LIVERPOOL NA SPEKTAKELSTUK LANGS CHELSEA, KOPLOPER IN KAMPIOENSDIP?, TOP 3 STOTTERT![Raheem-Sterling_Liverpool-v-Chelsea.jpg]()
Voor Liverpool loopt het seizoen aardig. Na een hoop investeringen staan de
The Reds op een vierde plaats, maar het resterende programma biedt geen zekerheid. In de komende wedstrijden zal Liverpool het moeten opnemen tegen onder andere Chelsea, Manchester City en Everton. Vandaag op het programma de wedstrijd tegen Chelsea.
Chelsea het team dat voor het kampioenschap moet gaan, maar van de huidige top drie geen favoriet is. Bournemouth stunt tegen de koploper en Arsenal versprokkelt eveneens de punten. Bij winst op Anfield kunnen The Blues een flinke stap zetten.
De ploeg van Truong toont een onzekerheid. Veel balverlies en zwak in de duels. De bal beland voor de voeten van Firminho en die krult de bal heerlijk binnen! Na drie minuten staat de thuisploeg op een voorsprong. Liverpool trekt niet terug en is hongerig naar meer. In de 24e minuut wordt de 2-0 binnen gekopt door opnieuw Firminho.
Als het niet erger kon voor
The Blues geven ze ook nog een strafschop weg. Messi vanaf elf meter……. en die scoort! Binnen een half uur staat Liverpool met 3-0 voor.
The Reds maken zich geen zorgen, totdat de scheids Messi van het veld stuur. Er werd volgens scheidsrechter Michael Oliver een natrappende beweging gemaakt.
In de tweede helft is Liverpool wat achteruit gaan spelen. Tien minuten na de rust valt dan de verdiende goal voor Chelsea. Het is Chelsea dat tegen de muur moet spelen, tot grote onvrede van het thuispubliek.
In de slotfase krijgt Neymar de mogelijk om de aansluitingstreffer te maken en doet dat ook! Met nog zeven minuten te gaan, kan Chelsea nog roet in het eten gooien van Liverpool.
Het komt er niet meer van en daardoor blijft Liverpool op de vierde plaats staan. Voor Chelsea een grote teleurstelling.
Vasion:
''Het is jammer dat Messi niet in het duel met Everton kan spelen. Een onnodige overtreding bij een 3-0 voorsprong, daarmee laat je je ploeg echt zitten. Hij is in vorm en is een groot gemis. Met het komende programma is elke wedstrijd een finale, dus cruciale spelers als hij kunnen we in deze fase niet missen.''Truong:
''In de beginfase hebben we de wedstrijd weggeven. Dit is niet voor het eerst dit seizoen. De rode kaart voor Messi gaf mijn team vertrouwen. Het is spijtig dat we niet genoeg hebben gegeven om de wedstrijd niet te verliezen. Als je om die titel wilt gaan, moet je met dit wedstrijdverloop in principe met 3-4 winnen, het afstraffen van de fouten van de tegenstander. Met 10 man en terwijl je meer creëert moet je hier gewoon winnen. ''De koploper en grote favoriet om de landstitel loopt stroef. Op bezoek bij Bournemouth is de ploeg van Pascalus met 4-1 onderuit gegaan. Voor Manchester City-begrippen zou het resterende programma geen probleem moeten zijn voor de huidige koploper. Toch blijkt dat de bal weer rond is. Na de pijnlijke thuisnederlaag tegen
The Gunners van vorige week, oogt Manchester City wat uit uit vorm. Zou City in een vormdip zitten zo op het eind van de competitie?
Zal Manchester City hopen op een overwinning van Liverpool op Everton komende week, zodat Liverpool de laatste wedstrijd laat lopen? De vraag is hoe het met de concurrentie gaat. Ontslag is wat Pascaslus te wachten staat bij het mislopen van de titel. Logisch als je kijkt naar de selectiewaarde van de ploeg. Hoe kijkt Pascalus zelf terug naar de nederlaag? Een incident, vormdip of iets anders? Fok!sports krijgt de manager onder de microfoon.
''Ja, hier schrik je van. Toch denk ik dat we niet moeten vrezen voor het mislopen van de titel. Dit seizoen hebben we aangetoond dat we het meest constant kunnen zijn. En er inderdaad veel geinvesteerd in dit team, dus ik verwacht dat we de komende wedstrijden winnen. Nee, we gaan niet hopen, maar kijken wel met een schuin oog naar
The Reds. Al denk ik dat een strijdlustige en intelligente coach als bij Liverpool altijd voor de winst zal gaan.
Vandaag hadden we een zogeheten offday. Ik ben blij met de nederlaag. Het zet de ploeg weer op scherp. Soms heb je dat even nodig als team. We hebben inderdaad veel geïnvesteerd in de spelers, dus die druk van kampioen worden hebben we heel het seizoen al. Waarom zou dat nu anders zijn? Manchester City wordt kampioen, neem dat maar van mij aan!'' Aldus de manager van Manchester City.