HENGELO - Leonie van het Bolscher (27) uit Hengelo zocht en vond haar maatje Steven via het spraakmakende BNN-programma The Undateables .
Leonie van het Bolscher (27) was het wachten op een leuke vent beu en nam het heft in eigen hand. Haar zoektocht naar een leuke vent was te zien in The Undateables, het BNN-programma waarin mensen met een verstandelijke of lichamelijke beperking worden gevolgd. BNN koppelt de spastische Leonie aan Frederik. Maar de Hengelose heeft alleen maar oog voor kandidaat Steven Dijkers uit Huissen. En hij voor haar…
Met een beperking wel ‘dateable’“Ik werd gevraagd voor het programma, maar moest er wel even over nadenken”, vertelt Leonie in haar appartement in Hengelo. “Ik vind zo’n zoektocht wel heel persoonlijk. Maar wat had ik te verliezen? Ik zag het programma als een mooie kans om te laten zien dat je met een beperking niet ‘undateable’ hoeft te zijn. En als die prins toch voorbij zou komen, dan was dat natuurlijk mooi meegenomen.”
Mislukte dateEn toen kwam Steven, die een lichte lichamelijke beperking heeft, in beeld. Eerst via Facebook, later via het tv-programma. Leonie: “Het is een beetje ingewikkeld. BNN plaatste foto’s van kandidaten van The Undateables op Facebook. Steven zag mij en was direct enthousiast.” Ze glimlacht bij de gedachte aan haar nieuwe vlam. “Hij heeft gereageerd, maar werd door BNN gekoppeld aan een andere kandidaat. En ik werd gekoppeld aan Frederik.” Beide dates op de nationale televisie waren geen succes. Steven dacht nog steeds aan Leonie. “We zijn via Facebook in gesprek geraakt en zijn nu sinds enkele maanden een stel”, zegt ze met een veelbetekenende twinkeling in haar ogen.
Bekende Tukker LeonieHet programma The Undateables kwam voor haar als geroepen. “Taboedoorbrekend wil ik het niet noemen. Maar ook mensen met een beperking hebben relaties. Daar staat niet iedereen bij stil. Het programma laat zien dat die relaties wel degelijk bestaan.” Hoewel Leonie enkele korte relaties heeft gehad, erkent ze dat het in het dagelijks leven lastig is de liefde van je leven te ontmoeten. “Een jongen moet door mijn handicap heen kunnen kijken. Ik kan het iemand niet kwalijk nemen als dat niet lukt. Heb er ook wel begrip voor. En dat is toch wel een drempel bij het uitgaan.”
Missie geslaagdDat was met Steven wel anders, weet Leonie. Hun eerste date, een avondje naar de bioscoop en uiteten, was een schot in de roos. “Zijn beperking is voor de buitenwereld niet zichtbaar en toch begrijpt hij mij volledig. Het voelde daarom direct goed als we samen zijn.” Ondanks de eerste mislukte dates is missie The Undateables toch geslaagd. “Ik heb een leuke baan, lieve hond, mooi huis, fijne vrienden, familie en nu ook Steven in mijn leven. Wat ben ik toch rijk.”
http://www.tubantia.nl/re(...)ndateables-1.4996897