abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155958322
Ik heb de hele dag getwijfeld of ik mijn verhaal moet plaatsen. En toen dacht ik heel zeker dat ik het zeker NIET ging doen. Gewoon leuk meeschrijven in topics waar ik iets aan heb, dat was mijn idee, want ik vind de mensen hier leuk en sommige topics leerzaam. En nu wel. Ik ben wellicht herkenbaar, maar so be it.

Ongeveer 1,5 week geleden is mijn relatie stukgelopen. Het is niet eens met veel woorden gegaan, maar mijn vriend (ik typ nog vriend, ik bedoel EX) heeft tijd nodig en wil nu niet meer. Plotseling, 'het is beter als we elkaar even met rust laten, dat we ermee stoppen, ik moet nadenken' en dat was het. Sindsdien hebben we helemaal niet gepraat. Misschien twee maanden geleden waren er scheurtjes. Het liep wat moeizaam (allemaal mijn schuld) en nu is er iets voorgevallen, ik wil niet teveel in details treden, met als gevolg dat mijn ex tijd voor zichzelf wil terwijl we twee jaar lang een relatie hebben gehad en er nooit ruzies zijn geweest. Nu: de bom is gebarsten.

Ik voel me ontzettend machteloos, verdrietig en labiel, want ik weet dat het helemaal geen goede zaak is. Ik wil helemaal niet alleen zijn, dus dat ben ik niet - tot vandaag. Ik heb veel steun van vriendinnen en familie, maar ik blijf ontzettend verdrietig. En boos, we hebben twee jaar lang helemaal geen gezeur gehad. En nu is er iets voorgevallen en voelt het alsof hij het meteen opgeeft, want we hebben nu niks meer. Hij heeft opgegeven min of meer. Ik weet niet hoe ik ermee moet omgaan, ik haat het om geconfronteerd te worden met verdriet. Als ik met mensen ben, dan is het goed en gezellig, is het luchtig, kan ik nog redelijk lachen. Nu ik alleen ben, en dat was ik vanmiddag ook, dan overheerst het akelige gevoel. Ik wil contact zoeken met hem, maar ik doe het niet. Maar steeeeeds wil ik het bijna doen. Ik doe het niet.

Maandag geflirt met iemand, nummer gegeven, nu praten we veel. Vond ik hem leuk? Vind ik hem leuk? Ja, dat wel, aantrekkelijk en leuk, maar ik wil het helemaal niet. Alleen wil ik toch ook wel aandacht, horen dat ik leuk/mooi ben en gewoon dat stukje aandacht vind ik fijn. Maar waarom doe ik het? Ik zit toch met mijn exvriend in mijn hoofd en ik wil hem, geen ander. Weet dat ik nergens naar op zoek ben. Ik had nooit helemaal verwacht dat het echt over zou kunnen gaan, alsof de wereld aan mijn voeten lag en ik alles kon maken. Heb zin om een vriendin te bellen en daar te slapen, maar weet dat ik ook eens ALLEEN moet kunnen zijn. En dat wil ik niet, maar weet dat het eens moet. Ik wil schreeuwen, ben in de war. Nog steeds, wanneer gaat het gevoel eens over.

Toen ik 16 was heb ik ook wel eens verdriet gehad om een liefde, maar nooit zo intens.

Weet niet waaaat ik wil. Ja. Gelukkig zijn en niet verdrietig. Liefste met mijn exvriend. Maar wat doe ik aan dit klote gevoel
pi_155958699
Je ex krijg je toch niet terug, en moet je ook niet willen.

Tijd heelt alle wonden.

Die jongen waar je mee flirt gaat verwachtingen krijgen, dus of kap het af of ga er mee door. Niet aan de lijn houden.
  woensdag 9 september 2015 @ 21:42:56 #3
446591 Norma_Jeane
Some like it hot!
pi_155959352
Is dit de nasleep van de verbroken beloftes op die vijdagavond en waarbij je onredelijk lang boos bleef?
Ik zou zeggen dat tijd dit op zou moeten lossen, maar als jij zo lang in je boosheid blijft hangen weet ik niet hoe lang jij in je verdriet kan blijven hangen.
It's great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people.
If someone shows you who they are, believe them the first time.
The best part of being blonde is forgivable momentary lapses of common sense.
pi_155959387
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 21:26 schreef Zolder het volgende:

Tijd heelt alle wonden.

Die jongen waar je mee flirt gaat verwachtingen krijgen, dus of kap het af of ga er mee door. Niet aan de lijn houden.
Precies dit!
Je voelt je voor nu een tijdje rot, maar dat gaat echt vanzelf over! Daarna kom je er echt wel achter dat vrijgezel zijn ook zo z'n voordelen heeft. En het feit dat je nu niet graag alleen bent is niet erg, je kunt best even steun zoeken bij je vriendinnen.
pi_155959405
Dat wil ik wel en waarom zou ik het niet moeten willen? We hebben het grotendeels echt MOOI gehad.

Heb het gevoel dat het NOOIT over gaat,
  woensdag 9 september 2015 @ 21:45:54 #6
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_155959472
Stel je niet aan, je hebt het zelf verneukt.
Moet je nu niet gaan piepen.
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_155959779
Het staat allemaal in verband met elkaar. Het ging daarvoor al moeizaam. Dit is het resultaat.

Ik vind dat ik eens alleen moet kunnen zijn zodat ik het verdriet voel, dat was mijn idee dan, gewoon helemaal niks doen en laten komen, maar nu zit ik hier.
pi_155960770
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 21:15 schreef Fotolijstjes het volgende:
Ongeveer 1,5 week geleden is mijn relatie stukgelopen. Het is niet eens met veel woorden gegaan, maar mijn vriend (ik typ nog vriend, ik bedoel EX) heeft tijd nodig en wil nu niet meer. Plotseling, 'het is beter als we elkaar even met rust laten, dat we ermee stoppen, ik moet nadenken' en dat was het.
Niet eens met veel woorden, zou dat dan wel moeten ofzo?
Gezien je PoHi vind ik het plotseling een beetje een rare omschrijving..

quote:
Sindsdien hebben we helemaal niet gepraat.
Ligt best in de verwachting als iemand tijd nodig heeft om na te denken lijkt me. Daarnaast is het na jullie akkefietje ook niet zo raar dat praten wat minder een optie is. Wat hij te zeggen had was niet voldoende toch..

quote:
Misschien twee maanden geleden waren er scheurtjes. Het liep wat moeizaam (allemaal mijn schuld) en nu is er iets voorgevallen, ik wil niet teveel in details treden, met als gevolg dat mijn ex tijd voor zichzelf wil terwijl we twee jaar lang een relatie hebben gehad en er nooit ruzies zijn geweest. Nu: de bom is gebarsten.
Misschien wat scheurtjes? Beetje een understatement..
Daarnaast, ook als er nooit ruzies zijn kun je uit elkaar groeien. Misschien juist wel, omdat alles zo doorkabbelt en je gemakszuchtig niet meer de moeite neemt om te blijven communiceren enzo.. Geen ruzie is geen graadmeter..

quote:
Ik voel me ontzettend machteloos, verdrietig en labiel, want ik weet dat het helemaal geen goede zaak is. Ik wil helemaal niet alleen zijn, dus dat ben ik niet - tot vandaag. Ik heb veel steun van vriendinnen en familie, maar ik blijf ontzettend verdrietig. En boos, we hebben twee jaar lang helemaal geen gezeur gehad. En nu is er iets voorgevallen en voelt het alsof hij het meteen opgeeft, want we hebben nu niks meer. Hij heeft opgegeven min of meer.
Begrijpelijk dat je allemaal van dit soort emoties voelt en dat heeft gewoon tijd nodig. Niet alleen willen zijn moet geen niet alleen kunnen zijn worden. Dan wordt het een lapmiddel ter vervanging van je vriend. Je vrienden kunnen je helpen met de verwerking, maar dit oplossen gaat gepaard met tijd en een bepaalde instelling. Dat is ook even een kwestie van hand in eigen boezem steken, want jouw gedrag was dan ook weinig uitnodigend tot doorgaan en je bent er door meerdere posters ook voor gewaarschuwd dat dit zou kunnen gebeuren. Je kan hem moeilijk kwalijk nemen dat hij "opgeeft" als jij zo onvolwassen reageert dat je hem nergens meer tegemoet wilde komen, maar feitelijk gaf je met dat halsstarrig vasthouden het ook op. Dat kan wel meer dan een scheurtje veroorzaken en dan kan dit inderdaad gebeuren ja..

quote:
Ik weet niet hoe ik ermee moet omgaan, ik haat het om geconfronteerd te worden met verdriet. Als ik met mensen ben, dan is het goed en gezellig, is het luchtig, kan ik nog redelijk lachen. Nu ik alleen ben, en dat was ik vanmiddag ook, dan overheerst het akelige gevoel. Ik wil contact zoeken met hem, maar ik doe het niet. Maar steeeeeds wil ik het bijna doen. Ik doe het niet.
Verdriet is niet leuk nee, maar het hoort er nu eenmaal bij. Misschien gebeurt dit juist nu, zodat je er mee kan leren omgaan en niet afhankelijk blijft van anderen om jou gelukkig te maken. Als je zo graag contact wil zoeken, schrijf dan een email of een brief met dat je begrijpt dat hij even afstand nodig heeft, maar je graag over een tijdje samen in gesprek zou willen ofzo.

quote:
Maandag geflirt met iemand, nummer gegeven, nu praten we veel. Vond ik hem leuk? Vind ik hem leuk? Ja, dat wel, aantrekkelijk en leuk, maar ik wil het helemaal niet. Alleen wil ik toch ook wel aandacht, horen dat ik leuk/mooi ben en gewoon dat stukje aandacht vind ik fijn. Maar waarom doe ik het? Ik zit toch met mijn exvriend in mijn hoofd en ik wil hem, geen ander. Weet dat ik nergens naar op zoek ben.
Hoe oud ben je?
Het is op meerdere fronten niet zo een snugger plan. Je wil je ex, je wil nog geen nieuwe boi, dus beter houdt je niet iemand aan het lijntje vanuit zo een egoïstisch perspectief als je gekwetste ego laten strelen. Kun je niet eens een anderhalf weekje zonder aandacht van een vent? En dan nog durven beweren dat je nergens naar op zoek bent, please.. Komt ook goed naar je ex over dit, als een volwassen meid die klaar is voor een serieuze relatie :N

quote:
Ik had nooit helemaal verwacht dat het echt over zou kunnen gaan, alsof de wereld aan mijn voeten lag en ik alles kon maken.
Dat blijkt hè, want je maakte het toch ook wel bont en je was ook gewaarschuwd dat je te ver ging. En dan nu krokodillentranen.. Lijkt me heel waardevol voor je om even met je neus op de feiten te worden gedrukt. Misschien dat je dan wat meer waardering krijgt en niet zomaar for granted neemt..

quote]Heb zin om een vriendin te bellen en daar te slapen, maar weet dat ik ook eens ALLEEN moet kunnen zijn. En dat wil ik niet, maar weet dat het eens moet. Ik wil schreeuwen, ben in de war. Nog steeds, wanneer gaat het gevoel eens over.[/quote]

Oh dat gaat nog wel even duren, dus maak je maar geen illusies over een quick fix. Hier zul je gewoon door heen moeten. Ondertussen kun je ook lekker gaan schreeuwen, bijvoorbeeld aan het strand ofzo. Lekker uitwaaien. Schrijf het van je af in een dagboek enzo, gooi die emoties er maar uit. Anders kun je er nooit mee om leren gaan..

quote:
Toen ik 16 was heb ik ook wel eens verdriet gehad om een liefde, maar nooit zo intens.
Gefeliciteerd, wat een mazzelpik ben je eigenlijk dat je nu pas weer zo iets intens mee maakt.

quote:
Weet niet waaaat ik wil. Ja. Gelukkig zijn en niet verdrietig. Liefste met mijn exvriend. Maar wat doe ik aan dit klote gevoel
Je weet wat je wil en je baalt dat je het verkloot hebt en niet zo 123 weer terug kan krijgen. Zie dit maar als een wijze les in volwassen worden, zodat je om kan leren gaan met je emoties en je zelf je eigen geluk leert maken.

Sterkte!
pi_155961975
R&P / Onze eerste ruzie

Lees dit eerst even voordat je reageert, trouwens.
pi_155962022
Anderhalve week uit en weer bezig met een nieuw paard. Tuurlijk joh. :') Even rustig aan hè. Laat het zadel maar even thuis liggen en laat de paarden maar even wachten.
  woensdag 9 september 2015 @ 23:20:55 #11
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155962393
Tja, hier moet je gewoon doorheen, dat is helaas niet anders. Maar velen zijn je voorgegaan en hebben het ook overleefd. Sterkte en misschien helpt deze ervaring je in een volgende relatie niet zo rigide je hakken in het zand te zetten.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_155962410
oh je echt heeft eieren voor zijn geld gekozen. Tja was te verwachten hé.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_155962790
Mooi bericht Scary_Mary, ben het niet op alle punten met je eens. Grotendeels wel. Het doet pijn om hem plotseling (want dat is toch wel zo) uit mijn leven zien te wandelen, zonder dat ik daar nog iets aan kan doen. Dat voelt machteloos. Ik heb zoveel wat ik hem NU wil vertellen, ik wil alles nu. Een mail is veel verstandiger, maar nu ik alleen ben dan kan ik mezelf moeilijk bedwingen.

Het is niet het geval dat ik afhankelijk ben van anderen om geluk te voelen. Maar het feit dat ik hem echt kwijt ben is heel erg naar en onwerkelijk. Op mijn 16e was het niet zo heftig, dat was lachwekkend vergeleken bij het machteloze gevoel van nu. Ik wil nooit meer gek op iemand zijn als het zo kan lopen.

Ik ben absoluut niet op zoek, maar flirten met die jongen voelde fijn en is ook een soort van uitweg. Als ik met iemand anders bezig ben dan ben ik ook bezig met mijn ex, maar is het verdrietige gevoel minder aanwezig. Hij is dan meer op de achtergrond. Maar ik weet het: het is geen goede oplossing.
pi_155963794
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 23:38 schreef Fotolijstjes het volgende:
Mooi bericht Scary_Mary, ben het niet op alle punten met je eens. Grotendeels wel. Het doet pijn om hem plotseling (want dat is toch wel zo) uit mijn leven zien te wandelen, zonder dat ik daar nog iets aan kan doen. Dat voelt machteloos. Ik heb zoveel wat ik hem NU wil vertellen, ik wil alles nu. Een mail is veel verstandiger, maar nu ik alleen ben dan kan ik mezelf moeilijk bedwingen.

Het is niet het geval dat ik afhankelijk ben van anderen om geluk te voelen. Maar het feit dat ik hem echt kwijt ben is heel erg naar en onwerkelijk. Op mijn 16e was het niet zo heftig, dat was lachwekkend vergeleken bij het machteloze gevoel van nu. Ik wil nooit meer gek op iemand zijn als het zo kan lopen.

Ik ben absoluut niet op zoek, maar flirten met die jongen voelde fijn en is ook een soort van uitweg. Als ik met iemand anders bezig ben dan ben ik ook bezig met mijn ex, maar is het verdrietige gevoel minder aanwezig. Hij is dan meer op de achtergrond. Maar ik weet het: het is geen goede oplossing.
Het lastige met zo'n situatie als dit:
- Je gaat jezelf de schuld gegeven dat je geen signalen van de ander hebt zien aankomen/ wil begrepen worden.
- Denkt dat niemand het snapt omdat het een exclusieve relatie tussen jou en je ex was.

In feite is de wereld niet vergaan en moet je hem dankbaar zijn voor de mooie momenten samen en ben je nu gretig en wil je meer.

Probeer de wrok te verdringen naar positieve punten die je voor jezelf eruit hebt gehaald.

Als je de jongen van de flirt leuk vindt of oke. Spreek ermee/ga samen wat leuks doen, maar vertel hem a.u.b. eerlijk waar je mee zit. Anders krijgt hij JOUW ellende over zich heen (of terwijl gaat hij zich hetzelfde afvragen hoezo hij verstoten is door jou en zit jij waarom over je ex).
pi_155966399
Was jij niet diegene die het niet los kon laten dat hij naar een feestje was gegaan terwijl hij een afspraak met jou had? Ik begrijp dan niet echt goed hoe dit plotseling is, waarschijnlijk laat je andere situaties ook moeilijk los en heeft hij t gewoon gehad. En terecht.
pi_155966839
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 23:38 schreef Fotolijstjes het volgende:
Wat jij nu wil, wilde hij toen misschien ook wel en het gaat in een relatie niet alleen om wat jij wil. Schrijf eerst flink van je af en laat het dan even een tijdje liggen voor je een en ander gaat versturen..

