Vind ik ook inderdaad.quote:Op zondag 20 september 2015 21:05 schreef Mathemaat het volgende:
Nederlanders zijn wel typisch Nederlands.
Er zijn ladingen vol onderzoek naar gedaan. Een beetje google doet wonderen.quote:Op zondag 20 september 2015 23:30 schreef Blackman het volgende:
Is er Nooit onderzoek gedaan naar interculturele relaties?
Ik heb zelf goede ervaring met een Turkse, Russische en Amerikaanse vrouw.
Veel mindere met Hidoestaanse (liep over me heen), Duitse (afentoe lachen is ook leuk) en Marokkaanse (vrij hard, veel op persoonlijk gewin uit).
Ik heb overigens weinig Nederlande vriendinnetjes gehad. Kwestie van smaak, maar in mijn geval ook een beetje culturele voorkeur (niet altijd charmant, "ik ga plassen")
Ik heb eigenlijk een compleet ander idee. Namelijk dat als de permanente verblijfsvergunning binnen is de aziatische vrouw de Nederlandse (meestal voor het smakelijke net iets te oude) man aan de kant zet.quote:Op maandag 21 september 2015 06:22 schreef KingKloon het volgende:
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)012/2012-3614-wm.htm
[ afbeelding ]
In 2012 waren er in Nederland 57.107 huishoudens van autochtone mannen met eerste generatie niet-westerse vrouwen, waarvan 69% gehuwd. Belangrijke herkomstgebieden van die niet-westerse partners zijn Suriname, Thailand, de Filippijnen, de Voormalige Sovjet-Unie, Brazilië en China. In 2012 waren er in Nederland 36.423 huishoudens van autochtone vrouwen met eerste generatie niet-westerse mannen, waarvan 60% gehuwd. Belangrijke herkomstgebieden van de niet-westerse partners zijn Suriname, de Antillen, Turkije en Marokko. Veruit het meest voorkomende gemengde huishouden, zowel bij autochtone mannen als vrouwen is dat met een Indonesisch eerste generatie partner, waarbij de Indonesische partner overigens niet als niet-westers wordt beschouwd.
[ afbeelding ]
Ik denk dat als het om niet-Westerse (of blanke) vrouwen/mannen gaat, Indonesische partners goed werken in Nederland. Ik denk dat Surinaamse/Antilliaanse jongens/meisjes populair zijn, maar meer voor oppervlakkige of korte relaties. Je ziet in de grote steden veel zwart/blank koppels, maar je hoort minder dat ze met elkaar trouwen ofzo.
Aziatisch en blank is het meest stabiele voor lange termijn, heb ik het idee. Die twee culturen, vooral blanke man/Aziatische vrouw, kunnen lang met elkaar blijven zonder problemen te ervaren vanwege culturele botsingen. Zwart man/blank vrouw wordt door beide partijen vaak spannend gevonden, omdat het een beetje taboe is, maar toch ontstaan er problemen op de lange termijn. Marokkanen of Turken met blanke gaan niet zo goed samen, maar is wel in opkomst heb ik het idee.
Verschillende geloofsovertuiging gaat zoiezo niet goed samen.
Je hebt het over verblijfsvergunning vrouwen. Maar een hier geboren Aziatische vrouw die studeert aan de uni trouwt sneller met een Nederlandse man en blijft getrouwd. Hieronder valt ook Indonesische vrouwen. Dat is mijn beeld.quote:Op maandag 21 september 2015 08:24 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk een compleet ander idee. Namelijk dat als de permanente verblijfsvergunning binnen is de aziatische vrouw de Nederlandse (meestal voor het smakelijke net iets te oude) man aan de kant zet.
En is de reden dat gemixte koppels in de stad niet trouwen niet gewoon omdat mensen in de stad sowieso minder trouwen?
Dat is ook logisch en gebeurt ook vaker. Ik denk dat een relatie tussen een Duitser en een Nederlander veel makkelijker gaat dan bijvoorbeeld een Nigerian en een Nederlander.quote:Op maandag 21 september 2015 09:33 schreef Ouder1 het volgende:
Ik heb zelf goede ervaringen met Britten. Maar ik ben dan ook vrouw en op sommige vlakken wat traditioneler dan veel jonge Nederlandse vrouwen.
Dat onderzoek gaat trouwens alleen over niet-westerse mannen/vrouwen met een Nederlander en sluiten relaties tussen Europeanen uit verschillende landen dus uit. Toch zie ik die meer in mijn omgeving dan met een niet-westerse partner.
Welke zekerheid biedt het verbinden aan een autochtone Nederlander dan?quote:Op maandag 21 september 2015 09:07 schreef KingKloon het volgende:
[..]
Je hebt het over verblijfsvergunning vrouwen. Maar een hier geboren Aziatische vrouw die studeert aan de uni trouwt sneller met een Nederlandse man en blijft getrouwd. Hieronder valt ook Indonesische vrouwen. Dat is mijn beeld.
Donkere mannen zijn vaak populair bij vrouwen, deels door de media, deels doordat hun cultuur gewoon een relaxte cultuur is met veel zingen, dansen en andere coole dingen (Surinaamse en Antilliaanse mannen dan). Dus als ze niet arm en lelijk zijn, doen ze het goed. Maar juist daardoor zie je vaak de lange relaties niet werken tussen hen en Nederlandse vrouwen. In het begin vinden de vrouwen het spannend, maar al snel raken ze geïrriteerd. Blanke mannen en donkere vrouwen duren langer, maar lijken net iets minder populair. Maar ik denk dat dat komt omdat blanke mannen uit nature minder de spotlight nemen tijdens uitgaan of op straat.
Ik heb het idee dat blanke mannen het meest populaire zijn voor lange termijn relaties en dat veel vrouwen ongeacht cultuur voor open staan. Dit heeft niet zozeer te maken met hoe leuk of knap blanke mannen zijn, maar er is een bepaalde zekerheid om je te verbinden aan de autochtone Nederlander.
Hm ik snap niet zo goed wat je bedoelt. Wat zie ik precies verkeerd?quote:Op maandag 21 september 2015 10:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Welke zekerheid biedt het verbinden aan een autochtone Nederlander dan?
Ik denk trouwens dat je het echt verkeerd ziet. Ik denk dat ieder type relatie evenveel kans van slagen heeft maar dat culturen die tot in ieder haarvaatje van je leven iets te zeggen wilt hebben voor problemen zorgt.
Mijn vriendin en ik zijn trouwens gemixed en we zijn al 9 jaar samen. En als ik kijk in mijn eigen vriendenkring is het stel dat het langst bij elkaar is (vanaf hun 14e) ook een surinaams/nederlands mixstel.
Wel heel populair is blanke man, Hindoestaanse vriendin. Hoewel je een Hindoestaanse naar uiterlijke kenmerken ook Aziatisch kunt noemen.quote:Op maandag 21 september 2015 09:07 schreef KingKloon het volgende:
[..]
Blanke mannen en donkere vrouwen duren langer, maar lijken net iets minder populair. Maar ik denk dat dat komt omdat blanke mannen uit nature minder de spotlight nemen tijdens uitgaan of op straat.
Ik geloof niet dat elke culturele mix evenveel kans van slagen heeft. Met Aziatische vrouwen lijkt het inderdaad vrij vaak goed te gaan, maar ben wel benieuwd hoe Aziatische vrouwen tegen NL'se mannen aankijken.quote:Op maandag 21 september 2015 10:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik denk trouwens dat je het echt verkeerd ziet. Ik denk dat ieder type relatie evenveel kans van slagen heeft maar dat culturen die tot in ieder haarvaatje van je leven iets te zeggen wilt hebben voor problemen zorgt.
Daar dacht ik inderdaad ook aan. Autochtone Nederlanders komen heel snel best wel ''losbandig'' en ''vrij'' over (wegens de verlichting?). Het gevoel van vertrouwen, toekomstbeeld en geborgenheid krijg je dan niet echt.quote:Op maandag 21 september 2015 10:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Welke zekerheid biedt het verbinden aan een autochtone Nederlander dan?
Hierom date ik ook m.n. niet-Nederlanders alhoewel ik het nogal kort door de bocht vindt, om het niet bij de voornaam noemen van grootouders onbeleefd is. Ik noem iedereen bij zijn/haar voornaam, ouders en grootouders. Ik zie het juist als respect voor het individu, in plaats van dat ik opa/mama zeg. In veel culturen is het gebruik van 'oom' en 'tante' weliswaar een kwestie van beleefdheid, maar dat dit in NL niet het geval is, wil niet zeggen dat onbeleefdheid acceptabel is of dat mensen onbeleefd zijn (waarmee ik niet zeg dat het Nederlanders wél beleefd zouden zijn).quote:Op dinsdag 22 september 2015 14:53 schreef Yiwei het volgende:
[..]
Daar dacht ik inderdaad ook aan. Autochtone Nederlanders komen heel snel best wel ''losbandig'' en ''vrij'' over (wegens de verlichting?). Het gevoel van vertrouwen, toekomstbeeld en geborgenheid krijg je dan niet echt.
Zelf heb ik nooit een date gehad met een volle autochtone Nederlander, omdat ik ze vaak ongemanierd vindt. Ze vinden zichzelf slechts direct zijn, in andermans ogen kan het gewoon ongemanierd/onbeleefd/respectloos zijn. Maar als er eentje is die in mijn ogen wel gemanierd is, dan wil ik wel op een date met ze.
De (half) allochtone Nederlanders met wie ik dates had, hadden gewoon meer vaardigheden. Ze konden lekker koken, zijn beleefd richting ouderen (bijv. noemen ouders niet bij hun voornaam), woont samen met oma in huis, spreken meerdere talen vrij accentloos, heeft ooit in z'n leven wc schoongemaakt en doet dit regelmatig, etc.
Dit betreft leeftijdsgroep 15-28 jaar. Het is gewoon een ander dimensie, niet echt te vergelijken.
Valt wel mee, een FOK!ker is volslagen anders dan een Hagenese tokkie of een hoogopgeleide medisch student.quote:Op zondag 20 september 2015 21:05 schreef Mathemaat het volgende:
Ligt eraan waar je uit Nederland komt, maar Nederlanders zijn wel typisch Nederlands.
Dat verschilt denk ik per Nederlander, alles kan voor- en nadelen hebben.quote:Op zondag 20 september 2015 20:31 schreef Blackman het volgende:
Na een aantal relaties gehad te hebben met partners uit verschillende culturen vroeg ik me het volgende af.
Wat is cultureel/psychologisch de beste combinatie met Nederlands?
Wat zijn jullie ervaringen met relaties met een partner die niet uit Nederland komt?
Ik ben mij er van bewust dat elke relatie anders is en 'de Nederlander' net zo min bestaat als de Turk, Rus, etc. Toch denk ik dat er iets over dit onderwerp te zeggen moet zijn.
quote:Op zondag 17 juli 2016 18:44 schreef Swlabr het volgende:
Hm, andere woorden, geen peil op te trekken
Alsof je voor het schap staat om een zakje drop of pak koekjes uit te zoeken...quote:Op zondag 17 juli 2016 16:41 schreef Fatoeman het volgende:
Ben benieuwd, mij werd door mijn pa geadviseert een hindoestaans-surinaamse te nemen (i.p.v. een creool), omdat die minder bazig zouden zijn. Dat is dus dan niet zo? Ik hou namelijk ook niet echt van nl vrouwen. Meeste zijn wel oke, maar ik voel er vaak niets speciaals bij. Maar wat is beter ts, creool of hindoestaanse?
Eigenlijk niet nee. Nou ja, beetje dan.quote:Op zondag 17 juli 2016 21:04 schreef Burdie het volgende:
[..]
Alsof je voor het schap staat om een zakje drop of pak koekjes uit te zoeken....
Mooie kickquote:Op zondag 17 juli 2016 15:15 schreef Blackman het volgende:
In het kader van de vakantieliefdes toch een schop omhoog.
Inmiddels heb ik wel een aantal dingen begrepen: Mexicanen en Turken is een vrij solide combi (volgens een vriendin). Hindoestanen met Nederlanders is op den duur vaak een vrij slechte combinatie (overheersende chicks).
Dat laatste is totaal niet mijn ervaring. Ik zie juist dat die relaties vrij lang stand houden en beide partijen lijken gelukkig. Zeker als het moderne Hindoestaanse is.quote:Op zondag 17 juli 2016 15:15 schreef Blackman het volgende:
Inmiddels heb ik wel een aantal dingen begrepen: Mexicanen en Turken is een vrij solide combi (volgens een vriendin). Hindoestanen met Nederlanders is op den duur vaak een vrij slechte combinatie (overheersende chicks).
Beetje een dommige uitspraak. Binnen heel Europa zijn er een boel verschillende culturen. En reken maar dat er lichte en blonde vrouwen (Rusland, Polen, om maar wat te noemen) zijn die cultureel net zo veel van jou verschillen als bijvoorbeeld Spaanse vrouwen.quote:Op zondag 17 juli 2016 17:54 schreef Lothiriel het volgende:
[/b]Hmmm, ik heb geen ervaring met cultureel heel verschillende meisjes, gewoon omdat ik daar totaal niet op val. Een Spaanse schone maakt weinig in me los zeg maar, bij zwarte of Aziatische is dat nog veel minder. [/b]
Daarom dat ik Nederlandse, of op z'n minst Brabantse meisjes ook wel altijd leuk vind. Ik kan mensen die heel open zijn & hun mening durven ventileren wel smaken.
Wel dat bestrijd ik ook niet? Ik haalde als voorbeeld een Spaanse aan, omdat ik daar al enige ervaring mee heb.quote:Op zondag 17 juli 2016 22:19 schreef DropDiffuser het volgende:
[..]
Beetje een dommige uitspraak. Binnen heel Europa zijn er een boel verschillende culturen. En reken maar dat er lichte en blonde vrouwen (Rusland, Polen, om maar wat te noemen) zijn die cultureel net zo veel van jou verschillen als bijvoorbeeld Spaanse vrouwen.
Ah, kijk eens aan. Is dat trouwens niet omdat die vrouwen veiligheid zoeken bij een nl man?quote:Op zondag 17 juli 2016 22:22 schreef DropDiffuser het volgende:
Overigens doen Nederlandse mannen met Surinaamse vrouwen (Javaans, Hindoestaans, Creools) het 't best. Om antwoord te geven op de vraag van TS.
Jongen, jij mag blij zijn als je ooit een type als Ipie aan mag raken.quote:Op zondag 17 juli 2016 21:07 schreef Fatoeman het volgende:
[..]
Eigenlijk niet nee. Nou ja, beetje dan.
Ben eigenlijk sws niet zo moeilijk. Vind arabische ook wel leuk soms
Haha, nee gewoon niet ik zal gewoon een leuke meid krijgen. Ben namelijk gewoon een prima kerel. Tevens echt een stoere reactie, echt stoerquote:Op maandag 18 juli 2016 00:33 schreef Swlabr het volgende:
[..]
Jongen, jij mag blij zijn als je ooit een type als Ipie aan mag raken.
Slaat de spijker op zijn kop, lijkt mij. Je zult bepaalde waarden en ideeën over relaties van huis uit hebben meegekregen, maar het is nog altijd aan het individu zelf om te bepalen in hoeverre zijn leven en relatie daarvan daadwerkelijk een afspiegeling moet worden.quote:Op maandag 21 september 2015 10:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Bron? En interessanter, een onderbouwing van waarom dat zo zou zijn?quote:Op zondag 17 juli 2016 15:15 schreef Blackman het volgende:
quote:Op zondag 17 juli 2016 16:41 schreef Fatoeman het volgende:
Ben benieuwd, mij werd door mijn pa geadviseert een hindoestaans-surinaamse te nemen (i.p.v. een creool), omdat die minder bazig zouden zijn. Dat is dus dan niet zo? Ik hou namelijk ook niet echt van nl vrouwen. Meeste zijn wel oke, maar ik voel er vaak niets speciaals bij. Maar wat is beter ts, creool of hindoestaanse?
Mja anderzijds kan een creool net zo leuk zijn natuurlijkquote:Op maandag 18 juli 2016 17:27 schreef alors het volgende:
[..]
Bron? En interessanter, een onderbouwing van waarom dat zo zou zijn?
[..]
Ik hoop echt niet dat jullie serieus zijn, zo kortzichtig allemaal.
In potentie een interessant onderwerp, maar als je gaat kijken naar wat er matcht in je omgeving of dat je twee succesvolle gevallen kent en dat generaliseren wil naar algemene waarheden...
Je kunt wat algemene dingen zeggen van bepaalde volken en culturen, maar dit riekt wel naar teveel simplisme. Met dergelijk simplisme kun je wel zeggen dat volken die vlakbij elkaar wonen goed bij elkaar passen omdat die qua geloof en cultuur meestal wel voor 90% overeen komen, dat vergemakkelijk zaken aanzienlijk. Maar zomaar zeggen 'Mexicanen en Turken' of 'Chinezen en Senegalezen' zonder onderbouwing, cijfers oid, tsja dat raakt kant noch wal.
Ik denk dat Nederlanders over het algemeen erg individualistisch zijn, erg veel vrijheid gewend zijn en dat dat vooral botst met niet-westerse culturen die veel meer op familie, collectief zijn gericht en waarin minder vrijheid/openheid gebruikelijk is. Maar daarin is ook weer onderscheid tussen culturen waarom familiebanden wel warmer zijn, maar ook weer weinig schaamte is voor buitenechtelijke kinderen, overspel (Zuid-Amerika, Antillen) en culturen waarin dat een groot taboe is (Midden Oosten).
Er zijn miljarden mensen op deze wereld (christelijk, islamitisch of joods) die als maagd het huwelijk in gaan of waar samenwonen voor het huwelijk iig taboe is. Ik denk dat maar heel weinig Nederlanders (uitgezonderd bible belt) zin hebben om dat 'offer' te leveren voor een relatie. En dat is nog maar een voorbeeld. In veel culturen is het ook normaal je (schoon)ouders later in huis te nemen. Zie ik veel Nederlanders ook niet snel doen.
Al die zogenaamd 'goede' ervaringen in dit topic vind ik ook een beetje lachwekkend. Het is allemaal uit. Dus het liep toch ergens mis, allemaal gefaald dus.
Hangt helemaal van jezelf af, maar iemand die in dezelfde buurt is opgegroeid, het liefst in een familie met dezelfde normen en waarden, zal cultureel/psychologisch het minste stress opleveren.quote:Op zondag 20 september 2015 20:31 schreef Blackman het volgende:
*Wat is cultureel/psychologisch de beste combinatie met Nederlands?
Ik heb Amerikaanse en Aziatische vriendinnen gehad, en ben getrouwd met een Koreaanse. Amerikaanse dames zijn prinsesjes. Japanse en Koreaanse dames zijn wat zorgzamer, maar diep in hun hart zijn het ook prinsesjes.quote:Wat zijn jullie ervaringen met relaties met een partner die niet uit Nederland komt?
Ja, ook scheidingen nadat het kind is geboren. Waar het goed afloopt met kinderen in het gezin, bij ~10% van de gevallen gezien.quote:
Mijn zus is getrouwd met een Surinaamse man, waar ze 16 jaar gelukkig mee is en twee kinderen mee heeft.quote:Op maandag 18 juli 2016 17:27 schreef alors het volgende:
Al die zogenaamd 'goede' ervaringen in dit topic vind ik ook een beetje lachwekkend. Het is allemaal uit. Dus het liep toch ergens mis, allemaal gefaald dus.
Want 90% van de jeugd op de wereld gebruikt drugs?quote:Op dinsdag 19 juli 2016 13:57 schreef Yiwei het volgende:
[..]
Ja, ook scheidingen nadat het kind is geboren. Waar het goed afloopt met kinderen in het gezin, bij ~10% van de gevallen gezien.
Zelf vind ik het niks om samen te zijn met iemand van een (extreem) ander cultuur, dus niet eens zozeer afkomst gerelateerd. Bijv. ik gebruik geen drugs en hoef ook niet samen te zijn met iemand die het gebruikt voor recreatieve doeleinden. Ik heb vaak gehoord dat ik zorgzaam ben, ik moet er niet aan denken samen te zijn met een dominant iemand, afschuwelijk toekomstbeeld.
Waar heb je het nou weer over.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 19:49 schreef Godshand het volgende:
[..]
Want 90% van de jeugd op de wereld gebruikt drugs?
Beetje obsessief over drugs? Je komt er altijd op terug.
Je komt een beetje wereld vreemd over, ga eens naar buiten....
Reageer zelf relevant.quote:Op dinsdag 19 juli 2016 20:52 schreef Yiwei het volgende:
[..]
Waar heb je het nou weer over.
Reageer relevant nadat je goed heb gelezen. En ga niet op de man spelen. Bij voorbaat dank.
Zijn jullie al lang samen? En... voelt hij zich niet te goed of anderszins ongeschikt om huishoudelijke dingen te doen? (oprechte vraagquote:
Inmiddels ruim 5 jaar samen.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 03:15 schreef Megara het volgende:
[..]
Zijn jullie al lang samen? En... voelt hij zich niet te goed of anderszins ongeschikt om huishoudelijke dingen te doen? (oprechte vraag)
Wat leuk om zo te lezen, de verschillen zijn over het algemeen herkenbaarquote:Op zaterdag 23 juli 2016 21:30 schreef vencodark het volgende:
Ik ben getrouwd met een man uit Trinidad en Tobago (Zuid-Amerika). Hij is Hindoestaans van geloof.
Zijn familie is luid, recht voor z'n raap, familie gericht, gek op goed eten, muziek en temperamentvol.
Temperamentvol wordt gauw verward met dominant, denk ik.
Ik ervaar hen als zelfverzekerde mensen die eigenlijk best open staan voor iedereen.
Ze hebben veel voor elkaar over en ook vreemdelingen zijn altijd welkom. Er is altijd eten en ze zijn schoon.
Je kan lekker gek doen zonder dat et ineens een ongemakkelijke stilte valt. Eigenlijk vind ik het een familie waarin je je snel thuis voelt en geliefd.
Een verjaardag is met gezellige muziek en iedereen die overal zit, staat, danst en gezellig praat. En is openheid in gesprekken. Seks, schaamte, er is minder taboe op zaken.
Als schoondochter tel ik qua liefde van mijn schoonouders net zoveel mee als hun eigen kinderen.
Nog iets: mijn schoonvader was eerst getrouwd met een zus van mijn schoonmoeder.
En totaal geen rariteiten daar over.
De sfeer is altijd goed en je merkt nooit iets van vroegere ruzies of wat dan ook.
In Nederlandse families moet je daar toch niet teveel mee komen.![]()
Ik ben Nederlandse.
Bij ons eet je op tijd, er is genoeg voor de mensen die aan tafel komen.![]()
Nederlanders zijn wat meer geremd. Schiet je uit je slof, dan ben je een raar wijf of een bitch, denk ik.
Je komt ook op tijd. Een verjaardag is met z'n allen in de kring en een blokje kaas.
Er wordt meer gezwegen over gevoelige zaken. Er is meer schaamte en je doet meer dingen 'zoals het hoort'.
Het is allemaal wat stijver.
Nederlanders zijn meer onzeker en als je je kop boven het maaiveld steekt, moet je niet te arrogant doen.
Dat is mijn ervaring.
Elke familie is anders, van welk land dan ook.
Maar dit soort dingen vallen mij wel op.
[ afbeelding ]
Het hangt wel een beetje af in welke subcultuur je je begeeft.quote:Op zaterdag 23 juli 2016 22:14 schreef Tofuburger het volgende:
[..]
Wat leuk om zo te lezen, de verschillen zijn over het algemeen herkenbaar
Ik denk dat beide voor- en nadelen hebben.
Zo kan ik me best snel opgelaten voelen bij hindoestaanse mensen, omdat ik de vragen die zij stellen soms weleens ongepast en brutaal kan vinden. Voor mijn gevoel 'bemoeien' zij zich te snel met zaken die ze niets aangaat. Ook doen ze heel lief en aardig, maar achter je rug om wordt er enorm geroddeld.
Aan de andere kant zijn het wel super sociale mensen en je kan het inderdaad heel snel gezellig hebben in zo'n groepje.
Aan Nederlandse verjaardagen wil ik eigenlijk niet eens denken, die zijn meestal te verschrikkelijk
Aan de andere kant zijn Nederlanders vaak netjes/niet brutaal en kan je normale gesprekken mee voeren.
(Ik heb overigens geen hindoestaanse vriendje ofzo, maar wel een goede vriend en meerdere vriendinnen).
Om hier even op aan te sluiten. Ik val zelf namelijk ook echt uit de grond van mijn hart op donkere meisjesquote:Op zaterdag 23 juli 2016 21:30 schreef vencodark het volgende:
Ik ben getrouwd met een man uit Trinidad en Tobago (Zuid-Amerika). Hij is Hindoestaans van geloof.
Zijn familie is luid, recht voor z'n raap, familie gericht, gek op goed eten, muziek en temperamentvol.
Temperamentvol wordt gauw verward met dominant, denk ik.
Ik ervaar hen als zelfverzekerde mensen die eigenlijk best open staan voor iedereen.
Ze hebben veel voor elkaar over en ook vreemdelingen zijn altijd welkom. Er is altijd eten en ze zijn schoon.
Je kan lekker gek doen zonder dat et ineens een ongemakkelijke stilte valt. Eigenlijk vind ik het een familie waarin je je snel thuis voelt en geliefd.
Een verjaardag is met gezellige muziek en iedereen die overal zit, staat, danst en gezellig praat. En is openheid in gesprekken. Seks, schaamte, er is minder taboe op zaken.
Als schoondochter tel ik qua liefde van mijn schoonouders net zoveel mee als hun eigen kinderen.
Nog iets: mijn schoonvader was eerst getrouwd met een zus van mijn schoonmoeder.
En totaal geen rariteiten daar over.
De sfeer is altijd goed en je merkt nooit iets van vroegere ruzies of wat dan ook.
In Nederlandse families moet je daar toch niet teveel mee komen.![]()
Ik ben Nederlandse.
Bij ons eet je op tijd, er is genoeg voor de mensen die aan tafel komen.![]()
Nederlanders zijn wat meer geremd. Schiet je uit je slof, dan ben je een raar wijf of een bitch, denk ik.
Je komt ook op tijd. Een verjaardag is met z'n allen in de kring en een blokje kaas.
Er wordt meer gezwegen over gevoelige zaken. Er is meer schaamte en je doet meer dingen 'zoals het hoort'.
Het is allemaal wat stijver.
Nederlanders zijn meer onzeker en als je je kop boven het maaiveld steekt, moet je niet te arrogant doen.
Dat is mijn ervaring.
Elke familie is anders, van welk land dan ook.
Maar dit soort dingen vallen mij wel op.
[ afbeelding ]
Dat zie ik ook. Het zijn sullige maar tegelijk ook best "dominante" typen. Dus best wel bitcherig maar niet man genoeg om iets beters te krijgen.quote:Op zondag 24 juli 2016 01:36 schreef Gary_Oak het volgende:
Veel van die sullige Nederlandse jongens eindigen vaak met Aziatische meisjes, is mijn observatie.
Hoe bedoel je dominant en bitcherig?quote:Op zondag 24 juli 2016 01:46 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Dat zie ik ook. Het zijn sullige maar tegelijk ook best "dominante" typen. Dus best wel bitcherig maar niet man genoeg om iets beters te krijgen.
Wat ik mis in Nederlandse vrouwen is vrouwelijkheid en diepte. Dat kun je in het Oostblok een stuk meer vinden.quote:Op zondag 20 september 2015 20:31 schreef Blackman het volgende:
Na een aantal relaties gehad te hebben met partners uit verschillende culturen vroeg ik me het volgende af.
Wat is cultureel/psychologisch de beste combinatie met Nederlands?
Wat zijn jullie ervaringen met relaties met een partner die niet uit Nederland komt?
Ik ben mij er van bewust dat elke relatie anders is en 'de Nederlander' net zo min bestaat als de Turk, Rus, etc. Toch denk ik dat er iets over dit onderwerp te zeggen moet zijn.
Baronquote:Op zondag 24 juli 2016 01:36 schreef Gary_Oak het volgende:
Veel van die sullige Nederlandse jongens eindigen vaak met Aziatische meisjes, is mijn observatie.
Inderdaad wel eens. Er werken ook kassameiden bij ons in de super die dan soms nog wel vrouwelijk zijn, maar na de 20 verandert dat nog weleensquote:Op zondag 24 juli 2016 01:53 schreef Pope-of-Dope het volgende:
[..]
Wat ik mis in Nederlandse vrouwen is vrouwelijkheid en diepte. Dat kun je in het Oostblok een stuk meer vinden.
Vrijwel al m'n vrienden (en ik) hebben op het moment een vriendin uit oosteuropa. Matcht perfect![]()
Verder, halfbloedjes zijn echt awesome.
Baron?quote:Op zondag 24 juli 2016 05:36 schreef Fatoeman het volgende:
[..]
Baron
Tevens is dit ook mijn observatie. Moet altijd wel lachen als ik een nerdje zie met thaise, dan weet je al weer genoeg![]()
Sorry, ben niet zo diep in die userroddels zoals jij.quote:Op zondag 24 juli 2016 05:49 schreef Fatoeman het volgende:
[..]
Ja die von blubba, die heeft ook enigszins last van yellowfever
Lees het gemiddelde bankbig topic en je ziet het welquote:Op zondag 24 juli 2016 05:50 schreef Gary_Oak het volgende:
[..]
Sorry, ben niet zo diep in die userroddels zoals jij.
Nooit zoveel kortzichtigheid en domheid in 1 post gelezenquote:Op zondag 24 juli 2016 01:29 schreef Tamabralski het volgende:
Maar dan zijn ze wel jaren verder met een kind vers uit de oven. Plus de striemen.
Maar is dat vanwege het uiterlijk, of vanwege de leefstijl die ze uitstralen? Of bevallen gesprekken met de gekleurde medemens niet?quote:Op zondag 24 juli 2016 10:10 schreef LittleLady het volgende:
Tja ben nooit op exotische mannen gevallen, doe mij maar gewoon blank blauwe ogen en gewoon nuchter Hollands.
Nu valt het mij wel op dat sommige mannen speciaal een buitenlandse vrouw willen omdat ze onderdaniger zijn en meer zorgzaam of juist omdat ze vrouwelijker blijven, op Fok! vrouwen na, verpieteren de meeste Nederlandse vrouwen erg snel.
quote:Op zondag 24 juli 2016 01:29 schreef Tamabralski het volgende:
OP is een zwarte man en vraagt zich af wat het beste past bij een blanke Nederlandse meid?
En dan is vraag twee; welke culturen gaan het best samen?
Blanke meiden passen overal wel bij. Zij schikken zich heel erg ver tot in de cultuur van vooral gekleurde partners. Maarja die kleurtjes hebben toch een boel eigenaardigheden. En dan *poef* daar gaat die multikulti droom een keer. Maar dan zijn ze wel jaren verder met een kind vers uit de oven. Plus de striemen.
Vraag twee; ik zie veel combinaties. Maar erg weinig combinaties met oa. chinezen, Molukkers, Indiërs. Overige combinaties, Meh, het is meestal knipperlicht of van korte duur. Het enige wat "relaties" noodgedwongen lijmt zijn kinderen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |