WOL werkt toch nietquote:
- Volumeregeling rechtsonder? (klinkt dom, maar ik kwam er pas laatst achter dat die erg laag stond)quote:Op woensdag 16 september 2015 13:16 schreef CherryLips het volgende:
Sinds ik Windows 10 op m'n Sony vaio heb, doet het geluid kut. Nu gebruik ik het geluid niet vaak op de laptop, maar die ene keer dat ik wel even de radio aan wil zetten, is het gewoon amper te verstaanHeeft iemand dit ook meegemaakt en/of hoe zou ik dit kunnen oplossen?
Nou ja, 'amper te verstaan' in 'het geluid klinkt verstoord', maar ik heb net even een koptelefoon erin gestoken en dan klinkt het geluid wel goed. Hoop niet dat het dan de speakers zijn. Ding kan ook weinig hebben zegquote:Op woensdag 16 september 2015 13:44 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
- Volumeregeling rechtsonder? (klinkt dom, maar ik kwam er pas laatst achter dat die erg laag stond)
- Drivers updaten?
ip adres van de machine die je wil WOL'en ?quote:Op woensdag 16 september 2015 13:43 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
WOL werkt toch niet.
Weet iemand wat ik bij Hostnaam/IP/Broadcast adres moet invullen?
misschien in je audio instellingen evt. "improvements" uitzetten, zoals bass boost, loudness...quote:Op woensdag 16 september 2015 13:58 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nou ja, 'amper te verstaan' in 'het geluid klinkt verstoord', maar ik heb net even een koptelefoon erin gestoken en dan klinkt het geluid wel goed. Hoop niet dat het dan de speakers zijn. Ding kan ook weinig hebben zeg
Was Windows 7 vooringestalleerd toen je de PC kochte? Zo ja, dan staat de installatie wellicht op D:. Zoek even op in Google naar 'pc recovery <merk>' en daar staat vaak beschreven met welke functietoets je bij het opstarten van de pc moet drukken (vaak F8 of zo). Volg de instructie en je krijgt dan een schone besturingssysteem.quote:Op donderdag 17 september 2015 21:06 schreef InTrePidIvity het volgende:
Ik heb een legale Windows 7 en had de upgrade gedownload, maar tijdens het upgradeproces liep hij vast (6 uur lang op hetzelfde scherm). Vervolgens m'n pc uitgezet en sindsdien is het eigenlijk een nutteloos apparaat geworden.
Hij herkent tijdens het opstarten dat de upgrade naar W10 niet succesvol is verlopen, maar als hij vervolgens de upgrade ongedaan wil maken en weer zegt terug te keren naar W7 dan blijft hij hangen op dat betreffende scherm.
Nu wil ik een clean install doen, maar mijn vraag is hoe ik nu aan een legale kopie van W10 kan komen (of W7 for that matter) als ik geen recovery-CD meer heb? Heb toch weinig zin om een nieuwe license te kopen
Anders download je een OEM versie of je mailt je fabrikant. Die kan je van een nieuwe installatie cd voorzien.quote:Op donderdag 17 september 2015 21:06 schreef InTrePidIvity het volgende:
Ik heb een legale Windows 7 en had de upgrade gedownload, maar tijdens het upgradeproces liep hij vast (6 uur lang op hetzelfde scherm). Vervolgens m'n pc uitgezet en sindsdien is het eigenlijk een nutteloos apparaat geworden.
Hij herkent tijdens het opstarten dat de upgrade naar W10 niet succesvol is verlopen, maar als hij vervolgens de upgrade ongedaan wil maken en weer zegt terug te keren naar W7 dan blijft hij hangen op dat betreffende scherm.
Nu wil ik een clean install doen, maar mijn vraag is hoe ik nu aan een legale kopie van W10 kan komen (of W7 for that matter) als ik geen recovery-CD meer heb? Heb toch weinig zin om een nieuwe license te kopen
quote:Op donderdag 17 september 2015 22:53 schreef daniela_007 het volgende:
[..]
Was Windows 7 vooringestalleerd toen je de PC kochte? Zo ja, dan staat de installatie wellicht op D:. Zoek even op in Google naar 'pc recovery <merk>' en daar staat vaak beschreven met welke functietoets je bij het opstarten van de pc moet drukken (vaak F8 of zo). Volg de instructie en je krijgt dan een schone besturingssysteem.
Goede suggesties, ga ermee aan de slagquote:Op vrijdag 18 september 2015 10:03 schreef Droathoah het volgende:
[..]
Anders download je een OEM versie of je mailt je fabrikant. Die kan je van een nieuwe installatie cd voorzien.
1 per schijf, meer is niet nodig, zeker niet omdat e.v.t. een folder een schijfletter kan toewijzen, mocht dat nodig/nuttig zijnquote:Op zondag 20 september 2015 01:01 schreef Super-B het volgende:
Hoeveel partities hebben jullie (aangemaakt) en waarom?
http://www.howtogeek.com/(...)lorer-on-windows-10/quote:Op zaterdag 19 september 2015 22:04 schreef mschol het volgende:
ik wil graag mijn explorer view een beetje opschonen, nou heb ik al wat registry entries gevonden om zaken als documenten, muziek, plaatjes e.d. weg te halen
hoewel ik het liever via een officiele weg verberg (desnoods zoals in W7: een folder met je naam met daarin al die folders) vind ik dat ook prima.
ik heb nu nog 2 "erger" punten:
1) onedrive in explorer -> ik gebruik geen onedrive dus dat icoontje mag daar weg wat mij betreft; Hoe krijg ik dat voor elkaar?
..
Ik doe standaard altijd twee. Was nieuwsgierig wat anderen doen.quote:Op zondag 20 september 2015 01:13 schreef mschol het volgende:
[..]
1 per schijf, meer is niet nodig, zeker niet omdat e.v.t. een folder een schijfletter kan toewijzen, mocht dat nodig/nuttig zijn
Hier ook 2.quote:Op zondag 20 september 2015 11:08 schreef Super-B het volgende:
[..]
Ik doe standaard altijd twee. Was nieuwsgierig wat anderen doen.
Vind 1 partitie altijd zo ongestructureerd.
zolang het dezelfde fysieke schijf is heeft het niet echt nut, als windows partitie crasht dan crasht ook je belangrijke bestanden partitiequote:Op zondag 20 september 2015 11:10 schreef Nizno het volgende:
[..]
Hier ook 2.
1 voor de foto's/ belangrijke documenten/ installatiebestanden.
meh, ik heb altijd minimaal 2 fysieke (meestal een stuk meer) disks in mijn systeem.. meer schijfletters dan 1 per disk wordt dan enorm overzichtelijk, ik heb ook nog 4 netwerklocaties en meerdere usb sticks; Dan kan het heel druk worden met al die lettersquote:Op zondag 20 september 2015 11:08 schreef Super-B het volgende:
[..]
Ik doe standaard altijd twee. Was nieuwsgierig wat anderen doen.
Vind 1 partitie altijd zo ongestructureerd.
1 per schijfquote:Op zondag 20 september 2015 01:01 schreef Super-B het volgende:
Hoeveel partities hebben jullie (aangemaakt) en waarom?
klopt. Daarom heb ik ze ook gewoon gebackupt. Maar ik vind het makkelijk bij een herinstallatie.quote:Op zondag 20 september 2015 11:18 schreef mschol het volgende:
[..]
zolang het dezelfde fysieke schijf is heeft het niet echt nut, als windows partitie crasht dan crasht ook je belangrijke bestanden partitie
thnx, ga ik naar kijkenquote:Op zondag 20 september 2015 09:14 schreef het_fokschaap het volgende:
[
[..]
http://www.howtogeek.com/(...)lorer-on-windows-10/
Kun je niet gewoon de cd open terwijl je in windows zit en dan een clean install doen?quote:Op zondag 20 september 2015 16:22 schreef Super-B het volgende:
Ik heb een vraagje, ongerelateerd aan Windows 10:
Mijn huidige desktop wil ik eens onder de loep nemen door een schone Windows 7 herinstallatie uit te voeren. Boot CD erin gedaan en via Boot Menu aangegeven te willen booten via mijn optische drive, desondanks geen resultaat: het systeem bootte direct door naar mijn huidige OS (Windows 7).
Ook heb ik geprobeerd de boot-volgorde te wijzigen, maar dat heeft ook niks opgeleverd. Heeft iemand een idee?
Paar dagen terug werkte het booten nog..
Gelukt! Dank!quote:Op zondag 20 september 2015 16:24 schreef Nizno het volgende:
[..]
Kun je niet gewoon de cd open terwijl je in windows zit en dan een clean install doen?
(Voor je bootprobleem zou ik eerlijk gezegd geen oplossing weten)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |