O tuurlijk, nu stelt dat ineens niks meer voor? Ik mag geen kritiek hebben op Moslims omdat ik dan een hele groep beledig? Maar jouw Koran mag wel alles en iedereen die anders denkt voor rotte vis uitmaken? Hoe wil je dat verdedigen?quote:
Het verbod heeft meer te maken met ziekten e.d. Maar blijf even bij waar we het nu over hebben. Volgens mij heb je nog wel een en ander uit te leggen!!!quote:Op woensdag 9 september 2015 17:43 schreef Triggershot het volgende:
Is varkensvlees eten verboden volgens de Koran?
Niet-moslims zijn gewoon rotte vis, heb je de Koran niet voor nodig, is gewoon een feit, ze zullen en verdienen het om eeuwig in de hel te branden.quote:Op woensdag 9 september 2015 17:43 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
O tuurlijk, nu stelt dat ineens niks meer voor? Ik mag geen kritiek hebben op Moslims omdat ik dan een hele groep beledig? Maar jouw Koran mag wel alles en iedereen die anders denkt voor rotte vis uitmaken? Hoe wil je dat verdedigen?
Nogmaals: Is het eten van varkensvlees verboden in de Koran?quote:Op woensdag 9 september 2015 17:44 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Het verbod heeft meer te maken met ziekten e.d. Maar blijf even bij waar we het nu over hebben. Volgens mij heb je nog wel een en ander uit te leggen!!!
Dit gedrag neem je aan omdat je geen antwoord wilt geven? Of omdat je er achter staat?quote:Op woensdag 9 september 2015 17:45 schreef Triggershot het volgende:
Niet-moslims zijn gewoon rotte vis, heb je de Koran niet voor nodig, is gewoon een feit, ze zullen en verdienen het om eeuwig in de hel te branden.
Geef eerst maar eens antwoord op mijn vragen!quote:Op woensdag 9 september 2015 17:45 schreef Triggershot het volgende:
Nogmaals: Is het eten van varkensvlees verboden in de Koran?
Het is een feit, wat maakt het uit of ik er wel of niet achter sta, het staat toch in de Koran en de Koran is absoluut en alles wat absoluut is, is een feit dus is de Koran feitelijk, dus is dat mijn feitelijke absolute Koranische opvatting over niet-moslims.quote:Op woensdag 9 september 2015 17:51 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Dit gedrag neem je aan omdat je geen antwoord wilt geven? Of omdat je er achter staat?
Geef gewoon eens antwoord!! Of kan je geen antwoord geven omdat je dan moet toegeven dat ik misschien eigenlijk wel een beetje gelijk heb?
Dit gedraag neem je aan omdat je geen antwoord wilt geven, of kan je geen antwoord geven omdat je dan moet toegeven dat ik misschien eigenlijk wel een beetje gelijk heb? Geef eens antwoord op mijn vraag!!!quote:Op woensdag 9 september 2015 17:51 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Geef eerst maar eens antwoord op mijn vragen!
Je geeft op cynische toon weer wat je vindt? Sta je achter wat je zegt? Ik vraag je om jouw mening, niet die van de koran.quote:Op woensdag 9 september 2015 17:54 schreef Triggershot het volgende:
Het is een feit, wat maakt het uit of ik er wel of niet achter sta, het staat toch in de Koran en de Koran is absoluut en alles wat absoluut is, is een feit dus is de Koran feitelijk, dus is dat mijn feitelijke absolute Koranische opvatting over niet-moslims.
Dat zei ik ja. Geef eens antwoord asjeblieft.quote:Op woensdag 9 september 2015 17:54 schreef Triggershot het volgende:
Dit gedraag neem je aan omdat je geen antwoord wilt geven, of kan je geen antwoord geven omdat je dan moet toegeven dat ik misschien eigenlijk wel een beetje gelijk heb? Geef eens antwoord op mijn vraag!!!
Dan kun je net zo goed Chinees lezen. Dat zou lezen zonder interpretatie zijn. Zo gauw je een betekenis verbindt aan de tekst ben je aan het interpreteren.quote:Op woensdag 9 september 2015 15:37 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Je kunt prima lezen zonder te interpreteren, door letterlijk te lezen wat er staat.
Zonder interpretatie is elke tekst betekenisloos.quote:Op woensdag 9 september 2015 15:37 schreef HongKongPhoey het volgende:
Dat wat er staat schikken naar jouw visie is interpreteren. Ik schik niks. Ik stel enkel vast wat er staat. Het is ook duidelijk genoeg.
quote:Op woensdag 9 september 2015 17:16 schreef Triggershot het volgende:
Homoseksualiteit ( lees: anaal seks ) is kssst, opzouten, wegwezen jij, zijn zelfs stromingen die zo ver gaan als getrouwde koppels (man en vrouw) te vervolgen daarvoor. In die zin zou je eigenlijk kunnen stellen dat het geen reet uitmaakt of het nou anaal seks tussen homo's of hetero's is wat verboden is, de Koran zelf erkend het bestaan van homoseksualiteit, maar verbiedt het in praktijk te brengen, dus nogal een beetje dubbel. Wel hebben er inmiddels moskee's voor homo's en zelfs homo Imams die de Koran lezen op een manier waarmee het compatibel is.
quote:Op woensdag 9 september 2015 17:31 schreef HongKongPhoey het volgende:
Kijk daar gaan we weer. Jij gaat uit van een vooringenomen mening om de Koran zwart te maken. Wellicht is dat onterecht en ben jij degene die de vooringenomen mening heeft alles onder het "figuurlijke" tapijt te vegen om zo niet te hoeven verdedigen wat er WEL letterlijk staat. Dat zou natuurlijk ook kunnen, toch?
quote:Op woensdag 9 september 2015 17:32 schreef Triggershot het volgende:
Ik acht de Koran toch wel wat ruimdenkender dan jouw persoon.
quote:Op woensdag 9 september 2015 17:34 schreef HongKongPhoey het volgende:
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 17:16 schreef Triggershot het volgende:
wat verboden is, de Koran zelf erkend het bestaan van homoseksualiteit, maar verbiedt het in praktijk te brengen, dus nogal een beetje dubbel.
Kijk nu komen we ergens. Een Moslim moet dat als absolute waarheid aannemen. Hoe kun je dan die Koran of die Religie verenigen met een democratie die is gebaseerd op menselijkheid, respect voor een ieder etc?
Nou? Leg dat eens uit?
quote:Op woensdag 9 september 2015 17:34 schreef Triggershot het volgende:
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 17:34 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Kijk nu komen we ergens. Een Moslim moet dat als absolute waarheid aannemen. Hoe kun je dan die Koran of die Religie verenigen met een democratie die is gebaseerd op menselijkheid, respect voor een ieder etc?
Nou? Leg dat eens uit?
Omdat appel.
quote:Op woensdag 9 september 2015 17:36 schreef HongKongPhoey het volgende:
quote:
En jij ziet niet in hoe intens beledigend dat is voor een ieder die niet jouw visie deelt?
quote:Op woensdag 9 september 2015 17:39 schreef Triggershot het volgende:
Ver` schrik - ke - lijk!!
Ik wil even aan Molurus, Perrin, Speknek, Ems, Highender en Cockwhale mijn excuses aanbieden voor mijn intens beledigende standpunten over hen.
quote:Op woensdag 9 september 2015 17:41 schreef HongKongPhoey het volgende:
quote:
10s.gif Op woensdag 9 september 2015 17:32 schreef Triggershot het volgende:
Dat moet je ook vinden want de Koran is absoluut. Maar als ik het lijstje van je zo zie dan denk ik dat je je mening wel eens bij zou moeten stellen. Want je kunt het niet onderbouwen. Die Koran is absoluut niet ruimdenkend. Die Koran zit zo verschrikkelijk vast in zn eigen visie dat die Koran jou moet verbieden het anders te zien door het als de absolute waarheid aan te aten nemen.!!!
Daar waren we gebleven. Geef eens antwoord alsjeblieft.quote:Op woensdag 9 september 2015 17:41 schreef HongKongPhoey het volgende:
quote:
14s.gif Op woensdag 9 september 2015 17:34 schreef Triggershot het volgende:
Omdat appel.
Wil je zeggen dat je geen goed antwoord hebt?
Lezen wat er staat zonder te interpreteren is alsof je een tekst leest in een taal die je niet kent.quote:Op woensdag 9 september 2015 15:41 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Daarom, lees wat er nu staat en waar men nu bij zweert!
Dat is mijn mening, schijnbaar.quote:Op woensdag 9 september 2015 18:00 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Je geeft op cynische toon weer wat je vindt? Sta je achter wat je zegt? Ik vraag je om jouw mening, niet die van de koran.
Hmm, je eigen woorden kunnen dus op jouw gedrag toegepast worden, wat zegt dat tegen jou?quote:Op woensdag 9 september 2015 18:03 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Dat zei ik ja. Geef eens antwoord asjeblieft.
Woorden hebben een letterlijke betekenis, dat is al geinterpreteerd. De interpretatie vind je in een woordenboek. Je maakt daarmee een zin op basis van de betekenis(al geinterpreteerd) van die woorden omdat je er iets mee duidelijk wilt maken. Interpretatie is er voor jou en mij niet meer bij, dat was al gedaan.quote:Op woensdag 9 september 2015 18:08 schreef Molurus het volgende:
Zonder interpretatie is elke tekst betekenisloos.
Geef nou gewoon eens jouw antwoord.quote:
Nogmaals, stop eens met ontwijken van mijn vragen. Geef eens antwoordquote:Op woensdag 9 september 2015 18:10 schreef Triggershot het volgende:
Hmm, je eigen woorden kunnen dus op jouw gedrag toegepast worden, wat zegt dat tegen jou?
Nee.quote:Op woensdag 9 september 2015 18:11 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Woorden hebben een letterlijke betekenis, dat is al geinterpreteerd.
Nee. Jij houdt koppig vast aan je denkfouten terwijl je daar nu meermalen op bent gewezen.quote:Op woensdag 9 september 2015 18:11 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Maar wordt het je niet duidelijk dat triggershot een beetje vreemd doet nu en antwoorden uit de weg gaat?
Hij is iig meer dan geobsedeerd geïnteresseerd genoeg om eens een echte imam te bezoeken idd.quote:Op woensdag 9 september 2015 18:08 schreef Szikha2 het volgende:
Ts, waarom ga je niet naar een Imam? Is geen sarcasme.
Zij zijn echt bereidt om je te helpen
geef het goede voorbeeld dan: is het eten van varkensvlees verboden volgens de koranquote:Op woensdag 9 september 2015 18:12 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Geef nou gewoon eens jouw antwoord.
[..]
Nogmaals, stop eens met ontwijken van mijn vragen. Geef eens antwoord
Sja, ik kan ook in herhaling vallen. Wat je daar zegt is gewoon onzin, om redenen die al door meerdere mensen zijn benoemd.quote:Op woensdag 9 september 2015 18:14 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
O ja. Tuurlijk. Zeg gewoon nee. Klaar. Lekker makkelijk.
Nee, nee, alles op zn tijd geef eerst eens antwoord op de vragen die ik je daarvoor steldequote:Op woensdag 9 september 2015 18:14 schreef Triggershot het volgende:
geef het goede voorbeeld dan: is het eten van varkensvlees verboden volgens de koran
Wil je zeggen dat jij dat interpreteren kan als een god die open is voor ieders mening, niet discrimineert, niet aanzet dot haat?quote:Op woensdag 9 september 2015 16:33 schreef HongKongPhoey het volgende:
2:7.
God straft de ongelovigen
2:8.
Ongelovigen zijn bedriegers en misleiden zichzelf
2:10.
Niet-moslims hebben een ziekte in hun hart. God zal hun straffen!
2:17.
Een ongelovige gelooft niet omdat God hem verblindt
2:39.
Wie niet gelooft zal branden!
2:90.
Wie twijfelt of God wel of niet bestaat wordt gefolterd
2:61
Joden zijn slecht. Ze hebben profeten gedood en niet gedaan wat God wilde.
2:65.
Wie werkt op de sabbath is een verachte aap.
2:85.
Wie de koran maar gedeeltelijk gelooft zal naar de hel gaan.
2:88.
Ongelovigen zijn vervloekt
2:89.
Wie zijn geloof verliest vanwege niet vervulde gebeden wordt vervloekt
2:96.
Joden hebben te veel begeertes en daarom gaan ze naar de hel.
2:98.
God is de vijand van iedereen die niet moslim is
2:99.
Ongelovigen zien geen tekenen van God omdat ze zijn wetten overtreden
2:104.
Ongelovigen worden gestraft
2:114.
Wie het verheerlijken van God tegenwerkt gaat naar de hel
2:120.
Joden en Christenen zijn niet te vertrouwen.
2:121.
Niet-moslims zijn verliezers
2:126.
Niet gelovigen worden door God voor de gek gehouden als ze het even goed hebben, daarna branden ze toch lekker in de hel
2:130.
Alleen dwazen wenden zich van het geloof af want moslims hebben gelijk
2:159.
Iedereen die de tekenen van God niet wil zien wordt vervloekt
Dat is allemaal figuurlijk natuurlijk he? Vervloeken is ook figuurlijk. Want god bestaat niet echt he? Of hoe moet ik het zien, zeg het maar?
quote:Op woensdag 9 september 2015 18:17 schreef Triggershot het volgende:
Laat ik het maar anders proberen, Molurus, is het eten van varkensvlees verboden volgens de koran?
Waarom ontwijk je deze vragen?quote:Op woensdag 9 september 2015 18:08 schreef HongKongPhoey het volgende:
Homoseksualiteit ( lees: anaal seks ) is kssst, opzouten, wegwezen jij, zijn zelfs stromingen die zo ver gaan als getrouwde koppels (man en vrouw) te vervolgen daarvoor. In die zin zou je eigenlijk kunnen stellen dat het geen reet uitmaakt of het nou anaal seks tussen homo's of hetero's is wat verboden is, de Koran zelf erkend het bestaan van homoseksualiteit, maar verbiedt het in praktijk te brengen, dus nogal een beetje dubbel. Wel hebben er inmiddels moskee's voor homo's en zelfs homo Imams die de Koran lezen op een manier waarmee het compatibel is.
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 17:31 schreef HongKongPhoey het volgende:
Kijk daar gaan we weer. Jij gaat uit van een vooringenomen mening om de Koran zwart te maken. Wellicht is dat onterecht en ben jij degene die de vooringenomen mening heeft alles onder het "figuurlijke" tapijt te vegen om zo niet te hoeven verdedigen wat er WEL letterlijk staat. Dat zou natuurlijk ook kunnen, toch?
quote:
quote:
quote:
wat verboden is, de Koran zelf erkend het bestaan van homoseksualiteit, maar verbiedt het in praktijk te brengen, dus nogal een beetje dubbel.
Nou? Leg dat eens uit?
quote:
quote:
[..]
Nou? Leg dat eens uit?
Omdat appel.
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 17:36 schreef HongKongPhoey het volgende:
quote:
En jij ziet niet in hoe intens beledigend dat is voor een ieder die niet jouw visie deelt?
quote:
17s.gif Op woensdag 9 september 2015 17:39 schreef Triggershot het volgende:
Ver` schrik - ke - lijk!!
Ik wil even aan Molurus, Perrin, Speknek, Ems, Highender en Cockwhale mijn excuses aanbieden voor mijn intens beledigende standpunten over hen.
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 17:41 schreef HongKongPhoey het volgende:
quote:
Dat moet je ook vinden want de Koran is absoluut. Maar als ik het lijstje van je zo zie dan denk ik dat je je mening wel eens bij zou moeten stellen. Want je kunt het niet onderbouwen. Die Koran is absoluut niet ruimdenkend. Die Koran zit zo verschrikkelijk vast in zn eigen visie dat die Koran jou moet verbieden het anders te zien door het als de absolute waarheid aan te aten nemen.!!!
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 17:41 schreef HongKongPhoey het volgende:
quote:
Omdat appel.
Wil je zeggen dat je geen goed antwoord hebt?
Daar waren we gebleven. Geef eens antwoord alsjeblieft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |