abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156199578
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2015 15:20 schreef Tamabralski het volgende:
600 per week uit eigen zak dit zijn mensen die dit echt menen. Ik vraag mij alleen af waarvoor. Ja de kinderen en vrouwen. Maar voor de rest ?
Ik denk dat men het vooral doet voor zichzelf. Het vergroot de zelfgenoegzaamheid namelijk enorm
pi_156199609
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 15:33 schreef eddehaas het volgende:

[..]

Waar heb je het over ?
De ontwettige invasie in Irak en het steunen van tegenstanders van Assad en Kahdaffi wat IS en andere ellendige organisaties de kans heeft gegeven van het land de hel op aarde te maken om te beginnen. Oorlogen en verdeeldheid in het Midden-Oosten zijn wij bij gebaat, ivm de olie. Daarom is de ellende in Afrika het niet waard een oorlog te beginnen.

Nu worden wij, als Europa, gedestabiliseerd door de stroom vluchtelingen en ontstaat er ook hier verdeeldheid. Zie het als een boemerang.

Daarom snap ik niet dat er meer haat gezaaid wordt. Het is wel duidelijk geworden dat wat je zaait, je ook ooit zal moeten oogsten.
pi_156199889
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 15:42 schreef Toefjes het volgende:

[..]

De ontwettige invasie in Irak en het steunen van tegenstanders van Assad en Kahdaffi wat IS en andere ellendige organisaties de kans heeft gegeven van het land de hel op aarde te maken om te beginnen. Oorlogen en verdeeldheid in het Midden-Oosten zijn wij bij gebaat, ivm de olie. Daarom is de ellende in Afrika het niet waard een oorlog te beginnen.

Nu worden wij, als Europa, gedestabiliseerd door de stroom vluchtelingen en ontstaat er ook hier verdeeldheid. Zie het als een boemerang.

Daarom snap ik niet dat er meer haat gezaaid wordt. Het is wel duidelijk geworden dat wat je zaait, je ook ooit zal moeten oogsten.
Dat neemt toch niet weg dat de mentaliteit van de rijke oliestaten verwerpelijk is ?

Hun doen niets en zeggen barst maar..
pi_156200058
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 15:54 schreef eddehaas het volgende:

[..]

Dat neemt toch niet weg dat de mentaliteit van de rijke oliestaten verwerpelijk is ?

Hun doen niets en zeggen barst maar..
Het is precies die mentaliteit die wij hadden met al die discutabele oorlogen en mogelijk maken van de Arabische lentes.

Ik had wel gehoopt, of verwacht dat ze mede moslim mensen op zouden nemen. Al is het binnen die moslimwereld ook niet makkelijk geloof ik met al die stromingen die elkaar naar het leven staan. Misschien dat dat er ook iets mee te maken heeft.

Al denk ik dat landen als Saudi Arabië vooral boos zijn dat de olie prijs is zoals die nu is, en die is zo door alle ellende die door met name Amerika, maar wel gesteund door Europa begonnen is.
pi_156201538
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 16:02 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Het is precies die mentaliteit die wij hadden met al die discutabele oorlogen en mogelijk maken van de Arabische lentes.

Ik had wel gehoopt, of verwacht dat ze mede moslim mensen op zouden nemen. Al is het binnen die moslimwereld ook niet makkelijk geloof ik met al die stromingen die elkaar naar het leven staan. Misschien dat dat er ook iets mee te maken heeft.

Al denk ik dat landen als Saudi Arabië vooral boos zijn dat de olie prijs is zoals die nu is, en die is zo door alle ellende die door met name Amerika, maar wel gesteund door Europa begonnen is.
Wat een hoop onzin kraam jij toch uit man :') De olieprijs is zo laag omdat de VS volledig zelfvoorzienend is dankzij schalie-olie en de wereldwijde economie gewoon afgekoeld is.
pi_156201563
Die beelden gisteren in Studio Powned waren wel ernstig, wat naïef zeg.

Hier staat de uitzending:

http://www.npo.nl/studio-powned/POMS_S_POWN_775803
pi_156201910
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 17:15 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Wat een hoop onzin kraam jij toch uit man :') De olieprijs is zo laag omdat de VS volledig zelfvoorzienend is dankzij schalie-olie en de wereldwijde economie gewoon afgekoeld is.
Dat heeft zeker invloed, net als de lading olie die IS via de zwarte markt verkoopt, en dan gaan we toch weer terug naar wat ik eerder schreef.
pi_156213987
quote:

[..]

Ik zie onze politieke leiders en Shell geen stront oogsten helaas. Bewoners rond AZC's wel.
  zaterdag 19 september 2015 @ 07:42:10 #59
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_156214929
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 17:15 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

De olieprijs is vooral zo laag doordat Saoedi Arabië de productie op hetzelfde peil heeft gehouden terwijl de vraag verminderd is door de economische afkoeling. Verschillende redenen voor, marktaandeel vasthouden, shale oil frustreren en Iran en Rusland dwarszitten.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_156215136
Nederland als proefkonijn van de westerse wereld: wat gebeurt er als een westers land islamiseert? Donner zei al dat Nederland islamitisch zou worden. Een landje als Nederland is te overzien. Is leerzaam voor de rest. De bevolking van Nederland wordt opgeofferd. Er is blijkbaar geen Amerika of Engeland die tegen de Nederlandse leiders zegt: Nederland, pas op je tellen.
pi_156216767
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 08:22 schreef Loekie1 het volgende:
Nederland als proefkonijn van de westerse wereld: wat gebeurt er als een westers land islamiseert? Donner zei al dat Nederland islamitisch zou worden. Een landje als Nederland is te overzien. Is leerzaam voor de rest. De bevolking van Nederland wordt opgeofferd. Er is blijkbaar geen Amerika of Engeland die tegen de Nederlandse leiders zegt: Nederland, pas op je tellen.
Want inmiddels is al 80% van de Nederlandse bevolking moslim? Volgens mij leef jij in een andere dimensie.
ROBODEMONS..................|:(
  zondag 20 september 2015 @ 12:18:52 #62
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_156238660
quote:
De Syriër bestrijdt het idee van VVD-fractievoorzitter Halbe Zijlstra dat het een illusie is dat je met hekken Europa kunt afsluiten voor vluchtelingen. Fysieke belemmeringen zwakken de toestroom wel degelijk af, stelt hij “Misschien blijven de mensen in Syrië of Turkije en wachten tot er een oplossing komt.”
Ik vraag: “Dus zolang ergens in Europa een grens open is, blijven mensen komen?”
“Ja.”
Dat is toch volkomen logisch? Hoe idioot moet je zijn om grenzen maar open te laten met het argument dat ze toch wel komen? Afsluiten en retourneren!
censuur :O
pi_156238943
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 12:18 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dat is toch volkomen logisch? Hoe idioot moet je zijn om grenzen maar open te laten met het argument dat ze toch wel komen? Afsluiten en retourneren!
"Politieke luiheid" noemt men dat ook wel. Die Zijlstra van de VVD vindt het wel best zo.

Al die burgers die van die moeilijke, kritische vragen beginnen te stellen en suggesties doen, poeh hee, dat is ingewikkeld! Gewoon lekker afdoen met een dooddoener, dat slikt het volk wel.
pi_156242190
quote:

[..]

Beetje simplistisch de schuld bij het Westen neer te leggen. Wij hoeven niets te oogsten want wij hebben deze ellende niet gezaaid. Dat hebben die moslims daar allemaal zelf gedaan met hun sektarische geweld.

Zo schrijf je niet over je eigen land, laat staan over de soldaten die daar voor gevaar voor eigen leven bezig zijn onze wijze van leven te beschermen. Nu importeren we deze ellende door onze grenzen wagenwijd open te zetten. Dat in weerzin van een ruime meerderheid van de Nederlandse bevolking. Dat kan en zal niet zonder gevolgen blijven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')