abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 september 2015 @ 23:22:07 #1
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155830405
Een jongetje van amper twee jaar oud spoelde woensdagochtend aan op het strand van Bodrum. Hij is slechts een van de vele vluchtelingen die omkwamen tijdens hun barre tocht naar het Westen. De beelden van de jongen geven de vluchtelingencrisis een nieuw gezicht en wakkeren de asieldiscussie op sociale media nog heviger aan.

Na de overvolle boten en trucks heeft de vluchtelingencrisis woensdag opnieuw een gezicht gekregen, namelijk dat van een jongetje dat de barre tocht per boot naar het Westen niet overleefde. De jongen, waarschijnlijk van Syrische afkomst, zat op een van de twee boten die woensdagochtend probeerden voet aan Turkse wal te zetten. De boten kapseisden, waardoor minstens elf mensen het leven lieten. Vier andere vluchtelingen konden wel gered worden.

Discussie
Fotografen legden vast hoe het jongetje levenloos op het strand lag en vervolgens werd weggedragen door een Turkse marinier. Ook al is zijn identiteit tot nu toe onbekend, de hartverscheurende beelden laten maar weinig mensen koud en zorgen op sociale media voor veel discussie. ,,Beeld van verdronken 1,5 jaar oud jongetje op Turks strand. Doodsangst. Doodsstrijd. Syrische gezinnen op vlucht mogen bij mij", schrijft de Friese Amarins Spandaw. De Bodegravense Arnoud Proos voegt toe: ,,Alle vluchtelingen uit Syrië samengevoegd in één beeld van een verdronken, aangespoeld jongetje. Wat een ellende."

Sommige twitteraars vinden de beelden zo heftig, dat ze ze liever niet gezien zouden hebben. De Rotterdamse Joël laat weten: ,,Ik snap niet dat mensen bij een bericht over vluchtelingen een foto plaatsen van aangespoelde lichamen. Ik hoef dat niet te zien..."

Ook Rob Pietersen van Stichting Vluchteling geeft aan geschokt te zijn: ,,Wat een afgrijselijke foto. Ben er even stil van." Op de vraag wat nu het lot van deze mensen is, kan hij maar moeilijk antwoord geven. ,,Dit is aan de lokale autoriteiten. Identificeren zal vaak lastig zijn. Smokkelaars nemen vaak de papieren in. Ik vrees het ergste dus."

Patrouille
De beelden zijn ook een doorn in het oog van de Europese Unie, die juist een paar maanden geleden meer budget vrijmaakte voor het redden van vluchtelingen. Verschillende landen boden extra patrouilleschepen aan, nadat in april een schip met 800 mensen aan boord was vergaan. Onder de naam Operatie Triton, zoals de EU-missie heet, zijn dit jaar al ruim 200.000 vluchtelingen wel levend van boten gered.

Alle inspanningen ten spijt kwamen er dit jaar tot nu toe ruim 2000 migranten om bij een poging om via de Middellandse Zee Europa te bereiken. De algemeen directeur van de International Organization for Migration hoopt dan ook dat er snel een echte oplossing komt voor het probleem: ,,Het is onacceptabel dat mensen die in de 21ste eeuw moeten vluchten voor conflicten, vervolgingen, ellende en verval zulke vreselijke dingen moeten meemaken in hun thuisland, laat staan onderweg, en dan vervolgens sterven op de drempel van Europa."

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-nieuw-gezicht.dhtml

Beelden zeggen soms meer dan woorden. :{

:{
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 4 september 2015 @ 23:22:51 #2
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155830425
quote:
17s.gif Op vrijdag 4 september 2015 23:20 schreef Copycat het volgende:
Maar fijn dat ook de vluchteling eerst aan zichzelf en naasten mag denken.
Je begint het te snappen.
  vrijdag 4 september 2015 @ 23:23:47 #3
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155830452
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 23:22 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

Je begint het te snappen.
Ik snap inderdaad dat de vluchteling zijn naasten naar betere oorden brengt. Zou ik ook doen.
  vrijdag 4 september 2015 @ 23:25:24 #4
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155830496
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 september 2015 23:23 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik snap inderdaad dat de vluchteling zijn naasten naar betere oorden brengt. Zou ik ook doen.
Daar ben ik het mee eens. Ik zou het zelf ook doen.

Maar dat wil nog niet zeggen dat de mensen die al wonen in de betere oorden gedwongen moeten worden om maar een oneindig aantal van die vluchtelingen op te nemen.

Dat is de keerzijde, die jij nog niet snapt.
  vrijdag 4 september 2015 @ 23:27:38 #5
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155830571
Nee, dat zou idd geen kwestie van dwingen moeten zijn, maar van menselijkheid en fatsoen.
  vrijdag 4 september 2015 @ 23:29:36 #6
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155830630
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 september 2015 23:27 schreef Copycat het volgende:
Nee, dat zou idd geen kwestie van dwingen moeten zijn, maar van menselijkheid en fatsoen.
Precies. En die menselijkheid en fatsoen ontbreken momenteel. Er is alleen dwang.

Zoals nu in Zeewolde. De inwoners willen geen AZC met 900 migranten.

Toch komt het er. Door dwang.
pi_155830679
Tjong, de user die via het account Dr. Kloothommel loopt te trollen heeft het licht ook gezien.
  vrijdag 4 september 2015 @ 23:32:08 #8
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_155830706
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 23:31 schreef Beathoven het volgende:
Tjong, de user die via het account Dr. Kloothommel loopt te trollen heeft het licht ook gezien.
Mooi he. Nog even en hij opent niet alleen zijn hart, maar ook zijn huis voor zijn medemens.
  vrijdag 4 september 2015 @ 23:37:06 #9
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_155830850
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 23:29 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Precies. En die menselijkheid en fatsoen ontbreken momenteel. Er is alleen dwang.

Toch komt het er. Door dwang.
Zeewolde en hun lokale economie kan deze mensen goed gebruiken
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_155830905
quote:
17s.gif Op vrijdag 4 september 2015 23:32 schreef Copycat het volgende:

[..]

Mooi he. Nog even en hij opent niet alleen zijn hart, maar ook zijn huis voor zijn medemens.
Dan opent ie eens wat meer dan alleen de voordeur om boodschappen te doen.
pi_155830920
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 23:00 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Inderdaad. Maar het verkoopt beter om de Barmhartige Samaritaan uit te hangen.
Vooral dat hij nu in de media wordt neergezet als 'zielig' en dat hij geen andere keus heeft gehad. Dat als hij niet gekozen had om met een opblaasboot het water op te gaan, dat het hele gezin dan nu midden in de oorlog aan het vrezen was voor hun leven.

Gelukkig voor hem krijg hij nu van alle kanten hulp aangeboden, dus die nieuwe tanden zullen er ook wel komen. Wel zonde dat hij er zijn gezin voor heeft ingeleverd.
Prioriteiten stellen, he.
pi_155831049
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 23:29 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Ik heb anders gisteren in de media best een aantal Zeewoldenaren gezien en gehoord die er geen problemen mee hebben. Vallen die in jouw telling niet onder 'bewoners van Zeewolde'?
pi_155831276
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 23:44 schreef Queller het volgende:

[..]

Ik heb anders gisteren in de media best een aantal Zeewoldenaren gezien en gehoord die er geen problemen mee hebben. Vallen die in jouw telling niet onder 'bewoners van Zeewolde'?
Er zijn altijd hoopvolle mensen.

Maar ook tegenstanders.
https://m.facebook.com/pa(...)lde/1626865230892805
pi_155831350
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2015 23:52 schreef Physsic het volgende:
Er zijn altijd hoopvolle mensen.

Maar ook tegenstanders.
https://m.facebook.com/pa(...)lde/1626865230892805
Ja, vast en zeker. Mijn bron was o.a. Radio 1 (of hoe dat tegenwoordig ook maar heet).
  zaterdag 5 september 2015 @ 00:00:07 #15
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_155831469
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 23:55 schreef Queller het volgende:

[..]

Ja, vast en zeker. Mijn bron was o.a. Radio 1 (of hoe dat tegenwoordig ook maar heet).
De publieke omroep doet aan zieligheidsradio-tv . Belichten het aan 1 kant
RED ONS HENNIEGOD
pi_155831502
quote:
9s.gif Op zaterdag 5 september 2015 00:00 schreef PowerLoungen het volgende:
De publieke omroep doet aan zieligheidsradio-tv . Belichten het aan 1 kant
Ja, en mijn oma speelt trompet. Dat is best gek, want ze is al 27 jaar dood...

Kom op zeg. Ik ben niet debiel of zo. Wat is er zieligheidsradiotv aan een item met mensen die in Zeewolde wonen en aangeven dat het ze verder niet zo kan boeien of er een AZC komt?
  zaterdag 5 september 2015 @ 00:02:57 #17
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_155831529
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 00:01 schreef Queller het volgende:

[..]

Ja, en mijn oma speelt trompet. Dat is best gek, want ze is al 27 jaar dood...

Kom op zeg. Ik ben niet debiel of zo. Wat is er zieligheidsradiotv aan een item met mensen die in Zeewolde wonen en aangeven dat het ze verder niet zo kan boeien of er een AZC komt?
Je hebt het punt dus volledig gemist , wat een verrassing..
RED ONS HENNIEGOD
  zaterdag 5 september 2015 @ 00:07:00 #18
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155831611
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 23:44 schreef Queller het volgende:

[..]

Die tellen ook mee. Maar een meerderheid van 60% is tegen. Dat zijn natuurlijk allemaal racisten.
pi_155832020
Bij Pauw was een vrouw uit Markelo die vertelde dat daar 22jaar lang een azc is geweest; meer asielzoekers dan bewoners in Markelo zelf.
De eerste jaren waren er weinig problemen, maar uiteindelijk is het beleid veranderd, waardoor de laatste 4 jaren een drama was.
Iets met "de ambulance komt, de politie komt, en de lijkwagen gaat weg."
In 2012 is het azc gesloten. De kinderen durfde er niet meer langs als ze naar school moesten.
Helaas kreeg de vrouw niet de kans het probleem verder uit te leggen.
pi_155832021
Het is niet onze (Europa's) verantwoordelijkheid om welke vluchteling dan ook te redden, wie of waar dat ook mag zijn. Als we een vluchteling redden mag dat gezien worden als heuse heldendaad. Laten we het dus niet omdraaien, wij moeten ons niet schuldig voelen als vluchtelingen de overtocht niet halen.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_155832080
"Overlast door bewoners AZC Markelo

Bewoners van de buurtschap Herike eisen sluiting van het asielzoekerscentrum Markelo. De bewoners voelen zich onveilig na een aanhoudende reeks van diefstallen, seksuele intimidatie en doodsbedreigingen door bewoners van het azc.
Burgemeester Goudt van de gemeente Hof van Twente onderschrijft de problemen en neemt het verzoek tot sluiting serieus. Het Centraal orgaan voor de Opvang van Asielzoekers (COA) is geschrokken van de misstanden. Met een reeks maatregelen wil het COA het vertrouwen in het azc in de buurt terugbrengen."
pi_155832168
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 00:27 schreef Shreyas het volgende:
Het is niet onze (Europa's) verantwoordelijkheid om welke vluchteling dan ook te redden, wie of waar dat ook mag zijn. Als we een vluchteling redden mag dat gezien worden als heuse heldendaad. Laten we het dus niet omdraaien, wij moeten ons niet schuldig voelen als vluchtelingen de overtocht niet halen.
Nee, maar als Europa vanaf het begin gewoon de mensen van de zee had gehaald, en teruggezet op strand waarvan ze zijn vertrokken, was het 'bootvluchtelingen'-probleem wel beperkt gebleven.
Mensen gaan echt geen duizenden euro's betalen aan een boottocht waarmee ze de overkant niet halen. Dan hadden al die mensen niet hoeven te verdrinken.
Bovendien ben je dan de mensensmokkelaars niet aan een salaris aan het helpen.

Australië heeft dat beter aangepakt.
pi_155832216
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 00:34 schreef Physsic het volgende:

[..]

Nee, maar als Europa vanaf het begin gewoon de mensen van de zee had gehaald, en teruggezet op strand waarvan ze zijn vertrokken, was het 'bootvluchtelingen'-probleem wel beperkt gebleven.
En hoe weet je van welk strand ze waren vertrokken?

quote:
Mensen gaan echt geen duizenden euro's betalen aan een boottocht waarmee ze de overkant niet halen. Dan hadden al die mensen niet hoeven te verdrinken.
Dan kan Europa niet voorkomen, het is ook niet onze verantwoordelijkheid.

quote:
Bovendien ben je dan de mensensmokkelaars niet aan een salaris aan het helpen.
Ook daar hoeven wij niet wakker van te liggen

quote:
Australië heeft dat beter aangepakt.
Australië hoeft geen goodwill te kweken bij Afrikaanse landen of Moslimlanden, op één of andere manier probeert Europa dat wel te doen
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  zaterdag 5 september 2015 @ 00:39:57 #24
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155832279
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 00:30 schreef Physsic het volgende:
"Overlast door bewoners AZC Markelo

Bewoners van de buurtschap Herike eisen sluiting van het asielzoekerscentrum Markelo. De bewoners voelen zich onveilig na een aanhoudende reeks van diefstallen, seksuele intimidatie en doodsbedreigingen door bewoners van het azc.
Burgemeester Goudt van de gemeente Hof van Twente onderschrijft de problemen en neemt het verzoek tot sluiting serieus. Het Centraal orgaan voor de Opvang van Asielzoekers (COA) is geschrokken van de misstanden. Met een reeks maatregelen wil het COA het vertrouwen in het azc in de buurt terugbrengen."
Geschrokken!

Terwijl bekend is dat 20% van de asielzoekers een crimineel verleden meeneemt. Terwijl bekend is dat ze allerlei etnische groepen bij elkaar zetten die elkaars bloed wel kunnen drinken. Terwijl bekend is dat die gelukszoekers jarenlang moeten wachten tot ze niet uitgezet worden, waardoor ze zich bijna letterlijk doodvervelen.

Vertrouwen terugbrengen!

Dat betekent nog maar eens uitleggen hoe goed die opvang toch is. Dat de criminaliteit heus wel meevalt. En dat ze een paar extra politiesmurfen laten patrouilleren 's nachts. En dat toegang dan maar naar de andere zijde wordt verplaatst.
pi_155832315
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 00:37 schreef Shreyas het volgende:

[..]

En hoe weet je van welk strand ze waren vertrokken?

[..]

Dan kan Europa niet voorkomen, het is ook niet onze verantwoordelijkheid.

[..]

Ook daar hoeven wij niet wakker van te liggen

[..]

Australië hoeft geen goodwill te kweken bij Afrikaanse landen of Moslimlanden, op één of andere manier probeert Europa dat wel te doen
Ik geloof dat ze dat niet eens mogen doen. Italië heeft jaren geleden een boot teruggestuurd en is daarvoor gestraft.
Dat het niet de verantwoordelijkheid is van Europa kan zijn. Ik lig ook echt niet wakker van de mensen die verdrinken.
Maar als je iedereen maar van de zee plukt en in Griekenland/Italië dropt, dan is het toch een keer vol?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')