En dat is dan iedere dag schoon op? Of wil je het tussen de dagen in ook nog ergens bewarenquote:Op woensdag 16 september 2015 12:07 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Nee maar dat koop ik daar gewoon in de plaatselijke supermarkt.
Ik zet een koelbox in m'n kofferbak, beetje koel water is ook wel aangenaam in Spanjequote:Op woensdag 16 september 2015 12:07 schreef sanger het volgende:
[..]
En dat is dan iedere dag schoon op? Of wil je het tussen de dagen in ook nog ergens bewaren
Och, wij hadden een alpenkreuzer en daar konden we met 8 man in slapen. En kastruimte zat (zitten gewoon als doek geimplementeerd in de wagen).quote:Op woensdag 16 september 2015 07:27 schreef sanger het volgende:
[..]
Met zo een grote club lijkt een vouwwagen ideaal inderdaad. Maar je vergeet dat je kastruimte e.d. gaat missen. Dan kun je beter kijken voor een grote gewone caravan, of inderdaad een grote bungalowtent. Vaak net wat praktischer![]()
Vouwwagen is leuk voor kleinere gezinnen imo.
Niet in alle types Alpenkreuzer dan, die van ons had dat nietquote:Op woensdag 16 september 2015 12:21 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Och, wij hadden een alpenkreuzer en daar konden we met 8 man in slapen. En kastruimte zat (zitten gewoon als doek geimplementeerd in de wagen).
+1 true. Je hebt ze in alle maten. Maar wij hadden nog niet eens de grootste.quote:Op woensdag 16 september 2015 12:23 schreef sanger het volgende:
[..]
Niet in alle types Alpenkreuzer dan, die van ons had dat niet
Komt er maar 1 op te staan (230 kg) maar goede tip!! Sowieso wordt hij aangepast (verlaagd voor een betere wegligging). Ga er dus maar vanuit dat hij zodanig verslepen wordt dat er meer gesproken kan worden over hergebruik van metaal dan een verbouwingquote:Op woensdag 16 september 2015 07:29 schreef sanger het volgende:
[..]
Let je wel goed op de as last en stevigheid van het frameEen motor weegt nogal wat.
Een maat van me en ik hebben namelijk juist besloten geen vouwwagen als basis te nemen voor onze motortrailer.
Ik denk dat het prijsverschil onderaan de streep kleiner kan zijn. De meerprijs van een ingerichte tent moet lager kunnen en daarbij gaat TS zuidelijker. Daarbij bespaar je jezelf ook een hoop reistijd.quote:Op woensdag 16 september 2015 10:43 schreef sanger het volgende:
[..]
Brandstofkosten met een vouwwagen zijn niet echt hoog. Sowieso verdien je dat niet zomaar terug...
Met de caravan rijdt ik voor ¤ 235 per jaar naar Zuid Frankrijk. Zonder caravan zou dit misschien ¤ 125 zijn. Besparing is dus ¤ 110.
Een voledig ingerichte tent huren of een stacaravan is minimaal ¤1000 duurder per twee weken.
Reistijd valt wel mee, volgens mij mag je in Frankrijk 130km/h rijden met een aanhanger.quote:Op donderdag 17 september 2015 15:45 schreef Barrah het volgende:
[..]
Ik denk dat het prijsverschil onderaan de streep kleiner kan zijn. De meerprijs van een ingerichte tent moet lager kunnen en daarbij gaat TS zuidelijker. Daarbij bespaar je jezelf ook een hoop reistijd.
Ik moest lachenquote:Op dinsdag 15 september 2015 15:13 schreef borbit het volgende:
[..]
Ik denk niet dat TS menselijke huid als tentdoek wil gebruiken. Lijkt me ook niet dat dat mag. Het is ook een beetje pervers van je dat je daar gelijk van uit gaat.
Ja wel een spoiler erop bouwen tegen het stuiteren.quote:Op donderdag 17 september 2015 18:54 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Reistijd valt wel mee, volgens mij mag je in Frankrijk 130km/h rijden met een aanhanger.
Ik denk dat je je verkijkt op de prijs van een ingerichte tent danwel stacaravanquote:Op donderdag 17 september 2015 15:45 schreef Barrah het volgende:
[..]
Ik denk dat het prijsverschil onderaan de streep kleiner kan zijn. De meerprijs van een ingerichte tent moet lager kunnen en daarbij gaat TS zuidelijker. Daarbij bespaar je jezelf ook een hoop reistijd.
Jup, klopt. Of het verstandig is, is natuurlijk een tweede.quote:Op donderdag 17 september 2015 18:54 schreef vaginabeheerder het volgende:
[..]
Reistijd valt wel mee, volgens mij mag je in Frankrijk 130km/h rijden met een aanhanger.
Met een vouwwagen, goed beladen en goede trekauto is het mogelijk om dat te doen zonder slingeren.quote:Op vrijdag 18 september 2015 04:16 schreef borbit het volgende:
[..]
Ja wel een spoiler erop bouwen tegen het stuiteren.
Heb je dan niet een te kleine tent voor 5 personen?quote:Op dinsdag 22 september 2015 12:16 schreef GTBond het volgende:
Ik heb het iets anders gedaan: een oude alpenkreuzer gekocht, met vast en afsluitbaar keukentje apart achterop.
Hier de tent en andere materialen uitgetrokken zodat we nu een aanhangwagentje hebben met een keukentje achterop. Hierin kunnen makkelijk de gewone (tunnel-)tent en alle spullen in meegenomen worden. Koelkast staat achterin de auto.
Op de camping dus een tent zonder keukentje erin wat ik erg fijn vind met drie jonge kids. En heeeel veeel opbergruimte tijdens het kamperen in de aanhanger/vouwwagen. Koken doen we dus buiten (als we een keertje niet uit eten gaan!)
Doen we al jaren zo, bevalt prima!
Ok, nooit gezien daarom vroeg ik het.quote:Op dinsdag 22 september 2015 12:25 schreef GTBond het volgende:
Nee, de tent kan je zo groot nemen als je wilt toch? Past toch wel in de aanhanger!
Het is echt een compleet aparte tent, niet de originele tent uit de vouwwagen natuurlijk.
Da's een goeie, bedankt.quote:Op woensdag 30 september 2015 10:03 schreef TsiisSkaaf het volgende:
In een nieuwsbrief las ik over "Weekender kamperen in een aanhangwagen". Misschien dat dat is wat je zoekt, of dat je inspiratie op kan doen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |