Succes! Het wordt vast druk!quote:Op donderdag 17 september 2015 10:35 schreef Mr.B. het volgende:
Morgen is dan weer de laatste baanwedstrijd van dit seizoen: 5000m in Wageningen. Ik ga weer proberen zo dicht mogelijk bij de 17 minuten grens te komen (of eronder zelfs), deze keer als het goed is met haas. En ik zag ook al dat subtopper Erik Negerman iemand gaat hazen naar een tijd van 16:59, dus misschien dat ik daar nog van kan profiteren.
En daarna kan het wegseizoen weer beginnen! Heb er veel zin in om een paar snelle 10km wedstrijden te gaan lopen en misschien ook nog een HM.
Nice succesquote:Op donderdag 17 september 2015 10:35 schreef Mr.B. het volgende:
Morgen is dan weer de laatste baanwedstrijd van dit seizoen: 5000m in Wageningen. Ik ga weer proberen zo dicht mogelijk bij de 17 minuten grens te komen (of eronder zelfs), deze keer als het goed is met haas. En ik zag ook al dat subtopper Erik Negerman iemand gaat hazen naar een tijd van 16:59, dus misschien dat ik daar nog van kan profiteren.
En daarna kan het wegseizoen weer beginnen! Heb er veel zin in om een paar snelle 10km wedstrijden te gaan lopen en misschien ook nog een HM.
Tot nu toe 29 inschrijvingen op de 5000, maar dat zullen er nog wel wat meer worden. Nu maar hopen dat het weer wat beter gaat worden. Heb er iig veel zin in. Ook apart om eens op een blauwe baan te lopen. Kleurt ook mooi bij het Haag geel/groenquote:Op donderdag 17 september 2015 10:41 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Succes! Het wordt vast druk!
Wat is je snelheid tijdens korte wedstrijden of snelle trainingen?quote:Op donderdag 17 september 2015 11:16 schreef Doncamatic het volgende:
Ik ga mijn marathon doorzetten. Heb mij zojuist ingeschreven voor 11 oktober 2015, marathon van Eindhoven. Doel is om dus onder 4:00:00 te lopen, wat heel zwaar gaat worden.
Gisteren weer een rondje kunnen doen van 7 km. Nergens last van na de 18km van 2 dagen daarvoor. Tot nu toe ben ik optimistisch! Mijn grootste zorg is het oplopen van een blessure de komende maand.
Niet huilen, die kans is groot met zo'n snelle opbouw. En daar ben je zelf verantwoordelijk voor. Ik heb er een fijne column over geschreven, nog even geduld daarvoorquote:Op donderdag 17 september 2015 11:16 schreef Doncamatic het volgende:
Ik ga mijn marathon doorzetten. Heb mij zojuist ingeschreven voor 11 oktober 2015, marathon van Eindhoven. Doel is om dus onder 4:00:00 te lopen, wat heel zwaar gaat worden.
Gisteren weer een rondje kunnen doen van 7 km. Nergens last van na de 18km van 2 dagen daarvoor. Tot nu toe ben ik optimistisch! Mijn grootste zorg is het oplopen van een blessure de komende maand.
Maar nauwelijks reistijd en korte afstandenquote:Op donderdag 17 september 2015 11:29 schreef YUR het volgende:
Mijn voornemen om de komende maanden alleen de jaarlijkse lokale loopjes te doen escaleert nu al volledig uit de klauw. Was ff vergeten wat voor leuke maar superdrukke periode er looptechnisch gezien aan zit te komen
+13 km/u. Dit is meestal tot een afstand van 12 km. Vanaf die afstand heb ik nooit de 13 km/u gehaald, en zit ik rond de 12 km/u. Heb 3 dagen geleden dus 17.5 km gelopen met een gemiddelde van 11.2 km/u, en wil komende maandag 25 km lopen met ongeveer hetzelfde gemiddelde.quote:Op donderdag 17 september 2015 11:20 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Wat is je snelheid tijdens korte wedstrijden of snelle trainingen?
Ja, dat is dus mijn grootste vrees. Mijn opbouw is inderdaad te extreem, dus zal moeten opletten.quote:Op donderdag 17 september 2015 11:27 schreef Quoi het volgende:
[..]
Niet huilen, die kans is groot met zo'n snelle opbouw. En daar ben je zelf verantwoordelijk voor. Ik heb er een fijne column over geschreven, nog even geduld daarvoor
ben benieuwd naar die column ;-) zelfde hier nog steeds soms last heup, maar ga gewoon door marathon doel is in 4:30-5 uur. eerste keer dus verwacht er niks van. (halve gedaan in 1:50)quote:Op donderdag 17 september 2015 11:27 schreef Quoi het volgende:
[..]
Niet huilen, die kans is groot met zo'n snelle opbouw. En daar ben je zelf verantwoordelijk voor. Ik heb er een fijne column over geschreven, nog even geduld daarvoor
Begin dan op 11 km/u. Dan kan je mooi constant blijven lopen en Is het minder zwaar en minder kans op blessures.quote:Op donderdag 17 september 2015 11:35 schreef Doncamatic het volgende:
[..]
+13 km/u. Dit is meestal tot een afstand van 12 km. Vanaf die afstand heb ik nooit de 13 km/u gehaald, en zit ik rond de 12 km/u. Heb 3 dagen geleden dus 17.5 km gelopen met een gemiddelde van 11.2 km/u, en wil komende maandag 25 km lopen met ongeveer hetzelfde gemiddelde.
[..]
Ja, dat is dus mijn grootste vrees. Mijn opbouw is inderdaad te extreem, dus zal moeten opletten.
En lekker ouderwets 2 loopjes per weekendquote:Op donderdag 17 september 2015 11:35 schreef GotC het volgende:
[..]
Maar nauwelijks reistijd en korte afstanden
Klopt, dat is precies hetgeen dat ik deed met de 17,5 km en blijf doen voor de volgende duurlopen. Sterker nog, ik was begonnen op zo'n 10,5 km/u. Op de helft had ik pas het vertrouwen om een tandje bij te schroeven. Vooral op de lange afstanden ga ik niks forceren, mijn hartslag is dan ook constant rond de 150, terwijl deze in mijn tempoloopjes tussen de 170 en 180 zit.quote:Op donderdag 17 september 2015 11:38 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Begin dan op 11 km/u. Dan kan je mooi constant blijven lopen en Is het minder zwaar en minder kans op blessures.
Neem je als je 25km gaat lopen wel drinken mee voor onderweg? En heb je al nagedacht over het eventueel testen van sportdrank/gelletjes innemen tijdens het lopen?quote:Op donderdag 17 september 2015 11:42 schreef Doncamatic het volgende:
[..]
Klopt, dat is precies hetgeen dat ik deed met de 17,5 km en blijf doen voor de volgende duurlopen. Sterker nog, ik was begonnen op zo'n 10,5 km/u. Op de helft had ik pas het vertrouwen om een tandje bij te schroeven. Vooral op de lange afstanden ga ik niks forceren, mijn hartslag is dan ook constant rond de 150, terwijl deze in mijn tempoloopjes tussen de 170 en 180 zit.
Nog niet, ik was van pan om daar bij de 25 km aanstaande maandag mee te beginnen. Ga daar zaterdag voor shoppen! Nog aanraders?quote:Op donderdag 17 september 2015 11:47 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Neem je als je 25km gaat lopen wel drinken mee voor onderweg? En heb je al nagedacht over het eventueel testen van sportdrank/gelletjes innemen tijdens het lopen?
Tja dat is heel persoonlijk, het kan slim zijn om verschillende dingen te testen zodat je weet wat bij jou goed valt. Ikzelf en veel andere mensen vinden SIS isotonic gels fijn, want die kun je innemen zonder erbij te drinken, dan hoef je tijdens de marathon zelf niet afhankelijk te zijn van waterposten. Die gels kun je bijvoorbeeld in een spibelt of in de zakjes van je kleding stoppen. Verder kun je kiezen voor een waterbelt, een rugzak met camelbak of een systeem wat je in je hand houdt, of je moet je rondjes zo plannen dat je langs punten komt waar je water kunt drinken of waar je water hebt klaargezet. Er komt best wel veel kijken bij een marathon, en dat is echt een persoonlijke ontdekkingstocht, dus ik zou er wel zaak van maken snel uit te vinden wat jou bevalt en wat nietquote:Op donderdag 17 september 2015 11:48 schreef Doncamatic het volgende:
[..]
Nog niet, ik was van pan om daar bij de 25 km aanstaande maandag mee te beginnen. Ga daar zaterdag voor shoppen! Nog aanraders?
Huh?quote:Op donderdag 17 september 2015 11:53 schreef mytec het volgende:
Iemand enige ervaring met sponsjes tijdens de marathon om te drinken? Dus niet voor gezicht enzo? Las dat bij mijn marathon er geen bekertjes zijn maar sponsjes die je vooraf krijgt en dus mee moet nemen onderweg?
Dat lijkt me heel gekquote:Op donderdag 17 september 2015 11:53 schreef mytec het volgende:
Iemand enige ervaring met sponsjes tijdens de marathon om te drinken? Dus niet voor gezicht enzo? Las dat bij mijn marathon er geen bekertjes zijn maar sponsjes die je vooraf krijgt en dus mee moet nemen onderweg?
Dan staan er waarschijnlijk bij de waterposten bakken met water, waar je je sponsje in kan doen, en dan uitknijpen om te drinken.quote:
Ik denk dat die sponjes puur ter verfrissing zijn, en dat je gewoon bekertjes water en sportdrank kunt krijgenquote:Op donderdag 17 september 2015 11:56 schreef pijll het volgende:
[..]
Dan staan er waarschijnlijk bij de waterposten bakken met water, waar je je sponsje in kan doen, en dan uitknijpen om te drinken.
Ik heb er wel eens van gehoord, maar zelf nog niet meegemaakt, dus geen idee of dat een beetje werkt.
quote:Along the route
Refreshement stations with water are available on the course every 5 kilometers starting from km 5. Sports drink, fruit and cookies will be available from the 20th kilometer station.
Runners will find 2 personal sponges in the race packet. They should carry the sponges with them during the race and soak the in the fresh water tanks available every 5 km, starting from km 7.5. Additional sponges will be available in the starting area, but not along the course.
For withdrawn competitors pick-up buses are available to carry athletes to the first-aid stations (placed at km 23,5 and 31,5).
Eerst verfrissen, dan drinken. Vul je meteen je zoutgehalte weer aanquote:Op donderdag 17 september 2015 12:00 schreef Quoi het volgende:
Drinken uit een sponsje vind ik wel prettig trouwens. Voordat je die gebruikt ter opfrissing, dat wel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus inderdaad als ik het nog eens heel goed lees, is er wel degelijk normaal drinken, en de sponges zijn dan ter verfrissing.
Edit: YUR was me voor ;-) ik moet nog wennen aan de nieuwe fok layout..
Gelukkig dat ik het toch maar even hier gevraagd heb, zal daar anders daadwerkelijk uit de spons lopen drinken vanaf de start. En dan blijkt er straks ook nog anti bacteriele zeep in te zitten zeker..
[ Bericht 7% gewijzigd door mytec op 17-09-2015 12:28:36 ]
quote:Op donderdag 17 september 2015 12:20 schreef mytec het volgende:
Ok ik was waarschijnlijk een wat te snelle lezer/Dan heb je de ingewanden mooi gewassenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus inderdaad als ik het nog eens heel goed lees, is er wel degelijk normaal drinken, en de sponges zijn dan ter verfrissing.
Edit: YUR was me voor ;-) ik moet nog wennen aan de nieuwe fok layout..
Gelukkig dat ik het toch maar even hier gevraagd heb, zal daar anders daadwerkelijk uit de spons lopen drinken vanaf de start. En dan blijkt er straks ook nog anti bacteriele zeep in te zitten zeker..![]()
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |