Amateurs zijn verreweg de meeste hier.quote:Op dinsdag 3 november 2015 20:13 schreef Blester het volgende:
Wederom een kleine bijdrage van een amateur, haha:
M'n lens schiet wederom tekort
Wat voor diafragma's gebruik jequote:Op dinsdag 3 november 2015 20:13 schreef Blester het volgende:
Wederom een kleine bijdrage van een amateur, haha:
M'n lens schiet wederom tekort
Zat bijna de hele tijd tussen de 8 en de 10, sluitingstijd rond de 200, ISO op automatisch. Wat gaat hierbij mis? Ik merk dat ik vooral foto's wil maken voor twee uitersten (waar je me in het andere topic trouwens geweldig advies voor hebt gegeven, die lens zal er deze week komen) namelijk veraf en héél dichtbij. Wat zijn dan een beetje de betere waarden?quote:Op dinsdag 3 november 2015 22:23 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Wat voor diafragma's gebruik je
Die standaardzoomlensjes van Canon (en ook van de anderen) tekenen met het diafragma vol open niet al te best. Doe je hem dicht naar minstens 8 dan zou het al wat moeten verbeteren.
Dat zou allemaal voldoende moeten zijn voor een goed plaatje en toch wordt het niet wat je wilt.quote:Op dinsdag 3 november 2015 23:51 schreef Blester het volgende:
[..]
Zat bijna de hele tijd tussen de 8 en de 10, sluitingstijd rond de 200, ISO op automatisch. Wat gaat hierbij mis? Ik merk dan ik vooral foto's maak voor twee uitersten (waar je me in het andere topic trouwens topic advies voor hebt gegeven, die lens zal er deze week komen) namelijk veraf en héél dichtbij. Wat zijn dan een beetje de betere waarden?
Welke stand gebruik je op de camera ?quote:Op zondag 8 november 2015 20:38 schreef Blester het volgende:
Met de nieuwe Tamron 70-300 en statief![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
M, alles handmatigquote:Op zondag 8 november 2015 21:10 schreef Clayton1 het volgende:
[..]
Welke stand gebruik je op de camera ?
Probeer zo`n zelfde herfstwandeling eens met de camera op AV en speel dan eens met de diafragmaquote:
Ga ik zeker proberen aankomende week, welk verschil in totaaleffect zal dit geven?quote:Op zondag 8 november 2015 21:22 schreef Clayton1 het volgende:
[..]
Probeer zo`n zelfde herfstwandeling eens met de camera op AV en speel dan eens met de diafragma
je gaat er waarschijnlijk, scherpere foto`s mee krijgen en qua licht zal het beter uit de verf komenquote:Op zondag 8 november 2015 21:26 schreef Blester het volgende:
[..]
Ga ik zeker proberen aankomende week, welk verschil in totaaleffect zal dit geven?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |