Was Windows 7 vooringestalleerd toen je de PC kochte? Zo ja, dan staat de installatie wellicht op D:. Zoek even op in Google naar 'pc recovery <merk>' en daar staat vaak beschreven met welke functietoets je bij het opstarten van de pc moet drukken (vaak F8 of zo). Volg de instructie en je krijgt dan een schone besturingssysteem.quote:Op donderdag 17 september 2015 21:06 schreef InTrePidIvity het volgende:
Ik heb een legale Windows 7 en had de upgrade gedownload, maar tijdens het upgradeproces liep hij vast (6 uur lang op hetzelfde scherm). Vervolgens m'n pc uitgezet en sindsdien is het eigenlijk een nutteloos apparaat geworden.
Hij herkent tijdens het opstarten dat de upgrade naar W10 niet succesvol is verlopen, maar als hij vervolgens de upgrade ongedaan wil maken en weer zegt terug te keren naar W7 dan blijft hij hangen op dat betreffende scherm.
Nu wil ik een clean install doen, maar mijn vraag is hoe ik nu aan een legale kopie van W10 kan komen (of W7 for that matter) als ik geen recovery-CD meer heb? Heb toch weinig zin om een nieuwe license te kopen
Anders download je een OEM versie of je mailt je fabrikant. Die kan je van een nieuwe installatie cd voorzien.quote:Op donderdag 17 september 2015 21:06 schreef InTrePidIvity het volgende:
Ik heb een legale Windows 7 en had de upgrade gedownload, maar tijdens het upgradeproces liep hij vast (6 uur lang op hetzelfde scherm). Vervolgens m'n pc uitgezet en sindsdien is het eigenlijk een nutteloos apparaat geworden.
Hij herkent tijdens het opstarten dat de upgrade naar W10 niet succesvol is verlopen, maar als hij vervolgens de upgrade ongedaan wil maken en weer zegt terug te keren naar W7 dan blijft hij hangen op dat betreffende scherm.
Nu wil ik een clean install doen, maar mijn vraag is hoe ik nu aan een legale kopie van W10 kan komen (of W7 for that matter) als ik geen recovery-CD meer heb? Heb toch weinig zin om een nieuwe license te kopen
quote:Op donderdag 17 september 2015 22:53 schreef daniela_007 het volgende:
[..]
Was Windows 7 vooringestalleerd toen je de PC kochte? Zo ja, dan staat de installatie wellicht op D:. Zoek even op in Google naar 'pc recovery <merk>' en daar staat vaak beschreven met welke functietoets je bij het opstarten van de pc moet drukken (vaak F8 of zo). Volg de instructie en je krijgt dan een schone besturingssysteem.
Goede suggesties, ga ermee aan de slagquote:Op vrijdag 18 september 2015 10:03 schreef Droathoah het volgende:
[..]
Anders download je een OEM versie of je mailt je fabrikant. Die kan je van een nieuwe installatie cd voorzien.
1 per schijf, meer is niet nodig, zeker niet omdat e.v.t. een folder een schijfletter kan toewijzen, mocht dat nodig/nuttig zijnquote:Op zondag 20 september 2015 01:01 schreef Super-B het volgende:
Hoeveel partities hebben jullie (aangemaakt) en waarom?
http://www.howtogeek.com/(...)lorer-on-windows-10/quote:Op zaterdag 19 september 2015 22:04 schreef mschol het volgende:
ik wil graag mijn explorer view een beetje opschonen, nou heb ik al wat registry entries gevonden om zaken als documenten, muziek, plaatjes e.d. weg te halen
hoewel ik het liever via een officiele weg verberg (desnoods zoals in W7: een folder met je naam met daarin al die folders) vind ik dat ook prima.
ik heb nu nog 2 "erger" punten:
1) onedrive in explorer -> ik gebruik geen onedrive dus dat icoontje mag daar weg wat mij betreft; Hoe krijg ik dat voor elkaar?
..
Ik doe standaard altijd twee. Was nieuwsgierig wat anderen doen.quote:Op zondag 20 september 2015 01:13 schreef mschol het volgende:
[..]
1 per schijf, meer is niet nodig, zeker niet omdat e.v.t. een folder een schijfletter kan toewijzen, mocht dat nodig/nuttig zijn
Hier ook 2.quote:Op zondag 20 september 2015 11:08 schreef Super-B het volgende:
[..]
Ik doe standaard altijd twee. Was nieuwsgierig wat anderen doen.
Vind 1 partitie altijd zo ongestructureerd.
zolang het dezelfde fysieke schijf is heeft het niet echt nut, als windows partitie crasht dan crasht ook je belangrijke bestanden partitiequote:Op zondag 20 september 2015 11:10 schreef Nizno het volgende:
[..]
Hier ook 2.
1 voor de foto's/ belangrijke documenten/ installatiebestanden.
meh, ik heb altijd minimaal 2 fysieke (meestal een stuk meer) disks in mijn systeem.. meer schijfletters dan 1 per disk wordt dan enorm overzichtelijk, ik heb ook nog 4 netwerklocaties en meerdere usb sticks; Dan kan het heel druk worden met al die lettersquote:Op zondag 20 september 2015 11:08 schreef Super-B het volgende:
[..]
Ik doe standaard altijd twee. Was nieuwsgierig wat anderen doen.
Vind 1 partitie altijd zo ongestructureerd.
1 per schijfquote:Op zondag 20 september 2015 01:01 schreef Super-B het volgende:
Hoeveel partities hebben jullie (aangemaakt) en waarom?
klopt. Daarom heb ik ze ook gewoon gebackupt. Maar ik vind het makkelijk bij een herinstallatie.quote:Op zondag 20 september 2015 11:18 schreef mschol het volgende:
[..]
zolang het dezelfde fysieke schijf is heeft het niet echt nut, als windows partitie crasht dan crasht ook je belangrijke bestanden partitie
thnx, ga ik naar kijkenquote:Op zondag 20 september 2015 09:14 schreef het_fokschaap het volgende:
[
[..]
http://www.howtogeek.com/(...)lorer-on-windows-10/
Kun je niet gewoon de cd open terwijl je in windows zit en dan een clean install doen?quote:Op zondag 20 september 2015 16:22 schreef Super-B het volgende:
Ik heb een vraagje, ongerelateerd aan Windows 10:
Mijn huidige desktop wil ik eens onder de loep nemen door een schone Windows 7 herinstallatie uit te voeren. Boot CD erin gedaan en via Boot Menu aangegeven te willen booten via mijn optische drive, desondanks geen resultaat: het systeem bootte direct door naar mijn huidige OS (Windows 7).
Ook heb ik geprobeerd de boot-volgorde te wijzigen, maar dat heeft ook niks opgeleverd. Heeft iemand een idee?
Paar dagen terug werkte het booten nog..
Gelukt! Dank!quote:Op zondag 20 september 2015 16:24 schreef Nizno het volgende:
[..]
Kun je niet gewoon de cd open terwijl je in windows zit en dan een clean install doen?
(Voor je bootprobleem zou ik eerlijk gezegd geen oplossing weten)
control panel, region, administrative, copy settings, vinkje aanzetten voor welcome screen & system accountquote:Op zondag 20 september 2015 15:56 schreef mschol het volgende:
2de "isssue" waar ik mij aan irriteeer:
land instellingen staan allemaal op engels (UK) maar de tekst bij de datum op het lockscreen en bij de klok zijn in het nederlands? iemand?
Dat ligt aan de problemen je nu ervaart. Als win10 naar jouw idee niet af is fix je dat niet met een schone installatiequote:Op maandag 21 september 2015 21:38 schreef Parafernalia het volgende:
Is een clean install echt beter dan een vuile?
Heb een vuile, upgrade van Win 7. Maar ben niet echt tevreden. Lijkt alsof 10 nog niet af is. Zit nu te denken om mn vorig jaar aangeschafte SSD (luiheid) maar eens te installeren met clean install. Maar scheelt dat veel? (los van de ssd dan!)
windows 8 meldde gewoon dat binnen X dagen de pc automatisch opnieuw werd opgestart als die aan bleef staan, hoe dat gaat als je hem in zijn update window in sleep zet weet ik niet.. nooit meegemaaktquote:Op maandag 21 september 2015 21:54 schreef dennissch het volgende:
Bij Windows 10 check ik wel eens nadat er updates zijn uitgekomen bijv na patchtuesday, en dan staat er wel eens de "opnieuw opstarten" dus als je daar op klikt dan voltooid hij de updates. Maar nu vraag ik mij af, de meeste mensen zetten hun pc gewoon uit als ze klaar zijn met werken. Hoe worden dan de updates afgemaakt/geconfigureerd? Want afsluiten>Starten werkt niet ivm hibernate/fastboot/hoe je het ook wil noemen. Start ie dan op om de standaardtijd 3.30 's nachts? (Dan wel een echte cold boot, dus niet hibernate?)Ik heb de instellingen van updates gewoon op automatisch.
Plaatje http://tritoneco.com/wp-c(...)e-Reboot-Updates.png
Scheelt wel. Ik doe iedere 1-2 dagen wel een W10 installatie, en ik merk duidelijk een verschil tussen vuile en schone installaties op ouderwetse HDD's.quote:Op maandag 21 september 2015 21:38 schreef Parafernalia het volgende:
Is een clean install echt beter dan een vuile?
Heb een vuile, upgrade van Win 7. Maar ben niet echt tevreden. Lijkt alsof 10 nog niet af is. Zit nu te denken om mn vorig jaar aangeschafte SSD (luiheid) maar eens te installeren met clean install. Maar scheelt dat veel? (los van de ssd dan!)
Het is heel rap, al zat dat ook met de SSD te maken hebbenquote:Op dinsdag 22 september 2015 00:58 schreef oheng het volgende:
[..]
Scheelt wel. Ik doe iedere 1-2 dagen wel een W10 installatie, en ik merk duidelijk een verschil tussen vuile en schone installaties op ouderwetse HDD's.
je SSD is je opstartschijf, 100mb is gereserveerd voor de bootinformatie en eventuele bijbehorende toolsquote:Op dinsdag 22 september 2015 01:43 schreef Parafernalia het volgende:
Ik heb dus net 10 op een SSD geinstalleerd. Op die SSD had ik al een keer 7 geinstalleerd maar nooit wat mee gedaan. Bij install van 10 had ik SSD geformatteerd. Maar nu heb ik beetje rare partities.
[ afbeelding ]
C: is dus gewoon de SSD. Maar wat is "door systeem gereserveerd" a 100 mb?
En belangrijker, schijf 2 bestaat uit Z: en D:. Maar hoezo? Want Z: is volgens mij gewoon mn SSD? Mijn SSD is namelijk 40 gb. En andere HD is iets van 200 gb ofzo...wat is hier aan de hand?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |