Ik ook niet, maar ik heb ondertussen wel wat kennis van bepaalde delen van het rechtquote:Op vrijdag 18 september 2015 22:10 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Tja, ik ben geen jurist hoor!
O, ik dacht dat scooterrijders hier ook al een voorkeursbehandeling in hadden...quote:Op zaterdag 19 september 2015 12:36 schreef V__L_N het volgende:
Die optie is toch nog niet ingeschakeld? Dat zou volgens mij in de loop van 2016 komen.
Met links (leren) gooien en je bent 100% onvervangbaarquote:Op zaterdag 19 september 2015 16:18 schreef Peterselieman het volgende:
toch nog redelijk druk voor een zaterdag. Had vandaag een loopje waar ik al een tijdje niet geweest was. Ging best lekker en dat terwijl een deel van de wijk op links staat, terwijl ik rechtshandig ben
ik neem aan de loopvolgorde. Bij ons loop je in een gewone straat (even en oneven nummers gescheiden) altijd oplopend bij het even deel en aflopend bij het oneven deel. hierdoor komt je rechterhand dichterbij de brievenbussen uit. Dan lijkt een wijk links zetten me dus dat je dit precies andersom doetquote:Op zaterdag 19 september 2015 16:43 schreef V__L_N het volgende:
Wat is het verschil tussen een wijk die op links gezet is en op rechts? (Even nieuwsgierig, gezien het feit dat links mijn voorkeurshand is bij de post)
Behoorlijk druk met makro, natuurmonumenten en iets van de provincie voor elk huis. Wel lekker weer
Ohja en papieren loonstrookje voor ons postmedewerkers.
De adressen zijn dan op rechts gezet, volgens mij.quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:43 schreef V__L_N het volgende:
Wat is het verschil tussen een wijk die op links gezet is en op rechts? (Even nieuwsgierig, gezien het feit dat links mijn voorkeurshand is bij de post)
Het was idd heerlijk weer.quote:Wel lekker weer
Ohja en papieren loonstrookje voor ons postmedewerkers.
In dit geval bezorgen op links, waarbij de fiets links van mij moest tijdens het lopen, terwijl ik in dit geval deze liever rechts heb. Qua bezorgen in rondjes of tijdens het zetten maakt het mij totaal niet uit of het links of rechts is of dat de grote stukken links of rechts gezet zijnquote:Op zaterdag 19 september 2015 16:43 schreef V__L_N het volgende:
Jij bent eigenlijk te goed voor PostNL!quote:Op zaterdag 19 september 2015 17:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
In dit geval bezorgen op links, waarbij de fiets links van mij moest tijdens het lopen, terwijl ik in dit geval deze liever rechts heb. Qua bezorgen in rondjes of tijdens het zetten maakt het mij totaal niet uit of het links of rechts is of dat de grote stukken links of rechts gezet zijn
quote:Op zaterdag 19 september 2015 17:02 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Jij bent eigenlijk te goed voor PostNL!
Weg met Herna! Maak plaats voor PeterselieMan(met cape en stoere houding kijkend over het wel en wee van de pbz's, en waar nodig zal bijspringen met raad en daad).
Dat is wel zo ja, altijd dat extra tolletje van de zaak bij de brievenbus. Misschien moet ik vragen of ze hem omgooienquote:ik neem aan de loopvolgorde. Bij ons loop je in een gewone straat (even en oneven nummers gescheiden) altijd oplopend bij het even deel en aflopend bij het oneven deel. hierdoor komt je rechterhand dichterbij de brievenbussen uit. Dan lijkt een wijk links zetten me dus dat je dit precies andersom doet
Daar heb ik dus nooit last van. Als het adres links staat, kun je het toch prima lezen. Tijdschriften zijn wel onhandig ja. Die staan meestal op z'n kop. Maar goed, beetje postwerker leest niet alleen op z'n kop, maar ook op z'n kop en op z'n oma's geschreven.quote:Het voorbeeld kun je dus of links of rechts gekanteld in je bundel krijgen. En als je een lollige voorbereider hebt, krijg je dus het heen en weer er van...rubbernecking style
Vaste regel is dat gekantelde grotere enveloppen met het adres links staan, en als het bladen zijn die niet in cellofaan oid zitten, de dichte kant boven zit.
Deze snap ik niet... Je kan toch zelf kiezen welke kant je je fiets houd. Dat heeft toch niks met een loopvolgorde te maken. Dat is toch een keuze? Net als dat ik me tas links heb?quote:In dit geval bezorgen op links, waarbij de fiets links van mij moest tijdens het lopen, terwijl ik in dit geval deze liever rechts heb. Qua bezorgen in rondjes of tijdens het zetten maakt het mij totaal niet uit of het links of rechts is of dat de grote stukken links of rechts gezet zijn
Ja ik heb mijn tas ook links, terwijl ik er wel eens door collega's op word aangesproken dat het 'verkeerd' is.quote:Op zaterdag 19 september 2015 21:17 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Dat is wel zo ja, altijd dat extra tolletje van de zaak bij de brievenbus. Misschien moet ik vragen of ze hem omgooien
[..]
Daar heb ik dus nooit last van. Als het adres links staat, kun je het toch prima lezen. Tijdschriften zijn wel onhandig ja. Die staan meestal op z'n kop. Maar goed, beetje postwerker leest niet alleen op z'n kop, maar ook op z'n kop en op z'n oma's geschreven.
[..]
Deze snap ik niet... Je kan toch zelf kiezen welke kant je je fiets houd. Dat heeft toch niks met een loopvolgorde te maken. Dat is toch een keuze? Net als dat ik me tas links heb?
Wat bedoel je precies? Mijn ervaring is namelijk dat straten zelden consequent genummerd zijn: de ene keer loopt de even kant (wanneer je rechts aanhoudt) van hoog naar laag, de andere keer precies andersom. Bovendien is het met name bij wijken met flats of huizen met voortuinen niet echt van belang, want dan sta je recht voor de brievenbus, zodat het niet uitmaakt met welke hand je de post er in stopt. Bij ons zitten de wijken zo in elkaar dat je praktisch altijd, wanneer je een straat in rondjes loopt, dit tegen de klok in is. Behalve bij (voormalige) autowijken, daar doen ze het uiteraard vaak omgekeerd.quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:56 schreef superkimmi het volgende:
[..]
ik neem aan de loopvolgorde. Bij ons loop je in een gewone straat (even en oneven nummers gescheiden) altijd oplopend bij het even deel en aflopend bij het oneven deel. hierdoor komt je rechterhand dichterbij de brievenbussen uit. Dan lijkt een wijk links zetten me dus dat je dit precies andersom doet
Meestal wel idd.quote:Op zondag 20 september 2015 09:45 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies? Mijn ervaring is namelijk dat straten zelden consequent genummerd zijn: de ene keer loopt de even kant (wanneer je rechts aanhoudt) van hoog naar laag, de andere keer precies andersom. Bovendien is het met name bij wijken met flats of huizen met voortuinen niet echt van belang, want dan sta je recht voor de brievenbus, zodat het niet uitmaakt met welke hand je de post er in stopt. Bij ons zitten de wijken zo in elkaar dat je praktisch altijd, wanneer je een straat in rondjes loopt, dit tegen de klok in is. Behalve bij (voormalige) autowijken, daar doen ze het uiteraard vaak omgekeerd.
Hoe zat het ook weer? Als je van het centrum afloopt lopen de nummers op, met de even nummers aan je rechterhand. Maar er zijn natuurlijk uitzonderingen.quote:Op zondag 20 september 2015 09:45 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Wat bedoel je precies? Mijn ervaring is namelijk dat straten zelden consequent genummerd zijn: de ene keer loopt de even kant (wanneer je rechts aanhoudt) van hoog naar laag, de andere keer precies andersom.
Geen jurist zijnquote:Op vrijdag 18 september 2015 22:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar ik heb ondertussen wel wat kennis van bepaalde delen van het recht
Ben benieuwd hoe ze dat willen gaan doen. Gaan ze dan binnen de sorteerkasten aanpassen? Of de HSM-volgorde? Dat lijkt me lastig, want je kunt dat niet van dag tot dag doen, het kost nu al maanden om een wijziging door te voeren. En feitelijk is het ook overbodig, want nu al worden de wijken op daldagen gecombineerd gelopen. Ik ken geen een postbezorger die met een half tasje naar z'n wijk fietst, dan terug fietst voor het volgende halve tasje, etc. Die keert gewoon alle tassen om op het depot en gaat de boel opnieuw sorteren, wijken door elkaar vlechten, etc. En de handigste loopvolgorde verschilt per dag: de ene keer loop je een straat zigzag, de andere keer wellicht in 1 heel groot rondje. Dat is iets waar je wijkennis voor nodig hebt, en de meeste voorbereiders hebben dat niet. Die kunnen alleen maar elke keer de machine volgen, en sorteren de wijk dus altijd op exact dezelfde manier, of je nu 3 brieven per straat hebt, of 3 bundels.quote:Op maandag 21 september 2015 10:03 schreef allweather het volgende:
In de wandelgangen wel geruchten over het samenvoegen van wijken op de dal-dagen.
Gedeeltelijk waar.quote:Op maandag 21 september 2015 10:03 schreef allweather het volgende:
In de wandelgangen wel geruchten over het samenvoegen van wijken op de dal-dagen.
Nou dat is iniedergeval al 3minuten langer dan ikquote:Op maandag 21 september 2015 15:51 schreef bikkie het volgende:
Hier ook 2 tassen hah meer dan normaal en maar liefst 3 minuten langer de tijd.
Donderdag ook hah volgens mijnwerk.
Idd, dat is de voorspellingquote:
Ik weet het wel voor de regio Noord-Holland-Noord. Daar hebben we Gamma (22g), Karwei (65g), Spoordeelweken (44g), Saatchi (11g) en voor sommige postcodes Duetz (28g).quote:Iemand enig idee wat voor hah dat is?
(Utrecht-West)
quote:Op dinsdag 22 september 2015 00:34 schreef swimmie86 het volgende:
[klaagmodus aan] Heb er nu echt geen zin meer in morgen. Voel me alsof ik echt ziek word (sinds zondagochtend misselijk, verkouden, zondag niks binnen kunnen houden, zo slap als een vaatdoek, 14 uur aan een stuk geslapen), moet 2 wijken want na 1 keer ja zeggen voor 1 keer extra denken ze dat dit altijd kan zonder te vragen.
2 tassen hah ipv 1 per wijk en maar liefst 2 hele minuten extra voor beide wijken.
Dat wordt op de eerste wijk sowieso ontzettende uitloop. Haal het normaal net aan, door de wijk in 2 grote rondes te lopen. Dat zal morgen niet lukken.
Waarschijnlijk hele dag regen.
Ik zal blij zijn als morgen voorbij is. Want ziekmelden mag je zo ongeveer alleen maar doen als je op de intensive care ligt. [klaagmodus uit]
H&M moet gewoon op elk bezorggebied verboden worden. Met hun ***boekjes en ***pakjes.
Ja die gun ik de concurrentie van harte.quote:Op dinsdag 22 september 2015 00:34 schreef swimmie86 het volgende:
[klaagmodus aan]
H&M moet gewoon op elk bezorggebied verboden worden. Met hun ***boekjes en ***pakjes.
Mee eensquote:Op dinsdag 22 september 2015 09:51 schreef V__L_N het volgende:
Nope, gewoon houden. Goede reden voor overminuten en ik ben dol op extra geld.
Kreeg net een smsje dat het drukker is dan normaal en dat we op tijd moeten beginnen.
Van mij mogen ze alle hah afschaffen, want van die paar minuten extra word ik niet gelukkiger. (Dan beun ik wel wat bij bij de concurrent, haha.)quote:Op dinsdag 22 september 2015 09:51 schreef V__L_N het volgende:
Nope, gewoon houden. Goede reden voor overminuten en ik ben dol op extra geld.
Kreeg net een smsje dat het drukker is dan normaal en dat we op tijd moeten beginnen.
Van iemand die bij Sandd werkt gehoord dat dat zeker is. Maar dat zegt natuurlijk nog niet veel.quote:Op dinsdag 22 september 2015 10:12 schreef bikkie het volgende:
[..]
Mee eens![]()
Er is al genoeg naar de concurrent gegaan en volgend jaar verwachten ze 11% minder post.
Ma
Hoorde het gerucht dat Sandd vanaf volgend jaar ook 5 dagen mag bezorgen. Is dit al zeker?
Heb me helaas toch moeten ziekmelden. Vannacht alleen maar erger geworden en weet niet hoe ik moet liggen/zitten/staan om de pijn minder te laten worden.quote:Op dinsdag 22 september 2015 00:34 schreef swimmie86 het volgende:
[klaagmodus aan] Heb er nu echt geen zin meer in morgen. Voel me alsof ik echt ziek word (sinds zondagochtend misselijk, verkouden, zondag niks binnen kunnen houden, zo slap als een vaatdoek, 14 uur aan een stuk geslapen), moet 2 wijken want na 1 keer ja zeggen voor 1 keer extra denken ze dat dit altijd kan zonder te vragen.
2 tassen hah ipv 1 per wijk en maar liefst 2 hele minuten extra voor beide wijken.
Dat wordt op de eerste wijk sowieso ontzettende uitloop. Haal het normaal net aan, door de wijk in 2 grote rondes te lopen. Dat zal morgen niet lukken.
Waarschijnlijk hele dag regen.
Ik zal blij zijn als morgen voorbij is. Want ziekmelden mag je zo ongeveer alleen maar doen als je op de intensive care ligt. [klaagmodus uit]
als mensen gewoon de optie krijgen een normaal salaris te verdienen zitten ze zo volquote:Op dinsdag 22 september 2015 15:49 schreef zombo het volgende:
Ze halen alles uit de kast, dat alles in het kader van betaald sporten: https://mijnpostnl.mijnpo(...)ngpostbezorgers.aspx
Mogen? Wiens toestemming hebben ze daarvoor nodig dan? Ze mogen nu ook al 5 dagen bezorgen, of 6, of 7. Wordt er wellicht bedoeld dat de bezorgers het bezorgen van de post over 5 dagen mogen uitsmeren? Want, met alle respect, als ik zo kijk hoeveel post Sandd hier rondbrengt dan zie ik niet direct aanleiding om er nog meer bezorgdagen aan toe te voegen (uitgezonderd de weken met PCL-agenda en Ikea). De bezorger hier in de straat reed vandaag op de brommer met 1 zwart kratje achterop, en dat was het. Op een daldag heb ik nog meer.quote:Op dinsdag 22 september 2015 10:12 schreef bikkie het volgende:
[..]
Mee eens![]()
Er is al genoeg naar de concurrent gegaan en volgend jaar verwachten ze 11% minder post.
Hoorde het gerucht dat Sandd vanaf volgend jaar ook 5 dagen mag bezorgen. Is dit al zeker?
Bezorgen op de scooterquote:Op dinsdag 22 september 2015 15:49 schreef zombo het volgende:
Ze halen alles uit de kast, dat alles in het kader van betaald sporten: https://mijnpostnl.mijnpo(...)ngpostbezorgers.aspx
Niet zeuren, jullie hebben dat didoza bedacht.quote:Op dinsdag 22 september 2015 14:35 schreef dud0r het volgende:
Wat een dag. Mensen een half uur eerder laten beginnen, als of 20 minuten uitloop in de vos, uiteindelijk 4 hele wijken en 4 halve een uur later afgevoerd dan normaal. Autobedrijf die een container met wijken laat staan. Ben net thuis, vanaf 0445 op werk vanochtend. Ben er wel even klaar mee.
Morgen weer een rustig dagje gelukkig.
helemaal top. Fietsen zuigt.quote:Op dinsdag 22 september 2015 16:07 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Bezorgen op de scooter![]()
[ afbeelding ]
Hihi ik ben benieuwd hoeveel je donderdag dan hebt.quote:Op dinsdag 22 september 2015 16:56 schreef V__L_N het volgende:
Okee, niet om naar te zijn... Hier geen h&m, geen spoordeelweken... 4 tassen post en 3 tassen folders. Dat dan toch weer wel.
Ik vrees de donderdag...
Bofbipsquote:Op dinsdag 22 september 2015 16:40 schreef Duufje het volgende:
Hier heeft het helemaal niet geregend. En even zonder jas gelopen? Ik heb de hele middag zonder jas gelopen en had het super warm in mn tshirt.
Op papier de beste, dus het is waar.....quote:Op dinsdag 22 september 2015 18:01 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik ga even een droge broek aantrekken hoor
Ahhh, 12 tassen en ook nog regen!quote:Op dinsdag 22 september 2015 19:14 schreef Thomas-sama het volgende:
Nou ik heb het weer overleefd, 6 tassen post en 6 tassen HAH![]()
Non-stop regen ook. Gelukkig niet zodanig hard dat alles pulp wordt.
DiDoZa bestond al toen ik tl werdquote:Op dinsdag 22 september 2015 16:10 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Niet zeuren, jullie hebben dat didoza bedacht.De ene dag zak je zowat door je fiets, de andere dag heb je een half tasje.
Hier ook enorm veel. Ik had een grote wijk en een wat kleinere, en die waren tesamen goed voor 9 tassen post en 7 tassen reclame. Gelukkig bleef het vandaag redelijk droog.
Het valt me mee dat er onderaan het artikel nog geen reacties staan.quote:Op dinsdag 22 september 2015 18:01 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik ga even een droge broek aantrekken hoor
Zal wel zijn voor de wijken waarvoor ze gister niet alles hebben kunnen wegkrijgen bij het sorteren. Gebeurt hier wel vaker. Gooien ze er meer doorheen op een daldag omdat ze daarvoor binnen wel genoeg tijd hebben. Het kan ze daarbij weinig schelen dat de bezorgers veel meer wijken lopen op een daldag.quote:Op woensdag 23 september 2015 10:09 schreef Pietertje71 het volgende:
Bericht van PostNL SC:
"Het kan zijn dat er er vandaag iets meer post is dan normaal"
Hier was er gewoon sprake van een kleine mailing van een grote klant.quote:Op woensdag 23 september 2015 10:46 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Zal wel zijn voor de wijken waarvoor ze gister niet alles hebben kunnen wegkrijgen bij het sorteren. Gebeurt hier wel vaker. Gooien ze er meer doorheen op een daldag omdat ze daarvoor binnen wel genoeg tijd hebben. Het kan ze daarbij weinig schelen dat de bezorgers veel meer wijken lopen op een daldag.
Hier was het van een zorgverzekeraar (ook een klant van PostNL -quote:Op woensdag 23 september 2015 12:32 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Hier was er gewoon sprake van een kleine mailing van een grote klant.
Ai, te laat...quote:Op woensdag 23 september 2015 17:36 schreef VixenFromHell het volgende:
En als ze dan bellen of je wat erbij kan doen ivm ziekte dan zeg je natuurlijk nee ......
Ik zag hier ook iets over langskomen in een nieuwsbrief. Toen ik het las dacht ik dat het alleen zou gaan om de echt grote pakjes. Maar die manier die jij noemt is idd geen doen.quote:Op woensdag 23 september 2015 18:55 schreef Zelva het volgende:
Loopt hier op één depot deze week een proef met een aparte 'pakjes'tas, lees: alles wat niet het normale brief of tijdschriftformaat/dikte heeft, wordt ongesorteerd in een aparte tas gepleurd, dus Bolpakketjes, Rabo-readers, Chinese shit, dikke catalogi: alles lukraak door elkaar heen. De postbezorger mag het op het depot uitzoeken en dan meten ze de tijd die de postbezorger nodig heeft om het daar uit te zoeken.
Alsof de tijd die het een postbezorger extra kost beperkt blijft tot het sorteren in het depot. Waar moet je die shit überhaupt in je fiets laten als je drie volle tassen mee wilt nemen? Hoe hou je al die losse rommel droog met regen? Ook erg leuk als je een wijk nog nooit gelopen hebt.
Op een daldag (met meerdere wijken) mogen ze van mij de hele zooi voor mijn deur zetten en de hele voorbereiding besparen. Of het nou apart in een tas zit of niet, ik ben soms een kwartier bezig om vooraf alle pakjes, losse post en verdwaalde delen van bundels te ordenen, nog afgezien van hoe ik de drie wijken zelf efficiënt wil combineren, dat alles op een kille, donkere garagevloer.quote:Op woensdag 23 september 2015 18:55 schreef Zelva het volgende:
Loopt hier op één depot deze week een proef met een aparte 'pakjes'tas, lees: alles wat niet het normale brief of tijdschriftformaat/dikte heeft, wordt ongesorteerd in een aparte tas gepleurd, dus Bolpakketjes, Rabo-readers, Chinese shit, dikke catalogi: alles lukraak door elkaar heen. De postbezorger mag het op het depot uitzoeken en dan meten ze de tijd die de postbezorger nodig heeft om het daar uit te zoeken.
Ze weten sowieso dat ze voorlopig niet hoeven te bellen, want studeer momenteel 11 uur per dag.. En tot nu toe houden ze zich er aanquote:Op woensdag 23 september 2015 17:36 schreef VixenFromHell het volgende:
En als ze dan bellen of je wat erbij kan doen ivm ziekte dan zeg je natuurlijk nee ......![]()
Ze zei ook nog dat het allemaal wel mee viel omdat het verspreid is over 3 dagen, het zal me benieuwen.
Dat is nog oneindig veel handiger dan wat ik vandaag aantrof.quote:Op woensdag 23 september 2015 22:46 schreef V__L_N het volgende:
Dat pakjes gedoe klinkt als iets wat we een paar jaar terug ook al eens hebben gehad hier. Alles wat maar enigszins afweek kwa maat werd los bovenop bundels in de tassen gegooid.
Inderdaad!quote:Op woensdag 23 september 2015 19:01 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Ik zag hier ook iets over langskomen in een nieuwsbrief. Toen ik het las dacht ik dat het alleen zou gaan om de echt grote pakjes. Maar die manier die jij noemt is idd geen doen.
Of soms onhandige kleine pakketjes die alsnog worden gebundeld.quote:Op donderdag 24 september 2015 06:12 schreef PicoMMP het volgende:
Pakketjes blijven een issue. Iedereen doet het anders en het protocol is onduidelijk.
Ik doe nu de bol.com pakjes in de laatste tas (of aparte tas als het niet past). Kleinere pakketjes doe ik bovenin de tas waarin de bundel zit. Sommige pakketjes bundel ik wel, als ze een redelijk normaal formaat hebben, maar niet als deze bundel onderin de tas komt te liggen.
Hoe dan ook; tijd voor een duidelijke oplossing.
Vul het dan ook in!quote:Op donderdag 24 september 2015 08:24 schreef zombo het volgende:
En maar doorsmeken om dat betrokkenheidsding in te vullen
Yep, teveel gesolliciteerd misschien. Ik kan ze ook gewoon openen.quote:Op donderdag 24 september 2015 08:51 schreef Rafierafie het volgende:
Ze willen jou gewoon niet hebben. Bij mij werkt het wel.
Dat idee had...heb ik ookquote:Op donderdag 24 september 2015 08:51 schreef Rafierafie het volgende:
Ze willen jou gewoon niet hebben. Bij mij werkt het wel.
Ik denk dat ik het maximale voor de banenmonitor heb behaald.quote:Op donderdag 24 september 2015 08:52 schreef zombo het volgende:
[..]
Yep, teveel gesolliciteerd misschien. Ik kan ze ook gewoon openen.
En juist daarom is het jou verboden om vacatures ook maar te bekijken.quote:Op donderdag 24 september 2015 08:53 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Dat idee had...heb ik ook![]()
Ach, niet dat ik (op dit moment) ergens op wil solliciteren, maar soms is het wel eens leuk wat ze vragen qua opleiding/ervaring om op een functie te reageren
Omdat ze zo positief zijn over het bedrijf - en betrokken!quote:Op donderdag 24 september 2015 08:54 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Ik denk dat ik het maximale voor de banenmonitor heb behaald.
Volgende week in het propagandablad: 1000en mensen hebben de vacatures bij PostNL bekeken....
ik vind het niet al te brutaal om als postbezorger aan bewoners met een te kleine brievenbus te vragen een betere brievenbus op te hangen. Als bewoners vaak brievenbus pakketjes bestellen die niet in hun busje passen, hebben ze wel het voordeel van lage verzendkosten, maar PostNL heeft er evenveel werk aan als aan pakketpost. méér zelfs nog, want de pakjesman staat aan te bellen met de andere pakjes nog lekker in de wagen, maar de postbezorger moet aanbellen en wachten met een grote stapel post+reclame op de arm, en daarna nog eens bij de buren, [en waar laat je die stapel zo gauw als er een briefje geschreven moet worden buiten in weer en wind?] dus geen onredelijk verzoek lijkt me.quote:Op donderdag 24 september 2015 08:43 schreef Pietertje71 het volgende:
Ik zou als PostNL zijnde een dreigverzoek indienen bij bewoners, verzenders e.d. om de brievenbussen/pakketjes aan te passen.....
Is ook. Volgens mij werd er al eerder geopperd om bij adressen waarbij telkens de brievenbuspakketjes terugkomen deze te noteren en melding er van doen.quote:Op donderdag 24 september 2015 10:59 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
ik vind het niet al te brutaal om als postbezorger aan bewoners met een te kleine brievenbus te vragen een betere brievenbus op te hangen. Als bewoners vaak brievenbus pakketjes bestellen die niet in hun busje passen, hebben ze wel het voordeel van lage verzendkosten, maar PostNL heeft er evenveel werk aan als aan pakketpost. méér zelfs nog, want de pakjesman staat aan te bellen met de andere pakjes nog lekker in de wagen, maar de postbezorger moet aanbellen en wachten met een grote stapel post+reclame op de arm, en daarna nog eens bij de buren, [en waar laat je die stapel zo gauw als er een briefje geschreven moet worden buiten in weer en wind?] dus geen onredelijk verzoek lijkt me.
Nou ja zeg! Ik heb nog niet bevestigd of er is weer minstens een half uur per wijk af!quote:Op donderdag 24 september 2015 18:08 schreef zombo het volgende:
Maar eh... tot hoelang duurt die zomer nou eigenlijk nog bij PostNL? Of zijn die zomerdaltijden stilzwijgend de nieuwe standaard geworden? Over volume weer niet te klagen vandaag, daar zat vast nog een deel van dinsdag bij (o.a. VPRO).
PS Aaah te vroeg gepiept, voor volgende week staan er weer (redelijk) normale tijden, of de korting komt er nog achteraan natuurlijk...
Die zomerdal blijft staan tot het meerendeel van de mensen dagelijks moeten bij plussen... Dus gewoon je werkelijke tijd opgeven.quote:Maar eh... tot hoelang duurt die zomer nou eigenlijk nog bij PostNL? Of zijn die zomerdaltijden stilzwijgend de nieuwe standaard geworden? Over volume weer niet te klagen vandaag, daar zat vast nog een deel van dinsdag bij (o.a. VPRO).
PS Aaah te vroeg gepiept, voor volgende week staan er weer (redelijk) normale tijden, of de korting komt er nog achteraan natuurlijk...
Doe ik ook bijna dagelijks. In de zomer klopte het al niet, nu helemaal niet meer met bijna het dubbele aan postvolume. Kost iedereen weer tijd aan administratie, maar goed.quote:Op donderdag 24 september 2015 18:31 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Die zomerdal blijft staan tot het meerendeel van de mensen dagelijks moeten bij plussen... Dus gewoon je werkelijke tijd opgeven.
Gewoon zo dus.quote:Op donderdag 24 september 2015 14:31 schreef Pietertje71 het volgende:
Nu zat ik dus te rommelen met dat regenpak ivm dat omhoog waaien van de korte mouwen.
Eerst de klittenband om mijn duim heen. Dat is geen doen met te korte mouwen
Toen maar een elastiek door het loze stukje klittenband gehaald en deze over duim/hand gedaan.
Prima oplossing tegen omhoogkruipende mouwen![]()
![]()
Helaas kan de regen er nog wel een beetje onderstaan, maar op dit moment een prima oplossing, want elastieken om de polsen/mouwen, die te kort zijn, werkt om niet echt.
Hier voor volgende week nog steeds superdaltijden.quote:Op donderdag 24 september 2015 18:40 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier zijn de tijden wel gewoon weer terug gezet, wat jammer dat ze dat op sommige plekken dus gewoon niet doen blijkbaar
In navolging van PostNL gaat ook Sandd een Webcare beginnen. Gevraagd wordt om een "vlotte manier van communiceren". Dus geen vousvoyeren of anderszins formeel taalgebruik, maar lekker popiejopie doen en veel "oei, dat is niet de bedoeling".quote:
"Ja dat is zwaar klote dat jou! dit overkomt, mattie. Maar onze medewerkers zijn ook niet de allerslimsten dus ik zal hen hier in Jip&Janneke-taal op aanspreken."quote:Op vrijdag 25 september 2015 15:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
In navolging van PostNL gaat ook Sandd een Webcare beginnen. Gevraagd wordt om een "vlotte manier van communiceren". Dus geen vousvoyeren of anderszins formeel taalgebruik, maar lekker popiejopie doen en veel "oei, dat is niet de bedoeling".
Wie weet. Als zij je iets kunnen aanbieden, prima tochquote:Op vrijdag 25 september 2015 15:49 schreef VixenFromHell het volgende:
Het is wel weer mooi met die normtijden. 2 wijken, die op een dinsdag A: 1u44 en B: 1u50 zijn. Op een daldag zijn ze A: 35 min, en B: 1u. Op donderdag krijg A vervolgens weer 10 minuten meer dan B. Dat klopt toch van geen kant man
Ik ga denk ik wel een brief sturen naar Sanddmoet er toch 5 per week en het regent toch al afwijzingen
Je hebt je flip-flops nog aan?quote:Op vrijdag 25 september 2015 16:35 schreef zombo het volgende:
Pffff als dit zomerdal is haal ik de kerst niet meer![]()
(net klaar)
Zelfs op mijn hardloopschoenen kwam er geen eind aan vandaag. Heul veul brieven van de gemeente, fijn dat ze je even informeren ook, als je drie grote wijken hebt, ook dat de aanlevertijd op daldagen stiekem standaard een uurtje later lijkt te zijn geworden sinds het laatste herontwerp. Zoek het maar uit. Enige bericht dat je krijgt is spam van die sprookjesmonitor, alsof je dat na zes herinneringen nog vergeet.quote:Op vrijdag 25 september 2015 17:30 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Je hebt je flip-flops nog aan?
Balen
Die is er toch al langer? Ik weet niet of ze veel oplossen, maar ze staan klanten netjes te woord, vind ik, indianenkreten zoals bij PostNL heb ik daar nog nooit gezien. Maar 'onze' webcare houdt zich ook wat in de laatste tijd.quote:Op vrijdag 25 september 2015 15:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
In navolging van PostNL gaat ook Sandd een Webcare beginnen.
Of postbode, of TC.quote:Op vrijdag 25 september 2015 20:14 schreef Straatcommando. het volgende:
Volgens mij is iedereen bezorger of sorteerder/ voorbereider hier, of niet?
of zawquote:Op vrijdag 25 september 2015 20:59 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Of postbode, of TC.
Buiten de zomer of kerstperiode?quote:
quote:Op zaterdag 26 september 2015 08:05 schreef zombo het volgende:
[..]
De zomer duurt toch tot de kerst bij PostNL??
quote:Op zaterdag 26 september 2015 08:58 schreef zombo het volgende:
[..]
Hier zijn we op alles voorbereid:
http://www.gelderlander.n(...)-de-weg-op-1.5275752
Pakketten? Brieven? Niks van te zeggen. Ergens tussen 10.00 en 18.00 Verschilt per wijk, ligt er aan waar je woont, maar ook of jouw postbezorger meerder wijken heeft, waar je huis in de wijk staat en hoe laat je postbezorger begint.quote:Op zaterdag 26 september 2015 09:55 schreef bjanaan het volgende:
Tussen welke tijden bezorgd PostNL vandaag?
En pakketten worden tot ergens in de avond, weet niet hoe laat precies.quote:Op zaterdag 26 september 2015 10:16 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Pakketten? Brieven? Niks van te zeggen. Ergens tussen 10.00 en 18.00 Verschilt per wijk, ligt er aan waar je woont, maar ook of jouw postbezorger meerder wijken heeft, waar je huis in de wijk staat en hoe laat je postbezorger begint.
Op de scootercursus wordt gesproken over het veilig neerzetten van de scooter ivm gewicht op de middenbok.quote:Op zaterdag 26 september 2015 15:37 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Verderop staat nog een interview met een kersverse scooterende pbz die verzucht dat het toch wel erg zwaar is om dat ding met volle tassen op de standaard te trekken. En inderdaad, op de foto zie je haar staan naast een beladen scooter die ze toch echt op de middenbok gezet heeft. En natuurlijk gaat dat heel zwaar. Er op gaat nog wel, maar trek 'm met volle tassen maar eens van die standaard af! Dat er aan de linkerzijde een verdomd handige zijstandaard zit die juist tot doel heeft om e.e.a. wat lichter te maken heeft men haar op de scootercursus kennelijk niet verteld.
Waar is dat nou weer goed voor?quote:Op zaterdag 26 september 2015 16:01 schreef bikkie het volgende:
Tijdens die cursus werd inderdaad verteld dat je hem altijd op de bok moet zetten.
Balans...op een rechte ondergrondquote:Op zaterdag 26 september 2015 16:03 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Waar is dat nou weer goed voor?
Op een rechte ondergrond staat íe op de zijstandaard net zo stevig, hoor. Ik gebruik die middenbok nooit, dat ding zit ook volkomen vastgeroest bij mij. Maar goed, ik heb natuurlijk ook die cursus niet gehad, dus wat weet ik er vanquote:Op zaterdag 26 september 2015 16:06 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Balans...op een rechte ondergrond
Behalve op zaterdag, geloof ik. Bjanaan, zie ook:quote:Op zaterdag 26 september 2015 11:48 schreef dud0r het volgende:
[..]
En pakketten worden tot ergens in de avond, weet niet hoe laat precies.
Update: goetgekeurtquote:Op zaterdag 26 september 2015 16:28 schreef zombo het volgende:
Mijn plussen van gisteren zijn niet (zonder meer) geaccepteerd.
Zonder jou, hoop ik?quote:Op zaterdag 26 september 2015 17:20 schreef Peterselieman het volgende: Dus de fiets met volle belading schoof onderuit
Die viel hier ook op de mat. Er staat nog 4,5 week aan verlof open. Die brief klopt trouwens ook niet want er staat dat ik geen bovenwettelijk verlof heb en dat heb ik wel. Nou ja de dagen komen wel op, anders laat ik ze wel uitbetalen.quote:Op zaterdag 26 september 2015 17:03 schreef V__L_N het volgende:
Meer mensen die gezellige brief gekregen over vakantie uren? Of ik ze toch maar dringend en wel zo snel mogelijk wil opnemen. Want 7,9 weken kun je volgend jaar echt niet allemaal opnemen. En dan komen ze te vervallen en dat is dan toch echt jou probleem.
Joh, slik een chill pil... Ik heb nog 9 maanden om er 3,9 op te maken en zelfs nog eens 21 maanden om de volgende 4 weken op te nemen. Whaat een stress, dat kan ik niet aan.
Heb je dat wel goed gelezen, dat je geen bovenwettelijk verlof hebt? Of heb je nog bovenwettelijk verlof van bijna 5 jaar oud? Want het verlof waarover in de brief gesproken wordt gaat alleen over verlof wat volgend jaar vervalt, en bovenwettelijk verlof vervalt pas na 5 jaarquote:Op zaterdag 26 september 2015 17:43 schreef ann3 het volgende:
[..]
Die viel hier ook op de mat. Er staat nog 4,5 week aan verlof open. Die brief klopt trouwens ook niet want er staat dat ik geen bovenwettelijk verlof heb en dat heb ik wel. Nou ja de dagen komen wel op, anders laat ik ze wel uitbetalen.
wettelijk verlof mag je officieel niet uit laten betalen, maar moet je opnemen. Bovenwettelijk mag je wel uit laten betalenquote:Op zaterdag 26 september 2015 17:43 schreef ann3 het volgende:
[..]
Die viel hier ook op de mat. Er staat nog 4,5 week aan verlof open. Die brief klopt trouwens ook niet want er staat dat ik geen bovenwettelijk verlof heb en dat heb ik wel. Nou ja de dagen komen wel op, anders laat ik ze wel uitbetalen.
Ja, heb nog 24 wettelijke uren en helaas gaan er volgend jaar ook nog 15 bovenwettelijke vervallen. Op een contract van 5 uur kan ik behoorlijk wat weekjes vrij nog. Ondertussen worden er wel regelmatig verlofaanvragen afgewezenquote:Op zaterdag 26 september 2015 17:03 schreef V__L_N het volgende:
Meer mensen die gezellige brief gekregen over vakantie uren? Of ik ze toch maar dringend en wel zo snel mogelijk wil opnemen. Want 7,9 weken kun je volgend jaar echt niet allemaal opnemen. En dan komen ze te vervallen en dat is dan toch echt jou probleem.
Joh, slik een chill pil... Ik heb nog 9 maanden om er 3,9 op te maken en zelfs nog eens 21 maanden om de volgende 4 weken op te nemen. Whaat een stress, dat kan ik niet aan.
Niks ontvangen, maar ja ik ben bezorger in eigen wijk, klacht indienen maar weerquote:Op zaterdag 26 september 2015 17:03 schreef V__L_N het volgende:
Meer mensen die gezellige brief gekregen over vakantie uren?
BAM!! Zo'n grote vuurbal jonguh!!quote:Op zaterdag 26 september 2015 17:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik stond er naast toen het gebeurde
Nou nee,, dan staat die niet net zo stevig. Mits de grond wel recht is en gelijke gewichtsverdeling is.quote:Op zaterdag 26 september 2015 16:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Op een rechte ondergrond staat íe op de zijstandaard net zo stevig, hoor. Ik gebruik die middenbok nooit, dat ding zit ook volkomen vastgeroest bij mij. Maar goed, ik heb natuurlijk ook die cursus niet gehad, dus wat weet ik er van
Nou ja, als er plotseling een tornado passeert dan zal 'ie wel steviger staan op de middenbok dan op de zijstandaard, maar mits je de scooter goed belaadt en eventjes let op de ondergrond en hellingsgraad staat íe op de zijstandaard reuze stabiel. In elk geval in die mate dat íe niet uit zichzelf zal omvallen of per ongeluk omver gestoten zal worden, tenzij iemand echt z'n best gaat doen. Bovendien vind ik het veel te zwaar gaan om 'm met volle bepakking weer van de middenbok af te trekken.quote:Op zondag 27 september 2015 06:36 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh.
Hier geen brief mbt verlofuren gekregen.
[..]
BAM!! Zo'n grote vuurbal jonguh!!
[..]
Nou nee,, dan staat die niet net zo stevig. Mits de grond wel recht is en gelijke gewichtsverdeling is.
Of je nu wel of niet de cursus hebt gedaan, een beetje ervaring leert dat het veiliger is door op de middenbok te zetten(overigens gebruik ik de middenbok alleen als ik de scooter aan het laden ben, of laatst het wiel heb verwisseld, aan het wassen/schoonmaken ben of er licht onderhoud aan doe(als die al niet op de motorlift staat).
In de praktijk is het met de scooter soms wat anders hoe je moet laden en je deze ivm de ondergrond kan/moet neerzetten. Met de motor heeft bijna elke kampeerder een houten plankje bij ivm mogelijk drassige ondergrond
Ik heb al aangegeven dat ik, ivm theorie vs. praktijk met de instructeur al vanaf meet aan in een soms felle discussie was verwikkeld, dit niet altijd in de praktijk mogelijk is.
De cursus is naar mijn weten overigens verplicht voor elke pbz die op de scooter de post gaat rond brengen. Wel vreemd dat ze die jou niet hebben aangeboden?
De cursus is ook een gegeven dat degene die de cursus doet, de basiskennis kent, zodat men achteraf niet kan zeggen dat die het niet wist hoe een bepaalde handeling moest. Zo ook het op de middenbok zetten. Ook hier had ik een discussie over met de instructeur ivm ondergrond en gewicht(sverdeling met op de zijstandaard zetten).
Er zaten enkele spierinkjes bij die de scooter zonder belading al niet op de middenbok kregen
Helemaal indekkend is dat je de rest in de praktijk moet leren
Dat sommigen nog nooit op een (beladen) scooter hadden gezeten, bleek wel.
Laat staan enige technische ervaring hadden.
Er waren er 2(ik was er 1 van) bij die een motorrijbewijs hebben. De 2de was onlangs geslaagd en deed ook alles volgens het theoretische boekje. Klaagde ook dat er geen voetrem op zat en de knippers niet automatisch uitgingen.....
Daarom de verplichte scootercursus.
Maar ach, wat weet ik met o.a. mijn bouw en transport-praktijk ervaring
Brievenbuspakketjes worden alleen op dagen bezorgd dat er post wordt bezorgd (want gaat mee met de postbezorger) dus nee..quote:Op maandag 28 september 2015 18:18 schreef bjanaan het volgende:
Worden er vandaag nog pakketjes door de brievenbus geschoven?
Nieuwe dag, nieuwe kansen. Ik gok op ja (maar jouw brievenbus, das de vraag natuurlijk).quote:Op maandag 28 september 2015 18:18 schreef bjanaan het volgende:
Worden er vandaag nog pakketjes door de brievenbus geschoven?
Iets voor jou?quote:Op dinsdag 29 september 2015 06:12 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh
Het begint aardig vochtig en koud te worden.
Ik heb alvast de warmere kledij uit de zomerslaap gehaald
Net nu ik zadel-, en handvatverwarming heb aangevraagd....quote:Op dinsdag 29 september 2015 09:43 schreef bikkie het volgende:
[..]
Iets voor jou?
http://jobs.postnl.nl/vac(...)orggebied-friesland/
Bandenwarmers al besteld? Hoef je nooit meer met koude banden van huis te vertrekkenquote:Op dinsdag 29 september 2015 10:15 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Net nu ik zadel-, en handvatverwarming heb aangevraagd....![]()
Hoe bedoel je?quote:Op dinsdag 29 september 2015 00:34 schreef Yreal het volgende:
jullie roosters al geupdate op mijn werk?
quote:Op dinsdag 29 september 2015 10:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bandenwarmers al besteld? Hoef je nooit meer met koude banden van huis te vertrekken
Hier ontbrak de Karwei soms of was het blad helemaal kapot.quote:Op dinsdag 29 september 2015 16:50 schreef V__L_N het volgende:
Wat een gekloot met die folders. Minstens de helft van de pakketje in compleet, scheef of juist dubbele folders. wanneer leren ze nou is om dat gewoon fatsoenlijk te doen.
Waarom doen ze er dan onnodig zo'n domme doos omheen? Zelfs een opzetborsteltje voor de tandenborstel moet in zo'n enorme doos die niet in de straatbrievenbus past.quote:Op dinsdag 29 september 2015 16:53 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Pakjes moeten binnenkort trouwens naar een afgiftepunt omdat Bol.com dreigde weg te gaan door de langere verzendtijden van sommige pakjes.
vroeger gingen ze al direct naar een afgiftepunt bij niet thuis, waarom ze dat ooit afgeschaft hebbenquote:Op dinsdag 29 september 2015 16:53 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Hier ontbrak de Karwei soms of was het blad helemaal kapot.
Pakjes moeten binnenkort trouwens naar een afgiftepunt omdat Bol.com dreigde weg te gaan door de langere verzendtijden van sommige pakjes.
Dat was een besparing door de sluitritten van de depots te schrappen.quote:Op dinsdag 29 september 2015 17:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
vroeger gingen ze al direct naar een afgiftepunt bij niet thuis, waarom ze dat ooit afgeschaft hebben
Waarheen dan?quote:Op dinsdag 29 september 2015 16:53 schreef Sebastiaan92 het volgende:
omdat Bol.com dreigde weg te gaan door de langere verzendtijden van sommige pakjes.
die hebben ze nu vervangen door depotcontroles door pbz toch?quote:Op dinsdag 29 september 2015 17:23 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Dat was een besparing door de sluitritten van de depots te schrappen.
Klopt. Maar niet direct volgens mij. Dat was weer nadat er teveel bleef liggen op de depots. Nadenken over de gevolgen is lastig voor PostNLquote:Op dinsdag 29 september 2015 17:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
die hebben ze nu vervangen door depotcontroles door pbz toch?
Namen die ritsluiters ook de onbestelbare pakjes mee?quote:Op dinsdag 29 september 2015 17:23 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Dat was een besparing door de sluitritten van de depots te schrappen.
nu nog leren dat ze niet te enthousiast moeten zijn en moeten begrijpen dat als je meerdere grote wijken loopt je wel eens later een laatste tasje van het depot kunt halen dan dat de controlerende pbz wilquote:Op dinsdag 29 september 2015 18:25 schreef dud0r het volgende:
Daar zijn ze inderdaad nu mee bezig om dat te regelen.
Nou bijvoorbeeld DHL(die brengt ook kleine (brievenbus)pakketjes voor grote winkelketens rond met een 'caddy' )) of andere/lokale postbezorgbedrijven.quote:
Ik denk dat bol.com die dozen per heel veel heeft ingekocht en PostNL hiermee akkoord is gegaan.quote:Op dinsdag 29 september 2015 17:21 schreef V__L_N het volgende:
Waarom leren ze bij bol dan gewoon niet dat ze die dozen kleiner moeten maken. In plaats van dat ze ze groter maken en precies de wettelijke afmetingen laten volgen.
Ik vind het trouwens van de zotte dat een klant zoveel macht heeft.
Dat is of veel duurder, kan niet anders, of het is niet dagelijks.quote:Op dinsdag 29 september 2015 19:02 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Nou bijvoorbeeld DHL(die brengt ook kleine (brievenbus)pakketjes voor grote winkelketens rond met een 'caddy' )) of andere/lokale postbezorgbedrijven.
Dat gaat dan een ramp wordenquote:Op dinsdag 29 september 2015 19:02 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Nou bijvoorbeeld DHL(die brengt ook kleine (brievenbus)pakketjes voor grote winkelketens rond met een 'caddy' )) of andere/lokale postbezorgbedrijven.
Zolang de kosten laag zijn, zal het denk ik een ramp blijven voor de ontvangers...quote:Op dinsdag 29 september 2015 19:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat gaat dan een ramp worden
Had laatst ook een waar de concurrent net langs was geweest. Bij een deel van de adressen lag de post gewoon buiten op de stoep ...quote:Op dinsdag 29 september 2015 19:24 schreef Pietertje71 het volgende:
Blijkbaar weet de nieuwe?? bezorger van de concurrentie(overigens zijn het brieven die bezorg zouden moeten zijn door 2 verschillende bezorgdiensten van hier) niet hoe dit werkte of was de brievenbussleuf niet goed zichtbaar of.......![]()
[ afbeelding ]
Ik kon gewoon bezorgen door de sleuf en de deksel zat niet op slot..
Hier vandaag ook gezien bij 1 adres. Ik heb het voor hun door de bus gedaan, meteen spijt. Volgende keer echt fuck it.quote:Op dinsdag 29 september 2015 19:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Had laatst ook een waar de concurrent net langs was geweest. Bij een deel van de adressen lag de post gewoon buiten op de stoep ...
Ik weet het niet,maar als er een grote order binnenkomt, kan het bedrijf zich daar op aan passen. Vraag en aanbod.quote:Op dinsdag 29 september 2015 19:12 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dat is of veel duurder, kan niet anders, of het is niet dagelijks.
mja, ik denk niet dat de bezorgers de oorbelletjes voor miep van drie hoog snel terug zullen vinden tussen de grote dozenquote:Op dinsdag 29 september 2015 20:04 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Ik weet het niet,maar als er een grote order binnenkomt, kan het bedrijf zich daar op aan passen. Vraag en aanbod.
Ik meen dat DHL ook het 'vandaag besteld, morgen in huis-principe' heeft met winkelketens.
Dat wilde ik dus ook doen, maar ik heb er alleen een foto van gemaakt, en idd FUCK IT!! gedacht.quote:Op dinsdag 29 september 2015 19:50 schreef Thomas-sama het volgende:
[..]
Hier vandaag ook gezien bij 1 adres. Ik heb het voor hun door de bus gedaan, meteen spijt. Volgende keer echt fuck it.
En als het fout gaat, zijn het nog de pakketbezorgers van PostNL die de schuld krijgenquote:Op dinsdag 29 september 2015 20:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, ik denk niet dat de bezorgers de oorbelletjes voor miep van drie hoog snel terug zullen vinden tussen de grote dozen
ik heb het aan wat mensen om me heen gevraagd en tot mijn verbazing gaven die bijna allemaal aan hem ingevuld te hebben. Zelf heb ik hem trouwens ook ingevuld.quote:Op dinsdag 29 september 2015 22:48 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Volgens MijnPostNL heeft 52% van de mensen de Betrokkenheidsmonitor ingevuld. Lijkt me sterk.....
Misschien is mijn vestiging dan een uitschieter in negatieve zin? Iedereen die ik sprak gaf aan dat ding niet in te vullen, en zelf heb ik het ook niet gedaan. Het is namelijk volkomen zinloos. PostNL is geen democratie, medewerkers hebben geen wezenlijke inspraak. Ja, na lang zeuren krijg je een petje of een kortingsbon voor de fietsenmaker, maar daar houdt het wel zo'n beetje op. Het is kortom 1 grote schertsvertoning.quote:Op dinsdag 29 september 2015 22:52 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
ik heb het aan wat mensen om me heen gevraagd en tot mijn verbazing gaven die bijna allemaal aan hem ingevuld te hebben. Zelf heb ik hem trouwens ook ingevuld.
quote:Op dinsdag 29 september 2015 23:42 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Misschien is mijn vestiging dan een uitschieter in negatieve zin? Iedereen die ik sprak gaf aan dat ding niet in te vullen, en zelf heb ik het ook niet gedaan. Het is namelijk volkomen zinloos. PostNL is geen democratie, medewerkers hebben geen wezenlijke inspraak.
Ik heb, toen ik pas begon, een petje gekregen van mijn TC (uit zichzelf hoewel het niet (meer) bij de standaard uitrusting hoort van de PBZ), en een paar weken terug zat er een nieuwe in mijn tas met een nieuwe schoudertas .quote:Ja, na lang zeuren krijg je een petje of een kortingsbon voor de fietsenmaker, maar daar houdt het wel zo'n beetje op. Het is kortom 1 grote schertsvertoning.
En je stond in de spiegelhal, of....quote:Op dinsdag 29 september 2015 22:52 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
ik heb het aan wat mensen om me heen gevraagd en tot mijn verbazing gaven die bijna allemaal aan hem ingevuld te hebben. Zelf heb ik hem trouwens ook ingevuld.
Gooi maar in mijn pet (zolang ik die niet krijg)quote:Op dinsdag 29 september 2015 23:42 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Misschien is mijn vestiging dan een uitschieter in negatieve zin? Iedereen die ik sprak gaf aan dat ding niet in te vullen, en zelf heb ik het ook niet gedaan. Het is namelijk volkomen zinloos. PostNL is geen democratie, medewerkers hebben geen wezenlijke inspraak. Ja, na lang zeuren krijg je een petje of een kortingsbon voor de fietsenmaker, maar daar houdt het wel zo'n beetje op. Het is kortom 1 grote schertsvertoning.
Dat was jaren geleden ook al zo. Als je later dan 15:00 klaar was, moest je zelf even langs een postservicepunt fietsen en daar het pakketje afgeven. Voor 15:00 kon het met de veeg-rit mee.quote:Pakjes moeten binnenkort trouwens naar een afgiftepunt omdat Bol.com dreigde weg te gaan door de langere verzendtijden van sommige pakjes.
"Als 70% de betrokkenheidsmonitor invult, trakteren we op iets lekker."quote:Op woensdag 30 september 2015 08:30 schreef zombo het volgende:
[..]
Gooi maar in mijn pet (zolang ik die niet krijg)
Bij de laatste smeekbede van TC stond de stand voor zijn teams op iets van 25%... helaas ben ik al genoeg tijd kwijt met andere administratie (achter mijn centen aan gaan).
O ze geven het kerstpakket eerder uit dit jaar?quote:Op woensdag 30 september 2015 09:03 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
"Als 70% de betrokkenheidsmonitor invult, trakteren we op iets lekker."
Dat was hier de laatste smeekbede.
Alsof een goedkope gevulde koek mensen echt zal motiveren om die onzin in te vullen.
Voor mijn verstandskies moest ik me destijds wel ziekmelden. Bij lichamelijke inspanning zouden namelijk de hechtingen los kunnen scheuren, zo werd mij gezegd.quote:Op woensdag 30 september 2015 09:35 schreef VixenFromHell het volgende:
Oh jeej, dat zullen ze ook leuk vinden. 2 dagen voor een zaterdag die ik niet vrij mocht moet ik naar de kaakchirurg voor een verstandskiesmidden in de herfstvakantie. Hopelijk is het niet nodig om me dan wel ziek te melden, want dat gaat natuurlijk een hoop gezeur opleveren
nuja anders komt de TL tegen die tijd maar kijken naar mijn hamsterwang
Ik heb die monitor ook niet ingevuld, zie er persoonlijk echt het nut niet meer van.
Nou daar kan je behoorlijk last van krijgen.quote:Op woensdag 30 september 2015 09:35 schreef VixenFromHell het volgende:
Oh jeej, dat zullen ze ook leuk vinden. 2 dagen voor een zaterdag die ik niet vrij mocht moet ik naar de kaakchirurg voor een verstandskiesmidden in de herfstvakantie. Hopelijk is het niet nodig om me dan wel ziek te melden, want dat gaat natuurlijk een hoop gezeur opleveren
nuja anders komt de TL tegen die tijd maar kijken naar mijn hamsterwang
Ik heb die monitor ook niet ingevuld, zie er persoonlijk echt het nut niet meer van.
Als jij je niet fit genoeg voelt om niet te kunnen werken is ziekmelden de enige optie.quote:Op woensdag 30 september 2015 10:06 schreef VixenFromHell het volgende:
Enige wat de tandarts zei is dat ze net te scheef zitten om het zelf gewoon te trekken, maar dat de kaakchirurg ze er wel makkelijk/snel uit kan krijgen. Ik heb er persoonlijk wel wat haast mee, want mijn eigen risico voor dit jaar is al op en als het goed is gaat het nu vanuit de basisverzekering ipv tandartsverzekering. Dus liefst zo snel mogelijk, er moet er hier na nog eentje. Er werd hier ook gewoon een datum meegedeeld, dus tja. Ik ga dan echt niet moeilijk lopen doen om het de post gemakkelijk te makendinsdag en woensdag kunnen ze me gewoon inplannen, zaterdag kan ik hopelijk wel weer maar dat is afwachten. Als ik het advies krijg om niet te werken zaterdag laat ik ze dat dan wel weten, maar ik ben wel bang voor 'strijd' omdat mijn verlofaanvraag voor die dag ook al geweigerd was.
Ik plan voor de rest meestal dingen ook wel op ochtenden of maandagen idd, maar nu hebben ze dan maar mooi gewoon pech
In ons gebied gaat dat volgende week in. Basistijden staan nu al erg krap, dus ga er vanuit dat er niet nog meer afgaat.quote:Op woensdag 30 september 2015 10:37 schreef Pietertje71 het volgende:
Iemand al de nieuwe vaste tijden gekregen en het er (niet) mee eens is?
Bij mij staan dezelfde tijden, en zoals altijd te veel op de daldagen, met een uitschieter van 50 minuten(ja minuten). De piekdagen zijn haalbaar.
Mijn fietsende collega heeft juist +20 minuten minder voor daldagen gekregen, en d epiekdagen staan ook hetzelfde.
Er zit er hier 1 in m'n wijk. Maar op dinsdag gaat die om 1 uur dicht en op zaterdag om 4 uur. Nou, dan ben ik nog niet klaar. Dat is ook niet handig he.quote:Als we die pakjes naar het afhaalpunt moeten gaan brengen, word ik daar ook echt niet blij van trouwens. Er zitten er hier 3, maar voor bepaalde wijken is dat best ver omdat er net in dat postcodegebied geen zit.
In het verleden met de vorige TC, werd dit inderdaad op de zaterdag doorgegeven.quote:Op woensdag 30 september 2015 10:49 schreef bikkie het volgende:
[..]
In ons gebied gaat dat volgende week in. Basistijden staan nu al erg krap, dus ga er vanuit dat er niet nog meer afgaat.
Inderdaad, bij de scooterwijken die ik ken staan de daldagen ook te hoog en de piekdagen zijn net of net niet haalbaar.
Moeten jullie nu ook de gewerkte tijd op zaterdag doorgeven? Wij moeten iig de gewerkte tijd van de hele week bijhouden en dan op zaterdag plussen of minnen wat afwijkt van het weektotaal dat je stond ingepland.
Ik heb de nieuwe tijden gezien, en volgens mij is de leiding hier collectief krankzinnig geworden. Op de dinsdag is er gemiddeld tussen de 30 en 45 minuten afgehaald van de grotere wijken, en zelfs op de kleinste wijken (van om en nabij een uur) is een kwartier in mindering gebracht.quote:Op woensdag 30 september 2015 10:37 schreef Pietertje71 het volgende:
Iemand al de nieuwe vaste tijden gekregen en het er (niet) mee eens is?
Bij mij staan dezelfde tijden, en zoals altijd te veel op de daldagen, met een uitschieter van 50 minuten(ja minuten). De piekdagen zijn haalbaar.
Mijn fietsende collega heeft juist +20 minuten minder voor daldagen gekregen, en d epiekdagen staan ook hetzelfde.
We hebben het hier ook over de nieuwe tijden per 1 januari. Dat er flink in de dinsdag is gesneden is ivm het wegvallen van het hah cq de overheveling naar de zaterdag geen verassing, maar dat het zo drastisch zou zijn had ik niet voorzien. Ook het rigoreuze hakken in de daldagtijden had ik niet verwacht.quote:Op woensdag 30 september 2015 15:18 schreef V__L_N het volgende:
Nieuwe tijden een landelijk beleid? Hier namelijk niks gehoord. Behalve dan dat 1 januari de tijden gaan veranderen...
Je bedoeld neem ik aan BT?quote:Op woensdag 30 september 2015 16:34 schreef bikkie het volgende:
Ze blijven wel benadrukken: gewerkte = betaalde tijd.
Mensen met OT contract worden niet meer verlengd.
Extra wijken lopen om contracturen te halen.
Wijken worden samengevoegd om grotere 'werkpakketten' te creëren.
Dit is wat ze ons o.a. hebben verteld tijdens eens vergadering..
Wat?? (das knap, wat moet je daarvoor doen of laten?)quote:Op woensdag 30 september 2015 16:51 schreef VixenFromHell het volgende:
Oh en Sandd heeft mij afgewezen
Oooohh ik dacht al (je hebt toch ongeveer twee benen)... maar jammer! Volgende keer beter, want ergens moet de relevante ervaring beginnen.quote:Op woensdag 30 september 2015 17:04 schreef VixenFromHell het volgende:
Ja voor marketing/webcare medewerker he, geen bezorgwerk
Het is wel balen, ik heb gewoon echt een startfunctie nodig en dat is er vrijwel nietgeen relevante ervaring, alleen een opleiding.
Er komt niks bij, sterker nog: zelfs op zaterdag gaat er tijd af ivm de volumedaling.quote:Op woensdag 30 september 2015 17:18 schreef Thomas-sama het volgende:
Hoeveel tijd komt er dan op zaterdag bij als er tijd van dinsdag af gaat?
Sterker nog: De tijd die er op dinsdag afgaat omdat je geen hah meer hebt is volgens mij ook veel meer dan je er ooit ivm het hah hebt bij gekregen.quote:
Ik kom nu redelijk uit met de tijden, maar dan zal het lastig worden omdat ik iedere week ergens anders loop en dan heb je een loop natuurlijk niet helemaal in de vingersquote:Op woensdag 30 september 2015 17:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Er komt niks bij, sterker nog: zelfs op zaterdag gaat er tijd af ivm de volumedaling.
Ze verwachten 10 tot 12% daling. De dinsdagtijden volgend jaar liggen iets (5 a 10 min.) onder de donderdagtijden.quote:Op woensdag 30 september 2015 17:48 schreef V__L_N het volgende:
Ik denk dat ze de Dinsdag gelijk trekken met de Donderdag? Of zit ik er dan naast?
Ben erg benieuwd. Zou mijn tijden ook wel eens willen zien. Maar daarvoor zit ik te ver van het vuur denk ik.
Weet in ieder geval dat er hier eind oktober een wijk vrij komt, maar dat ze nog geen nieuw iemand hebben aangenomen (er is wel een kandidaat voor). Dus ik vermoed dat ze een deel daarvan bij mij kwijt willen.
Wat logisch is, ik heb een vast contract met maar 20 minuten overwerk ingerekend. Dus als er op dinsdag een uur af gaat...
Overigens hoeveel volume daling verwachten ze? Hier zie ik op dinsdag, donderdag en zaterdag nauwelijks een vermindering. Woensdag/vrijdag okee, maar verder.
haha, ja!quote:Op woensdag 30 september 2015 16:36 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Je bedoeld neem ik aan BT?
Vergeet behalve de volume daling het vervallen van de hah op dinsdag niet.quote:Op woensdag 30 september 2015 18:39 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ze verwachten 10 tot 12% daling. De dinsdagtijden volgend jaar liggen iets (5 a 10 min.) onder de donderdagtijden.
Dat is al verwerkt in het bovenstaande verhaal.quote:Op woensdag 30 september 2015 20:14 schreef dud0r het volgende:
[..]
Vergeet behalve de volume daling het vervallen van de hah op dinsdag niet.
Daar zullen ze ook nog wel wat voor afhalen ga ik vanuit. (Niet mijn expertise gebied bezorgen dus pin me er niet op vast).
Ik las het in de "dichtbij" Zo mij ook wel wat lijken; de folders op vrijdag (zowel om te bezorgen als om te ontvangen). Men zou van vrijdag dan een piekdag kunnen maken met "kampioen, happinez, macro, etc), de zaterdag laten vervallen en de maandag weer invoeren (met brievenbuspakjes van bol. com etc). maar dit is natuurlijk een utopie. Als ik zaterdag een grote middag-wijk heb, dan krijgen mensen pas tegen 17:00 de folders en dan is het weekend al bijna voorbij.quote:Op fora wordt geopperd om de HAH naar de vrijdag te verplaatsten omdat men zaterdag op tijd thuis kan zijn....., maar stel je eens op als werkgever in deze beslissing.
Op een daldag HAH gaan brengen is dus meer (extra) tijd. Veel meer dan op een piekdag.
Niks natuurlijk.quote:Op woensdag 30 september 2015 17:18 schreef Thomas-sama het volgende:
Hoeveel tijd komt er dan op zaterdag bij als er tijd van dinsdag af gaat?
Er was een periode dat ik als zaterdagbesteller van mijn teamcoach niet doordeweeks mocht werken (hoewel hij me bij mensen tekort gewoon ging inzetten). Dus als je het zo ziet kunnen ze je niet verplichten om doordeweeks te werken.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 11:51 schreef VixenFromHell het volgende:
Vraag me wel af hoe dat dan zou gaan. Ik was van oorsprong een zaterdagbezorger, maar in mijn contract (dat ik laatst weer heb gevonden!) staat dus geen vaste werkdag genoemd. Wanneer zo'n zaterdag dan vervalt, kunnen ze me zeker gewoon dwingen mijn contracturen op andere dagen uit te dienen? Dit contract had ik overigens ook al als student zijndevraag me ook af hoe dat dan zit, die zijn natuurlijk doordeweeks vaak gewoonweg niet beschikbaar, maar als er geen vaste werkdag in het contract staat?
Een zaterdagbesteller is echter een aparte functie, met een aparte CAO. Als zaterdagbesteller ben je ook echt specifiek aangenomen om op zaterdag te werken, de naam zegt het al, en zo staat het ook in je contract en de CAO.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 15:53 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Er was een periode dat ik als zaterdagbesteller van mijn teamcoach niet doordeweeks mocht werken (hoewel hij me bij mensen tekort gewoon ging inzetten). Dus als je het zo ziet kunnen ze je niet verplichten om doordeweeks te werken.
Foto! Dat is dan ook raar ?quote:Op donderdag 1 oktober 2015 16:35 schreef VixenFromHell het volgende:
Nuja, ondertussen werk ik al een paar jaar dinsdag t/m zaterdagmaar ik ben volgens mij nog altijd wel ergens geregistreerd als zijnde zaterdagbezorger want ik ontvang nog altijd veel minder kleding dan mijn collega's
Maar dat bedoelde ik idd
Nee, je bent geregistreerd als pbz 1 dag p/w.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 16:35 schreef VixenFromHell het volgende:
maar ik ben volgens mij nog altijd wel ergens geregistreerd als zijnde zaterdagbezorger want ik ontvang nog altijd veel minder kleding dan mijn collega's
Maar dat bedoelde ik idd
Wat ik bedoel is dat aangezien je in feite gewoon "pbz 1 dag per week" bent, je wellicht, anders dan bij een zaterdagwerker, geen rechten kunt laten gelden op inzet op alleen die ene dag, en ze je misschien ook makkelijker kunnen dwingen op andere dagen te werken als je bijv. niet aan je uren komt.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 16:54 schreef VixenFromHell het volgende:
Hm nou ja misschien dat dan, al zei de TL wel een keer dat ik ergens in een systeem stond als zaterdagbezorger en daarom minder kleding kreeg. Maar misschien bedoelde die dan ook gewoon pzb 1 dag p/w
Lijkt me toch wel dat ze die dagen wel ergens vastgelegd hebben. Sommigen werken niet op de daldagen, anderen alleen zaterdagen, dat zal wel ergens in een systeem staan natuurlijkniet als een officiele functie dan dus, maar wel genoteerd.
Nu ik erover nadenk, dat zal waarschijnlijk wel vastgelegd zijn in het systeem waarmee ze de planning maken. Dat ze dan zien dat persoon X niet op woensdag ingepland kan worden oid
Lijkt me wel onhandig allemaal trouwens. Sommigen werken maar 1x in de 2 weken op zaterdag, een ander werkt de ene week di/wo en de andere week do/vr/za. Ga dat allemaal maar bijhouden
Nu weet ik niet of je op en kalenderjaar of maandbasis de uren moeten kloppen.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 18:07 schreef allweather het volgende:
Even een vraag: deze week stond ik minder dan mijn contract-uren ingepland en ook voor aankomende week sta ik weer minder ingepland. Dit terwijl collega's juist meer dan hun contract-uren staan ingepland. Moet ik hier een melding van maken? Anders wordt het aan het eind van de maand wel erg veel inlopen of verlof inleveren.
Verlof afschrijven MAG alleen in overleg, maar het KAN te allen tijde. Al meermalen geconstateerd dat TC's minuren aan het einde van het tijdvak gewoon van het verlof afboekten. Alles om maar groen te draaien, denk ik weleens.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 19:55 schreef dud0r het volgende:
Per maand voor pbz, per half jaar voor grote cao personeel.
Verlof afschrijven kan alleen in overleg.
Goede correctie. Het mag alleen in overleg.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 00:09 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Verlof afschrijven MAG alleen in overleg, maar het KAN te allen tijde. Al meermalen geconstateerd dat TC's minuren aan het einde van het tijdvak gewoon van het verlof afboekten. Alles om maar groen te draaien, denk ik weleens.
Viel mij toentertijd in de voorbereiding ook al op.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 00:09 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Verlof afschrijven MAG alleen in overleg, maar het KAN te allen tijde. Al meermalen geconstateerd dat TC's minuren aan het einde van het tijdvak gewoon van het verlof afboekten. Alles om maar groen te draaien, denk ik weleens.
Daar was hier laatst dus ook een grote rel over. Alles voor de groene cijfers...quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 00:09 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik had nog zo gezegd: Trombone en geen trombose (zie eerder genoemd filmpje)quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 12:12 schreef V__L_N het volgende:
Welke chauffeur heeft z'n vracht in de sloot gedumpt?
http://nos.nl/artikel/206(...)ten-zoekgeraakt.html
PostNL-Rijdende Karaoke Barquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 13:27 schreef Peterselieman het volgende:
Bij gebrek aan mogelijkheden om passagiers mee te nemen moet je maar een speaker op jouw scooter monteren. Horen ze jou van enige afstand aankomen
Volgens mij moeten ze dan je contracturen afboeken.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 13:46 schreef swimmie86 het volgende:
Nu het toch over verlof gaat, wie weet hoe het zit?
Ik heb een contract voor 5 uur. Bouw dus per jaar 20 uur verlof op = 4 weken.
Ik heb in de zomer 4 weken verlof gehad, en daarvoor zijn mijn vaste werkuren afgeschreven, zo'n 6,5 uur per week.
Dat betekend dat ik eigenlijk geen 4 weken verlof kan opnemen.
Mogen ze dit doen, of mogen ze maar 5 uur per week verlof afschrijven omdat dat de contracturen zijn?
Ik heb uren genoeg, dus dat is het probleem niet direct, maar het moet wel goed en volgens de regels gebeuren.
nah, met alleen een speaker val je al genoeg op. De disco heb je al bij je. Extra lampen leiden alleen maar afquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 13:49 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
PostNL-Rijdende Karaoke Bar
[ afbeelding ]
Je bouwt verlof op over je gewerkte uren. Dus als je er altijd 6,5 hebt bouw je ook 4x6,5 op in een jaar (4 weken voor t aantal uren dat jij werkt) dus dan is t geen probleem. dat is ook de reden dat veel mensen met een klein (zaterdag) contractje hier zoveel verlof hebben. Om over mijzelf te spreken: ik werk regelmatig een uur of 15 en als ik verlof opneem worden alleen mijn zaterdaguurtjes afgeboekt. Zo hou ik dus enorm veel over..quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 13:46 schreef swimmie86 het volgende:
Nu het toch over verlof gaat, wie weet hoe het zit?
Ik heb een contract voor 5 uur. Bouw dus per jaar 20 uur verlof op = 4 weken.
Ik heb in de zomer 4 weken verlof gehad, en daarvoor zijn mijn vaste werkuren afgeschreven, zo'n 6,5 uur per week.
Dat betekend dat ik eigenlijk geen 4 weken verlof kan opnemen.
Mogen ze dit doen, of mogen ze maar 5 uur per week verlof afschrijven omdat dat de contracturen zijn?
Ik heb uren genoeg, dus dat is het probleem niet direct, maar het moet wel goed en volgens de regels gebeuren.
Dat kan kloppen. PostNL is steeds meer bezig om post van de dal- naar de piekdagen te schuiven. Je kunt er op wachten dat de woensdag en de vrijdag straks een soort maandagen zijn en dat PostNL dan weer in Den Haag gaat lobbyen of de woensdag en de vrijdag niet OOK geschrapt kunnen worden als bezorgdagquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 15:10 schreef Thomas-sama het volgende:
Vandaag was er bijna geen drol te bezorgen, zo weinig
Haha, sterktequote:Op vrijdag 2 oktober 2015 13:28 schreef KatrienDuck het volgende:
Morgen voor het eerst na een half jaar eruit te zijn geweest weer aan het werk als voorbereider. Pfff... zie er wel tegenop, sommigen noemen het bij ons al een strafkamp.
Wel weer wat drollen die niet door de brievenbus pasten, lijkt wel of ze die opsparenquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 15:10 schreef Thomas-sama het volgende:
Vandaag was er bijna geen drol te bezorgen, zo weinig
Maar ik bouw geen 4x6,5 op. Ik bouw 4x5 op, omdat dat mijn contracturen zijn.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 13:57 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Je bouwt verlof op over je gewerkte uren. Dus als je er altijd 6,5 hebt bouw je ook 4x6,5 op in een jaar (4 weken voor t aantal uren dat jij werkt) dus dan is t geen probleem. dat is ook de reden dat veel mensen met een klein (zaterdag) contractje hier zoveel verlof hebben. Om over mijzelf te spreken: ik werk regelmatig een uur of 15 en als ik verlof opneem worden alleen mijn zaterdaguurtjes afgeboekt. Zo hou ik dus enorm veel over..
Het staat op de Vakantiekaart ook als wettelijke vakantie over meeruren.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 18:18 schreef V__L_N het volgende:
Postnl rekent die niet als bovenwettelijk. Maar als wettelijk. Dit doen ze omdat het eigenlijk ook wel zo is. Je krijgt namelijk gewoon 4 x de uren die je werkt per week per jaar. Niet bv 5x die uren. Als dat zo zou zijn dan zou die ene week bovenwettelijk zijn.
Zo verwelkomen ze bij ons nieuwe medewerkers inderdaad ook vaakquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 16:06 schreef zombo het volgende:
[..]
Haha, sterkteHoorde vanmiddag ook iemand (die er een tijdje uit was geweest) die verwelkomd werd met: welkom in de hel van PostNL.
Het is duidelijk dat bij menigeen een grens is bereikt. Maar nu stop ik, anders moet ik een nieuw topic openen. (Rijmt wel)quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 19:20 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Zo verwelkomen ze bij ons nieuwe medewerkers inderdaad ook vaak
quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 15:22 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat kan kloppen. PostNL is steeds meer bezig om post van de dal- naar de piekdagen te schuiven. Je kunt er op wachten dat de woensdag en de vrijdag straks een soort maandagen zijn en dat PostNL dan weer in Den Haag gaat lobbyen of de woensdag en de vrijdag niet OOK geschrapt kunnen worden als bezorgdag
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |