abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 september 2015 @ 21:53:31 #101
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_156183788
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:50 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Dat komt dus neer op het tegenhouden van mensen die klaar staan om de grens te bestormen als ze niet worden gekozen. Ben je dan bereid ze met geweld tegen te houden? Zo nee, dan is die oplossing zo lek als een mandje. Zo ja, dan is die oplossing dus hard.
Ja, de mensen die niet kunnen wachten die hebben dan inderdaad pech. En de mensen die niet door de selectie komen ook. Die mogen gewoon met de bus weer terug naar hun thuisland. Want ze zijn niet door de criteria gekomen. Daar is niets hards aan.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
pi_156183791
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:53 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Is dat een serieuze vraag? 'Geen mens is illegaal', daar heb je mee te maken.
:D *O*
pi_156183792
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:52 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Denk dat we flink falen op dit moment. Ik neem het deze mensen niet kwalijk dat ze komen idd.
Een soldaat die een land binnenvalt kun je het ook niet kwalijk nemen (op desertie staat dikwijls de doodstraf). Maar dat neemt niet weg dat we onze grenzen moeten verdedigen.
pi_156183795
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:47 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

De methode van LTVDK is niet goed, maar leidt uiteindelijk tot minder slachtoffers dan de tsunami vanterroristen en criminelen die nu Europa binnenkomen. Nog afgezien van de doden veroorzaakt door de mensensmokkelaars, is deze vluchtelingenstroom de doos van pandora.

Dit moet stoppen. het is een politieke keuze dat de navo leden Griekenland en Turkije niet tot de orde geroepen worden. Die bootjes zijn daar namelijk vrij eenvoudig tegen te houden en terug te sturen. de Turken moeten aangespoord worden maatregelen nemen dat ze de overtocht niet meer kunnen beginnen...Het tegenhouden en terugsturen is ook Een stuk eenvoudiger dan voor de kust van Libie. turkije is gewoon veilig, dus die mensen hebben niets in europa te zoeken en de grieken mogen ze niet door laten gaan zonder ze te registreren, de kern van het probleem. de hongaren zijn de enigen die het Schengenverdrag uitvoeren zoals het bedoeld is
De meest eenvoudige methode om de bootjes te stoppen is zorgen dat die mensen gewoon het vliegtuig kunnen pakken. De EU hoeft alleen bij vliegtuigmaatschappijen maar duidelijk te maken dat Syriers asielrechten hebben in het kader van VN vluchtelingen verdragen en dat ze dus zonder visum een ticket kunnen kopen en de vliegtuigmaatschappijen dan niet opdraaien voor de kosten van het terugsturen. Die regel dwingt vluchtelingen wel in gammele bootjes en het zorgt dat landen als Griekenland en Italië de grootste problemen hebben.
pi_156183802
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:53 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Een soldaat die een land binnenvalt kun je het ook niet kwalijk nemen (op desertie staat dikwijls de doodstraf). Maar dat neemt niet weg dat we onze grenzen moeten verdedigen.
Snap deze vergelijking niet zo....
pi_156183806
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:53 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Is dat een serieuze vraag? 'Geen mens is illegaal', daar heb je mee te maken.
En dat is de reden dat er met sommige mensen niet over oplossingen te praten valt.
Mensen die denken "Geen mens is illegaal" willen iedereen binnenlaten. Concreet komt dit neer op 3 miljard mensen.
pi_156183817
quote:
14s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:53 schreef VASND het volgende:

[..]

Ja, de mensen die niet kunnen wachten die hebben dan inderdaad pech. En de mensen die niet door de selectie komen ook. Die mogen gewoon met de bus weer terug naar hun thuisland. Want ze zijn niet door de criteria gekomen. Daar is niets hards aan.
En als die mensen weigeren terug te keren en de grens bestormen? Ga je dan schieten? Als ze daar in hongerstaking gaan, laat je ze dan uithongeren? Dan laat je ze namelijk moedwillig sterven en daar ben je zo op tegen.
  Redactie Frontpage donderdag 17 september 2015 @ 21:54:42 #108
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_156183818
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:53 schreef banaantjeEE het volgende:

[..]

Ja, maar dat mag niet. Welis bij stil gestaan? :)
Mag wel, zolang er maar geen van die accounts een ban heeft ;)
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_156183831
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:54 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

En dat is de reden dat er met sommige mensen niet over oplossingen te praten valt.
Mensen die denken "Geen mens is illegaal" willen iedereen binnenlaten. Concreet komt dit neer op 3 miljard mensen.
Jouw oplossingen zijn neer knuppelen,wegslaan alle grenzen dicht en de werkkampen.

:')
pi_156183833
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:53 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

De meest eenvoudige methode om de bootjes te stoppen is zorgen dat die mensen gewoon het vliegtuig kunnen pakken. De EU hoeft alleen bij vliegtuigmaatschappijen maar duidelijk te maken dat Syriers asielrechten hebben in het kader van VN vluchtelingen verdragen en dat ze dus zonder visum een ticket kunnen kopen en de vliegtuigmaatschappijen dan niet opdraaien voor de kosten van het terugsturen. Die regel dwingt vluchtelingen wel in gammele bootjes en het zorgt dat landen als Griekenland en Italië de grootste problemen hebben.
Dan komen ze hier met vliegtuig, van de regen in de drup. Syriërs moeten opgevangen worden in de regio. Waarom helemaal hier heen halen? Dat zijn wij totaal niet verplicht.
pi_156183840
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:49 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Eehm ... ik geloof dat ik die methode juist verwerpelijk noemde?
Excuus, niet goed gezien... ik vind overigens het open deuren beleid dat men nu in Europa houdt verwerpelijker dan het tot zinken brengen van bootjes. Waarom? Omdat mensen de overtocht niet meer wagen nadat er een paar bootjes tot zinken zijn gebracht en je dus uiteindelijk heel veel minder slachtoffers hebt dan nu. Beste oplossing is het uitvoeren van Schengen en de buitengrenzen van europa veel beter bewaken!
pi_156183843
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:54 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

En als die mensen weigeren terug te keren en de grens bestormen? Ga je dan schieten? Als ze daar in hongerstaking gaan, laat je ze dan uithongeren? Dan laat je ze namelijk moedwillig sterven en daar ben je zo op tegen.
Dus zullen ze dankzij het softe Europa altijd hun zin krijgen
pi_156183866
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:55 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Jouw oplossingen zijn neer knuppelen,wegslaan alle grenzen dicht en de werkkampen.

:')
Na een jaar is alle ellende over. Dan komen ze niet meer. We vangen ze op in de regio met royale voorzieningen betaald door ons (uit de besparingen op asiel). Niet alleen de brutalen die illegaal naar Europa gaan, maar ook de kwetsbaren. Socialer kan ik het niet maken.
pi_156183880
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:55 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Dat zijn wij totaal niet verplicht.
Is dat zo, dat is nieuw voor mij, ik dacht dat ook wij gebonden waren aan de vluchtelingenverdragen.
  Redactie Frontpage donderdag 17 september 2015 @ 21:57:09 #115
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_156183884
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:55 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Excuus, niet goed gezien... ik vind overigens het open deuren beleid dat men nu in Europa houdt verwerpelijker dan het tot zinken brengen van bootjes. Waarom? Omdat mensen de overtocht niet meer wagen nadat er een paar bootjes tot zinken zijn gebracht en je dus uiteindelijk heel veel minder slachtoffers hebt dan nu. Beste oplossing is het uitvoeren van Schengen en de buitengrenzen van europa veel beter bewaken!
Er zijn nochtans al behoorlijk wat bootjes gezonken, lijkt vrij weinig effect te hebben.
_____
  donderdag 17 september 2015 @ 21:57:13 #116
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_156183887
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:54 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Nee, dan laat je ze binnen en voer je ze daar af naar een detentiecentrum/bus. De wachtende meute voorzie je van voorzieningen zoals ze ook in Libië momenteel geboden worden, de basics. Niet genoeg om permanent van te leven, wel genoeg om niet te mogen zeuren in afwachting van beoordeling. Relschoppers worden gewoon netjes in detentie gezet zoals in onze maatschappij ook dagelijks gebeurt.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
pi_156183893
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:56 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Na een jaar is alle ellende over. Dan komen ze niet meer. We vangen ze op in de regio met royale voorzieningen betaald door ons. Niet alleen de brutalen die illegaal naar Europa gaan, maar ook de kwetsbaren. Socialer kan ik het niet maken.
Heb al meerdere malen aangeven dat moet worden voorkomen dat ze op die bootjes stappen. Maar er is al een grote groep mensen hier. En daar kun je niet omheen....
pi_156183914
quote:
7s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:57 schreef VASND het volgende:

[..]

Nee, dan laat je ze binnen en voer je ze daar af naar een detentiecentrum/bus. De wachtende meute voorzie je van voorzieningen zoals ze ook in Libië momenteel geboden worden, de basics. Niet genoeg om permanent van te leven, wel genoeg om niet te mogen zeuren in afwachting van beoordeling. Relschoppers worden gewoon netjes in detentie gezet zoals in onze maatschappij ook dagelijks gebeurt.
Heb je die vice docu gezien van Libië?
pi_156183916
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:57 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Is dat zo, dat is nieuw voor mij, ik dacht dat ook wij gebonden waren aan de vluchtelingenverdragen.
Dat betekent niet dat wij ze actief hierheen moeten halen. Het VN Vluchtelingenverdrag is geschreven met het oog op opvang in de regio. Alleen dan is de kans groot dat ze terugkeren.
Wij krijgen moeten alleen vluchtelingen opvangen als ergens in onze regio oorlog uitbreekt. Zoals de WO1, toen we Belgische vluchtelingen hadden.
  Redactie Frontpage donderdag 17 september 2015 @ 21:58:26 #120
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_156183927
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:56 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Na een jaar is alle ellende over. Dan komen ze niet meer. We vangen ze op in de regio met royale voorzieningen betaald door ons (uit de besparingen op asiel). Niet alleen de brutalen die illegaal naar Europa gaan, maar ook de kwetsbaren. Socialer kan ik het niet maken.
Maar heb je er ook wel eens bij stil gestaan dat die buurlanden in de regio er ook niet op zitten te wachten, of op zijn minst de stroom niet aankunnen. In Turkije en Libanon zitten al miljoenen mensen in opvangkampen, daar kan niet zoveel meer bij.
_____
pi_156183928
quote:
7s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:57 schreef VASND het volgende:
Nee, dan laat je ze binnen en voer je ze daar af naar een detentiecentrum/bus.
Duidelijk, tot zover dus je oplossing. We zijn weer terug bij af, onbegrensde toestroom naar Europa.
pi_156183935
Ik kwam deze laatst tegen, maar dan stond er in dat tekstwolkje iets van;
"RACIST!"

pi_156183953
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:58 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Maar heb je er ook wel eens bij stil gestaan dat die buurlanden in de regio er ook niet op zitten te wachten, of op zijn minst de stroom niet aankunnen. In Turkije en Libanon zitten al miljoenen mensen in opvangkampen, daar kan niet zoveel meer bij.
Weer een excuus om ze dan maar hier te laten. Ik vind het niet zo belangrijk wat er wel en niet kan, het is niet in het belang van Europa dus niet toelaten. Daarna zien we wel wat we wél kunnen doen.
pi_156183974
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:59 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Weer een excuus om ze dan maar hier te laten. Ik vind het niet zo belangrijk wat er wel en niet kan, het is niet in het belang van Europa dus niet toelaten. Daarna zien we wel wat we wél kunnen doen.
Dit schiet zo niet op hoor.
pi_156183988
quote:
10s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:59 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Dit schiet zo niet op hoor.
Wat moet er opschieten dan?
  donderdag 17 september 2015 @ 22:00:19 #126
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_156183998
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:58 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Duidelijk, tot zover dus je oplossing. We zijn weer terug bij af, onbegrensde toestroom naar Europa.
Nee. Die mensen die komen niet verder dan de militaire zone. Onzin.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
pi_156184013
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:59 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Wat moet er opschieten dan?
In jouw fantasiewereld heb je het probleem waarschijnlijk al opgelost ja. Maar niet alles wat je graag zou willen kan...
pi_156184025
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:58 schreef LTVDK het volgende:

[..]

En jij vindt dat 700 mensen per dag naar Nederland, een land met een krankzinnig aantal van 500 mensen per vierkante kilometer, wel reëel is?
  Redactie Frontpage donderdag 17 september 2015 @ 22:01:10 #129
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_156184034
quote:

[..]

Het aantal vluchtelingen spreiden lijkt me een beter idee dan ze allemaal maar op een hoopje te gooien.
_____
pi_156184043
quote:

[..]

Ik zit hier niet om over luchtkastelen te praten, eerlijk gezegd.
pi_156184049
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:32 schreef Igen het volgende:

[..]

Op de korte termijn wordt dat vast lastig ja.

Op de lange termijn zou het geen probleem mogen zijn. Volgens Eurostat hoort Nederland bij de top-3 landen in Europa waar maar nauwelijks mensen in te kleine woningen wonen. De lange wachtlijsten enzo zijn dus alleen een verdelingsprobleem, eigenlijk is er woonruimte genoeg.
Nederland is wel het meest dichtbevolkte land.
Verder heeft volgens mij bijna elk Europees land te weinig plek voor het aantal mensen dat zich aanbiedt, dus dat verdelen zal ook niet makkelijk gaan.

Willy heeft in z'n paleizen inderdaad nog wel plek genoeg, maar daar is het probleem voor de politiek dan net weet niet groot genoeg voor.
pi_156184057
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 22:00 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

In jouw fantasiewereld heb je het probleem waarschijnlijk al opgelost ja. Maar niet alles wat je graag zou willen kan...
Nu kom je met een of andere persoonlijke aanval, terwijl ik vraag wat je bedoelt.
pi_156184072
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 22:01 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Het aantal vluchtelingen spreiden lijkt me een beter idee dan ze allemaal maar op een hoopje te gooien.
Niet in het belang van Europa.
Ik kan mij voorstellen dat spreiding gewenst is, maar er zijn landen genoeg in de regio.
pi_156184074
quote:
7s.gif Op donderdag 17 september 2015 22:00 schreef VASND het volgende:
Die mensen die komen niet verder dan de militaire zone.
Met dwang niet nee, maar je wilde geen dwang toepassen.
pi_156184087
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 22:01 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Nu kom je met een of andere persoonlijke aanval, terwijl ik vraag wat je bedoelt.
Ja deed jij net niet? Je kan niet zomaar roepen dat het je niet kan schelen wat wel of niet kan. Want dan hebben je ideeën sowieso al geen enkel nut.
pi_156184089
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:57 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Heb al meerdere malen aangeven dat moet worden voorkomen dat ze op die bootjes stappen. Maar er is al een grote groep mensen hier. En daar kun je niet omheen....
Opvangen in remigratiekampen. Grote kampen waar men hard moet werken en waar de eerste levensbehoeften prima zijn. De kampen verlaten kan alleen om terug huiswaarts te gaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-09-2015 22:02:54 ]
pi_156184095
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 22:01 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik zit hier niet om over luchtkastelen te praten, eerlijk gezegd.
Laat ik het heel concreet maken: Wij zijn niet verantwoordelijk voor de problemen in Syrië. We zijn in eerste plaats verantwoordelijk voor ons zelf en ons continent. Daarna kunnen we zien of we eventueel wat kunnen doen (aan hulp in de regio).
pi_156184123
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 22:02 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Opvangen in remigratiekampen. Grote kampen waar men hard moet werken en waar de eerste levensbehoeften prima zijn. De kampen verlaten kan alleen om terug huiswaarts te gaan.
Exact! Dat is de oplossing voor illegalen die aanspoelen in Europa. Ze gaan dan vanzelf terug.
pi_156184128
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 22:02 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ja maar in het geval van bv Syrië kan dat nog heel lang duren.
pi_156184152
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 22:01 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Met een uniform Europees beleid voor toelating en spreiding wordt het probleem waarschijnlijk al een stuk minder:
- Merkel kan dan niet meer extra aardig doen en zo een nieuwe golf veroorzaken
- Het vooruitzicht dat je willekeurig ook in Roemenië o.i.d. kan worden geplaatst zal asielzoekers afschrikken
- Ze hoeven niet meer per se eerst illegaal naar West-Europa te reizen en registratie in Griekenland etc. te ontwijken omdat dat voor het resultaat dan toch niks meer uitmaakt.
  Redactie Frontpage donderdag 17 september 2015 @ 22:04:20 #141
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_156184157
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 22:01 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

