abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 september 2015 @ 13:43:12 #26
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_156139993
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 00:21 schreef Parafernalia het volgende:
het werkt! :) dank allen!
WOL werkt toch niet :{.

Weet iemand wat ik bij Hostnaam/IP/Broadcast adres moet invullen?
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  woensdag 16 september 2015 @ 13:44:18 #27
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_156140024
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 13:16 schreef CherryLips het volgende:
Sinds ik Windows 10 op m'n Sony vaio heb, doet het geluid kut. Nu gebruik ik het geluid niet vaak op de laptop, maar die ene keer dat ik wel even de radio aan wil zetten, is het gewoon amper te verstaan :') Heeft iemand dit ook meegemaakt en/of hoe zou ik dit kunnen oplossen?
- Volumeregeling rechtsonder? (klinkt dom, maar ik kwam er pas laatst achter dat die erg laag stond)
- Drivers updaten?
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_156140382
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 13:44 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

- Volumeregeling rechtsonder? (klinkt dom, maar ik kwam er pas laatst achter dat die erg laag stond)
- Drivers updaten?
Nou ja, 'amper te verstaan' in 'het geluid klinkt verstoord', maar ik heb net even een koptelefoon erin gestoken en dan klinkt het geluid wel goed. Hoop niet dat het dan de speakers zijn. Ding kan ook weinig hebben zeg -O-
Tap tap tap
pi_156145212
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 13:43 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

WOL werkt toch niet :{.

Weet iemand wat ik bij Hostnaam/IP/Broadcast adres moet invullen?
ip adres van de machine die je wil WOL'en ?

Moet je op die machine even kijken in een command prompt (cmd.exe) en dan ipconfig uitvoeren
pi_156145264
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 13:58 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Nou ja, 'amper te verstaan' in 'het geluid klinkt verstoord', maar ik heb net even een koptelefoon erin gestoken en dan klinkt het geluid wel goed. Hoop niet dat het dan de speakers zijn. Ding kan ook weinig hebben zeg -O-
misschien in je audio instellingen evt. "improvements" uitzetten, zoals bass boost, loudness...
  donderdag 17 september 2015 @ 10:39:48 #31
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_156164595
Niemand ideetjes voor mijn probleem met schermtoetsenbord en Word? Als ik google krijg ik alleen maar suggesties om het aan te zetten en niet uit te zetten.
Ik werk veel met Word en ik word er echt helemaal gek van.
Edit: een of vaag mechanisme in Windows dat automatisch hand schrijven aanzet omdat je met een pentablet werkt. Grote faal van windows, is wel een manier om het steeds handmatig uit te zetten.

[ Bericht 31% gewijzigd door ieniminimuis op 17-09-2015 15:07:34 ]
Trotste mama van Ambar
Het officiële liefje van @Monitor O+
  donderdag 17 september 2015 @ 21:06:01 #32
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_156181806
Ik heb een legale Windows 7 en had de upgrade gedownload, maar tijdens het upgradeproces liep hij vast (6 uur lang op hetzelfde scherm). Vervolgens m'n pc uitgezet en sindsdien is het eigenlijk een nutteloos apparaat geworden.

Hij herkent tijdens het opstarten dat de upgrade naar W10 niet succesvol is verlopen, maar als hij vervolgens de upgrade ongedaan wil maken en weer zegt terug te keren naar W7 dan blijft hij hangen op dat betreffende scherm.

Nu wil ik een clean install doen, maar mijn vraag is hoe ik nu aan een legale kopie van W10 kan komen (of W7 for that matter) als ik geen recovery-CD meer heb? Heb toch weinig zin om een nieuwe license te kopen :{
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_156185856
quote:
5s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:06 schreef InTrePidIvity het volgende:
Ik heb een legale Windows 7 en had de upgrade gedownload, maar tijdens het upgradeproces liep hij vast (6 uur lang op hetzelfde scherm). Vervolgens m'n pc uitgezet en sindsdien is het eigenlijk een nutteloos apparaat geworden.

Hij herkent tijdens het opstarten dat de upgrade naar W10 niet succesvol is verlopen, maar als hij vervolgens de upgrade ongedaan wil maken en weer zegt terug te keren naar W7 dan blijft hij hangen op dat betreffende scherm.

Nu wil ik een clean install doen, maar mijn vraag is hoe ik nu aan een legale kopie van W10 kan komen (of W7 for that matter) als ik geen recovery-CD meer heb? Heb toch weinig zin om een nieuwe license te kopen :{
Was Windows 7 vooringestalleerd toen je de PC kochte? Zo ja, dan staat de installatie wellicht op D:. Zoek even op in Google naar 'pc recovery <merk>' en daar staat vaak beschreven met welke functietoets je bij het opstarten van de pc moet drukken (vaak F8 of zo). Volg de instructie en je krijgt dan een schone besturingssysteem.
pi_156192663
quote:
5s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:06 schreef InTrePidIvity het volgende:

Anders download je een OEM versie of je mailt je fabrikant. Die kan je van een nieuwe installatie cd voorzien.
  vrijdag 18 september 2015 @ 11:03:34 #35
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_156193952
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 22:53 schreef daniela_007 het volgende:

[..]

Was Windows 7 vooringestalleerd toen je de PC kochte? Zo ja, dan staat de installatie wellicht op D:. Zoek even op in Google naar 'pc recovery <merk>' en daar staat vaak beschreven met welke functietoets je bij het opstarten van de pc moet drukken (vaak F8 of zo). Volg de instructie en je krijgt dan een schone besturingssysteem.
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2015 10:03 schreef Droathoah het volgende:

[..]

Anders download je een OEM versie of je mailt je fabrikant. Die kan je van een nieuwe installatie cd voorzien.
Goede suggesties, ga ermee aan de slag ^O^
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_156230379
ik wil graag mijn explorer view een beetje opschonen, nou heb ik al wat registry entries gevonden om zaken als documenten, muziek, plaatjes e.d. weg te halen

hoewel ik het liever via een officiele weg verberg (desnoods zoals in W7: een folder met je naam met daarin al die folders) vind ik dat ook prima.
ik heb nu nog 2 "erger" punten:
1) onedrive in explorer -> ik gebruik geen onedrive dus dat icoontje mag daar weg wat mij betreft; Hoe krijg ik dat voor elkaar?

2) homegroup , hoe krijg ik dat icoontje weg.. ik doe niks met homegroups..
pi_156234147
Hoeveel partities hebben jullie (aangemaakt) en waarom?
pi_156234280
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 01:01 schreef Super-B het volgende:
1 per schijf, meer is niet nodig, zeker niet omdat e.v.t. een folder een schijfletter kan toewijzen, mocht dat nodig/nuttig zijn
pi_156235922
[
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2015 22:04 schreef mschol het volgende:
ik wil graag mijn explorer view een beetje opschonen, nou heb ik al wat registry entries gevonden om zaken als documenten, muziek, plaatjes e.d. weg te halen

hoewel ik het liever via een officiele weg verberg (desnoods zoals in W7: een folder met je naam met daarin al die folders) vind ik dat ook prima.
ik heb nu nog 2 "erger" punten:
1) onedrive in explorer -> ik gebruik geen onedrive dus dat icoontje mag daar weg wat mij betreft; Hoe krijg ik dat voor elkaar?
..
http://www.howtogeek.com/(...)lorer-on-windows-10/
pi_156237368
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 01:13 schreef mschol het volgende:

[..]

1 per schijf, meer is niet nodig, zeker niet omdat e.v.t. een folder een schijfletter kan toewijzen, mocht dat nodig/nuttig zijn
Ik doe standaard altijd twee. Was nieuwsgierig wat anderen doen.

Vind 1 partitie altijd zo ongestructureerd.
  Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 20 september 2015 @ 11:10:41 #41
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_156237407
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2015 11:08 schreef Super-B het volgende:

[..]

Hier ook 2.
1 voor de foto's/ belangrijke documenten/ installatiebestanden.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_156237581
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2015 11:10 schreef Nizno het volgende:

[..]

Hier ook 2.
1 voor de foto's/ belangrijke documenten/ installatiebestanden.
zolang het dezelfde fysieke schijf is heeft het niet echt nut, als windows partitie crasht dan crasht ook je belangrijke bestanden partitie :P

quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2015 11:08 schreef Super-B het volgende:

[..]

meh, ik heb altijd minimaal 2 fysieke (meestal een stuk meer) disks in mijn systeem.. meer schijfletters dan 1 per disk wordt dan enorm overzichtelijk, ik heb ook nog 4 netwerklocaties en meerdere usb sticks; Dan kan het heel druk worden met al die letters :P
pi_156237654
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 01:01 schreef Super-B het volgende:
1 per schijf
C (SSD) waar windows en programma's op staan (120Gb)
D (HDD) voor data / programma's waar snelheid niet van belang is (2Tb)
G (SSD) voor games (120Gb)

En de belangrijke data van D wordt nog gesynced met een encrypted backup.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 20 september 2015 @ 11:35:17 #44
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_156237886
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 11:18 schreef mschol het volgende:

[..]

zolang het dezelfde fysieke schijf is heeft het niet echt nut, als windows partitie crasht dan crasht ook je belangrijke bestanden partitie :P

klopt. Daarom heb ik ze ook gewoon gebackupt. Maar ik vind het makkelijk bij een herinstallatie.
Lekker snel op de andere partitie je spullen kunnen vinden.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_156241182
quote:
thnx, ga ik naar kijken :)

ander iets:

hoe kan ik zelf zoekmachines aan edge toevoegen of aanpassen?

google.com voegt namelijk google.nl als zoekmachine toe en dat wil ik helemaal niet..
ik vond op internet wel een registry edit, maar dat is voor spartan (de preview build dus) en die keys bestaan ook niet meer..

Waar wordt die informatie opgeslagen precies?
pi_156245189
2de "isssue" waar ik mij aan irriteeer:
land instellingen staan allemaal op engels (UK) maar de tekst bij de datum op het lockscreen en bij de klok zijn in het nederlands? iemand?
pi_156245767
Ik heb een vraagje, ongerelateerd aan Windows 10:

Mijn huidige desktop wil ik eens onder de loep nemen door een schone Windows 7 herinstallatie uit te voeren. Boot CD erin gedaan en via Boot Menu aangegeven te willen booten via mijn optische drive, desondanks geen resultaat: het systeem bootte direct door naar mijn huidige OS (Windows 7).

Ook heb ik geprobeerd de boot-volgorde te wijzigen, maar dat heeft ook niks opgeleverd. Heeft iemand een idee?

Paar dagen terug werkte het booten nog..
  Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 20 september 2015 @ 16:24:29 #48
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_156245816
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2015 16:22 schreef Super-B het volgende:
Ik heb een vraagje, ongerelateerd aan Windows 10:

Mijn huidige desktop wil ik eens onder de loep nemen door een schone Windows 7 herinstallatie uit te voeren. Boot CD erin gedaan en via Boot Menu aangegeven te willen booten via mijn optische drive, desondanks geen resultaat: het systeem bootte direct door naar mijn huidige OS (Windows 7).

Ook heb ik geprobeerd de boot-volgorde te wijzigen, maar dat heeft ook niks opgeleverd. Heeft iemand een idee?

Paar dagen terug werkte het booten nog..
Kun je niet gewoon de cd open terwijl je in windows zit en dan een clean install doen?
(Voor je bootprobleem zou ik eerlijk gezegd geen oplossing weten)
pi_156245930
quote:
99s.gif Op zondag 20 september 2015 16:24 schreef Nizno het volgende:

[..]

Kun je niet gewoon de cd open terwijl je in windows zit en dan een clean install doen?
(Voor je bootprobleem zou ik eerlijk gezegd geen oplossing weten)
Gelukt! Dank!

[ Bericht 19% gewijzigd door Super-B op 20-09-2015 20:39:19 ]
pi_156260264
mijn windows 10 wil niet meer gaan slapen, gaat gelijk weer aan
iemand ideeen hoe dit op te lossen is (zonder een shutdown te geven uiteraard)

-edit-
hmm, toetsenbord of muis is de boosdoener, zoek ik een andere keer wel uit.. hij blijft nu iig uit..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')