abonnement Unibet Coolblue
pi_155924324
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2015 15:37 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Het is meer dat mensen mey een andere mening vaak tot vervelends toe moeten laten weten hoe slecht anderen wel niet eten. Daar hou ik niet van.
Als mensen op sojabonen willen knagen omdat het zo gezond is en kapitalen uit willen geven aan een zak zangzaad omdat dat nu weer hip is, prima! Moeten ze helemaal zef weten, maar val mij niet lastig als ik een kiloknaller in de pan mik en het op smaak breng met een pakje van Knor.
Volgens mij is het eerder andersom en springen jullie als hysterische honden aan omdat ik over mezelf zeg dat IK vroeger ongezond at.

Citeer gerust de passage waar ik tegen jou zeg dat je iets niet mag eten.
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
pi_155924375
O ja, de Oreo's met pindakaas, even doorwerken, dan kan ik ze vandaag misschien nog halen.
Tap tap tap
pi_155924421
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2015 15:41 schreef LadyOracle het volgende:

[..]

Volgens mij is het eerder andersom en springen jullie als hysterische honden aan omdat ik over mezelf zeg dat IK vroeger ongezond at.

Citeer gerust de passage waar ik tegen jou zeg dat je iets niet mag eten.
Preventief
pi_155924625
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 15:10 schreef CherryLips het volgende:
Wat is het verschil tussen supermarktbrood en brood van de bakker? (hier zit alleen een Bakker Bart). Of moet ik elke dag naar Schubbekutteveen bij Veenendaal rijden voor een echte bakker?
Niks moet. Het verschil zit in toevoegingen, vooral, en in de tijd dat het deeg mag rijzen, begreep ik van de bakker.

Brood van de bakker of als je het zelf maakt, bevat water, gist, bloem en zout. AH tijger wit (eerste wat ik vond) bevat bloem, water, zout, rijstbloem, weipoeder, paneermeel, dextrose, sojabloem, palmolie, raapzaadolie, emulgator en aroma's. Niks waar je dood aan gaat, maar als ik mag kiezen heb ik liever het eerste, zonder toegevoegde suiker.

De meeste 'bakkers' krijgen overigens net als de Appie gewoon aangeleverd van Bakkersland. M
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
pi_155924629
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2015 15:37 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Het is meer dat mensen mey een andere mening vaak tot vervelends toe moeten laten weten hoe slecht anderen wel niet eten. Daar hou ik niet van.
Als mensen op sojabonen willen knagen omdat het zo gezond is en kapitalen uit willen geven aan een zak zangzaad omdat dat nu weer hip is, prima! Moeten ze helemaal zef weten, maar val mij niet lastig als ik een kiloknaller in de pan mik en het op smaak breng met een pakje van Knor.
Sojabonen (of sojaproducten) zijn volgens mij ook al weer in opspraak ivm verhoogd risico op borstkanker oid :') . Dat is ook een beetje het punt, je kan bij vrijwel elk voedingsmiddel wel iets vinden waar het goed en slecht voor is.

Eerst moesten we allemaal aan de (vette) vis, dan komt er weer iemand die er op wijst dat vis vaak verhoogde concentraties aan zware metalen en ander muik bevat. We moeten aan de rijst want glutenvrij (waar het overgrote deel van de bevolking geen enkel probleem met gluten heeft), maar rijst bevat weer relatief veel arsenicum, etc etc...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_155924672
quote:
99s.gif Op dinsdag 8 september 2015 15:46 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Preventief
ruimen? :7
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_155924696
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2015 15:41 schreef LadyOracle het volgende:

[..]

Volgens mij is het eerder andersom en springen jullie als hysterische honden aan omdat ik over mezelf zeg dat IK vroeger ongezond at.

Citeer gerust de passage waar ik tegen jou zeg dat je iets niet mag eten.
Als je even iets secuurder leest en er niet meteen weer als een hysterisch wijf bovenop springt had je kunnen lezen dat ik het niet secifiek over jou heb :W
A mind with a heart of it's own
pi_155924730
Wie de schoen past... :7
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_155924741
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2015 16:00 schreef MissMSX het volgende:
Wie de schoen past... :7
Die koopt ze allemaal *O*
Tap tap tap
pi_155924747
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 15:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

maar rijst bevat weer relatief veel arsenicum, etc etc...
daarm worden die Japanners die zich ermee volvreten ook allemaal 110 :P
A mind with a heart of it's own
pi_155924760
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2015 16:01 schreef DrMarten het volgende:

[..]

daarm worden die Japanners die zich ermee volvreten ook allemaal 110 :P
Ja, en die mensen in India ook :')
Tap tap tap
pi_155924772
En nu heb ik zin in karbonade :(
A mind with a heart of it's own
pi_155924823
Whopper.
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_155924869
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2015 16:03 schreef MissMSX het volgende:
Whopper.
ik had me voorgenomen zo'n zak dievriesvoer van Aviko in de pan te mikken :9
A mind with a heart of it's own
pi_155924879
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2015 15:55 schreef LadyOracle het volgende:

[..]