En jij vindt dat 700 mensen per dag naar Nederland, een land met een krankzinnig aantal van 500 mensen per vierkante kilometer, wel reëel is?
Ik zeg ook niet dat de oplossing ideaal is. Maar het probleem is er nu eenmaal, er is alleen niemand in de EU die aan een oplossing lijkt te werken. Een hek is pure symptoombestrijding en niet structureel.
_____
pi_156184158
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 22:03 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Terug naar de regio kan ook, om daar naar een Vluchtelingenkamp te gaan. Het idee wat J0kkebr0k oppert is bedoeld om illegalen Europa uit te krijgen.
pi_156184171
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 22:02 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Laat ik het heel concreet maken: Wij zijn niet verantwoordelijk voor de problemen in Syrië. We zijn in eerste plaats verantwoordelijk voor ons zelf en ons continent. Daarna kunnen we zien of we eventueel wat kunnen doen (aan hulp in de regio).
Dat onderwerp is al een aantal keer besproken, we zijn deels verantwoordelijk voor de chaos in Syrie.
pi_156184181
quote:

[..]

Die deserteurs mogen gewoon terug van Assad.
pi_156184183
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 22:04 schreef Igen het volgende:

[..]

Met een uniform Europees beleid voor toelating en spreiding wordt het probleem waarschijnlijk al een stuk minder:
- Merkel kan dan niet meer extra aardig doen en zo een nieuwe golf veroorzaken
- Het vooruitzicht dat je willekeurig ook in Roemenië o.i.d. kan worden geplaatst zal asielzoekers afschrikken
- Ze hoeven niet meer per se eerst illegaal naar West-Europa te reizen en registratie in Griekenland etc. te ontwijken omdat dat voor het resultaat dan toch niks meer uitmaakt.
Waarom zo moeilijk doen? Gewoon niemand opvangen in Europa. Kost handenvol geld.
  donderdag 17 september 2015 @ 22:04:50 #146
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_156184186
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 22:01 schreef Physsic het volgende:

[..]

Nederland is wel het meest dichtbevolkte land.
Verder heeft volgens mij bijna elk Europees land te weinig plek voor het aantal mensen dat zich aanbiedt, dus dat verdelen zal ook niet makkelijk gaan.

Willy heeft in z'n paleizen inderdaad nog wel plek genoeg, maar daar is het probleem voor de politiek dan net weet niet groot genoeg voor.
Dichtbevolkte is ook weer relatief natuurlijk. Een land als Zweden heeft veel meer ruimte, maar daar woont ook iedereen op een kluitje in het zuiden van het land. Bij ons is het meer gespreid, wel over een relatief klein oppervlak, dat klopt. Nederland heeft b.v. geen enkele stad met een miljoen inwoners op meer, iets wat in andere landen, ook dichtbij huis, heel normaal is. Stel je stopt 300.000 extra mensen in Amsterdam. Zou de rest van Nederland daar veel van merken?
pi_156184190
quote:

[..]

Dan kan je door middel van heel hard werken gewoon sparen in zo'n kamp.
pi_156184194
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 22:04 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat de oplossing ideaal is. Maar het probleem is er nu eenmaal, er is alleen niemand in de EU die aan een oplossing lijkt te werken. Een hek is pure symptoombestrijding en niet structureel.
Wij kunnen het probleem niet oplossen, symptoombestrijding is de enige optie.
pi_156184198
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 22:04 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Die deserteurs mogen gewoon terug van Assad.
Dat gun je niemand :p
pi_156184202
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 22:04 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Dat onderwerp is al een aantal keer besproken, we zijn deels verantwoordelijk voor de chaos in Syrie.
Wij zijn uitsluitend verantwoordelijk voor ons zelf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')