quote:
Dat is een beetje domme gedachte, want risico loop je altijd. Dat kun je wel wat meer indammen door er zelf volwassen mee om te gaan, maar het blijft altijd een zeker risico. Je bent geen 16-jarige meer en daar hoort het kwetsbare beseffen gewoon bij.

quote:
Je spreekt jezelf tegen, want je zoekt afleiding bij iemand waar je vooralsnog geen trek in hebt. Niet eerlijk tegenover hem, laat staan tegen jezelf of je ex, maar omdat jij je er tijdelijk beter door voelt moet het maar kunnen. Dan zoek je die afhankelijkheid voor je geluk wel degelijk in een ander, dus tijd om de koe bij de horens te vatten en door te bijten. Bedenk je ook maar hoe jij je zou voelen als je weet dat je ex zo met een ander liep te flirten na anderhalve week, terwijl hij je terug zou willen.
You can do this en als je nog enigszins een kans wil maken bij je ex ga je niet aan jezelf werken door je ego te laten strelen door iemand waar je geen trek in hebt..
  donderdag 10 september 2015 @ 09:24:28 #17
416020 K44S
The bearded man
pi_155966906
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 21:26 schreef Zolder het volgende:

Tijd heelt alle wonden.

Dit.

Wat je kan doen, is de jongen in kwestie en avondje laten langs komen...........

En dan wel duidelijk maken dat je momenteel niks anders wilt dan vriendschap
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_155968160
Ik ben net wakker en ik word meteen wakker met het besef dat hij mijn vriend niet meer is. Heb ik vannacht om 4 uur ook nog stomme berichten lopen sturen waarvan ik niet kan zien of hij ze al heeft gelezen (vinkjes uitgezet en online modus ook) waardoor ik mezelf weer zit op te vreten. Ik heb het gevoel dat dit nooit goed gaat komen.
  donderdag 10 september 2015 @ 10:57:04 #19
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_155968697
Ik hoop voor hem dat hij voet bij stuk houdt. Ik vind het niet zo gek dat hij de stekker eruit heeft getrokken.

Volgens mij voel je je meer zielig voor jezelf, krokodillentranen.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_155968700
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2015 09:24 schreef K44S het volgende:

[..]

Dit.

Wat je kan doen, is de jongen in kwestie en avondje laten langs komen...........

En dan wel duidelijk maken dat je momenteel niks anders wilt dan vriendschap
Wat bedoel je hiermee? Dit is niet helemaal gemeend volgens mij?
pi_155968773
Laat dit een leermoment zijn geweest. Mannen met ruggengraat jaag je keihard weg met het dramaqueen gedrag van je van de afgelopen maand.
  donderdag 10 september 2015 @ 11:01:43 #22
416020 K44S
The bearded man
pi_155968798
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2015 10:57 schreef Fotolijstjes het volgende:

[..]

Wat bedoel je hiermee? Dit is niet helemaal gemeend volgens mij?
Je moet beseffen dat het over en uit is.

Dus je kan kiezen:
Of helemaal geen jongens voor de komende tijd.
Of een jongen waar mee je het gezellig heb (FwB)
Of je neukt er gewoon op los.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_155968984
Na een week alweer flirten met een andere gozer en dan je ex de schuld geven.
pi_155969190
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 11:01 schreef K44S het volgende:

[..]

Je moet beseffen dat het over en uit is.

Dus je kan kiezen:
Of helemaal geen jongens voor de komende tijd.
Of een jongen waar mee je het gezellig heb (FwB)
Of je neukt er gewoon op los.
Ik heb ergens de hoop dat er nog een kans is dat het goed gaat komen. Hij heeft het ook niet compleet afgeschreven, hij zegt tijd te willen. Of het is slechts ijdele hoop, I don't know.

-O-
pi_155969268
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2015 10:57 schreef Detroit het volgende:
Ik hoop voor hem dat hij voet bij stuk houdt. Ik vind het niet zo gek dat hij de stekker eruit heeft getrokken.

Volgens mij voel je je meer zielig voor jezelf, krokodillentranen.
Hoe kan je het niet gek vinden? Je weet niets van onze relatie. Ik lieg niet als ik zeg dat in dat ene topic onze eerste heftige ruzie was. En daarna is het niet beter gegaan, maar het ligt niet alleen maar aan mij. Ik kan verder niks met reacties als deze.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')