http://www.telegraaf.nl/b(...)ook_bij_Jumbo__.htmlquote:'Ook witte pieten op verpakkingen bij Jumbo'
HILVERSUM -
In reclames en op verpakkingen van supermarktketen Jumbo zijn dit jaar zowel zwarte als witte pieten te zien. Het bedrijf wilde zich vorig jaar nog niet mengen in de discussie over het uiterlijk van Piet, maar vindt dat het daar nu wel tijd voor is. "Jumbo is er voor iedereen. We beschouwen het sinterklaasfeest als het leukste feest van het jaar voor onze kinderen. In de discussie rond Zwarte Piet lijkt het moeilijk een oplossing te vinden waarmee iedereen tevreden is", zegt een woordvoerder woensdag tegen RTL Nieuws.
Jumbo zegt de lijn van het Sinterklaasjournaal te willen volgen. De NTR, dat het programma uitzendt, speelde vorig jaar in op de discussie door een blanke piet in opleiding door de schoorsteen te laten komen en daardoor een klein beetje zwarter was geworden. In het Sinterklaasjournaal waren ook traditionele zwarte pieten te zien.
Albert Heijn besloot vorig jaar om Piet alleen nog op snoepgoed te tonen, en niet meer op decoraties of in reclamefolders. Die supermarktketen zei toen dat het "niet doof wil zijn voor het maatschappelijk debat rond Zwarte Piet".
In augustus oordeelde een VN-comité dat optreedt tegen rassendiscriminatie dat de Nederlandse overheid actief de stereotypen moet bestrijden die aan het personage Zwarte Piet vastzitten. Daarbij gaat het bijvoorbeeld om kenmerken die mensen kunnen doen denken aan het slavernijverleden.
Ik ervaar het weer als uitermate kwetsend dat eigen dingen uit onze cultuur, waar ik fijne jeugdherinneringen aan heb, plotseling bestempeld worden als 'fout'. En dat mensen die hier ongevraagd een uitkering komen trekken het voortouw hier in voeren.quote:Op woensdag 16 september 2015 20:35 schreef ulq het volgende:
Ik snap echt niet dat er mensen zijn die hier mee zitten. Al zijn het vooral PVV-stemmers die erg tegen de ''anti-zwartepiet'ers'' zijn. Als een hoop mensen zo'n zwarte piet als kwetsend ervaren dan lijkt het me een prima idee om hem te 'vervangen'.
Stapje bij beetje. Volgend jaar niet meer bij de intocht, het jaar daarop niet meer op school.quote:Op woensdag 16 september 2015 20:38 schreef karton2 het volgende:
Zo'n winkel maakt natuurlijk het feest niet. Dat doen Nederlanders nog altijd zelf. Gewoon laten gaan dus.
Ja, jij lijdt er erg onder dat er toevallig geen zwarte piet op de verpakking van de jumbo staat? Denk het niet. Volgens mij is het vooral een principekwestie die voorkomt uit ergernis aan 'buitenlanders'.quote:Op woensdag 16 september 2015 20:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik ervaar het weer als uitermate kwetsend dat eigen dingen uit onze cultuur, waar ik fijne jeugdherinneringen aan heb, plotseling bestempeld worden als 'fout'. En dat mensen die hier ongevraagd een uitkering komen trekken het voortouw hier in voeren.
mensen en tijden veranderen. leef ermee.quote:Op woensdag 16 september 2015 20:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik ervaar het weer als uitermate kwetsend dat eigen dingen uit onze cultuur, waar ik fijne jeugdherinneringen aan heb, plotseling bestempeld worden als 'fout'. En dat mensen die hier ongevraagd een uitkering komen trekken het voortouw hier in voeren.
Waar moeten we de boodschappen nu nog doen?quote:Op woensdag 16 september 2015 20:36 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Weer een bedrijf dat zwicht voor een stelletje kneuzen.
Het is geen mongoloïde knecht. Het is een vrolijke vriend en helper.quote:Op woensdag 16 september 2015 20:40 schreef Adames het volgende:
[..]
mensen en tijden veranderen. leef ermee.
een zwarte man als mongoloïde knecht neerzetten is nogal vreemd
Zal mij een rotzorg zijn verder. Ga altijd naar AH.quote:Op woensdag 16 september 2015 20:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Waar moeten we de boodschappen nu nog doen?
Vorig jaar heb ik tijdens de feestdagen de AH geboycot. Waar moet ik aankomende feestdagen mijn boodschappen halen?quote:Op woensdag 16 september 2015 20:43 schreef Kaneelstokje het volgende:
Weer een winkel waar ik niet hoef te komen dus.
Kun je je voorstellen dat jij naar pak hem beet Egypte gaat, daar een huis en een uitkering eist en vervolgens gaat demonstreren dat een geliefde traditie veranderen omdat jij die niet leuk vind? Je wordt aan je ballen opgehangen (en terecht!)quote:Op woensdag 16 september 2015 20:41 schreef Revolution-NL het volgende:
Weg met ons [ afbeelding ]. Alles om de gelukzoekers tevreden te stellen
Lidlquote:Op woensdag 16 september 2015 20:44 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Vorig jaar heb ik tijdens de feestdagen de AH geboycot. Waar moet ik aankomende feestdagen mijn boodschappen halen?
Mooi voorbeeld van een dictatuur van de minderheid.quote:Op woensdag 16 september 2015 20:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)ook_bij_Jumbo__.html
Zo zie je dat een kleine, vastberaden lobby van een paar 'Nederlanders' op termijn toch zijn zin door kan drukken. Als ze maar hard genoeg drukken. Of er nu 4 of 8 miljoen Nederlanders de 'Pietietie' tekenen, als het er op aan komt wordt er toch geluisterd naar Quinsy G. en zijn rebellenclub.
Bij de Poolse superquote:Op woensdag 16 september 2015 20:44 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Vorig jaar heb ik tijdens de feestdagen de AH geboycot. Waar moet ik aankomende feestdagen mijn boodschappen halen?
Hoewel je misschien een punt hebt, is elke aandacht hiervoor absurd overdreven.quote:Op woensdag 16 september 2015 20:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
haha madquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |