abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156025162
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 15:06 schreef pokkerdepok het volgende:
en de grondwet kan eventueel worden aangepast. dat wel. dat dat werkelijk ooit zal gebeuren omdat moslims een shaira rechtbank willen, lijkt me vrijwel uitgesloten.
Dat zou het hypocriete verbod op Mein kampf ook moeten zijn. dat zou ook uitgesloten moeten zijn als je het elders niet toepast!! Dus ik zou maar niet zo zeker zijn van jouw zaak!!!
pi_156025282
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 15:11 schreef pokkerdepok het volgende:

maar dat doet er niet toe. hoofdoekjes zijn een uiting van een bepaald religie, en dus kan je dat niet zomaar verbieden
Is die uiting van religie verplicht door de religie? Zo zie je maar hoe men vanuit Islam de democratie in NL minacht!!! Religie gaat boven het land waar je leeft!! Prima integratie is dat he?

Dus een vrouw moet haar hoofd bedekken? Zullen we deze eens doortrekken naar de link die jij graag maakt? Het lijkt een beetje op de verplichting dat Joden een gele ster moeten dragen!!!

Uiting van religie hoort niet bij de uitvoering van je werk in openbare gelegenheden, DIKKE VETTE PUNT. Weer die hypocrisie, je mag zelf kiezen om een hoofddoek te dragen in de klas of op je werk, maar als het een petje is mag het niet!!!

Weer bevestig je je visie en hoe hypocriet de wet wordt toegepast!! Nu nog de shariarechtbanken!!!
pi_156025314
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 15:30 schreef pokkerdepok het volgende:
nee dat klopt niet. 1 miljoen sinds de jaren 60 van de vorige eeuw. en ja, het is veel. nederland is nu een ander land geworden, dat is een feit.
5 moest 50 zijn natuurlijk
pi_156025387
quote:
lle religies doen dat eigenlijk, ik kan genoeg voorbeelden uit de thora of bijbel aanhalen, die minstens net zo erg zijn als de koraan.
maar gewone moslims hier hebben geen conflict met onze grondwet. die doen niks verkeerd. en dat is wat telt.
Voor alle religie geldt hetzelfde, maar je moet wel beginnen met die religie waar de meeste actuele problemen zijn
pi_156025462
quote:
oe niet-religieus kan een jongere zijn, roven drinken drugs geweld... heeft werkelijk niks met religie te maken. wel met discriminatie en uitsluiting.
Maar zich wel altijd achter religie verschuilen!!! Maar ze moeten ook alle grondvesten van NL haten he?

Zijn ze slachoffer van Nedrlands beleid? Of zijn ze slachtohher van hun eigen gedrag scu gedrag van hun "broeder"? Lekker makkelijk om vooral Nederland de schuld te geven!!!!
pi_156025530
quote:
ander onderwerp. jij bent geloof ik gewoon bang voor alles tegelijk.
O? Wordt het te moeilijk nu? En probeer je er nu op deze manier onderuit te komen? Hoezo ander onderwerp? Jij haalde het aan!!!! Maar blijkbaar wil je graag van die discussie af!!!
pi_156025715
quote:
omat ie hetzelfde doet. en dan nog een beetje erger. jouw gebrek aan angst voor onze eigen extremisten is triest.
Je weet van gekkigheid niet meer wat je moet zeggen ofwel? Eerst
quote:
ander onderwerp. jij bent geloof ik gewoon bang voor alles tegelijk.
en u weer een gebrek aan angst? Snal je het zelf nog?
quote:
omat ie hetzelfde doet
Zeg even wie "ie"is en wat die "ie" doet dat hetzelfde als een immigratiestop.

quote:
aantonen. Men schreeuwt gewoon mee omdat iedereen het doet!!!

widlers demoniseert alles zelf. jij hebt dat zelfs overgenomen, je hebt al een paar keer links verketterd
Wilders demoniseert omdat hij de Islam aanspreekt opde wanstaltigheden in de Koran. De Koran die je als Moslim boven alles moet stellen en als het volmaakte woord van god moet aanndemen? Dat is niet demoniseren, dat is de wereld wakkerschudden!!!

Demoniseren is iemand monddood proberen te maken met onwaarheden!! Quote Wilders een waar hij onwaarheden gebruikt om mensen monddood te maken>??!!!

Ik verketter links niet, maar de problemen van nu danken we wel aan dat beleid!!!
pi_156026005
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 13:41 schreef pokkerdepok het volgende:
welnee... een sharia rechtbank is ongrondwettig in nederland, dat gebeurt nooit.
Op de maan landen, dat gebeurt nooit.
pi_156026598
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 15:13 schreef HongKongPhoey het volgende:
D

[..]

Dan had je het dus ook anders kunnen zeggen, maar gebruik je dus bewust die woorden om het aan

[..]

te linken. Lekker links!!!

[..]
volgens mij link jij het eraan, ik heb niks over de holocaust gezegd. ik noem het gewoon wat het is.
quote:
Ja, het is ook fijn om te zien wat voor tactiek je meent te moeten gebruiken!!!

Maar gaat het om deporteren? Of mensen die het land misbruiken uit te zetten? Want het is uitzetten, en niet deporteren te noemen!! Maar jij typetje gebruikt liever deporteren omdat het bij sommigen zand in de ogen strooit omdat het koppelt aan de holocaust!!!

En die associatie die jij legt is volkomen onzin!!!
nou weet je wat? uitzetten dan. als je dat vrolijker vind klinken, gebruiken we dat woord.
pi_156026715
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 15:14 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Veel zinnigs heb ik je echt niet zien zeggen, ik heb je ook al meerdere malen op je hypocrisie gewezen namelijk.
ten onrechte. als ik dat dan uitleg, negeer je het gewoon...
maar dit soort discussies over de discussie is vrij onzinnig, back on topic.
pi_156027313
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 15:40 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Nee het is niet moeilijk te vatten, het is alleen moeilijk te onderbouwen met een grondwet die discriminatie en haatzaaien grondwettelijk verbiedt!!! Dat kan enkel met een hypocriete uitvoering van die grondwet. En dat gebeurd ook omdat de Nederlandse "gutmensch" het zo wil!!

Maar "ons"? Spreek maar voor jezelf, ik zie geen enkele reden om jou en mij onder een noemer te plaatsen op die basis. Om de reden die ik hierboven aangeef!!!

[..]
lol, okee rustig maar...

quote:
Hmm vreemde stelling, kijk eens naar de wereld waarop je leeft!!! Die wereld verbiedt namelijk geen religie. Kijk naar de geschiedenis, waardoor ontstaan de meeste oorlogen? Nou?

Het zou een verademing zijn als de wereld van die religieuze nonsense af is. Of het realistisch is om het te verbieden? Denk dat dat moeilijk wordt, de "mens" is nog lang niet zover om zelf te denken en een beetje achter een verzonnen godje verschuilen is dan wel makkelijk!!

Maar nogmaals, denk je echt eerst na voordat iets neerzet?

[..]
nogmaals, ja, meer dan jij nadenkt, vermoedt ik...
dus je bent het met me eens dat je religie niet zomaar kan verbieden. nou, dan snap je dus waarom de koraan niet verboden is in nederland.
quote:
Waarom is Mein Kampf dan verboden? En ga je daadwerkelijk de gevangenis in? Of wordt het vaak afgedaan met een taakstrafje? Er moet geen enkele ruimte zijn in een democratie om religie die haat en discriminatie zaait enige grond te geven, juist niet bij religie. De geschiedenis laat duidelijk zien wat er dan gebeurd. Men kan roepen "Gott mit uns" en ieder godvrezend zombie loopt achter je aan!!

[..]
mein kampf is na de oorlog verboden. net als de hitlergroet. dat had alles te maken met die oorlog. en dat is nog steeds dus een uitzondering op de vrijheid van meningsuiting in nederland.
verder is mein kampf geen bijbel of koraan, maar een vrij saai en leeghoofdig boek van een dictator.
quote:
Maar voorlopig is het al meer dan 20 jaar verboden, en dergelijke haatzaaierij met een religie stempel mag het allemaal wel. Hoe kan dat? Doordat religie blijkbaar alles mag. Dan zou je ook shariarechtbanken mogelijk maken op deze manier!!!

[..]
nee andersom. het wordt tijd om mein kampf niet meer te verbieden. als de koraan verboden was, wist jij ook niet wat er voor dingen in stonden. en dan kan elke fanatieke moslim beweren dat dit of dat erin staat, en de mensen weten de waarheid niet. beter alles openbaar.

quote:
Wat er staat, staat er!! Kan jij uit teksten waar staat "iedere niet moslim is je vijand" interpreteren dat je niet gelovigen moet gaan knuffelen? Of is dat hele interpretatie verhaal zand in de ogen strooien om de ware identiteit van de inhoud te verhullen?

dat staat nergens, maar goed....
welke christen houdt zich aan de 10 geboden? geen een. misschien wat monniken in een klooster, maar ik vermoedt zelfs die niet.
jij interpreteerd islam precies zoals fundamentalisten dat doen, en denkt dan dat alle moslims zo denken. maar dat is niet zo.
quote:
Waarom mag je enkel spreken over de Koran als je arabisch kan lezen? Omdat je dan alleen de Koran kunt begrijpen? Of om zo elke criticus de mond te snoeren omdat er praktisch niemand die niet Moslim is/was die Arabisch spreekt? En diegene die wel Arabisch spreekt/leest en niet Moslim is en kritisch is die word de mond gesnoerd!!!
gast, 3 seconden googelen en je hebt 500 moslim sites gevonden die allemaal vertalingen van de koraan aanbieden. hoe kom je erbij dat moslims geen notie nemen van wat er gezegd wordt in de koraan? het si want anders als ze de teksten in gebeden voorlezen, dat gaat in het arabisch ja.
quote:
De Koran is ZEER duidelijk in wat het wil. Het wil dat je klakkeloos aanneemt wat er staat. Het heeft absolute autoriteit en is zonder fouten. Dat is de Islam en de Koran!!

De koran kan zichzelf niet tegenspreken omdat het het perfecte en allerlaatste woord is van god pretendeert het. Interpreteren? My ass. Onderwerp en volg, en wee, diegene die andersdenkt!!

[..]
dat klopt wel ongeveer ja. maar vervolgens vond mohammed zelf al dat er 3 delen hadit geschreven moesten worden met zijn interpretatie, splitste het geloof zich binnen 1 generatie in al in twee onverenigbare facties die mekaar nu nog steeds bestrijden, en zijn er werkelijk duizenden moslim geleerden die allemaal net wat anders zeggen over de koraan. en dan ook nog de moderne kant van het geloof, die het voornamelijk als geschiedenis ziet en enigsinds gedramatiseerd om zieltjes te winnen.
is ook logisch, islam keurt de eerste twee openbaringen (thora en bijbel) zelf af als gericht op speciale volkeren in een speciale tijd. en dan vervolgens denken dat dat bij jouw eigen openbaring niet geldt? moderne mensen zijn slimmer dan dat.
quote:
Als dat in de Koran staat, wie is een Moslim dan om het tegen te spreken? Dat mag niet van de koran. Het heeft absolute autoriteit en is volmaakt!!!
je moet extremist worden, die vinden dat ook.
pi_156027358
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 15:45 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Dat zou het hypocriete verbod op Mein kampf ook moeten zijn. dat zou ook uitgesloten moeten zijn als je het elders niet toepast!! Dus ik zou maar niet zo zeker zijn van jouw zaak!!!
misschien krijg jij je zin na de grote moslim oorlog die volgende week begint.
pi_156027392
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 15:52 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Is die uiting van religie verplicht door de religie? Zo zie je maar hoe men vanuit Islam de democratie in NL minacht!!! Religie gaat boven het land waar je leeft!! Prima integratie is dat he?

Dus een vrouw moet haar hoofd bedekken? Zullen we deze eens doortrekken naar de link die jij graag maakt? Het lijkt een beetje op de verplichting dat Joden een gele ster moeten dragen!!!

Uiting van religie hoort niet bij de uitvoering van je werk in openbare gelegenheden, DIKKE VETTE PUNT. Weer die hypocrisie, je mag zelf kiezen om een hoofddoek te dragen in de klas of op je werk, maar als het een petje is mag het niet!!!

Weer bevestig je je visie en hoe hypocriet de wet wordt toegepast!! Nu nog de shariarechtbanken!!!
wat een nonsense, haha.... neem even een kopje thee ofzo.
pi_156027446
Ze zijn allebei vervelend en krijgen allebei teveel aandacht door middel van dit soort topics. Ik denk dat ze ongeveer gelijk opgaan.
Conscience do cost.
pi_156027621
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 16:42 schreef pokkerdepok het volgende:
ten onrechte. als ik dat dan uitleg, negeer je het gewoon...
Ik zal vanavond die hypocriete stellingen nog wel even naar voren halen. Je hebt ze niet weerlegt!
pi_156027662
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 15:56 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Voor alle religie geldt hetzelfde, maar je moet wel beginnen met die religie waar de meeste actuele problemen zijn
het punt is, dat religie zich ook aanpast aan de wet. islam ook.
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 15:59 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Maar zich wel altijd achter religie verschuilen!!! Maar ze moeten ook alle grondvesten van NL haten he?

Zijn ze slachoffer van Nedrlands beleid? Of zijn ze slachtohher van hun eigen gedrag scu gedrag van hun "broeder"? Lekker makkelijk om vooral Nederland de schuld te geven!!!!
het is een niet te negeren punt. en verder, ja natuurlijk gebruiken ze angst voor extremisten om stoer te doen. zou ik ook doen, als ik een jonge marokkaan was en boos. betekend nog niet dat ze het ook zijn.
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 16:01 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

O? Wordt het te moeilijk nu? En probeer je er nu op deze manier onderuit te komen? Hoezo ander onderwerp? Jij haalde het aan!!!! Maar blijkbaar wil je graag van die discussie af!!!
lol..
je begon over gelukszoekers. die zitten nauwelijks tussen de islamitische/syrische/irakese vluchtelingen. de gelukszoekers komen meer uit afrika. mensen uit allerlei afrikaanse landen die zeggen dat ze uit oorlogslanden als ethiopie komen.

dat heeft toch niks met dit onderwerp te maken? of wel?
pi_156027692
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 17:03 schreef pokkerdepok het volgende:
nogmaals, ja, meer dan jij nadenkt, vermoedt ik...
Ik vermoedt van niet

quote:
dus je bent het met me eens dat je religie niet zomaar kan verbieden. nou, dan snap je dus waarom de koraan niet verboden is in nederland.
Het gaat om de hypocrisie dat men Mein Kampf verbiedt en de Koran niet, men mag dus dat gedachtegoed wel uitsluiten en die andere gedachtegoeden niet. Jij ziet daar de hypocrisie niet in?
pi_156027865
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 16:10 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Je weet van gekkigheid niet meer wat je moet zeggen ofwel? Eerst

[..]

en u weer een gebrek aan angst? Snal je het zelf nog?

[..]
ik zei toch duidelijk 'onze eigen extremisten.' maar dat zag je zeker niet?
quote:
Zeg even wie "ie"is en wat die "ie" doet dat hetzelfde als een immigratiestop.

[..]
de heer wilders.
quote:
Wilders demoniseert omdat hij de Islam aanspreekt opde wanstaltigheden in de Koran. De Koran die je als Moslim boven alles moet stellen en als het volmaakte woord van god moet aanndemen? Dat is niet demoniseren, dat is de wereld wakkerschudden!!!

Demoniseren is iemand monddood proberen te maken met onwaarheden!! Quote Wilders een waar hij onwaarheden gebruikt om mensen monddood te maken>??!!!

Ik verketter links niet, maar de problemen van nu danken we wel aan dat beleid!!!
de linkse kerk. onwaarheid. er bestaat geen linkse kerk. opmerking is bedoeld om links als geheel te bestempelen als een fantasie geloof, en zo belachelijk te maken. zodat links zelf zich bijna gaat schamen om zn eigen ideologieen na te streven.
dat si dus een voorbeeld van demoniseren. net zoals links fortuyn of wilders soms gelijk trekt met de nazis of fascisme.

en jij hebt al meerdere malen links belachelijk geprobeert te maken in wat je schrijft. gkan mij niet zoveel schelen, maar je doet het wel. ik doe het ook met rechts soms. het is normaal geworden in de politieke discussie.
pi_156027950
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 17:17 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Ik vermoedt van niet

[..]

Het gaat om de hypocrisie dat men Mein Kampf verbiedt en de Koran niet, men mag dus dat gedachtegoed wel uitsluiten en die andere gedachtegoeden niet. Jij ziet daar de hypocrisie niet in?
ja, zeg ik toch... al meerdere malen zelfs. mein kampf hoort niet verboden te zijn.

jij, jij beargumenteerd dat het verbod van mein kampf belachelijk is, maar dat de koraan verboden moet zijn, net als mein kampf.
die redenatie snap ik niet zo goed.
pi_156028222
quote:
mein kampf is na de oorlog verboden
Hoe kom je daar bij? in 1987 is Mein kampf verboden volgens mij! Das wel heel ver na de oorlog.
quote:
dat had alles te maken met die oorlog.
Nee, het is verboden wegens het zaaien van haat en discriminatie. Wat de Koran precies eender doet.

quote:
en dat is nog steeds dus een uitzondering op de vrijheid van meningsuiting in nederland.
Die extreem hypocriet is!!
quote:
verder is mein kampf geen bijbel of koraan
Omdat er geen religie etiket op zit nee. Maar dat maakt het ook zo hypocriet!!

Verder doet De Koran en Bijbel zeker niet onder voor Mein Kampf!
quote:
, maar een vrij saai en leeghoofdig boek
En jij wilt de Koran en Bijbel intelligent noemen? |:( Man da's minstens net zo onzinnig

quote:
van een dictator.
En wat was Mohammed? Je kunt Hitler net zo makkelijk uitroepen tot profeet!! Mohammed wat ook een dictator. De Koran is zijn Mein Kampf!!

Maar je snapt het nog steeds niet he?

quote:
nee andersom. het wordt tijd om mein kampf niet meer te verbieden
Het feit dat het zo lang verboden was met zulke hypocriete interpretatie is een schande!!

quote:
. als de koraan verboden was, wist jij ook niet wat er voor dingen in stonden.
En moet men maar eens erkennen nu dat die Koan net zo verwerpelijk is als Mein Kampf
quote:
dan kan elke fanatieke moslim beweren dat dit of dat erin staat, en de mensen weten de waarheid niet. beter alles openbaar.
Maar types als jij kunnen het zien in de Koran, maar ontkennen het gewoon!!!

quote:
dat staat nergens, maar goed....
welke christen houdt zich aan de 10 geboden?
Je moest ze de kost maar geven die wel zo leven.

Dat jij het je niet kunt voor stellen zegt meer over jou dan over de werkelijkheid!!

quote:
jij interpreteerd islam precies zoals fundamentalisten dat doen, en denkt dan dat alle moslims zo denken. maar dat is niet zo.
De Islam is een fundamentalistische religie en laat geen ruimte voor zelfdenken. Deze wordt ook steeds strenger nageleeft!! Noem 1 Islamitisch land dat minder streng is geworden in de naleving de laatste 20 jaar
quote:
, en denkt dan dat alle moslims zo denken. maar dat is
Volgens de Koran moet elke moslim de Koran als volmaakt boek aannemen en de Koran absolute autoriteit geven. Het staat boven alles. Je kan geen echte Moslim zijn als je de Koran niet absolute autoriteit geeft en als volmaakt ziet. Dat wat je Moslim maakt eist het!!!

quote:
hoe kom je erbij dat moslims geen notie nemen van wat er gezegd wordt in de koraan?
Dat zeg ik niet. Ik zeg adt als je kritiek hebt en niet arabisch kan lezen men zegt je weet er niks van. je kent enkel de vertaling!!
pi_156028249
quote:
[..]

dat klopt wel ongeveer ja. maar vervolgens vond mohammed zelf al dat er 3 delen hadit geschreven moesten worden met zijn interpretatie, splitste het geloof zich binnen 1 generatie in al in twee onverenigbare facties die mekaar nu nog
De Hadith is ondergeschikt aan de Koran!!!
pi_156028284
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 17:16 schreef pokkerdepok het volgende:
het punt is, dat religie zich ook aanpast aan de wet. islam ook.
De realiteit laat het tegendeel zien met Islam
pi_156028311
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 17:16 schreef pokkerdepok het volgende:
lol..
je begon over gelukszoekers. die zitten nauwelijks tussen de islamitische/syrische/irakese vluchtelingen
Waarom vlucht men niet naar landen dichterbij waar het veilig is dan?
  zaterdag 12 september 2015 @ 17:43:47 #199
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_156028434
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 17:39 schreef HongKongPhoey het volgende:

[..]

Waarom vlucht men niet naar landen dichterbij waar het veilig is dan?
Zoals?
pi_156029696
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 13:30 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

alle discriminatie is even erg, ook die van joden dus, en ook die van marokkanen of moslims.

de teksten hoeven niet hervormd te worden, dat kan ook niet. maar de meeste moslims realiseren zich wel dat je het niet allemaal letterlijk hoeft te volgen om in god te geloven, net zoals christenen eigenlijk. en tegen woordig in nederland, hebben de meeste mensen niet eens meer iets met christelijkheid, terwijl ze nog wel een eigen godsbeeld hebben. zo zal dat met islam ook gaan, op ten duur.
Iedereen maakt zich weleens schuldig aan een bepaalde vorm van discriminatie. (wie zonder zonde is werpe de eerste steen) Maar voor de camera oproepen tot dodelijk geweld is mijnsinziens toch een stap verder, zoals we zagen bij die beelden uit de Schilderswijk. Of van geradicaliseerde Nederlandse Jihadisten uit Syriė en Irak, waar ze gelijkgestemden oproepen tot gewelddadige acties tegen het land waarin ze zijn geboren en opgegroeid.

Natuurlijk kunnen we een denkbeeldig hekje plaatsen om al die desbetreffende geradicaliseerde moslims en hun sympathisanten, vergeet niet dat ze afkomstig zijn uit dezelfde gezinnen met een vergelijkbare islamitische achtergrond en die we dan gemakshalve maar gematigd noemen.

Nee, dit probleem reikt veel verder dan alleen kansarm zijn, niet mee kunnen in de samenleving, etc. Hier ligt een religieus fanatisme aan ten grondslag die in staat blijkt ogenschijnlijk normale mensen te indoctrineren tot onmenselijke daden. Dat religieuze ideologische fanatisme staat niet buiten de islam, het vormt juist een deel van diezelfde islam.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')