Ja, de mensen die niet kunnen wachten die hebben dan inderdaad pech. En de mensen die niet door de selectie komen ook. Die mogen gewoon met de bus weer terug naar hun thuisland. Want ze zijn niet door de criteria gekomen. Daar is niets hards aan.quote:Op donderdag 17 september 2015 21:50 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Dat komt dus neer op het tegenhouden van mensen die klaar staan om de grens te bestormen als ze niet worden gekozen. Ben je dan bereid ze met geweld tegen te houden? Zo nee, dan is die oplossing zo lek als een mandje. Zo ja, dan is die oplossing dus hard.
quote:Op donderdag 17 september 2015 21:53 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Is dat een serieuze vraag? 'Geen mens is illegaal', daar heb je mee te maken.
Een soldaat die een land binnenvalt kun je het ook niet kwalijk nemen (op desertie staat dikwijls de doodstraf). Maar dat neemt niet weg dat we onze grenzen moeten verdedigen.quote:Op donderdag 17 september 2015 21:52 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Denk dat we flink falen op dit moment. Ik neem het deze mensen niet kwalijk dat ze komen idd.
De meest eenvoudige methode om de bootjes te stoppen is zorgen dat die mensen gewoon het vliegtuig kunnen pakken. De EU hoeft alleen bij vliegtuigmaatschappijen maar duidelijk te maken dat Syriers asielrechten hebben in het kader van VN vluchtelingen verdragen en dat ze dus zonder visum een ticket kunnen kopen en de vliegtuigmaatschappijen dan niet opdraaien voor de kosten van het terugsturen. Die regel dwingt vluchtelingen wel in gammele bootjes en het zorgt dat landen als Griekenland en Italië de grootste problemen hebben.quote:Op donderdag 17 september 2015 21:47 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
De methode van LTVDK is niet goed, maar leidt uiteindelijk tot minder slachtoffers dan de tsunami vanterroristen en criminelen die nu Europa binnenkomen. Nog afgezien van de doden veroorzaakt door de mensensmokkelaars, is deze vluchtelingenstroom de doos van pandora.
Dit moet stoppen. het is een politieke keuze dat de navo leden Griekenland en Turkije niet tot de orde geroepen worden. Die bootjes zijn daar namelijk vrij eenvoudig tegen te houden en terug te sturen. de Turken moeten aangespoord worden maatregelen nemen dat ze de overtocht niet meer kunnen beginnen...Het tegenhouden en terugsturen is ook Een stuk eenvoudiger dan voor de kust van Libie. turkije is gewoon veilig, dus die mensen hebben niets in europa te zoeken en de grieken mogen ze niet door laten gaan zonder ze te registreren, de kern van het probleem. de hongaren zijn de enigen die het Schengenverdrag uitvoeren zoals het bedoeld is
Snap deze vergelijking niet zo....quote:Op donderdag 17 september 2015 21:53 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Een soldaat die een land binnenvalt kun je het ook niet kwalijk nemen (op desertie staat dikwijls de doodstraf). Maar dat neemt niet weg dat we onze grenzen moeten verdedigen.
En dat is de reden dat er met sommige mensen niet over oplossingen te praten valt.quote:Op donderdag 17 september 2015 21:53 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Is dat een serieuze vraag? 'Geen mens is illegaal', daar heb je mee te maken.
En als die mensen weigeren terug te keren en de grens bestormen? Ga je dan schieten? Als ze daar in hongerstaking gaan, laat je ze dan uithongeren? Dan laat je ze namelijk moedwillig sterven en daar ben je zo op tegen.quote:Op donderdag 17 september 2015 21:53 schreef VASND het volgende:
[..]
Ja, de mensen die niet kunnen wachten die hebben dan inderdaad pech. En de mensen die niet door de selectie komen ook. Die mogen gewoon met de bus weer terug naar hun thuisland. Want ze zijn niet door de criteria gekomen. Daar is niets hards aan.
Mag wel, zolang er maar geen van die accounts een ban heeftquote:Op donderdag 17 september 2015 21:53 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Ja, maar dat mag niet. Welis bij stil gestaan?
Jouw oplossingen zijn neer knuppelen,wegslaan alle grenzen dicht en de werkkampen.quote:Op donderdag 17 september 2015 21:54 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
En dat is de reden dat er met sommige mensen niet over oplossingen te praten valt.
Mensen die denken "Geen mens is illegaal" willen iedereen binnenlaten. Concreet komt dit neer op 3 miljard mensen.
Dan komen ze hier met vliegtuig, van de regen in de drup. Syriërs moeten opgevangen worden in de regio. Waarom helemaal hier heen halen? Dat zijn wij totaal niet verplicht.quote:Op donderdag 17 september 2015 21:53 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
De meest eenvoudige methode om de bootjes te stoppen is zorgen dat die mensen gewoon het vliegtuig kunnen pakken. De EU hoeft alleen bij vliegtuigmaatschappijen maar duidelijk te maken dat Syriers asielrechten hebben in het kader van VN vluchtelingen verdragen en dat ze dus zonder visum een ticket kunnen kopen en de vliegtuigmaatschappijen dan niet opdraaien voor de kosten van het terugsturen. Die regel dwingt vluchtelingen wel in gammele bootjes en het zorgt dat landen als Griekenland en Italië de grootste problemen hebben.
Excuus, niet goed gezien... ik vind overigens het open deuren beleid dat men nu in Europa houdt verwerpelijker dan het tot zinken brengen van bootjes. Waarom? Omdat mensen de overtocht niet meer wagen nadat er een paar bootjes tot zinken zijn gebracht en je dus uiteindelijk heel veel minder slachtoffers hebt dan nu. Beste oplossing is het uitvoeren van Schengen en de buitengrenzen van europa veel beter bewaken!quote:Op donderdag 17 september 2015 21:49 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Eehm ... ik geloof dat ik die methode juist verwerpelijk noemde?
Dus zullen ze dankzij het softe Europa altijd hun zin krijgenquote:Op donderdag 17 september 2015 21:54 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
En als die mensen weigeren terug te keren en de grens bestormen? Ga je dan schieten? Als ze daar in hongerstaking gaan, laat je ze dan uithongeren? Dan laat je ze namelijk moedwillig sterven en daar ben je zo op tegen.
Na een jaar is alle ellende over. Dan komen ze niet meer. We vangen ze op in de regio met royale voorzieningen betaald door ons (uit de besparingen op asiel). Niet alleen de brutalen die illegaal naar Europa gaan, maar ook de kwetsbaren. Socialer kan ik het niet maken.quote:Op donderdag 17 september 2015 21:55 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Jouw oplossingen zijn neer knuppelen,wegslaan alle grenzen dicht en de werkkampen.
Is dat zo, dat is nieuw voor mij, ik dacht dat ook wij gebonden waren aan de vluchtelingenverdragen.quote:Op donderdag 17 september 2015 21:55 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Dat zijn wij totaal niet verplicht.
Er zijn nochtans al behoorlijk wat bootjes gezonken, lijkt vrij weinig effect te hebben.quote:Op donderdag 17 september 2015 21:55 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Excuus, niet goed gezien... ik vind overigens het open deuren beleid dat men nu in Europa houdt verwerpelijker dan het tot zinken brengen van bootjes. Waarom? Omdat mensen de overtocht niet meer wagen nadat er een paar bootjes tot zinken zijn gebracht en je dus uiteindelijk heel veel minder slachtoffers hebt dan nu. Beste oplossing is het uitvoeren van Schengen en de buitengrenzen van europa veel beter bewaken!
Nee, dan laat je ze binnen en voer je ze daar af naar een detentiecentrum/bus. De wachtende meute voorzie je van voorzieningen zoals ze ook in Libië momenteel geboden worden, de basics. Niet genoeg om permanent van te leven, wel genoeg om niet te mogen zeuren in afwachting van beoordeling. Relschoppers worden gewoon netjes in detentie gezet zoals in onze maatschappij ook dagelijks gebeurt.quote:Op donderdag 17 september 2015 21:54 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
En als die mensen weigeren terug te keren en de grens bestormen? Ga je dan schieten? Als ze daar in hongerstaking gaan, laat je ze dan uithongeren? Dan laat je ze namelijk moedwillig sterven en daar ben je zo op tegen.
Heb al meerdere malen aangeven dat moet worden voorkomen dat ze op die bootjes stappen. Maar er is al een grote groep mensen hier. En daar kun je niet omheen....quote:Op donderdag 17 september 2015 21:56 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Na een jaar is alle ellende over. Dan komen ze niet meer. We vangen ze op in de regio met royale voorzieningen betaald door ons. Niet alleen de brutalen die illegaal naar Europa gaan, maar ook de kwetsbaren. Socialer kan ik het niet maken.
Heb je die vice docu gezien van Libië?quote:Op donderdag 17 september 2015 21:57 schreef VASND het volgende:
[..]
Nee, dan laat je ze binnen en voer je ze daar af naar een detentiecentrum/bus. De wachtende meute voorzie je van voorzieningen zoals ze ook in Libië momenteel geboden worden, de basics. Niet genoeg om permanent van te leven, wel genoeg om niet te mogen zeuren in afwachting van beoordeling. Relschoppers worden gewoon netjes in detentie gezet zoals in onze maatschappij ook dagelijks gebeurt.
Dat betekent niet dat wij ze actief hierheen moeten halen. Het VN Vluchtelingenverdrag is geschreven met het oog op opvang in de regio. Alleen dan is de kans groot dat ze terugkeren.quote:Op donderdag 17 september 2015 21:57 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Is dat zo, dat is nieuw voor mij, ik dacht dat ook wij gebonden waren aan de vluchtelingenverdragen.
Maar heb je er ook wel eens bij stil gestaan dat die buurlanden in de regio er ook niet op zitten te wachten, of op zijn minst de stroom niet aankunnen. In Turkije en Libanon zitten al miljoenen mensen in opvangkampen, daar kan niet zoveel meer bij.quote:Op donderdag 17 september 2015 21:56 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Na een jaar is alle ellende over. Dan komen ze niet meer. We vangen ze op in de regio met royale voorzieningen betaald door ons (uit de besparingen op asiel). Niet alleen de brutalen die illegaal naar Europa gaan, maar ook de kwetsbaren. Socialer kan ik het niet maken.
Duidelijk, tot zover dus je oplossing. We zijn weer terug bij af, onbegrensde toestroom naar Europa.quote:Op donderdag 17 september 2015 21:57 schreef VASND het volgende:
Nee, dan laat je ze binnen en voer je ze daar af naar een detentiecentrum/bus.
Weer een excuus om ze dan maar hier te laten. Ik vind het niet zo belangrijk wat er wel en niet kan, het is niet in het belang van Europa dus niet toelaten. Daarna zien we wel wat we wél kunnen doen.quote:Op donderdag 17 september 2015 21:58 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Maar heb je er ook wel eens bij stil gestaan dat die buurlanden in de regio er ook niet op zitten te wachten, of op zijn minst de stroom niet aankunnen. In Turkije en Libanon zitten al miljoenen mensen in opvangkampen, daar kan niet zoveel meer bij.
Dit schiet zo niet op hoor.quote:Op donderdag 17 september 2015 21:59 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Weer een excuus om ze dan maar hier te laten. Ik vind het niet zo belangrijk wat er wel en niet kan, het is niet in het belang van Europa dus niet toelaten. Daarna zien we wel wat we wél kunnen doen.
Nee. Die mensen die komen niet verder dan de militaire zone. Onzin.quote:Op donderdag 17 september 2015 21:58 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Duidelijk, tot zover dus je oplossing. We zijn weer terug bij af, onbegrensde toestroom naar Europa.
In jouw fantasiewereld heb je het probleem waarschijnlijk al opgelost ja. Maar niet alles wat je graag zou willen kan...quote:Op donderdag 17 september 2015 21:59 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Wat moet er opschieten dan?
En jij vindt dat 700 mensen per dag naar Nederland, een land met een krankzinnig aantal van 500 mensen per vierkante kilometer, wel reëel is?quote:Op donderdag 17 september 2015 21:58 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Maar heb je er ook wel eens bij stil gestaan dat die buurlanden in de regio er ook niet op zitten te wachten, of op zijn minst de stroom niet aankunnen. In Turkije en Libanon zitten al miljoenen mensen in opvangkampen, daar kan niet zoveel meer bij.
Het aantal vluchtelingen spreiden lijkt me een beter idee dan ze allemaal maar op een hoopje te gooien.quote:Op donderdag 17 september 2015 21:59 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Weer een excuus om ze dan maar hier te laten. Ik vind het niet zo belangrijk wat er wel en niet kan, het is niet in het belang van Europa dus niet toelaten. Daarna zien we wel wat we wél kunnen doen.
Ik zit hier niet om over luchtkastelen te praten, eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 17 september 2015 21:59 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Nederland is wel het meest dichtbevolkte land.quote:Op donderdag 17 september 2015 21:32 schreef Igen het volgende:
[..]
Op de korte termijn wordt dat vast lastig ja.
Op de lange termijn zou het geen probleem mogen zijn. Volgens Eurostat hoort Nederland bij de top-3 landen in Europa waar maar nauwelijks mensen in te kleine woningen wonen. De lange wachtlijsten enzo zijn dus alleen een verdelingsprobleem, eigenlijk is er woonruimte genoeg.
Nu kom je met een of andere persoonlijke aanval, terwijl ik vraag wat je bedoelt.quote:Op donderdag 17 september 2015 22:00 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
In jouw fantasiewereld heb je het probleem waarschijnlijk al opgelost ja. Maar niet alles wat je graag zou willen kan...
Niet in het belang van Europa.quote:Op donderdag 17 september 2015 22:01 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Het aantal vluchtelingen spreiden lijkt me een beter idee dan ze allemaal maar op een hoopje te gooien.
Met dwang niet nee, maar je wilde geen dwang toepassen.quote:Op donderdag 17 september 2015 22:00 schreef VASND het volgende:
Die mensen die komen niet verder dan de militaire zone.
Ja deed jij net niet? Je kan niet zomaar roepen dat het je niet kan schelen wat wel of niet kan. Want dan hebben je ideeën sowieso al geen enkel nut.quote:Op donderdag 17 september 2015 22:01 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Nu kom je met een of andere persoonlijke aanval, terwijl ik vraag wat je bedoelt.
Opvangen in remigratiekampen. Grote kampen waar men hard moet werken en waar de eerste levensbehoeften prima zijn. De kampen verlaten kan alleen om terug huiswaarts te gaan.quote:Op donderdag 17 september 2015 21:57 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Heb al meerdere malen aangeven dat moet worden voorkomen dat ze op die bootjes stappen. Maar er is al een grote groep mensen hier. En daar kun je niet omheen....
Laat ik het heel concreet maken: Wij zijn niet verantwoordelijk voor de problemen in Syrië. We zijn in eerste plaats verantwoordelijk voor ons zelf en ons continent. Daarna kunnen we zien of we eventueel wat kunnen doen (aan hulp in de regio).quote:Op donderdag 17 september 2015 22:01 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik zit hier niet om over luchtkastelen te praten, eerlijk gezegd.
Exact! Dat is de oplossing voor illegalen die aanspoelen in Europa. Ze gaan dan vanzelf terug.quote:Op donderdag 17 september 2015 22:02 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Opvangen in remigratiekampen. Grote kampen waar men hard moet werken en waar de eerste levensbehoeften prima zijn. De kampen verlaten kan alleen om terug huiswaarts te gaan.
Ja maar in het geval van bv Syrië kan dat nog heel lang duren.quote:Op donderdag 17 september 2015 22:02 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Opvangen in remigratiekampen. Grote kampen waar men hard moet werken en waar de eerste levensbehoeften prima zijn. De kampen verlaten kan alleen om terug huiswaarts te gaan.
Met een uniform Europees beleid voor toelating en spreiding wordt het probleem waarschijnlijk al een stuk minder:quote:Op donderdag 17 september 2015 22:01 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Het aantal vluchtelingen spreiden lijkt me een beter idee dan ze allemaal maar op een hoopje te gooien.
Ik zeg ook niet dat de oplossing ideaal is. Maar het probleem is er nu eenmaal, er is alleen niemand in de EU die aan een oplossing lijkt te werken. Een hek is pure symptoombestrijding en niet structureel.quote:Op donderdag 17 september 2015 22:01 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
En jij vindt dat 700 mensen per dag naar Nederland, een land met een krankzinnig aantal van 500 mensen per vierkante kilometer, wel reëel is?
Terug naar de regio kan ook, om daar naar een Vluchtelingenkamp te gaan. Het idee wat J0kkebr0k oppert is bedoeld om illegalen Europa uit te krijgen.quote:Op donderdag 17 september 2015 22:03 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja maar in het geval van bv Syrië kan dat nog heel lang duren.
Dat onderwerp is al een aantal keer besproken, we zijn deels verantwoordelijk voor de chaos in Syrie.quote:Op donderdag 17 september 2015 22:02 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Laat ik het heel concreet maken: Wij zijn niet verantwoordelijk voor de problemen in Syrië. We zijn in eerste plaats verantwoordelijk voor ons zelf en ons continent. Daarna kunnen we zien of we eventueel wat kunnen doen (aan hulp in de regio).
Die deserteurs mogen gewoon terug van Assad.quote:Op donderdag 17 september 2015 22:03 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Waarom zo moeilijk doen? Gewoon niemand opvangen in Europa. Kost handenvol geld.quote:Op donderdag 17 september 2015 22:04 schreef Igen het volgende:
[..]
Met een uniform Europees beleid voor toelating en spreiding wordt het probleem waarschijnlijk al een stuk minder:
- Merkel kan dan niet meer extra aardig doen en zo een nieuwe golf veroorzaken
- Het vooruitzicht dat je willekeurig ook in Roemenië o.i.d. kan worden geplaatst zal asielzoekers afschrikken
- Ze hoeven niet meer per se eerst illegaal naar West-Europa te reizen en registratie in Griekenland etc. te ontwijken omdat dat voor het resultaat dan toch niks meer uitmaakt.
Dichtbevolkte is ook weer relatief natuurlijk. Een land als Zweden heeft veel meer ruimte, maar daar woont ook iedereen op een kluitje in het zuiden van het land. Bij ons is het meer gespreid, wel over een relatief klein oppervlak, dat klopt. Nederland heeft b.v. geen enkele stad met een miljoen inwoners op meer, iets wat in andere landen, ook dichtbij huis, heel normaal is. Stel je stopt 300.000 extra mensen in Amsterdam. Zou de rest van Nederland daar veel van merken?quote:Op donderdag 17 september 2015 22:01 schreef Physsic het volgende:
[..]
Nederland is wel het meest dichtbevolkte land.
Verder heeft volgens mij bijna elk Europees land te weinig plek voor het aantal mensen dat zich aanbiedt, dus dat verdelen zal ook niet makkelijk gaan.
Willy heeft in z'n paleizen inderdaad nog wel plek genoeg, maar daar is het probleem voor de politiek dan net weet niet groot genoeg voor.
Dan kan je door middel van heel hard werken gewoon sparen in zo'n kamp.quote:Op donderdag 17 september 2015 22:03 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Wij kunnen het probleem niet oplossen, symptoombestrijding is de enige optie.quote:Op donderdag 17 september 2015 22:04 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat de oplossing ideaal is. Maar het probleem is er nu eenmaal, er is alleen niemand in de EU die aan een oplossing lijkt te werken. Een hek is pure symptoombestrijding en niet structureel.
Dat gun je niemand :pquote:Op donderdag 17 september 2015 22:04 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Die deserteurs mogen gewoon terug van Assad.
Wij zijn uitsluitend verantwoordelijk voor ons zelf.quote:Op donderdag 17 september 2015 22:04 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dat onderwerp is al een aantal keer besproken, we zijn deels verantwoordelijk voor de chaos in Syrie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |