ratatat | vrijdag 18 september 2015 @ 21:04 |
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier. ![]() Kijk, zó moet het! ![]() Wij doen aan Strava Hier vind je onze kilometerstanden Nuttige links: Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrennen in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in Spanje
[ Bericht 2% gewijzigd door kanovinnie op 18-09-2015 23:42:50 ] | |
muzas | vrijdag 18 september 2015 @ 21:18 |
Kunnen die defy's uit de OP. Dank je. | |
Patroon | vrijdag 18 september 2015 @ 22:56 |
Die heb je er zelf in gezet ![]() | |
ddx | vrijdag 18 september 2015 @ 22:56 |
En die meets kunnen ook wel opgeschoond worden volgens mij ![]() | |
ratatat | vrijdag 18 september 2015 @ 22:58 |
Nou vooruit dan maar. Thema specifiek plaatje erbij gezet omdat Patty te lui is om hem zelf te posten. | |
Patroon | vrijdag 18 september 2015 @ 23:43 |
Als ik hem wil posten, dan had ik dat wel gedaan. | |
ratatat | vrijdag 18 september 2015 @ 23:56 |
Canyon van 450 euro. Moet je ook wel echt een digibeet zijn om dat ding niet binnen een minuut op je scherm te hebben. Maar ik begrijp dat je ons in 'spanning' wilt houden over je nieuwe aankoop. | |
kanovinnie | zaterdag 19 september 2015 @ 00:12 |
Het is echt fantastisch | |
Gripper | zaterdag 19 september 2015 @ 00:19 |
En ik mag die nieuwe ras bolide morgen als eerste aanschouwen, want Patrón komt m hier showen na de koop ![]() | |
Ambrosius | zaterdag 19 september 2015 @ 05:55 |
Iemand die toevallig weet of je met de fiets vanuit Bourg d'Oisans rechtstreeks naar de Galibier kunt, vanwege die afgesloten weg? Of is het echt voor al het verkeer afgesloten? | |
Yankee | zaterdag 19 september 2015 @ 08:15 |
Volgens mij nog steeds niet mogelijk, maar dat weet ik niet helemaal zeker | |
Patroon | zaterdag 19 september 2015 @ 11:46 |
http://tele.rtl.lu/emissiounen/de-journal/3042971.html# Gaaf filmpje van de Charly Gaul. Ik ben zichtbaar op 1:35min ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 19 september 2015 @ 12:11 |
Omrijden via de Croix de Fer ![]() | |
buzz1291 | zaterdag 19 september 2015 @ 12:46 |
Dat zal dan toch nog steeds een bootje over het Lac du Chambon worden, volgens de on line traffic info van Viamichelin. | |
Fretwork | zaterdag 19 september 2015 @ 16:31 |
Lekkere klappert gemaakt net, twee van de vijf onderuit geschoten in een gladde bocht. Behoorlijke last van mijn schouder, gelukkig wilde een man die het zag gebeuren me wel thuis afzetten. Vriendelijke Duitser ![]() | |
Zocalo | zaterdag 19 september 2015 @ 18:11 |
Ik zou graag jullie advies willen, aangezien ik mijn eerste racefiets aan wil gaan schaffen. Een tijdje geleden mijn eerste tocht gemaakt (ruim 50 km) en dat beviel zo goed dat ik nu zelf aan het kijken ben. Het is mijn eerste fiets, en wat ik ermee zou willen, is gewoon leuke dagtochtjes maken en misschien een keer met vrienden een wat langere tocht. De Alpen trotseren hoeft in ieder geval niet ![]() Nu heb ik eerst op Marktplaats gekeken, maar daar zie ik uiteindelijk vanaf omdat je toch niet echt weet wat je koopt en ik via het BFN goedkoop een nieuwe fiets kan uitzoeken. Wat ik op internet lees en van mensen hoor, moet je eigenlijk wel minstens Tiagra hebben, maar eigenlijk 105 (gezien het prijs/kwaliteitverschil). Echter, de nieuwe fietsen waar ik nu naar kijk die 105 hebben (Cannondale Caad8 of Cube) zijn nieuw ¤1300. Dat is me eigenlijk wel iets boven mijn budget, ook omdat accesoires er nog bij komen. Oudere modellen willen verkopers vaak niet vanwege het BFN. Nu ben ik ook bang dat je al snel te hoog koopt voor wat je nodig hebt. Dus daarom mijn vraag: is voor mijn eisen Tiagra ook goed genoeg (wat ik wel aan neem), of kan je dan toch beter 100-200 euro meer uitgeven voor 105? | |
ratatat | zaterdag 19 september 2015 @ 20:06 |
Tiagra is wss wel goed genoeg, maar dan zou ik wel voor de nieuwe versie gaan. Aan de andere kant zal je nu wel wat mooie overjarige 105 modellen kunnen vinden met een leuke korting. | |
Oksel | zaterdag 19 september 2015 @ 20:21 |
Lekker 105 joh. Matige onderdelen gaan alleen maar irriteren. | |
Patroon | zaterdag 19 september 2015 @ 21:08 |
Net mooi alu Canyon frame gekockt. Frame uit 2013 en nog puntgaaf. Geen enkel krasje, zelfs geen scheurtjes ![]() | |
Tommeke | zaterdag 19 september 2015 @ 23:12 |
Vandaag de 160km van de mergelheuvelland tweedaagse gefietst. Mooie route en lekker gefietst. Ik voelde me niet super dus lekker rustig aan gedaan. Gaandeweg de dag ging het wel beter en kwam ik wel lekker in m'n ritme. Lekker rustig gefietst met een gezellige groep. M'n vriendin was alleen goed op haar snufferd gegaan. Waarschijnlijk haar voorwiel weggegleden in een bocht, ze remde waarschijnlijk ofzo. Hard op haar gezicht gevallen; snee in haar kin en een blauwe wang. Die snee moest ff gehecht worden. Minder leuk is dat ze ook een klap op haar rib gekregen heeft, heeft ze wel last van. En haar helm is kapot, maar ze wou toch al een nieuwe. Morgen gaat ze wel weer lekker mee! | |
muzas | zondag 20 september 2015 @ 01:20 |
ben heel benieuwd wat je er van maakt. | |
Flipmoehoe | zondag 20 september 2015 @ 10:52 |
Wat een valpartijen de afgelopen dagen zeg. Hoop niet dat het de nieuwe mode word ![]() Beterschap voor allen! @zocalo, ik ben dit jaar ook begonnen met wielrennen (zit al wel lang op de mtb) en heb een overjarige giant tcr2 gekocht voor 699, deze is afgemonteerd met tiagra. Heb ook wel gekeken voor 105, maar wilde er ook niet direct veel geld in investeren. Hij schakelt al 1700 km prima en ben er super blij mee. Succes met je keuze | |
Fretwork | zondag 20 september 2015 @ 12:36 |
Beetje pech lijkt me zo, weer is natuurlijk ook wat minder. Bij mij was het een glad bochtje bleek later, leek ook wat olie te liggen. Jongen voor mij schoot onderuit, ik had dezelfde lijn. Misschien heb ik geremd of uitgestuurd, dat weet ik niet. Zat vannacht niet aan mijn bed vastgeplakt, dat scheelt weer ![]() | |
poiuytr | zondag 20 september 2015 @ 12:41 |
Belangrijkste vraag is denk ik: hoe vaak denk je te gaan fietsen in de week en waar ga je fietsen? Als je elke week gemiddeld genomen ~2uur gaat fietsen of ~6-10uur is compleet andere koek. Op marktplaats staat voor rond de 500¤ genoeg mooi spul, waar je jaren mee door kan. Imo boeit afmontage op racefiets niet zo veel als je recreatief op het vlakke landschap rond wil fietsen. Daar bedoel ik mee; geen heuvels/ bergen, geen wedstrijden etc. Ik heb bijvoorbeeld een 105/ ultegra mix op mijn racefiets en fiets gemiddeld genomen 1uur per week op dat ding. Voor mij is dat echt dikke en dikke overkill. Als je lekker wil toeren wat boeit die tel seconden. Een racefiets trek je binnen mum van tijd op snelheid. Als ik puur naar mezelf kijk schakel ik echt amper op een racefiets. | |
Patroon | zondag 20 september 2015 @ 12:56 |
Vervelend Tommeke, wens haar maar even beterschap van ons! ![]() | |
Tommeke | zondag 20 september 2015 @ 13:11 |
Senks! +O Zal ik doen. Vandaag 80 km lekker rustig getoerd. Vriendinlief fietste lekker mee. Heerlijk dagje! | |
Patroon | zondag 20 september 2015 @ 13:13 |
Ja zag het. Puik hoor van haar! | |
Carb | zondag 20 september 2015 @ 13:38 |
Kudo van Patroon ![]() | |
Patroon | zondag 20 september 2015 @ 13:43 |
Had een goede bui ![]() Haha nee hoor, ik zag dat je de klassieker had uitgereden? Super goed werk! | |
Tommeke | zondag 20 september 2015 @ 14:41 |
Vet mooi frame Patroon. Slimme aankoop! | |
Carb | zondag 20 september 2015 @ 14:57 |
![]() Jaja, mocht even duren, maar op de valreep nog m'n doelstelling van het jaar gehaald. ![]() | |
Patroon | zondag 20 september 2015 @ 15:04 |
Gefeliciteerd! | |
Carb | zondag 20 september 2015 @ 15:15 |
Thanks. Nu twee weekjes taperen en kijken of ik mijn tricolere nog een jaar kan verlengen. ![]() | |
Patroon | zondag 20 september 2015 @ 15:59 |
Daar mag je als elite ook starten? | |
cafca | zondag 20 september 2015 @ 16:22 |
Vanmorgen voor het eerst in lang lang gestart. Werd toch wel ff warm aan het einde vd rit.... | |
Patroon | zondag 20 september 2015 @ 17:19 |
![]() Begin is er ![]() | |
the_critic | zondag 20 september 2015 @ 17:33 |
Strak (maar geloof dat ik je witte mooier vind) Ben erg benieuwd naar eind resultaat.. | |
Patroon | zondag 20 september 2015 @ 17:36 |
Ik had ze net naast elkaar staan, maar ik twijfel nu toch wel sterk welke ik mooier vindt. Maar dit komt vooral door het feit dat de witte de kabels nog buitenom heeft en deze niet. De kabels buitenom maakt het frame een stuk rommeliger. Je ziet wel echt verschil in afwerking tussen een 2010 en 2013 frame ![]() | |
muzas | zondag 20 september 2015 @ 17:46 |
Nice! Met zulke pornowielen zijn fietsen gauw mooi natuurlijk ![]() Ik vind deze qua 'kleur'stelling mooier dan je witte, lekker schreeuwerig.. Hoe zijn de lasnaden? Ik heb het idee (van de paar alu canyons die ik heb zien staan bij toertochten) dat die op de productfoto's op de site van canyon erger lijken dan in werkelijkheid. | |
Patroon | zondag 20 september 2015 @ 17:51 |
Ik kan wel even wat detailfoto's voor je maken, als je wil.. | |
kaasplankje | zondag 20 september 2015 @ 18:04 |
![]() | |
Oksel | zondag 20 september 2015 @ 18:05 |
.. ![]() | |
Oksel | zondag 20 september 2015 @ 18:06 |
Ik vind deze trouwens veel stijlvoller dan je andere frame. | |
kaasplankje | zondag 20 september 2015 @ 18:06 |
Je moet natuurlijk niet een een alloy qua afwerking vergelijken met een carbonnen frame. Bij alu zitten die lasrupsen bij de verbinding, die kan je als bouwer wegpolijsten maar das minder sterk. Ben benieuwd welke je lekkerder vind rijden. btw echt een goeie deal. | |
Oksel | zondag 20 september 2015 @ 18:07 |
Gelukkig gaat canyon ook af van 't eeuwige zwart-witte. | |
kaasplankje | zondag 20 september 2015 @ 18:07 |
| |
Patroon | zondag 20 september 2015 @ 18:09 |
Ja ik ook! De vorige eigenaar gaf aan dat met de basalt zadelpen en carbon voorvork hij qua rijgedrag en comfort niet onder deed van de meeste carbon frames. En die man had nogal wat hangen van Pinarello tot Canyon, dus genoeg ervaring. | |
Oksel | zondag 20 september 2015 @ 18:34 |
Ik zou dees wel willen ipv van m'n Chinago: ![]() Ook alu. En dan gewoon m'n Chorus groep erop, en m'n hoge wielen erin. Nadeel is dat losse frames altijd zo duur zijn ivm. een complete fiets. | |
Oksel | zondag 20 september 2015 @ 18:35 |
Deze heb ik trouwens besteld: | |
kanovinnie | zondag 20 september 2015 @ 18:38 |
Hoe ga je remmen dan? | |
Patroon | zondag 20 september 2015 @ 18:40 |
Die fietsen die Oksel nu post, hebben weliswaar een kleur, maar ik vind dat persoonlijk weer helemaal niks... | |
Oksel | zondag 20 september 2015 @ 18:40 |
Neem aan dat er ook een variant is met gewone remmen. De 105 variant heeft vast geen schijfremmen..! Dit vind ik trouwens mooie crank/tandwielen: ![]() | |
Oksel | zondag 20 september 2015 @ 18:42 |
Geel past bij m'n clubpak, en die andere was er maar in 1 kleur. Kleur zal me verder m'n reedt roesten overigens, behalve bij Bianchi, die horen gewoon celeste te zijn. Fluo celeste mag nog nét. 't Eeuwige zwart/wit vind ik gewoon ubersaai. Maargoed, dat is nu afgelopen. | |
Oksel | zondag 20 september 2015 @ 18:43 |
![]() Super. | |
Patroon | zondag 20 september 2015 @ 18:45 |
Kleuren zijn altijd lastig combineren. De kans is altijd super klein dat de kleur geel precies gelijk is als de kleur van je pakje, zo niet dan staat het voor geen meter. | |
Oksel | zondag 20 september 2015 @ 18:47 |
Moet je gewoon héél hard fietsen. Dan kan 't net. | |
Oksel | zondag 20 september 2015 @ 18:51 |
![]() ![]() Ah, moet kunnen toch. | |
ratatat | zondag 20 september 2015 @ 18:52 |
Die voorste moet je hebben. | |
Oksel | zondag 20 september 2015 @ 18:52 |
Die fiets? | |
Patroon | zondag 20 september 2015 @ 18:53 |
Niet hetzelfde geel. Pakje is meer fluoriserend. | |
ratatat | zondag 20 september 2015 @ 18:53 |
Vetpercentage ![]() | |
Oksel | zondag 20 september 2015 @ 18:54 |
Klopt. Fiets is warm geel. Niet fluo. | |
Oksel | zondag 20 september 2015 @ 18:54 |
Ja, dat zou mooi zijn ja ![]() | |
Patroon | zondag 20 september 2015 @ 18:54 |
Oksel heeft weer postdiarree als een ander wat nieuws heeft...het zal ook nooit veranderen ![]() | |
Oksel | zondag 20 september 2015 @ 18:55 |
| |
Patroon | zondag 20 september 2015 @ 18:56 |
Oh dus iets 2ehands is voor mij niet nieuw? ![]() | |
Oksel | zondag 20 september 2015 @ 18:56 |
Klopt. Ik ben jaloers. ![]() | |
Oksel | zondag 20 september 2015 @ 18:57 |
Jij hebt ook altijd geluk. | |
#ANONIEM | zondag 20 september 2015 @ 18:57 |
Ik snap ook niet dat jullie tijdens een meeting nog met zo'n mongool gezellig gaan fietsen. | |
Yankee | zondag 20 september 2015 @ 19:00 |
![]() ![]() | |
Oksel | zondag 20 september 2015 @ 19:02 |
Nog gefietst vandaag? | |
Oksel | zondag 20 september 2015 @ 19:02 |
Wat ik je brom. | |
Oksel | zondag 20 september 2015 @ 19:02 |
Ook altijd mooie kleurstelling btw: http://link.marktplaats.nl/m964376851 | |
Yankee | zondag 20 september 2015 @ 19:20 |
Jazeker. Minder fijn dan in Italië, maar met arm- en kniestukken was het prima 75km door het altijd inspirerende noordwest Groningen fietsen in het ochtendzonnetje ![]() | |
dop | zondag 20 september 2015 @ 20:19 |
dat is niet geheel waar, de las zelf is eigenlijk niet het zwakste punt, de warmte beïnvloede zone aan de randen van de las zijn de zwakste plek dat is ook een reden waarom er met triple butted buis word gewerkt die is dikker bij de las. als het goed gebeurd kun je een las dus gewoon mooi afwerken. zie mij Klein en volgens mij ook je eigen Gios ook benieuwd naar partroon zijn ervaring/gevoel met alu canyon | |
Carb | zondag 20 september 2015 @ 20:27 |
Elite had vorig jaar een eigen categorie/trui, dit jaar is het sportklasse/amateurs/belofte/elite bij elkaar. Krijg je korting via je club? Cannondale sponsort jullie toch? | |
dop | zondag 20 september 2015 @ 20:28 |
voor de prijs van dat crackstel koop je een complete fiets met 105 afmontage ![]() cannondale doet wel vaker een aardige poging een eigen crackstel te maken. vind deze ook zeker goed gelukt | |
Gripper | zondag 20 september 2015 @ 20:34 |
Volgens mij zijn die canondale SI crankstellen ook wel de lichtste op de markt toch? Er is nog zo'n merk wat superlichte spullen maakt, clavicula | |
dop | zondag 20 september 2015 @ 20:42 |
ze zijn inderdaad erg licht. clavicula is sleutelbeen mij niet bekend als merk van crackstellen ![]() | |
Yankee | zondag 20 september 2015 @ 20:44 |
Bijzondere merknaamkeuze ![]() | |
KolonelBroodje | zondag 20 september 2015 @ 20:49 |
Ziet er goed uit! Ik vind deze persoonlijk ook mooier dan je andere. Ik ben benieuwd hoe die eruit ziet als die af is. | |
Oksel | zondag 20 september 2015 @ 21:04 |
Was lekker. Ik heb 120 gefietst met een snelle groep mee. Gemiddelde hartslag 158/200. Dus eik een nutteloze training, maar hard rijden is af en toe wel weer eens leuk, op de weg. | |
Yankee | zondag 20 september 2015 @ 21:06 |
Moet kunnen, niks mis mee. Af en toe even buffelen is best wel erg lekker ![]() | |
Oksel | zondag 20 september 2015 @ 21:06 |
We krijgen 10% korting bij fietsenzaak Ten Tusscher, die's sponsor, en verkoopt Cannondale. En jongens uit m'n team werken er. En je gunt je sponsor wat. Een Canyon alu crosser met Rival kost 1800. Heb nu voor 2200 een Cannondale carbon met CX1. Iets duurder, maar heb er ook meer voor. Leukere groep, meer comfort. Binnenkort trouwens open dag bij Cannondale waar ik heen ga. Een ATB testritje doen. Ben benieuwd. | |
Oksel | zondag 20 september 2015 @ 21:08 |
Ja, alleen je merkt opeens wel dat je met een toergroep mee gaat. Nu ben ik zelf ook een halve toerder, alleen een bocht aansnijden en niet slingeren op de fiets kan ik ondertussen wel. | |
Patroon | zondag 20 september 2015 @ 21:26 |
Bij een crosser spreken van comfort? ![]() Rival zou ik ook niet voor een crosser nemen. Voor een weg fiets is het prima. | |
kaasplankje | zondag 20 september 2015 @ 21:36 |
Haha comfort | |
Patroon | zondag 20 september 2015 @ 21:37 |
Fuck dat comfort. Een harde racebak wil ik hebben....als ik comfort zoek ga ik wel op de bank zitten/liggen. | |
poiuytr | zondag 20 september 2015 @ 21:39 |
Vandaag tien minuten gefietst in Castelli Alpha jacket en godsklere wat is dat ding warm zeg. Daar ga ik in de winter echt een bult plezier van hebben. Zat erg te twijfelen over de maat, maar op de fiets zit hij gewoon goed. Probleem is alleen dat mijn huidige winterhandschoenen net een halve cm te kort zijn. Had al getest met Castelli Estremo alleen zijn deze te groot plus vind ik 60¤ voor een paar handschoenen iets teveel geld dus die gaan retour. | |
Patroon | zondag 20 september 2015 @ 21:42 |
edit; verkeerd gelezen.. | |
kaasplankje | zondag 20 september 2015 @ 21:55 |
Hmm ja, alleen is mijn Gios en denk ook jouw Klein wel een stuk zwaarder dan die Canyon. Mijn Gios is helemaal niet zo SL maar wel mooi. Die is ook gelakt en niet geanodiseerd zoals de Canyon, dat geeft ook die grovere matte finish maar scheelt mss wel 100/150 gram aan gewicht op de lak/afwerking. | |
ddx | zondag 20 september 2015 @ 22:18 |
Vandaag Ivo's Vennbahn 200 gereden, ik miste toch wel het fok peloton die we vorig jaar hadden op de vennbahn. In begin flinke tijd op kop gereden en toen er eindelijk groepje onstond met aantal man de vennbahn afgerden. (waarbij ik flink moest inhouden om het groepje niet te laten breken) Terugweg vanaf de lange klim tempo erop en gewoon eigen tempo teruggereden naar Maastricht. Na de 2e klim nog groepje op sleeptouw genomen, vlak voor Maastricht nog 1 man over. Lekker tochtje weer ![]() ![]() ![]() ![]() https://www.strava.com/activities/396334953 | |
Oksel | zondag 20 september 2015 @ 22:39 |
Ja, leuk tochtje. Maar met een vrouw op knappen niet echt een goed idee. 3 oktober is er een cyclo vanuit Munster. 140km, 1000hm (rond Teckelenburg). Iemand die gaat? | |
Oksel | zondag 20 september 2015 @ 22:44 |
Vandaag op dit segmentje gas gegeven: https://www.strava.com/activities/396111107/segments/9493182412 Mooi stuk. Sta nu 11e. Stomme plek ![]() | |
emil23 | zondag 20 september 2015 @ 22:54 |
Volgende keer even met de auto ![]() | |
Oksel | zondag 20 september 2015 @ 22:55 |
Dat deed ik nu al ![]() | |
Tommeke | zondag 20 september 2015 @ 22:56 |
@Patroon; De ene crosser is wel comfortabeler dan de ander. M'n CruX is echt een stuk comfortabeler dan m'n oude Empella. Maar ook een stuk strakker! @Oksel; Mooie crosser. En ook een fiets zonder die waardeloze geometrie van Cannondale. Maar bij een 56 netjes een stack van 587mm. Met 390mm reach is ie iets langer dan mijn crosser. Maar das niet zo erg als je toch voornamelijk op de racefiets zit. | |
Patroon | zondag 20 september 2015 @ 23:01 |
Stack van 587mm is nogal wat voor een 56 frame volgens mij.. Frame wat ik net heb gekocht heeft stack 560 en reach 383. Of is natuurlijk de stack van een crosser hoger? | |
Tommeke | zondag 20 september 2015 @ 23:03 |
Crosser is hoger. Mijn crosser is een cm hoger en korter dan m'n racer terwijl het beide 56 frames zijn. Cannondale blijft gewoon een merk met relatief lange frames. Of een laag balhoofd. Daarom zie je op veel Cannondales een korte stuurpen of spacertoren. | |
Tommeke | zondag 20 september 2015 @ 23:05 |
Ik zou misschien alleen geen CX1 willen. | |
ratatat | zondag 20 september 2015 @ 23:18 |
Cannondale is toch redelijk normaal qua geometrie (iig bij alu raceframes)? Caad10 is vergelijkbaar qua reach met TCR/Allez/Rose. Geloof dat alleen de AL SLX wat korter is. Voor zover ik weet dan natuurlijk. | |
Patroon | zondag 20 september 2015 @ 23:21 |
Ik ook niet want dan frisbee in achterwiel. | |
dop | maandag 21 september 2015 @ 06:55 |
Ik heb het nooit nagewogen maar als ik het grote internet mag geloven weegt de Klein 1400 gram (sheldon brown) met 4 lagen lak ![]() er zijn ook bronnen die 1100 gram roepen maar dat lijkt wat optimistisch. [ Bericht 4% gewijzigd door dop op 21-09-2015 07:01:03 ] | |
Tommeke | maandag 21 september 2015 @ 07:28 |
Nope. Allez heeft iig meer stack. Rose ook. Scheelt in beide gevallen meer dan een cm bij een maat 56/57. | |
Yankee | maandag 21 september 2015 @ 07:38 |
Daar twijfel ik een beetje over | |
kaasplankje | maandag 21 september 2015 @ 09:37 |
Hahaha 1100 gram. Maja 1400 gram voor het frame is niet echt licht naar de standaard van 2015. Maar toen was het wel licht. Doe daar nog een vork bij van 350 gram dan zit je al op 1750 gram. Dat lijkt me wel realistisch die Canyon alu moet iets van 1150 gram wegen. Misschien wil Patroon wel ff wegen frame only en de vork ook. Dan heb je een referentiekader. | |
Fretwork | maandag 21 september 2015 @ 09:46 |
Na die simpele valpartij van zaterdag neig ik toch weer naar alu. Lijkt me extreem kut om zo onderuit te schuiven zonder duidelijke reden en je carbon te scheuren. | |
kanovinnie | maandag 21 september 2015 @ 09:50 |
Ja want alu blijft altijd heel ![]() | |
Fretwork | maandag 21 september 2015 @ 09:53 |
Heb er minder problemen over gelezen. Betekent niet dat je hem niet in de kreukels kan rijden, maar volgend mij is een reparatie sneller en makkelijker gedaan. | |
Patroon | maandag 21 september 2015 @ 10:06 |
Ja wil ik wel even doen. Had ik zaterdag bij Gripper even moeten doen, die heeft zo'n handig metertje | |
Patroon | maandag 21 september 2015 @ 10:06 |
Zo snel is carbon niet stuk, al helemaal niet bij een schuiver. Frames gaan stuk in een peloton omdat er dan nog een kudde wielrenners overheen rijdt. Volgens mij is aluminium veel moeilijker te repareren dan carbon. Afgelopen jaar een frame gezien waarbij de achterbrug volledig door was, die is zo gemaakt dat je er niets meer van ziet en merkt. | |
Fretwork | maandag 21 september 2015 @ 10:10 |
Oow dat klinkt wel goed idd. Moet snel beslissen vanwege het fietsplan hier. Was je nieuwe frame aluminium? Ben benieuwd naar hoe je hem vind rijden. | |
Patroon | maandag 21 september 2015 @ 10:12 |
Ik ook, maar dit gaat niet onder doen voor mijn carbon 2010 frame denk ik.. | |
dop | maandag 21 september 2015 @ 10:18 |
de 2016 ultimate al slx is 1220 gram (di2 versie) met 300 gram voorvork de 2016 endurace al l 1350 gram met 350 gram vork. | |
muzas | maandag 21 september 2015 @ 10:22 |
in welke maat? | |
dop | maandag 21 september 2015 @ 10:24 |
klopt er zijn steeds meer bedrijfjes die in carbon reparatie doen. en alu is ook niet iets dat je fietsen maker even goed voor je kan lassen. zijn weinig specialisten die voor een paar tientjes je fietsframe lassen. bij alu zul je bij kleine ongelukjes dan eerder slechts een deukje hebben wat je vaak gewoon kan laten zitten. verder is de vervangings waarde van een alu frame lager, maar de pluspunten zijn echt niet overweldigend om geen carbon te kopen vind ik. | |
Patroon | maandag 21 september 2015 @ 10:24 |
Op de site van Canyon staat 1,17kg frame + 295gram voorvork | |
dop | maandag 21 september 2015 @ 10:25 |
M | |
dop | maandag 21 september 2015 @ 10:25 |
goed kijken , als je het plusje bij frame open klapt staat er 1220 gram maar ben erg benieuwd naar het werkelijke gewicht. | |
Patroon | maandag 21 september 2015 @ 10:26 |
Maar he jongens ![]() ![]() | |
Patroon | maandag 21 september 2015 @ 10:28 |
oja, maar vork is 295 | |
Captain_Fabulous | maandag 21 september 2015 @ 10:30 |
Ochtendritje was prettig vanochtend, ondanks het nodige geslemp en gevreet en de dope...oh wachte even schrap dat laatste maar ![]()
| |
dop | maandag 21 september 2015 @ 10:33 |
soms moet je het leven vieren, niks mis mee, dat doen zelfs de beste wielrenners. zie paolini | |
Fretwork | maandag 21 september 2015 @ 10:42 |
Zit nog steeds het meest te denken aan een Endurace. Ja, het is een toerdersfiets maar met mijn ideale afstelling (volgens de sportarts) heb ik die geometrie nodig om geen lanceerinstallatie als stuurpen te hebben. | |
ddx | maandag 21 september 2015 @ 11:19 |
Als het om die paar honderd gram gaat kan je beter gewoon 1 bidon meenemen en wat vaker stoppen om bij te vullen ![]() | |
Patroon | maandag 21 september 2015 @ 11:31 |
Ik ben even bezig beide frames met elkaar te vergelijken. Ik gebruik daarvoor de excelsheet van the goodold Eentwee (waar is hij als je hem nodig hebt ![]() Ik kan op het frame max 5mm spacer hebben + 5mm topcap, ivm afgezaagde bovenbuis. Dat is niet erg want dan kom ik maar een paar mm dieper te zitten, dat moet lukken (ik buig mijn armen nu best ver). Ook kom ik maar 8mm langer te zitten, ook dat moet lukken, want met mijn huidige frame heb ik wel eens het gevoel iets langer te kunnen zitten. Nu snap ik het verschil niet tussen relatieve drop en relatieve drop (stack) en relatieve reach en lengteverschil en relatieve lengteverschil (reach) ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door Patroon op 21-09-2015 12:33:03 ] | |
Fretwork | maandag 21 september 2015 @ 11:33 |
Gave file, ziet er beter uit dan mijn A4tje. Zou je die misschien kunnen toesturen? Edit: misschien dat de ene inclusief stuurpen is, dat zou de kleine verschillen kunnen verklaren. Welke formule hangt erachter? | |
Patroon | maandag 21 september 2015 @ 11:38 |
Ja dat wil ik wel. als je de formules weet, kan je dan inhoudelijk er meer over zeggen? DM je email maar even. Ik denk dat ik 3mm verschil in drop niet eens merk. Wel of geen handschoenen aan is ook al 3mm verschil en merk ik ook niet. Dikker/dunner stuurlintje etc | |
Fretwork | maandag 21 september 2015 @ 11:40 |
E-mail komt er zo aan. Kan er pas vanavond goed naar kijken, maar als er een duidelijke verwijzening staat naar wat er meegenomen wordt in de berekening kan het duidelijk worden. Ik neem aan dat alles dat in een wit vakje staat door excel is berekend? | |
Patroon | maandag 21 september 2015 @ 11:43 |
Ja zijn allemaal formules | |
Gripper | maandag 21 september 2015 @ 11:47 |
Hij lag notabene heel de avond binnen je handbereik want ik had er net Kermit mee gewogen. Loodzwaar is dat kreng, 10,4 kg. En dan heb je nog niks, geen versnellingen, 1 remmetje maar, en niet eens een bidonhouder. ![]() Gisteren 2 uurtjes ermee getraind, t is toch echt wel heel anders dan een gewone racefiets hoor. En het zadel is kut, veel te zacht. krijg je pijn van aan je kont. | |
Captain_Fabulous | maandag 21 september 2015 @ 11:51 |
Hum, met normale wielen(laag, blank metaal) zou het best een mooie fiets kunnen zijn. Nu vind ik het maar zo-zo eerlijk gezegd. | |
dop | maandag 21 september 2015 @ 12:05 |
ik vermoed dat bij relatief de stuurpen lengte is mee gerekend absolute is op hart balhoofd en relatief op hart stuur bevestiging | |
Patroon | maandag 21 september 2015 @ 12:06 |
Dus die -2,6mm is waar ik naar moet kijken? | |
Fretwork | maandag 21 september 2015 @ 12:12 |
Ja, waarschijnlijk is dat een afgeronde uitkomst van een formule afgeleid van Pythagoras. | |
dop | maandag 21 september 2015 @ 12:22 |
als wat fretwork en ik denken wel , blijft nog je stuur over , dat kan ook verschillen tussen de een en andere fiets. | |
Patroon | maandag 21 september 2015 @ 12:25 |
Beide fietsen komt zelfde stuur, zadel en shifters op. | |
Patroon | maandag 21 september 2015 @ 12:34 |
Ik zag dat ik huidig frame en nieuw frame beter links naar rechts kon verplaatsen en visa versa. Nu aangepast. | |
Captain_Fabulous | maandag 21 september 2015 @ 12:37 |
Af en toe is Strava onbedoeld heel grappig. Vanochtend een 'bronzen' tijd gehaald op het segment 'Bijlmerberg'. Die bekende, gevreesde kuitenbijter van wel 700 meter lang, waar een ijzingwekkend hoogteverschil van wel 2 meter ![]() Die BERG dus. ![]() ![]() ![]() | |
RealBizkit666 | maandag 21 september 2015 @ 12:42 |
Daar verbloemt de Rue Tensy wel bij inderdaad. Wordt tijd dat er een klimclassic in Amsterdam gehouden gaat worden. ![]() | |
Fretwork | maandag 21 september 2015 @ 13:22 |
Ik vind vals plat al een overdreven term voor zo'n heuvel. | |
nogeenmaarten | maandag 21 september 2015 @ 15:09 |
Super man! Doe het je niet na. | |
ratatat | maandag 21 september 2015 @ 15:42 |
Denk dat je de setback (en evt. ook hoogte) van je zadel wat moet aanpassen zodat deze met elkaar overeen komen anders is het appels met peren vergelijken. Of beter nog helemaal eruit halen aangezien ze niet relevant zijn bij het vergelijken. | |
Captain_Fabulous | maandag 21 september 2015 @ 16:00 |
Ik heb nog steeds die oude Giant Expedition thuis staan, en van het weekend eens naar gekeken wat ik minimaal zou moeten doen om hem weer rijdend te maken. Een fixie maken is natuurlijk het simpelste, maar ik ben toch wel iemand die van versnellingen houd, dus.... De achterderaileur is een Deore, en de achterkrans is 6 tandwielen, het is een triple, en hij heeft buiscomandeurs, volgens mij traploos. En cantilever remmen. Nieuwe onderdelen voor die cantilevers zal geen probleem zijn denk ik zo, maar die achtercassette, ben ik u aangewezen op marktplaats voor onderdelen, of passen er ook hedendaagse cassette met 6 tandwielen op...of moet ik zelf iets gaan mixen? En oh ja...hoe meet je eigelijk een zadelpen, gewoon de doorsnede meten? Hij heeft nu geen zadel of zadelpen namelijk. | |
kaasplankje | maandag 21 september 2015 @ 16:19 |
6 speed? Dat is wel van voor de oorlog uit het vorige millennium. Zijn de wielen nog oke? Die tandwieltjes zijn wel te vinden hoor, maar je moet er even naar zoeken misschien. Die zadelpenpassing in je frame kan je met een schuifmaat meten, en anders bij de fm gewoon 1 of meer proberen en kijken welke goed past. Sommige fm's gooien niks weg, en als je daar toch al eens wat kocht willen ze je ook nog wel eens iets tweedehands verpatsen zoals een zadelpen of een stuurnok. | |
Patroon | maandag 21 september 2015 @ 16:30 |
Waarom? Zadel hoogte blijft bij beide frames gelijk. Mijn benen zijn niet op eens langer of korter. Ook de setback zal gelijk zijn, door verschil in zitbuishoek, zal echter bij het ene frame het zadel dan wat meer naar voren moeten voor zelfde setback. Of zie ik dat verkeerd? | |
Captain_Fabulous | maandag 21 september 2015 @ 16:36 |
De wielen waren OK toen ik er een aantal jaar geleden op reed, maar ik zou d'r nu geen geld op willen zetten! Ook heb ik geen schuur, dus helemaal uit elkaar halen en weer opbouwen is niet zo handig voor mij, zeker in de winter. Maar, als ik gewoon zeg dat dit een leer object is, en dit doe: Voorderaileur er af halen, kijken of die later weer eens is terig te plaatsen. Nieuwe ketting om, vast op het middenblad leggen.. Achterderaileur smeren, kabel vervangen. Remmen schoonmaken en nieuwe kabels en blokken monteren. Zadelpen vinden en simpel zadel d'r op. Stuurlint erop zetten. Dan kan ik een aantal dingen oefenen die ik nu nog niet kan, en elke klus is op zich niet zo'n onderneming, dus kan over wat dagen verspreid. Vrouwe Fab blij want er staat geen oud lijk meer in de tuin, en wie weet is er nog een aardige fiets van te maken. In elk geval weet ik dan welke onderdelen echt bagger zijn. Edit dit zat er ooit in,maar ik weet niet zeker of ik het nog heb...als ik zo zie, heeft ie ook geen losse zadelklem, maar moet ik een passend bout+moer vinden om er in te doen. ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door Captain_Fabulous op 21-09-2015 16:43:00 ] | |
ratatat | maandag 21 september 2015 @ 16:37 |
In principe blijft de horizontale en verticale afstand van je zadel tot hart bb gelijk. Je zal dus iets met je zadelhoogte en setback moeten spelen om deze gelijk aan elkaar te krijgen. Of dus gewoon niet gebruiken omdat ze idealiter hetzelfde zijn. Heb ze even door mijn bestandje gegooid en kom op het volgende uit (geen garanties op correctheid): ![]() [ Bericht 11% gewijzigd door ratatat op 21-09-2015 16:43:23 ] | |
dop | maandag 21 september 2015 @ 18:02 |
z'n bout met moer is nog wel redelijk gangbaar bij stalen frames zie je nauwelijks anders is bij de FM wel aan te komen. kan ook een snelspanner in google maar op klembout zadelpen zadelpen is 27,1 mm zo op oog oude shimano pen, ook makkelijk vervanger voor te krijgen [ Bericht 0% gewijzigd door dop op 21-09-2015 18:22:09 ] | |
Patroon | maandag 21 september 2015 @ 18:03 |
Bedankt. Kom ik volgens jou dus 6mm dieper of hoger te zitten? En 2mm langer? | |
ratatat | maandag 21 september 2015 @ 18:15 |
6mm dieper en 2mm langer. Als je bij je huidige fiets die 5mm spacer eruit haalt kom je zo goed als gelijk te zitten als op je nieuwe fiets (<2mm stack verschil, <1mm reach verschil). Kan je even testen of het wat is ![]() | |
ultra_ivo | maandag 21 september 2015 @ 18:33 |
Van een Expedition maak je geen fixie, dat past er niet bij. 6vits dat is Hyperglide. Op de beurzen nog tegen redelijk tarief te koop, dus dat moet het probleem niet zijn. Of je gooit er gewoon een oud achterwiel met een Mavic naaf en een Maillard pignon in, die krijg je makkelijk. Kan overigens ook met 7-vits. In die tijd kon je nog moeiteloos mixen en matchen, zeker als je een frictie commandeur hebt. Het belangrijkste is dat je achtervork 126mm breed is, ieder achterwiel dat 126mm OLN heeft (over locknut) past. Eentje van 130mm en 8 vits is ook nog wel te doen, dat heb ik bij m'n Grantourer ook gedaan. Je kunt dus het op 126mm houden en frictie schakelen. Of een nieuwer 130mm achterwiel er in zetten, 8 vits blok erop en 8vits bar end shifters. Dan kan de fiets weer gewoon mee, geen enkel probleem. PBP reed ik ook met 8 vits bar end shifters. Meet je zadelpen eens op, gewoon je schuifmaat eroverheen en kijken wat het is, gebruikelijke waardes zijn 26,6, 26,8, 27,0 en 27,2. Post 't ff wellicht heb ik nog wat liggen. | |
ultra_ivo | maandag 21 september 2015 @ 18:34 |
Zo'n klembout trek je gewoon vanaf 't rek bij Decathlon. | |
Patroon | maandag 21 september 2015 @ 20:10 |
Ik denk dat 5mm dieper zitten mij wel gaat lukken.
[ Bericht 8% gewijzigd door Patroon op 21-09-2015 20:16:04 ] | |
Fretwork | maandag 21 september 2015 @ 21:05 |
Even uitpluizen Horizontaal: 1. zitgedeelte is horizontale as van je zadel gemeten naar de lengte van je zadelpen (oppervlakte zadel tot begin zadelbuis) 2. stuurpengedeelte is de horizontale as van je stuurpen gemeten aan de hand van je stuurpenhoek 3. Correctiespacers is de horizontale as die je eraf moet trekken omdat je spacers onder een negatieve hoek staan 4. Bovenbuislengte heb je zelf ingeschreven 1+2+4-3 vormen "totale horizontale lengte" Bij "totale horizontale lengte (reach)" zit het anders Daarbij komt extra: 5. zitgedeelte (groot) is horizontale as van je zadel gemeten naar de lengte van je zadelpen+zadelbuis (oppervlakte zadel tot bracket) 6. reach: bovenbuislengte van bracket tot balhoofd 5+6+2-3 Conclusie: Beide zouden op hetzelfde moeten uitkomen als je nauwkeurig meet. De ene is relatief gemeten t.o.v. de opening van de zadelbuis en de andere t.o.v. je bracket. Althans, daar lijkt het op. | |
ratatat | maandag 21 september 2015 @ 22:01 |
Volgens mij zit er een fout in het bestand voor regel 47. Bij de 1e fiets heb je een balhoofdbuishoek van 73 en stuurpen van -6. Voor de hoek t.o.v. horizontaal kom ik dan op 90-73+(-6) = 11 graden. cos(11)*110 = 107.98 mm. Dit is anders dan de 101.3 mm uit het bestand. Neem je echter een stuurpen van 6 graden, dan krijg je een hoek van 90-73+6 = 23 graden. cos(23)*110 = 101.25 mm welke overeen komt met het bestand. | |
Patroon | maandag 21 september 2015 @ 22:29 |
Nice! Zal ik jou het origineel mailen? Dan kan je het aanpassen. Zou ook graag de goede versie willen ![]() | |
Fretwork | maandag 21 september 2015 @ 22:32 |
Buurt ook! | |
Patroon | maandag 21 september 2015 @ 22:37 |
Weet niet wie buurt is, maar stuur wel naar je door ![]() | |
ratatat | maandag 21 september 2015 @ 22:41 |
Je moet alleen even een teken veranderen in die rij. Doe maar lekker zelf ![]() Zie niet wat de waarde voor de stack hoogte is van de stuurpen maar ik neem aan dan die dan ook wel fout zal zijn als dezelfde fout consequent is toegepast. | |
Oksel | maandag 21 september 2015 @ 22:58 |
Schijfremmen niet willen op een crosser, waar het wel degelijk meerwaarde heeft?! | |
Patroon | maandag 21 september 2015 @ 23:03 |
Ik had het over de cassette.. | |
Oksel | maandag 21 september 2015 @ 23:08 |
Och, boeiend. Het is een crosser, dan mag 't. Vanmiddag de ammoniak uit m'n frame laten lopen (ivm. alu-oxide waardoor alu zadelpen muurvast in carbon zit), even doorgespoeld met water, uit laten lekker lekken, laten drogen (vertel me nu niet dat nu direct alle roest terug is), en vervolgens kruipolie erin gespoten, frame weer op z'n kop gezet. Dus week ammoniak, nu tijdje kruipolie. Werkt dit niet, dan een ISP stubby op de zadelpen, die ik dan gewoon 0,5 cm korter slijp. | |
Oksel | maandag 21 september 2015 @ 23:11 |
![]() | |
kanovinnie | dinsdag 22 september 2015 @ 08:33 |
Schaafwond is weer helemaal open. De korst was vanmorgen wat week geworden. Toen ging er al een stuk vanaf. Van huis naar het werk was niet heel prettig en toen ik het daar checkte zat m´n boxer al helemaal vastgekleeft en ging de rest er vanaf. Dus nu zit ik op een handdoek met m´n broek een stukkie naar beneden. Nog geen commentaar van collega´s gehad gek genoeg ![]() | |
Fretwork | dinsdag 22 september 2015 @ 08:52 |
Ah, dat is kut inderdaad. Heb nu ook verband en gaasjes in mijn tas voor als dat ook gebeurt. Morgen ben ik door mijn nette truien heen en moeten de hagelwitte overhemden over de schaafwond ![]() | |
kanovinnie | dinsdag 22 september 2015 @ 09:01 |
Ik lees net dat het door olie op het wegdek komt? Dan kan je een schadevergoeding claimen bij de gemeente als het goed is. | |
Fretwork | dinsdag 22 september 2015 @ 09:12 |
We vermoeden olie, maar hebben geen foto's ervan ofso. Was ook in Duitsland ![]() | |
Captain_Fabulous | dinsdag 22 september 2015 @ 09:13 |
Afgezien van dat het natuurlijk mooi kut is, en ik eerlijk hoop op een spoedig herstel van je corpus...lees even deze zin, en vraag je af waarom je hem ooit geschreven hebt. Men vind het dus volkomen normaal, dat je met je broek naar beneden aan het werk bent. Dus of het is standaard gedrag van jou, of van iedereen op je werkplek. In elk geval, had ik het stil gehouden ![]() | |
kanovinnie | dinsdag 22 september 2015 @ 09:14 |
Ik zit ook niet in de loop waar iedereen vol zicht hebt op waar ik zit. En m'n stoel zit natuurlijk onder mijn bureau geschoven he? Dat jij het raar vind zegt eigenlijk al genoeg ![]() | |
Captain_Fabulous | dinsdag 22 september 2015 @ 09:16 |
Ik werk naast station Bijlmer, dus zal het effe proberen ![]() ![]() | |
Captain_Fabulous | dinsdag 22 september 2015 @ 09:17 |
Ik heb ook zo mijn conservatieve kanten, maar die gelooft nooit iemand als ze m'n meer exraverte en theatrale kant eerst hebben gezien. Of is dit een steek onder water naar m'n nudisme complexen? | |
#ANONIEM | dinsdag 22 september 2015 @ 09:32 |
Ik ben me aan het verdiepen in de mogelijkheden voor binnen trainen. Na werk nog naar buiten gaat 'm niet meer worden i.v.m het donker worden. De 2 top apparaten zijn de Wahoo Kickr en de Tacx Genius, maar die kosten ook serieus geld. Ik wil een apparaat dat goed in staat is op 'bergen' te simuleren. En VR is wel een must omdat het anders erg saai gaat worden. Ik lees ook over mogelijkheden met Sufferfest video's etc. Iemand van jullie ervaring met binnen trainen, en wellicht een goedkoperoplossing? [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-09-2015 09:33:38 ] | |
Patroon | dinsdag 22 september 2015 @ 09:33 |
Lampjes kopen, kan je voor 50 euro de hele winter door trainen ![]() ![]() [ Bericht 9% gewijzigd door Patroon op 22-09-2015 09:58:45 ] | |
Captain_Fabulous | dinsdag 22 september 2015 @ 09:35 |
De man weet. Luistert. | |
Patroon | dinsdag 22 september 2015 @ 09:54 |
Fijne internetwinkel die bike-components.de ze passen altijd de prijs aan naar de laagste prijs die je hebt gevonden op internet. Zo heb ik hele orders bij hun weggehaald met alle laagste prijzen. Voorheen was er verder niets te onderhandelen, maar nu ik al jaren er heel wat weg heb gehaald en ik mijn wensenlijstje mail, krijg ik vaak een scherpe prijs + discount en gratis verzending. ![]() | |
ultra_ivo | dinsdag 22 september 2015 @ 09:54 |
Ik ken links en rechts mensen in in dit wereldje. Als je Duits voldoende is kun je je Giant voorstell in het Duitse Rennrad-News forum. Daar is in de klassiekerhoek een aparte thread voor klassieke randonneurs. | |
muzas | dinsdag 22 september 2015 @ 09:59 |
Ik haal ook meestal mn meuk daar... Maar doe braaf alles in het winkelmandje en reken af ![]() Hoe doe jij dat dan? Mail je je lijstje en je vraagt wat voor prijsje ze kunnen maken ofzo? ...Moet binnenkort ook weer ff flink boodschappen halen namelijk ![]() | |
Patroon | dinsdag 22 september 2015 @ 10:03 |
Ze hebben een knop op de site met laagste prijs garantie. Die vul je per product in met link naar andere site etc...wijst zich vanzelf. Nu moest ik hele groep halen excl crankstel, maar dat hebben zij niet. Dus heb ik ze gemaild en stellen ze zelf de groep samen met dezelfde prijs als Mantel + op de overige onderdelen x% discount en geen verzendkosten. | |
poiuytr | dinsdag 22 september 2015 @ 10:07 |
Hoe kom je onder de verzendkosten uit dan? Als je vanaf bepaald bedrag besteld krijg je die niet? Afgelopen maanden paar keer bestelling over de 150¤ gehad en moest altijd verzendkosten aftikken, niet dat dat erg is want het is nog steeds goedkoper dan in NL. Complete aandrijving vervangen scheelt al gauw tientjes. | |
RealBizkit666 | dinsdag 22 september 2015 @ 10:15 |
Gewoon afhalen. ![]() | |
Patroon | dinsdag 22 september 2015 @ 10:26 |
Daar veel bestellen...heb daar paar keer order gehad van 500+ | |
Captain_Fabulous | dinsdag 22 september 2015 @ 10:38 |
Ik zie bij decathlon site dit, is dat wat jij en ivo bedoelen? https://www.decathlon.nl/zadelklem-id_8244703.html of zoiets? https://www.decathlon.nl/zadelklem-50-mm-id_3932376.html Zie dat ze ook zoiets verkopen...niet echt klassiek, maar misschien handig als mijn pen niet gangbaar blijkt te zijn https://www.decathlon.nl/(...)6-mm-id_8233560.html | |
kanovinnie | dinsdag 22 september 2015 @ 10:44 |
Die pen zou ik niet doen tenzij je niets anders kan vinden. Moet genoeg ouwe troep op marktplaats staan zou je zeggen. | |
Captain_Fabulous | dinsdag 22 september 2015 @ 10:46 |
Is 130 mm een maat die ook makkelijk nog nieuw te krijgen is? Moet ik dan meer bij race wielen kijken, of is dat meer trekking? Ik zie meer 132 en 135 als ik even zo snel kijk, zal vanavond wat gerichter zoeken. | |
CyclingGirl | dinsdag 22 september 2015 @ 11:40 |
Hallo ik ben er weer:D Even er tussenuit geweest. | |
Patroon | dinsdag 22 september 2015 @ 11:43 |
Waar was je? | |
kanovinnie | dinsdag 22 september 2015 @ 11:45 |
Wist je dat cap_fab al een paar keer gefietst heeft? In 1 week tijd nog wel? En opeens ben jij er weer. Dat kan geen toeval zijn. | |
Captain_Fabulous | dinsdag 22 september 2015 @ 11:51 |
Blij dat ik m'n ondertitel niet heb aangepast, ik dacht al dat mijn favo fietsvrouw ooit weer eens van zich zou laten horen...welkom terug! | |
ultra_ivo | dinsdag 22 september 2015 @ 11:54 |
Voor de zadelpenklem is het deze hier: https://www.decathlon.nl/(...)2-mm-id_8011174.html De breedtes: 120mm: fixie en oude 5-vits schroefpignon achterwilen <1980 126mm: 6-7 vits schroefpignon en 1e generaties cassettes 1980-1992 130mm: race 7-11 vits vanaf 1992 135mm: MTB/Hybride vanaf 8 vits. Van 126 naar 130mm oprekken gaat nog zonder schade en gereedschap, naar 136mm is toch wat te heftig voor je frame. | |
CyclingGirl | dinsdag 22 september 2015 @ 11:55 |
Ik heb een zware virale infectie gehad en heb vanaf begin juni tot begin September niet meer gefietst en had alle energie nodig om aan het werk te kunnen blijven. Maar het is over nu en ik ben weer langzaam aan aan het trainen. Hoe is het met jullie? Oooh Cap geweldig dat je weer op de fiets zit! | |
kanovinnie | dinsdag 22 september 2015 @ 12:05 |
Blij om te horen dat je weer beter bent! Gaat wel prima hier verder, beetje herstellende van een lichte aanrijding van vorige week donderdag ![]() | |
Fretwork | dinsdag 22 september 2015 @ 13:00 |
Als ik hem wil aanpassen moet ik dus zorgen dat hij positief en negatief omdraait? | |
Captain_Fabulous | dinsdag 22 september 2015 @ 13:02 |
Ik ben in juni 10 dagen in Bretagne wezen fietsen, en daarna eindelijk begonnen met naar m'n werk te fietsen af en toe, dus gaat best goed! Was een beetje de weg kwijt natuurlijk de afgelopen twee jaar, maar op deze manier moet 2016 een lekker fietsjaar voor me worden, kijk er nu al naar uit! Heb je voor volgend jaar alweer een team, of denk je voorlopig nog niet aan wedstrijden? | |
ratatat | dinsdag 22 september 2015 @ 13:17 |
Ja, gewoon even teken omwisselen voor de hoek van de stuurpen. | |
dop | dinsdag 22 september 2015 @ 13:23 |
https://www.decathlon.nl/(...)2-mm-id_8011174.html die schatje , 1ste eerste is een klem voor op een losse stalen pen soort klassieke isp stuby , leuk voor oksel zijn kale pen ![]() 2de is inderdaad een snelspanner zou ook kunnen 3de jij hebt een gangbare maat zadelpen daar durf ik geld op te zetten, dus niet kopen. | |
Captain_Fabulous | dinsdag 22 september 2015 @ 13:28 |
Snelspanner zou wel handig zijn, dan kan als iemand anders in het gezin een lekke band heeft en dus van fiets moet wisselen het zadel snel worden aangepast... | |
dop | dinsdag 22 september 2015 @ 13:32 |
Jep wel rekenen dat bij stalen frames met alu pen de boel makkelijk vast zit. of door oxide of door dat de snelspanner te strak is gezet en de buis ook behoorlijk klemt als je hem open maakt. Als je de boel met gevoel en wat vet monteert dan kan het zeker | |
Captain_Fabulous | dinsdag 22 september 2015 @ 13:39 |
Kogellager vet of van dat witte montage spul? Of werkt dat alleen bij aluminium op aluminium? | |
Gripper | dinsdag 22 september 2015 @ 13:48 |
Als je in Utrecht een stadsfiets met een snelspanner hebt, moet je niet raar kijken als je een keer de hele weg naar huis staand kan afleggen omdat je zadel gejat is. Niet zo handig dus, gewoon een schroefklem doen toch! Snelklemmen zijn voor huurfietsen en OV-fietsen, en verder nergens goed voor. | |
Captain_Fabulous | dinsdag 22 september 2015 @ 13:51 |
Hum, heb je een punt. Het moet wel ook als back-up fiets voor Junior kunnen dienen, en een schoolplein in Laren is net zo gevaarlijk als Utrecht als het gaat om dit soort geintjes. | |
muzas | dinsdag 22 september 2015 @ 13:51 |
Wat kan een 'bobbelig' gevoel geven tijdens je pedaalslag? geen harde tik of klik, maar je voelt wel doffe 'klikjes' zeg maar. Jezus wat vaag, maar weet niet hoe ik het anders moet noemen ![]() Enfin, de ketting was het niet, want daar ligt inmiddels een nieuwe om, en nog doet ie het... (overigens alleen bij stevig wegtrekken). Trapaslagers? Die zitten er vanaf begin af aan al in... Van het weekend bij het wisselen van de ketting ff een slinger aan de cranks gegeven, maar dan draaien ze soepel... Zonder geluid of weerstand-klik-dingen. (uiteraard met een stuk minder kracht dan met de benen) Of zit het in mn wiel? Cassette/body/oid? | |
dop | dinsdag 22 september 2015 @ 14:02 |
montage vet,, maar ik word niet boos als je lager vet gebruikt. | |
dop | dinsdag 22 september 2015 @ 14:04 |
hoe oud is het kettingblad , is die wat verder ingesleten met oude ketting waar door de nieuwe ketting eigenlijk niet zo mooi meer loopt maar nog niet door schiet? voelt het op grote en kleine blad het zelfde ? | |
muzas | dinsdag 22 september 2015 @ 14:14 |
Buitenblad is 'oud'.. nog de originele,.. Maar daar rijd ik heel weinig, en die ziet er optisch nog prima uit. 'middenblad' is hooguit 3k oud. Op allebei de bladen komt het voor. En de oude ketting deed het dus ook al ![]() | |
kanovinnie | dinsdag 22 september 2015 @ 14:25 |
Is het niet toch je trapas? Zijdelingse speling enzo? | |
muzas | dinsdag 22 september 2015 @ 14:27 |
Hoe check ik dat? ff haaks (zeg maar links-rechts) aan de cranks sjorren ofzo? | |
kanovinnie | dinsdag 22 september 2015 @ 14:36 |
Juist. Ook als je je crank naar boven en beneden trekt zal je dan speling hebben. En dan kan het zomaar zijn dat je ziet dat je wel veel speling hebtondanks dat je lagers nog soepel ronddraaien. | |
dop | dinsdag 22 september 2015 @ 14:39 |
als ze nooit vervangen zijn hebben ze voldoende kilometers om aan vervanging toe te zijn denk ik zo , dus zou goed kunnen | |
muzas | dinsdag 22 september 2015 @ 14:41 |
top thuis ff checken. Ze zitten er idd al een tijdje in. Dit euvel kwam wel vrij plots, echt van het een op het andere moment... (bij stevig wegtrekken) dus vreesde al dat het mn wielen waren ofzo. | |
CyclingGirl | dinsdag 22 september 2015 @ 15:25 |
Beterschap! Wel alles nog redelijk heel? | |
CyclingGirl | dinsdag 22 september 2015 @ 15:27 |
Ik denk alleen nog maar aan wedstrijden lol. Ja het was wel een klein drama dat ik niet mocht sporten en ook niet kon trouwens. Ja hoor ik ga volgend jaar nog een jaartje door. Leuk hoor dat het goed gaat en er plezier in blijven houden dan gaat het vanzelf. | |
kanovinnie | dinsdag 22 september 2015 @ 15:30 |
Ja zeker hoor. Alleen een grote schaafwond en blauwe plek wat wel irritant is. | |
CyclingGirl | dinsdag 22 september 2015 @ 15:31 |
Ai een schaafwond is ook niet prettig. | |
Captain_Fabulous | dinsdag 22 september 2015 @ 15:33 |
Vooral niet omdat Kano de foto's absoluut hier wilde delen ![]() | |
CyclingGirl | dinsdag 22 september 2015 @ 15:34 |
Oh dat heb ik dan weer gemist. | |
kanovinnie | dinsdag 22 september 2015 @ 15:35 |
SPT / Recreatief Wielrennen #553 Topsporters zijn topwerknemers Klikken op eigen risico ![]() | |
Captain_Fabulous | dinsdag 22 september 2015 @ 15:38 |
En bedankt voor die update via feestboek Kano, ik hoef voorlopig geen broodje rosbief nu! Heb spontaan besloten maar weer vegetarier te worden de komende tijd ![]() | |
kanovinnie | dinsdag 22 september 2015 @ 15:39 |
![]() ![]() | |
CyclingGirl | dinsdag 22 september 2015 @ 15:40 |
auuwww | |
Captain_Fabulous | dinsdag 22 september 2015 @ 15:42 |
Fuck vegetarisme, ik ontdek net een broodje kalkoenfilet met mosterd in m'n broodbak. Is toch vrijwel kleurloos vlees. | |
#ANONIEM | dinsdag 22 september 2015 @ 16:12 |
Die reet van kano is anders ook behoorlijk wit. | |
Captain_Fabulous | dinsdag 22 september 2015 @ 16:17 |
![]() | |
Fretwork | dinsdag 22 september 2015 @ 16:31 |
Pa-dum tsssj | |
MarcoD | dinsdag 22 september 2015 @ 17:11 |
Niet alleen de reet van kano hoor... *zoekt kano zijn ferkansiefoto van aussie | |
muzas | dinsdag 22 september 2015 @ 17:26 |
![]() triatleten ![]() [ Bericht 21% gewijzigd door muzas op 22-09-2015 17:52:47 ] | |
MarcoD | dinsdag 22 september 2015 @ 17:30 |
![]() | |
Fretwork | dinsdag 22 september 2015 @ 17:50 |
Beetje Noobvraag, maar mijn shifter staat achterlijk scheef na de val. Kan ik die gewoon terugforceren? Of kan ik ergens iets losdraaien om het met wat meer beleid te doen? | |
Patroon | dinsdag 22 september 2015 @ 17:51 |
Onder het rubbertje zit een boutje die je beetje los kunt draaien, daarna kan je hem weer rechtzetten. | |
Fretwork | dinsdag 22 september 2015 @ 17:57 |
Thanks | |
dop | dinsdag 22 september 2015 @ 18:13 |
Onder het rubber maar verschilt wel per merk en type waar precies laatste 2 generaties shimano moet je het rubber aan de achterkant losmaken/opstropen eerdere type met inbus langs de zijkant steken [ Bericht 0% gewijzigd door dop op 22-09-2015 18:20:42 ] | |
Yankee | dinsdag 22 september 2015 @ 20:39 |
Inschrijving sluit morgen al als ik het goed zie, dan ga ik niet. Geen zin om het nu al vast te leggen | |
Fretwork | dinsdag 22 september 2015 @ 21:50 |
Ik heb dus nu die file ingevuld voor de Endurance L, M en de Ultimate L. Dit is zonder spacers en met de originele stuurpennen. Afgaande op de relatieve drop en lengte, wat zou ik het best kunnen doen om deze fietsen op dezelfde maat als mijn huidige te krijgen? ![]() | |
Tommeke | dinsdag 22 september 2015 @ 22:05 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Dom volk ![]() | |
ratatat | dinsdag 22 september 2015 @ 22:07 |
Reach verschil van je stuur meenemen (Canyon stuur heeft 70mm reach). 17 graden stuurpen op de canyons, wat minder spacers en een kortere stuurpen. Zoiets. | |
Fretwork | dinsdag 22 september 2015 @ 22:15 |
Canyon's moeten dus spacers krijgen volgens mij, als ik een spacer toevoeg daalt het verschil. Kennelijk had mijn Trek een Bontrager Select VR 31,8mm, ik kan hem zo snel niet vinden, maar een Race Lite VR 31,8mm heeft een 85mm reach. Kan ik hier ook van uit gaan voor de Select VR? Kom de Race Lite VR nu ook tegen met een 104mm reach | |
Andyy | dinsdag 22 september 2015 @ 22:19 |
Pedaal zelf? Ik heb er ook last van, maar alleen links en bij een vast punt | |
Tommeke | dinsdag 22 september 2015 @ 22:22 |
Vandaag aan m'n TT fiets geklust. Stuurtje moest wat korter volgens de regels, dus ook een kortere stuurpen gemonteerd. Armsteuntjes nu wat naar achter. Ik zit nu wat korter en wat hoger. Fietst veel lekkerder. | |
buzz1291 | woensdag 23 september 2015 @ 00:06 |
DOm volk, maar die Engelse slikt wel hé! ![]() | |
Tommeke | woensdag 23 september 2015 @ 00:09 |
Hehehe ![]() | |
CyclingGirl | woensdag 23 september 2015 @ 08:16 |
Pff wat een regen gisterenavond. Maar avondje rust gehouden en naar de ITT van de dames in Richmond gekeken. Wat een niveauverschil nog steeds daar. Vanavond ook al niet fietsen wegens een afspraak, dan maar donderdag weer ![]() | |
nogeenmaarten | woensdag 23 september 2015 @ 08:37 |
![]() | |
muzas | woensdag 23 september 2015 @ 09:57 |
Hij checkte gewoon d'r tetten | |
RealBizkit666 | woensdag 23 september 2015 @ 10:09 |
Ik kan ze niet vinden. ![]() | |
muzas | woensdag 23 september 2015 @ 10:12 |
Je zal toch eerst moeten checken vooraleer je die conclusie kan trekken ![]() | |
RealBizkit666 | woensdag 23 september 2015 @ 10:18 |
En ik maar denken dat je eerst iets moet vinden voordat je het kunt checken. ![]() | |
Captain_Fabulous | woensdag 23 september 2015 @ 10:47 |
Buurman en buurman niveau dit...maar blij dat jullie die rol willen invullen in dit topic, Freddeh en ik waren er wel klaar mee. | |
Captain_Fabulous | woensdag 23 september 2015 @ 11:01 |
Dilemma, lichamelijk wil ik eigenlijk morgen nog even rusten omdat m'n knieen best wel gevoelig zijn en ik niet ze wil overbelasten en dan weer aan de kant staan, maar ik zat vanochtend al balend in de trein, omdat ik tussen die kudde kantoorvolk geperst stond, ipv op een fiets zat. Betekend dit dat ik reddeloos verloren ben nu ![]() | |
kanovinnie | woensdag 23 september 2015 @ 11:05 |
Zit jij trouwens wel goed op je fiets? Heb je ooit een bikefitting gehad? | |
Captain_Fabulous | woensdag 23 september 2015 @ 11:06 |
Nope, maar ik rij naar m'n werk op m'n vakantiefiets, en die staat volgens mij aardig goed afgesteld, zit ik ook vrijwel rechtop op.. Als ik een nieuwe racefiets koop ga ik maar eens een fitting doen. | |
Gripper | woensdag 23 september 2015 @ 13:05 |
Als je op de fiets last van je knieën krijgt is er wel iets mis hoor cap! Zeker met die korte afstand die jij rijdt. Misschien staan je pedaalplaatjes helemaal niet goed; of zit je met je knieschijf veel te ver voor of achter je pedaalas. Zadel te hoog of laag kan ook nog maar dat zou je eerder in je hamstrings moeten voelen Zeker eens goed naar kijken ja. Goed zitten is belangrijk | |
Captain_Fabulous | woensdag 23 september 2015 @ 13:15 |
Ik heb gewone trappers op de vakantiefiets, knieschijf verkeerd kan natuurlijk wel, zal eens kijken wat Kano stuurt! Ik heb ook wel een beetje 'kramp' achtig gevoel in m;n hamstrings de hele tijd sinds ik ben begonnen, dus ook op rustdagen, maar ik vind het moeilijk om te bepalen wanneer het nu spierpijn is omdat ik aan het opbouwen ben, of verkeerd zitten! Op zich gebruik je de hamstrings toch niet heel intensief bij fietsen, of juist wel? Verwarrend hoor, bewegen. | |
kanovinnie | woensdag 23 september 2015 @ 13:20 |
Wanneer ga je een nieuwe racefiets kopen? | |
Captain_Fabulous | woensdag 23 september 2015 @ 13:26 |
Ergens volgend jaar denk ik. Voor woon-werk gebruik ik voorlopig toch de vakantietractor, dus eerst maar eens weer regelmatig op de oude racert zitten voor ik daar geld aan uitgeef. | |
MarcoD | woensdag 23 september 2015 @ 13:39 |
Soort van een baan gescoord vandaag, details worden nog ingevuld maar kan hopelijk snel aan de bak. Binnenkort deze in de schuur: ![]() ![]() | |
Captain_Fabulous | woensdag 23 september 2015 @ 13:42 |
Soort van gefelicteerd dan maar? | |
muzas | woensdag 23 september 2015 @ 13:42 |
Soort van feli ![]() Mario ![]() | |
kanovinnie | woensdag 23 september 2015 @ 13:45 |
Chinapolini? | |
MarcoD | woensdag 23 september 2015 @ 13:52 |
Goed idee, en dan plak ik er swarovski steentjes op voor de bling. Dat is stukken goedkoper dan dhr. cipollini sponsoren.
| |
kanovinnie | woensdag 23 september 2015 @ 13:59 |
Tis maar goed dat je dat niet doet, anders verstoot je okkie van de apenrots als huisvader met de duurste fietsen | |
Captain_Fabulous | woensdag 23 september 2015 @ 14:04 |
Trouwens, Okkie heeft nog steeds geen stortvloed van babyfoto's van z'n zoon proberen te plaatsen hier toch? Of heb ik er overheen gekeken? Vorige keer was ie niet te houden. | |
Fretwork | woensdag 23 september 2015 @ 14:27 |
Weet nog steeds niet welke fiets ik moet kopen en heb nog een week om te beslissen ![]() Ergens ben ik bang dat ik te laag inzet met een Canyon Endurace AL, op het gebied van sportiviteit vooral. Aan de andere kant ga ik mezelf vervloeken als ik weer rugklachten krijg op Ultimates. Moeilijk, moeilijk... | |
RealBizkit666 | woensdag 23 september 2015 @ 14:27 |
Heeft zijn vrouw dan al geworpen? | |
RealBizkit666 | woensdag 23 september 2015 @ 14:29 |
Giant Propel. ![]() | |
kanovinnie | woensdag 23 september 2015 @ 14:29 |
Hoezo heb je nog een week? Beter maak je een goede keus ipv dat je straks spijt hebt. Ik zou als ik jou was voor safe gaan. Yup. | |
Fretwork | woensdag 23 september 2015 @ 14:30 |
Nog een week vanwege het fietsenplan hier, zit nog wel wat rek in wellicht. | |
kanovinnie | woensdag 23 september 2015 @ 14:31 |
Canyon kan je toch sowieso weer terugsturen na 30 dagen? Dus kopen, proberen en wisselen? Of kan dat niet? | |
Captain_Fabulous | woensdag 23 september 2015 @ 14:32 |
Volgens faceboek wel, daar staan al baby foto's. | |
Fretwork | woensdag 23 september 2015 @ 14:32 |
Zal vast niet zo horen in dat plan maar moet best kunnen lijkt me. | |
kaasplankje | woensdag 23 september 2015 @ 14:33 |
Wrom zou je te laag inzetten met een endurance AL op het gebied van sportiviteit? Verklaar je nader. | |
Gripper | woensdag 23 september 2015 @ 14:33 |
Ja hee, breng m ff op ideeën zeg. Ik heb m gefeliciteerd op Facebook, en daarna het bericht snel ingeklapt; want ik wens geen foto's van pasgeboren baby's op mijn tijdlijn ![]() | |
kanovinnie | woensdag 23 september 2015 @ 14:34 |
Das toch voor toeders ofnie dan en een toerder als fret heeft gewoon een knalbak nodig. Ik ben het trouwens niet snel met patty eens, maar wel met zijn uitsprak dat als je een preformancefiets wilt, je je comfort op de bank moet zoeken. ![]() | |
Gripper | woensdag 23 september 2015 @ 14:36 |
het is ook een beetje dat als je een hoge endurance racer neemt, je altijd vast zit aan die geometrie. Op een lage racefiets kun je altijd wel wat hoger zitten met een andere stuurpen of spacers. Op een toerdersfiets kun je nooit fatsoenlijk diep gaan zitten. En als je met een echte raceknaller toch een keer comfort wilt zet je je bandjes maar op 4 bar, of trek je 2 zemen over elkaar aan. Of ga je zoals Kano's voorstel op de bank zitten. | |
kaasplankje | woensdag 23 september 2015 @ 14:38 |
Dat is een uitspraak van mij als ik me niet vergis maar dat geeft niet. Fret moet gewoon dat frame kiezen wat qua geo het best bij hem past. Is dat de toerversie tja dan moet hij die kiezen als je mij vraagt. Op een koersfiets kan je natuurlijk niet hoger gaan zitten met extra spacers en een omgekeerde stuurnok want dat is geen porum. | |
Fretwork | woensdag 23 september 2015 @ 14:40 |
Vooral wat Gripper zegt over de geometrie, verder is hij ook aan de zware kant (voor een Canyon). Aan die Aksiums twijfel ik een beetje, kan je niet beter gelijk upgraden. | |
kaasplankje | woensdag 23 september 2015 @ 14:43 |
Maar waarom ben je dan bang dat je rugklachten krijgt van een koersframe? Is die zoveel langer of lager dan je huidige fiets? | |
kanovinnie | woensdag 23 september 2015 @ 14:47 |
Dat is ook waar. En dan kunnen wij elke keer wijzen en roepen HAHA spacertower ![]()
![]() Helemaal me eeens. Mwah. Als je dan wel goed zit, waarom nie? | |
Fretwork | woensdag 23 september 2015 @ 14:48 |
Nee dat niet, maar adhv een fietspositiemeting is mijn stuurpen naar een +17 gegaan. Over geen porem gesproken. Die meting deed ik vanwege de revalidatie van een rugoprugoperatie btw.. | |
kaasplankje | woensdag 23 september 2015 @ 14:50 |
Dus je rijdt al met een omgedraaide stuurnok als ik het goed begrijp? Beter verdiep je eens goed in je zitpositie en welk kader het beste daarop aansluit. Als je die wielen in die fiets dan niet mooi vind rijd je die toch op in de regen of je verpatst ze? | |
Fretwork | woensdag 23 september 2015 @ 14:59 |
Uhu, ga daarom ook over op een groter frame waarschijnlijk. Heb alles door de simulatie gegooid en beide zijn wel op de juiste maat te maken dmv spacers en andere stuurpennen. Maar daar zit wel een grens aan, ik kan niet op die Ultimate naar een nog hogere zit. | |
kanovinnie | woensdag 23 september 2015 @ 15:02 |
Hoeveel spacers en welke pen heb je bij die fietsen? En als ik me niet vergis heb je nu een instapfiets toch? Dan zou ik nu naar die endurance gaan als die het dichst bij de goede geometrie zit en over een jaar of 2/3 als je zeker weet wat je wilt en kan qua lichaam (zeker als je nu nog herstellend bent van die operatie) naar een preformance frame als het past. /2cents | |
kaasplankje | woensdag 23 september 2015 @ 15:04 |
Oke, wat voor pen zou er dan op die ultimate moeten en hoeveel spacers? Ik vind zelf meer dan 25mm tussen onderkant stem en bovenkant balhoofdbuis echt geen pan. ![]() Omgekeerde pen ook niet. ![]() En allebei is dan nog het ergste, koop dan een fitnessbike met een recht stuur. ![]() | |
Fretwork | woensdag 23 september 2015 @ 15:06 |
Uit mijn hoofd wordt dat 50mm aan spacers een 20mm kortere pen, wel -6 | |
kaasplankje | woensdag 23 september 2015 @ 15:08 |
50mm spacers en een pen van 90mm? En welke maat frame heb je dan? | |
Fretwork | woensdag 23 september 2015 @ 15:12 |
L | |
kaasplankje | woensdag 23 september 2015 @ 15:20 |
Dat zou als je mij vraagt echt geen gezicht zijn. Een 59 kader en dan zo een korte nok en spacertower. Ik heb het idee dat qua geo de endurance veel beter past bij je, omdat die hoger is aan de voorkant en mss ook iets korter, maar dat weet ik niet exact. Jij wil daarentegen liever een ultimate omdat je dat een mooiere en lichtere fiets vind. Heb ik gelijk? | |
Fretwork | woensdag 23 september 2015 @ 15:39 |
Dat klopt redelijk, plus dat ik denk dat de rijeigenschappen van dat frame iets beter zijn, bijvoorbeeld door de andere vork. | |
kanovinnie | woensdag 23 september 2015 @ 15:47 |
Wat heb je nu voor fiets? | |
#ANONIEM | woensdag 23 september 2015 @ 15:48 |
Lijkt me wel duidelijk wat je moet doen. Mooi frame trouwens, die Colnago. [ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2015 15:52:49 ] | |
ratatat | woensdag 23 september 2015 @ 15:50 |
Endurace geo ![]() | |
kanovinnie | woensdag 23 september 2015 @ 15:53 |
Staat een minimale maat op, is zadelpen afhankelijk. | |
Fretwork | woensdag 23 september 2015 @ 16:03 |
Trek 1600 SLR uit 2007 in 56 | |
ratatat | woensdag 23 september 2015 @ 16:04 |
Met de xs zou de zadelpen zo'n 10 cm het frame insteken, zal wel meer dan zat zijn. | |
kanovinnie | woensdag 23 september 2015 @ 16:06 |
Nu weet ik totaal niets van dat frame, de canyon endurance of ultimate dus alles wat hier onder staat is maar een gok, maar toch: Stel dat je er 40% op vooruit gaat met de endurance, en 50% met de ultimate, maar met de ultimate zit je 'raar' en met de endurance beter qua pen, spacers etc. Ik zou het wel weten hoor. En stel dat je wel wat sportiever kan gaan zitten, dan kan je toch over een paar jaartjes een nieuwe fiets kopen? ![]() | |
Fretwork | woensdag 23 september 2015 @ 16:13 |
Waarschijnlijk hebben jullie allemaal gewoon gelijk hoor, thanks voor de tips. Ratatat heeft me nog een ander formulier gestuurd dus ik kan vanavond weer aan het werk ![]() | |
Patroon | woensdag 23 september 2015 @ 16:14 |
Ik rij nu met de stuurpen direct op de topcap. Geen last van de rug gehad en kan kon prima vermogen leveren, alleen onder in de beugels moet ik nog wel even uitvinden of dat ook goed te doen is. Kon de shifters gewoon vol vastpakken, dus niet halverwege stuur ofzo.. #slamthatstem Zo: ![]() | |
muzas | woensdag 23 september 2015 @ 16:15 |
Ik ook, maar heb een topcap van 1,8cm ![]() In de beugels gaat ook goed, lange tengels ![]() | |
Patroon | woensdag 23 september 2015 @ 16:16 |
Topcap van 5mm | |
muzas | woensdag 23 september 2015 @ 16:18 |
Headtube van canyon zou wel wat beter zijn voor mij denk ik. 19cm met een -6 pen... ipv de 18,5cm met -8 pen nu. Hoewel ik mezelf er wel vaak op betrap om ook met rustig fietsen in de beugels te gaan zitten. Helemaal aan het uiteind, bij de doppen. Vind ik lekker zitten ![]() ![]() | |
Andyy | woensdag 23 september 2015 @ 16:25 |
Geen 5mm spacer boven? Dat zorgt er toch juist voor dat je kapje zijn werk kan doen? | |
Andyy | woensdag 23 september 2015 @ 16:25 |
vol |