Je begint het te snappen.quote:Op vrijdag 4 september 2015 23:20 schreef Copycat het volgende:
Maar fijn dat ook de vluchteling eerst aan zichzelf en naasten mag denken.
Ik snap inderdaad dat de vluchteling zijn naasten naar betere oorden brengt. Zou ik ook doen.quote:
Daar ben ik het mee eens. Ik zou het zelf ook doen.quote:Op vrijdag 4 september 2015 23:23 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik snap inderdaad dat de vluchteling zijn naasten naar betere oorden brengt. Zou ik ook doen.
Precies. En die menselijkheid en fatsoen ontbreken momenteel. Er is alleen dwang.quote:Op vrijdag 4 september 2015 23:27 schreef Copycat het volgende:
Nee, dat zou idd geen kwestie van dwingen moeten zijn, maar van menselijkheid en fatsoen.
Mooi he. Nog even en hij opent niet alleen zijn hart, maar ook zijn huis voor zijn medemens.quote:Op vrijdag 4 september 2015 23:31 schreef Beathoven het volgende:
Tjong, de user die via het account Dr. Kloothommel loopt te trollen heeft het licht ook gezien.
Zeewolde en hun lokale economie kan deze mensen goed gebruikenquote:Op vrijdag 4 september 2015 23:29 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Precies. En die menselijkheid en fatsoen ontbreken momenteel. Er is alleen dwang.
Zoals nu in Zeewolde. De inwoners willen geen AZC met 900 migranten.
Toch komt het er. Door dwang.
Dan opent ie eens wat meer dan alleen de voordeur om boodschappen te doen.quote:Op vrijdag 4 september 2015 23:32 schreef Copycat het volgende:
[..]
Mooi he. Nog even en hij opent niet alleen zijn hart, maar ook zijn huis voor zijn medemens.
Vooral dat hij nu in de media wordt neergezet als 'zielig' en dat hij geen andere keus heeft gehad. Dat als hij niet gekozen had om met een opblaasboot het water op te gaan, dat het hele gezin dan nu midden in de oorlog aan het vrezen was voor hun leven.quote:Op vrijdag 4 september 2015 23:00 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar het verkoopt beter om de Barmhartige Samaritaan uit te hangen.
Ik heb anders gisteren in de media best een aantal Zeewoldenaren gezien en gehoord die er geen problemen mee hebben. Vallen die in jouw telling niet onder 'bewoners van Zeewolde'?quote:Op vrijdag 4 september 2015 23:29 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Zoals nu in Zeewolde. De inwoners willen geen AZC met 900 migranten.
Er zijn altijd hoopvolle mensen.quote:Op vrijdag 4 september 2015 23:44 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik heb anders gisteren in de media best een aantal Zeewoldenaren gezien en gehoord die er geen problemen mee hebben. Vallen die in jouw telling niet onder 'bewoners van Zeewolde'?
Ja, vast en zeker. Mijn bron was o.a. Radio 1 (of hoe dat tegenwoordig ook maar heet).quote:Op vrijdag 4 september 2015 23:52 schreef Physsic het volgende:
Er zijn altijd hoopvolle mensen.
Maar ook tegenstanders.
https://m.facebook.com/pa(...)lde/1626865230892805
De publieke omroep doet aan zieligheidsradio-tv . Belichten het aan 1 kantquote:Op vrijdag 4 september 2015 23:55 schreef Queller het volgende:
[..]
Ja, vast en zeker. Mijn bron was o.a. Radio 1 (of hoe dat tegenwoordig ook maar heet).
Ja, en mijn oma speelt trompet. Dat is best gek, want ze is al 27 jaar dood...quote:Op zaterdag 5 september 2015 00:00 schreef PowerLoungen het volgende:
De publieke omroep doet aan zieligheidsradio-tv . Belichten het aan 1 kant
Je hebt het punt dus volledig gemist , wat een verrassing..quote:Op zaterdag 5 september 2015 00:01 schreef Queller het volgende:
[..]
Ja, en mijn oma speelt trompet. Dat is best gek, want ze is al 27 jaar dood...
Kom op zeg. Ik ben niet debiel of zo. Wat is er zieligheidsradiotv aan een item met mensen die in Zeewolde wonen en aangeven dat het ze verder niet zo kan boeien of er een AZC komt?
Die tellen ook mee. Maar een meerderheid van 60% is tegen. Dat zijn natuurlijk allemaal racisten.quote:Op vrijdag 4 september 2015 23:44 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik heb anders gisteren in de media best een aantal Zeewoldenaren gezien en gehoord die er geen problemen mee hebben. Vallen die in jouw telling niet onder 'bewoners van Zeewolde'?
Nee, maar als Europa vanaf het begin gewoon de mensen van de zee had gehaald, en teruggezet op strand waarvan ze zijn vertrokken, was het 'bootvluchtelingen'-probleem wel beperkt gebleven.quote:Op zaterdag 5 september 2015 00:27 schreef Shreyas het volgende:
Het is niet onze (Europa's) verantwoordelijkheid om welke vluchteling dan ook te redden, wie of waar dat ook mag zijn. Als we een vluchteling redden mag dat gezien worden als heuse heldendaad. Laten we het dus niet omdraaien, wij moeten ons niet schuldig voelen als vluchtelingen de overtocht niet halen.
En hoe weet je van welk strand ze waren vertrokken?quote:Op zaterdag 5 september 2015 00:34 schreef Physsic het volgende:
[..]
Nee, maar als Europa vanaf het begin gewoon de mensen van de zee had gehaald, en teruggezet op strand waarvan ze zijn vertrokken, was het 'bootvluchtelingen'-probleem wel beperkt gebleven.
Dan kan Europa niet voorkomen, het is ook niet onze verantwoordelijkheid.quote:Mensen gaan echt geen duizenden euro's betalen aan een boottocht waarmee ze de overkant niet halen. Dan hadden al die mensen niet hoeven te verdrinken.
Ook daar hoeven wij niet wakker van te liggenquote:Bovendien ben je dan de mensensmokkelaars niet aan een salaris aan het helpen.
Australië hoeft geen goodwill te kweken bij Afrikaanse landen of Moslimlanden, op één of andere manier probeert Europa dat wel te doenquote:Australië heeft dat beter aangepakt.
Geschrokken!quote:Op zaterdag 5 september 2015 00:30 schreef Physsic het volgende:
"Overlast door bewoners AZC Markelo
Bewoners van de buurtschap Herike eisen sluiting van het asielzoekerscentrum Markelo. De bewoners voelen zich onveilig na een aanhoudende reeks van diefstallen, seksuele intimidatie en doodsbedreigingen door bewoners van het azc.
Burgemeester Goudt van de gemeente Hof van Twente onderschrijft de problemen en neemt het verzoek tot sluiting serieus. Het Centraal orgaan voor de Opvang van Asielzoekers (COA) is geschrokken van de misstanden. Met een reeks maatregelen wil het COA het vertrouwen in het azc in de buurt terugbrengen."
Ik geloof dat ze dat niet eens mogen doen. Italië heeft jaren geleden een boot teruggestuurd en is daarvoor gestraft.quote:Op zaterdag 5 september 2015 00:37 schreef Shreyas het volgende:
[..]
En hoe weet je van welk strand ze waren vertrokken?
[..]
Dan kan Europa niet voorkomen, het is ook niet onze verantwoordelijkheid.
[..]
Ook daar hoeven wij niet wakker van te liggen
[..]
Australië hoeft geen goodwill te kweken bij Afrikaanse landen of Moslimlanden, op één of andere manier probeert Europa dat wel te doen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |