Ze hadden er ook wat van kunnen maken. Eeuwen geleden overstroomde Nederland ook regelmatig en was het een armoedige bende. Nederlanders hebben echter wat opgebouwd. Dat kan in Somalië ook.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:14 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Je kent Mogadishu? Als ik daar woonde was ik ook gevlucht.
Oh, ik ben ongevoelig omdat ik vragen stel om je standpunt beter te begrijpen?quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:05 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Omdat de meeste mensen gemakzuchtig en net zo ongevoelig als jou zijn helaas.
Ik ben ook van mening dat daarvoor allang aan oplossingen had moeten zijn gewerkt. Maar helaas is dat met alle economische belangen een utopie.
Ja. Verandert niks aan het feit dat ik ook zou vluchten als ik in Mogadishu zou wonen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:15 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ze hadden er ook wat van kunnen maken. Eeuwen geleden overstroomde Nederland ook regelmatig en was het een armoedige bende. Nederlanders hebben echter wat opgebouwd. Dat kan in Somalië ook.
En ook toen zijn er zat mensen uit Nederland gevlucht. Ook nu zitten er mensen in Somalie die er iets van proberen te maken. Een meewerkende overheid is daarentegen wel een must. En laat dat nu net een behoorlijk probleem zijn in vele landen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:15 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ze hadden er ook wat van kunnen maken. Eeuwen geleden overstroomde Nederland ook regelmatig en was het een armoedige bende. Nederlanders hebben echter wat opgebouwd. Dat kan in Somalië ook.
Er waren toen geen landen waar je met een ingerichte woning en een royale uitkering werd ontvangen. De Nederlanders die toen emigreerden hadden het zwaar.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:17 schreef Dven het volgende:
[..]
En ook toen zijn er zat mensen uit Nederland gevlucht. Ook nu zitten er mensen in Somalie die er iets van proberen te maken. Een meewerkende overheid is daarentegen wel een must. En laat dat nu net een behoorlijk probleem zijn in vele landen.
Oké. Wat gaan we dan wél doen met die 60 miljoen vluchtelingen?quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:16 schreef Physsic het volgende:
[..]
Oh, ik ben ongevoelig omdat ik vragen stel om je standpunt beter te begrijpen?
Anyway, er zijn in heeeel veel landen oorlog en daarnaast is er veel armoede. Ik zou niet weten op welke grond ik bepaalde bevolkingsgroepen zou moeten discrimineren door ze niet hier in Europa op te vangen. Driekwart van de wereldbevolking in Europa, dat past gewoon niet.
Er voor kiezen om dan maar de mensen op te vangen die wel 12.000euro hebben om hun reis naar West-Europa te betalen vind ik dan echt enorm hypocriet.
Nu ook niet.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:17 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Er waren toen geen landen waar je met een ingerichte woning en een royale uitkering werd ontvangen.
In Nederland opvangen en over 5 jaar burgeroorlog.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:18 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Oké. Wat gaan we dan wél doen met die 60 miljoen vluchtelingen?
Vluchten kan verschillende betekenissen hebben. In de volksmond zegt men ook wel eens: "ik vlucht mijn huis uit, het is veel te benauwd binnen". Dat is allemaal prima.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:16 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja. Verandert niks aan het feit dat ik ook zou vluchten als ik in Mogadishu zou wonen.
Daarom gewoon alle Afrikaanse regeringen executeren en blanke leiders er voor in de plaats doen. Pas als die denken dat de corruptie grotendeels verdwenen is het regime weer aan de autochtone bevolking geven.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:17 schreef Dven het volgende:
[..]
En ook toen zijn er zat mensen uit Nederland gevlucht. Ook nu zitten er mensen in Somalie die er iets van proberen te maken. Een meewerkende overheid is daarentegen wel een must. En laat dat nu net een behoorlijk probleem zijn in vele landen.
Niets.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:18 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nee.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:17 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Er waren toen geen landen waar je met een ingerichte woning en een royale uitkering werd ontvangen. De Nederlanders die toen emigreerden hadden het zwaar.
Jawel joh!quote:
okquote:Op zaterdag 5 september 2015 15:19 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
[..]
Daarom gewoon alle Afrikaanse regeringen executeren en blanke leiders er voor in de plaats doen. Pas als die denken dat de corruptie grotendeels verdwenen is het regime weer aan de autochtone bevolking geven.
Oké, dan gaan we in Nederland maar niet alle vluchtelingen opvangen. Zijn we het daarover vast eens. Maar wat wel? En nou niet wéér roepen dat Turkije het maar allemaal moet regelen, want dat gaat Turkije niet doen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:18 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
In Nederland opvangen en over 5 jaar burgeroorlog.
Nu evenmin, maar de vergelijking slaat natuurlijk helemaal nergens op, dat was een totaal andere tijd. De vooruitgang heeft z'n werk gedaan. We leven gelukkig niet meer in plaggenhutten.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:17 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Er waren toen geen landen waar je met een ingerichte woning en een royale uitkering werd ontvangen. De Nederlanders die toen emigreerden hadden het zwaar.
Google even naar Mogadishu.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:18 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Vluchten kan verschillende betekenissen hebben. In de volksmond zegt men ook wel eens: "ik vlucht mijn huis uit, het is veel te benauwd binnen". Dat is allemaal prima.
Maar met vluchten hier bedoelen we iets anders. Niet weg willen, omdat je het niet naar je zin hebt.
Mijn Nederlandse ID valt bijna uit elkaar. IPV bij de ambassade een nieuwe aan te vragen gooi ik hem denk ik gewoon weg en vlucht ik terug naar Nederland. Alles gratiesquote:Op zaterdag 5 september 2015 15:19 schreef Copycat het volgende:
[..]
Jawel joh!
Elke vluchteling krijgt hier direct een huis met alles erop en eraan en een uitkering van enkele duizenden euros per maand. Zo rollen wij.
Dat executeren mag je achterwege laten, maar de rest is een prima idee en denk ik de enige oplossing voor Afrika. Kolonisatie door westerse landen, overigens zonder dat de landen staatkundig tot het westen gaan behoren. Ontwapenen, extreme religie aanpakken, en de bevolking 10 uren per dag aan het werk zetten. De opbrengst gebruiken voor onderwijs en gezondheidszorg, en zeer geleidelijk democratie invoeren. Hier is echter geen draagvlak voor, niet politiek correct. Maar om dit samen met de Russen uit te voeren op Somalië, Eritrea en Ethiopië lijkt mij een heel goed plan.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:19 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
[..]
Daarom gewoon alle Afrikaanse regeringen executeren en blanke leiders er voor in de plaats doen. Pas als die denken dat de corruptie grotendeels verdwenen is het regime weer aan de autochtone bevolking geven.
Asielzoekers krijgen met voorrang een sociale huurwoning. En ze krijgen een uitkering. Dus wat is er niet waar van wat ik schreef?quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:21 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat gebeurt in Nederland niet. Ook niet als je volhoudt dat dat wél zo is.
O ja. En een Mercedes, een Porsche en een stel blonde meisjes.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:19 schreef Copycat het volgende:
[..]
Jawel joh!
Elke vluchteling krijgt hier direct een huis met alles erop en eraan en een uitkering van enkele duizenden euros per maand. Zo rollen wij.
VOC-geest lekker aanwakkeren ja. Modern slavendrijvenquote:Op zaterdag 5 september 2015 15:21 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat executeren mag je achterwege laten, maar de rest is een prima idee en denk ik de enige oplossing voor Afrika. Kolonisatie door westerse landen, overigens zonder dat de landen staatkundig tot het westen gaan behoren. Ontwapenen, extreme religie aanpakken, en de bevolking 10 uren per dag aan het werk zetten. De opbrengst gebruiken voor onderwijs en gezondheidszorg, en zeer geleidelijk democratie invoeren. Hier is echter geen draagvlak voor, niet politiek correct. Maar om dit samen met de Russen uit te voeren op Somalië, Eritrea en Ethiopië lijkt mij een heel goed plan.
Nee, ze krijgen geen uitkering.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:22 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Asielzoekers krijgen met voorrang een sociale huurwoning. En ze krijgen een uitkering. Dus wat is er niet waar van wat ik schreef?
In de tijd van de VOC en de koloniën was het in Afrika beter dan nu.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:22 schreef Dven het volgende:
[..]
VOC-geest lekker aanwakkeren ja. Modern slavendrijven
Natuurlijk gaan we die niet allemaal opvangen. Als je dat realistisch acht heb je echt een vertekend beeld van de werkelijkheid.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:18 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
In Nederland opvangen en over 5 jaar burgeroorlog.
Blonde meisjes hoef je niet te geven. Die verkrachten ze zelf wel bij elkaarquote:Op zaterdag 5 september 2015 15:22 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
O ja. En een Mercedes, een Porsche en een stel blonde meisjes.
En daarvoor was het daar een stuk beter dan dat het er in de tijd van de VOC en de kolonien was. Sterker nog, die periode is de aanleiding van de huidige problematiek op het continent.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:22 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
In de tijd van de VOC en de koloniën was het in Afrika beter dan nu.
60 miljoen opvangen op een bevolking van 17 miljoen? Dat is bezetting dus oorlogquote:Op zaterdag 5 september 2015 15:22 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Natuurlijk gaan we die niet allemaal opvangen. Als je dat realistisch acht heb je echt een vertekend beeld van de werkelijkheid.
Maar Nederland zal wel z'n verantwoordelijkheid moeten nemen en een gedeelte moeten opvangen.
Waarom zou er dan burgeroorlog komen trouwens? Omdat bepaalde racistische kaalkopjes daar niet mee kunnen omgaan ofzo?
Niet zolang ze in het centrum zitten hoor, maak je daar maar geen zorgen over.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:22 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Zodra ze een verblijfsstatus krijgen, hebben ze recht op bijstand.
Alle welvaart in Afrika is gesticht door westerlingen. Toen die weg werden gestuurd begon de ellende. Zimbabwe en Zuid-Afrika zijn de trieste voorbeelden.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:23 schreef Dven het volgende:
[..]
Blonde meisjes hoef je niet te geven. Die verkrachten ze zelf wel bij elkaar
[..]
En daarvoor was het daar een stuk beter dan dat het er in de tijd van de VOC en de kolonien was. Sterker nog, die periode is de aanleiding van de huidige problematiek op het continent.
Dat komt omdat die landen toen nog niet leeggeplunderd waren en de koloniale bezetting z'n vernietigende werk nog moest doen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:22 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
In de tijd van de VOC en de koloniën was het in Afrika beter dan nu.
Goede vraag!quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:18 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat klopt, maar zodra ze een verblijfsvergunning hebben, komen ze in aanmerking voor een sociale huurwoning met voorrang, en een royale uitkering.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:25 schreef Dven het volgende:
[..]
Niet zolang ze in het centrum zitten hoor, maak je daar maar geen zorgen over.
Dat laatste ben ik met je eens. Maar ook dat doen de Afrikanen zelf. Zij hebben blijkbaar geen deugdelijke wetgeving om dit tegen te gaan.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:25 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat komt omdat die landen toen nog niet leeggeplunderd waren en de koloniale bezetting z'n vernietigende werk nog moest doen.
Overigens kun je deze metafoor ook toepassen op de huidige situatie waarin westerse multinationals de derde wereld landen beroven van hun grondstoffen en alle winsten doorsluizen naar het westen zonder evenredig belasting af te dragen in die derde wereld landen of de inwoners daar van een fatsoenlijk inkomen te voorzien.
quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:25 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat klopt, maar zodra ze een verblijfsvergunning hebben, komen ze in aanmerking voor een sociale huurwoning met voorrang, en een royale uitkering.
Maar je beseft dus niet dat 60 miljoen opvangen op een bevolking van 17 miljoen totaal niet realistisch is? Dat gaat natuurlijk niet gebeuren.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:24 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
60 miljoen opvangen op een bevolking van 17 miljoen? Dat is bezetting dus oorlog
Zelfs als je ze opvangt in de hele EU, dan heb je 60 miljoen op 500 miljoen. Die gemiddeld meer dan het dubbele aantal kinderen krijgen t.o.v. autochtone bevolking en ook nog hun familie hierheen halen. Voordat je het weet zit je dan op 150 miljoen, en dan heb je echt wel burgeroorlog in het voormalige Avondland.
Waar komt die 60 miljoen vandaan?quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:18 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Je weet het wel altijd fraai te draaien. Dat moet je meegegeven worden.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:26 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat laatste ben ik met je eens. Maar ook dat doen de Afrikanen zelf. Zij hebben blijkbaar geen deugdelijke wetgeving om dit tegen te gaan.
We hebben 1 miljoen moslims hier. Dat begon ook met een handjevol. Nederland is al te vol, te multicultureel, te islamitisch en te veel geld kwijt aan immigratie.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:26 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Maar je beseft dus niet dat 60 miljoen opvangen op een bevolking van 17 miljoen totaal niet realistisch is? Dat gaat natuurlijk niet gebeuren.
Maar jij en sommige anderen schijnen ook al te vrezen voor een aantal duizenden vluchtelingen.
Die hadden ze veelal wel, maar in ruil voor ontwikkelingshulp wordt die landen verplicht allerlei regelgeving af te schaffen en voorzieningen zoveel mogelijk te privatiseren.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:26 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat laatste ben ik met je eens. Maar ook dat doen de Afrikanen zelf. Zij hebben blijkbaar geen deugdelijke wetgeving om dit tegen te gaan.
Die derde wereldlanden zouden het nog slechter hebben als de multinationals dat niet zouden doen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:25 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat komt omdat die landen toen nog niet leeggeplunderd waren en de koloniale bezetting z'n vernietigende werk nog moest doen.
Overigens kun je deze metafoor ook toepassen op de huidige situatie waarin westerse multinationals de derde wereld landen beroven van hun grondstoffen en alle winsten doorsluizen naar het westen zonder evenredig belasting af te dragen in die derde wereld landen of de inwoners daar van een fatsoenlijk inkomen te voorzien.
Dit:quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:22 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Asielzoekers krijgen met voorrang een sociale huurwoning. En ze krijgen een uitkering. Dus wat is er niet waar van wat ik schreef?
Waarom vind je een bijstandsuitkering eigenlijk zo royaal? Hoeveel lager moet die worden voordat je 'm niet meer royaal vindt?quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:17 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Er waren toen geen landen waar je met een ingerichte woning en een royale uitkering werd ontvangen.
Beleid van de Wereldbank en het IMF. Heel fout inderdaad, dat moet echt anders. Dit zijn hele foute organisaties.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:27 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Die hadden ze veelal wel, maar in ruil voor ontwikkelingshulp wordt die landen verplicht allerlei regelgeving af te schaffen en voorzieningen zoveel mogelijk te privatiseren.
Simpelweg; nee.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:27 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
[..]
Die derde wereldlanden zouden het nog slechter hebben als de multinationals dat niet zouden doen.
Ja, dat zeg je de hele tijd, maar waar dan? De enige optie is Turkije en Turkije gaat geen miljoenen vluchtelingen in z'n eentje opvangen.quote:
De bijstand is veel royaler dan wat ze in hun thuisland gewend zijn. Daarnaast zijn er werkenden die niet veel meer overhouden dan iemand met een bijstandsuitkering.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:28 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dit:
[..]
Waarom vind je een bijstandsuitkering eigenlijk zo royaal? Hoeveel lager moet die worden voordat je 'm niet meer royaal vindt?
6% islamitisch is al te islamitisch?quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:27 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
We hebben 1 miljoen moslims hier. Dat begon ook met een handjevol. Nederland is al te vol, te multicultureel, te islamitisch en te veel geld kwijt aan immigratie.
Jij komt met 60 miljoen. In Syrië wonen ruim 22 miljoen mensen, dus er komen geen 60 miljoen in Turkije. Maar het gaat uiteindelijk om de regio. Daar hoort Nederland niet bij.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:29 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, dat zeg je de hele tijd, maar waar dan? De enige optie is Turkije en Turkije gaat geen miljoenen vluchtelingen in z'n eentje opvangen.
Maar die vluchtelingen komen allemaal in merkkleding, met iPhones enzo.. Dat kan van een bijstand helemaal nietquote:Op zaterdag 5 september 2015 15:29 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
De bijstand is veel royaler dan wat ze in hun thuisland gewend zijn. Daarnaast zijn er werkenden die niet veel meer overhouden dan iemand met een bijstandsuitkering.
Hoe veel lager? Afschaffen.
Alleen nog ww. En een soort bijstand voor mensen die minstens 10 jaar in Nederland hebben gewerkt of hier zijn geboren.
En de anderen mogen de hongermoord stikken?quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:29 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Afschaffen.
Alleen nog ww. En een soort bijstand voor mensen die minstens 10 jaar in Nederland hebben gewerkt of hier zijn geboren.
Ja.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:30 schreef Dven het volgende:
[..]
6% islamitisch is al te islamitisch?
Heb jij weleens een uitkering gehad? Gewoon even voor het idee. Mensen die die situatie kennen hebben het meestal niet over royale bedragen namelijk.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:29 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
De bijstand is veel royaler dan wat ze in hun thuisland gewend zijn. Daarnaast zijn er werkenden die niet veel meer overhouden dan iemand met een bijstandsuitkering.
Hier niet toegelaten worden.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:31 schreef Copycat het volgende:
[..]
En de anderen mogen de hongermoord stikken?
Of het criminele pad op?
Voor een Syrier is het royaal. Laat staan voor een holbewoner uit Afrikaquote:Op zaterdag 5 september 2015 15:31 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Heb jij weleens een uitkering gehad? Gewoon even voor het idee. Mensen die die situatie kennen hebben het meestal niet over royale bedragen namelijk.
Wowquote:Op zaterdag 5 september 2015 15:31 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Hier niet toegelaten worden.
Je hebt werk. Werk kwijt -> WW. Geen ww meer? Dan binnen 3 maanden het land verlaten of een baan vinden.
60 miljoen is wereldwijd inderdaad. Wat zal de regio van Turkije aan vluchtelingen opleveren? 10 miljoen? Maar die kunnen dus niet allemaal naar Turkije, want dat gaat Turkije niet doen. Maar wat dan wél?quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:31 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Jij komt met 60 miljoen. In Syrië wonen ruim 22 miljoen mensen, dus er komen geen 60 miljoen in Turkije. Maar het gaat uiteindelijk om de regio. Daar hoort Nederland niet bij.
Dat er werkenden zijn die niet veel meer overhouden dan iemand met een Bijstandsuitkering is een hoax, al ligt het wel aan je referentiekader, maar dat verschil is eigenlijk vrijwel altijd minimaal een paar honderd euro.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:29 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Leuk leuk. Die hebben we vandaag nog niet gehoord.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:32 schreef Confetti het volgende:
[..]
Voor een Syrier is het royaal. Laat staan voor een holbewoner uit Afrika
De andere landen. En ook de Golfstaten dus. En willen die niet, dan gaat niet de EU dat oplossen. Ze moeten het in de regio oplossen. Wat is daar in vredesnaam mis mee?quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:32 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
60 miljoen is wereldwijd inderdaad. Wat zal de regio van Turkije aan vluchtelingen opleveren? 10 miljoen? Maar die kunnen dus niet allemaal naar Turkije, want dat gaat Turkije niet doen. Maar wat dan wél?
De weerstand tegen de misstanden wordt gelukkig steeds groter. Vroeger werd je bijna gelynched als je ook maar iets durfde te zeggen over niet blij zijn met al te overheersende vreemde culturen hier.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:03 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Multiculti is alleen goed, als er een duidelijke Leitkultur is.
Ik ga naar een allochtone kapper en haal mijn eten vaak bij buitenlandse tentjes. Andere culturen verrijken een samenleving, maar met mate. Net als met alcohol. In Nederland hebben andere culturen inmiddels zover de overhand gekregen (schilderijen die weg moeten, zwarte piet moet weg, homo's worden weggepest, joden zijn niet meer veilig etc..) dat er geen kritieke grens is gepasseerd.
Uhm ... dus alleen de immigranten opnemen die hier al een baan hebben? De expats?quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:31 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Hier niet toegelaten worden.
Je hebt werk. Werk kwijt -> WW. Geen ww meer? Dan binnen 3 maanden het land verlaten of een baan vinden. Na 10 jaar dezelfde rechten als een Nederlander. Op die manier krijg je alleen de goede immigranten binnen.
Nou, dan zal een betaalde baan wel helemaal feest zijn.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:32 schreef Confetti het volgende:
[..]
Voor een Syrier is het royaal. Laat staan voor een holbewoner uit Afrika
Niets, behalve dat het al gebeurt, m.u.v. de landen die dat niet willen. Fijn dat jij mensen graag laat stikken. Gelukkig denken er genoeg mensen anders over.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:33 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
De andere landen. En ook de Golfstaten dus. En willen die niet, dan gaat niet de EU dat oplossen. Ze moeten het in de regio oplossen. Wat is daar in vredesnaam mis mee?
Daarom zeg ik ook: Wel een bescheiden vangnet voor mensen die in Nederland zijn geboren.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:32 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat er werkenden zijn die niet veel meer overhouden dan iemand met een Bijstandsuitkering is een hoax, al ligt het wel aan je referentiekader, maar dat verschil is eigenlijk vrijwel altijd minimaal een paar honderd euro.
Verder is Bijstand afschaffen natuurlijk een debiel idee, wat doen we met alle mensen die om wat voor reden dan ook niet helemaal mee kunnen komen op de arbeidsmarkt (die bovendien steeds veeleisender wordt)? Note; er zitten ook veel gedeeltelijk arbeidsongeschikten in de Bijstand door een handicap of ziekte, en nee, daar hebben we tegenwoordig geen arbeidsongeschiktheidsuitkeringen meer voor, die krijgt men tegenwoordig alleen nog als men bij wijze van spreken volledig verlamd is (even gechargeerd gesteld).
Inderdaad.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:33 schreef Copycat het volgende:
[..]
Uhm ... dus alleen de immigranten opnemen die hier al een baan hebben? De expats?
Helder!
Als je mijn posts goed hebt gelezen, dan zie je pleit voor royale hulp bij opvang van die vluchtelingen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:34 schreef Dven het volgende:
[..]
Niets, behalve dat het al gebeurt, m.u.v. de landen die dat niet willen. Fijn dat jij mensen graag laat stikken. Gelukkig denken er genoeg mensen anders over.
AOW-leeftijd verlagen?quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:34 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook: Wel een bescheiden vangnet voor mensen die in Nederland zijn geboren.
AOW-leeftijd verlagen, zodat er 100% werkgelegenheid is. Ik heb niet gepleit voor afschaffing van arbeidsongeschiktheidsuitkeringen. Ook daarvoor zou moeten gelden dat je ervoor in aanmerking komt als je in Nederland bent geboren of 10 jaar in Nederland hebt gewerkt.
Nou ja, de Golfstaten doen niks, Turkije gaat het niet alleen doen en jouw voorstel is dat de EU dus ook geen mensen meer gaat opvangen. Wat er mis mee is, is dat die mensen dus nergens meer heen kunnen. En wat krijg je dan? Meer mensensmokkel en de bijbehorende ellende.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:33 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
De andere landen. En ook de Golfstaten dus. En willen die niet, dan gaat niet de EU dat oplossen. Ze moeten het in de regio oplossen. Wat is daar in vredesnaam mis mee?
Sssst!quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:35 schreef Tomatenboer het volgende:
Helemaal leuk dat een uitkering voor een immigrant enorm veel geld lijkt in verhouding tot wat zij in het land van herkomst gewend zijn, maar dat is helemaal niet relevant. Want als de immigrant eenmaal in Europa is heeft die ook te maken met het Europese prijsniveau.
Dan nog is de bijstand royaal. Bijstandsgerechtigden hebben ook een iPhone en een Miele, dat hebben mensen in het land van herkomst vaak niet eens met 10 uur per dag werken.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:35 schreef Tomatenboer het volgende:
Helemaal leuk dat een uitkering voor een immigrant enorm veel geld lijkt in verhouding tot wat zij in het land van herkomst gewend zijn, maar dat is helemaal niet relevant. Want als de immigrant eenmaal in Europa is heeft die ook te maken met het Europese prijsniveau.
Ik krijg de indruk dat jij je sterk verheven voelt. Wat heb je zoal gepresteerd?quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:25 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Alle welvaart in Afrika is gesticht door westerlingen. Toen die weg werden gestuurd begon de ellende. Zimbabwe en Zuid-Afrika zijn de trieste voorbeelden.
Ah oke. Dat we daar dan 15 miljard per jaar aan uitgeven. IPV de nog geen miljard dat we nu doen. Even de loonbelasting weer met een paar procent verhogen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:35 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Als je mijn posts goed hebt gelezen, dan zie je pleit voor royale hulp bij opvang van die vluchtelingen.
Dat is een andere discussie, maar werkloosheid is een dure hobby. AOW omzetten naar kapitaaldekkingsstelsel. En geen vluchtelingen meer toelaten bespaart miljarden.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:35 schreef Dven het volgende:
[..]
AOW-leeftijd verlagen?Dan zijn de werkenden enkel nog aan het werk voor de AOW
10 uur per dag werken is wel helemaal jouw ding hequote:Op zaterdag 5 september 2015 15:36 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dan nog is de bijstand royaal. Bijstandsgerechtigden hebben ook een iPhone en een Miele, dat hebben mensen in het land van herkomst vaak niet eens met 10 uur per dag werken.
Dan nog betekent dat niet dat wij het maar moeten doen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:35 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nou ja, de Golfstaten doen niks, Turkije gaat het niet alleen doen en jouw voorstel is dat de EU dus ook geen mensen meer gaat opvangen. Wat er mis mee is, is dat die mensen dus nergens meer heen kunnen. En wat krijg je dan? Meer mensensmokkel en de bijbehorende ellende.
Dus de uitkeringen kunnen fors omlaag? Oké.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:36 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dan nog is de bijstand royaal. Bijstandsgerechtigden hebben ook een iPhone en een Miele, dat hebben mensen in het land van herkomst vaak niet eens met 10 uur per dag werken.
We gebruiken daarvoor het geld wat we besparen door geen asielzoekers toe te laten. Ook zetten we het budget van ontwikkelingshulp daarvoor in.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:36 schreef Dven het volgende:
[..]
Ah oke. Dat we daar dan 15 miljard per jaar aan uitgeven. IPV de nog geen miljard dat we nu doen. Even de loonbelasting weer met een paar procent verhogen.
Krijgen we dat weer.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:36 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Korte tijd ww tussen 2 banen in.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:37 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dus de uitkeringen kunnen fors omlaag? Oké.
Maar jij hebt nooit een uitkering gehad?
Oke. Dus 860 miljoen euro. En daar gaat de regio mee akkoord denk je? En je weet dat ontwikkelingshulp iets anders is dan vluchtelingenhulp?quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:38 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
We gebruiken daarvoor het geld wat we besparen door geen asielzoekers toe te laten. Ook zetten we het budget van ontwikkelingshulp daarvoor in.
Als ik een euro krijg voor iedere persoonlijke aanval bij gebrek aan argumenten, dan ga ik van Fokken mijn beroep maken.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:38 schreef Dven het volgende:
Enfin, wel een beetje klaar met JanLul zijn hersenspinsels. Tot de volgende
We kunnen ook onze schouders ophalen en de andere kant opkijken.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:37 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dan nog betekent dat niet dat wij het maar moeten doen.
Natuurlijk is ontwikkelingshulp iets anders, maar dat schaffen we het liefst vandaag nog af.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:38 schreef Dven het volgende:
[..]
Oke. Dus 860 miljoen euro. En daar gaat de regio mee akkoord denk je? En je weet dat ontwikkelingshulp iets anders is dan vluchtelingenhulp?
Ik denk niet dat de regio iets te willen heeft. Ze moeten blij zijn met elke cent die ze van ons krijgen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:38 schreef Dven het volgende:
[..]
Oke. Dus 860 miljoen euro. En daar gaat de regio mee akkoord denk je? En je weet dat ontwikkelingshulp iets anders is dan vluchtelingenhulp?
En dat vond je wel een royaal bedrag? Hm. Hoor je niet vaak.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:38 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Korte tijd ww tussen 2 banen in.
Leuke misplaatste aanname.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:39 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Als ik een euro krijg voor iedere persoonlijke aanval bij gebrek aan argumenten, dan ga ik van Fokken mijn beroep maken.
Vluchtelingen kosten geen miljarden.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:40 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Natuurlijk is ontwikkelingshulp iets anders, maar dat schaffen we het liefst vandaag nog af.
Ontwikkelingshulp is 4 miljard, vluchtelingen kosten ook miljarden. En dat is dan alleen nog maar het kleine Nederland. Als de rest van de EU ook meedoet, dan kunnen we in Turkije opvang opzetten waar Center Parcs bij verbleekt.
Zo daar word je vrolijk van: betalen voor de huidige ouderen via het omslagstelsel en gelijktijdig betalen voor jezelf via het kapitaalstelsel en dan ook nog belasting betalen en waarschijnlijk ook betalen voor de mensen wiens inkomen niet hoog genoeg is om beide stelsel gelijktijdig te betalen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:37 schreef JanKorteachternaam het volgende:
AOW omzetten naar kapitaaldekkingsstelsel
okquote:Op zaterdag 5 september 2015 15:40 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de regio iets te willen heeft. Ze moeten blij zijn met elke cent die ze van ons krijgen.
WW is een werknemersverzekering en de uitkering is gebaseerd op je laatste loon (het verzekerde bedrag). Dat is wat anders dan bijstand. Omdat de WW een verzekering is, heeft wat mij betreft iedere werkende daar recht op, ongeacht afkomst.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:40 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En dat vond je wel een royaal bedrag? Hm. Hoor je niet vaak.
http://www.rijnlandmodel.(...)esteding_bronnen.htm pardonregeling in 2007 kostte 6 miljard euro.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:41 schreef Dven het volgende:
[..]
Vluchtelingen kosten geen miljarden.
Uiteraard moet dat via een overgangstraject. Dat is duur, maar het is nodig. Had eigenlijk al in de jaren '90 moeten gebeuren toen er een begrotingsoverschot was.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:41 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Zo daar word je vrolijk van: betalen voor de huidige ouderen via het omslagstelsel en gelijktijdig betalen voor jezelf via het kapitaalstelsel en dan ook nog belasting betalen en waarschijnlijk ook betalen voor de mensen wiens inkomen niet hoog genoeg is om beide stelsel gelijktijdig te betalen.
Jij bent echt goed in het aandragen van ondoordachte en onwerkbare "oplossingen".
Waarom is dat nodig, omdat we nu even een tijdje van vergrijzing hebben?quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:42 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Uiteraard moet dat via een overgangstraject. Dat is duur, maar het is nodig. Had eigenlijk al in de jaren '90 moeten gebeuren toen er een begrotingsoverschot was.
Volgens onderzoek gedaan in opdracht van de PVV kost massa-immigratie 11 miljard euro per jaar. Soortgelijke cijfers komen naar voren uit onderzoek in andere landen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:42 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
[..]
http://www.rijnlandmodel.(...)esteding_bronnen.htm pardonregeling in 2007 kostte 6 miljard euro.
Omdat de AOW zo gemakkelijker te hanteren wordt, doordat de afhankelijkheid tussen generaties wegvalt. Vergrijzing is in dat geval geen probleem meer.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:42 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Waarom is dat nodig, omdat we nu even een tijdje van vergrijzing hebben?
Die geblondeerde grashark van de PVV zou eens terug moeten gaan waar hij vandaan komt. Het zou vast een stuk rustiger worden in Nederlandquote:Op zaterdag 5 september 2015 15:42 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Volgens onderzoek gedaan in opdracht van de PVV kost massa-immigratie 11 miljard euro per jaar. Soortgelijke cijfers komen naar voren uit onderzoek in andere landen.
Gestopt met lezen toen er werd aangegeven dat politiek-correcten veel liegen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:42 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
[..]
http://www.rijnlandmodel.(...)esteding_bronnen.htm pardonregeling in 2007 kostte 6 miljard euro.
En weer een post zonder enig zinnig inhoudelijk argument.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:44 schreef Queller het volgende:
[..]
Die geblondeerde grashark van de PVV zou eens terug moeten gaan waar hij vandaan komt. Het zou vast een stuk rustiger worden in Nederland
Jij vindt het niet zinnig, maar ik welquote:Op zaterdag 5 september 2015 15:46 schreef JanKorteachternaam het volgende:
En weer een post zonder enig zinnig inhoudelijk argument.
Ik vind het nu ook prima hanteerbaar en zie helemaal geen reden om het aan te passen. Het is nu ook niet zo dat de pensioenfondsen het allemaal geweldig doen en daar zijn de spaarpotten ook regelmatig geplunderd omdat het allemaal zo goed ging. Als je nu verstandige beleidsmakers hebt dan weten die ook dat er goedkope en dure periodes zijn in de AOW, het is niet dat mensen ineens oud worden. Met verstandig beleid is het huidige systeem prima.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:43 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Omdat de AOW zo gemakkelijker te hanteren wordt, doordat de afhankelijkheid tussen generaties wegvalt. Vergrijzing is in dat geval geen probleem meer.
Ik ben trouwens geen voorstander van het afschaffen van bijstand, omdat ik vind dat Nederland een beschaafd land moet blijven en ik wil geen Latijns-Amerikaanse toestanden met sloppenwijken.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:47 schreef Physsic het volgende:
Ik las dat iemand zei dat het afschaffen van de bijstand een slecht idee is, maar kan het nu niet meer terugvinden,
Ik vroeg me af of dat inderdaad zo'n slecht idee is. Ik heb het zelf nog nooit uitgezocht en weet ook niet hoe het in die andere landen geregeld is, maar ik lees wel 'ns ergens dat onze 'verzorgingsstaat' sowieso gedoemd is om in te storten, en dat het beter zou zijn om een soortgelijk stelsel als Amerika of Australie te hebben (waarvan ik dus niet precies weet hoe het daar werk). Bij die stelsel zou je wat meer op jezelf (en omgeving?) zijn aangewezen, omdat je niet zomaar een volledig salaris uitgekeerd krijgt. Het voordeel zou dan zijn dat het hele stelsel op de lange termijn stabieler zou zijn,
[OT] Op termijn niet houdbaar omdat het omslagstelsel alleen functioneert als de bevolking stijgt en onbetaalbaar wordt bij bevolkingskrimp. Oneindige bevolkingsstijging kan echter niet.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:49 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik vind het nu ook prima hanteerbaar en zie helemaal geen reden om het aan te passen. Het is nu ook niet zo dat de pensioenfondsen het allemaal geweldig doen en daar zijn de spaarpotten ook regelmatig geplunderd omdat het allemaal zo goed ging. Als je nu verstandige beleidsmaker hebt dan weten die ook dat er goedkope en dure periodes zijn in de AOW, het is niet dat mensen ineens oud worden. Met verstandig beleid is het huidige systeem prima.
Daarnaast is het volgens mij gewoon onmogelijk om het even te veranderen zonder de hele economie om zeep te helpen.
In Amerika kennen ze een zeer beperkte vorm van Bijstand qua financiële hoogte ervan en qua duur. In Amerika bestaat er een maximumtermijn in je leven waarop je aanspraak kunt maken op Bijstand. Ik geloof dat die 5 jaar is. Als je de 5 jaar hebt 'verbruikt' houdt het recht op Bijstand op en heb je nergens meer recht op.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:47 schreef Physsic het volgende:
Ik las dat iemand zei dat het afschaffen van de bijstand een slecht idee is, maar kan het nu niet meer terugvinden,
Ik vroeg me af of dat inderdaad zo'n slecht idee is. Ik heb het zelf nog nooit uitgezocht en weet ook niet hoe het in die andere landen geregeld is, maar ik lees wel 'ns ergens dat onze 'verzorgingsstaat' sowieso gedoemd is om in te storten, en dat het beter zou zijn om een soortgelijk stelsel als Amerika of Australie te hebben (waarvan ik dus niet precies weet hoe het daar werk). Bij die stelsel zou je wat meer op jezelf (en omgeving?) zijn aangewezen, omdat je niet zomaar een volledig salaris uitgekeerd krijgt. Het voordeel zou dan zijn dat het hele stelsel op de lange termijn stabieler zou zijn,
Een beschaafd land, maar vluchtelingen gaan we niet opvangen, want dan kijken we liever de andere kant op. Beetje tegenstrijdig.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:50 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ik ben trouwens geen voorstander van het afschaffen van bijstand, omdat ik vind dat Nederland een beschaafd land moet blijven en ik wil geen Latijns-Amerikaanse toestanden met sloppenwijken.
Maar de bijstand zou er alleen moeten zijn voor mensen geboren in Nederland of mensen van buiten die minstens 10 jaar in Nederland gewerkt hebben. Dus dus niet voor iemand die net binnen is.
Beschaafd voor onze landgenoten. Als ieder land dat doet, dan zijn er ook geen vluchtelingen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:51 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Een beschaafd land, maar vluchtelingen gaan we niet opvangen, want dan kijken we liever de andere kant op. Beetje tegenstrijdig.
Maar mensen van buiten mogen niet werken. Toch?!quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:50 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Ik ben trouwens geen voorstander van het afschaffen van bijstand, omdat ik vind dat Nederland een beschaafd land moet blijven en ik wil geen Latijns-Amerikaanse toestanden met sloppenwijken.
Maar de bijstand zou er alleen moeten zijn voor mensen geboren in Nederland of mensen van buiten die minstens 10 jaar in Nederland gewerkt hebben. Dus dus niet voor iemand die net binnen is.
We zijn beschaafder dan ongeveer heel Afrika, Azie en Zuid-Amerika dus de hele wereld is volgens jou onbeschaafd?quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:51 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Een beschaafd land, maar vluchtelingen gaan we niet opvangen, want dan kijken we liever de andere kant op. Beetje tegenstrijdig.
Dankje.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:51 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
In Amerika kennen ze een zeer beperkte vorm van Bijstand qua financiële hoogte ervan en qua duur. In Amerika bestaat er een maximumtermijn in je leven waarop je aanspraak kunt maken op Bijstand. Ik geloof dat die 5 jaar is. Als je de 5 jaar hebt 'verbruikt' houdt het recht op Bijstand op en heb je nergens meer recht op.
Hoe het in Australië werkt weet ik niet.
Maar het lijkt mij een uiterst slecht idee, en het lijkt me al helemaal niet stabieler op de lange termijn aangezien je veel mensen dakloos zal maken, veel mensen hun zorg niet meer zouden kunnen bekostigen, en de criminaliteit zal doen toenemen.
Er is een systeem van werkvergunningen. En natuurlijk mensen uit de EU, die mogen het sowieso.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:53 schreef Queller het volgende:
[..]
Maar mensen van buiten mogen niet werken. Toch?!
Onzin, je moet gewoon de tering naar de nering zetten inderdaad zal het duurder zijn als mensen ouder worden, er is geen enkele belemmering voor de politiek om daar alvast rekening mee te houden. Nu ze dat niet hebben gedaan heeft dat koopkracht gevolgen nou prima dat is waar men voor heeft gekozen, het systeem werkt nu eenmaal zo. Dat er nadelen aan zitten maakt het niet onwerkbaar, het is pas onwerkbaar als je de hele economie om zeep gaat helpen door de jongeren die redelijk wat verdienen alle AOW lasten van meerdere generaties op hetzelfde moment te laten betalen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:50 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
[OT] Op termijn niet houdbaar omdat het omslagstelsel alleen functioneert als de bevolking stijgt en onbetaalbaar wordt bij bevolkingsdaling. Oneindige bevolkingsstijging kan echter niet.
Nederland werkt internationaal dan ook samen om problemen op te lossen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:53 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Beschaafd voor onze landgenoten. Als ieder land dat doet, dan zijn er ook geen vluchtelingen.
Het kleine Nederland kan niet de problemen van de hele wereld op zich nemen.
Nee, dan schaf ik liever gewoon álle hulp af. Scheelt me 1500 euro per maand aan alleen al inkomstenbelasting.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:53 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Beschaafd voor onze landgenoten.
Nu maak je er wéér zo'n alles-of-niks van.quote:Als ieder land dat doet, dan zijn er ook geen vluchtelingen.
Het kleine Nederland kan niet de problemen van de hele wereld op zich nemen.
Dat laatste is zeker waar. Maar het moet omver, omdat we met 16 miljoen mensen met veel te veel zijn en bevolkingskrimp een must is om weer een leefbaar land te krijgen, zonder files, zonder flats en met ongerepte natuur.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:54 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Onzin, je moet gewoon de tering naar de nering zetten inderdaad zal het duurder zijn als mensen ouder worden, er is geen enkele belemmering voor de politiek om daar alvast rekening mee te houden. Nu ze dat niet hebben gedaan heeft dat koopkracht gevolgen nou prima dat is waar men voor heeft gekozen, het systeem werkt nu eenmaal zo. Dat er nadelen aan zitten maakt het niet onwerkbaar, het is pas onwerkbaar als je de hele economie om zeep gaat helpen door de jongeren die redelijk wat verdienen alle AOW lasten van meerdere generaties op hetzelfde moment te laten betalen.
Klopt ja.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:54 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
[..]
We zijn beschaafder dan ongeveer heel Afrika, Azie en Zuid-Amerika dus de hele wereld is volgens jou onbeschaafd?
Omdat Nederland een beschaafd land is en zeker solidariteit toont. Maar dat is wat anders dan alle problemen in de wereld op willen lossen en iedereen hier toelaten.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:55 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nederland werkt internationaal dan ook samen om problemen op te lossen.
Niemand pleit daarvoor. Je bestrijdt een standpunt dat niemand heeft.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:56 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Omdat Nederland een beschaafd land is en zeker solidariteit toont. Maar dat is wat anders dan alle problemen in de wereld op willen lossen en iedereen hier toelaten.
Dit kan ik echt niet serieus nemen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:56 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat laatste is zeker waar. Maar het moet omver, omdat we met 16 miljoen mensen met veel te veel zijn en bevolkingskrimp een must is om weer een leefbaar land te krijgen, zonder files, zonder flats en met ongerepte natuur.
Mensen pleiten voor het opvangen van vluchtelingen. En inderdaad een bepaalde hoeveelheid.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:57 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Niemand pleit daarvoor. Je bestrijdt een standpunt dat niemand heeft.
Dus als iemand niet jouw mening deelt is hij niet meer serieus te nemen?quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:57 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dit kan ik echt niet serieus nemen.
Ik was het al tijden met hem oneens dus dat was het probleem echt niet.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:58 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
[..]
Dus als iemand niet jouw mening deelt is hij niet meer serieus te nemen?
Ik denk dat in de ideale samenleving iedereen een vrijstaand huisje heeft, een stukje land, duurzame energievoorziening, veel natuur om zich heen, hechte gemeenschappen en rustige wegen. Ik denk dat er dan heel wat minder problemen zouden zijn dan in grote onleefbare steden.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:58 schreef Copycat het volgende:
Een land is pas leefbaar als er geen flats zijn!
Wel hoor. In Europees verband organiseren.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:58 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Mensen pleiten voor het opvangen van vluchtelingen. En inderdaad een bepaalde hoeveelheid.
Maar ik heb nog steeds geen antwoord op de vraag hoe je voorkomt dat het er oneindig veel worden. Als de enige wel naar Nederland mag komen, waarom de andere dan niet?
En iedereen een Ferrari.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:59 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ik denk dat in de ideale samenleving iedereen een vrijstaand huisje heeft, een stukje land, duurzame energievoorziening, veel natuur om zich heen, hechte gemeenschappen en rustige wegen. Ik denk dat er dan heel wat minder problemen zouden zijn dan in grote onleefbare steden.
En we noemen het La-La-Land.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:59 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Ik denk dat in de ideale samenleving iedereen een vrijstaand huisje heeft, een stukje land, duurzame energievoorziening, veel natuur om zich heen, hechte gemeenschappen en rustige wegen. Ik denk dat er dan heel wat minder problemen zouden zijn dan in grote onleefbare steden.
Laat dat 'als' maar weg. Volgens mij heeft Turkije aangegeven dat ze vol zitten.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:59 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Wel hoor. In Europees verband organiseren.
Maar ik heb van jou nog geen antwoord op de vraag wat er met al die vluchtelingen moet gebeuren als Turkije ze niet allemaal alleen wil opvangen.
Die vraag kan ik niet beantwoorden; maar er moet naar een oplossing worden gezocht. Maar in ieder geval niet naar Europa. Geenéén.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:59 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Wel hoor. In Europees verband organiseren.
Maar ik heb van jou nog geen antwoord op de vraag wat er met al die vluchtelingen moet gebeuren als Turkije ze niet allemaal alleen wil opvangen.
Hoe wou je dat bereiken? Dan moet het inwonertal minimaal halveren, maar waarschijnlijk nog meer. Meer dan pakweg 6 miljoen inwoners kunnen we dan niet kwijt in ons landje.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:59 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Duidelijk. En nu? Wat moet er met de rest? Terugsturen naar IS?quote:Op zaterdag 5 september 2015 16:01 schreef Physsic het volgende:
[..]
Laat dat 'als' maar weg. Volgens mij heeft Turkije aangegeven dat ze vol zitten.
Liever dromen, dan maar accepteren dat Europa een overbevolkte multiculturele puinhoop wordt.quote:
Er moet meer druk uitgevoerd worden op Turkije, maar ook de golfstaten. Turkije is ook lid van de NAVO, dus helemaal ongevoelig voor diplomatieke druk zullen ze niet zijn.quote:Op zaterdag 5 september 2015 16:01 schreef Physsic het volgende:
[..]
Laat dat 'als' maar weg. Volgens mij heeft Turkije aangegeven dat ze vol zitten.
Inderdaad. Wij gaan dat ook niet meemaken, onze kleinkinderen ook niet. Maar een paar honderd jaar lang maximaal 2 kinderen per gezin en grenzen dicht, en dan ben je er. Exponentiële groei werkt namelijk ook omgekeerd.quote:Op zaterdag 5 september 2015 16:02 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Hoe wou je dat bereiken? Dan moet het inwonertal minimaal halveren, maar waarschijnlijk nog meer. Meer dan pakweg 6 miljoen inwoners kunnen we dan niet kwijt in ons landje.
Dus? Gewoon de andere kant opkijken terwijl er mensen worden afgeslacht? Roepen dat anderen het maar moeten oplossen is één, maar als dat geen optie is, dan wordt dat een vrij onhoudbaar standpunt.quote:Op zaterdag 5 september 2015 16:01 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Die vraag kan ik niet beantwoorden; maar er moet naar een oplossing worden gezocht. Maar in ieder geval niet naar Europa. Geenéén.
In Europees verband organiseren werkt ook niet:
- Waarom mag persoon A wel naar de EU komen, terwijl persoon B in een sober kamp in Turkije moet blijven?
- Hoe krijgen we ze ooit weer weg uit Europa als de oorlog voorbij is?
- Organiseren? Een vluchteling die in een of ander oostblok-land na verloop van tijd een paspoort krijgt, heeft een EU-paspoort en kan alsnog naar Nederland, Zweden of Duitsland door.
Flatloos?quote:Op zaterdag 5 september 2015 16:02 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Er zijn volop landen in de EU met bevolkingsdichtheden kleiner dan 50 mensen per km2 en daar kan het gewoon.
Je beantwoordt nog steeds de vraag niet: Waarom de ene wel en de andere niet? De enige optie is niets of iedereen. Iedereen is onhoudbaar, dus blijft niets over. Alles in de regio.quote:Op zaterdag 5 september 2015 16:04 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dus? Gewoon de andere kant opkijken terwijl er mensen worden afgeslacht? Roepen dat anderen het maar moeten oplossen is één, maar als dat geen optie is, dan wordt dat een vrij onhoudbaar standpunt.
Waar je naar streeft vind je nog genoeg in Nederland trouwens hoor. Waarom verhuis je niet naar de Achterhoek bijvoorbeeld?quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:59 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
De islam afschaffen een idee? Lijkt mij wel een goed plan eigenlijk. Hopeloze achterhaalde opvattingen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 16:04 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dus? Gewoon de andere kant opkijken terwijl er mensen worden afgeslacht? Roepen dat anderen het maar moeten oplossen is één, maar als dat geen optie is, dan wordt dat een vrij onhoudbaar standpunt.
Buiten de steden. De enige reden dat je in die landen zoals de Baltische staten flats vindt is het verleden: Tijdens het communisme bouwden ze die dingen om de door Stalin veroorzaakte woningnood op te lossen.quote:
Ja, dat gaan ze echt doen. Wij nul en zij 12% van hun bevolking aan vluchtelingen erbij. Ik weet niet wat voor druk je in gedachte had, maar als het iets anders is dan een kernbom, dan heeft dat plan geen enkele kans van slagen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 16:03 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Er moet meer druk uitgevoerd worden op Turkije, maar ook de golfstaten. Turkije is ook lid van de NAVO, dus helemaal ongevoelig voor diplomatieke druk zullen ze niet zijn.
Die beantwoordde ik wel: in internationaal verband verdelen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 16:06 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Je beantwoordt nog steeds de vraag niet: Waarom de ene wel en de andere niet?
En dat is dus een onhoudbaar standpunt. Het kan gewoon niet.quote:De enige optie is niets of iedereen. Iedereen is onhoudbaar, dus blijft niets over. Alles in de regio.
Er is één verschil: Vluchtelingen die hier komen gaan nooit meer terug, terwijl het in Turkije slechts tijdelijk is.quote:Op zaterdag 5 september 2015 16:06 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, dat gaan ze echt doen. Wij nul en zij 12% van hun bevolking aan vluchtelingen erbij. Ik weet niet wat voor druk je in gedachte had, maar als het iets anders is dan een kernbom, dan heeft dat plan geen enkele kans van slagen.
Internationaal verband verdelen is geen antwoord op de vraag waarom persoon A wel naar het rijke Europa mag en persoon B niet.quote:Op zaterdag 5 september 2015 16:08 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Die beantwoordde ik wel: in internationaal verband verdelen.
[..]
En dat is dus een onhoudbaar standpunt. Het kan gewoon niet.
Maar dat baseer je dan weer nergens op. En al zijn ze volgend jaar allemaal alweer lekker naar huis, nog steeds gaat Turkije het niet alleen oplossen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 16:08 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Er is één verschil: Vluchtelingen die hier komen gaan nooit meer terug, terwijl het in Turkije slechts tijdelijk is.
In Nederland gaat maar een klein deel terug. In Turkije gaan ze allemaal terug. Dat vind ik een belangrijk verschil. In Turkije is volop lege ruimte, en het geld daar kunnen wij voor zorgen. In Turkije opvangen is dus geen enkel probleem.quote:Op zaterdag 5 september 2015 16:09 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Maar dat baseer je dan weer nergens op. En al zijn ze volgend jaar allemaal alweer lekker naar huis, nog steeds gaat Turkije het niet alleen oplossen.
Het beantwoordt de vraag: waar laten we al die vluchtelingen. Dat was namelijk het punt.quote:Op zaterdag 5 september 2015 16:08 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Internationaal verband verdelen is geen antwoord op de vraag waarom persoon A wel naar het rijke Europa mag en persoon B niet.
Die geldt voor asielzoekers niet.quote:Daarnaast werkt verdelen binnen een EU met open grenzen en vrije vestiging niet.
Nou, ik denk dat ik het nu maar gewoon opgeef.quote:Op zaterdag 5 september 2015 16:10 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
In Nederland gaat maar een klein deel terug. In Turkije gaan ze allemaal terug. Dat vind ik een belangrijk verschil. In Turkije is volop lege ruimte, en het geld daar kunnen wij voor zorgen. In Turkije opvangen is dus geen enkel probleem.
Eenmaal in Europa krijgen we ze nooit meer terug, want ze krijgen kinderen en dan is het zielig en zo.
Dat verschil zuig je uit je duim.quote:Op zaterdag 5 september 2015 16:10 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
In Nederland gaat maar een klein deel terug. In Turkije gaan ze allemaal terug. Dat vind ik een belangrijk verschil.
Geeft nou gewoon eens antwoord op de vraag: Waarom persoon A wel naar Europa mag en persoon B niet? Die vraag speelt namelijk zodra je maar een deel opvangt. Of je moet ze allemaal opvangen, dat kan ook, maar wees daar dan eerlijk over.quote:Op zaterdag 5 september 2015 16:10 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Het beantwoordt de vraag: waar laten we al die vluchtelingen. Dat was namelijk het punt.
[..]
Die geldt voor asielzoekers niet.
Nee. Mensen integreren hier en willen niet terug. Er zijn vele voormalig vluchtelingen hier die nooit meer terug zijn gegaan.quote:
Ja, laten we dat maar gewoon even doen. Hebben we ook zoveel zeggenschap over.quote:Op zaterdag 5 september 2015 16:06 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
[..]
De islam afschaffen een idee? Lijkt mij wel een goed plan eigenlijk. Hopeloze achterhaalde opvattingen.
Dat is in Turkije niet anders.quote:Op zaterdag 5 september 2015 16:13 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Nee. Mensen integreren hier en willen niet terug. Er zijn vele voormalig vluchtelingen hier die nooit meer terug zijn gegaan.
Dat kan niet. Net zoals we de achterlijkheid in Afrika niet kunnen verbieden of afkopen. Grenzen sluiten, terugsturen en illegalen keihard aanpakken, dat kan wel.quote:Op zaterdag 5 september 2015 16:06 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
[..]
De islam afschaffen een idee? Lijkt mij wel een goed plan eigenlijk. Hopeloze achterhaalde opvattingen.
quote:Letland, Litouwen en Slowakije blijven zich verzetten tegen een verplichte verdeling van vluchtelingen over de Europese Unie.
De ministers van Buitenlandse Zaken van die landen hebben in de Duitse krant Bild gezegd dat ze in een verdeelsleutel geen oplossing zien voor het vluchtelingenprobleem.
Volgens de Slowaakse minister Miroslav Lajcak willen de vluchtelingen die Slowakije binnenkomen niet in dat land blijven. "Ze willen naar Duitsland, Groot-Brittannië en Zweden. Een quotum houdt migranten niet tegen. Het voorkomt niet dat ze in vrachtwagens of schepen omkomen."
Zijn Letse ambtgenoot Edgars Rinkevics dringt aan op een "vrijwillige oplossing" waarbij landen doen wat ze kunnen.
De Litouwse minister Linas Linkevicius stelt dat een verplichte verdeelsleutel niets oplost. "We willen degenen helpen die vluchten voor hun leven en voor oorlog, niet degenen die slechts een beter leven zoeken."
Jawel, want een normaal leven in Syrië is aantrekkelijker dan leven in een vluchtelingenkamp.quote:
Ja, dat zei ik dus al een keer of wat.quote:Op zaterdag 5 september 2015 16:12 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Geeft nou gewoon eens antwoord op de vraag: Waarom persoon A wel naar Europa mag en persoon B niet? Die vraag speelt namelijk zodra je maar een deel opvangt. Of je moet ze allemaal opvangen, dat kan ook, maar wees daar dan eerlijk over.
Nee dat zei je niet.quote:Op zaterdag 5 september 2015 16:14 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, dat zei ik dus al een keer of wat.
Nou, komt ie dan: ja, allemaal.quote:
En dat kán dus niet. Het is een zinloos standpunt, want het is onmogelijk. Gaat niet gebeuren. Kan niet.quote:Met 100% opvang in de regio heb je die vraag niet, omdat ze allemaal vergelijkbaar opgevangen worden.
Ok allemaal. Dus we zeggen als Europa jullie kunnen komen. Er zijn miljarden mensen die graag naar Europa willen. Hoe gaan we dat dan aanpakken? Die stroom houdt namelijk niet op bij een paar Syriërs. Dit wordt een oneindig probleem.quote:Op zaterdag 5 september 2015 16:17 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nou, komt ie dan: ja, allemaal.
[..]
En dat kán dus niet. Het is een zinloos standpunt, want het is onmogelijk. Gaat niet gebeuren. Kan niet.
Ik weet het niet.quote:Op zaterdag 5 september 2015 16:02 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Duidelijk. En nu? Wat moet er met de rest? Terugsturen naar IS?
Van de 430.000 bewoners zijn er 120.000 teruggekeerd naar Syrie, 160.000 zijn verder gaan reizen, 60.000 mogen in Jordanië wonen en 80.000 blijven in het kamp.quote:Zo is er in het Zaatari-kamp voor iedereen eten en drinken, kunnen kinderen naar school, is er medische en psychische zorg, zijn er recreatieve en sportieve faciliteiten en krijgen inwoners iedere maand een bedrag gestort op hun speciale pinpassen.
Hé, het was leuk, maar nu ga ik een andere muur zoeken om tegen te praten.quote:Op zaterdag 5 september 2015 16:20 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ok allemaal. Dus we zeggen als Europa jullie kunnen komen. Er zijn miljarden mensen die graag naar Europa willen. Hoe gaan we dat dan aanpakken? Die stroom houdt namelijk niet op bij een paar Syriërs. Dit wordt een oneindig probleem.
Miljarden mensen leven in arme landen. Ze krijgen daar al gauw 4 - 8 kinderen per vrouw dus het worden er alleen maar meer. Europa moet daar open voor staan?
Hier heb je dus geen antwoord op.quote:Op zaterdag 5 september 2015 16:21 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hé, het was leuk, maar nu ga ik een andere muur zoeken om tegen te praten.
Dit is wel interessant.quote:Op zaterdag 5 september 2015 16:21 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik weet het niet.
En als ik het wel wist had ik er nog weinig over te zeggen.
Ik zocht een artikel over Turkije, maar dat blijkt zinloos omdat ik alleenmaar hits krijg over dat verdronken kind.
Anyway, ik las ook dat sommige vluchtelingenkampen in Turkije het wel mooi geregeld hebben.
[..]
Van de 430.000 bewoners zijn er 120.000 teruggekeerd naar Syrie, 160.000 zijn verder gaan reizen, 60.000 mogen in Jordanië wonen en 80.000 blijven in het kamp.
Als je vluchtelingen voor onbepaalde tijd op wil vangen in tentenkampen ben ik sowieso tegen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 16:14 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Jawel, want een normaal leven in Syrië is aantrekkelijker dan leven in een vluchtelingenkamp.
En voor onbepaalde tijd in Nederland vind je wel goed?quote:Op zaterdag 5 september 2015 16:29 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als je vluchtelingen voor onbepaalde tijd op wil vangen in tentenkampen ben ik sowieso tegen.
Eh, nee. Ik vind vluchtelingen in tenten opvangen voor onbepaalde tijd niet zo'n goed idee. Of dat nu in Turkije of Nederland gebeurt. Maar goed, dat vluchtelingen eerder terug willen keren naar Syrië als je hun verblijf zo onaantrekkelijk mogelijk maakt is logisch, alleen maakt het per saldo dan niet uit of dat hier of in Turkije gebeurt.quote:Op zaterdag 5 september 2015 16:31 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
En voor onbepaalde tijd in Nederland vind je wel goed?
Jawel want als je het hier doet, gaan ze niet meer terug. Zeker niet als ze kinderen krijgen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 16:33 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Eh, nee. Ik vind vluchtelingen in tenten opvangen voor onbepaalde tijd niet zo'n goed idee. Of dat nu in Turkije of Nederland gebeurt. Maar goed, dat vluchtelingen eerder terug willen keren naar Syrië als je hun verblijf zo onaantrekkelijk mogelijk maakt is logisch, alleen maakt het per saldo dan niet uit of dat hier of in Turkije gebeurt.
Wat is dan in godsnaam het verschil tussen opvang hier en in Turkije?quote:Op zaterdag 5 september 2015 16:34 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Jawel want als je het hier doet, gaan ze niet meer terug. Zeker niet als ze kinderen krijgen.
Omdat ze hier naar verloop van tijd een huis krijgen, uitkering en integreren.quote:Op zaterdag 5 september 2015 16:34 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Wat is dan in godsnaam het verschil tussen opvang hier en in Turkije?
Dat deden ze wel nog toen de grenzen open waren (er waren bijvoorbeeld hordes Marokkanen in Spanje die daar een paar maanden werkten en daarna weer terugkeerden naar Marokko), maar als je de grens op slot gooit en hun dus dwingt om een keuze te maken tussen ofwel hun thuisland of Europa is die keuze natuurlijk vrij snel gemaakt.quote:Op zaterdag 5 september 2015 16:34 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Jawel want als je het hier doet, gaan ze niet meer terug.
Ja, laten we vluchtelingen dan maar in een land flikkeren waar ze minder humaan behandeld worden, dan rotten ze vanzelf wel op. Wow.quote:Op zaterdag 5 september 2015 16:35 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Omdat ze hier naar verloop van tijd een huis krijgen, uitkering en integreren.
Niet minder humaan, maar minder royaal omdat het land qua welvaart dichterbij hun thuisland ligt. Maar ook qua klimaat, cultuur en religie, waardoor het ook veel gemakkelijker gaat.quote:Op zaterdag 5 september 2015 16:37 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, laten we vluchtelingen dan maar in een land flikkeren waar ze minder humaan behandeld worden, dan rotten ze vanzelf wel op. Wow.
Mensen in tentenkampen duwen voor onbepaalde tijd vind ik een stuk minder humaan dan de behandeling die asielzoekers hier krijgen. Maar hey, that's me.quote:Op zaterdag 5 september 2015 16:38 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Niet minder humaan, maar minder royaal omdat het land qua welvaart dichterbij hun thuisland ligt.
Ik denk zeker dat het hier meer comfortabel is. Verschil in welvaart en levensstandaard. Ik denk dat iemand die echt voor zijn leven te vrezen heeft, heel blij is met een tent op een veilige plek.quote:Op zaterdag 5 september 2015 16:41 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Mensen in tentenkampen duwen voor onbepaalde tijd vind ik een stuk minder humaan dan de behandeling die asielzoekers hier krijgen. Maar hey, that's me.
Natuurlijk moeten ze terug.quote:Op zaterdag 5 september 2015 16:43 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ik denk zeker dat het hier meer comfortabel is. Verschil in welvaart en levensstandaard. Ik denk dat iemand die echt voor zijn leven te vrezen heeft, heel blij is met een tent op een veilige plek.
Het probleem blijft: Hoe krijgen we ze ooit terug?
Stel we nemen 100.000 Syriërs op en we vangen ze op in een aantal centra. We spreken heel nadrukkelijk af dat het tijdelijk is. Over 4 jaar is dankzij internationaal ingrijpen in Syrië de oorlog voorbij en zijn er voor het eerst vrije verkiezingen. De Syriërs kunnen terug. Een groot deel van de Syriérs heeft echter ondertussen in het kamp kinderen gekregen. Vind je dan nog steeds dat ze terug moeten? Ik weet bijna 100% zeker dat die Syriërs niet teruggaan, ze "eisen" dan een plek in Nederland en krijgen hun zin want zielig, schrijnend, etc..
Zou jij het eens zijn met de hardliners die dan zeggen: Ze moeten terug?
Of ga je mee met de groep die zegt: Ze mogen blijven?
Uiteraard! Maar gaat het ook gebeuren?quote:Op zaterdag 5 september 2015 16:45 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
[..]
Natuurlijk moeten ze terug.
Ik denk dat dat niet zo relevant is. Alle redeneringen die je hier poneert zijn gebaseerd op het idee dat je hier geen asielzoekers meer wil hebben. Moet jij weten, maar het is niet echt een logisch verhaal.quote:Op zaterdag 5 september 2015 16:43 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ik denk zeker dat het hier meer comfortabel is. Verschil in welvaart en levensstandaard. Ik denk dat iemand die echt voor zijn leven te vrezen heeft, heel blij is met een tent op een veilige plek.
Dat ligt er nogal aan; heeft men inmiddels een eigen inkomen en is men 'zelfvoorzienend' dan zou ik niet weten waarom men weer terug moet na een periode van een aantal jaar. Een deel zal dat willen en een deel wellicht ook niet. Ik geloof dat de huidige richtlijn op 5 jaar zit, dat lijkt me een prima termijn. Binnen 5 jaar terug, na die 5 jaar mag men onder de eerdergenoemde voorwaarden hier blijven.quote:Stel we nemen 100.000 Syriërs op en we vangen ze op in een aantal centra. We spreken heel nadrukkelijk af dat het tijdelijk is. Over 4 jaar is dankzij internationaal ingrijpen in Syrië de oorlog voorbij en zijn er voor het eerst vrije verkiezingen. De Syriërs kunnen terug. Een groot deel van de Syriérs heeft echter ondertussen in het kamp kinderen gekregen. Vind je dan nog steeds dat ze terug moeten? Ik weet bijna 100% zeker dat die Syriërs niet teruggaan, ze "eisen" dan een plek in Nederland en krijgen hun zin want zielig, schrijnend, etc..
Zou jij het eens zijn met de hardliners die dan zeggen: Ze moeten terug?
Of ga je mee met de groep die zegt: Ze mogen blijven?
Op die manier blijft er niets over van het woord "tijdelijk" en betekent het opvangen van vluchtelingen gewoon immigratie van een grote groep Syriërs. En dat is nou net de reden dat er 100% ingezet moet worden op opvang in eigen regio.quote:Op zaterdag 5 september 2015 16:49 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik denk dat dat niet zo relevant is. Alle redeneringen die je hier poneert zijn gebaseerd op het idee dat je hier geen asielzoekers meer wil hebben. Moet jij weten, maar het is niet echt een logisch verhaal.
[..]
Dat ligt er nogal aan; heeft men inmiddels een eigen inkomen en is men 'zelfvoorzienend' dan zou ik niet weten waarom men weer terug moet na een periode van een aantal jaar. Een deel zal dat willen en een deel wellicht ook niet. Ik geloof dat de huidige richtlijn op 5 jaar zit, dat lijkt me een prima termijn. Binnen 5 jaar terug, na die 5 jaar mag men onder de eerdergenoemde voorwaarden hier blijven.
Dat is te makkelijk. Op mijn beurt kan ik zeggen dat hij hier zo veel mogelijk asielzoekers wilt hebben.quote:Op zaterdag 5 september 2015 16:49 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik denk dat dat niet zo relevant is. Alle redeneringen die je hier poneert zijn gebaseerd op het idee dat je hier geen asielzoekers meer wil hebben. Moet jij weten, maar het is niet echt een logisch verhaal.
Istanbul is een stad met rond de 16 miljoen inwoners en 20+ miljoen als je de buitenwijken meetelt. Daar staan hoofdzakelijk appartementen. En dat alles op een stuk grond met de omvang van de gemeente Utrecht.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:59 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat klopt niet want dat blijkt nergens uit.quote:Op zaterdag 5 september 2015 16:51 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat is te makkelijk. Op mijn beurt kan ik zeggen dat hij hier zo veel mogelijk asielzoekers wilt hebben.
Als ze eenmaal hier zijn, krijg je ze nooit meer terug.quote:Op zaterdag 5 september 2015 16:45 schreef XXL-Puntenslijper het volgende:
[..]
Natuurlijk moeten ze terug.
Je kunt niet in de toekomst kijken dus ook niet bepalen of de opvang van Syriërs tijdelijk is of niet. Als het land van herkomst niet veilig is binnen de gestelde termijn dan lijkt het me ook niet meer dan redelijk om Syriërs die hier een eigen inkomen hebben en niet aangewezen zijn op sociale voorzieningen ook de kans krijgen om hier te settelen. Het wordt in een onzekere situatie zonder uitzicht op een rustig bestaan voor vluchtelingen immers ook niet aantrekkelijk om te integreren.quote:Op zaterdag 5 september 2015 16:51 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Op die manier blijft er niets over van het woord "tijdelijk" en betekent het opvangen van vluchtelingen gewoon immigratie van een grote groep Syriërs.
Evenmin als uit mijn posts blijkt dat ik er zo weinig mogelijk wil, afgezien van de stelling dat ik Nederland vol vind. In de postings over opvang in eigen regio, hanteer ik vooral argumenten vóór opvang in eigen regio. Het is beter voor de mensen zelf, en je kunt iedereen helpen voor een betaalbaar bedrag. Ook heb ik vaak genoeg gezegd dat als er in België oorlog uitbreekt, dat Belgische asielzoekers welkom zijn. 100% opvang in de regio, dat is de oplossing.quote:Op zaterdag 5 september 2015 16:52 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat klopt niet want dat blijkt nergens uit.
Minimaal 2x + 3quote:Op zaterdag 5 september 2015 16:46 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Uiteraard! Maar gaat het ook gebeuren?
En ik vraag Xa1pt op de man af welk standpunt hij dan inneemt.
We hebben al heel wat van die "schrijnende" gevallen gehad en die mogen altijd blijven. Als je nu x Syriërs tijdelijk opvangt, dan weet je dat je over 4 jaar x+babies schrijnende gevallen hebt.
Dat is simpelweg niet waar; er worden jaarlijks mensen uitgezet en er reizen jaarlijks mensen terug naar het land van herkomst.quote:Op zaterdag 5 september 2015 16:55 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Als ze eenmaal hier zijn, krijg je ze nooit meer terug.
Dat het terugkeerbeleid faalt wordt zelfs door links erkend.quote:Op zaterdag 5 september 2015 16:55 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat is simpelweg niet waar; er worden jaarlijks mensen uitgezet en er reizen jaarlijks mensen terug naar het land van herkomst.
Nu wordt-ie helemaal mooi. Jawel, je wil de grenzen dicht en alle vluchtelingen uit de betreffende regio opvangen in nabijliggende landen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 16:55 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Evenmin als uit mijn posts blijkt dat ik er zo weinig mogelijk wil
Niemand kan in de toekomst kijken. Maar je kunt wel naar de geschiedenis kijken.quote:Op zaterdag 5 september 2015 16:55 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je kunt niet in de toekomst kijken dus ook niet bepalen of de opvang van Syriërs tijdelijk is of niet. Als het land van herkomst niet veilig is binnen de gestelde termijn dan lijkt het me ook niet meer dan redelijk om Syriërs die hier een eigen inkomen hebben en niet aangewezen zijn op sociale voorzieningen ook de kans krijgen om hier te settelen. Het wordt in een onzekere situatie zonder uitzicht op een rustig bestaan voor vluchtelingen immers ook niet aantrekkelijk om te integreren.
De meerderheid blijft.quote:Op zaterdag 5 september 2015 16:55 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat is simpelweg niet waar; er worden jaarlijks mensen uitgezet en er reizen jaarlijks mensen terug naar het land van herkomst.
Dat is het inderdaad.quote:Op zaterdag 5 september 2015 16:57 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nu wordt-ie helemaal mooi. Jawel, je wil de grenzen dicht en alle vluchtelingen uit de betreffende regio opvangen in nabijliggende landen.
Oh wat handig.quote:Op zaterdag 5 september 2015 16:58 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Het grote probleem is dat ons sociale stelsel niet deugt.
Iedereen in Nederland heeft recht op een uitkering. Maar iemand uit bijv. Angola niet.
Tenzij het hem lukt zijn lichaam eenmalig binnen de Nederlandse grenzen te krijgen. Daarna heeft hij voor de rest van zijn leven ook recht op een Nederlandse uitkering.
Als er een keer een immigrant terugkeert of uitgezet wordt, staat het uitgebreid in de krant.quote:Op zaterdag 5 september 2015 16:55 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Mooi, zijn we het daar over eens.quote:Op zaterdag 5 september 2015 16:58 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Niemand kan in de toekomst kijken.
Niet integreren belemmert het huidige verblijf. Wat denk je wat er gebeurt als je duizenden mensen in een hok stopt voor een jaar of 3 zonder dat ze iets hebben te doen?quote:Je hebt het over integreren, maar een vluchteling moet niet integreren, want integratie belemmert terugkeer.
Dat kan wel degelijk want dat is al aan de orde van de dag.quote:Kortom, je kunt in de EU asielzoekers niet tijdelijk opvangen
Ik begrijp nog steeds niet hoe je erbij komt dat alle vluchtelingen hier aan kloppen.quote:Daarmee vervalt ook de mogelijkheid voor verdeling over meerdere landen, want mensen die permanent mogen blijven krijgen een paspoort en daarmee keuze waar ze willen wonen binnen de EU.
[quote]Dan blijft alleen nog het punt over dat het er maar een klein aantal zijn: Op mijn vraag hoe we dan bepalen wie wel mag komen en wie niet, krijg ik uiteindelijk het antwoord ALLEMAAL. Dat is het enige juiste antwoord, want als je persoon A toelaat, kun je persoon B niet weigeren.
Kortom, Europa zal overspoeld worden zodra je vluchtelingen toelaat.
Ik hoor/lees het nooit. Als er eentje uitgezet moet worden, komt het dorp/school in opstand, het linkse Radio 1 journaal komt langs en ze mogen weer blijvenquote:Op zaterdag 5 september 2015 17:00 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Als er een keer een immigrant terugkeert of uitgezet wordt, staat het uitgebreid in de krant.
Nu houd ik die kranten vrij nauwkeurig bij. Het aantal uitzettingen in de afgelopen jaren kun je op de vingers van één hand tellen.
Nee, sorry. De regeling geldt alleen voor asielzoekers.quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:00 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Oh wat handig.
kan ik dat ook straks krijgen + een eigen woning graag?
quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:01 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Nee, sorry. De regeling geldt alleen voor asielzoekers.
Heel problematisch. Dus weer een argument om ze niet hier naartoe te halen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:00 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Mooi, zijn we het daar over eens.
[..]
Niet integreren belemmert het huidige verblijf. Wat denk je wat er gebeurt als je duizenden mensen in een hok stopt voor een jaar of 3 zonder dat ze iets hebben te doen?
Als ze kunnen kiezen (dus als we de grenzen echt opengooien, en die mensensmokkelaars niet meer nodig zijn) dan kiezen ze uiteraard voor Europa. De kampen in Turkije lopen dan leeg. Die mensen zijn niet gek.quote:Ik begrijp nog steeds niet hoe je erbij komt dat alle vluchtelingen hier aan kloppen.
Die cijfers zijn gewoon inzichtelijk hoor. En nee, het aantal gedwongen uitzettingen over 2014 gaat wel wat verder dan 10, dat ligt eerder rond de 4.000.quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:00 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Als er een keer een immigrant terugkeert of uitgezet wordt, staat het uitgebreid in de krant.
Nu houd ik die kranten vrij nauwkeurig bij. Het aantal uitzettingen in de afgelopen jaren kun je op de vingers van één hand tellen.
Ja.quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:01 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Nee, sorry. De regeling geldt alleen voor asielzoekers.
Jij hebt flinke handenquote:Op zaterdag 5 september 2015 17:00 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Je kunt wel proberen op de zwarte markt een vals Syrisch paspoort te krijgen. Je laat je baard staan en je meldt je in Ter Apel.quote:
Ik kan die Vluchtelingen Werk niet serieus nemen. Vluchtelingen Werk is de reden dat het zo goed is dat Poetin en Orban NGO's aan banden leggen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:03 schreef Queller het volgende:
[..]
Jij hebt flinke handen
[url=Pagina 20.]https://www.vluchtelingenwerk.nl/sites/public/u4143/VLUCHTELINGEN%20IN%20GETALLEN%202013%20versie%20definitief.pdf[/url]
Een druppel op een gloeiende plaat.quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:03 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Die cijfers zijn gewoon inzichtelijk hoor. En nee, het aantal gedwongen uitzettingen over 2014 gaat wel wat verder dan 10, dat ligt eerder rond de 4.000.
Staat ook gewoon bij de cijfers van Dienst Terugkeer en Vertrek vermeld.quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:04 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ik kan die Vluchtelingen Werk niet serieus nemen. Vluchtelingen Werk is de reden dat het zo goed is dat Poetin en Orban NGO's aan banden leggen.
Je gelul is een druppel op een gloeiende plaat.quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:04 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Een druppel op een gloeiende plaat.
http://www.iom-nederland.nl/nl/quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:04 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Ik kan die Vluchtelingen Werk niet serieus nemen. Vluchtelingen Werk is de reden dat het zo goed is dat Poetin en Orban NGO's aan banden leggen.
Maar niet hier. Dat kan de EU niet aan, omdat de aantallen oneindig zijn.quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:04 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Precies, dus kun je maar beter zorgen dat ze wel een toekomstperspectief op kunnen bouwen.
Wat een niveau hier.quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:05 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je gelul is een druppel op een gloeiende plaat.
Zo kennen we links weer.quote:
De EU kan dat beter aan dan een Turkije bijvoorbeeld. Veel beter. En je redeneert nog steeds vanuit een hypothetische situatie; er zijn geen open grenzen dus slaat het ook nergens op om te impliceren dat we te maken krijgen met een oneindig aantal. We krijgen hier juist relatief weinig vluchtelingen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:05 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Maar niet hier. Dat kan de EU niet aan, omdat de aantallen oneindig zijn.
En PVV'ers uitzetten naar Opbokkistan.quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:06 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Zo kennen we links weer.
Maar het is wel duidelijk:
- Onbeperkte aantallen
- Voor permanent verblijf.
Kortom, de ondergang van Europa want het zijn er echt geen 100.000...
Dat dacht ik ook al toen ik je opmerking over de krant bijhouden en het aantal uitzettingen wat op één hand te tellen zou zijn las.quote:
Armoede zal de norm worden hier. Vechten voor je bestaan.quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:06 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Zo kennen we links weer.
Maar het is wel duidelijk:
- Onbeperkte aantallen
- Voor permanent verblijf.
Kortom, de ondergang van Europa want het zijn er echt geen 100.000...
Als je puur kijkt naar geld en welvaart wellicht wel, maar niet als je kijkt naar het feit dat ze nooit meer weg zullen gaan. We vangen nu al veel te veel vluchtelingen op. Japan, die zich precies aan de verdragen houdt, heeft er slechts 11 opgevangen. Dat kunnen wij ook, door simpelweg de verdragen te hanteren (inclusief Dublinverordening).quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:07 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
De EU kan dat beter aan dan een Turkije bijvoorbeeld. Veel beter. En je redeneert nog steeds vanuit een hypothetische situatie; er zijn geen open grenzen dus slaat het ook nergens op om te impliceren dat we te maken krijgen met een oneindig aantal. We krijgen hier juist relatief weinig vluchtelingen.
En vrouwen zijn helemaal de klos: Het aantal verkrachtingen zal enorm toenemen (dat is in Zweden al het geval). Homo's en Joden kunnen als het zo ver is maar beter asiel aanvragen in Rusland.quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:08 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Armoede zal de norm worden hier. Vechten voor je bestaan.
Om nog maar te zwijgen over de godsdienststrijd die hier in al hevigheid zal worden uitgevochten.
Interessant rapport trouwens. In 2011 nog geen 12.000 asielvragen, bizar weinig als je er over nadenkt. Dit jaar zal het wel het viervoudige worden, maar goed dat soort cijfers hebben we ook eind jaren '90 gezien. Dit soort vluchtelingenstromen moet ons land naar de afgrond leidenquote:Op zaterdag 5 september 2015 17:03 schreef Queller het volgende:
[..]
Jij hebt flinke handen
Pagina 20
Zeker nu Zweedse verkrachtingsstatistieken erbij worden gehaald.quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:07 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook al toen ik je opmerking over de krant bijhouden en het aantal uitzettingen wat op één hand te tellen zou zijn las.
Allemaal niet te voorkomen, dus begin maar vast in te pakken.quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:09 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
En vrouwen zijn helemaal de klos: Het aantal verkrachtingen zal enorm toenemen (dat is in Zweden al het geval). Homo's en Joden kunnen als het zo ver is maar beter asiel aanvragen in Rusland.
Dat kunnen we niet. Bovendien komen er ook veel "vluchtelingen" uit veilige landen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:08 schreef DUTCHKO het volgende:
Kortom: het is allemaal pleister werk.
De echte oorzaak, de burgeroorlog/geloofsoorlog/IS gaat gewoon en brengt dagelijks een stroom aan ellende met zich mee.
Stop je de oorlog en geef je deze mensen perspektief dan kunnen ze gewoon terug.
En naar armoede en verkrachtingen...quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:10 schreef Falco het volgende:
[..]
Interessant rapport trouwens. In 2011 nog geen 12.000 asielvragen, bizar weinig als je er over nadenkt. Dit jaar zal het wel het viervoudige worden, maar goed dat soort cijfers hebben we ook eind jaren '90 gezien. Dit soort vluchtelingenstromen moet ons land naar de afgrond leiden???
Je moet niet zoveel domme FP-artikeltjes van die MarcusViridis lezen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:09 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
En vrouwen zijn helemaal de klos: Het aantal verkrachtingen zal enorm toenemen (dat is in Zweden al het geval). Homo's en Joden kunnen als het zo ver is maar beter asiel aanvragen in Rusland.
Het Avondland zal dan uiteindelijk toch ten onder gaan. Niet eens door oorlog, maar door slapheid van de leiders.
En plattelandsflatgebouwen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:11 schreef Queller het volgende:
[..]
En naar armoede en verkrachtingen...
Natuurlijk wel. Grenzen sluiten, alle illegalen uitzetten. Geen asielzoekers meer toelaten. En de islam in Europa aanpakken en klein houden.quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:11 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Allemaal niet te voorkomen, dus begin maar vast in te pakken.
Aldus JanLul vanaf zijn zolderkamertje in Harkemaquote:Op zaterdag 5 september 2015 17:11 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat kunnen we niet. Bovendien komen er ook veel "vluchtelingen" uit veilige landen.
Zelfs Syrië heeft veilige gebieden. Er zijn maar weinig mensen die echt in levensgevaar zijn.
En die komen allemaal om onze joodse lesbeaus te verkrachten?quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:11 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat kunnen we niet. Bovendien komen er ook veel "vluchtelingen" uit veilige landen.
Zelfs Syrië heeft veilige gebieden. Er zijn maar weinig mensen die echt in levensgevaar zijn.
Ja, want binnen 10 jaar zitten we hier ineens met 30 miljoen man! Man man man.quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:09 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Als je puur kijkt naar geld en welvaart wellicht wel, maar niet als je kijkt naar het feit dat ze nooit meer weg zullen gaan.
Gaat niet gebeuren, dus helaas.quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:12 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Grenzen sluiten, alle illegalen uitzetten. Geen asielzoekers meer toelaten. En de islam in Europa aanpakken en klein houden.
Het is cumulatief. De stromen uit de 90-er jaren zijn hier ook nog steeds.quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:10 schreef Falco het volgende:
[..]
Interessant rapport trouwens. In 2011 nog geen 12.000 asielvragen, bizar weinig als je er over nadenkt. Dit jaar zal het wel het viervoudige worden, maar goed dat soort cijfers hebben we ook eind jaren '90 gezien. Dit soort vluchtelingenstromen moet ons land naar de afgrond leiden???
Ik ben volgens de statistieken allochtoon...quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:12 schreef Ill-Skillz het volgende:
Ik ben benieuwd hoeveel FOK!kers er zijn, die in dit en de afgelopen zeven delen van dit topic hebben gepost, die in hun of voorgaande twee generaties van hun familie geen voorbeelden van migratie hebben.
Migratie is van alle tijden en is niet te stoppen. Je kunt moeilijk "een grens op slot gooien".
Dramaqueens all over the place.quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:10 schreef Falco het volgende:
[..]
Ik denk dat ik een joodse lesbeau wordquote:Op zaterdag 5 september 2015 17:12 schreef Queller het volgende:
En die komen allemaal om onze joodse lesbeaus te verkrachten?
Ik denk dat ik maar ga vluchten
Een geloof dat al langer in Europa aanwezig is dan dat Nederland bestaat willen aanpakken en klein houdenquote:Op zaterdag 5 september 2015 17:12 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Grenzen sluiten, alle illegalen uitzetten. Geen asielzoekers meer toelaten. En de islam in Europa aanpakken en klein houden.
Ja, ja. Dat klopt wel.quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:12 schreef Ill-Skillz het volgende:
Ik ben benieuwd hoeveel FOK!kers er zijn, die in dit en de afgelopen zeven delen van dit topic hebben gepost, die in hun of voorgaande twee generaties van hun familie geen voorbeelden van migratie hebben.
Migratie is van alle tijden en is niet te stoppen. Je kunt moeilijk "een grens op slot gooien".
De huidige migratie is migratie van achterlijkheid. Historische migratie is ondernemerschap. Dat is niet te vergelijken. Het grootste deel van migratiestromen is te wijten aan een geboorteoverschot in ontwikkelingslanden. 4 - 8 kinderen per vrouw dat kan niet goed gaan. Daar moet wat aan gedaan worden.quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:12 schreef Ill-Skillz het volgende:
Kijk maar uit, volgens Kloothommel pak je binnenkort een pistool om de eckte Nederlanders te vermoorden.quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:13 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik ben volgens de statistieken allochtoon...
Geboren uit teruggekeerde gelukszoekers. Dat dan weer wel
Als je de grenzen open zet, ja dan is dat inderdaad zo.quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:12 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, want binnen 10 jaar zitten we hier ineens met 30 miljoen man! Man man man.
Nou, dat wordt bukken dus.quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:13 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik denk dat ik een joodse lesbeau word.
Ja, dat doen ze inderdaad állemaal... Tuig is het. Met stromen tegelijk!quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:12 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Het is cumulatief. De stromen uit de 90-er jaren zijn hier ook nog steeds.
Eergisteren ging er weer eentje door het lint in Roozendaal. Nu hebben we allemaal wel eens onze dag niet, maar dat soort mensen grijpt dat gelijk naar het pistool. Gelukkig is het deze keer bij 1 dode gebleven. Stilte voor de storm.
DAT DOEN WE NIET.quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:14 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Als je de grenzen open zet, ja dan is dat inderdaad zo.
Misschien kunnen we dan samen vluchtenquote:Op zaterdag 5 september 2015 17:13 schreef Copycat het volgende:
[..]
80% van mijn gezin is allochtoon.quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:12 schreef Ill-Skillz het volgende:
In Nederland heeft men Rozendaal en Roosendaal. Geen Roozendaal.quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:12 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Eergisteren ging er weer eentje door het lint in Roozendaal. Nu hebben we allemaal wel eens onze dag niet, maar dat soort mensen grijpt dat gelijk naar het pistool. Gelukkig is het deze keer bij 1 dode gebleven. Stilte voor de storm.
Zou verkrachtenquote:Op zaterdag 5 september 2015 17:13 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ga condooms uitdelen en doe er 5 jaar over. Win-win-winquote:Op zaterdag 5 september 2015 17:13 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
De huidige migratie is migratie van achterlijkheid. Historische migratie is ondernemerschap. Dat is niet te vergelijken. Het grootste deel van migratiestromen is te wijten aan een geboorteoverschot in ontwikkelingslanden. 4 - 8 kinderen per vrouw dat kan niet goed gaan. Daar moet wat aan gedaan worden.
Ik denk dat de familie van het slachtoffer niet om jouw grapje kan lachen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:14 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Kijk maar uit, volgens Kloothommel pak je binnenkort een pistool om de eckte Nederlanders te vermoorden.
Wel een uitkomst voor de maagdelijke FOK!-ers die massa-immigratie.quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:14 schreef Queller het volgende:
[..]
Ja, dat doen ze inderdaad állemaal... Tuig is het. Met stromen tegelijk!
Hoe vaak ben jij al verkracht terwijl je in een kartonnen doos op een huurhuis zat te wachten?
Aantal moorden was nog niet zo laag sinds 1996 (Sinds dat jaar meet men het.) Er gaat iets dus niet helemaal goed in uw argumentatie.quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:12 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
De storm: http://joostniemoller.nl/(...)ar-een-burgeroorlog/quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:12 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:14 schreef Queller het volgende:
[..]
Ja, dat doen ze inderdaad állemaal... Tuig is het. Met stromen tegelijk!
Hoe vaak ben jij al verkracht terwijl je in een kartonnen doos op een huurhuis zat te wachten?
Wie zegt dat ik dat niet al heb gedaanquote:Op zaterdag 5 september 2015 17:14 schreef Xa1pt het volgende:
Kijk maar uit, volgens Kloothommel pak je binnenkort een pistool om de eckte Nederlanders te vermoorden.
Geert Wilders is zelfs een allochtoon. Zo zie je maar hoe weinig die termen betekenen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:13 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik ben volgens de statistieken allochtoon...
Geboren uit teruggekeerde gelukszoekers. Dat dan weer wel
Als je geld boven een mensenleven gaat plaatsen, ben je verkeerd bezig in mijn opinie.quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:13 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ja, ja. Dat klopt wel.
Maar nog nooit was er een land waar je gratis geld kan ophalen.
Ik kan anders wel lachen om dit zwakzinnige gelul.quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:15 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ik denk dat de familie van het slachtoffer niet om jouw grapje kan lachen.
Het is echt te triest voor woorden dat mensen zich zo bang laten maken door mensen die in eerste instantie veel meer angst in hun donder hebben en gruwelijkheden hebben meegemaakt.quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:14 schreef tofastTG het volgende:
0,03% van de Europese bevolking. Dat is het getal wat ertoe doet.
0,03. 'the EU's entire 2014 asylum influx accounted for just 0.03% of its population as a whole'.
http://www.geenstijl.nl/m(...)n_straks_minder.html
Ondertussen is inmiddels 7% van de bevolking van Jordanië vluchteling. Voordat europa ook maar de helft van dat percentage bereikt is Syrië, letterlijk, leeg.
Maargoed, maakt u zich maar met z'n allen hartstikke druk. Heb je wat te doen in het weekend.
Zoals hierboven: lies, damned lies and statistics.quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:14 schreef tofastTG het volgende:
0,03. 'the EU's entire 2014 asylum influx accounted for just 0.03% of its population as a whole'.
Ondertussen is inmiddels 7% van de bevolking van Jordanië vluchteling. Voordat europa ook maar de helft van dat percentage bereikt is Syrië, letterlijk, leeg.
Maargoed, maakt u zich maar met z'n allen hartstikke druk. Heb je wat te doen in het weekend.
Nederland wordt groot met het toelaten van mensen uit achterlijke culturen? Waarom is Afrika dan nog zo arm?quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:13 schreef Dven het volgende:
[..]
Een geloof dat al langer in Europa aanwezig is dan dat Nederland bestaat willen aanpakken en klein houden
Je kwam eerst over als een slecht ingelicht iemand met een verkeerd beeld van het vluchtelingenproblematiek.
Nu blijk je helaas gewoon FP-materiaal te zijn.
Vandaar die kribbige toon.quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:15 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
80% van mijn gezin is allochtoon.
0,03%, een getal wat elk jaar toeneemt. Die 0,03% haalt familie over. Krijgen veel meer kinderen dan Europeanen. Wij zitten in Nederland ook al over die 7%.quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:14 schreef tofastTG het volgende:
Ey, nou niet alles met cijfers gaan onderbouwen, want dan is het niet leuk meerquote:Op zaterdag 5 september 2015 17:16 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Aantal moorden was nog niet zo laag sinds 1996 (Sinds dat jaar meet men het.) Er gaat iets dus niet helemaal goed in uw argumentatie.
Ja, weet je hoeveel geld ik elke maand kwijt ben aan die allochtonen?quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:17 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Vandaar die kribbige toon.
Nederland is groot geworden door tolerantie, pragmatisme en vrijheid. Niet door dit xenofobe en kortzichtige denken.quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:17 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Nederland wordt groot met het toelaten van mensen uit achterlijke culturen?
Een organisatie die condooms+voorlichting gaat uitdelen in Afrika heeft mij als donateur.quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:15 schreef Queller het volgende:
[..]
Ga condooms uitdelen en doe er 5 jaar over. Win-win-win
7% wat?quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:18 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
0,03%, een getal wat elk jaar toeneemt. Die 0,03% haalt familie over. Krijgen veel meer kinderen dan Europeanen. Wij zitten in Nederland ook al over die 7%.
quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:18 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
0,03%, een getal wat elk jaar toeneemt. Die 0,03% haalt familie over. Krijgen veel meer kinderen dan Europeanen. Wij zitten in Nederland ook al over die 7%.
Dan moet je maar wat vaker gaan neuken.quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:18 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat soort door oorlog getraumatiseerde mensen. Wat is er mis met die waarneming?quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:15 schreef Dven het volgende:
[..]
In Nederland heeft men Rozendaal en Roosendaal. Geen Roozendaal.
En spreken over "Dat soort" mensenHoe laag kan je gaan?
Hoe noem je het wanneer je blanke buurman iemand doodschiet? Die is dan geïndoctrineerd geraakt door alle buitenlanders?
![]()
Manmanmanman
Oke. Maar je begrijpt wel het andere rekensommetje? Als ALLE Syriërs hun land verlaten en asiel aanvragen in Europa hebben we het nog steeds maar over 3,5% van de Europese bevolking.quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:17 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Zoals hierboven: lies, damned lies and statistics.
Die 0.03% komt uit de duim van Juncker.
Die bubble van tolerantie is allang doorgeprikt. Het bleek vooral desinteresse zijn. 'Zolang je me maar niet in de weg zit'.quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:18 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nederland is groot geworden door tolerantie, pragmatisme en vrijheid. Niet door dit xenofobe en kortzichtige denken.
Na de tweede wereldoorlog is de autochtone Nederlander toch ook met dank aan de door de WWII opgelopen trauma's gaan moorgen?quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:19 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dat soort door oorlog getraumatiseerde mensen. Wat is er mis met die waarneming?
Nu gaat het ook weer om honderdduizenden door oorlog getraumatiseerde mensen. Het paard van Troje.
Na WOII zat de wereld vol met door oorlog getraumatiseerde mensen, ik geloof dat we er toch redelijk uit zijn gekomen toen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:19 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dat soort door oorlog getraumatiseerde mensen. Wat is er mis met die waarneming?
Nu gaat het ook weer om honderdduizenden door oorlog getraumatiseerde mensen. Het paard van Troje.
Kunnen de linkse Gutmenschen dit even tot zich nemen?quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:16 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
De storm: http://joostniemoller.nl/(...)ar-een-burgeroorlog/
Omdat Nederlanders uit een hoogwaardige cultuur komen. Nederland is hard gaan werken en heeft het land opgebouwd. Nederlanders hadden ook elders op de wereld hun hand op kunnen houden, zoals massa's van die zgn "vluchtelingen" doen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:19 schreef Dven het volgende:
[..]
Na de tweede wereldoorlog is de autochtone Nederlander toch ook met dank aan de door de WWII opgelopen trauma's gaan moorgen?![]()
Hoe kom je daarbij? We doen het helemaal niet goed op de OESO-index.quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:20 schreef Ill-Skillz het volgende:
[..]
Na WOII zat de wereld vol met door oorlog getraumatiseerde mensen, ik geloof dat we er toch redelijk uit zijn gekomen toen.
Geert Wilders en ik hebben twee dingen gemeen: we zijn allochtoon en hebben geblondeerd haar. Het eerste kan ik niets aan doen. Het tweede overweeg ik met directe ingang te veranderen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:16 schreef Ill-Skillz het volgende:
Geert Wilders is zelfs een allochtoon. Zo zie je maar hoe weinig die termen betekenen.
Nederland zou nog groter kunnen worden als we een aantal achterlijken uitzetten. Ik stem op jouquote:Op zaterdag 5 september 2015 17:17 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Nederland wordt groot met het toelaten van mensen uit achterlijke culturen? Waarom is Afrika dan nog zo arm?
Kom eens van je reet en ga zelf eens iets doen. Luie donderquote:Op zaterdag 5 september 2015 17:18 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Een organisatie die condooms+voorlichting gaat uitdelen in Afrika heeft mij als donateur.
En dus? Wat moet dat ons zeggen? Volgens jou hebben we die gastarbeiders niet nodig gehad? Hadden we direct na WO2 een fort van NL moeten maken en het zelf moeten oplossen?quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:19 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ruim 11% niet-westerse allochtonen.
Kortzichtig.quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:16 schreef Ill-Skillz het volgende:
Als je geld boven een mensenleven gaat plaatsen, ben je verkeerd bezig in mijn opinie.
En een beetje kinderen uitpoepen om Europa blank te houden, zit er bij jou ook al niet in. Ondanks je twee extra slaapkamers en garage.quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:19 schreef motorbloempje het volgende:
Gr Gr vanuit m'n koophuis met garage en 2 slaapkamers over
Geen schijn van kans, je mocht emigreren en je dan kapot werken om in een ander land een goed bestaan op te bouwen en dat deden mensen toen ook.quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:21 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Omdat Nederlanders uit een hoogwaardige cultuur komen. Nederland is hard gaan werken en heeft het land opgebouwd. Nederlanders hadden ook elders op de wereld hun hand op kunnen houden, zoals massa's van die zgn "vluchtelingen" doen.
Hoogwaardige cultuur, laat me niet lachen. We leven niet in de achttiende eeuw. Iedere cultuur is aangepast aan de omstandigheden waarin zij voorkomen. Nederland is geworden zoals het is door pure mazzel en toeval, niet doordat er hoogwaardige mensen wonen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:21 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Omdat Nederlanders uit een hoogwaardige cultuur komen. Nederland is hard gaan werken en heeft het land opgebouwd. Nederlanders hadden ook elders op de wereld hun hand op kunnen houden, zoals massa's van die zgn "vluchtelingen" doen.
Ik vroeg het je al eerder, maar je negeerde het: hoeveel heb jij bijgedragen? Of heb je er ook alleen maar van geprofiteerd?quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:21 schreef JanKorteachternaam het volgende:
En weer een post met persoonlijke aanvallen, vanuit het pro-immigratie kamp.quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:21 schreef Queller het volgende:
[..]
Geert Wilders en ik hebben twee dingen gemeen: we zijn allochtoon en hebben geblondeerd haar. Het eerste kan ik niets aan doen. Het tweede overweeg ik met directe ingang te veranderen.
[..]
Nederland zou nog groter kunnen worden als we een aantal achterlijken uitzetten. Ik stem op jou
[..]
Kom eens van je reet en ga zelf eens iets doen. Luie donder
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |