Een eigen achteruitgang zal ook de waarde van TS' woning doen stijgen.quote:Op zondag 20 september 2015 16:27 schreef hoas het volgende:
Onthoud wel dat opheffing van het recht van overpad de woningwaarde van de buren zal doen stijgen, ik heb laatst een woning afgewezen omdat er recht van overpad was.
Dat ook, maar ik begrijp dat het geen openbaar terrein is maar van een bedrijf.quote:Op zondag 20 september 2015 16:41 schreef k_man het volgende:
[..]
Een eigen achteruitgang zal ook de waarde van TS' woning doen stijgen.
De gemeente mag echter op haar grond gewoon een lantaarnpaal of een paaltje achter een parkeervak plaatsen die toevallig staat waar jij je poort hebt gemaakt.quote:Op zondag 20 september 2015 19:41 schreef Repeating het volgende:
Jij mag, zonder toestemming van je buren, rondom je achtertuin tuin een afscheiding plaatsen met een hoogte van maximaal 2 meter. Aan de kanten waar deze afscheiding grenst met je buren, mogen geen poorten, vensters, open ruimen zitten tenzij je buren dit goedkeuren.
Aan de achterkant van je tuin heb jij geen buren, maar openbare ruimte. De laatste regel is dus niet van toepassing op jou en jij mag daar gewoon een poort maken. Deze mag echter niet hoger zijn dan 2 meter.
Ditquote:Op zondag 20 september 2015 23:12 schreef FF het volgende:
[..]
De gemeente mag echter op haar grond gewoon een lantaarnpaal of een paaltje achter een parkeervak plaatsen die toevallig staat waar jij je poort hebt gemaakt.
Ik zou contact met de gemeente opnemen.
Waarom zou je? Je wil in de toekomst toch nog door die tuin van de buren? Iedereen zou van die situatie af willenquote:Op maandag 21 september 2015 09:23 schreef Coritchando het volgende:
ik zou de poort gewoon plaatsen, geen geld van de buren vragen en het recht van overpad laten bestaan. dat je het recht niet meer gebruikt is een ander verhaal, maar je moet niet je rechten opzeggen.
Omdat als de gemeente besluit dat ze op die plek toch liever een muur bouwen of een sloot aanleggen jij geen recht van overpad meer hebt en dus je tuin niet meer in een uit kan.quote:Op maandag 21 september 2015 09:39 schreef Mark het volgende:
[..]
Dit
[..]
Waarom zou je? Je wil in de toekomst toch nog door die tuin van de buren? Iedereen zou van die situatie af willen
Dat zegt hij toch? Overpad laten bestaan maar in rustequote:Op maandag 21 september 2015 09:39 schreef Mark het volgende:
[..]
Dit
[..]
Waarom zou je? Je wil in de toekomst toch nog door die tuin van de buren? Iedereen zou van die situatie af willen
Ja, alleen die moet x centimeter van de erfgrens af staan. En indien je er een poort inzet die naar binnen slaat heb je al helemaal geen probleemquote:Op zondag 20 september 2015 23:12 schreef FF het volgende:
[..]
De gemeente mag echter op haar grond gewoon een lantaarnpaal of een paaltje achter een parkeervak plaatsen die toevallig staat waar jij je poort hebt gemaakt.
Ik zou contact met de gemeente opnemen.
omdat je geen overeenkomst/afspraak hebt met de gemeente voor die poort. als de gemeente strak aan jouw schutting een betonnen muur bouwt dan ben je het haasje. in dat geval kan je je nog beroepen op recht van overpad.quote:Op maandag 21 september 2015 09:39 schreef Mark het volgende:
Een betonnen paaltje mag gewoon tegen de erfgrens staan. Of een transformatorkastje, die mag zelfs tegen de erfscheiding aan staan.quote:Op maandag 21 september 2015 10:22 schreef Repeating het volgende:
[..]
Ja, alleen die moet x centimeter van de erfgrens af staan. En indien je er een poort inzet die naar binnen slaat heb je al helemaal geen probleem
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |