alleen er zijn dingen welke heb meegemaakt en die zijn behoorlijk ernstig dat klopt, en dat al een flinke tijd een soort van hulp uitblijft is ook niet goed. Dat weet ik, en verder het druist in om bepaalde zaken te spreken, dan doe ik liever de rare kwast uithangen zodoende.
Ik snap het tot een bepaalde hoogte best wel denk ik.
Je hebt een enorm groot verantwoordelijkheidsgevoel en plichtsbesef en dat herken ik. :)

Maar je bent zelf ook beschadigd en hebt net zo goed nodig dat er iemand is die naar jou omkijkt.
Met je meeleeft (= geen medelijden), die je dingen uit handen neemt als jij er niet toe komt,
Ik zie nergens genegenheid naar jou toe in je verhalen.
Freestyle
pi_156312921
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 00:24 schreef War-horse het volgende:

[..]

Dus jou punt is dat uitleggen hoe en waarom, en dat veroordelen dat snap ik goed en heb daar last van op een ander vlak dus begrijpen doe ik dat goed. Schaamte over mijn dingen heb ik niet, maar vind het soms rottig om te horen dat men denkt meer te zijn dan mij puur als het op geld aankomt. Dat kan ik dan ook weer goed begrijpen.
Bedankt voor je begrip, daar komt het idd op neer. Nu maar hopen dat het ook in goede aarde valt. Het is in ieder geval weer een stukje meer helder hoe ik dit moet benaderen en accepteren. Dankjewel daarvoor
:* Misschien kan ik nu ook beter slapen
pi_156312944
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2015 00:27 schreef -Bushok het volgende:

[..]

Daar zit wat in idd, goed idee :) bedankt. Nou ben ik niet erg handig qua knutselen maar bakken vind ik erg leuk. Ik vind het ook vreemd dat ik mij zo druk maak om wat een ander er van vind, het is ook een stukje dat wij jonge ouders zijn met een vriendenkring die allemaal nog alleenstaand zijn. Het meedraaien daarin verloopt dus niet altijd soepel. Het is een onbekend gebied voor hun wat wij dagelijks meekrijgen en dat begrijp ik ook. Het zou alleen fijn zijn dat dat ook wederzijds was
Een echte vriend die geeft niks om wat je te besteden hebt.
En oordeelt niet over je situatie.

Je bent ook niemand verantwoording verschuldigd.
Als ze het niet snappen kun je wellicht beter de vriendschappen eens heroverwegen?
Freestyle
pi_156313035
quote:
7s.gif Op woensdag 23 september 2015 00:28 schreef ALTER-EGO het volgende:

[..]

Ik snap het tot een bepaalde hoogte best wel denk ik.
Je hebt een enorm groot verantwoordelijkheidsgevoel en plichtsbesef en dat herken ik. :)

Maar je bent zelf ook beschadigd en hebt net zo goed nodig dat er iemand is die naar jou omkijkt.
Met je meeleeft (= geen medelijden), die je dingen uit handen neemt als jij er niet toe komt,
Ik zie nergens genegenheid naar jou toe in je verhalen.
Maar die genegenheid is ook niet nodig in mijn opinie. Harder en sterker worden wel niet veranderen in een monster hoor. Maar gewoon hard zijn, als kind liet ik mij al bewust trappen en slaan door andere kinderen, maar als je dat zegt ben je maar een ziek, ziek persoon :{
pi_156313065
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 00:40 schreef War-horse het volgende:

[..]

Maar die genegenheid is ook niet nodig in mijn opinie. Harder en sterker worden wel niet veranderen in een monster hoor. Maar gewoon hard zijn, als kind liet ik mij al bewust trappen en slaan door andere kinderen, maar als je dat zegt ben je maar een ziek, ziek persoon :{
Zo denk ik in ieder geval niet over je.
Je bent niet ziek, je bent sterk.
Je bent geen monster, je bent een zorgzame jongen.

Ik vind je heel erg de moeite waard. :*
Freestyle
pi_156313150
quote:
7s.gif Op woensdag 23 september 2015 00:44 schreef ALTER-EGO het volgende:

[..]

Zo denk ik in ieder geval niet over je.
Je bent niet ziek, je bent sterk.
Je bent geen monster, je bent een zorgzame jongen.

Ik vind je heel erg de moeite waard. :*
Snap ik van jou kant wel maar zo word ik wel neergezet, en vind dat verder prima en acteer er zelfs tegenwoordig naar. Ben ik ook heel goed in, acteren :@ Is hetzelfde op vandaag als je eens een kind opvangt als hij valt, of eens even aan zijn jasje trekt als het zomaar de straat op rent. Dan ben je al weet ik niet wat, ga het woord ook niet noemen, echt kom op :')
pi_156313239
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 00:50 schreef War-horse het volgende:

[..]

Snap ik van jou kant wel maar zo word ik wel neergezet, en vind dat verder prima en acteer er zelfs tegenwoordig naar. Ben ik ook heel goed in, acteren :@ Is hetzelfde op vandaag als je eens een kind opvangt als hij valt, of eens even aan zijn jasje trekt als het zomaar de straat op rent. Dan ben je al weet ik niet wat, ga het woord ook niet noemen, echt kom op :')
Als ik jou zo niet zie, zijn er vast meer mensen die zoals mij kunnen kijken. :)

Dat mensen je voor een bepaald type aanzien ligt niet aan jou.
Dat is de angst en onwetendheid van veel mensen tegenwoordig.
Ze lezen de ergste dingen in de krant en denken bij ieder in hun ogen verdacht incident dat er iets mis zal zijn.
Mensen oordelen en veroordelen veel te makkelijk, de maatschappij is flink verhard de laatste jaren, helaas.

Dat acteren van je... ik denk dat je er een Oscar mee zou kunnen winnen. :*
Freestyle
pi_156313339
quote:
7s.gif Op woensdag 23 september 2015 00:57 schreef ALTER-EGO het volgende:

[..]

Als ik jou zo niet zie, zijn er vast meer mensen die zoals mij kunnen kijken. :)

Dat mensen je voor een bepaald type aanzien ligt niet aan jou.
Dat is de angst en onwetendheid van veel mensen tegenwoordig.
Ze lezen de ergste dingen in de krant en denken bij ieder in hun ogen verdacht incident dat er iets mis zal zijn.
Mensen oordelen en veroordelen veel te makkelijk, de maatschappij is flink verhard de laatste jaren, helaas.

Dat acteren van je... ik denk dat je er een Oscar mee zou kunnen winnen. :*
Weet ik, maar dan nog. Dingetje van een tijdje terug, sta ergens langs, kindje doet niet zo slim en valt bijna met het hoofdje tegen het beton op. Wat doe ik, pak het kindje vast bij zijn jasje zodat zijn hoofdje niet tegen het beton op knalt. Moeder volledig over de zeik hoe dat ik haar kind deed aandurven raken, en toen dat voorbij was wilde ze een schadevergoeding voor het jasje wat helaas stuk was gegaan.

Bah snap je... Acteren en beschermen, maar dat leer je gewoon als je op bepaalde plaatsen opgroeid O+
pi_156313394
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 01:05 schreef War-horse het volgende:

[..]

Weet ik, maar dan nog. Dingetje van een tijdje terug, sta ergens langs, kindje doet niet zo slim en valt bijna met het hoofdje tegen het beton op. Wat doe ik, pak het kindje vast bij zijn jasje zodat zijn hoofdje niet tegen het beton op knalt. Moeder volledig over de zeik hoe dat ik haar kind deed aandurven raken, en toen dat voorbij was wilde ze een schadevergoeding voor het jasje wat helaas stuk was gegaan.

Bah snap je... Acteren en beschermen, maar dat leer je gewoon als je op bepaalde plaatsen opgroeid O+
Wat een bizar voorval. :o
Ze had je behoren te bedanken dat je haar kind beschermde tegen letsel.
Zegt meer over die vrouw dan over jou hé. :)

Ik snap je goed en ik begrijp je ook.
Neemt niet weg dat ik je veel meer geluk en liefde gun.
Freestyle
pi_156313577
quote:
7s.gif Op woensdag 23 september 2015 01:09 schreef ALTER-EGO het volgende:

[..]

Wat een bizar voorval. :o
Ze had je behoren te bedanken dat je haar kind beschermde tegen letsel.
Zegt meer over die vrouw dan over jou hé. :)

Ik snap je goed en ik begrijp je ook.
Neemt niet weg dat ik je veel meer geluk en liefde gun.
Ik jou ook hoor :)
pi_156313607
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 01:26 schreef War-horse het volgende:

[..]

Ik jou ook hoor :)
Dat is lief van je. :*

Heb je hobby's?
Muziek waar je blij van wordt? :)
Freestyle
pi_156313662
quote:
17s.gif Op woensdag 23 september 2015 01:29 schreef ALTER-EGO het volgende:

[..]

Dat is lief van je. :*

Heb je hobby's?
Muziek waar je blij van wordt? :)
Niet echt meer, wel gehad.Muziek is erg divers zal even een paar linkjes neerzetten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_156313712
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 01:40 schreef War-horse het volgende:

[..]

Niet echt meer, wel gehad.Muziek is erg divers zal even een paar linkjes neerzetten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb ze allemaal even snel met skippen geluisterd. :D

Het meeste is totaal niet mijn smaak om eerlijk te zijn. :@
De 3e en de 5e video vond ik wel mooi klinken. :)

Geen andere interesses?
Knutselen, tekenen, breien :P , fotograferen schrijven of postzegels verzamelen? :D
Freestyle
pi_156313736
quote:
7s.gif Op woensdag 23 september 2015 01:47 schreef ALTER-EGO het volgende:

[..]

Heb ze allemaal even snel met skippen geluisterd. :D

Het meeste is totaal niet mijn smaak om eerlijk te zijn. :@
De 3e en de 5e video vond ik wel mooi klinken. :)

Geen andere interesses?
Knutselen, tekenen, breien :P , fotograferen schrijven of postzegels verzamelen? :D
Ja stukje ontwerp maar heb daar niets meer in :@
pi_156313751
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 01:54 schreef War-horse het volgende:

[..]

Ja stukje ontwerp maar heb daar niets meer in :@
Ontwerp?
Hoe en wat? :D
Freestyle
pi_156313771
quote:
17s.gif Op woensdag 23 september 2015 01:57 schreef ALTER-EGO het volgende:

[..]

Ontwerp?
Hoe en wat? :D
Stukje scheepsbouw, meubelontwerp vooral concepten waarin van alles verwerkt word in een meubelstuk, tot een stukje architectuur. Niets bijzonders hoor.
pi_156313784
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 02:02 schreef War-horse het volgende:

[..]

Stukje scheepsbouw, meubelontwerp vooral concepten waarin van alles verwerkt word in een meubelstuk, tot een stukje architectuur. Niets bijzonders hoor.
Dat vind ik best bijzonder klinken. :)
Je bedoeld dus met materialen recyclen?

Waarom doe je dat niet meer? :o
Freestyle
pi_156313794
quote:
7s.gif Op woensdag 23 september 2015 02:05 schreef ALTER-EGO het volgende:

[..]

Dat vind ik best bijzonder klinken. :)
Je bedoeld dus met materialen recyclen?

Waarom doe je dat niet meer? :o
Neen, gewoon bijvoorbeeld voor een studio een compleet meubel maken, waarin een bed, kasten en soms zelfs keukens werden verwerkt. Gewoon leuk om te doen, verder heb ik veel met het opknappen van meubels dat weer wel.
pi_156313807
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 02:07 schreef War-horse het volgende:

[..]

Neen, gewoon bijvoorbeeld voor een studio een compleet meubel maken, waarin een bed, kasten en soms zelfs keukens werden verwerkt. Gewoon leuk om te doen, verder heb ik veel met het opknappen van meubels dat weer wel.
Klinkt tof!

Heb ik nog steeds geen antwoord op de vraag waarom je dat niet meer doet. ;)
Freestyle
pi_156313882
quote:
7s.gif Op woensdag 23 september 2015 02:12 schreef ALTER-EGO het volgende:

[..]

Klinkt tof!

Heb ik nog steeds geen antwoord op de vraag waarom je dat niet meer doet. ;)
Lastig te beantwoorden, omdat nog nooit antwoord op die vraag heb gegeven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')