Niks moet. Het verschil zit in toevoegingen, vooral, en in de tijd dat het deeg mag rijzen, begreep ik van de bakker.

Brood van de bakker of als je het zelf maakt, bevat water, gist, bloem en zout. AH tijger wit (eerste wat ik vond) bevat bloem, water, zout, rijstbloem, weipoeder, paneermeel, dextrose, sojabloem, palmolie, raapzaadolie, emulgator en aroma's. Niks waar je dood aan gaat, maar als ik mag kiezen heb ik liever het eerste, zonder toegevoegde suiker.
Los van dood er aan gaan, zijn er überhaupt wel negatieve effecten op de gezondheid? Zijn die er niet dan is er buiten smaak geen enkele objectieve reden om het niet te eten en heeft het dus geen zak met 'gezond eten' te maken.

quote:
De meeste 'bakkers' krijgen overigens net als de Appie gewoon aangeleverd van Bakkersland. M
Ook nog zoiets, de bakker kan fijn vertellen over zijn 'ambachtelijke' producten maar die staat ook vooral uit eigenbelang een verhaal af te steken en voor mij als consument is er weinig mogelijkheid om te onderzoeken of het allemaal wel waar is...

Verder vraag ik me nog steeds af wat er zo ongezond is aan vlees, kaas, pakjes etc...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_155924895
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2015 16:05 schreef DrMarten het volgende:

[..]

ik had me voorgenomen zo'n zak dievriesvoer van Aviko in de pan te mikken :9
Ieuw :D
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_155924923
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2015 16:01 schreef DrMarten het volgende:

[..]

daarm worden die Japanners die zich ermee volvreten ook allemaal 110 :P
Ik bedoel maar, de risico's van voedsel in een modern land lijken allemaal nogal mee te vallen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_155924926
Zelf brood bakken :9
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_155924939
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 16:06 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Los van dood er aan gaan, zijn er überhaupt wel negatieve effecten op de gezondheid? Zijn die er niet dan is er buiten smaak geen enkele objectieve reden om het niet te eten en heeft het dus geen zak met 'gezond eten' te maken.

[..]

Ook nog zoiets, de bakker kan fijn vertellen over zijn 'ambachtelijke' producten maar die staat ook vooral uit eigenbelang een verhaal af te steken en voor mij als consument is er weinig mogelijkheid om te onderzoeken of het allemaal wel waar is...

Verder vraag ik me nog steeds af wat er zo ongezond is aan vlees, kaas, pakjes etc...
Er worden overal vetten, suikers, zouten en andere meuk aan toegevoegd.
En het is hip om zelf een biologische quinoa-salade in elkaar te flansen, boordevol courgette en rode ui en aubergine, dat zo ontzettend niet vult dat ik om tien uur 's avonds de stukjes chocola uit de cruesli sta te vissen of een cup a soepje zet om toch niet met honger naar bed te hoeven.
Tap tap tap
pi_155924959
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 16:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik bedoel maar, de risico's van voedsel in een modern land lijken allemaal nogal mee te vallen.
Nou ja, iets simpels als te veel zout heeft toch wel bewezen negatieve gevolgen.
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_155924992
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 16:08 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Er worden overal vetten, suikers, zouten en andere meuk aan toegevoegd.
En het is hip om zelf een biologische quinoa-salade in elkaar te flansen, boordevol courgette en rode ui en aubergine, dat zo ontzettend niet vult dat ik om tien uur 's avonds de stukjes chocola uit de cruesli sta te vissen of een cup a soepje zet om toch niet met honger naar bed te hoeven.
Eigenlijk moet je ook gewoon vaker degelijke maaltijden eten.
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_155925028
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2015 16:08 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Nou ja, iets simpels als te veel zout heeft toch wel bewezen negatieve gevolgen.
Daar zijn ze ook al een stuk voorzichtiger mee geworden, het lijkt voor mensen die al een hoge bloeddruk hebben idd niet zo gezond te zijn. Als die normaal is en je bent verder goed gezond lijkt het allemaal nogal mee te vallen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_155925047
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 16:08 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Er worden overal vetten, suikers, zouten en andere meuk aan toegevoegd.
En het is hip om zelf een biologische quinoa-salade in elkaar te flansen, boordevol courgette en rode ui en aubergine, dat zo ontzettend niet vult dat ik om tien uur 's avonds de stukjes chocola uit de cruesli sta te vissen of een cup a soepje zet om toch niet met honger naar bed te hoeven.
Ik eet dan toch liever het konijn dan het konijnenvoer :P
A mind with a heart of it's own
pi_155925066
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2015 16:11 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Daar zijn ze ook al een stuk voorzichtiger mee geworden, het lijkt voor mensen die al een hoge bloeddruk hebben idd niet zo gezond te zijn. Als die normaal is en je bent verder goed gezond lijkt het allemaal nogal mee te vallen.
'Lijkt' :P

Hoe dan ook, zout eten is viessssss Patrick :P
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  dinsdag 8 september 2015 @ 16:13:58 #200
141482 Q.
JurassiQ
pi_155925090
Hoera! Bijna vakantie! In oktober pas weer naar kantoor! *O*
For great justice!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')