Waar zit je ook al weer, Rogier? De VS toch? Daar hebben ze wel een soort crêpe-papier slingers in kleine rolletjes. Die kun je voor het gewenste resultaat om elkaar heen draaien en dan ophangen (niet aan te raden in de tropen in het natte seizoenquote:Op zaterdag 12 september 2015 21:22 schreef rogier21 het volgende:
Onze kleine is bijna 1 jaar, en wat ik nou niet kan vinden zijn slingers / vlaggen. Alleen maar balonnen. Is dat iets typisch Nederlands ofzo?
Gewoon.... Nederlandquote:Op zaterdag 12 september 2015 20:51 schreef Teslynd het volgende:
Goaxing, wat vonden jullie bij terugkeer van Nederland?
O, ik hoopte dat het op de internationale school wat flexibeler toeging.quote:Op zondag 13 september 2015 14:07 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Gewoon.... NederlandVeel voordelen en veel gezeur. En koud, maar met m'n nieuwe Texelse wollen dekbed gaat dat al een stuk beter
Verder is er veel te koop en veel te doen. Alleen als je af wilt wijken van de standaard stopt het ook weer snel. Mijn kinderen zijn goed in hun respectievelijke sporten, maar lopen daarbij steeds tegen muren aan.
En overal betaald parkeren.....
Je kan nog vaantjes knippen en aan een koord/band plakken/nieten. Ik heb op school geleerd slingers te maken. Lange ketting maken van strookjes papier.quote:Op zaterdag 12 september 2015 21:22 schreef rogier21 het volgende:
Onze kleine is bijna 1 jaar, en wat ik nou niet kan vinden zijn slingers / vlaggen. Alleen maar balonnen. Is dat iets typisch Nederlands ofzo?![]()
Ben je al zo oud Teslynd?quote:Op zondag 13 september 2015 22:53 schreef Teslynd het volgende:
[..]
O, ik hoopte dat het op de internationale school wat flexibeler toeging.
Nederland is al een paar jaar bezig truttig te worden, lijkt toch wel een reactie op de luidruchtie islam te zijn. Eerst was er meer streng/luid christendom en nu denk ik al een paar jaar aan terug naar de benauwende jaren 50.
Lekker vooruitzicht mochten mijn vriendin en ik ooit aan trouwen en/of kinderen beginnenquote:Op maandag 14 september 2015 06:31 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ben je al zo oud Teslynd?
Dat truttige is iets wat mij ook niet zo aanstaat. Wij zijn indertijd om die reden ook niet in Nederland getrouwd. Ergens ook wel weer van de zotte, dat er nu zo veel mensen worden toegelaten, terwijl je eerst naar de politie/vreemdelingendienst moet als je als Nederlander met een buitenlander zou willen trouwen. Zelfs als je niet in Nederland woont...
We lopen op dit moment ook tegen iets truttigs aan bij de aanvraag van een Nederlands paspoort voor die kleine van ons. Dat recht hebben we, maar ze maken het ons niet gemakkelijk.
Ten eerste moet (een kopie van) het geboortebewijs van een apostillestempel worden voorzien, en ten tweede moeten we een kopie van onze trouwpapieren, niet ouder dan een jaar en ook weer van een apostillestempel laten voorzien. Kind in Zuid-Korea geboren, getrouwd op Guam, woonachtig in Japan. En natuurlijk leven al die overheden nog in 1800, dus alles moet met de post en met postzegels op zelf-geaddresseerde enveloppen en papier en handtekeningen, niets kan digitaal. En het kost klauwen met geld.
En waarom? Omdat we in Nederland met alle geweld tolerant willen zijn, maar tegelijkertijd doodsbenauwd zijn voor alles en iedereen die er anders uit zien.
Oh, die had ik buiten beschouwing gelaten. Dat is toch niet helemaal Nederlandquote:Op zondag 13 september 2015 22:53 schreef Teslynd het volgende:
O, ik hoopte dat het op de internationale school wat flexibeler toeging.
He zijn jullie op Guam getrouwd? Wat leukquote:Op maandag 14 september 2015 06:31 schreef Lyrebird het volgende:
We lopen op dit moment ook tegen iets truttigs aan bij de aanvraag van een Nederlands paspoort voor die kleine van ons. Dat recht hebben we, maar ze maken het ons niet gemakkelijk.
Ten eerste moet (een kopie van) het geboortebewijs van een apostillestempel worden voorzien, en ten tweede moeten we een kopie van onze trouwpapieren, niet ouder dan een jaar en ook weer van een apostillestempel laten voorzien. Kind in Zuid-Korea geboren, getrouwd op Guam, woonachtig in Japan. En natuurlijk leven al die overheden nog in 1800, dus alles moet met de post en met postzegels op zelf-geaddresseerde enveloppen en papier en handtekeningen, niets kan digitaal. En het kost klauwen met geld.
We wilden op een verlaten strand trouwen, zonder pottenkijkers, dus zijn we tussen de buien op Asan beach getrouwd. Het was wel apart. Nu is het dus knap lastig om al die papieren hier te krijgen. En ze zijn er niet zuinig met hun fees.quote:Op maandag 14 september 2015 09:35 schreef Gaoxing het volgende:
He zijn jullie op Guam getrouwd? Wat leukTumon Bay?
Goede tip, die onthouden we.quote:Wat de papieren betreft een gratis tip: de stapel die je nu nodig hebt, heb je in de toekomst ook nodig wanneer je het paspoort wilt vernieuwen. Hou de stapel maar gewoon bij de hand...
Over die formulieren, is het niet dat ze certified moeten zijn ? Door de instantie die ze heeft uitgegeven ? En die certification mag maximaal 6 maanden oud zijn ?quote:Op maandag 14 september 2015 09:41 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
We wilden op een verlaten strand trouwen, zonder pottenkijkers, dus zijn we tussen de buien op Asan beach getrouwd. Het was wel apart. Nu is het dus knap lastig om al die papieren hier te krijgen. En ze zijn er niet zuinig met hun fees.
[..]
Goede tip, die onthouden we.
Dat schijnt met een zogenaamd apostillestempel te gebeuren, en gebeurt niet altijd door de instantie zelf. De geboorteacte bijvoorbeeld is indertijd door het ziekenhuis opgesteld, maar de apostillestempel kwam van Binnenlandse Zaken. En het kost handen vol geld.quote:Op woensdag 16 september 2015 09:54 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Over die formulieren, is het niet dat ze certified moeten zijn ? Door de instantie die ze heeft uitgegeven ? En die certification mag maximaal 6 maanden oud zijn ?
Klopt, het is niet makkelijk, maar na alle dingen die ik heb moeten doen voor mijn visas/greencard viel het toch wel mee. Voor mij dochters paspoort moest ik het weddingcertificate opvragen bij de probate court in Savannah, Georgia (ben daar getrouwd) en het daarna opsturen naar een centraal Georgia court. Mij dochters geboortebewijs moest uit Jacksonville,fl komen (want geboren in florida), maar de instantie die apostillestempels uitgeeft zit hier lokaal, dus dat was gelukkig makkelijk.quote:Op woensdag 16 september 2015 11:26 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dat schijnt met een zogenaamd apostillestempel te gebeuren, en gebeurt niet altijd door de instantie zelf. De geboorteacte bijvoorbeeld is indertijd door het ziekenhuis opgesteld, maar de apostillestempel kwam van Binnenlandse Zaken. En het kost handen vol geld.
Dat is toch wel schattig. Ik moet zeggen dat die mensen van vital records, die ook de copieen uitgeven, enorm aardig waren. Bij de uitgifte van onze trouwpapieren misten we mijn uitreksel van het geboorteregister, omdat dat ergens tussen Nederland en Guam in de post was blijven hangen. Het hoofd van die afdeling zei toen, nou jammer dan, maar gelukkig was er een andere dame die wat romantischer was ingesteld, en ons een affidavit liet tekenen. Kregen we de papieren toch mee.quote:Op woensdag 16 september 2015 13:08 schreef Gaoxing het volgende:
Die apostille was op Guam vrij grappig: "Ja maar, dat hebben we helemaal niet, waar heb je dat voor nodig?" "Nou, dan weten ze dat het geboortecertificaat echt is." "Nou ja zeg, twijfelen ze er dan aan dat ons geboortecertificaat echt is?"Toen hebben ze maar wat geschreven en er een stempel onder gezet
Mijn vader had een hele boel kinderboeken uit de tijd. Pedagogisch onverantwoord, ook met veel "-sch"s en "zoo"s, maar ik las indertijd alles wat ik te pakken kon krijgen.quote:Op woensdag 16 september 2015 19:46 schreef Teslynd het volgende:
@Lyrebird: bijna. Ken de jaren 50 vooral door mijn oudere zusters en door de romannetjes die vroeger schreven over de status quo (meisjesboeken bereidden je voor op je deugdzame toekomst en je man als leider & gezinshoofd. Was toen wel een schrikbeeld, maar ik heb dat gelukkig niet meegemaakt dankzij veranderende tijden.
Mijn vader had een zus die op haar 17e, ver voor mijn geboorte, is overleden. Daarvan stonden er nog boeken bij oma, en als oudste -en leesverslaafde- kleindochter heb ik een groot deel daarvan meegenomen. Tranen met tuiten heb ik gehuild bij 'naar kostschool Els'. Morgen komen ze uit de opslag, waar ze 17 jaar hebben gebivakkeerd en ik ben erg benieuwd wat míjn dochter ervan gaat vinden.quote:Op donderdag 17 september 2015 05:11 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Mijn vader had een hele boel kinderboeken uit de tijd. Pedagogisch onverantwoord, ook met veel "-sch"s en "zoo"s, maar ik las indertijd alles wat ik te pakken kon krijgen.
Ha! ik ook!quote:Op donderdag 17 september 2015 11:57 schreef Teslynd het volgende:
De dunne boekjes van WG van der Hulst kregen we met kerstmis van de kerk. Met een zakje geplet snoep erbij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |