abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156358381
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 02:20 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Het had vast gescheeld als je niet eerst tegenstrijdig gedrag had vertoond om dan lekker door te laten sudderen tijdens negeren. En dan te bedenken dat je dus niet alleen voor excuus ter afsluiting ging. Het een zeggen, maar het ander doen en dan stiekem meer willen is geen beste tactiek..

[..]

Dat merk je al, kom op hoor. Het zat al niet goed, anders had zij niet zo een wantrouwen dat jij weer liep te kutten, waarna jij weer bevestiging moet op oud zeer. Niet realistisch om op korte termijn fatsoenlijk aan jezelf te werken als jullie dat oude patroon niet los kunnen laten en dat zou je qua inzicht al beter moeten weten. Maar hier komt de echte motivatie naar boven en dat is dat je haar terug wil. Je wil eigenlijk geen afstand, te confronterend wellicht..

Maar goed, je kan shizzle niet zo van anderen af laten hangen man. Je moet dingen doen, omdat je dat wil en niet als een soort manipulatie om de ander te laten doen wat jij wil. Wees in ieder geval voor jezelf eerlijk in wat je wil en handel daar dan ook naar. Probeer dat zonder al teveel verwachtingen van een ander te doen. Als je boos bent, zeg dat dan op normale wijze. Laat het niet in stilte overkoken om je dan vervolgens af te reageren om maar een reactie bij de ander los te krijgen. Je kan andere mensen niet sturen, moet je ook niet willen. Weet wat je echt wil, doe je ding en geef de ander de ruimte om daarop te reageren. Verschillen ga je altijd houden, maar als je de ander, om wie je zegt veel te geven, niet halverwege tegemoet wil komen zit je wellicht niet op de juiste tijd bij de juiste persoon. Elkaar tegemoet komen doe je door te praten en in te leven in de ander, omdat het een soort team work is. Niet dat jij x denkt te moeten doen om y te krijgen als een soort spelletje omdat je gewoon niet straight up kan zeggen wat je wil en te bang bent om de ander de ruimte te geven daar zelf afwegingen in te maken. Je wil geloven dat iemand echt voor jou kiest en gaat, dat gaat pas geloofwaardig zijn als jij oprecht doet en de ander de ruimte geeft om keuzes te maken zonder dat je daar conclusies uit trekt die je hoogstpersoonlijk niet anders dan op jezelf meent te moeten kunnen betrekken.

Als jij sterker in je schoenen staat, dan wordt je niet zo onzeker van een ruzietje. Dan is het makkelijker los laten, omdat je erop kan vertrouwen dat je goed gehandeld hebt en als zij daar niet mee kan dealen, dan is het pech. Dan hoef je geen extra energie te steken in het hernieuwen van het contact, of het nou is omdat de afstand te confronterend is of omdat je haar terug meent te moeten kwetsen zoals ze dat bij jou al dan niet bewust gedaan zou hebben, jij gelijk moet krijgen of whatever. Dat is het punt dat jij jezelf niet hoeft te verliezen in een ander en dat is een veel beter uitgangspunt voor een volgende relatiepoging..
Heb 't contact per vandaag verbroken voor een tijd(je), dit haar uitgelegd en gevraagd of ze nog wat wou sturen als ze het had gelezen, nou ze had het gelezen dus nu is het ff klaar. Wat raad je nu aan?
pi_156358489
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 21:03 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Heb 't contact per vandaag verbroken voor een tijd(je), dit haar uitgelegd en gevraagd of ze nog wat wou sturen als ze het had gelezen, nou ze had het gelezen dus nu is het ff klaar. Wat raad je nu aan?
Aan jezelf werken. Wat heb je nodig om zelfverzekerder te worden? Dat je niet zo afhankelijk bent van keuzes afdwingen om je geliefd en belangrijk of zelfs de belangrijkste voor je partner te moeten voelen enzo?
pi_156358799
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 21:06 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Aan jezelf werken. Wat heb je nodig om zelfverzekerder te worden? Dat je niet zo afhankelijk bent van keuzes afdwingen om je geliefd en belangrijk of zelfs de belangrijkste voor je partner te moeten voelen enzo?
Ja waar word ik zelfverzekerd van pff. Van een goeie gymsessie, weetikveel.
pi_156358885
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 21:16 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Ja waar word ik zelfverzekerd van pff. Van een goeie gymsessie, weetikveel.
Heb je een vast schema waar je trouw aan bleef, ook tijdens je verkering?
pi_156358947
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 21:18 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Heb je een vast schema waar je trouw aan bleef, ook tijdens je verkering?
Ja heb een schema, bleef alleen niet trouw tijdens de verkering :')
pi_156359055
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 21:20 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Ja heb een schema, bleef alleen niet trouw tijdens de verkering :')
Dat lijkt me dan een mooi stukje om aan te beginnen. En meer zelfverzekerd en iets wat je voor jezelf doet en blijft doen. Als je zelf dit soort dingen blijft doen, dan begrijp je misschien ook wat beter dat het niet een kwestie is van alles voor een ander op moeten geven om daar liefde aan af te meten enzo. De ander krijgt ook automatisch wat meer ruimte als je dit soort dingen voor jezelf blijft doen..
pi_156359099
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 21:23 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Dat lijkt me dan een mooi stukje om aan te beginnen. En meer zelfverzekerd en iets wat je voor jezelf doet en blijft doen. Als je zelf dit soort dingen blijft doen, dan begrijp je misschien ook wat beter dat het niet een kwestie is van alles voor een ander op moeten geven om daar liefde aan af te meten enzo. De ander krijgt ook automatisch wat meer ruimte als je dit dingen voor jezelf blijft doen..
Dat had ik ook voorgenomen, lukte alleen niet echt. Toen ze op vakantie was ging ik wel netjes 3x in de week en had ik er ook echt zin in. Toen ze terug was had ik snel iets van mwa dan ga ik ff een weekje niet ofzo
pi_156359140
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 21:25 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Dat had ik ook voorgenomen, lukte alleen niet echt. Toen ze op vakantie was ging ik wel netjes 3x in de week en had ik er ook echt zin in. Toen ze terug was had ik snel iets van mwa dan ga ik ff een weekje niet ofzo
En de tijd die je overhield door niet te gaan fitnessen, wat deed je daarmee?
pi_156359186
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 21:26 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

En de tijd die je overhield door niet te gaan fitnessen, wat deed je daarmee?
Zat ik bij haar>zij bij mij /praatte met haar
pi_156359263
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 21:27 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Zat ik bij haar>zij bij mij /praatte met haar
Het goede gevoel wat je kreeg door te fitnessen, moest je nu uit contact met haar halen?
En wat als zij iets anders te doen had?
pi_156359447
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 21:30 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Het goede gevoel wat je kreeg door te fitnessen, moest je nu uit contact met haar halen?
En wat als zij iets anders te doen had?
Het is niet dat ik het goede gevoel miste, alleen ik zat liever bij haar dan dat ik eerder weg ging om te sporten. en dat was fout.

Als zij wat anders te doen had ja.. appen/serie kijken zoiets
pi_156359550
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 21:35 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Het is niet dat ik het goede gevoel miste, alleen ik zat liever bij haar dan dat ik eerder weg ging om te sporten. en dat was fout.
Waarom vindt je dat nu wel fout?
En als je dat goede gevoel niet miste, waar ging het dan mis dat jij haar voor het blok meende te moeten zetten?

quote:
Als zij wat anders te doen had ja.. appen/serie kijken zoiets
Eigenlijk een beetje passief, alsof je op haar aan het wachten was ofzo?
pi_156359738
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 21:37 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Waarom vindt je dat nu wel fout?
En als je dat goede gevoel niet miste, waar ging het dan mis dat jij haar voor het blok meende te moeten zetten?

[..]

Eigenlijk een beetje passief, alsof je op haar aan het wachten was ofzo?
Het was fout omdat ik m'n vrije tijd allemaal op haar richtte, ik probeerde ook zoveel mogelijk van huis te zijn vanwege bepaalde redenen, en omdat ik al mijn vrije tijd op haar richtte, had zij automatisch hetzelfde probleem.

Ik zette haar voor 't blok doordat ik niet wou dat zij weg ging.

En ja dat was inderdaad het geval.
pi_156359935
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 21:42 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Het was fout omdat ik m'n vrije tijd allemaal op haar richtte, ik probeerde ook zoveel mogelijk van huis te zijn vanwege bepaalde redenen, en omdat ik al mijn vrije tijd op haar richtte, had zij automatisch hetzelfde probleem. [

Ik zette haar voor 't blok doordat ik niet wou dat zij weg ging.
Daarom dus het advies om een tijdje alleen te blijven en een leven buiten een relatie om op te bouwen. Natuurlijk lever je wat tijd in als je weer in een relatie stapt, maar daarom dus ook het advies om dingen voor jezelf te doen en waar je je beter door voelt enzo. Als je daar meer balans in hebt en beter in je vel zit, dan heb je hopelijk ook meer begrip dat niet alles zal gaan zoals je wil en dat je niet het enige in haar leven bent. Dat is het leven in het algemeen zeg maar en niet omdat iemand niet genoeg van je houdt en je bewijs moet blijven vragen in zo een vorm. Die balans kun je beter bewaren als je dingen in je leven hebt en houdt buiten je verkering om.
pi_156360120
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 21:48 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Daarom dus het advies om een tijdje alleen te blijven en een leven buiten een relatie om op te bouwen. Natuurlijk lever je wat tijd in als je weer in een relatie stapt, maar daarom dus ook het advies om dingen voor jezelf te doen en waar je je beter door voelt enzo. Als je daar meer balans in hebt en beter in je vel zit, dan heb je hopelijk ook meer begrip dat niet alles zal gaan zoals je wil en dat je niet het enige in haar leven bent. Dat is het leven in het algemeen zeg maar en niet omdat iemand niet genoeg van je houdt en je bewijs moet blijven vragen in zo een vorm. Die balans kun je beter bewaren als je dingen in je leven hebt en houdt buiten je verkering om.
En je denkt dat dat de oorsprong van 't probleem is?
pi_156360455
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 21:53 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

En je denkt dat dat de oorsprong van 't probleem is?
Nee, ik denk meer dat je hier praktisch een en ander mee kan doen. Vanuit mijn positie is het moeilijk oordelen wat nou precies de wortel van het probleem is en het is sowieso belangrijk om daar zelf nog eens over na te denken. Jij moet het immers gaan doen.
Wie weet als je eenmaal in een eigen ritme zit en dat niet opgeeft in een volgende relatie, is alles dikke prima. Verval je toch weer in je oude patroon, dan speelt er kennelijk meer dan alleen de motivatie om je eigen leven te (willen) houden en de ander verantwoordelijk te maken voor een stuk eigenwaarde enzo. Er is denk ik geen quick fix, het is een ontwikkelingsproces enzo..
pi_156360663
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 22:00 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Nee, ik denk meer dat je hier praktisch een en ander mee kan doen. Vanuit mijn positie is het moeilijk oordelen wat nou precies de wortel van het probleem is en het is sowieso belangrijk om daar zelf nog eens over na te denken. Jij moet het immers gaan doen.
Wie weet als je eenmaal in een eigen ritme zit en dat niet opgeeft in een volgende relatie, is alles dikke prima. Verval je toch weer in je oude patroon, dan speelt er kennelijk meer dan alleen de motivatie om je eigen leven te (willen) houden en de ander verantwoordelijk te maken voor een stuk eigenwaarde enzo. Er is denk ik geen quick fix, het is een ontwikkelingsproces enzo..
Uhu, het was niet alleen dingen kwa tijd hoor, zijn meer dingen gebeurd, maar ik denk wel dat de factor TIJD de kern van het grootste probleem was. Ook domme dingen gedaan die gewoon makkelijk voorkomen hadden kunnen worden, maarja.
pi_156360764
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 22:06 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Uhu, het was niet alleen dingen kwa tijd hoor, zijn meer dingen gebeurd, maar ik denk wel dat de factor TIJD de kern van het grootste probleem was. Ook domme dingen gedaan die gewoon makkelijk voorkomen hadden kunnen worden, maarja.
Ik denk dat het meer een gebrek aan (je) basis is, waardoor je zo met de tijd en bepaalde dingen omging. Misschien los je dat op met een eigen leven opbouwen en daaraan vasthouden, misschien niet. Only one way to find out..
pi_156360923
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 22:08 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Ik denk dat het meer een gebrek aan (je) basis is, waardoor je zo met de tijd en bepaalde dingen omging. Misschien los je dat op met een eigen leven opbouwen en daaraan vasthouden, misschien niet. Only one way to find out..
True, dan nog iets waar ik mee te kampen heb.

Als ik haar zie of zeg maar dat ik haar tegenkom en hoi moet gaan zeggen heb ik vaak een soort vluchtgevoel, dat ik zo snel mogelijk weg moet komen daar, dat is best raar want ik kom juist met de intentie om rustig te doen.
pi_156361091
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 22:12 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

True, dan nog iets waar ik mee te kampen heb.

Als ik haar zie of zeg maar dat ik haar tegenkom en hoi moet gaan zeggen heb ik vaak een soort vluchtgevoel, dat ik zo snel mogelijk weg moet komen daar, dat is best raar want ik kom juist met de intentie om rustig te doen.
Waarom die onrust dan? Wil je haar geen gedag zeggen? Ben je bang dat zij niets terug zegt of boos wordt of..?
pi_156361318
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 22:17 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Waarom die onrust dan? Wil je haar geen gedag zeggen? Ben je bang dat zij niets terug zegt of boos wordt of..?
Boos wordt ja, al wil ik bijvoorbeeld iets vragen en er staan vriendinnen bij ga ik er niet op af omdat ik bang ben dat ik met een bitchy hoofd wordt aangekeken, en al kom ik in de pauze moet ze snel weer weg want natuurlijk niemand mag ons samen zien want dat is raar en dan voelt ze zich ongemakkelijk.. Een normaal gesprek zou dus nooit kunnen.
pi_156361359
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 22:17 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

En onrust gewoon vanwege de spanningen

Ik nog verliefd op haar, zij nog verliefd op mij, allebij willen dat 't niet zo gegaan zou zijn, ja dan komt er emotie uit he (of juist helemaal niet)

Miss heb ik wel dat rare gevoel omdat er dan allemaal shit door me heen gaat die ik kwijt wil of bij haar kwijt kan alleen wetende dat 't alleen bij hoi blijft ofzo, just an idea
pi_156361525
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 22:23 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Boos wordt ja, al wil ik bijvoorbeeld iets vragen en er staan vriendinnen bij ga ik er niet op af omdat ik bang ben dat ik met een bitchy hoofd wordt aangekeken, en al kom ik in de pauze moet ze snel weer weg want natuurlijk niemand mag ons samen zien want dat is raar en dan voelt ze zich ongemakkelijk.. Een normaal gesprek zou dus nooit kunnen.
Je voelt je beperkt door de angst haar boos te maken als ik het goed begrijp? Een middenweg zou kunnen zijn dat je haar gewoon appt of mailt of belt als je wat te vragen hebt. Dan kom je haar tegemoet in haar ongemak bij het live vragen, zonder dat het jou belemmert in actie te ondernemen. En je houdt iets van afstand.
Misschien kan dat ook wat rustgevender zijn voor beiden als het dan een tijdje alleen bij een normale casual hoi blijft, zonder dat er meer verwacht of gevreesd wordt..
pi_156361573
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 22:29 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Je voelt je beperkt door de angst haar boos te maken als ik het goed begrijp? Een middenweg zou kunnen zijn dat je haar gewoon appt of mailt of belt als je wat te vragen hebt. Dan kom je haar tegemoet in haar ongemak bij het live vragen, zonder dat het jou belemmert in actie te ondernemen. En je houdt iets van afstand.
Misschien kan dat ook wat rustgevender zijn voor beiden als het dan een tijdje alleen bij een normale casual hoi blijft, zonder dat er meer verwacht of gevreesd wordt..
En ik ben juist degene die helemaal niks meer serieus via app of wat dan ook wil omdat 't dan heel snel escaleert.
pi_156361659
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 22:24 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

En onrust gewoon vanwege de spanningen

Ik nog verliefd op haar, zij nog verliefd op mij, allebij willen dat 't niet zo gegaan zou zijn, ja dan komt er emotie uit he (of juist helemaal niet)
Het ligt er een beetje aan hoe je met die emoties dealt en al dan niet uit. Dat ze er zijn is vrij normaal, dus je winst ligt denk ik meer in hoe je er mee omgaat..

quote:
Miss heb ik wel dat rare gevoel omdat er dan allemaal shit door me heen gaat die ik kwijt wil of bij haar kwijt kan alleen wetende dat 't alleen bij hoi blijft ofzo, just an idea
Waarom zou je het alleen bij haar kwijt kunnen?
Heb je weleens geprobeerd het gewoon op papier te zetten? Als je het makkelijker vindt, kun je het in een briefvorm doen gericht aan haar. Als je behoefte voelt om te uiten, dan zou je dit eens een tijdje kunnen proberen zonder dat je die brieven dan ook daadwerkelijk bij haar neerlegt. Het gaat er in eerste instantie om jou en niet of zij er al dan niet iets mee wil doen toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')