Breukink won ook bijna de Tour van 1990. Een slechte dag op de Tourmalet nekte hem.quote:Op zaterdag 12 september 2015 21:18 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Wel zuur hoor, als je ziet wie er nu allemaal voor Tom eindigen. Deze etappe liep alles precies verkeerd voor hem. Prachtige ronde, maar zeer teleurstellend einde. Misschien wel dé kans om een grote ronde te winnen, à la Erik Breukink in de Giro ooit (en in mindere mate Gesink in deze ronde)
Mwoah, met een goeie Geschke, een frisse de Kort en een Barguil ben je al op de helft.quote:Op zaterdag 12 september 2015 21:21 schreef Ericr het volgende:
Feit is dat Giant geen ploeg heeft voor een rondewinnaar. Dat Dumoulin zo goed er voor stond Is puur op eigen klasse. Daar mag hij trots op zijn. Op den duur sloopt een sterk collectief je, zeker als ze nog wat hulp krijgen van anderen die bloed ruiken.
De energie die Dumoulin heeft moeten leveren in de laatste weken begint zich nu te wreken. Een paar keer iemand die het vuile werk voor je opknapt had hem misschien ook geen winnaar laten worden maar iedere gespaarde calorie kan het verschil uitmaken tussen verlies en winst
De Kort en in mindere mate Geschke zijn pure middelmaat als het om het gebergte gaat. Als je dat tegenover volwaardige ploegen als Movistar, Sky of Astana zet, stelt dat weinig voor.quote:Op zaterdag 12 september 2015 21:43 schreef MCH het volgende:
[..]
Mwoah, met een goeie Geschke, een frisse de Kort en een Barguil ben je al op de helft.
Zo'n ploeg zou niet voor de Tom van deze Vuelta gereden hebben.quote:Op zaterdag 12 september 2015 22:20 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
De Kort en in mindere mate Geschke zijn pure middelmaat als het om het gebergte gaat. Als je dat tegenover volwaardige ploegen als Movistar, Sky of Astana zet, stelt dat weinig voor.
Gewoon blijven richten op het tijdrijden met daarnaast het klimwerk. Dan doe je sowieso mee in rondes van een week en afhankelijk van het parcours ook in grote rondes. Zijn gewichtsverlies lijkt vooralsnog geen negatieve gevolgen voor z'n tijdrit te hebben.quote:Op zaterdag 12 september 2015 17:25 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Ik zie liever dat Tom zich als spartacus gaat ontwikkelen dan als ronderenner.
Zeker met de matige rol van tijdritten in de grote rondes van de laatste tijd.
quote:
quote:Op zaterdag 12 september 2015 17:38 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Wie zijn z'n concurrenten?
Ik vrees dat er weer een schaatser wint.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Natuurlijk is dat niet te vergelijken, dat zeg ik toch ook? Hij was wel weer terug gekomen. Het probleem is gewoon dat hij er bergop gewoon direct weer afgereden zou zijn. Dan was hij alsnog zijn plek kwijt.quote:Op zaterdag 12 september 2015 21:02 schreef Marcoss het volgende:
Hij heeft nu zo'n 30 kilometer alleen gefietst, dat is niet te vergelijken met fietsen in een kleiner groepje als hij wel aan had kunnen sluiten. Geloof niet dat hij 2,5 minuut had verloren op Majka als ze gelijk aan de slotklim waren begonnen, hoe leeg Dumoulin ook was.
Ja goh dat snap ik wel dat zeg ik toch ook? Ik zeg nergens dat hij er geen voordeel bij gehad heeft met een goede ploeg.quote:Op zaterdag 12 september 2015 21:08 schreef VASND het volgende:
Dat snapt hij wel. Gewoon lekker trollen joh, is leuk. Voor hem.
Verlies was dan beperkt gebleven in de vallei. Nee, hij had er de Vuelta niet mee gewonnen. Niemand zegt dat ook.
Mwah, niet helemaal. Gasten als Martin, Dennis, Thomas en Izagirre waren tot voor deze Vuelta wel min of meer vergelijkbaar als in dat ze in rondjes van een week goede klassementen kunnen rijden met een goede tijdrit als basis, maar in grote rondes tekort komen voor een goed klassement. Dumoulin werd nog wel steeds beter bergop, maar voorheen was wat hij nu liet zien nooit het doel volgens mij.quote:Op zaterdag 12 september 2015 17:58 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Vanaf vorig jaar. Toen werd hij 5e in de Ronde van Zwitserland.
Lijkt mij toch ook.. Hoeveel rondes heeft Tom al uit gereden eigenlijk?quote:Op zondag 13 september 2015 00:15 schreef Houtenbeen het volgende:
Tom
Jammer, maar toch een goede Vuelta gereden
2 grote rondes( Tour 2013-2014)quote:Op zondag 13 september 2015 00:19 schreef chufi het volgende:
[..]
Lijkt mij toch ook.. Hoeveel rondes heeft Tom al uit gereden eigenlijk?
Volgende Top 3 en dan voor de overwinning...quote:Op zondag 13 september 2015 00:22 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
2 grote rondes( Tour 2013-2014)
Na de tijdrit had hij te weinig voorsprong. Hij stond vlak voor de tijdrit door een soortgelijke bergrit al meer dan een minuut achter op Aru, dus je wist dat hij in stevige bergritten tekort ging komen.quote:Op zaterdag 12 september 2015 22:37 schreef Van_Poppel het volgende:
De slotklim was een echte loper, daar zou hij hooguit 30 seconde ofzo hebben verloren. Met 2 ploegmaten had hij 100% zeker podium gereden.
Nee, die zaten al net te kort voor de kopgroep.quote:Op zondag 13 september 2015 00:54 schreef Ericr het volgende:
[ afbeelding ]
Ook niet even een Spaans motortje dat net te ver terug gevallen is achter de groep favorieten.
Huilen.quote:Op zaterdag 12 september 2015 19:22 schreef Rickertman96 het volgende:
Mooi dat we nu eindelijk van dat gefap af zijn, overal word ik als niet-wielrenliefhebber geconfronteerd met deze fantastische prestatie van onze Tom.
Ik wens jullie nog veel kijkplezier, zet hem op Aru!
http://nos.nl/artikel/205(...)-in-rook-opgaan.htmlquote:"Juist vandaag blijkt dat hij de afgelopen dagen ietsje minder sterk was. Dat zie je niet aan waarden, hij levert de laatste dagen echt goede vermogens. Maar dat deed hij eerder mentaal dan fysiek. Dat wist niemand, alleen Tom gaf aan dat hij iets minder aan het worden was. Dat is normaal aan het einde van een grote ronde."
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |