Als hij net nieuw is in die baan, kan het erg belangrijk zijn gewoon een vrijdagmiddagborrel met zn collega's te hebben, om zo deze ook op een leuke en ontspannen manier mee te maken.
Voor hem is dit alles nieuw en belangrijk voor zn inwenning in dat nieuwe bedrijf.
Natuurlijk heeft hij zn afspraak met jou gebroken, maar daarvoor bied hij ook zn excuses aan en dat moet je vooral afvragen wat je verder wilt,
Stel hem voor hoe hij het goed kan maken en hoe je voortaan met zulk een situatie omgaat (kan best nogmaals gebeuren);
dan kan je uiteindelijk constructief ermee omgaan en naar voren kijken.
Maak hem ook duidelijk dat jij niet 'op de tweede plek' ergens wil komen, en braaf thuis op hem wilt blijven wachten
Wat je echter beschrijft is enkel een hoop 'boos-zijn-om-het-boos-zijn' en hardnekkig chagrijnig blijven.
Tja, als je zelf het zo belangrijk vind om ook een beetje 'kwaliteitstijd' met elkaar door te brengen, verpest je het zelf ook weer als je vervolgens een heel weekend met hem verpest en/of hem de hele tijd steken onder water gaat geven.
Dat je Boos bent is heel terecht, maar die manier gaan uiten op een lange chagrijnige en 'steken-gevende' manier is gewoon nog veel irritanter dan zijn keuze om een vrijdagmiddag met zn collega's te blijven borrelen
quote:
dat heeft hij ook gedaan... enkel denkt TS haar vriend nog 'extra' te moeten straffen, door vervolgens heel lang chagrijnig te blijven en hem 'steken' te geven
quote:
Al heeft hij tien keer zijn excuses aangeboden; ik blijf chagrijnig en ik kan niets aan dat chagrijnige geoel doen. Ik kan het niet laten om af en toe een steek onder water te geven over dat hij drinken met collega’s verkiest boven mij...
Lijkt me overigens 100% wegjaag-gedrag... Initieel heeft TS best gelijk om goed boos te zijn, maar als ze dit gaat uitnutten om de stemming tussen hen enkel nóg slechter te maken en hem zo 'schuldig' mogelijk te doen voelen, acht ik de kans groot dat hij volgend weekend liever weer met zn collega's wat gaat drinken dan met haar een gezellige avond leuk praten.
Hooguit maakt hij dan ook gelijk de afspraak met zn collega's en niet met haar, en zit zij alsnog de vrijdagavond alleen thuis.
[ Bericht 35% gewijzigd door RM-rf op 13-08-2015 13:10:34 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25