Bedankt voor je feedback, ik begrijp wat je bedoeld. Ik zoek constant online naar info dus dat is niet het probleem. Maar ik ben nog niet langs gegaan bij een studie-adviseur! En ik zal inderdaad zoeken maar opleidingen die richting grafisch ontwerpen gaat, maar veel opleidingen zijn zo zweverig en dat vind ik niets. Media Design ken ik nog niet dus ik zal het opzoeken.quote:Op maandag 7 september 2015 20:16 schreef KCAdam het volgende:
Ik denk dat je met een soort studie-adviseur contact moet zoeken.
Alleen een studie gaan doen omdat je 'weg bent van Azie" lijkt me niet voldoende.
Want dan kun je ook Aziatisch Koken gaan doen, terwijl je een bloedhekel hebt aan koken.
Elke studie kent zweefkanten en is nooit een 1-op-1 invulling van iemand's ideale wensenlijstje.
Er is vast iets dat je wel erg interesseert, dat je goed kan en waar je gemotiveerd blijft.
Ga op zoek naar dat, en vraag daar hulp bij.
Het is gewoon een lijstje afvinken. Je houdt van grafisch ontwerpen. Mooi, dat is al wat.
Je hebt ook studies die daar op lijken, bijvoorbeeld Media Design.
Ik ken ze ook allemaal niet, maar als je toch om 7 uur opstaat, heb je tijd zat om over het web te surfen.
Oftewel: ik zou een mbo opleiding gaan doen of gewoon fulltime gaan werken.quote:Maar je hebt al 3 keer gefaald op het hbo. Blijkbaar kan je het dus niet aan.
Thanksquote:Op maandag 7 september 2015 20:21 schreef KCAdam het volgende:
http://www.hva.nl/onderwi(...)ltimedia-design.html
Den Bosch zegt:quote:Communication and Multimedia Design (CMD) is een ontwerpopleiding voor digital design, verbonden aan de Hogeschool van Amsterdam. Onze studenten onderzoeken, bedenken en maken interactieve communicatieproducten en -diensten, zoals websites, apps en interactieve installaties.
CMD’ers betrekken de wensen, behoeften en eigenschappen van gebruikers in het ontwerpproces. Ze ontwerpen oplossingen voor een diversiteit aan vragen vanuit organisaties en maatschappelijke vraagstukken. “Keep It Simple, Stupid” en “Get Out Of The Building!” CMD is een tribe. En dit onze totempaalUgh.
Groningen zegt:quote:Creativiteit en analyse. Experiment en strategie. Kunst en techniek. Mens en interactie.
Het komt allemaal aan bod in de boeiende wereld van Communication & Multimedia Design bij Avans Hogeschool.
Wij leiden je op tot bedenker en maker van interactieve producten en diensten die de daadwerkelijke behoeften van mensen als begin- en eindpunt hebben.
Leeuwarden zegt:quote:Iedereen heeft wel een favoriet merk. Succesvolle merken worden gekenmerkt door een duidelijke identiteit en hun onderscheidend vermogen. Het is vaak de eerste indruk van een merk die beslissend is in het keuzeproces van de consument. Het bedenken en vormgeven van verschillende media voor deze merken is het terrein van een professional op het gebied van Multimedia Concepting & Design. Het zijn de creatieve denkers die met prikkelende ideeën komen.
In deze major spelen allerlei aspecten van design een rol. Sleutelwoorden zijn design thinking, designstrategie, branding en innovatie. Je leert organisaties en bedrijven te adviseren over hun (visuele) bedrijfsidentiteit. Je bedenkt en creëert campagnes voor specifieke doelgroepen en leert te meten of je campagne effectief is.
Je precieze invulling; technisch/concept/grafisch/productie/copy/meeliften en nog steeds dezelfde portfolio op mijn bureau droppen als de rest heb je vaak zelf een beetje in de hand.quote:Communication and Multimedia Design (CMD) Leeuwarden is de creatief-technische opleiding waar we alles bedenken en maken wat met multimedia te maken heeft. Van sites, apps, muziek, video tot games. Bij ons vind je een plek waar jij je talenten ontdekt, je vaardigheden ontwikkelt en waar jij je eigen weg kiest. CMD Leeuwarden is een HBO opleiding verbonden aan de NHL Hogeschool Leeuwarden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |