Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)luit_grenzen___.htmlquote:Volgens de Duitse krant Bild heeft de Duitse regering zondagmiddag besloten de grens met Oostenrijk te sluiten. Van bronnen bij het ministerie heeft Bild vernomen dat de grensbewaking zal worden hersteld. Ook de grens met Tsjechië en Polen zal extra worden bewaakt.
De Zuid-Duitse stad München heeft zaterdag meer dan 12.000 vluchtelingen ontvangen. Zondag stijgt dat aantal zelfs tot 14.000, zegt de president van Beieren, Christoph Hillenbrand. De stad kan de massaal toegestroomde vluchtelingen inmiddels niet meer allemaal een dak boven het hoofd bieden.
,,We hebben een tekort van 1000 tot 5000 plaatsen'', zei burgemeester Dieter Reiter tegen de Süddeutsche Zeitung. In de hal van het station in de stad lagen zaterdagnacht tientallen mensen, sommigen met een matje en slaapzak, maar soms ook met alleen een jas over zich heen en hun rugzak als kussen.
Het stadsbestuur overweegt nu de Olympiahal open te stellen voor de vluchtelingen, die vooral uit Syrië komen. De hal die is gebouwd voor de Olympische Spelen van 1972 is de grootste van München en telt ruim 15.000 zitplaatsen.
Ook Oostenrijk zet zich zondag schrap voor een nieuwe toestroom van vluchtelingen uit Hongarije. De treinverbinding met dat land is sinds donderdag gesloten omdat Oostenrijk de toevloed niet aankon. Het land heeft de ontvangstcentra nu opnieuw bevoorraad en verwacht in de loop van de dag 6000 tot 8000 vluchtelingen.
Erg he.quote:Op dinsdag 15 september 2015 17:37 schreef Mani89 het volgende:
Whhhaaaaaa, waz met die nieuw FOK! layout.
Ja maar dan mogen ze er wel heen dus?quote:Op dinsdag 15 september 2015 17:37 schreef Physsic het volgende:
Ik denk dat ze Duitsland steeds even de tijd geven nieuwe slaapplekken enzo te regelen, voordat er weer een lading die kant op gaat.
Ik dacht ff dat ik gek werd.quote:Op dinsdag 15 september 2015 17:38 schreef Infection het volgende:
Wat is dit... ik kijk in het nieuwe deel en heel FOK! is anders.
Ja is nieuwquote:Op dinsdag 15 september 2015 17:38 schreef Ryan3 het volgende:
Wat the fuck is er met FOK! gebeurd? Hebben jullie dat ook. Lijkt wel fucking FP ineens....
We zijn verbannen naar FP, denk ik...quote:Op dinsdag 15 september 2015 17:38 schreef MotherFoker het volgende:
[..]
Ik dacht ff dat ik gek werd.
Ja, af en toe. Maar velen blijven nog steeds in Oostenrijk wachten.quote:Op dinsdag 15 september 2015 17:38 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja maar dan mogen ze er wel heen dus?
Dan kunnen ze beter niet naar Nederland komen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 17:41 schreef Remqo het volgende:
Ik denk dat die vluchtelingen wel wat meer aan hun hoofd hebben, dan wij over de layout.
Vertragingen met de trein is gewoon vervelend
In welk land ze het meeste geld kunnen binnen harken, Nederland, Duitsland of Zwedenquote:Op dinsdag 15 september 2015 17:41 schreef Remqo het volgende:
Ik denk dat die vluchtelingen wel wat meer aan hun hoofd hebben
Finland!quote:Op dinsdag 15 september 2015 17:43 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
In welk land ze het meeste geld kunnen binnen harken, Nederland, Duitsland of Zweden
quote:Raniah Salloum @Ranyah Sep 14
A few have made their peace, "Germany or Austria, thats ok" but others dont want to be fingerprinted. "We wanted to go to Finland"
Nogsteeds?quote:Op dinsdag 15 september 2015 17:47 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Als ze maar ergens heen gaan. Nu staan ze stil.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |