abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 12 september 2015 @ 15:02:31 #1
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_156024183

Welkom bij Het Hardlooptopic! Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat.. Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen!

>>> Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen. Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: 2015 Challenge
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Divers
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_156025940
Nou.. het zit er op maar het ging niet van harte. Eigenlijk niet ergens last van maar ik had erg veel ruzie met de navigatie van mijn telefoon, waardoor ik vaak stil moest staan en de weg zoeken, op het laatst was de batterij van mijn telefoon helemaal op. Daardoor was het mentaal erg zwaar, ik haat verdwalen, en ik vind het toch een beetje jammer dat ik dus niet de hele training zonder stilstaan heb kunnen doen. Weet niet of het uiteindelijk heel veel uitmaakt voor het trainingseffect maar het voelt niet fijn.

Hartslag was ook wat hoog, maar dat was de rustpols vanochtend ook al en ik had veel wind tegen dus dat is niet onverklaarbaar. En de training was ook wel echt zwaar; inlopen, 4km D1, 3km D2, 2km D3 (marathontempo) en 1km +- HM tempo, en dat 3 keer. Laatste keer heb ik er nog een extra km HM tempo aan toegevoegd omdat mijn route wat te lang was en ik geen zin had om heel lang uit te lopen, en ik vond ook dat ik wat goed moest maken of zo voor het de weg zoeken.

Op zo'n moment is het wel jammer dat ik niet gewoon naar een trainingsloop kon of achter een groepje kon aanhobbelen. Maar goed, ik heb het wel gered dus daar moet ik maar weer tevreden mee zijn.

Linkje: https://www.endomondo.com/users/11367364/workouts/600276490
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zaterdag 12 september 2015 @ 16:34:20 #3
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_156026439
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 16:18 schreef La_Tramposa het volgende:
Nou.. het zit er op maar het ging niet van harte. Eigenlijk niet ergens last van maar ik had erg veel ruzie met de navigatie van mijn telefoon, waardoor ik vaak stil moest staan en de weg zoeken, op het laatst was de batterij van mijn telefoon helemaal op. Daardoor was het mentaal erg zwaar, ik haat verdwalen, en ik vind het toch een beetje jammer dat ik dus niet de hele training zonder stilstaan heb kunnen doen. Weet niet of het uiteindelijk heel veel uitmaakt voor het trainingseffect maar het voelt niet fijn.

Hartslag was ook wat hoog, maar dat was de rustpols vanochtend ook al en ik had veel wind tegen dus dat is niet onverklaarbaar. En de training was ook wel echt zwaar; inlopen, 4km D1, 3km D2, 2km D3 (marathontempo) en 1km +- HM tempo, en dat 3 keer. Laatste keer heb ik er nog een extra km HM tempo aan toegevoegd omdat mijn route wat te lang was en ik geen zin had om heel lang uit te lopen, en ik vond ook dat ik wat goed moest maken of zo voor het de weg zoeken.

Op zo'n moment is het wel jammer dat ik niet gewoon naar een trainingsloop kon of achter een groepje kon aanhobbelen. Maar goed, ik heb het wel gered dus daar moet ik maar weer tevreden mee zijn.

Linkje: https://www.endomondo.com/users/11367364/workouts/600276490
Ik snap je gevoel, maar de prestatie blijft staan! Ik moet morgen 3 uur 20 lopen en ga zeker op 5 km minder uitkomen, terwijl ik de route wel ongeveer ken. Knap gedaan dus wat mij betreft.
Life is what you make it.
pi_156026621
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 september 2015 16:34 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Ik snap je gevoel, maar de prestatie blijft staan! Ik moet morgen 3 uur 20 lopen en ga zeker op 5 km minder uitkomen, terwijl ik de route wel ongeveer ken. Knap gedaan dus wat mij betreft.
Mja die tijd dat ik stilgestaan heb zit niet bij die 3u8 he ;) Heb wel altijd autopause aanstaan bij dit soort trainingen. Maarja, de meters zijn gemaakt in ieder geval! Volgende keer toch maar een heen-en-weertje of 2x hetzelfde rondje wat ik ken.
Succes morgen! Wat voor route wordt het?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_156027089
Oja ik weet nu ook hoeveel ik zweet :P 2.5 liter gedronken en 200 gram lichter toen ik terugkwam dan toen ik ging, dus minstens 2,7 liter gezweet in ruim 3 uur. Misschien nog wel iets meer want ik had mijn bezwete kleren nog aan ;)
pi_156027136
http://losseveter.nl/2015(...)inschoten-uitslagen/

