Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)luit_grenzen___.htmlquote:Volgens de Duitse krant Bild heeft de Duitse regering zondagmiddag besloten de grens met Oostenrijk te sluiten. Van bronnen bij het ministerie heeft Bild vernomen dat de grensbewaking zal worden hersteld. Ook de grens met Tsjechië en Polen zal extra worden bewaakt.
De Zuid-Duitse stad München heeft zaterdag meer dan 12.000 vluchtelingen ontvangen. Zondag stijgt dat aantal zelfs tot 14.000, zegt de president van Beieren, Christoph Hillenbrand. De stad kan de massaal toegestroomde vluchtelingen inmiddels niet meer allemaal een dak boven het hoofd bieden.
,,We hebben een tekort van 1000 tot 5000 plaatsen'', zei burgemeester Dieter Reiter tegen de Süddeutsche Zeitung. In de hal van het station in de stad lagen zaterdagnacht tientallen mensen, sommigen met een matje en slaapzak, maar soms ook met alleen een jas over zich heen en hun rugzak als kussen.
Het stadsbestuur overweegt nu de Olympiahal open te stellen voor de vluchtelingen, die vooral uit Syrië komen. De hal die is gebouwd voor de Olympische Spelen van 1972 is de grootste van München en telt ruim 15.000 zitplaatsen.
Ook Oostenrijk zet zich zondag schrap voor een nieuwe toestroom van vluchtelingen uit Hongarije. De treinverbinding met dat land is sinds donderdag gesloten omdat Oostenrijk de toevloed niet aankon. Het land heeft de ontvangstcentra nu opnieuw bevoorraad en verwacht in de loop van de dag 6000 tot 8000 vluchtelingen.
Bron: http://www.elsevier.nl/Bu(...)?masterpageid=158493quote:Libanon waarschuwt: jihadisten onder migranten
Tijdens een bezoek van de Britse premier David Cameron aan een vluchtelingenkamp in Libanon, werd hij gewaarschuwd door de regering van het land. Een op de vijftig migranten is zeker geen vluchteling, maar een radicaal van IS.
De Libanese minister Elias Bou Saab (Onderwijs) zei maandag tegen Cameron dat de terreurbeweging jihadisten naar Europa stuurt. Iets waar Europese landen al voor vrezen en waar ook paus Franciscus voor heeft gewaarschuwd.
Bewijzen
Saab zegt dat een op de vijftig radicalen 'meer dan genoeg' is om problemen te veroorzaken, melden Britse media. De minister erkent dat hij geen concrete bewijzen heeft voor zijn bewering, maar dat het gaat om zijn 'onderbuikgevoel'.
Hij heeft groepen migranten gezien die er anders uitzien dan anderen. 'Ze dragen allemaal ongeveer hetzelfde, een soort uniform,' zegt Saab. 'Ik heb geen informatie. Maar mijn onderbuikgevoel zegt mij dat IS dit faciliteert. Met wat voor doel, weet ik niet.'
Volgens Saab is 2 procent van de migranten die naar Europa komen een radicaal die reist in opdracht van IS. 'Dat is meer dan genoeg. We hebben dit ook in onze kampen.'
Saab vertelde aan Cameron dat het is voorgekomen dat het Libanese leger werd aangevallen door kampbewoners die zij eerder nog verzorgden. 'Opeens waren zij tegen het leger. Ze ontvoerden soldaten en brachten ze naar de bergen.'
IS rekruteert volgens Saab overal, ook onder kinderen op scholen: 'Het is een gevaarlijke situatie en we moeten wakker worden en er iets aan doen. IS zal niet stoppen aan de grens van Libanon, voor je het weet is IS in Europa.'
Intussen worden Europese landen het maar niet eens over een verplichte verdeelsleutel van migranten over lidstaten van de Europese Unie. Een eerder plan om 40.000 migranten te verspreiden, is bekrachtigd tijdens een overleg in Brussel, maar over 120.000 andere migranten werden lidstaten het niet eens.
Lidstaten krijgen 6.000 euro per opgenomen migranten. Over de herverdeling van 120.000 migranten is volgens staatssecretaris Klaas Dijkhoff (VVD, Asiel) 'een grote meerderheid voor' maar niet iedereen.
We wisten dat er 4000 IS soldaten mee zijn gekomen Europa in.quote:Op dinsdag 15 september 2015 12:05 schreef Jano9 het volgende:
[..]
Bron: http://www.elsevier.nl/Bu(...)?masterpageid=158493
Dit wisten we toch al wel langer?
ISIS heeft naar eigen zeggen in totaal 100.000 strijders: http://www.reuters.com/ar(...)dUSKBN0OW1VN20150616quote:Op dinsdag 15 september 2015 12:08 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
We wisten dat er 4000 IS soldaten mee zijn gekomen Europa in.
Wat we nu weten is dat er 100000 aan het eind van 2015 zeker binnen zijn, als deze cijfers kloppen. Kan erger zijn omdat IS natuurlijk geen rapport hierover naar buiten brengt.
maar 100k aan IS soldaten, hoeveel rebellen zijn er in oost Ukraine? Ga maar na wat een gezeik dat kan opleveren.
