Mijn ervaring met kleding uit China is dat heel veel nagemaakt wordt van andere websites. Ik heb het hier overigens over dameskleding, daar heb ik ervaring mee. De foto is negen van de tien keer van een ander kledingmerk en het werkelijke product is meestal een (polyester) benadering hiervan met een chinese maatvoering. Maat 36 in damesmaat hier is daar meestal maat L of XL. Afwerking is vaak niet over naar huis te schrijven. Verder moet je rekening houden ermee dat de kleding nogal eens problemen geeft. Ik heb 2 keer een simpele lange zwarte jurk besteld: 1 keer was die in een polyamide-achtige stof uitgevoerd, de tweede keer in hoogglanzend polyester. In beide gevallen was het dezelfde maat maar wisselde dit in de praktijk en gaf 1 van de 2 af.
Verder wordt er soms een deel van een in China geproduceerde batch verkocht, vooral op Aliexpress ben ik dit tegengekomen in de vorm van Hilfiger sokken tot Abercrombiekleding. Daar krijg je dus merkkleding voor een prikkie. Of dit echt is weet ik overigens niet zeker, ik vermoed soms dat deze kleding wel deel was van een collectie die niet geheel is afgenomen o.i.d te zien aan de kwaliteit. Wel riskeer je een flinke boete en inname als je deze dingen bestelt. Op eigen risico dus.
Buy what you like because you love it and you are going to wear the shit out of it, then leave the rest for someone else to buy and love the shit out of. In other words, don't be an asshole.