Holy moly! Vier 34-ers en een 36-er tijdens de Winschoterloop!
pi_156027445
Havenrun was leuk *O*
Ondanks mijn plechtige voornemen om een beetje rustig aan te doen toch wel weer heel snel gelopen.
1:04:08 volgens horloge, over wat volgens de organisatie 15,1 km was. Tomtom zegt minder, maar dat kan komen doordat het laatste stuk in een verlate fabriekshal was, dus gebrekkige GPS ontvangst.
Zal later een verslagje schrijven want dit loopje was echt leuk.

Oh ja, ik heb vandaag alle vrouwen verslagen, een first voor mij :)
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_156027485
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 17:08 schreef Guard het volgende:
Havenrun was leuk *O*
Ondanks mijn plechtige voornemen om een beetje rustig aan te doen toch wel weer heel snel gelopen.
1:04:08 volgens horloge, over wat volgens de organisatie 15,1 km was. Tomtom zegt minder, maar dat kan komen doordat het laatste stuk in een verlate fabriekshal was, dus gebrekkige GPS ontvangst.

^O^
pi_156027538
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 17:08 schreef Guard het volgende:
Havenrun was leuk *O*

Nice!
pi_156027818
_O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ voor TWC, voor het volbrengen van de Jungfrau Marathon.
Ik ben stikjaloers op hem
pi_156027869
Ah hij is binnen? Supercool!!
pi_156027926
Lekker getraind. Heen en weertje van 34km over het zwaarste stukje van de Kustmarathon. Ging beter dan vorig jaar, dus ik ben wel tevreden. Maar het was nog steeds wel allejezus'zwaar voor een duurloopje.

Mooi dat de debiele trainingen er nu ook opzitten. Nu alleen nog drie weken relaxed trainen !

Wow TWC, nice!
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_156027968
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 17:23 schreef La_Tramposa het volgende:
Ah hij is binnen? Supercool!!
Yup in 5:36:57, 321e volgens de SMS service
pi_156027986
quote:
99s.gif Op zaterdag 12 september 2015 17:25 schreef mosselmossel het volgende:
Lekker getraind. Heen en weertje van 34km over het zwaarste stukje van de Kustmarathon. Ging beter dan vorig jaar, dus ik ben wel tevreden. Maar het was nog steeds wel allejezus'zwaar voor een duurloopje.

Mooi dat de debiele trainingen er nu ook opzitten. Nu alleen nog drie weken relaxed trainen !

Wow TWC, nice!
Nice, ben je mooi af van die lange trainingen, lekker relaxt nu naar de kustmarathon toeleven ^O^
pi_156028504
Goed gedaan mossel!

En _O_ voor TWC!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zaterdag 12 september 2015 @ 17:52:00 #16
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_156028637
Dat moet een mooie belevenis zijn geweest voor TWC. En misschien wel aangemoedigd door een stelletje van die gekke blazers :)

Benieuwd of Pijll nog de Potatorun heeft gedaan?
pi_156028903
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 17:52 schreef Quoi het volgende:
Dat moet een mooie belevenis zijn geweest voor TWC. En misschien wel aangemoedigd door een stelletje van die gekke blazers :)

Benieuwd of Pijll nog de Potatorun heeft gedaan?
Ja, dat heeft ie. Ik zag op whatsapp eea langskomen.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_156028995
Ik voel bobbels of bubbeltjes als ik met mijn vinger recht van boven naar beneden beweeg op mijn scheenbeen en m'n beide schenen doen ook zeer. Is dit een hardloopblessure die mensen hier wellicht herkennen? Heeft iemand tips voor me qua wat (niet) te doen?

Zit momenteel in de beginfase van mijn trainingsschema op weg naar de Bruggenloop van Rotterdam (begin december), eind mei liep ik de halve marathon van Leiden maar in de tussentijd heb ik erg weinig gelopen.
  zaterdag 12 september 2015 @ 18:10:53 #19
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_156029052
quote:
5s.gif Op zaterdag 12 september 2015 18:07 schreef Kaas- het volgende:
Ik voel bobbels of bubbeltjes als ik met mijn vinger recht van boven naar beneden beweeg op mijn scheenbeen en m'n beide schenen doen ook zeer. Is dit een hardloopblessure die mensen hier wellicht herkennen? Heeft iemand tips voor me qua wat (niet) te doen?

Zit momenteel in de beginfase van mijn trainingsschema op weg naar de Bruggenloop van Rotterdam (begin december), eind mei liep ik de halve marathon van Leiden maar in de tussentijd heb ik erg weinig gelopen.
Bobbeltjes voelen is niet gek. Het bot van je scheenbeen is een beetje bobbelig. Dat het pijn doet kan wel een teken zijn van te snel opbouwen.
pi_156029083
Goed bezig LT! En _O_ voor TWC!

Lekker tien kilometer rustig aan gelopen, was fijn!
pi_156029137
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 18:10 schreef Quoi het volgende:

[..]

Bobbeltjes voelen is niet gek. Het bot van je scheenbeen is een beetje bobbelig. Dat het pijn doet kan wel een teken zijn van te snel opbouwen.
Heb jij dat ook dan? Het is geen teken van vocht of whatever op je scheenbeen? Dan zou het wellicht enkel een ontstekinkje zijn en moet ik gewoon tijdelijk twee in plaats van drie keer per week rennen.

Zouden compressiekousen kunnen helpen? Iets dat hardloopmaatjes aanraadden.
pi_156029201
Thuiskomen van 34km en dat je vriendin dan een biefstuk van bijna een half pond voor je gaat staan bakken. O+
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_156029270
Jaloersmakende loopjes weer hier. Mijn lichaam en gezondheid zitten me nog steeds in de weg op het moment, maar hoop maandag weer een eindje te kunnen gaan lopen O+ ik mis het zo ;(
Ja doei.
  Redactie Sport zaterdag 12 september 2015 @ 18:31:32 #24
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_156029398
Startnummer van de Vredesloop binnen, een mooi even nummer :9 1292! Heb er zin in, nog een week te gaan :)
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  zaterdag 12 september 2015 @ 18:39:36 #25
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_156029542
Eetze Mossel!

quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 18:15 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Heb jij dat ook dan? Het is geen teken van vocht of whatever op je scheenbeen? Dan zou het wellicht enkel een ontstekinkje zijn en moet ik gewoon tijdelijk twee in plaats van drie keer per week rennen.

Zouden compressiekousen kunnen helpen? Iets dat hardloopmaatjes aanraadden.
Ik heb dat zeker ook. Als je als kind je been je been een keertje stoot begint dat al. Kleine bobbeltjes. Geen enkel teken van iets geks. Maar ik kan jouw bobbels niet voelen natuurlijk :P Als je ook pijn hebt kan het best een signaal zijn van te snel opbouwen. Maar ga er niet aan voelen, want een scheenbeen is niet glad en recht.

De kousen helpen - tenzij goed aangemeten en strak genoeg - bij doorbloedingsproblemen. Sommige mensen met shinsplints hebben er ook baat bij, alleen het mechanisme daarachter begint volgens mij met een P en eindigt op Lacebo ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')