Als 2% van de vluchtelingenstroom jihadist is, (of het ISIS is of niet dat weet ik dan niet) dan komt het er op neer dat eind 2015 5 miljoen vluchtelingen de EU binnen zijn. Daarvan is dan 100k radicaal.quote:Op dinsdag 15 september 2015 12:14 schreef Igen het volgende:
[..]
ISIS heeft naar eigen zeggen in totaal 100.000 strijders: http://www.reuters.com/ar(...)dUSKBN0OW1VN20150616
Dus dat getal van jou zou alleen maar kunnen kloppen als én ISIS niet overdrijft (wat ze waarschijnlijk wel doen) én als alle ISIS-strijders naar Europa komen en er geen een meer achterblijft in Syrie of Irak (en dat momenteel alle ISIS-strijders niet strijden maar al in vluchtelingenkampen zitten).
Je ziet: ergens klopt iets niet.
IS haalt even 100k soldaten weg aan het front en stuurt naar Europa. Geloof je het zelf?quote:Op dinsdag 15 september 2015 12:08 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
We wisten dat er 4000 IS soldaten mee zijn gekomen Europa in.
Wat we nu weten is dat er 100000 aan het eind van 2015 zeker binnen zijn, als deze cijfers kloppen. Kan erger zijn omdat IS natuurlijk geen rapport hierover naar buiten brengt.
maar 100k aan IS soldaten, hoeveel rebellen zijn er in oost Ukraine? Ga maar na wat een gezeik dat kan opleveren.
Amsterdam was al vaker doel van Al Queida. IS wilde namelijk Rotterdam als doel. Had ik ergens gelezen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 12:16 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Als 2% van de vluchtelingenstroom jihadist is, (of het ISIS is of niet dat weet ik dan niet) dan komt het er op neer dat eind 2015 5 miljoen vluchtelingen de EU binnen zijn. Daarvan is dan 100k radicaal.
Zo heb ik de berekening gedaan. Wellicht dat het niet allemaal IS is, maar ook alquada of gewoon radicale lone wolfs of zo.
Maar zorgwekkend vind ik het wel.
Oh dat zullen ze toch niet doen, dus is het niet zo.quote:Op dinsdag 15 september 2015 12:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
IS haalt even 100k soldaten weg aan het front en stuurt naar Europa. Geloof je het zelf?
twitter:RT_com twitterde op dinsdag 15-09-2015 om 12:22:13BREAKING: Refugees & migrants stranded in Hungary begin hunger strike http://t.co/qojivtaOEb http://t.co/z67YDjOaY1 reageer retweet
Honger is altijd goed voor je rationele denken.quote:Op dinsdag 15 september 2015 12:22 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:RT_com twitterde op dinsdag 15-09-2015 om 12:22:13BREAKING: Refugees & migrants stranded in Hungary begin hunger strike http://t.co/qojivtaOEb http://t.co/z67YDjOaY1 reageer retweet
Ga maar door!quote:Op dinsdag 15 september 2015 12:22 schreef Houtenbeen het volgende:
Je moet beseffen dat IS is verwikkeld in een oorlog. Die malle extremisten hebben elke strijder nodig. Om dan duizenden van je soldaten naar Europa te sturen, is nogal dom. Temeer omdat je verder weinig bereikt met aanslagen plegen op westerse doelwitten. Sterker, de kans wordt dan alleen maar groter dat IS het binnenkort op moet nemen tegen grondtroepen van de NAVO.quote:Op dinsdag 15 september 2015 12:20 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Oh dat zullen ze toch niet doen, dus is het niet zo.
Weet ik veel hoe ze aan die cijfers komen, maar die knuffel illusie van jou gaat ons allemaal nog eens letterlijk de kop kosten.
Laten we dan aannemen dat het misschien wat overdreven is, maar ons wel voorbereiden op deze cijfers. Of zullen we het wegwijven en met wat knuffels gaan strooien op het station.
Hoe naïef kun je zijn.
Ben het vaak niet met je standpunten eens, maar hier heb je wel een valide punt.quote:Op dinsdag 15 september 2015 12:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je moet beseffen dat IS is verwikkeld in een oorlog. Die malle extremisten hebben elke strijder nodig. Om dan duizenden van je soldaten naar Europa te sturen, is nogal dom. Temeer omdat je verder weinig bereikt met aanslagen plegen op westerse doelwitten. Sterker, de kans wordt dan alleen maar groter dat IS het binnenkort op moet nemen tegen grondtroepen van de NAVO.
Het gaat mij niet om of de cijfers kloppen of niet. Het gaat mij in dit geval om een stukje risico analyse.quote:Op dinsdag 15 september 2015 12:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je moet beseffen dat IS is verwikkeld in een oorlog. Die malle extremisten hebben elke strijder nodig. Om dan duizenden van je soldaten naar Europa te sturen, is nogal dom. Temeer omdat je verder weinig bereikt met aanslagen plegen op westerse doelwitten. Sterker, de kans wordt dan alleen maar groter dat IS het binnenkort op moet nemen tegen grondtroepen van de NAVO.
Het is juist uitermate effectief om een aantal strijders/idioten/gehersenspoelenden/moslims naar Europa te sturen, om daar aanslagen te plegen. Het is geen conventionele oorlog, zelfs geen guerilla oorlog, maar iets nieuws. Door terreur en nu ook door de vele moslimvluchtelingen wordt het westen gedestabiliseerd. Hierdoor worden ook veel moslims die al hier wonen geactiveerd en geradicaliseerd. Daardoor komt het doel van IS, het stichten van een Kalifaat, dichterbijquote:Op dinsdag 15 september 2015 12:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, ik denk dat IS zijn handen vol heeft aan de strijd in het Midden-Oosten. Die moet eerst maar eens gewonnen worden. Daarna kun je je richten op de rest van de wereld.quote:Op dinsdag 15 september 2015 12:40 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Het is juist uitermate effectief om een aantal strijders/idioten/gehersenspoelenden/moslims naar Europa te sturen, om daar aanslagen te plegen. Het is geen conventionele oorlog, zelfs geen guerilla oorlog, maar iets nieuws. Door terreur en nu ook door de vele moslimvluchtelingen wordt het westen gedestabiliseerd. Hierdoor worden ook veel moslims die al hier wonen geactiveerd en geradicaliseerd. Daardoor komt het doel van IS, het stichten van een Kalifaat, dichterbij
Dat hoeft niet van vandaag op morgen, hoewel het nu wel erg snel gaat.
Beste vriend, er wordt hier al bijna 15 jaar gewaarschuwd voor aanslagen en radicale moslims achter elke boom. Waakzaamheid is natuurlijk immer geboden, maar ik moet je bekennen dat ik mij totaal geen zorgen maak.quote:Op dinsdag 15 september 2015 12:26 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Het gaat mij niet om of de cijfers kloppen of niet. Het gaat mij in dit geval om een stukje risico analyse.
Dat het niet aannemelijk is dat IS zijn hele front naar de EU stuurt lijkt me logisch, maar als er wordt gewaarschuwd voor 2% radicalen, dan zou ik dat niet zomaar in de wind slaan.
Laten we dan serieus voor gaan bereiden op de komst van die lui, als het niet zo is. Jammer dan, als het wel zo is dan kun je ook wat gaan doen.
Ja, een aanslag plegen op de woonplaats van andere moslims zorgt dat moslims 'geactiveerd' (quote:Op dinsdag 15 september 2015 12:40 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Het is juist uitermate effectief om een aantal strijders/idioten/gehersenspoelenden/moslims naar Europa te sturen, om daar aanslagen te plegen. Het is geen conventionele oorlog, zelfs geen guerilla oorlog, maar iets nieuws. Door terreur en nu ook door de vele moslimvluchtelingen wordt het westen gedestabiliseerd. Hierdoor worden ook veel moslims die al hier wonen geactiveerd en geradicaliseerd. Daardoor komt het doel van IS, het stichten van een Kalifaat, dichterbij
Dat hoeft niet van vandaag op morgen, hoewel het nu wel erg snel gaat.
twitter:MarQs__ twitterde op dinsdag 15-09-2015 om 12:42:19#German cops fired warning shots at border with Austria when refugees ran towards them http://t.co/ymG6j2qLZH reageer retweet
We hebben in die 15 jaar ook geen miljoenen stroom vluchtelingen gehad, en IS bestond toen ook nog niet. Laat het alsjeblieft overdreven zijn, maar laten we ons nou in ieder geval gewoon voorbereiden. Elke hansworst kan inzien dat we niets hebben aan een leger dat alleen pang-pang kan roepen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 12:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Beste vriend, er wordt hier al bijna 15 jaar gewaarschuwd voor aanslagen en radicale moslims achter elke boom. Waakzaamheid is natuurlijk immer geboden, maar ik moet je bekennen dat ik mij totaal geen zorgen maak.
And so it begins...quote:Op dinsdag 15 september 2015 12:45 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:MarQs__ twitterde op dinsdag 15-09-2015 om 12:42:19#German cops fired warning shots at border with Austria when refugees ran towards them http://t.co/ymG6j2qLZH reageer retweet
De voorlopers van Al Qaida dachten halverwege de jaren '90 ook dat die tactiek werkte. Als ze maar genoeg aanslagen zouden plegen in landen als Algerije en Egypte, dan zou het volk vanzelf in opstand komen en zich aansluiten bij de radicalen. Het geweld werkte echter averechts en de mensen keerden zich af van de extremisten. Zie de docu 'The Power of Nightmares' voor meer hierover.quote:Op dinsdag 15 september 2015 12:44 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ja, een aanslag plegen op de woonplaats van andere moslims zorgt dat moslims 'geactiveerd' () worden en ook terroristische aanslagen gaan plegen.
En zorgen dat het leger waar je tegen vecht steeds groter wordt, door meer landen erbij te gaan betrekken omdat je ze rechtstreeks hebt aangevallen, maakt dat het stichten van een kalifaat dichterbij komt.
Alsof hier een bom op de Dam tot ontploffing brengen, waarbij ook genoeg moslims zullen omkomen, het kalifaat ook maar een stap dichterbij brengt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |