Ik vertrouwde die beesten toch al nooit.quote:Een hond heeft een baas, een kat heeft personeel. Dat cliché over het samenwonen van mens en kat is getest op de Britse universiteit van Lincoln. Met een schokkend resultaat, het is waar, zeggen de onderzoekers. Katten interesseren zich maar weinig voor mensen.
Daartoe werd de Ainsworth Strange Situation Test gebruikt, dat is een experiment uit de kinderpsychologie. Normaal worden daarbij kinderen in een afgesloten kamer gezet met hun moeder en eventueel een vreemde. Vervolgens wordt de reactie van het kind geobserveerd als moeder (of de vreemde persoon) de deur uit gaan.
Nu werd de test toegepast op katten en hun baasjes. Sommige katten miauwden wel nadat hun eigenaren vertrokken, maar dat deden ze ook bij een vreemde. Daarnaast leken ze weinig reactie te vertonen. Katten, zo concluderen de psychologen die de test deden, lijken vrijwel geen binding te hebben met hun menselijke soortgenoten. Toch twijfelen ze ook, want wie zegt dat katten hun liefde voor een mens uiten op dezelfde manier als een kind?
Bron: http://www.faqt.nl/recent/katten-geven-niets-om-mens/
Precies. Personeel om de deur open te doen.quote:Op woensdag 9 september 2015 17:04 schreef Amarantha het volgende:
Ik woon met huisgenoten en mijn kat is toch naar mij toe het meest aanhankelijk. Staat ook altijd voor mijn kamerdeur te miauwen dat ze erin wil enz.
Bron?quote:Op woensdag 9 september 2015 17:04 schreef Dagonet het volgende:
Onzin, diverse studies hebben het tegendeel bewezen.
Onder andere het werk van anthrozoooloog John Bradshaw, maar ook bijv: http://edition.cnn.com/20(...)ng-to-say/index.htmlquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
quote:Op woensdag 9 september 2015 17:17 schreef TheThirdMark het volgende:
Ik ben door mijn poes gestuurd om te zeggen dat de OP vol leugens staat.
quote:Nu werd de test toegepast op katten en hun baasjes. Sommige katten miauwden wel nadat hun eigenaren vertrokken, maar dat deden ze ook bij een vreemde. Daarnaast leken ze weinig reactie te vertonen. Katten, zo concluderen de psychologen die de test deden, lijken vrijwel geen binding te hebben met hun menselijke soortgenoten.
quote:Op woensdag 9 september 2015 17:15 schreef Fir3fly het volgende:
Onzin, maar ook als het wel waar zou zijn zou ik mijn mening over mijn kat niet veranderen.
Echt he. Van die surrogaatvrienden behandelen als mensen en dit soort beesten dan maar als hun 'maatje' gaan beschouwen, omdat ze anders eenzaam zijn. Man wat een triestheid.quote:Op woensdag 9 september 2015 17:41 schreef Elzies het volgende:
Het vermenselijken van dieren is altijd al een ongezonde hobby geweest. Het is jezelf voor de gek houden bij gebrek aan.
Het is niet het vermenselijken van dieren maar het verdierlijken van de mens.quote:Op woensdag 9 september 2015 17:41 schreef Elzies het volgende:
Het vermenselijken van dieren is altijd al een ongezonde hobby geweest. Het is jezelf voor de gek houden bij gebrek aan.
Uh. Wat?quote:Op woensdag 9 september 2015 17:50 schreef Dven het volgende:
[..]
Het is niet het vermenselijken van dieren maar het verdierlijken van de mens.
Denken dat je zo bijzonder bent![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |