abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 15 september 2015 @ 14:56:46 #276
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_156108134
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 14:03 schreef BaardHagrid het volgende:
Stel je voor dat we op dit forum een oplossing vonden, die het probleem zou oplossen. Wat dan?
300.000 votes op een site zodat we hierover een kamervraagantwoord in kunnen dienen!
Er staat nog een vraag voor u open!!
  dinsdag 15 september 2015 @ 14:57:55 #277
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_156108157
Laat je nog steeds even buiten beschouwing waarom Zweden zo vaak als voorbeeld wordt gebruikt? De bronnen blijven vaag. Welke belastingen zijn er gestegen bijvoorbeeld? Waren die al gestegen om 'immigratie te bekostigen'? Hoe komen ze aan die 3000 vluchtelingen per week?

Het is riekt naar een tendentieus artikel, losjes gestaafd op wat hearsay, met als doel hel en verdoemenis te prediken.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 15 september 2015 @ 14:59:02 #278
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_156108173
quote:
6s.gif Op dinsdag 15 september 2015 14:52 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens. Dat kost veel geld.

Buiten dat is Zweden een van de weinige (3 of 4?) landen binnen Europa zonder structureel begrotingstekort.

Waarschijnlijk is het ongeveer zo gegaan (Disclaimer: Dit is puur speculatie, want ik kan het nergens vinden):
Zweden heeft traditioneel hoge belastingen, als ik mij niet vergis. Hierdoor hebben ze geen structureel begrotingstekort. Dit betekend dat de (rijks)overheid tegen gunstige tarieven geld lenen. Lokale overheden komen wel geld tekort vanwege opvang van immigranten/ vluchtelingen en kloppen aan bij de Gemeentebank. De Gemeentebank zegt; Joh, je kunt beter bij het Rijk aankloppen, die kunnen gunstiger lenen. Gemeenten denken, prima, gaan naar het rijk en BAM! Paniek: Zweden moet miljarden lenen vanwege vluchtelingen.
M.b.t. de bron, ik ken hem niet , tevens weet ik weinig van zweden af dan wat algemene vaagheden.
Je speculatie is inderdaad wat er in het artikel stond zo een beetje.
Of ze ook moeten lenen wordt er niet gezegt ,wel dat het goed mogelijk zou zijn dat ze dat gaan doen. De tijd zal het ons leren.
Schijnbaar is er wel over gesproken op die vergadering in luxemburg.
There is only one religion
  dinsdag 15 september 2015 @ 14:59:47 #279
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_156108185
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 september 2015 12:51 schreef SicSicSics het volgende:
Even heel kort:

[..]

Wanneer kwam die steun er?
Na de zoveelste leugen ? Hoe vaak gaat men er nog intrappen ?
quote:
[..]

Ja, je predikt vrijheid en openheid aan de ene kant en deelt RT - Assad propaganda aan de andere. Waarom? Omdat de (anti-Amerikaanse) boodschap in jouw straatje past. Ik heb het al vaker gezegd, maar zo werkt dat niet. :N
Jij laat zien dat de msm propaganda niet zo onschuldig is en leugens in stand houd die er alleen maar op neerkomen dat er nog meer oorlog komt en nog meer vluchtelingen .
quote:
De redenatie is te vaak:
Boodschap staat me niet aan = propaganda.
Boodschap past prima bij mijn wereldbeeld = open een eerlijke journalistiek.

Ik snap dat niet. :N

[..]

Ok.
Wees maar in ontkenning over de westerse war of terror en dat die altijd op leugens gebaseerd is . Dat zal niet lang meer duren want de tijd is aangebroken dat zaken niet meer ver weg afspelen waar je gewoon door kon gaan met je leven en alles goed kon praten .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  dinsdag 15 september 2015 @ 15:01:39 #280
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_156108225
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 13:12 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik zou eerst eens nadenken voor ik er zulke hitserij uitgooi.
Met mij is er niks mis dat ik oorlogsmisdadigers achter tralies wil , mensen moeten zelf maar een keer op hun eigen hoofd gaan krabben hoe het komt dat ze zo ver van zichzelf af zijn gaan staan dat ze het goedpraten .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  dinsdag 15 september 2015 @ 15:08:07 #281
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_156108376
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 14:59 schreef Summers het volgende:
Na de zoveelste leugen ? Hoe vaak gaat men er nog intrappen ?
Gebruik ik alweer teveel woorden, of weet je het gewoon niet?

Wanneer kwam die steun er?
quote:
Jij laat zien dat de msm propaganda niet zo onschuldig is en leugens in stand houd die er alleen maar op neerkomen dat er nog meer oorlog komt en nog meer vluchtelingen .
Waar doel je op? Dat ik niet geloof dat Assad heilig is? Dat iedereen Syrie vrij, veilig en gelukkig was?
quote:
Wees maar in ontkenning over de westerse war of terror en dat die altijd op leugens gebaseerd is .
Dat zie je mij nergens ontkennen.
quote:
Dat zal niet lang meer duren want de tijd is aangebroken dat zaken niet meer ver weg afspelen waar je gewoon door kon gaan met je leven en alles goed kon praten .
:o probeer je me nou bang te maken? :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 15 september 2015 @ 15:09:58 #282
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_156108413
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 14:59 schreef Dance99Vv het volgende:
Schijnbaar is er wel over gesproken op die vergadering in luxemburg.
Dat geloof ik ook wel. Het wordt hier alleen als het einde van Zweden (en de wereld) gepresenteerd. Daar heb ik een beetje een hekel aan... :)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 15 september 2015 @ 15:10:13 #283
448296 BaardHagrid
Waar de zon nimmer schijnt
pi_156108420
Ibrahimovic speelt in Zweden - we kunnen het aan hem vragen?
Waar gaat het toch heen met de wereld....
  dinsdag 15 september 2015 @ 15:13:58 #284
448296 BaardHagrid
Waar de zon nimmer schijnt
pi_156108530
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 september 2015 15:09 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat geloof ik ook wel. Het wordt hier alleen als het einde van Zweden (en de wereld) gepresenteerd. Daar heb ik een beetje een hekel aan... :)
Dus jij denkt niet dat de wereld bezig is met zichzelf van de afgrond te werpen? Ik namelijk wel.
Waar gaat het toch heen met de wereld....
  dinsdag 15 september 2015 @ 15:16:08 #285
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_156108594
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 september 2015 15:09 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat geloof ik ook wel. Het wordt hier alleen als het einde van Zweden (en de wereld) gepresenteerd. Daar heb ik een beetje een hekel aan... :)
Dat heb ik niet zo naar voren gebracht, dat is de interpretatie die je er zelf aan geeft.
Ik gaf het als voorbeeld dat het de financiele stabiliteit van de eurolanden aantast.
There is only one religion
  dinsdag 15 september 2015 @ 15:16:36 #286
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_156108606
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 15:13 schreef BaardHagrid het volgende:
Dus jij denkt niet dat de wereld bezig is met zichzelf van de afgrond te werpen? Ik namelijk wel.
Ik niet nee. Het gaat beter dan ooit met de wereld. Alleen een deel van ons zit hier een beetje angstig te navelstaren op onze first world problems.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 15 september 2015 @ 15:17:20 #287
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_156108624
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 15:16 schreef Dance99Vv het volgende:
Dat heb ik niet zo naar voren gebracht, dat is de interpretatie die je er zelf aan geeft.
Ik gaf het als voorbeeld dat het de financiele stabiliteit van de eurolanden aantast.
Daar geef ik jou ook niet de schuld van, maar de schrijver van het artikel ;)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 15 september 2015 @ 15:26:59 #288
448296 BaardHagrid
Waar de zon nimmer schijnt
pi_156108967
quote:
6s.gif Op dinsdag 15 september 2015 15:16 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ik niet nee. Het gaat beter dan ooit met de wereld. Alleen een deel van ons zit hier een beetje angstig te navelstaren op onze first world problems.
'Het gaat beter met de wereld dan ooit' - Doel je op onze technologische vooruitgang, die heeft geleid tot computers, waarvan wij uiteindelijk slaaf aan zullen zijn? Doel je op de economische schijnvoorspoed die we kennen, die velen in Europa tot wanhoop heeft gedreven? Wellicht doel je op onze hypocriete sociale institutie, die vooral erop uit is om de ander te domineren, het liefst met zoveel mogelijk tegen zo weinig mogelijk? Doel je op onze immer non-transparanter politiek stelsel, die vooral is gewaarborgd voor politici die willen graaien, en corrupteren?

De Griekse, Romeinse, Perzische rijken bestonden stuk voor stuk langer dan ons (gemiddeld 300 jaar), maar wij hebben al na een kleine 60 jaar al een enorme deuk opgelopen met Europa.

Prima dat de vluchtelingenkwestie niet ons tot de ondergang brengt, want dat zal het niet doen, maar onze egoïstische, allesvernietigende, menselijke aard zal dat wel gaan doen, vroeg of laat. Dan is het doei doei Europa, en wellicht doei doei Aarde :W
Waar gaat het toch heen met de wereld....
pi_156109053
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 15:10 schreef BaardHagrid het volgende:
Ibrahimovic speelt in Zweden - we kunnen het aan hem vragen?
:|W
Parijs ligt tegenwoordig in Zweden? ;)
Nait Soezn Moar Broezn
  dinsdag 15 september 2015 @ 15:29:46 #290
448296 BaardHagrid
Waar de zon nimmer schijnt
pi_156109067
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 september 2015 15:29 schreef Divje het volgende:

[..]

:|W
Parijs ligt tegenwoordig in Zweden? ;)
Spelen ze toevallig vanavond niet in Malmo? ;)
Waar gaat het toch heen met de wereld....
pi_156109087
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 15:29 schreef BaardHagrid het volgende:

[..]

Spelen ze toevallig vanavond niet in Malmo? ;)
Zou kunnen :D dan was ik te snel met m'n conclusie :@ gebeurt vaker :Y)
Edit: Nee, in Parijs tegen Malmo :P maar oké.
Nait Soezn Moar Broezn
  dinsdag 15 september 2015 @ 15:31:57 #292
448296 BaardHagrid
Waar de zon nimmer schijnt
pi_156109140
quote:
12s.gif Op dinsdag 15 september 2015 15:30 schreef Divje het volgende:

[..]

Zou kunnen :D dan was ik te snel met m'n conclusie :@ gebeurt vaker :Y)
Nee, het was gewoon wachten op de eerste die hapte >:) >:)
Waar gaat het toch heen met de wereld....
  dinsdag 15 september 2015 @ 15:32:24 #293
448296 BaardHagrid
Waar de zon nimmer schijnt
pi_156109156
quote:
12s.gif Op dinsdag 15 september 2015 15:30 schreef Divje het volgende:

[..]

Zou kunnen :D dan was ik te snel met m'n conclusie :@ gebeurt vaker :Y)
Edit: Nee, in Parijs tegen Malmo :P maar oké.
Kut, daar gaat mijn smartass-opmerking :{
Waar gaat het toch heen met de wereld....
pi_156109262
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 15:32 schreef BaardHagrid het volgende:

[..]

Kut, daar gaat mijn smartass-opmerking :{
Ach :D ik hapte iig. Mission accomplished ;)
Nu weer terug naar de burgeroorlog die je wist dat zou komen.
Nait Soezn Moar Broezn
  dinsdag 15 september 2015 @ 15:36:04 #295
448296 BaardHagrid
Waar de zon nimmer schijnt
pi_156109279
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 15:26 schreef BaardHagrid het volgende:

[..]

'Het gaat beter met de wereld dan ooit' - Doel je op onze technologische vooruitgang, die heeft geleid tot computers, waarvan wij uiteindelijk slaaf aan zullen zijn? Doel je op de economische schijnvoorspoed die we kennen, die velen in Europa tot wanhoop heeft gedreven? Wellicht doel je op onze hypocriete sociale institutie, die vooral erop uit is om de ander te domineren, het liefst met zoveel mogelijk tegen zo weinig mogelijk? Doel je op onze immer non-transparanter politiek stelsel, die vooral is gewaarborgd voor politici die willen graaien, en corrupteren?

De Griekse, Romeinse, Perzische rijken bestonden stuk voor stuk langer dan ons (gemiddeld 300 jaar), maar wij hebben al na een kleine 60 jaar al een enorme deuk opgelopen met Europa.

Prima dat de vluchtelingenkwestie niet ons tot de ondergang brengt, want dat zal het niet doen, maar onze egoïstische, allesvernietigende, menselijke aard zal dat wel gaan doen, vroeg of laat. Dan is het doei doei Europa, en wellicht doei doei Aarde :W
Waar gaat het toch heen met de wereld....
  dinsdag 15 september 2015 @ 15:40:36 #296
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_156109420
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 15:26 schreef BaardHagrid het volgende:
'Het gaat beter met de wereld dan ooit' - Doel je op onze technologische vooruitgang, die heeft geleid tot computers, waarvan wij uiteindelijk slaaf aan zullen zijn? Doel je op de economische schijnvoorspoed die we kennen, die velen in Europa tot wanhoop heeft gedreven? Wellicht doel je op onze hypocriete sociale institutie, die vooral erop uit is om de ander te domineren, het liefst met zoveel mogelijk tegen zo weinig mogelijk? Doel je op onze immer non-transparanter politiek stelsel, die vooral is gewaarborgd voor politici die willen graaien, en corrupteren?
Ik doel op de algehele staat van de mensheid. We worden steeds ouder. Het BNP is wereldwijd geëxplodeerd. Het aantal armen (minder dan 1,25 per/ dag) is nog nooit zo laag geweest. Het aantal doden door oorlog is nog nooit zo laag geweest... etc. etc.

Niet, wat ik al zei en wat je hierboven noemt, jezelf ongelukkig staren op onze first world problems. :)
quote:
De Griekse, Romeinse, Perzische rijken bestonden stuk voor stuk langer dan ons (gemiddeld 300 jaar), maar wij hebben al na een kleine 60 jaar al een enorme deuk opgelopen met Europa.
En de Griekse, Romeinse en Perzische rijken hebben nooit een deukje opgelopen? :) Bovendien, wat wil je hier mee zeggen?
quote:
Prima dat de vluchtelingenkwestie niet ons tot de ondergang brengt, want dat zal het niet doen, maar onze egoïstische, allesvernietigende, menselijke aard zal dat wel gaan doen, vroeg of laat. Dan is het doei doei Europa, en wellicht doei doei Aarde :W
Blegh. Doomsayer! :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 15 september 2015 @ 15:41:58 #297
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_156109469
BUDAPEST, Hungary (AP) -- The latest developments as European governments rush to cope with the huge number of people moving across Europe. All times local (CET):

---

3:25 p.m.

German Chancellor Angela Merkel says she doesn't favor threatening other European Union nations in the migration crisis after her interior minister raised the idea of cutting EU funding to those that don't take in refugees.

Merkel said after meeting Austrian Chancellor Werner Faymann Tuesday that "we must try to restore a European spirit." She added: "I don't think that threats are the right way to an agreement."

Merkel and Faymann insisted anew that the crisis is an issue for the whole EU. Faymann said: "Many countries are sticking their heads in the sand and hoping that the problem will pass them by because Germany, Austria and Sweden have signaled a different humanitarian position."

He added: "Trampling on the right to asylum is not an alternative in our community of values."

3:20 p.m.

Sweden's King Carl XVI Gustaf has called Europe's migrant crisis "a tragedy that has touched us all."

Speaking at Tuesday's opening of Parliament after the summer recess, the monarch stressed the country's traditions of tolerance and humanitarianism.

"Let us seize on this feeling and try to find ways to help people in need," the 69-year-old king said in a speech.

Beyond his ceremonial duties, the king has no role in Swedish politics and his speech steered clear of prescribing policy measures in Parliament, where an anti-immigration group is the third biggest party.

Sweden received more than 80,000 asylum-seekers in 2014, the highest per capita in the European Union.

Swedish Prime Minister Stefan Lofven also referred to the migrant crisis saying, "I believe in a Sweden that we build together ... where we welcome people who have fled war and oppression."

3:05 p.m.

Czech Interior Minister Milan Chovanec is blaming Germany for the current migrant crisis.

"The current biggest problem of solving migration is an inconsistent policy of Germany," Chovanec said on Twitter. "And showing muscles to the neighbors across the border won't conceal it."

The comments came after Germany's Interior Minister Thomas de Maiziere said he supports the idea of cutting European Union funding to countries that refuse to share the burden of hosting refugees.

The Czech Republic and some other EU countries in the former Eastern bloc have rejected calls from Germany and the EU's executive Commission for mandatory quotas to share refugees out.

Interior ministers of EU nations failed to reach a deal on it on Monday

STARK CONTRASTS IN EUROPE'S WELCOME TO MIGRANTS
BY KARL RITTER
ASSOCIATED PRESS

AP Photo
AP Photo/Ola Torkelsson

BUY AP PHOTO REPRINTS

MALMO, Sweden (AP) -- The bleary-eyed travelers arriving in Malmo's glass-and-steel train station agreed on one thing: Sweden was a better place to go than Denmark, which has cut welfare benefits for refugees.

But many said Finland was even better.

"Why Finland? I tell you, because they give us the documents faster," said Ghanem, a 23-year-old Iraqi, who like many making the journey declined to give his full name. They are worried about being identified by authorities and prevented from going to their preferred destinations. "Sweden, Germany, they will take one year, two years."
http://hosted.ap.org/dyna(...)=2015-09-15-07-37-05
There is only one religion
  dinsdag 15 september 2015 @ 15:49:12 #298
448296 BaardHagrid
Waar de zon nimmer schijnt
pi_156109669
quote:
6s.gif Op dinsdag 15 september 2015 15:40 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ik doel op de algehele staat van de mensheid. We worden steeds ouder. Het BNP is wereldwijd geëxplodeerd. Het aantal armen (minder dan 1,25 per/ dag) is nog nooit zo laag geweest. Het aantal doden door oorlog is nog nooit zo laag geweest... etc. etc.

Niet, wat ik al zei en wat je hierboven noemt, jezelf ongelukkig staren op onze first world problems. :)

[..]
Zelfmoorden in rijke Aziatische landen, West-Europese landen, Amerika liggen gemiddeld drastisch hoger dan die van arme landen. Het is maar wat je als probleem ziet; het nastreven van een onmogelijk ideaal dat niet streeft met wat mensen daadwerkelijk zijn, is idd een probleem van de eerste wereld, maar het maakt het probleem niet minder serieus, aangezien heel veel mensen vrij ongelukkig zijn in deze samenleving.

quote:
En de Griekse, Romeinse en Perzische rijken hebben nooit een deukje opgelopen? :) Bovendien, wat wil je hier mee zeggen?
Daar heb je helemaal gelijk in; die rijken stonden bol van decadentie etc etc, waardoor zij hun eigen ondergang hadden getekend. Enkel is het een proces wat zich nu ook afspeelt.

quote:
Blegh. Doomsayer! :D
Route 666, Highway to hell *O*
Waar gaat het toch heen met de wereld....
  dinsdag 15 september 2015 @ 15:55:48 #299
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_156109878
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 15:49 schreef BaardHagrid het volgende:
Zelfmoorden in rijke Aziatische landen, West-Europese landen, Amerika liggen gemiddeld drastisch hoger dan die van arme landen. Het is maar wat je als probleem ziet; het nastreven van een onmogelijk ideaal dat niet streeft met wat mensen daadwerkelijk zijn, is idd een probleem van de eerste wereld, maar het maakt het probleem niet minder serieus, aangezien heel veel mensen vrij ongelukkig zijn in deze samenleving.
Dat komt ook alleen maar aan het licht omdat we het zo goed hebben. ;) En het probleem is serieus, absoluut; alleen lang niet zo serieus als de Spaanse griep, of een polio uitbraak, of de armoede van voor (en tijdens) de industriële revolutie... :)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 15 september 2015 @ 16:09:30 #300
448296 BaardHagrid
Waar de zon nimmer schijnt
pi_156110223
quote:
6s.gif Op dinsdag 15 september 2015 15:55 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat komt ook alleen maar aan het licht omdat we het zo goed hebben. ;) En het probleem is serieus, absoluut; alleen lang niet zo serieus als de Spaanse griep, of een polio uitbraak, of de armoede van voor (en tijdens) de industriële revolutie... :)
Er worden relatief meer zelfmoorden gepleegd in rijkere landen dan de armere, waarbij zulke informatie aan het licht komt, omdat we het zo goed hebben met elkaar? Dat is zulke drogredenatie, dat ik niet eens weet waar ik moet beginnen. Er worden volgens mij juist meer zelfmoorden gepleegd, omdat mensen in rijkere landen juist ongelukkiger zijn. Dat komt door de grote druk die op de schouders staan van hedendaagse mensen om te presteren, en te voldoen aan een fictief ideaalbeeld dat men heeft van zichzelf en de omgeving. Dit resulteert automatisch in constante verwarring naar mijn inziens.

Wat ik denk is dat jij zelf een redelijk gelukkig leven hebt (wat ik gelukkig ook bezit), maar dat je niet voorbij je eigen geluk kan kijken. Je zal een grotere misere zien in de straten, dan je aanvankelijk had verwacht.
Waar gaat het toch heen met de wereld....
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')