FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / Verkeerd artikel gekocht online: recht op retourneren?
Nemephisdinsdag 15 september 2015 @ 17:52
Een weekje geleden heb ik een zender en ontvanger in de aanbieding gekocht bij een Nederlandse webshop. Helaas de verkeerde: Ik kocht deze omdat die in de verkeerde categorie stond in de webshop, anders had ik het niet gekocht.

Nu zei een kennis dat ik het recht heb om het terug te sturen omdat het een koop op afstand betreft. Ik heb gekeken op de site van de Consumentenbond en het lijkt daar inderdaad op. Maar het was een aanbieding, ik weet niet of dat nog van invloed is.

Kan iemand mij vertellen of ik inderdaad recht heb om het terug te sturen en om teruggave van geld te vragen?
donroycodinsdag 15 september 2015 @ 17:53
Natuurlijk.
pl4kkiedinsdag 15 september 2015 @ 17:57
Ja
nelisbdinsdag 15 september 2015 @ 17:59
Wat zegt de FAQ van de webwinkel?
Moppertdinsdag 15 september 2015 @ 18:00
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 17:52 schreef Nemephis het volgende:

Kan iemand mij vertellen of ik inderdaad recht heb om het terug te sturen en om teruggave van geld te vragen?
ja. mits het niet 1 van de uitzonderingen is zoals maatwerk heb je dat recht,.
uitverkoop of niet.
pl4kkiedinsdag 15 september 2015 @ 18:01
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 17:59 schreef nelisb het volgende:
Wat zegt de FAQ van de webwinkel?
Dat TS een topic op FOK! moest openen.
Nemephisdinsdag 15 september 2015 @ 18:04
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 17:59 schreef nelisb het volgende:
Wat zegt de FAQ van de webwinkel?
ik wilde eerst even weten wat mijn rechten zijn, vandaar dit topic.

Bedankt iedereen voor de reacties.

Vind het een beetje lullig voor de webwinkel, aan de andere kant, hadden ze het artikel maar in de goede categorie moeten zetten.
nelisbdinsdag 15 september 2015 @ 18:05
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 september 2015 18:04 schreef Nemephis het volgende:

[..]

ik wilde eerst even weten wat mijn rechten zijn, vandaar dit topic.

Bedankt iedereen voor de reacties.

Vind het een beetje lullig voor de webwinkel, aan de andere kant, hadden ze het artikel maar in de goede categorie moeten zetten.
De FAQ kon je alles vertellen over je rechten. 14 dagen retour sturen zonder opgave van reden. Volgens mij een Europese of anders een nl wet.
spijkerbroekdinsdag 15 september 2015 @ 18:29
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 17:52 schreef Nemephis het volgende:
Een weekje geleden heb ik een zender en ontvanger in de aanbieding gekocht bij een Nederlandse webshop. Helaas de verkeerde: Ik kocht deze omdat die in de verkeerde categorie stond in de webshop, anders had ik het niet gekocht.

Nu zei een kennis dat ik het recht heb om het terug te sturen omdat het een koop op afstand betreft. Ik heb gekeken op de site van de Consumentenbond en het lijkt daar inderdaad op. Maar het was een aanbieding, ik weet niet of dat nog van invloed is.

Kan iemand mij vertellen of ik inderdaad recht heb om het terug te sturen en om teruggave van geld te vragen?
Dus.. de zender heeft een zender en een ontvanger gestuurd naar de ontvanger, te weten: jij. En nu wil de ontvanger de zender en de ontvanger terug naar de zender zenden. Als je dat gedaan hebt, heeft de zender dus de zender en de ontvanger ontvangen van de ontvanger van de zender en de ontvanger. (sorry, moest even ;) )

Antwoord is idd Ja, zoals al enkele keren gezegd is.
Kapt-Ruigbaarddinsdag 15 september 2015 @ 18:42
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 17:59 schreef nelisb het volgende:
Wat zegt de FAQ van de webwinkel?
Dat maakt wat uit, omdat?
Kapt-Ruigbaarddinsdag 15 september 2015 @ 18:43
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 18:05 schreef nelisb het volgende:

[..]

De FAQ kon je alles vertellen over je rechten. 14 dagen retour sturen zonder opgave van reden. Volgens mij een Europese of anders een nl wet.
Dus als er in de FAQ stond dat je eerst een drie keer de wereld rond moest op een skippybal en het dan mocht retourneren dan klopt dat?
LastRequestdinsdag 15 september 2015 @ 18:45
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 18:42 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Dat maakt wat uit, omdat?
Ik heb het van de zomer wel gehad, ik kon artikelen niet retourneren omdat ze uit de sale kwamen en in de voorwaarden had gestaan dat het dan niet kon. Ging die dag op vakantie dus heb het maar geaccepteerd en laten zitten, maakt nu ook weinig maar uit. Maar was het dus onzin?
Nemephisdinsdag 15 september 2015 @ 18:46
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 18:29 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dus.. de zender heeft een zender en een ontvanger gestuurd naar de ontvanger, te weten: jij. En nu wil de ontvanger de zender en de ontvanger terug naar de zender zenden. Als je dat gedaan hebt, heeft de zender dus de zender en de ontvanger ontvangen van de ontvanger van de zender en de ontvanger. (sorry, moest even ;) )

Antwoord is idd Ja, zoals al enkele keren gezegd is.
:D _O-
Laat ik dat maar niet in de mail aan de winkel zetten

quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 18:43 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

Dus als er in de FAQ stond dat je eerst een drie keer de wereld rond moest op een skippybal en het dan mocht retourneren dan klopt dat?
Heb net even die FAQ nagekeken, en ze houden er wel wat andere voorwaarden op na dan die waarover de consumentenbond het heeft (7 dagen ipv 14 dagen recht op retourneren, geen verzendkosten terug).

Heb ze al een mail gestuurd waarheen ik het terug kan zenden, benieuwd naar de reactie (al verwacht ik geen rare dingen).
Kapt-Ruigbaarddinsdag 15 september 2015 @ 18:47
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 18:45 schreef LastRequest het volgende:

[..]

Ik heb het van de zomer wel gehad, ik kon artikelen niet retourneren omdat ze uit de sale kwamen en in de voorwaarden had gestaan dat het dan niet kon. Ging die dag op vakantie dus heb het maar geaccepteerd en laten zitten, maakt nu ook weinig maar uit. Maar was het dus onzin?
Ja.
LastRequestdinsdag 15 september 2015 @ 18:48
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 18:47 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Ja.
Schraal ;(
Maar goed om te weten voor een volgende keer.
hottentotdinsdag 15 september 2015 @ 19:36
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 september 2015 18:46 schreef Nemephis het volgende:

[..]

:D _O-
Laat ik dat maar niet in de mail aan de winkel zetten

[..]

Heb net even die FAQ nagekeken, en ze houden er wel wat andere voorwaarden op na dan die waarover de consumentenbond het heeft (7 dagen ipv 14 dagen recht op retourneren, geen verzendkosten terug).

Heb ze al een mail gestuurd waarheen ik het terug kan zenden, benieuwd naar de reactie (al verwacht ik geen rare dingen).
7 dagen was vroeger, zeker niet al te grote websites zijn niet zo snel met het aanpassen van dat soort gegevens. (vaak hebben ze ook geen idee hoe :P )
tombolafandinsdag 15 september 2015 @ 23:38
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 19:36 schreef hottentot het volgende:

[..]

7 dagen was vroeger, zeker niet al te grote websites zijn niet zo snel met het aanpassen van dat soort gegevens. (vaak hebben ze ook geen idee hoe :P )
Was idd vroeger 7 dagen, verzendkosten moeten ze ook wel terugbetalen dacht ik? Retourkosten terugbetalen hoeft dan weer niet mits dat van te voren aangegeven is.
Nemephisdinsdag 15 september 2015 @ 23:45
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 23:38 schreef tombolafan het volgende:
verzendkosten moeten ze ook wel terugbetalen dacht ik?
Alleen wanneer je niet meerdere artikelen hebt gekocht. Bijvoorbeeld, ikzelf krijg de verzendkosten niet terug want ik heb ook nog een LiPo-batterij en lader daarvoor erbij gekocht.
tombolafandinsdag 15 september 2015 @ 23:49
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 september 2015 23:45 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Alleen wanneer je niet meerdere artikelen hebt gekocht. Bijvoorbeeld, ikzelf krijg de verzendkosten niet terug want ik heb ook nog een LiPo-batterij en lader daarvoor erbij gekocht.
ah ja maar dat vind ik ook wel logisch dan :Y
Nemephisdinsdag 15 september 2015 @ 23:51
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 23:49 schreef tombolafan het volgende:

[..]

ah ja maar dat vind ik ook wel logisch dan :Y
Ik vind het al netjes dat je Überhaupt die verzendkosten terug kan krijgen, een bestelling op zich doe je toch niet per ongeluk?
#ANONIEMwoensdag 16 september 2015 @ 01:59
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2015 18:43 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Dus als er in de FAQ stond dat je eerst een drie keer de wereld rond moest op een skippybal en het dan mocht retourneren dan klopt dat?
Wil je zeggen van niet? Daar kom je dan verdomme wel een beetje laat mee. Ik heb al twee rondjes gedaan. :(
sangerwoensdag 16 september 2015 @ 07:36
Wat voor zender en ontvanger zijn het? Ik ben nog op zoek naar leuk reservesetje :P
jrozwoensdag 16 september 2015 @ 09:04
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 september 2015 23:51 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Ik vind het al netjes dat je Überhaupt die verzendkosten terug kan krijgen, een bestelling op zich doe je toch niet per ongeluk?
Netjes? Wettelijk verplicht, erg rare verplichting naar mijn mening. Laat dat lekker aan de webwinkels zelf over. (Middels deze wet kan je webwinkels duperen, vooral de kleintjes zijn de sigaar)
frederikwoensdag 16 september 2015 @ 10:16
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 18:48 schreef LastRequest het volgende:

[..]

Schraal ;(
Maar goed om te weten voor een volgende keer.
Bij mijn weten is de termijn zelfs 3 maanden als de webwinkel niet spreekt over je recht op ruilen, of daarbij verkeerde info geeft.
Nemephiswoensdag 16 september 2015 @ 10:53
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 07:36 schreef sanger het volgende:
Wat voor zender en ontvanger zijn het? Ik ben nog op zoek naar leuk reservesetje :P
Het zijn de zender + ontvanger in deze post (foto's)
type Hype ST6DF
Zender = 5 kanaals
Ontvanger = 6 kanaals
sangerwoensdag 16 september 2015 @ 11:14
quote:
2s.gif Op woensdag 16 september 2015 10:53 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Het zijn de zender + ontvanger in deze post (foto's)
type Hype ST6DF
Zender = 5 kanaals
Ontvanger = 6 kanaals
Voor mij verkeerde merk helaas. Moet Futaba (of Robbe) zijn :)
Nemephiswoensdag 16 september 2015 @ 11:20
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 11:14 schreef sanger het volgende:

[..]

Voor mij verkeerde merk helaas. Moet Futaba (of Robbe) zijn :)
Ja dat had ik dus :D alleen voor mij moet het Spektrum zijn

Heb je al op MP gekeken? Ik geloof dat ik daar Robbe-spul te koop heb zien staan.
sangerwoensdag 16 september 2015 @ 11:23
quote:
2s.gif Op woensdag 16 september 2015 11:20 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Ja dat had ik dus :D alleen voor mij moet het Spektrum zijn

Heb je al op MP gekeken? Ik geloof dat ik daar Robbe-spul te koop heb zien staan.
Staat genoeg op inderdaad, maar of te duur (voor 2e hands) of net niet het type waar ik mee uit de voeten kan.