Van mij had die sessie bij de mediator uitgebreider in beeld gemogen. Tenminste ik neem aan dat iedereen een beetje aan bod is geweest en dat heb ik nu niet terug gezien.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 14:48 schreef Burdie het volgende:
Ik vond het eigenlijk niet zo heel erg nodig dat ze alle problemen van dat meisje zo uitgebreid in beeld brachten.
Voor deze gevallen wil ik niet spreken want de meeste hebben toch niet helemaal goed doordacht hun partnerkeuze gemaakt. En niemand heeft de absolute wijsheid in pacht wat opvoeden betreft, als je daarop gaat wachten dan komt het idd nooit. Ik zal het niet onderschatten, want je moet nu eenmaal veel dingen opofferen voor kinderen, maar om nou te doen alsof het een opgave is waarvoor je raketgeleerde moet zijnquote:Op donderdag 22 oktober 2015 13:09 schreef Bosbeetle het volgende:
De trailer van dit programma doet mij een beetje over komen als mensen die hun kinderen slecht opvoeden een podium geven. Snap het idee niet helemaal... Vind ze trouwens ook wel erg jong... Ik snap dat soort keuzes nooit, ik ben 34 en vind mezelf nog te jong voor een kind. (ik denk trouwens dat ik dat op mijn 50ste nog heb dus daarom hoef ik geen kinderen)
Ik vraag me wel eens af hoe mensen die dit soort dingen doen aan het zelfvertrouwen komen om een ander mens op de wereld te zetten, en ook nog te denken dat je ze goed kunt opvoeden.
Ik zie ze meer als een onmogelijkheid, ik weiger beslissingen te nemen voor anderen ook al zijn het mijn nog niet bestaande kinderen, ik kan op geen enkele wijze verifiėren of zij wel willen bestaan dus lijkt het mij de meeste veilige methode ze niet te laten bestaan.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 13:16 schreef alors het volgende:
[..]
Voor deze gevallen wil ik niet spreken want de meeste hebben toch niet helemaal goed doordacht hun partnerkeuze gemaakt. En niemand heeft de absolute wijsheid in pacht wat opvoeden betreft, als je daarop gaat wachten dan komt het idd nooit. Ik zal het niet onderschatten, want je moet nu eenmaal veel dingen opofferen voor kinderen, maar om nou te doen alsof het een opgave is waarvoor je raketgeleerde moet zijn
Maar Nederlandse mannen zijn ook wel heel erg van het op hun 35ste nog 'vrij' willen zijn en geen verantwoordelijkheden aan willen gaan. Kinderen worden hier vaak gezien als beperking, last.
Kinderen maken is in sommige gevallen het probleem niet. En dat is dan weer juist het probleem dat ze daar niet over nadenken.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 13:09 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik vraag me wel eens af hoe mensen die dit soort dingen doen aan het zelfvertrouwen komen om een ander mens op de wereld te zetten, en ook nog te denken dat je ze goed kunt opvoeden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |