abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156251558
Na een aantal relaties gehad te hebben met partners uit verschillende culturen vroeg ik me het volgende af.

Wat is cultureel/psychologisch de beste combinatie met Nederlands?

Wat zijn jullie ervaringen met relaties met een partner die niet uit Nederland komt?

Ik ben mij er van bewust dat elke relatie anders is en 'de Nederlander' net zo min bestaat als de Turk, Rus, etc. Toch denk ik dat er iets over dit onderwerp te zeggen moet zijn.
pi_156251811
Ik had een ex uit Polen. Verschilde alleen qua zelfstandigheid een beetje, aangezien zij op jonge leeftijd al moest koken e.d.
sup
pi_156252376
Voel me nu niet echt Nederlands of iets in die richting laat staan mijzelf een land toe te schrijven waar ik mijn cultuur uit put. Een echte Hollander vind daar altijd wel een Thaise, of iets in die richting bij passen.

Sorry :')
pi_156253158
Ligt eraan waar je uit Nederland komt, maar Nederlanders zijn wel typisch Nederlands.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
  zondag 20 september 2015 @ 21:06:08 #5
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_156253214
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 21:05 schreef Mathemaat het volgende:
Nederlanders zijn wel typisch Nederlands.
Vind ik ook inderdaad.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_156253920
Denk dat het per persoon erg verschillend is, buiten cultuurverschillen om speelt persoonlijkheid natuurlijk ook erg mee. Denk dus niet dat er 1 bepaalde cultuur is die het beste ''matcht'' met de Nederlandse in een relatie. Maar ik heb er zelf geen ervaring mee, heb zelf nooit echt relaties gehad met mannen uit andere culturen, tijdje gedatet met een Belg, maar in hoeverre je dat nou echt een ''cultuurverschil'' kan noemen.
  zondag 20 september 2015 @ 21:44:56 #7
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156255421
Het hangt van de persoon af, maar gemiddeld genomen zal bij een Nederlander toch het beste een Nederlandse passen. Omdat je gewoon het meeste deelt.
In mijn geval zelfs een Brabantse. Dat is toch weer anders dan een Tukker of eentje uit Holland.
The End Times are wild
pi_156258066
Ik heb altijd een makkelijke klik gehad met Scandinavische vrouwen. Lief, knap en niet hooghartig. Daarentegen ben ik wat te nuchter voor vrouwelijk drama en temperament uit landen als Spanje en Italië.
  zondag 20 september 2015 @ 22:47:14 #9
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_156258232
Weinig verschillen met mijn Rus. :)
Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om te streven naar humaniteit.
pi_156259897
Is er Nooit onderzoek gedaan naar interculturele relaties?

Ik heb zelf goede ervaring met een Turkse, Russische en Amerikaanse vrouw.

Veel mindere met Hidoestaanse (liep over me heen ;)), Duitse (afentoe lachen is ook leuk) en Marokkaanse (vrij hard, veel op persoonlijk gewin uit).

Ik heb overigens weinig Nederlande vriendinnetjes gehad. Kwestie van smaak, maar in mijn geval ook een beetje culturele voorkeur (niet altijd charmant, "ik ga plassen")
pi_156260527
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 23:30 schreef Blackman het volgende:
Is er Nooit onderzoek gedaan naar interculturele relaties?

Ik heb zelf goede ervaring met een Turkse, Russische en Amerikaanse vrouw.

Veel mindere met Hidoestaanse (liep over me heen ;)), Duitse (afentoe lachen is ook leuk) en Marokkaanse (vrij hard, veel op persoonlijk gewin uit).

Ik heb overigens weinig Nederlande vriendinnetjes gehad. Kwestie van smaak, maar in mijn geval ook een beetje culturele voorkeur (niet altijd charmant, "ik ga plassen")
Er zijn ladingen vol onderzoek naar gedaan. Een beetje google doet wonderen.
know'm sayin?
word? word.
pi_156260585
Niet goed afgelopen: Argentijns, Spaans, Nederlands, Noors en Canadees.

Nu met een Nederlandse en gaat al jaren goed.

Geen pijl op te trekken imo en weinig nuttigs op te zeggen.
  maandag 21 september 2015 @ 06:22:03 #13
414636 KingKloon
The Kloon King
pi_156263107
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)012/2012-3614-wm.htm

In 2012 waren er in Nederland 57.107 huishoudens van autochtone mannen met eerste generatie niet-westerse vrouwen, waarvan 69% gehuwd. Belangrijke herkomstgebieden van die niet-westerse partners zijn Suriname, Thailand, de Filippijnen, de Voormalige Sovjet-Unie, Brazilië en China. In 2012 waren er in Nederland 36.423 huishoudens van autochtone vrouwen met eerste generatie niet-westerse mannen, waarvan 60% gehuwd. Belangrijke herkomstgebieden van de niet-westerse partners zijn Suriname, de Antillen, Turkije en Marokko. Veruit het meest voorkomende gemengde huishouden, zowel bij autochtone mannen als vrouwen is dat met een Indonesisch eerste generatie partner, waarbij de Indonesische partner overigens niet als niet-westers wordt beschouwd.

Ik denk dat als het om niet-Westerse (of blanke) vrouwen/mannen gaat, Indonesische partners goed werken in Nederland. Ik denk dat Surinaamse/Antilliaanse jongens/meisjes populair zijn, maar meer voor oppervlakkige of korte relaties. Je ziet in de grote steden veel zwart/blank koppels, maar je hoort minder dat ze met elkaar trouwen ofzo.

Aziatisch en blank is het meest stabiele voor lange termijn, heb ik het idee. Die twee culturen, vooral blanke man/Aziatische vrouw, kunnen lang met elkaar blijven zonder problemen te ervaren vanwege culturele botsingen. Zwart man/blank vrouw wordt door beide partijen vaak spannend gevonden, omdat het een beetje taboe is, maar toch ontstaan er problemen op de lange termijn. Marokkanen of Turken met blanke gaan niet zo goed samen, maar is wel in opkomst heb ik het idee.

Verschillende geloofsovertuiging gaat zoiezo niet goed samen.
pi_156263447
Ik denk dat geloof het grootste probleem is. Verder ligt het m.i. veel aan de persoonlijkheid van de partneren een klein deel cultuur.
pi_156263698
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 06:22 schreef KingKloon het volgende:
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)012/2012-3614-wm.htm

[ afbeelding ]

In 2012 waren er in Nederland 57.107 huishoudens van autochtone mannen met eerste generatie niet-westerse vrouwen, waarvan 69% gehuwd. Belangrijke herkomstgebieden van die niet-westerse partners zijn Suriname, Thailand, de Filippijnen, de Voormalige Sovjet-Unie, Brazilië en China. In 2012 waren er in Nederland 36.423 huishoudens van autochtone vrouwen met eerste generatie niet-westerse mannen, waarvan 60% gehuwd. Belangrijke herkomstgebieden van de niet-westerse partners zijn Suriname, de Antillen, Turkije en Marokko. Veruit het meest voorkomende gemengde huishouden, zowel bij autochtone mannen als vrouwen is dat met een Indonesisch eerste generatie partner, waarbij de Indonesische partner overigens niet als niet-westers wordt beschouwd.

[ afbeelding ]

Ik denk dat als het om niet-Westerse (of blanke) vrouwen/mannen gaat, Indonesische partners goed werken in Nederland. Ik denk dat Surinaamse/Antilliaanse jongens/meisjes populair zijn, maar meer voor oppervlakkige of korte relaties. Je ziet in de grote steden veel zwart/blank koppels, maar je hoort minder dat ze met elkaar trouwen ofzo.

Aziatisch en blank is het meest stabiele voor lange termijn, heb ik het idee. Die twee culturen, vooral blanke man/Aziatische vrouw, kunnen lang met elkaar blijven zonder problemen te ervaren vanwege culturele botsingen. Zwart man/blank vrouw wordt door beide partijen vaak spannend gevonden, omdat het een beetje taboe is, maar toch ontstaan er problemen op de lange termijn. Marokkanen of Turken met blanke gaan niet zo goed samen, maar is wel in opkomst heb ik het idee.

Verschillende geloofsovertuiging gaat zoiezo niet goed samen.
Ik heb eigenlijk een compleet ander idee. Namelijk dat als de permanente verblijfsvergunning binnen is de aziatische vrouw de Nederlandse (meestal voor het smakelijke net iets te oude) man aan de kant zet.

En is de reden dat gemixte koppels in de stad niet trouwen niet gewoon omdat mensen in de stad sowieso minder trouwen?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  maandag 21 september 2015 @ 09:07:03 #16
414636 KingKloon
The Kloon King
pi_156264217
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2015 08:24 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik heb eigenlijk een compleet ander idee. Namelijk dat als de permanente verblijfsvergunning binnen is de aziatische vrouw de Nederlandse (meestal voor het smakelijke net iets te oude) man aan de kant zet.

En is de reden dat gemixte koppels in de stad niet trouwen niet gewoon omdat mensen in de stad sowieso minder trouwen?
Je hebt het over verblijfsvergunning vrouwen. Maar een hier geboren Aziatische vrouw die studeert aan de uni trouwt sneller met een Nederlandse man en blijft getrouwd. Hieronder valt ook Indonesische vrouwen. Dat is mijn beeld.

Donkere mannen zijn vaak populair bij vrouwen, deels door de media, deels doordat hun cultuur gewoon een relaxte cultuur is met veel zingen, dansen en andere coole dingen (Surinaamse en Antilliaanse mannen dan). Dus als ze niet arm en lelijk zijn, doen ze het goed. Maar juist daardoor zie je vaak de lange relaties niet werken tussen hen en Nederlandse vrouwen. In het begin vinden de vrouwen het spannend, maar al snel raken ze geïrriteerd. Blanke mannen en donkere vrouwen duren langer, maar lijken net iets minder populair. Maar ik denk dat dat komt omdat blanke mannen uit nature minder de spotlight nemen tijdens uitgaan of op straat.

Ik heb het idee dat blanke mannen het meest populaire zijn voor lange termijn relaties en dat veel vrouwen ongeacht cultuur voor open staan. Dit heeft niet zozeer te maken met hoe leuk of knap blanke mannen zijn, maar er is een bepaalde zekerheid om je te verbinden aan de autochtone Nederlander.
pi_156264588
Ik heb zelf goede ervaringen met Britten. Maar ik ben dan ook vrouw en op sommige vlakken wat traditioneler dan veel jonge Nederlandse vrouwen.

Dat onderzoek gaat trouwens alleen over niet-westerse mannen/vrouwen met een Nederlander en sluiten relaties tussen Europeanen uit verschillende landen dus uit. Toch zie ik die meer in mijn omgeving dan met een niet-westerse partner.
  maandag 21 september 2015 @ 09:41:06 #18
414636 KingKloon
The Kloon King
pi_156264685
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 09:33 schreef Ouder1 het volgende:
Ik heb zelf goede ervaringen met Britten. Maar ik ben dan ook vrouw en op sommige vlakken wat traditioneler dan veel jonge Nederlandse vrouwen.

Dat onderzoek gaat trouwens alleen over niet-westerse mannen/vrouwen met een Nederlander en sluiten relaties tussen Europeanen uit verschillende landen dus uit. Toch zie ik die meer in mijn omgeving dan met een niet-westerse partner.
Dat is ook logisch en gebeurt ook vaker. Ik denk dat een relatie tussen een Duitser en een Nederlander veel makkelijker gaat dan bijvoorbeeld een Nigerian en een Nederlander.

En daardoor minder interessant om te onderzoeken voor sommigen.
pi_156265222
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 09:07 schreef KingKloon het volgende:

[..]

Je hebt het over verblijfsvergunning vrouwen. Maar een hier geboren Aziatische vrouw die studeert aan de uni trouwt sneller met een Nederlandse man en blijft getrouwd. Hieronder valt ook Indonesische vrouwen. Dat is mijn beeld.

Donkere mannen zijn vaak populair bij vrouwen, deels door de media, deels doordat hun cultuur gewoon een relaxte cultuur is met veel zingen, dansen en andere coole dingen (Surinaamse en Antilliaanse mannen dan). Dus als ze niet arm en lelijk zijn, doen ze het goed. Maar juist daardoor zie je vaak de lange relaties niet werken tussen hen en Nederlandse vrouwen. In het begin vinden de vrouwen het spannend, maar al snel raken ze geïrriteerd. Blanke mannen en donkere vrouwen duren langer, maar lijken net iets minder populair. Maar ik denk dat dat komt omdat blanke mannen uit nature minder de spotlight nemen tijdens uitgaan of op straat.

Ik heb het idee dat blanke mannen het meest populaire zijn voor lange termijn relaties en dat veel vrouwen ongeacht cultuur voor open staan. Dit heeft niet zozeer te maken met hoe leuk of knap blanke mannen zijn, maar er is een bepaalde zekerheid om je te verbinden aan de autochtone Nederlander.
Welke zekerheid biedt het verbinden aan een autochtone Nederlander dan?

Ik denk trouwens dat je het echt verkeerd ziet. Ik denk dat ieder type relatie evenveel kans van slagen heeft maar dat culturen die tot in ieder haarvaatje van je leven iets te zeggen wilt hebben voor problemen zorgt.

Mijn vriendin en ik zijn trouwens gemixed en we zijn al 9 jaar samen. En als ik kijk in mijn eigen vriendenkring is het stel dat het langst bij elkaar is (vanaf hun 14e) ook een surinaams/nederlands mixstel.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  maandag 21 september 2015 @ 11:49:14 #20
414636 KingKloon
The Kloon King
pi_156266708
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2015 10:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik denk trouwens dat je het echt verkeerd ziet. Ik denk dat ieder type relatie evenveel kans van slagen heeft maar dat culturen die tot in ieder haarvaatje van je leven iets te zeggen wilt hebben voor problemen zorgt.

Mijn vriendin en ik zijn trouwens gemixed en we zijn al 9 jaar samen. En als ik kijk in mijn eigen vriendenkring is het stel dat het langst bij elkaar is (vanaf hun 14e) ook een surinaams/nederlands mixstel.
Hm ik snap niet zo goed wat je bedoelt. Wat zie ik precies verkeerd?

Wat ik probeer te zeggen metdat "zekerheid verbinden aan autochtone Nederlanders" is dat het in Nederland gewoon handig kan zijn om een hechte band te hebben met een Nederlander (vriendschappelijk of meer) want zij kennen de weg beter in dit land. Door meer met Nederlanders om te gaan leren ze de taal en het systeem beter kennen, ook al is het onbewust. Daarnaast is racisme helaas nog steeds in probleem in de wereld en ook dit land, dus een paar goede blanke contacten hebben kan goed helpen met dagelijkse dingen.
pi_156293842
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2015 09:07 schreef KingKloon het volgende:

[..]

Blanke mannen en donkere vrouwen duren langer, maar lijken net iets minder populair. Maar ik denk dat dat komt omdat blanke mannen uit nature minder de spotlight nemen tijdens uitgaan of op straat.

Wel heel populair is blanke man, Hindoestaanse vriendin. Hoewel je een Hindoestaanse naar uiterlijke kenmerken ook Aziatisch kunt noemen.
pi_156296616
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2015 10:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat elke culturele mix evenveel kans van slagen heeft. Met Aziatische vrouwen lijkt het inderdaad vrij vaak goed te gaan, maar ben wel benieuwd hoe Aziatische vrouwen tegen NL'se mannen aankijken.

Ik zie weinig klik tussen de Nederlandse en Marokkaanse cultuur. Marokkanen worden door Nederlanders snel arrogant of hard ervaren (zie Van Hanagem over El Gazi, terwijl dat toch echt niet zo'n foute baas is). Hoe Nederlanders worden ervaren weet ik eigenlijk niet. Wellicht vind men ons lomp of respecteren we familiewaarden te weinig. Dergelijke culturele uitingen zouden dan botsen met o.a. Italianen, Spanjaarden, Turken.

Voor degenen waar een exotisch avontuur minder goed afliep, ben ik wel benieuwd of jullie denken dat daar ook een cultureel verschil aan ten grondslag lag, of dat het enkel een kwestie van karakter of iets externs was.

Wellicht wil onze cultuur ook wel over elk haarvaatje iets te zeggen hebben (je wilt jezelf ontplooien in plaats van je ouders in huis nemen bijvoorbeeld).
pi_156296833
quote:

[..]

Daar dacht ik inderdaad ook aan. Autochtone Nederlanders komen heel snel best wel ''losbandig'' en ''vrij'' over (wegens de verlichting?). Het gevoel van vertrouwen, toekomstbeeld en geborgenheid krijg je dan niet echt.

Zelf heb ik nooit een date gehad met een volle autochtone Nederlander, omdat ik ze vaak ongemanierd vindt. Ze vinden zichzelf slechts direct zijn, in andermans ogen kan het gewoon ongemanierd/onbeleefd/respectloos zijn. Maar als er eentje is die in mijn ogen wel gemanierd is, dan wil ik wel op een date met ze.

De (half) allochtone Nederlanders met wie ik dates had, hadden gewoon meer vaardigheden. Ze konden lekker koken, zijn beleefd richting ouderen (bijv. noemen ouders niet bij hun voornaam), woont samen met oma in huis, spreken meerdere talen vrij accentloos, heeft ooit in z'n leven wc schoongemaakt en doet dit regelmatig, etc.

Dit betreft leeftijdsgroep 15-28 jaar. Het is gewoon een ander dimensie, niet echt te vergelijken.
pi_156297037
Relatie gehad met Belg, Duitser en 10 jaar een Brit. Nu samen met een Nederlander. Merkte weinig verschil, mensen uit Engeland zijn wel extreem beleefd (totdat ze in de kroeg zijn) en attent. Maar ik vind dat een beetje ingebakken en niet oprecht, doe mij dan maar iemand die wat lomper is maar waarbij de gebaren wel gemeend zijn ;)
pi_156297156
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 14:53 schreef Yiwei het volgende:

[..]

Daar dacht ik inderdaad ook aan. Autochtone Nederlanders komen heel snel best wel ''losbandig'' en ''vrij'' over (wegens de verlichting?). Het gevoel van vertrouwen, toekomstbeeld en geborgenheid krijg je dan niet echt.

Zelf heb ik nooit een date gehad met een volle autochtone Nederlander, omdat ik ze vaak ongemanierd vindt. Ze vinden zichzelf slechts direct zijn, in andermans ogen kan het gewoon ongemanierd/onbeleefd/respectloos zijn. Maar als er eentje is die in mijn ogen wel gemanierd is, dan wil ik wel op een date met ze.

De (half) allochtone Nederlanders met wie ik dates had, hadden gewoon meer vaardigheden. Ze konden lekker koken, zijn beleefd richting ouderen (bijv. noemen ouders niet bij hun voornaam), woont samen met oma in huis, spreken meerdere talen vrij accentloos, heeft ooit in z'n leven wc schoongemaakt en doet dit regelmatig, etc.

Dit betreft leeftijdsgroep 15-28 jaar. Het is gewoon een ander dimensie, niet echt te vergelijken.
Hierom date ik ook m.n. niet-Nederlanders alhoewel ik het nogal kort door de bocht vindt, om het niet bij de voornaam noemen van grootouders onbeleefd is. Ik noem iedereen bij zijn/haar voornaam, ouders en grootouders. Ik zie het juist als respect voor het individu, in plaats van dat ik opa/mama zeg. In veel culturen is het gebruik van 'oom' en 'tante' weliswaar een kwestie van beleefdheid, maar dat dit in NL niet het geval is, wil niet zeggen dat onbeleefdheid acceptabel is of dat mensen onbeleefd zijn (waarmee ik niet zeg dat het Nederlanders wél beleefd zouden zijn).
pi_156301293
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 21:05 schreef Mathemaat het volgende:
Ligt eraan waar je uit Nederland komt, maar Nederlanders zijn wel typisch Nederlands.
Valt wel mee, een FOK!ker is volslagen anders dan een Hagenese tokkie of een hoogopgeleide medisch student.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_163808021
In het kader van de vakantieliefdes toch een schop omhoog.

Inmiddels heb ik wel een aantal dingen begrepen: Mexicanen en Turken is een vrij solide combi (volgens een vriendin). Hindoestanen met Nederlanders is op den duur vaak een vrij slechte combinatie (overheersende chicks).
pi_163809775
Ben benieuwd, mij werd door mijn pa geadviseert een hindoestaans-surinaamse te nemen (i.p.v. een creool), omdat die minder bazig zouden zijn. Dat is dus dan niet zo? Ik hou namelijk ook niet echt van nl vrouwen. Meeste zijn wel oke, maar ik voel er vaak niets speciaals bij. Maar wat is beter ts, creool of hindoestaanse?
  zondag 17 juli 2016 @ 17:54:29 #29
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_163811441
Hmm, ik heb geen ervaring met cultureel heel verschillende meisjes, gewoon omdat ik daar totaal niet op val. Een Spaanse schone maakt weinig in me los zeg maar, bij zwarte of Aziatische is dat nog veel minder.

Momenteel ben ik samen met iemand die half Frans en half Belgisch (Waals) is, maar in Vlaanderen woont - ik ben zelf Vlaming. Haar familie is op z'n zachtst gezegd wat bijzonder, heel hartelijk maar ook erg extravert, veel meer van de aanrakingen (de 3 zoenen ontsnap ik nooit aan) & dat is voor een gereserveerde en redelijk gesloten Vlaming als mij nogal schokkend. Maar ik kan het ergens ook wel appreciëren.

Daarom dat ik Nederlandse, of op z'n minst Brabantse meisjes ook wel altijd leuk vind. Ik kan mensen die heel open zijn & hun mening durven ventileren wel smaken.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_163811913
Ik heb goede ervaringen met alle Europeanen eigenlijk. Daarbuiten niet zo.

Door mannen uit Rusland, Azerbajan, Albanië werd ik iets teveel als teer prinsesje behandeld, dat werd een mega irritatie.

Beste klik was met iemand uit Sarajevo, ook qua normen en waarden.
Beste seks match was met mannen uit Italië.

Ik klik over het algemeen niet zo super met Nederlanders (te lomp) en Belgen (onbegrijpelijk), uitzonderingen zeker daargelaten.

En gelovig is sowieso al een no-go dus strenge moslim-landen vallen af, ik val sowieso op blanke mannen, westerse mannen.
pi_163811930
Hm, andere woorden, geen peil op te trekken :+
pi_163814458
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2015 20:31 schreef Blackman het volgende:
Na een aantal relaties gehad te hebben met partners uit verschillende culturen vroeg ik me het volgende af.

Wat zijn jullie ervaringen met relaties met een partner die niet uit Nederland komt?

Ik ben mij er van bewust dat elke relatie anders is en 'de Nederlander' net zo min bestaat als de Turk, Rus, etc. Toch denk ik dat er iets over dit onderwerp te zeggen moet zijn.
Dat verschilt denk ik per Nederlander, alles kan voor- en nadelen hebben.

Zelf neig ik 'wat' meer naar een Nederlandse (met wat buitenlandse invloeden is wel bonuspunten (maar hoeft zelf geen buitenlands bloed te hebben)), omdat dat denk ik ook is wat ik zelf gewend ben en een goed bij mij passende Nederlandse voor mij gewoon veel voordelen heeft (denk daarbij aan een bepaalde nuchterheid oid).

Het is wel veel te makkelijk om hier echt een soort van gulden regel voor te vinden, want
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 18:44 schreef Swlabr het volgende:
Hm, andere woorden, geen peil op te trekken :+
  zondag 17 juli 2016 @ 21:04:30 #33
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163814643
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 16:41 schreef Fatoeman het volgende:
Ben benieuwd, mij werd door mijn pa geadviseert een hindoestaans-surinaamse te nemen (i.p.v. een creool), omdat die minder bazig zouden zijn. Dat is dus dan niet zo? Ik hou namelijk ook niet echt van nl vrouwen. Meeste zijn wel oke, maar ik voel er vaak niets speciaals bij. Maar wat is beter ts, creool of hindoestaanse?
Alsof je voor het schap staat om een zakje drop of pak koekjes uit te zoeken... :').
KuikenGuppy
pi_163814718
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 21:04 schreef Burdie het volgende:

[..]

Alsof je voor het schap staat om een zakje drop of pak koekjes uit te zoeken... :').
Eigenlijk niet nee. Nou ja, beetje dan.
Ben eigenlijk sws niet zo moeilijk. Vind arabische ook wel leuk soms

[ Bericht 3% gewijzigd door Fatoeman op 17-07-2016 21:13:02 ]
  zondag 17 juli 2016 @ 21:18:44 #35
47102 Elvi
miemkwien
pi_163815015
Iemand met Duits bloed heeft wel een streepje voor bij me :P 100% Nederlands zou ik niks vinden denk ik. Toch een beetje te lomp...
pi_163815199
Haha, de mensen om mij heen verwachten geeneens meer dat ik met een hollandse trouw. Ook iemand die ging vragen of er iemand nog een vrijgezelle donkere meid kende voor mij _O-
pi_163816127
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 15:15 schreef Blackman het volgende:

Inmiddels heb ik wel een aantal dingen begrepen: Mexicanen en Turken is een vrij solide combi (volgens een vriendin). Hindoestanen met Nederlanders is op den duur vaak een vrij slechte combinatie (overheersende chicks).
Mooie kick
pi_163816486
quote:

Dat laatste is totaal niet mijn ervaring. Ik zie juist dat die relaties vrij lang stand houden en beide partijen lijken gelukkig. Zeker als het moderne Hindoestaanse is.
Maakt dropkrullen mogelijk.
pi_163816668
quote:
7s.gif Op zondag 17 juli 2016 17:54 schreef Lothiriel het volgende:

[/b]Hmmm, ik heb geen ervaring met cultureel heel verschillende meisjes, gewoon omdat ik daar totaal niet op val. Een Spaanse schone maakt weinig in me los zeg maar, bij zwarte of Aziatische is dat nog veel minder. [/b]

Daarom dat ik Nederlandse, of op z'n minst Brabantse meisjes ook wel altijd leuk vind. Ik kan mensen die heel open zijn & hun mening durven ventileren wel smaken.
Beetje een dommige uitspraak. Binnen heel Europa zijn er een boel verschillende culturen. En reken maar dat er lichte en blonde vrouwen (Rusland, Polen, om maar wat te noemen) zijn die cultureel net zo veel van jou verschillen als bijvoorbeeld Spaanse vrouwen.
pi_163816759
Overigens doen Nederlandse mannen met Surinaamse vrouwen (Javaans, Hindoestaans, Creools) het 't best. Om antwoord te geven op de vraag van TS.
  zondag 17 juli 2016 @ 23:18:39 #41
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_163818634
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 22:19 schreef DropDiffuser het volgende:

[..]

Beetje een dommige uitspraak. Binnen heel Europa zijn er een boel verschillende culturen. En reken maar dat er lichte en blonde vrouwen (Rusland, Polen, om maar wat te noemen) zijn die cultureel net zo veel van jou verschillen als bijvoorbeeld Spaanse vrouwen.
Wel dat bestrijd ik ook niet? Ik haalde als voorbeeld een Spaanse aan, omdat ik daar al enige ervaring mee heb.

Ik kijk heus wel verder dan het huidskleurtje hoor :D. Maar ik val nu eenmaal op een Noord/West-Europees uiterlijk. Iemand die cultureel te hard van me verschilt vind ik ook niks, ook niet als die er heel "Nederlands" uitziet ;).
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_163819192
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 22:22 schreef DropDiffuser het volgende:
Overigens doen Nederlandse mannen met Surinaamse vrouwen (Javaans, Hindoestaans, Creools) het 't best. Om antwoord te geven op de vraag van TS.

Ah, kijk eens aan. Is dat trouwens niet omdat die vrouwen veiligheid zoeken bij een nl man?
pi_163820225
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2016 21:07 schreef Fatoeman het volgende:

[..]

Eigenlijk niet nee. Nou ja, beetje dan.
Ben eigenlijk sws niet zo moeilijk. Vind arabische ook wel leuk soms
Jongen, jij mag blij zijn als je ooit een type als Ipie aan mag raken.
pi_163823717
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2016 00:33 schreef Swlabr het volgende:

[..]

Jongen, jij mag blij zijn als je ooit een type als Ipie aan mag raken.
Haha, nee gewoon niet ik zal gewoon een leuke meid krijgen. Ben namelijk gewoon een prima kerel. Tevens echt een stoere reactie, echt stoer :')

[ Bericht 15% gewijzigd door Fatoeman op 18-07-2016 11:25:34 ]
pi_163826169
Mediterraanse dames O+
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  maandag 18 juli 2016 @ 12:09:02 #46
441440 aquawoman
Bitch please
pi_163826185
Volgens mij zijn er belangrijkere factoren dan afkomst als het over succes van een relatie gaat: opleidingsniveau, welstandsniveau, traditioneel versus niet-traditioneel, familieachtergrond etc.

Er werd eerder bijvoorbeeld aangehaald dat hindoestaanse/creoolse vrouwen minder bazig zijn - ik ken zelf juist veel dames in die groep die redelijk overheersend zijn. Als je een totaal ongeschoold meisje van het platteland van Rusland trekt zul je ook een andere ervaring hebben dan wanneer je een advocate uit Moskou ontmoet.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_163826571
Grappige discussie, waarin ook op de vorige pagina werd gezegd dat donkere mannen "cool zijn omdat ze kunnen dansen en zingen en relaxed zijn en daardoor populair zijn"

Hahaha ik ben zelf dan een donkere latino.. kan voor geen meter dansen (kan pas sinds kort de basis van de bachata en salsa) en naast mijn zware stem (die vrouwen wel mooi vinden) kan ik voor geen meter zingen... maar vinden vrij veel mensen mij wel iig heel relaxed en vrolijk

Anyhow even terug komend op waar dit topic over gaat.

MIJN persoonlijke ervaring (ik ben dan zelf een mix (Colombiaans/Dominicaans/Puerto Ricaans):

Antilliaanse/Nederlandse: Redelijk veel drama, veel gedoe met andere mannen en aandacht willen

Surinaams: eveneens drama

Vietnamees/Russisch: Goeie relatie van 2 jaar gehad en werd toen te bezitterig

Perzisch/Iranees: Was echt top, heel lief en zorgzaam, zou er zo weer een willen daten (alleen ouders zijn een probleem vaak, moest stiekem gebeuren)

Thais/Nederlands: Was ook heel lief, en zorgzaam, had me wel oud zien worden met haar als we niet zo jong waren geweest toen we onze relatie aangingen

Nederlandse: de meeste drama gehad tot nu toe, te jaloers.

En heb nog redelijk wat dames gehad van verschillende culturen maar... zoals jullie kunnen zien is het dus niet alleen cultuur en opvoeding wat een rolspeelt maar ook persoonlijkheid.

Wat mij wel is opgevallen is dat de meeste Nederlandse dames die echt traditioneel zijn opgevoed.. wat minder.. warm zijn naar hun man.

Bij meiden uit andere landen heb ik vaak dat zij wel weten hoe ze een man echt gewild moeten laten voelen, terwijl NL vrouwen te nuchter zijn.. MAAR nu ik dit zeg heb ik ook een NL dame leren kennen die juist in een omgeving is opgegroeid en veel met andere culturen omgaat waardoor haar hele mentaliteit anders is.

Het enige waar ik nooit mee zou kunnen is iemand die zwaar gelovig is.. dat is voor mij echt een no go!.
Waz met jou!
pi_163827226
quote:

[..]

Slaat de spijker op zijn kop, lijkt mij. Je zult bepaalde waarden en ideeën over relaties van huis uit hebben meegekregen, maar het is nog altijd aan het individu zelf om te bepalen in hoeverre zijn leven en relatie daarvan daadwerkelijk een afspiegeling moet worden.

Ik denk dat hoe meer "typisch Turks/Russisch/Nederlands/..." iemand is, hoe moeilijker het gaat werken met een andere cultuur. En daarom misschien dat culturen met meer of langere interactie met de onze (Surinaams/Nederlands, of Indonesisch/Nederlands) op dit moment vaker werken dan bijv. Marokkaans/Nederlands.
'I always hear ''Punch me in the face'' when you're speaking, but it's usually subtext'
  maandag 18 juli 2016 @ 17:27:25 #49
123170 alors
zlata1234
pi_163833485
quote:

Bron? En interessanter, een onderbouwing van waarom dat zo zou zijn?
quote:
1s.gif Op zondag 17 juli 2016 16:41 schreef Fatoeman het volgende:
:')

Ik hoop echt niet dat jullie serieus zijn, zo kortzichtig allemaal.

In potentie een interessant onderwerp, maar als je gaat kijken naar wat er matcht in je omgeving of dat je twee succesvolle gevallen kent en dat generaliseren wil naar algemene waarheden...

Je kunt wat algemene dingen zeggen van bepaalde volken en culturen, maar dit riekt wel naar teveel simplisme. Met dergelijk simplisme kun je wel zeggen dat volken die vlakbij elkaar wonen goed bij elkaar passen omdat die qua geloof en cultuur meestal wel voor 90% overeen komen, dat vergemakkelijk zaken aanzienlijk. Maar zomaar zeggen 'Mexicanen en Turken' of 'Chinezen en Senegalezen' zonder onderbouwing, cijfers oid, tsja dat raakt kant noch wal.

Ik denk dat Nederlanders over het algemeen erg individualistisch zijn, erg veel vrijheid gewend zijn en dat dat vooral botst met niet-westerse culturen die veel meer op familie, collectief zijn gericht en waarin minder vrijheid/openheid gebruikelijk is. Maar daarin is ook weer onderscheid tussen culturen waarom familiebanden wel warmer zijn, maar ook weer weinig schaamte is voor buitenechtelijke kinderen, overspel (Zuid-Amerika, Antillen) en culturen waarin dat een groot taboe is (Midden Oosten).

Er zijn miljarden mensen op deze wereld (christelijk, islamitisch of joods) die als maagd het huwelijk in gaan of waar samenwonen voor het huwelijk iig taboe is. Ik denk dat maar heel weinig Nederlanders (uitgezonderd bible belt) zin hebben om dat 'offer' te leveren voor een relatie. En dat is nog maar een voorbeeld. In veel culturen is het ook normaal je (schoon)ouders later in huis te nemen. Zie ik veel Nederlanders ook niet snel doen.

Al die zogenaamd 'goede' ervaringen in dit topic vind ik ook een beetje lachwekkend. Het is allemaal uit. Dus het liep toch ergens mis, allemaal gefaald dus.
know'm sayin?
word? word.
pi_163835013
quote:
7s.gif Op maandag 18 juli 2016 17:27 schreef alors het volgende:

[..]

Bron? En interessanter, een onderbouwing van waarom dat zo zou zijn?

[..]

Ik hoop echt niet dat jullie serieus zijn, zo kortzichtig allemaal.

In potentie een interessant onderwerp, maar als je gaat kijken naar wat er matcht in je omgeving of dat je twee succesvolle gevallen kent en dat generaliseren wil naar algemene waarheden...

Je kunt wat algemene dingen zeggen van bepaalde volken en culturen, maar dit riekt wel naar teveel simplisme. Met dergelijk simplisme kun je wel zeggen dat volken die vlakbij elkaar wonen goed bij elkaar passen omdat die qua geloof en cultuur meestal wel voor 90% overeen komen, dat vergemakkelijk zaken aanzienlijk. Maar zomaar zeggen 'Mexicanen en Turken' of 'Chinezen en Senegalezen' zonder onderbouwing, cijfers oid, tsja dat raakt kant noch wal.

Ik denk dat Nederlanders over het algemeen erg individualistisch zijn, erg veel vrijheid gewend zijn en dat dat vooral botst met niet-westerse culturen die veel meer op familie, collectief zijn gericht en waarin minder vrijheid/openheid gebruikelijk is. Maar daarin is ook weer onderscheid tussen culturen waarom familiebanden wel warmer zijn, maar ook weer weinig schaamte is voor buitenechtelijke kinderen, overspel (Zuid-Amerika, Antillen) en culturen waarin dat een groot taboe is (Midden Oosten).

Er zijn miljarden mensen op deze wereld (christelijk, islamitisch of joods) die als maagd het huwelijk in gaan of waar samenwonen voor het huwelijk iig taboe is. Ik denk dat maar heel weinig Nederlanders (uitgezonderd bible belt) zin hebben om dat 'offer' te leveren voor een relatie. En dat is nog maar een voorbeeld. In veel culturen is het ook normaal je (schoon)ouders later in huis te nemen. Zie ik veel Nederlanders ook niet snel doen.

Al die zogenaamd 'goede' ervaringen in dit topic vind ik ook een beetje lachwekkend. Het is allemaal uit. Dus het liep toch ergens mis, allemaal gefaald dus.
Mja anderzijds kan een creool net zo leuk zijn natuurlijk O+ Gaat uiteindelijk om het totaalpakketje
pi_163847779
Ik denk dat het voor iedereen anders is, want alleen afkomst zegt eigenlijk nog niet heel veel. Zo speelt je persoonlijkheid en smaak (aantrekkingskracht) ook een grote rol.

Ik ben zelf Iraans en heb ook een aantal multiculturele relaties/dates gehad.

Portugees (1e vriend): klikte niet. Hij was te 'makkelijk' en was meer zo'n pluk de dag type zonder verder na te denken.

Turks (2e vriend): klikte op zich wel prima, maar werd te bezitterig op een gegeven moment en deed heel jaloers. Maakte al best gauw trouwplannen :')

Nederlander (3e vriend): klikte het beste. Was ook wel iemand die redelijk paste bij mijn karakter. Was geen standaard nuchtere Hollander zeg maar :P

Verder nog gedate met een Marokkaan (was echt niet gezellig, probeerde alleen maar indruk op me te maken) en met een Iraanse jongen (klikte op zich wel, ik miste alleen aantrekkingskracht).

Ik merk dat de dominante (Nederlandse) mannen het beste kunnen opschieten met zorgzame vrouwen. Dat zijn over het algemeen Aziatische dames.

De niet dominante mannen zijn vaak samen met Surinaamse/Hindoestaanse vrouwen. Dat zijn over het algemeen dominante vrouwen met een grote klep :P

Natuurlijk zijn er ook uitzonderingen.. het is maar wie je tegenkomt en in hoeverre je je wilt 'aanpassen' aan elkaar :)
pi_163847885
Nu ik erover nadenk, besef ik eigenlijk pas hoeveel multiculturele relaties er om mij heen zijn. :P

Nederlandse beste vriendin is samen met een antilliaanse jongen.

Nederlandse beste vriendin 2 is samen met een afghaan. Hij is stil en zij is een nuchter Hollands meisje. Gaat ook helemaal goed.

Chineze beste vriendin is samen met een Nederlandse jongen.

Nederlandse/Antilliaanse vriend is al jaren samen met een Hindoestaanse meid. Zij is dan weer een uitzondering op hindoestaanse vrouwen, super lief meisje en wordt zo vaak bedonderd door hem, maar doet nog steeds alles voor hem.

Nederlandse/filippijnse vriend is ook samen met een hindoestaanse meid. Hij is rustig en zij is een dominante/bazige vrouw :P Klikt ook gewoon goed.

Een nicht van mij (Iraans) is getrouwd met een half Turkse/half Nederlandse jongen. Klikt ook goed.

Veel multiculti relaties tegenwoordig ;)
pi_163848174
quote:
*Wat is cultureel/psychologisch de beste combinatie met Nederlands?
Hangt helemaal van jezelf af, maar iemand die in dezelfde buurt is opgegroeid, het liefst in een familie met dezelfde normen en waarden, zal cultureel/psychologisch het minste stress opleveren.

quote:
Ik heb Amerikaanse en Aziatische vriendinnen gehad, en ben getrouwd met een Koreaanse. Amerikaanse dames zijn prinsesjes. Japanse en Koreaanse dames zijn wat zorgzamer, maar diep in hun hart zijn het ook prinsesjes.

Zo'n relatie kan erg leuk zijn, maar je blijft een botsing tussen culturen houden, die je alleen in goede banen kunt leiden door veel te praten. In mijn geval heb ik niet eens zo veel moeite met de Koreaanse cultuur (mijn echtgenote heeft wat meer problemen met mijn Nederlandse (lees: koude en directe) achtergrond), het is vooral dat mijn echtgenote een Marxiste is en ik een doorgewinterde Kapitalist, waardoor we behoorlijk van mening kunnen verschillen van hoe we iets wel of niet aanpakken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lyrebird op 19-07-2016 07:08:52 ]
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_163854935
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 03:27 schreef Tofuburger het volgende:
Veel multiculti relaties tegenwoordig ;)
Ja, ook scheidingen nadat het kind is geboren. Waar het goed afloopt met kinderen in het gezin, bij ~10% van de gevallen gezien.

Zelf vind ik het niks om samen te zijn met iemand van een (extreem) ander cultuur, dus niet eens zozeer afkomst gerelateerd. Bijv. ik gebruik geen drugs en hoef ook niet samen te zijn met iemand die het gebruikt voor recreatieve doeleinden. Ik heb vaak gehoord dat ik zorgzaam ben, ik moet er niet aan denken samen te zijn met een dominant iemand, afschuwelijk toekomstbeeld.
  dinsdag 19 juli 2016 @ 15:50:31 #55
441440 aquawoman
Bitch please
pi_163857834
quote:
7s.gif Op maandag 18 juli 2016 17:27 schreef alors het volgende:

Mijn zus is getrouwd met een Surinaamse man, waar ze 16 jaar gelukkig mee is en twee kinderen mee heeft.

Maar eerlijkheid gebiedt te zeggen dat hij cultureel niet veel van haar afwijkt - hij stimuleert haar ambitie en is zelf ook ambitieus, ze vinden beiden gezinswaarden belangrijk etc.

Mijn tante is weduwe van een marokkaanse man, is moslim geworden, maar was geen maagd bij haar huwelijk,heeft nooit hoofddoekjes gedragen en heeft altijd gewerkt bijvoorbeeld.

Ik denk dat als iemand hardcore in een andere cultuur vastgebakken zit, het heel moeilijk is om een relatie te laten slagen. Maar dat het anders ligt als mensen meer openstaan voor andere culturen en vooruitstrevend zijn. En soms is je afkomst niet per se een op een gelijk aan je cultuur.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_163862666
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 13:57 schreef Yiwei het volgende:

[..]

Ja, ook scheidingen nadat het kind is geboren. Waar het goed afloopt met kinderen in het gezin, bij ~10% van de gevallen gezien.

Zelf vind ik het niks om samen te zijn met iemand van een (extreem) ander cultuur, dus niet eens zozeer afkomst gerelateerd. Bijv. ik gebruik geen drugs en hoef ook niet samen te zijn met iemand die het gebruikt voor recreatieve doeleinden. Ik heb vaak gehoord dat ik zorgzaam ben, ik moet er niet aan denken samen te zijn met een dominant iemand, afschuwelijk toekomstbeeld.
Want 90% van de jeugd op de wereld gebruikt drugs? :')

Beetje obsessief over drugs? Je komt er altijd op terug.

Je komt een beetje wereld vreemd over, ga eens naar buiten....
pi_163864413
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 19:49 schreef Godshand het volgende:

[..]

Want 90% van de jeugd op de wereld gebruikt drugs? :')

Beetje obsessief over drugs? Je komt er altijd op terug.

Je komt een beetje wereld vreemd over, ga eens naar buiten....
Waar heb je het nou weer over.

Reageer relevant nadat je goed heb gelezen. En ga niet op de man spelen. Bij voorbaat dank.
pi_163868077
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 20:52 schreef Yiwei het volgende:

[..]

Waar heb je het nou weer over.

Reageer relevant nadat je goed heb gelezen. En ga niet op de man spelen. Bij voorbaat dank.
Reageer zelf relevant.

Het gaat over relaties tussen mensen van verschillende afkomst en jij gaat bazelen over drugs :')
pi_163947104
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 22:47 schreef Voszje het volgende:
Weinig verschillen met mijn Rus. :)
Zijn jullie al lang samen? En... voelt hij zich niet te goed of anderszins ongeschikt om huishoudelijke dingen te doen? (oprechte vraag :D )
'I always hear ''Punch me in the face'' when you're speaking, but it's usually subtext'
  zaterdag 23 juli 2016 @ 09:47:14 #60
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_163948496
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 03:15 schreef Megara het volgende:

[..]

Zijn jullie al lang samen? En... voelt hij zich niet te goed of anderszins ongeschikt om huishoudelijke dingen te doen? (oprechte vraag :D )
Inmiddels ruim 5 jaar samen. :) Hij voelt zich niet te goed om huishoudelijke dingen te doen, hij helpt eigenlijk altijd wel mee. Ik snap je vraag overigens, ik heb zoveel verhalen gehoord (en gezien) waarbij het helemaal anders is... Het merendeel van zijn Russische vrienden doet bijvoorbeeld ook echt bijzonder weinig in huis.
Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om te streven naar humaniteit.
pi_163962660
Ik ben getrouwd met een man uit Trinidad en Tobago (Zuid-Amerika). Hij is Hindoestaans van geloof.
Zijn familie is luid, recht voor z'n raap, familie gericht, gek op goed eten, muziek en temperamentvol.
Temperamentvol wordt gauw verward met dominant, denk ik.
Ik ervaar hen als zelfverzekerde mensen die eigenlijk best open staan voor iedereen.
Ze hebben veel voor elkaar over en ook vreemdelingen zijn altijd welkom. Er is altijd eten en ze zijn schoon.
Je kan lekker gek doen zonder dat et ineens een ongemakkelijke stilte valt. Eigenlijk vind ik het een familie waarin je je snel thuis voelt en geliefd.
Een verjaardag is met gezellige muziek en iedereen die overal zit, staat, danst en gezellig praat. En is openheid in gesprekken. Seks, schaamte, er is minder taboe op zaken.
Als schoondochter tel ik qua liefde van mijn schoonouders net zoveel mee als hun eigen kinderen.
Nog iets: mijn schoonvader was eerst getrouwd met een zus van mijn schoonmoeder.
En totaal geen rariteiten daar over.
De sfeer is altijd goed en je merkt nooit iets van vroegere ruzies of wat dan ook.
In Nederlandse families moet je daar toch niet teveel mee komen. :P

Ik ben Nederlandse.
Bij ons eet je op tijd, er is genoeg voor de mensen die aan tafel komen. :P
Nederlanders zijn wat meer geremd. Schiet je uit je slof, dan ben je een raar wijf of een bitch, denk ik.
Je komt ook op tijd. Een verjaardag is met z'n allen in de kring en een blokje kaas.
Er wordt meer gezwegen over gevoelige zaken. Er is meer schaamte en je doet meer dingen 'zoals het hoort'.
Het is allemaal wat stijver.
Nederlanders zijn meer onzeker en als je je kop boven het maaiveld steekt, moet je niet te arrogant doen.
Dat is mijn ervaring.

Elke familie is anders, van welk land dan ook.
Maar dit soort dingen vallen mij wel op.

pi_163963812
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 21:30 schreef vencodark het volgende:

Ik ben getrouwd met een man uit Trinidad en Tobago (Zuid-Amerika). Hij is Hindoestaans van geloof.
Zijn familie is luid, recht voor z'n raap, familie gericht, gek op goed eten, muziek en temperamentvol.
Ik ervaar hen als zelfverzekerde mensen die eigenlijk best open staan voor iedereen.
Ze hebben veel voor elkaar over en ook vreemdelingen zijn altijd welkom. Er is altijd eten en ze zijn schoon.
Je kan lekker gek doen zonder dat et ineens een ongemakkelijke stilte valt. Eigenlijk vind ik het een familie waarin je je snel thuis voelt en geliefd.
Een verjaardag is met gezellige muziek en iedereen die overal zit, staat, danst en gezellig praat. En is openheid in gesprekken. Seks, schaamte, er is minder taboe op zaken.
Als schoondochter tel ik qua liefde van mijn schoonouders net zoveel mee als hun eigen kinderen.
Nog iets: mijn schoonvader was eerst getrouwd met een zus van mijn schoonmoeder.
De sfeer is altijd goed en je merkt nooit iets van vroegere ruzies of wat dan ook.

Ik ben Nederlandse.
Nederlanders zijn wat meer geremd. Schiet je uit je slof, dan ben je een raar wijf of een bitch, denk ik.
Je komt ook op tijd. Een verjaardag is met z'n allen in de kring en een blokje kaas.
Er wordt meer gezwegen over gevoelige zaken. Er is meer schaamte en je doet meer dingen 'zoals het hoort'.
Nederlanders zijn meer onzeker en als je je kop boven het maaiveld steekt, moet je niet te arrogant doen.
Dat is mijn ervaring.

[ afbeelding ]
Wat leuk om zo te lezen, de verschillen zijn over het algemeen herkenbaar :)

Ik denk dat beide voor- en nadelen hebben.
Zo kan ik me best snel opgelaten voelen bij hindoestaanse mensen, omdat ik de vragen die zij stellen soms weleens ongepast en brutaal kan vinden. Voor mijn gevoel 'bemoeien' zij zich te snel met zaken die ze niets aangaat. Ook doen ze heel lief en aardig, maar achter je rug om wordt er enorm geroddeld.
Aan de andere kant zijn het wel super sociale mensen en je kan het inderdaad heel snel gezellig hebben in zo'n groepje.

Aan Nederlandse verjaardagen wil ik eigenlijk niet eens denken, die zijn meestal te verschrikkelijk :P
Aan de andere kant zijn Nederlanders vaak netjes/niet brutaal en kan je normale gesprekken mee voeren.

(Ik heb overigens geen hindoestaanse vriendje ofzo, maar wel een goede vriend en meerdere vriendinnen).
pi_163965945
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 22:14 schreef Tofuburger het volgende:

[..]

Wat leuk om zo te lezen, de verschillen zijn over het algemeen herkenbaar :)

Ik denk dat beide voor- en nadelen hebben.
Zo kan ik me best snel opgelaten voelen bij hindoestaanse mensen, omdat ik de vragen die zij stellen soms weleens ongepast en brutaal kan vinden. Voor mijn gevoel 'bemoeien' zij zich te snel met zaken die ze niets aangaat. Ook doen ze heel lief en aardig, maar achter je rug om wordt er enorm geroddeld.
Aan de andere kant zijn het wel super sociale mensen en je kan het inderdaad heel snel gezellig hebben in zo'n groepje.

Aan Nederlandse verjaardagen wil ik eigenlijk niet eens denken, die zijn meestal te verschrikkelijk :P
Aan de andere kant zijn Nederlanders vaak netjes/niet brutaal en kan je normale gesprekken mee voeren.

(Ik heb overigens geen hindoestaanse vriendje ofzo, maar wel een goede vriend en meerdere vriendinnen).
Het hangt wel een beetje af in welke subcultuur je je begeeft.

In de alternatieve scene zijn verjaardagen er met bier, muziek en plek om te dansen. Moet wel zeggen, dat naarmate men ouder wordt, men wel meer de kring neigingen krijgen, zeker als er kinderen zijn gekomen..
pi_163967754
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 21:30 schreef vencodark het volgende:

Ik ben Nederlandse.
Dat is mijn ervaring.

[ afbeelding ]
Om hier even op aan te sluiten. Ik val zelf namelijk ook echt uit de grond van mijn hart op donkere meisjes O+ , maar mij lijkt het dat die caribische echt super chill zijn. Chiller dan afrikanen denk ik, ookal zitten daar wel hele leuke tussen O+
  zondag 24 juli 2016 @ 01:29:49 #65
403394 Tamabralski
forum hoppen
pi_163968067
OP is een zwarte man en vraagt zich af wat het beste past bij een blanke Nederlandse meid?

En dan is vraag twee; welke culturen gaan het best samen?

Blanke meiden passen overal wel bij. Zij schikken zich heel erg ver tot in de cultuur van vooral gekleurde partners. Maarja die kleurtjes hebben toch een boel eigenaardigheden. En dan *poef* daar gaat die multikulti droom een keer. Maar dan zijn ze wel jaren verder met een kind vers uit de oven. Plus de striemen.

Vraag twee; ik zie veel combinaties. Maar erg weinig combinaties met oa. chinezen, Molukkers, Indiërs. Overige combinaties, Meh, het is meestal knipperlicht of van korte duur. Het enige wat "relaties" noodgedwongen lijmt zijn kinderen.
  zondag 24 juli 2016 @ 01:36:32 #66
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_163968145
Veel van die sullige Nederlandse jongens eindigen vaak met Aziatische meisjes, is mijn observatie.
  zondag 24 juli 2016 @ 01:46:44 #67
403394 Tamabralski
forum hoppen
pi_163968243
quote:
10s.gif Op zondag 24 juli 2016 01:36 schreef Gary_Oak het volgende:
Veel van die sullige Nederlandse jongens eindigen vaak met Aziatische meisjes, is mijn observatie.
Dat zie ik ook. Het zijn sullige maar tegelijk ook best "dominante" typen. Dus best wel bitcherig maar niet man genoeg om iets beters te krijgen.
  zondag 24 juli 2016 @ 01:48:24 #68
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_163968263
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2016 01:46 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Dat zie ik ook. Het zijn sullige maar tegelijk ook best "dominante" typen. Dus best wel bitcherig maar niet man genoeg om iets beters te krijgen.
Hoe bedoel je dominant en bitcherig? :o Ik ben absoluut geen alpha, maar ik loop zo zo'n Thaise visvakantieganger omver. :D
  zondag 24 juli 2016 @ 01:53:00 #69
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_163968304
quote:

Wat ik mis in Nederlandse vrouwen is vrouwelijkheid en diepte. Dat kun je in het Oostblok een stuk meer vinden.

Vrijwel al m'n vrienden (en ik) hebben op het moment een vriendin uit oosteuropa. Matcht perfect ^O^

Verder, halfbloedjes zijn echt awesome.
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
pi_163968943
quote:
10s.gif Op zondag 24 juli 2016 01:36 schreef Gary_Oak het volgende:
Baron :')
Tevens is dit ook mijn observatie. Moet altijd wel lachen als ik een nerdje zie met thaise, dan weet je al weer genoeg :')
pi_163968945
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 01:53 schreef Pope-of-Dope het volgende:

[..]

Wat ik mis in Nederlandse vrouwen is vrouwelijkheid en diepte. Dat kun je in het Oostblok een stuk meer vinden.

Vrijwel al m'n vrienden (en ik) hebben op het moment een vriendin uit oosteuropa. Matcht perfect ^O^

Verder, halfbloedjes zijn echt awesome.
Inderdaad wel eens. Er werken ook kassameiden bij ons in de super die dan soms nog wel vrouwelijk zijn, maar na de 20 verandert dat nog weleens
  zondag 24 juli 2016 @ 05:49:08 #72
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_163968956
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2016 05:36 schreef Fatoeman het volgende:

[..]

Baron :')
Tevens is dit ook mijn observatie. Moet altijd wel lachen als ik een nerdje zie met thaise, dan weet je al weer genoeg :')
Baron? :P
pi_163968957
Ts valt waarschijnlijk op mederlandse vrouwen en wilt weten of het wel matcht.
pi_163968961
quote:
10s.gif Op zondag 24 juli 2016 05:49 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Baron? :P
Ja die von blubba, die heeft ook enigszins last van yellowfever :D
  zondag 24 juli 2016 @ 05:50:19 #75
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_163968962
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2016 05:49 schreef Fatoeman het volgende:

[..]

Ja die von blubba, die heeft ook enigszins last van yellowfever :D
Sorry, ben niet zo diep in die userroddels zoals jij. :D
pi_163968963
quote:
9s.gif Op zondag 24 juli 2016 05:50 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Sorry, ben niet zo diep in die userroddels zoals jij. :D
Lees het gemiddelde bankbig topic en je ziet het wel :D
Maarja, heb zelf ook jungle-/hindoefever :P
pi_163969616
Tja ben nooit op exotische mannen gevallen, doe mij maar gewoon blank blauwe ogen en gewoon nuchter Hollands.

Nu valt het mij wel op dat sommige mannen speciaal een buitenlandse vrouw willen omdat ze onderdaniger zijn en meer zorgzaam of juist omdat ze vrouwelijker blijven, op Fok! vrouwen na, verpieteren de meeste Nederlandse vrouwen erg snel.
pi_163969670
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2016 01:29 schreef Tamabralski het volgende:
Maar dan zijn ze wel jaren verder met een kind vers uit de oven. Plus de striemen.
Nooit zoveel kortzichtigheid en domheid in 1 post gelezen :')
pi_163969702
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 10:10 schreef LittleLady het volgende:
Tja ben nooit op exotische mannen gevallen, doe mij maar gewoon blank blauwe ogen en gewoon nuchter Hollands.

Nu valt het mij wel op dat sommige mannen speciaal een buitenlandse vrouw willen omdat ze onderdaniger zijn en meer zorgzaam of juist omdat ze vrouwelijker blijven, op Fok! vrouwen na, verpieteren de meeste Nederlandse vrouwen erg snel.
Maar is dat vanwege het uiterlijk, of vanwege de leefstijl die ze uitstralen? Of bevallen gesprekken met de gekleurde medemens niet?
pi_163971274
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2016 01:29 schreef Tamabralski het volgende:
OP is een zwarte man en vraagt zich af wat het beste past bij een blanke Nederlandse meid?

En dan is vraag twee; welke culturen gaan het best samen?

Blanke meiden passen overal wel bij. Zij schikken zich heel erg ver tot in de cultuur van vooral gekleurde partners. Maarja die kleurtjes hebben toch een boel eigenaardigheden. En dan *poef* daar gaat die multikulti droom een keer. Maar dan zijn ze wel jaren verder met een kind vers uit de oven. Plus de striemen.

Vraag twee; ik zie veel combinaties. Maar erg weinig combinaties met oa. chinezen, Molukkers, Indiërs. Overige combinaties, Meh, het is meestal knipperlicht of van korte duur. Het enige wat "relaties" noodgedwongen lijmt zijn kinderen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')