ik vind het wel discriminerend, aangezien er voor een groep binnen nederland andere regels zouden gaan gelden dan voor de rest. dan kan ie nog beter gaan voor het verbieden van dubbele nationaliteit. als ie dan toch wat wil bereiken..quote:Op vrijdag 11 september 2015 23:05 schreef Molurus het volgende:
[..]
Neuh. Het is wel tamelijk dom, maar niet discriminerend.
Nee, niet voor ALLE Nederlanders, enkel voor hen met dubbele nationaliteit. ( dat is wat ik hieruit heb begrepen )quote:Op vrijdag 11 september 2015 23:30 schreef pokkerdepok het volgende:
en trouwens, ook zorgelijk voor alle nederlanders.
In de Koran staan ook tegenovergestelde Soera's die weer een heel ander gezichtspunt biedt:quote:Op vrijdag 11 september 2015 14:11 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
nou okee;
„Voorzeker, de gelovigen, de joden, de christenen en de sabianen, wie onder hen ook in God en de laatste Dag geloven en goede daden verrichten, zullen hun beloning bij hun Heer ontvangen en er zal geen vrees over hen komen, noch zullen zij treuren.”
Soera De Koe 62
waar wil je over discusseren dan? lijkt me toch duidelijk?
je moet je zorgen maken als anderen hun vrijheid inleveren. jij bent als volgende aan de beurt.quote:Op zaterdag 12 september 2015 06:44 schreef ATON het volgende:
[..]
Nee, niet voor ALLE Nederlanders, enkel voor hen met dubbele nationaliteit. ( dat is wat ik hieruit heb begrepen )
de eerste zegt dat moslims geen vrienden moeten worden met joden en christenen. mag je toch zelf weten, met wie je vrienden wordt. ik, atheist, wordt ook geen vrienden met jehova getuigen, bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 12 september 2015 09:07 schreef Elzies het volgende:
[..]
In de Koran staan ook tegenovergestelde Soera's die weer een heel ander gezichtspunt biedt:
Soera 5-33: O gij die gelooft, neemt de joden en christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner. Voorwaar, Allah leidt het overtredende volk niet.
Soera 4-101: Voorwaar, de ongelovigen zijn een openlijke vijand voor u.
Dit soort uitspraken staan regelrecht tegenover onze beginselen van onze Nederlandse Grondwet.
Verklaar je nader.quote:Op zaterdag 12 september 2015 10:07 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
je moet je zorgen maken als anderen hun vrijheid inleveren. jij bent als volgende aan de beurt.
Waarom? Voel jij je meer dan deze mensen? Heb jij misschien ietsje meer haar op je hoofd of 6 vingers aan één hand? Heb jij misschien méér gepresteerd in je leven?quote:Op zaterdag 12 september 2015 10:13 schreef pokkerdepok het volgende:
ik, atheist, wordt ook geen vrienden met jehova getuigen, bijvoorbeeld.
Over jou dan? Atheïst? Dolende, zonder god?quote:en ongelovigen is een andere categorie dan joden en christenen. die laatste twee zijn dus volkeren van het boek of woord, waaraan een en dezelfde god ooit een geschift heeft gegeven. als je in de koraan iets leest over ongelovigen, gaat het dus niet over joden of christenen.
Maar het is nooit bij je opgekomen dat Wilders zich misschien JUIST daarom zorgen maakt over Islam?quote:Op zaterdag 12 september 2015 10:07 schreef pokkerdepok het volgende:
je moet je zorgen maken als anderen hun vrijheid inleveren. jij bent als volgende aan de beurt.
Prachtig he? religie? Het gaat niet om het mens zijn in religie, maar om je visie. Het is als de voetbalhooligans van god. Maar dan erger. En laat nou Islam praktisch de minst openen religie zijn.quote:Op zaterdag 12 september 2015 10:13 schreef pokkerdepok het volgende:
de eerste zegt dat moslims geen vrienden moeten worden met joden en christenen. mag je toch zelf weten, met wie je vrienden wordt. ik, atheist, wordt ook geen vrienden met jehova getuigen, bijvoorbeeld.
Zie je niet in hoe hypocriet je doet?quote:Op zaterdag 12 september 2015 10:13 schreef pokkerdepok het volgende:
de eerste zegt dat moslims geen vrienden moeten worden met joden en christenen.
Nee, dat mag dus eigenlijk helemaal niet, het mag alleen als je de "verkeerd geinformeerden" overhaalt naar jouw clubje.quote:Op zaterdag 12 september 2015 10:13 schreef pokkerdepok het volgende:
mag je toch zelf weten, met wie je vrienden wordt. ik,
En jij durft een ander discriminatie in zn schoenen te schuiven?? Jij die bij voorbaat hele groepen al uitsluit?quote:Op zaterdag 12 september 2015 10:13 schreef pokkerdepok het volgende:
wordt. ik, atheist, wordt ook geen vrienden met jehova getuigen, bijvoorbeeld.
Heb je bronnen die die cijfers keihard onderbouwen?quote:Op zaterdag 12 september 2015 10:13 schreef pokkerdepok het volgende:
en 90% van de moslims interesseerd het niet zoveel,
Het grappige is, dat men het blijkbaar niet erg vindt dat mensen gediscrimineerd worden uit bepaalde landen met meer rechten(wat wel weer negatief is voor mensen uit andere landen die geen dubbele nationaliteit mogen hebben).quote:Op zaterdag 12 september 2015 06:44 schreef ATON het volgende:
Nee, niet voor ALLE Nederlanders, enkel voor hen met dubbele nationaliteit. ( dat is wat ik hieruit heb begrepen )
Hoogtij in Nederland, springvloed in België.quote:Op zaterdag 12 september 2015 12:07 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Het grappige is, dat men het blijkbaar niet erg vindt dat mensen gediscrimineerd worden uit bepaalde landen met meer rechten(wat wel weer negatief is voor mensen uit andere landen die geen dubbele nationaliteit mogen hebben).
Over alle voordelen hoor je ze niet zeiken, maar zodra je zegt, het heeft ook nadelen want door het dubbele paspoort kan je de NL identiteit afpakken omdat je dan niet stateloos wordt. Dan gaat iedereen moord en brand schreeuwen.
Wel de lusten, maar niet de lasten. En die hypocrisie viert hoogtij in Nederland, aangemoedigd door linkse rakkers(die vaak zelf enorm rechts meeprofiteren van hun hypocrisie en er vaak flink hun zakken mee vullen of het simpelweg gebruiken om hun "image" een boost te geven).
Vooral meelullen maar niet nadenken mensen!!
En dan is er ook nog een tsunami onderwegquote:Op zaterdag 12 september 2015 12:25 schreef ATON het volgende:
Hoogtij in Nederland, springvloed in België.
Wilders en wijlen arabist Hans Jansen wezen al vaker naar dit soort teksten. Of dat terecht of onterecht was daarover verschillen de meningen. Ik hoor vaak als verdediging het interpretatie-excuus. De meeste moslims in Nederland geven hier geen gehoor aan. Dat klopt, maar ze wijzen dergelijke teksten ook niet af omdat het heilige Koranteksten zijn. Dat maakt het hervormen van dit soort teksten ook zo ingewikkeld.quote:Op zaterdag 12 september 2015 10:13 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
de eerste zegt dat moslims geen vrienden moeten worden met joden en christenen. mag je toch zelf weten, met wie je vrienden wordt. ik, atheist, wordt ook geen vrienden met jehova getuigen, bijvoorbeeld.
en ongelovigen is een andere categorie dan joden en christenen. die laatste twee zijn dus volkeren van het boek of woord, waaraan een en dezelfde god ooit een geschift heeft gegeven. als je in de koraan iets leest over ongelovigen, gaat het dus niet over joden of christenen.
verder is het natuurlijk knettergek, mee eens. maar als deze mensen dit willen geloven, moeten ze dat lekker zelf weten. en 90% van de moslims interesseerd het niet zoveel, die gaan gewoon 1 keer per week of minder naar de moskee en doen ramadan, en verder zal het allemaal wel.
As het er in staat, hoe kan het dan onterecht zijn dat men het benadrukt?quote:Op zaterdag 12 september 2015 12:31 schreef Elzies het volgende:
Wilders en wijlen arabist Hans Jansen wezen al vaker naar dit soort teksten. Of dat terecht of onterecht was daarover verschillen de meningen
Omdat er niks te verdedigen valt, negeer, ga discussie uit de weg, en links Nederland vecht wel en maakt de discussie monddood met Hitler vergelijkingen en dergelijkequote:Op zaterdag 12 september 2015 12:31 schreef Elzies het volgende:
De meeste moslims in Nederland geven hier geen gehoor aan
En dat is erg kenmerkend!! Daar zou je geen genoegen mee moeten nemenquote:Op zaterdag 12 september 2015 12:31 schreef Elzies het volgende:
maar ze wijzen dergelijke teksten ook niet af omdat het heilige Koranteksten zijn
die snapte je niet? als je aan de poten van de vrijheid gaat zagen om 1 groep in de maatschappij aan te pakken, wordt de gehele stoel wankel.quote:
ik kan er niks mee. ze respecteren mijn zienswijze niet. ik vind ze knettergek.quote:Op zaterdag 12 september 2015 11:00 schreef Hexx. het volgende:
[..]
Waarom? Voel jij je meer dan deze mensen? Heb jij misschien ietsje meer haar op je hoofd of 6 vingers aan één hand? Heb jij misschien méér gepresteerd in je leven?
[quote][..]
Eén nationaliteit is onvoldoende om te spreken van vrijheid ? Nou, ik heb maar één nationaliteit en is mijn vrijheid is hierdoor niet beperkt hoor.quote:Op zaterdag 12 september 2015 12:55 schreef pokkerdepok het volgende:
die snapte je niet? als je aan de poten van de vrijheid gaat zagen om 1 groep in de maatschappij aan te pakken, wordt de gehele stoel wankel.
Het geldt enkel voor bepaalde religie, daar zit het hypocriete van links. Hoor je links het ooit opnemen voor geformeerden? Hoor je links ooit over discriminatie als men massaal valt over de SGP die vrouwen niet dezelfde bestuurlijke rechten geeft? Neemt links het voor de SGP op?quote:Op zaterdag 12 september 2015 12:48 schreef Molurus het volgende:
Waarom anti-religieus zijn een typisch rechts ding zou zijn is me eerlijk gezegd een raadsel. In de periode na de tweede wereldoorlog was dat vooral een links ding.
En de bekende anti-theisten, Richard Dawkins, Sam Harris, Christopher Hitchens, Daniel Dennett, Michael Shermer, en in Nederland Herman Philipse en Maarten 't Hart zijn overwegend links qua politiek denken.
Wilders heeft getracht er iets rechts van te maken. Maar in alle eerlijkheid... politiek gezien kan Wilders niet rechts worden genoemd.
Als Wilders dit zou zeggen over Islam, zou je dan begrip tonen voor Wilders?quote:Op zaterdag 12 september 2015 12:57 schreef pokkerdepok het volgende:
ik kan er niks mee. ze respecteren mijn zienswijze niet. ik vind ze knettergek.
Ik vind het schokkend te zien hoe politiek links (maar ook het grote midden) dit debat gijzelen en iedere critici als een extreemrechtse neonazi probeert af te schilderen. Alsof de vrije rechtse mening weer is terug geworpen naar de periode van vóór Fortuyn, die ons toen al waarschuwde voor de huidige problemen van een toenemende geradicaliseerde islam.quote:Op zaterdag 12 september 2015 12:44 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Omdat er niks te verdedigen valt, negeer, ga discussie uit de weg, en links Nederland vecht wel en maakt de discussie monddood met Hitler vergelijkingen en dergelijke
[..]
En dat is erg kenmerkend!! Daar zou je geen genoegen mee moeten nemen
bij jou nooit opgekomen, dat als hij moslims en immigranten vrijheden ontneemt, dat hij gewoon vrijheden ontneemt aan nederland?quote:Op zaterdag 12 september 2015 11:24 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Maar het is nooit bij je opgekomen dat Wilders zich misschien JUIST daarom zorgen maakt over Islam?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |