abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156028202
Wat een heerlijke dag. Lekker overminuutjes schrijven dankzij een klote verspreiding van de provincie. Die veel te glad was, dus vaak verkeerd zat en helemaal niet lekker gooit.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_156028207
Hier een buurtfeest en ander groot evenement, met op bijna elke meter van de wijk een auto geparkeerd of nog in de file. Maar kruipend onder afzettingen door, uitwijkend voor dalende zeepkisten en op de doorgaande stukken van alle kanten wielrenners, zit alle post weer in de bus, op een gemeentelijke brief voor een stroomhuisje na. Weekend!
pi_156028426
quote:
Moeten we nou ook al gaan betalen voor de klantenservice :)
Misschien mag het niet, maar ik zeg altijd tegen klanten: "als u het via internet doet, is het gratis."

quote:
Enne... Getver wat heb ik toch een hekel aan spinnen.
Persoonlijk vind ik het wel leuke beestjes, maar alleen vervelend als ik onoplettend met mijn hoofd in hun web loop. Dat is de reden dat we een schoudertas hebben gekregen. Die dien je in september voor je hoofd te houden als je een tuinpad opgaat, om zo webben in je gezicht te voorkomen.

quote:
Dat was de moeite wel weer waard. 1 hele bundel van een 7 centimeter dik. Het moet niet gekker worden.
Je zou er bijna voor in bed blijven liggen.
Je had mij wel mogen helpen :P 3 wijken, elke wijk minimaal 4 bundels en de laatste wijk ook nog een stuk of 25 buspakjes. Vandaag maar 1 wijk en gek genoeg is het altijd extreem rustig als ik maar 1 wijk heb, dus een makkie.
  zaterdag 12 september 2015 @ 17:58:01 #129
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_156028806
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2015 17:43 schreef allweather het volgende:

[..]

Misschien mag het niet, maar ik zeg altijd tegen klanten: "als u het via internet doet, is het gratis."

Waarom zou het niet mogen?
Ik zeg het ook om bij vragen en/of klachten via internet contact op te nemen.
Maar de meesten in mijn wijk zijn bellers ;)

[ Bericht 4% gewijzigd door Pietertje71 op 12-09-2015 21:07:33 ]
Sarcasm...isn't it ironic!?
Een goede grap mag vrienden kosten!
pi_156029074
Mijn beller is gestopt. ;) In mijn wijk halen ze gratis de schouders op.
pi_156038402
quote:

Persoonlijk vind ik het wel leuke beestjes, maar alleen vervelend als ik onoplettend met mijn hoofd in hun web loop. Dat is de reden dat we een schoudertas hebben gekregen. Die dien je in september voor je hoofd te houden als je een tuinpad opgaat, om zo webben in je gezicht te voorkomen.
Daar gebruik ik altijd gewoon de post voor >:)
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  zondag 13 september 2015 @ 06:07:36 #132
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_156042057
  zondag 13 september 2015 @ 07:11:40 #133
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_156042146
pi_156043449
quote:

[..]

Oh dat doe ik ook hoor :Y
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  maandag 14 september 2015 @ 13:54:25 #135
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_156077146
'Grappig'.
Ik heb een melding gedaan ivm een niet zo veilige situatie (plaats van een buitenbrievenbus) mbt het postbezorgen.
TC is daar gaan kijken, trof niemand thuis en ik lees zojuist dat 'de case' is gesloten.
!?!?!?! WTF!?
  Forum Admin maandag 14 september 2015 @ 14:58:31 #136
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_156078840
quote:
Paar maanden terug ook bij ons ook. Of wat dacht je van nep chauffeurs die met een gehuurd busje en een post nl jasje ''containers'' komen ophalen _O-
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_156099552
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 13:54 schreef Pietertje71 het volgende:
'Grappig'.
Ik heb een melding gedaan ivm een niet zo veilige situatie (plaats van een buitenbrievenbus) mbt het postbezorgen.
TC is daar gaan kijken, trof niemand thuis en ik lees zojuist dat 'de case' is gesloten.
!?!?!?! WTF!?
Cold case team op inzetten. :P
  dinsdag 15 september 2015 @ 08:58:27 #138
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_156099714
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 08:48 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Cold case team op inzetten. :P
;)
Ik vind dit echt te belachelijk voor woorden.
En dat vraagt dan 'meer dan'-inzet van de PBZ's.
Terwijl ik al als antwoord had gegeven of het na inspectie en ook al had aangegeven dat deze mensen zelden overdag thuis zijn(bedrijfje), want anders had ik het zelf wel aan deze mensen voorgesteld, een verzoek via post... te sturen met het verzoek de buitenbrievenbus aan te passen.
Omdat ik dit niet via een briefje wilde (mag=wellicht niet gewaardeerde eigen initiatief omdat de klacht niet is onderzocht) doen, maar mondeling een verzoek wilde doen(helaas nooit thuis aangetroffen), heb ik het doorgespeeld aan hogerhand.
  dinsdag 15 september 2015 @ 09:40:22 #139
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_156100615
Overigens nog vergeten te melden dat ik vorige week vrijdag in mijn loop, de eerste en enige kerstkaart had bezorgd. Lekker op tijd dus ;)
pi_156101727
Yes, deze week een dikke rabo-mailing. Worden op loopvolgorde gezet naast de gewone post en dat op daldagen.
Het schijnen dikkere enveloppen te zijn (waarschijnlijk die ***readers) die in brievenbussen van wettelijke afmetingen moeten passen. Gelukkig heb ik morgen 2 wijken die voor 80% te kleine brievenbussen hebben.

Voor 2 september: kwaliteitscontrolekaartjes mee naar huis nemen, tl belt op einde van de dag om te vragen hoeveel kaartjes je hebt en de nummers ervan.
Vanaf 2 september: via mijnwerk aan admi doorgeven, hoeveelheid en nummers. Zodat tl niet meer hoeft te bellen.
Vanaf 11 september: kwaliteitscontrolekaartjes mee naar huis nemen, tl belt op einde van de dag om te vragen hoeveel kaartjes je hebt en de nummers ervan.

Gelukkig weten ze precies wat ze willen. Af en toe dan.
pi_156101744
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 09:40 schreef Pietertje71 het volgende:
Overigens nog vergeten te melden dat ik vorige week vrijdag in mijn loop, de eerste en enige kerstkaart had bezorgd. Lekker op tijd dus ;)
Zeker weten dat ie van dit jaar is? Of stiekem toch van vorig jaar nog. :P
  dinsdag 15 september 2015 @ 12:07:42 #142
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_156104050
Beetje raar:
http://nos.nl/artikel/205(...)an-concurrenten.html

Toch fijn dat je als bedrijf je eigen tarieven niet mag vaststellen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_156105307

Masterlock in de brievenbus. Whut? :')
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 15 september 2015 @ 13:05:30 #144
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_156105321
dan is de bus toch te klein? :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_156106995
Kerstkaart! Nu al joh das vroeg.

Hier maar 1 hah folder ipv 3 of 4 normaal. Werkt zoveel fijner! Ik was binnen mn tijd klaar, gelukkig maar want toen ik weg fietste begon het te miezeren. Prima werkdagje! :)
Duvel & Niels
pi_156111247
Hallo allemaal, ik heb een vraag.
Zijn er hier ook PBZ met scooterwijk die al gevallen zijn?
En hoe gaan jullie dat in de winter doen?

Ik ben zit ik nu ziek thuis door een val, inmiddels al 3 weken.
pi_156111749
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 16:46 schreef Nouweetikhetooknietmeer het volgende:
Hallo allemaal, ik heb een vraag.
Zijn er hier ook PBZ met scooterwijk die al gevallen zijn?
En hoe gaan jullie dat in de winter doen?

Ik ben zit ik nu ziek thuis door een val, inmiddels al 3 weken.
Nog niet gevallen, wel een paar keer bijna..
Hoe is het bij jou gebeurd en wat heb je eraan overgehouden?

Ik ben in de lente begonnen, dus heb zelf nog geen ervaring met de winter..ben er ook benieuwd naar hoe het komende winter gaat.

Sterkte met je herstel!
pi_156111973
Ik wilde de afslaan en daar gleed de scooter onder me vandaan. Stuk over asfalt gegleden, was mijn 5e adres ofzo. HAH over de weg, tassen zaten goed vol.

Lichte hersenschudding, rechter knie en heup zwaar gekneusd. Kan nog steeds niet zonder pijnstillers.

Dank je wel!
  dinsdag 15 september 2015 @ 17:48:37 #149
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_156113132
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 10:36 schreef swimmie86 het volgende:

[..]

Zeker weten dat ie van dit jaar is? Of stiekem toch van vorig jaar nog. :P
:P
Nee echt van dit jaar ;)
  dinsdag 15 september 2015 @ 18:03:02 #150
430640 Pietertje71
Koala to the max!
pi_156113634
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 17:14 schreef Nouweetikhetooknietmeer het volgende:
Ik wilde de afslaan en daar gleed de scooter onder me vandaan. Stuk over asfalt gegleden, was mijn 5e adres ofzo. HAH over de weg, tassen zaten goed vol.

Lichte hersenschudding, rechter knie en heup zwaar gekneusd. Kan nog steeds niet zonder pijnstillers.

Dank je wel!
Zorg iig dat je banden op goede spanning zijn met voldoende profiel. Die van mij heb ik laten vervangen voordat het echte slechte weer begint.
Ga ook niet enthousiast overladen. Ik heb scooters gezien die zo geladen waren dat veilig en fatsoenlijk rijden, aan het verkeer deelnemen, gewoonweg gevaarlijk voor hen zelf als voor anderen is. 3-4 volle tassen zou kunnen. De 4e volle tas zou tussen je benen kunnen. Ik beveel het niet aan. Ik doe het zelf alleen als die 4e tas half of minder gevuld is.
Ikzelf heb wat dat betreft een prima loop/rijroute. Op een normale dag heb ik meestal maar 1 volle tas per wijk, dus neem alles mee(ik heb 3 wijken). Met piekdagen + HAH neem ik 4 tassen mee. Tegenwoordig zijn de HAH maar voor de helft of minder gevuld dus die 2 tassen worden er 1. De derde wijk kom ik op de terugrit tegen, dus neem ik de overige tassen mee.
Als je denkt dat je je route beter anders kan rijden, bijvoorbeeld omdat die route/wijk meer tassen heeft oid, rij het dan zo.
Ik kan mijn complete route op 3 manieren rijden. Dit ligt aan de hoeveelheid aan tassen. Het is maar enkele malen voorgekomen dat ik de route echt anders moest rijden ivm het aantal tassen. Ik ga weinig tot geen gevaarlijke capriolen uithalen om mijn tijd te halen. Voor degenen die dat wel doen en het mocht misgaan(overbeladen, weinig zicht e.d.) kan de verzekering wel eens moeilijk gaan doen. Ook de werkgever. Let daar mee op.
Zorg ook dat je je scherm goed schoon houdt. Was deze en doe er naderhand autowas/ speedwax (van de Action) op (goed uitwrijven). Dit zorgt er voor dat regendruppels minder goed hechten. Je merkt werkelijk het verschil. Straks met natte sneeuw is het sowieso uitkijken geblazen.
Rijdt met slecht weer met beide voeten aan/bij de grond voor steun.
Ga niet overijverig rijden en scherpe bochten maken.
Kijk uit voor gladde plekken zoals putdeksels en de goot waar meestal mos en bladeren liggen(straks met de kou/sneeuw/ijzel al helemaal punten om zoveel mogelijk te vermijden.
Zet je scooter met slecht weer op een goede plek ipv 'ik zet de scooter wel even op die minder plekje neer'. Loop liever wat langer dan elke keer een goed plekje proberen te zoeken.
Remmen doe je rustig en compenseer je met meer achter dan voor(voorrem inknijpen is een zwieper maken.

Ikzelf ben ook motorrijder en heb daardoor ook wat meer ervaring dan met wat er op die 1-daagse cursus werd gegeven. Maar dat is dan ook een basiscursus.
Met de scooter 1 maal uitgegleden en soms lichtelijk 'vast' gezeten in sneeuw/modder.

Ik weet niet op welke scooter je rijdt, maar kijk uit voor die traanplaattassenhouders met je voet/achillespees.
Een collega van mij is schuin achterover gevallen en een stuk van die traanplaat is op de enkel gekomen. Sowieso gevaarlijke dingen en al helemaal ondingen als zou je moeten kicken als die electrisch niet zou starten.

Eventueel zou een motorbroek(heeft bescherming) aan doen ook wel kunnen helpen met het slechte weer.
Met het slechte weer rijdt ik niet in een PostNL jas, maar in een gevoerde gele werk/buitenjas.
Deze is itt de postnl-jas wel waterdicht en de regenjas zou er nog overheen kunnen,

[ Bericht 13% gewijzigd door Pietertje71 op 15-09-2015 18:16:12 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')