Dyre wat tof! Gefeliciteerd!

En wat een toffe foto's van L, het ziet eruit als een heerlijke vakantie!
BE wat een mooie krullen! Hij mag er wel een paar aan mijn T geven.

Burd, krullen of niet, ik kan sowieso niet normaal over straat met mijn tweetal. Ik heb al de meest bizarre vragen en opmerkingen voorbij horen komen en ze hebben al van menig oud vrouwtje een aai over hun (kale) bol gehad.
I wat ben je toch leuk!
Ik ben de laatste tijd een beetje afwezig hier, want ik ben alleen nog maar moe, moe, moe. T gaat de laatste twee weken door een moeilijke periode (zit er rond 18 maanden een sprong?), hij wil 's avonds niet naar bed en blijft gerust 1,5 uur jammeren. Daarnaast is hij 's morgens meestal al om 5 uur wakker. Ook zijn middagslaapje is ineens nog maar 1 a 1,5 uur in plaats van dik 2 uur. Hij wil de hele dag bij me zitten/opgetild worden en als dat niet kan begint hij direct te huilen. Vermoeiende dagen en nachten zijn het.

Het vervelende is dat S er ook een beetje door beïnvloed wordt, waardoor we hier al een paar weken als we pech hebben met twee aanklampende dreumessen zitten.
Vandaag hebben we eigenlijk voor het eerst weer een fijne dag gehad. T en S sliepen vandaag uit tot 7:30 uur en waren daardoor de hele dag gezellig. We hebben vanmorgen heerlijk samen ontbeten en samen gespeeld. Vanmiddag heb ik nieuwe houten blokken gekocht voor ze omdat de Duplo nog niet echt in trek is en daar zijn we ook heerlijk mee aan het spelen geweest. Daarna hebben we nog een boswandeling gemaakt en pannenkoeken (2 stuks per jongetje

) gegeten.
Tussen al het gedoe door geniet ik ook wel enorm van die twee hoor. Ze gaan steeds meer samen spelen en praten, ze helpen met het dekken van de tafel, gaan zelf het aankleedkussen pakken als ze gepoept hebben, ruimen hun eigen speelgoed op als we dat vragen, proberen zelf hun jas aan te trekken, geven elkaar een kus voor ze gaan slapen

, zijn de hele dag door vliegtuigen aan het spotten, voeren elkaar, weten prima wat ze wel en niet willen en zijn zowel heel veel hetzelfde als enorm verschillend.
Vanmiddag had ik nog zo'n "wat zijn ze toch verschillend" momentje. Ze kregen beiden een doosje rozijntjes, S liet een rozijntje vallen en tijdens het pakken van die ene rozijn viel de rest uit zijn doosje ook op de grond. T spurt erop af en eet samen met S alle rozijntjes van de grond. Vervolgens vielen de rozijntjes van T op de grond. S loopt ernaartoe, pakt het doosje, stopt de rozijntjes erin en geeft het doosje weer aan T.