abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156157318
Hallo,

Vanaf mijn 16e altijd een wallaroo gereden, en verkocht toen ik mijn rijbewijs in bezit had.

Eigenlijk snel genoeg spijt van gehad. toen ik 22 was, en hier bij de lokale brommerboer een wallaroo tekoop stond deze gekocht.

Dat is inmiddels alweer 6 jaar geleden en hij heeft eens wat liefde nodig. Motorisch is er nooit iets aan geweest en daar zal ik dus ook niks aan gaan doen, zal puur om het uiterlijk gaan.

Vind het alleen een beetje zonde om de orginele kappen te gaan spuiten maar de lak en stickers zijn voortaan gaar.

Verder heb ik 0 verstand van brommers/opknappen dus zou fijn zijn als ik her en der wat hulp of tips kan krijgen.

Ik hoop dat er hier wat wallaroofans zitten :s)

Punten die ik wil gaan aanpakken

* uitlaatje opknappen
* kappen spuiten
* carterkap stralen
* velgen stralen
* hier en daar wat nieuwe onderdelen

Heb helaas maar 1 foto zoals hij er nu bij staat

Zal geen heel rap project worden omdat ik alleen in de weekeinden tijd zal hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door Urnotindangr op 17-09-2015 21:09:10 ]
pi_156181565
Vandaag bezig geweest met het uitlaatje.

Bij de cilinder helemaal rot en de bochtjes vervangen door rvs bochtjes.

Roest verwijdert, gestraald en getrommelt.

Voor

Na het stralen

Na het trommelen

Ook demper was gaar, eentje van rvs nagemaakt.

Resultaat mag er zijn vind ik zelf
pi_156182774
ziet er goed uit, alleen die opgelaste stukken op de vernauwing zou ik wel op een andere manier maken.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_156182973
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:29 schreef densmee het volgende:
ziet er goed uit, alleen die opgelaste stukken op de vernauwing zou ik wel op een andere manier maken.
Je bedoelt die bij de demper?
Dat is gewoon orgineel.
  donderdag 17 september 2015 @ 22:47:37 #5
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_156185653
Precies, dat is origineel en moet je zeker laten zitten.
Heb hier nog een Proma LowBoy bij de oud ijzer bult liggen die afgescheurd is bij de demper.
Opzich zonde, het is een zeldzaam en goed uitlaatje, met een leuke vorm. Helaas is hij wel erg hoogtoerig dus niet voor deze tijd weggelegd (ivm snelheid boetes etc)

Dempertje is mooi!

Ben benieuwd hiernaar :)
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_156185878
Ik lees dit...

quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 22:37 schreef Urnotindangr het volgende:
Verder heb ik 0 verstand van brommers/opknappen dus zou fijn zijn als ik her en der wat hulp of tips kan krijgen.
ik scroll verder.. last 'ie even een nieuwe uitlaat in elkaar! :D
pi_156186018
quote:
7s.gif Op donderdag 17 september 2015 22:47 schreef -Richard- het volgende:
Precies, dat is origineel en moet je zeker laten zitten.
Heb hier nog een Proma LowBoy bij de oud ijzer bult liggen die afgescheurd is bij de demper.
Opzich zonde, het is een zeldzaam en goed uitlaatje, met een leuke vorm. Helaas is hij wel erg hoogtoerig dus niet voor deze tijd weggelegd (ivm snelheid boetes etc)

Dempertje is mooi!

Ben benieuwd hiernaar :)
Ik gebruik hem amper voor werk en waar ik woon kom je weinig politie tegen. Ik weet dat er een 70cc en een 17,5 carb onder ligt. Rijd netjes 65-70 en trekt goed door nooit iets aan geweest ook.
pi_156186090
quote:
2s.gif Op donderdag 17 september 2015 22:53 schreef Nemephis het volgende:
Ik lees dit...

[..]

ik scroll verder.. last 'ie even een nieuwe uitlaat in elkaar! :D
Ben tiglasser :7 heeft verder weinig met brommers te maken. *)
pi_156186393
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 23:00 schreef Urnotindangr het volgende:

[..]

Ik hou het in gedachten als ik nog eens een leuke uitlaat voor mijn brommer nodig heb ;)

quote:
Vind het alleen een beetje zonde om de orginele kappen te gaan spuiten maar de lak en stickers zijn voortaan gaar.
quote:
Stickers op lak / verf verwijderen

Stickers die op lak of verf zitten, moet u voorzichtiger verwijderen. De lak eronder willen we niet of zo min mogelijk beschadigen natuurlijk. De echt goede methode hiervoor is gewoon weer de föhn gebruiken en de stickers warm maken. Met de nagel een hoekje los pulken en trekken. Hoe warmer, hoe makkelijker het zal gaan. Niet te warm maken, want dan word de sticker weer te dun en zacht en scheurt deze heel makkelijk.

Een andere optie zou het gebruik van een caramelschijf zijn. Dit is een schijf die past in een haakse slijptol en is verkrijgbaar bij vele doe-het-zelf zaken.
Door de sticker in contact te laten komen met deze caramelschijf, verpulverd de sticker. Het geeft ontzettend veel stof dat ook nog eens heel statisch geladen is. Dus het zit overal tussen in overal in.
Voordeel is dat het verwijderen van grote stickers of juist heel veel stickers, ontzettend snel gaat. Nadeel is dat men moet opletten dat er geen krassen in de ondergrond gezet worden en dat de ondergrond niet verbrand door de hitte van de sneldraaiende schijf.
bron
  donderdag 17 september 2015 @ 23:20:27 #10
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_156186743
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 23:00 schreef Urnotindangr het volgende:

[..]

zit er wel geluiddempend materiaal in je demper?
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_156201533
quote:
2s.gif Op donderdag 17 september 2015 23:09 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Ik hou het in gedachten als ik nog eens een leuke uitlaat voor mijn brommer nodig heb ;)

[..]

[..]

bron
Thanks ^O^
pi_156201547
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 23:20 schreef lipje het volgende:

[..]

zit er wel geluiddempend materiaal in je demper?
Nog niet maar hij is via de boutjes open te maken.
pi_156201550
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2015 17:14 schreef Urnotindangr het volgende:

[..]

Thanks ^O^
You're welcome!

Ik zou het eerst met een fohn proberen.
pi_156222163
Ben opzoek naar een kap, heb gereageerd op Mp en 2dehands.be maar geen mens die mijn emails beantwoord.

Iemand die weet ofdat dit netjes te repareren is? Stukje heb ik niet meer.

pi_156245472
Vandaag mijn blokje weer netjes gemaakt, was zwart gespoten net als de carterdeksel. Zag er niet meer uit.

Morge de deksels stralen en trommelen, deze laat ik zo, komt geen lak meer op. Helaas dat er een boutgat is afgebroken.

Net zoals dat mijn gashandvat nog minimaal vast zal, had niet lang meer geduurt voordat ik ergens stil zou staan.

pi_156246345
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2015 16:25 schreef Urnotindangr het volgende:
Ben opzoek naar een kap, heb gereageerd op Mp en 2dehands.be maar geen mens die mijn emails beantwoord.

Iemand die weet ofdat dit netjes te repareren is? Stukje heb ik niet meer.

[ afbeelding ]
Ik zou een plaatje Evergreen kopen (een plaat plastic, bij een modelbouwwinkel) wat je er overheen kan lijmen. Je zult het wel een beetje blijven zien maar als je het netjes afwerkt en het in kleur spuit zal het amper opvallen.
pi_156247030
quote:
2s.gif Op zondag 20 september 2015 16:50 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Ik zou een plaatje Evergreen kopen (een plaat plastic, bij een modelbouwwinkel) wat je er overheen kan lijmen. Je zult het wel een beetje blijven zien maar als je het netjes afwerkt en het in kleur spuit zal het amper opvallen.
Heb eindelijk een reactie terug van iemand, hoop dat het iets word, anders hou ik dat in gedachten.
pi_156247063
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2015 17:23 schreef Urnotindangr het volgende:

[..]

Heb eindelijk een reactie terug van iemand, hoop dat het iets word, anders hou ik dat in gedachten.
Als dat niks wordt kun je ook nog bromfietssloperijen een mailtje sturen of ze die kappen hebben.
pi_156247708
Klopt, heb er 1 gevonden, die vraagd 65¤ voor 1 kap. :N
pi_156247953
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2015 17:56 schreef Urnotindangr het volgende:
Klopt, heb er 1 gevonden, die vraagd 65¤ voor 1 kap. :N
Die is ook niet goed wijs met zo'n vraagprijs 8)7
Even verder zoeken dan maar.
pi_156282622
Carterkappen weer netjes gemaakt weer eerst gestraalt daarna getrommelt. volgende stap is de wielen netjes maken, dat zal een minder fijn klusje worden.

Stralen.

Trommelen.

dinsdag 22 september 2015 @ 14:10:33 #22
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_156295890
^O^

Voor het mooie nog even een paar blanke lak lagen er over om de getrommelde look te conserveren ?
pi_156296103
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2015 21:51 schreef Urnotindangr het volgende:
.. daarna getrommelt.
:? wat is dat?

mooi resultaat in ieder geval :Y
  dinsdag 22 september 2015 @ 14:21:43 #24
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_156296171
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 september 2015 14:18 schreef Nemephis het volgende:

[..]

:? wat is dat?

mooi resultaat in ieder geval :Y
In a nutshell: Trommelen is in een grindbak gooien met slijpmiddel en dan ronddraaien en wachten tot het mooi is. ;)

http://www.deploegtechniek.nl/trommelen/wat-is-trommelen
pi_156296839
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 september 2015 14:21 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

In a nutshell: Trommelen is in een grindbak gooien met slijpmiddel en dan ronddraaien en wachten tot het mooi is. ;)

http://www.deploegtechniek.nl/trommelen/wat-is-trommelen
Ach ja dat ken ik ook wel, heb zelf nota bene wel eens van die kegeltjes daarvoor moeten bestellen 8)7
pi_156306170
Wat tjabbo zegt idd, alleen draait hij bij ons niet maar schut flink op en neer.

Na het stralen is het oppervlakte vrij ruw, door te trommelen word het weet mooi glad en glanzender.

Beetje blanke lak erover idd.

Ga ook de wielen proberen te trommelen maar die bak is niet diep/groot genoeg. Ff kijken ofdat ik er iets over kan maken waar ik het wiel aan kan bevestigen en dan stuk voor stuk, steeds een beetje doordraaien.
pi_156347273
Zaterdag kan ik een wallaroo gratis ophalen, die ga ik voor de kappen en onderdelen gebruiken.

Hopen dat wat ik nodig heb kwa kappen nog heel is. Wel eem takke eind rijen maargoed.

pi_156397232
Doe je dat stralen en trommelen gewoon thuis of heb je daar een adresje voor? ^O^.
  zaterdag 26 september 2015 @ 13:30:25 #29
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_156397840
Wordt netjes _O_

Altijd al een straalkast willen hebben, de pest is alleen dat zo'n ding nooit groot genoeg is :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 26 september 2015 @ 16:50:10 #30
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_156401227
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2015 13:30 schreef Sounddragon het volgende:
Wordt netjes _O_

Altijd al een straalkast willen hebben, de pest is alleen dat zo'n ding nooit groot genoeg is :+
je hebt ook van die mobiele installaties O-)
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  zaterdag 26 september 2015 @ 18:35:38 #31
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_156403117
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 september 2015 16:50 schreef lipje het volgende:

[..]

je hebt ook van die mobiele installaties O-)
op mijn werksite heb je de firma Peeters.. Kunnen alleen weinig onder de 700 bar (dat is met alles dicht en stationair draaiende pomp).. Kunnen je velgjes vaak niet tegen :X O-)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_156405895
Vandaag de gratis wallaroo opgehaald, helaas ook de kap die ik zelf ook kapot heb een stukje eraf. Maar heb wel het bijbehorend stukje dus dat kan ik mischien fixen.

Hij kreeg hem niet meer gestart, thuis een keer remreiniger in dan carburateur gespoten 5x kicken en rijden maar.

Ook echt bijna alle kappen gescheurd. Heb iig de koplamp, achterlichtkapje koelkap en gashandvat alvast eraf gehaald om te gebruiken. Zal vast nog wel meer tegenkomen wat ik ga gebruiken.

quote:
14s.gif Op zaterdag 26 september 2015 12:54 schreef Anne het volgende:
Doe je dat stralen en trommelen gewoon thuis of heb je daar een adresje voor? ^O^.
Doe ik zelf op mijn werk.
pi_156425244
Vandaag de eerste kap geschuurt, wat een pokkewerk :'( is ook dat ik dit voor het eerst doe dus weet niet hoe kaal het moet zijn.

Buddybak omgezet bij mij zat er een groot gat onderin.

Liggen al flink uit elkaar, als ik ze maar weer in elkaar krijg. Maar dat komt vast goed.

zondag 27 september 2015 @ 18:29:30 #34
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_156427006
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2015 17:14 schreef Urnotindangr het volgende:
Vandaag de eerste kap geschuurt, wat een pokkewerk :'( is ook dat ik dit voor het eerst doe dus weet niet hoe kaal het moet zijn.

Alle oppervlakken moeten zijn 'aangeschuurd' voor de hechting, en je mag nergens overgangetjes voelen naar de stukjes lak die er nog zitten.. gewoon mooi glad dus, anders zie het het in je eindresultaat.. een vullende primer gebruiken en die nog eens gladschuren wil nog wel eens helpen.
pi_156430819
quote:
14s.gif Op zondag 27 september 2015 18:29 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Alle oppervlakken moeten zijn 'aangeschuurd' voor de hechting, en je mag nergens overgangetjes voelen naar de stukjes lak die er nog zitten.. gewoon mooi glad dus, anders zie het het in je eindresultaat.. een vullende primer gebruiken en die nog eens gladschuren wil nog wel eens helpen.
Ik lees overal iets anders en weet nou nog niet wat de beste manier is.

Moet ik nou eerst plastic primer gebruiken en daarna nog normale primer, of alleen als je echt tot op het kunstof zit?

Mijn andere kappen zitten nog redelijk in de lak, hoef ik deze alleen maar te schuren tot ze dof worden? En daarna plastic primer of kan ik meteen met normale primer beginnen?
  zondag 27 september 2015 @ 21:37:47 #36
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_156434781
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2015 20:18 schreef Urnotindangr het volgende:

[..]

Ik lees overal iets anders en weet nou nog niet wat de beste manier is.

Moet ik nou eerst plastic primer gebruiken en daarna nog normale primer, of alleen als je echt tot op het kunstof zit?

Mijn andere kappen zitten nog redelijk in de lak, hoef ik deze alleen maar te schuren tot ze dof worden? En daarna plastic primer of kan ik meteen met normale primer beginnen?
Kale kunstof moet je idd eerst behandelen met een primer voor kunststof, daarna een gewone primer,licht opschuren tussendoor met 400 of 600 ofzo, als je een laklaag opschuurt kun je er in principe meteen overheen mits je weet wat voor soort lak het is.. plastic kappen zoals voor scooters worden in de mal al op kleur gezet, en zijn 2 componenten, daar kun je zo overheen als ze echt mooi zijn nog.. Ik zelf, zou ze alsnog eerst in de (gewone) primer zetten, just to be sure.
pi_156480025
Bedankt sounddragon.

nog ff afwachten ofdat ik dit jaar nog ga spuiten ivm tijd en de winter komt er weer aan.

Gisteren nog een zadel gekocht, ziet er nog top uit!

dinsdag 29 september 2015 @ 21:31:15 #38
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_156482799
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 20:05 schreef Urnotindangr het volgende:
Bedankt sounddragon.

nog ff afwachten ofdat ik dit jaar nog ga spuiten ivm tijd en de winter komt er weer aan.

Gisteren nog een zadel gekocht, ziet er nog top uit!

[ afbeelding ]
YW.

Zou het wel doen, liefst zsm ivbm vochtigheid en drogen enzo.
Bijzonder kleurtje dat zadel..
pi_156484232
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 21:31 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

YW.

Zou het wel doen, liefst zsm ivbm vochtigheid en drogen enzo.
Bijzonder kleurtje dat zadel..
Ik heb pas 1 kap geschuurd en weinig tijd verder. ben bang dat ik het niet meer ga halen voordat de winter er is dus stel ik het liever uit naar het voorjaar, want wil het wel goed doen.

De mooiste wallaroos zijn voor mij die met de felste kleuren, past dit zadel goed bij. Zadelkleur komt bij onderstaande foto beter uit, mijne is genomen savond met flitser.

Kwa kleurstelling wil ik zoiets ongeveer gaan doen.

vrijdag 2 oktober 2015 @ 00:38:44 #40
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_156539142
Leuk zo'n wallaroo, heb er ook nog eentje gehad vroeger O+
Life's like music, get the rhythm..
pi_156543270
Zit nou te twijfelen om het te laten spuiten door iemand die dit (semi)professioneel kan doen. Alleen nog niemand gevonden. Bij autoschadebedrijfjes zal je wel de hoofdprijs moeten betalen.
pi_156601657
Ben over de helft met het schuren van de kappen, heb ze tot k400 geschuurd is dit genoeg? Na de primer nog ff keer met 600 of moet je echt helemaal tot 1000 gaan?

Heb de glans helemaal weggeschuurd

Van de week nog even een linkerzijkap ophalen dan heb ik ze weer allemaal heel en compleet.
pi_156603461
Je pakt het goed aan, maar die spuiter weet jou toch wel te vertellen wat je moet doen qua schuren
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_156604882
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 20:35 schreef densmee het volgende:
Je pakt het goed aan, maar die spuiter weet jou toch wel te vertellen wat je moet doen qua schuren
Ik heb nog geen spuiter gevonden, liefst iemand die dit thuis kan doen voor een mooie prijs.

Anders ga ik toch maar zelf aan de slag.
pi_156637534
Zadel nog gemonteerd en de remdelen weer mooi gemaakt, alleen nog het voorwiel dan zijn alle alluminium onderdelen klaar en kunnen ze in de blanke lak.

pi_156741845
Vandaag bezig geweest met blankelak
2k uit een spuitbusje. alles ziet er redelijk strak uit.

Wilde ik de remdelen terugmonteren die ik van de donor had gehaald,omdat deze er een stuk netter uit zagen krijg ik de stuurkap niet meer op zijn plaats.

Er zitten 2 gaatjes onder in het stuur waar de palletjes die aan de remdelen zitten in moeten vallen.

om ze op zijn plek te houden, dus kan eigenlijk niet fout

Bij de remdelen die erop zaten waren deze er ook afgebroken/gehaald, waarschijnlijk met een reden dus

Scheelt meer dan een centimer, waarschijnlijk stuur krom?

Morge ff testen op mijn donorwallaroo
pi_156924144
Stuur overgezet en alles past gelukkig weer. Vandaag ook alles geschuurt dus kan binnenkort gespoten worden.

Bandjes nog ergens terug erop laten leggen, krijg ik zelf niet voor elkaar zonder ze te beschadigen.
pi_157084452
Weer een stukje verder.

Voorvork weer mooit zwart gespoten, op het stuur zit weer alles op zijn plek.

Gisteren ff met wat moeite de bandjes om de velg gelegd en weer alles teruggemonteerd.

Ook de koelkappen zitten weer netjes op hun plek. Alleen de uitlaat nog in de hittebestendigde lak en kappen spuiten.

pi_157215239
Uitlaatje weer voor het eerst gemonteerd, zelfgemaakte demper maakt nog teveel herrie. Ff aanpassen nog dus
pi_157217895
Hoe heb je die demper gemaakt?
pi_157257694
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2015 01:52 schreef Randy_S het volgende:
Hoe heb je die demper gemaakt?
Ongeveer zoals op de afbeelding.

Vandaag extra gaatjes bij geboord om beter te dempen wil ik luisteren krijg ik hem niet gestart. Gisteren nog mee gereden en niks aan de hand

Nou ben ik eruit dat hij niet meer vonkt, 2 bougies geprobeerd en 2 verschillende bobines maar hij vonkt niet.

Dus ik zit ff vast met wat het kan zijn.

[ Bericht 5% gewijzigd door Urnotindangr op 01-11-2015 21:53:43 ]
pi_157681232
Alweer goed opgeschoten en bijna klaar.

Startprobleem was een kapotte cdi.

Uitlaatje de lasnaden nog blauw gemaakt en alle kappen heb ik ondertussen gespoten.

Nog een aantal kappen terugmonteren. En hij is af.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 22:50:05 #53
335470 Urnotindangr
urnotindangr
pi_162167049
Om het nog maar even aftesluiten, nog een aantal aanpassingen gedaan en klaar voor de zomer.

Heel verschil

vrijdag 13 mei 2016 @ 23:44:53 #54
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_162169046
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 22:50 schreef Urnotindangr het volgende:
Om het nog maar even aftesluiten, nog een aantal aanpassingen gedaan en klaar voor de zomer.

[ afbeelding ]

Heel verschil

[ afbeelding ]
'aantal aanpassingen', right :7

Ik zie:

- Je pimp zelfbouw uitlaatje is weg ;(
- Wielen wit gespoten
- Stickerset
- zadel
- Stuurkap

Ongeveer 80% van wat de looks bepaalt _O-

Hij is mooi geworden man, het blijft een Walledinges, maar tis op zeker een heel mooie _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')