quote:Baltische staten ontzien in nieuwe verdeelsleutel
EU: Duizenden extra asielzoekers naar NL
Nederland moet tussen de 7000 en 8000 asielzoekers opnemen bovenop de 2000 die het voor de zomer al had toegezegd. Dat blijkt uit een nog vertrouwelijke verdeelsleutel om 120.000 vluchtelingen over de EU-lidstaten te verdelen, die woensdag door Europese commissievoorzitter Jean-Claude Juncker en eurocommissaris Frans Timmermans wordt gepresenteerd.
Het Nederlandse aandeel is nu 6 procent, terwijl dat in het voor de zomer gesloten compromis nog 5,2 procent was.
In het plan krijgen de Baltische staten minder vluchtelingen, waardoor bijvoorbeeld Nederland, Duitsland en Frankrijk er meer op moet nemen. Estland, Letland en Litouwen hadden voor de zomer al geklaagd dat het opnemen van meer vluchtelingen tot een cultuurschok in die landen zou leiden.
De her te verdelen vluchtelingen komen voor het overgrote deel uit Griekenland (50.400) en Hongarije (54.000), maar ook zitten er 15.600 vluchtelingen bij die in Italië zijn aangekomen.
Dan blijkt artikel 1 van de grondwet niet voor Nederlanders te gelden.quote:Op vrijdag 18 september 2015 20:20 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Dat gaat echt niet gebeuren. Wat wel gaat gebeuren is de langere wachttijd voor de Nederlander. Daarnaast dat men nieuw gaat bouw specifiek voor vluchtelingen. Iets dat blijkbaar tot nu toe niet kon voor de Nederlander.
Je zou er best een rechtszaak over kunnen beginnen idd.quote:Op vrijdag 18 september 2015 20:24 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dan blijkt artikel 1 van de grondwet niet voor Nederlanders te gelden.
In de 60-er/70-er jaren werden er al complexen sociale huurwoningen gebouw speciaal voor specifieke groepen allochtonen in Rotterdam. Maar als je een complex huurwoningen bouwt waar alleen Nederlanders kunnen huren, dan is het land te klein.quote:Op vrijdag 18 september 2015 20:26 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Je zou er best een rechtszaak over kunnen beginnen idd.
Precies dit. Iedereen is gelijk, behalve de asielzoeker die NU een huis nodig heeft. De wachtende NL'er gaat maar in een huis volgens onze nieuwe wetgeving.quote:Op vrijdag 18 september 2015 20:24 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Je mag het ook best wat mixen. Wat in Amsterdam raar was dat midden einde jaren 80er speciaal huizen voor moslims werden gebouwd.quote:Op vrijdag 18 september 2015 20:27 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
In de 60-er/70-er jaren werden er al complexen sociale huurwoningen gebouw speciaal voor specifieke groepen allochtonen in Rotterdam. Maar als je een complex huurwoningen bouwt waar alleen Nederlanders kunnen huren, dan is het land te klein.
Het zou inderdaad goed zijn als Nederlanders ook mogen kiezen voor huisvesting in een AZC en in de noodopvang.quote:Op vrijdag 18 september 2015 20:24 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Maar als je huizen bouwt waar geen moslims komen, dan ben je een racist/facist. Anti-discriminatie, het werkt maar één kant uit.quote:Op vrijdag 18 september 2015 20:28 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Je mag het ook best wat mixen. Wat in Amsterdam raar was dat midden einde jaren 80er speciaal huizen voor moslims werden gebouwd.
Aan alle aantallen twee nullen plakken, dan is ie weer up-to-date.quote:Op vrijdag 18 september 2015 20:30 schreef BarryOSeven het volgende:
Dat plaatje van die nieuwe verdeelsleutel uit de OP trouwensDat was van een weekje geleden.
Ze zijn in België strenger dan hier, wij zitten op de 700 aanmeldingen per dag.quote:België moet meer dan 250 asielzoekers per dag registreren, vindt Raad van Europa
België zou het aantal registraties van nieuwe asielzoekers niet mogen beperken tot slechts 250 per dag, zoals dat vandaag gebeurt. De regering moet de capaciteit verhogen en de registraties versnellen. Dat zegt de Let Nils Muiznieks, de commissaris voor de Rechten van de Mens bij de Raad van Europa, na een vierdaags bezoek aan ons land.
België moet meer dan 250 asielzoekers per dag registreren, vindt Raad van Europa
De commissaris voor de Mensenrechten ziet bemoedigende signalen in de volgens hem erg positieve reactie van de Belgische samenleving op de toestroom aan vluchtelingen, maar ook in de beslissing van de autoriteiten om meer Syrische vluchtelingen op te nemen via hervestiging.
Al heeft hij ook kritiek. In het Brusselse Maximiliaanpark stelde Nils Muiznieks donderdag zelf vast dat er nog steeds zo'n 500 asielzoekers 'in ondermaatse omstandigheden kamperen' terwijl ze wachten op hun eerste registratie door de Dienst Vreemdelingenzaken. België moet dus een tandje bijsteken, oordeelt de commissaris.
'Gezien de drastische stijging van het aantal nieuwkomers de voorbije weken, moeten de autoriteiten de registratieprocedures versnellen en hun ontvangstcapaciteit verhogen', onderstreept Muiznieks.
Staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken (N-VA) liet de voorbije weken meermaals verstaan dat hij niet wil weten van het optrekken van het aantal registraties per dag, omdat dan de kwaliteit in het gedrang zou komen. Aan extra pre-opvangplaatsen wordt wel gewerkt. Het blijft ook de bedoeling om het Maximiliaanpark stapsgewijs te ontruimen. (Belga)
Een paar jaar geleden was er nog een woonproject voor moslims, met een keuken die zo is gesitueerd dat bezoek van buiten naar de woonkamer kan, nooit de vrouw in de keuken tegen komt.quote:Op vrijdag 18 september 2015 20:31 schreef deedeetee het volgende:
Ik vind alle voorzieningen voor moslims raar. Dit is Nederland en als je zoals in een moslimland wilt leven moet je niet in Nederland gaan wonen.
Als jij nu even die emigratie plannen wat prioriteit geeft is er weer een huis beschikbaar, een win win situatie volgens mij. Je past goed in wat extreme landen waar men niet moeilijk doet over het doodschieten van wat mensen, Saudi Arabië bijvoorbeeld daar kijken ze niet op een doodstraf meer of minder.quote:Op vrijdag 18 september 2015 20:28 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Precies dit. Iedereen is gelijk, behalve de asielzoeker die NU een huis nodig heeft. De wachtende NL'er gaat maar in een huis volgens onze nieuwe wetgeving.
Bah hier kan ik me echt heel erg pissig om maken. Woon zelf niet sociaal gelukkig maar vind dit echt volledig landverraad en kogelwaardig.
Nederlanders belanden gewoon op straat als ze geen woning hebben. Dakloze Nederlanders zijn echt geen uitzondering meer hé ?quote:Op vrijdag 18 september 2015 20:30 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het zou inderdaad goed zijn als Nederlanders ook mogen kiezen voor huisvesting in een AZC en in de noodopvang.
Vervangingspolitiek. Nederlanders moeten maar weg, zodat er plaats is voor nog meer moslims.quote:Op vrijdag 18 september 2015 20:32 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als jij nu even die emigratie plannen wat prioriteit geeft is er weer een huis beschikbaar, een win win situatie volgens mij. Je past goed in wat extreme landen waar men niet moeilijk doet over het doodschieten van wat mensen, Saudi Arabië bijvoorbeeld daar kijken ze niet op een doodstraf meer of minder.
Over het algemeen is daar met toelaten makkelijker. Een deel van mijn Afrikaanse familie is er nu ook woonachtig. Hoe men dat voor elkaar heeft gekregen weet ik ook niet. In Nederland was dat niet gelukt.quote:Op vrijdag 18 september 2015 20:31 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ze zijn in België strenger dan hier, wij zitten op de 700 aanmeldingen per dag.
Dat is het punt niet.quote:Op vrijdag 18 september 2015 20:30 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het zou inderdaad goed zijn als Nederlanders ook mogen kiezen voor huisvesting in een AZC en in de noodopvang.
Laten we Rutte dan levenslang het gevang in gooien, voor hoogverraad bestaat ook deze straf nog. Hoewel een executie op het dorpsplein ook wel tof zou zijn.quote:Op vrijdag 18 september 2015 20:32 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als jij nu even die emigratie plannen wat prioriteit geeft is er weer een huis beschikbaar, een win win situatie volgens mij. Je past goed in wat extreme landen waar men niet moeilijk doet over het doodschieten van wat mensen, Saudi Arabië bijvoorbeeld daar kijken ze niet op een doodstraf meer of minder.
Kan ik mij niet voorstellen. Er wordt niemand uitgezet. Er wordt alleen vriendelijk gevraagd of je misschien weg wilt gaan. Hoe je het niet, dan pardonregeling, zeker als je kinderen hebt.quote:Op vrijdag 18 september 2015 20:33 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Over het algemeen is daar met toelaten makkelijker. Een deel van mijn Afrikaanse familie is er nu ook woonachtig. Hoe men dat voor elkaar heeft gekregen weet ik ook niet. In Nederland was dat niet gelukt.
Je komt in elk geval makkelijker Belgie in. Daarom heeft mijn broer er ook voor gekozen daar een huis te bouwen. Nederland deed moeilijk over het toelaten van zijn vrouw en kinderen. Ook weer schandalig natuurlijk.quote:Op vrijdag 18 september 2015 20:36 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Kan ik mij niet voorstellen. Er wordt niemand uitgezet. Er wordt alleen vriendelijk gevraagd of je misschien weg wilt gaan. Hoe je het niet, dan pardonregeling, zeker als je kinderen hebt.
Daar is al heel lang een daklozen opvang voor hoor maar je hebt natuurlijk gelijk als je er een potje van maakt dan komt het uiteindelijk niet goed met je. Ik vind dat toch een iets andere situatie dan mensen die hier asielkrijgen. Daarnaast is het natuurlijk niet de schuld van de asielzoekers dat er hier te weinig sociale huurhuizen zijn gebouwd en vele asielzoekercentra zijn gesloten en woningcorporaties huizen moesten verkopen en weinig konden bouwen.quote:Op vrijdag 18 september 2015 20:32 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nederlanders belanden gewoon op straat als ze geen woning hebben. Dakloze Nederlanders zijn echt geen uitzondering meer hé ?
http://www.vvd.nl/standpunten/55/huursectorquote:Er zijn in Nederland teveel gesubsidieerde huurwoningen, dit verstoort de woningmarkt.
Dat ligt er aan, ik ken de situatie niet. Je kunt niet iedereen toelaten.quote:Op vrijdag 18 september 2015 20:38 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Je komt in elk geval makkelijker Belgie in. Daarom heeft mijn broer er ook voor gekozen daar een huis te bouwen. Nederland deed moeilijk over het toelaten van zijn vrouw en kinderen. Ook weer schandalig natuurlijk.
Het is ook niet de schuld van de gewoon werkende Nederlander dat hij/zij 12 jaar moet wachten op een betaalbare woning. En als zwerven voor hen een optie is (en dat doen mensen al) dan is dat zeker een optie voor asielzoekers.quote:Op vrijdag 18 september 2015 20:38 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Daar is al heel lang een daklozen opvang voor hoor maar je hebt natuurlijk gelijk als je er een potje van maakt dan komt het uiteindelijk niet goed met je. Ik vind dat toch een iets andere situatie dan mensen die hier asielkrijgen. Daarnaast is het natuurlijk niet de schuld van de asielzoekers dat er hier te weinig sociale huurhuizen zijn gebouwd en vele asielzoekercentra zijn gesloten en woningcorporaties huizen moesten verkopen en weinig konden bouwen.
De uiteindelijke oorzaak van de problemen liggen gewoon in het beleid in Nederland en het feit dat VVD met name de sociale woningbouw wil afbouwen en Nederlanders nogal veel VVD hebben gestemd en bijv. Wilders dat beleid heeft gedoogd.
[..]
http://www.vvd.nl/standpunten/55/huursector
grappig hé, zo'n standpunt van de grootste regeringspartij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |