abonnement Unibet Coolblue
pi_155828156
Hoi allemaal,

Sinds enige tijd heb ik in toenemende mate last van angst in de auto, trein, boot etc. Ik heb daar dit topic over geopend: R&P / Agorafobie

Hoewel ik dit als een groot probleem ervaar, is het niet zo dat ik een hopeloos figuur ben en niet meer te redden oid. Heb gewoon een prettig leven en een leuke baan verder, je ziet het niet aan me af en mensen weten het ook niet van me. Ik merk echter wel dat ik (en daar wil ik nu op focussen) bijna niet meer bij andere mensen in de auto durf. Daar wil ik aan gaan werken door af en toe met anderen mee te rijden, en dan specifiek stukjes op de snelweg. Zo hoop ik het meerijden als iets normalers te gaan zien, en minder angst te hebben in de toekomst.

Het probleem richt zich echt op meerijden, aangezien ik jaarlijks zo'n 30.000 kilometer rij en de angst is als ik zelf rij vele malen minder.

Mijn concrete vraag: wie heeft er zin en tijd om één of meerdere keren met mij een (klein) stukje te rijden op de snelweg? Dat kan uiteraard in mijn auto, en ter compensatie doe ik graag iets terug, dat mag je zelf aangeven.

Ik woon vlakbij Schiphol maar rij er graag een stukje voor om. Omdat dit account nieuw is, vermoed ik dat ik geen persoonlijke berichten kan ontvangen maar de DM-functie werkt wel. Je kunt uiteraard ook in dit topic reageren.

Ik hoop dat er iets uit komt, alvast bedankt voor het meedenken!
pi_155828299
Weet je zeker dat dit een goede methode voor je is? Dan bedoel ik dus jezelf forceren mee te rijden met mensen, veroorzaakt dat niet alleen maar meer angst?

En waarom liever een vreemdeling via internet en niet een goede vriend(in) die je al vertrouwt?
pi_155828316
Ik wil best een stukje met je rijden, zelf woon ik een paar kilometer boven Amsterdam, maar ik ken je angsten een beetje. Zelf heb ik rijangst gehad op snelwegen door een aantal aanrijdingen. Ik ben er inmiddels redelijk overheen, voornamelijk door zelf te gaan rijden (met begeleiding, dat dan weer wel).

Is het een optie om dit gewoon overdag te doen tijdens werktijden of zoek je iemand voor juist in de spits?
pi_155828347
Doen, doen en nog eens doen. Tot je ineens denkt: gut, wat was nou eigenlijk al die weken / maanden / jaren het probleem? :?

Als ik wat meer in de buurt woonde, ging ik met liefde dagelijks met je op stap. Zoek tot je iemand vindt, en laat het je er niet onder krijgen. Succes ^O^
pi_155828364
quote:
11s.gif Op vrijdag 4 september 2015 22:15 schreef RacerDKB het volgende:
Weet je zeker dat dit een goede methode voor je is? Dan bedoel ik dus jezelf forceren mee te rijden met mensen, veroorzaakt dat niet alleen maar meer angst?
Hier kan ik wel antwoord op geven: Dit zou je juist wat vertrouwen moeten geven, forceren om mét andere mensen te rijden. En daarnaast kunnen ze het stuur dan altijd over nemen.
quote:
En waarom liever een vreemdeling via internet en niet een goede vriend(in) die je al vertrouwt?
Hier ben ik wel benieuwd naar.
pi_155828441
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 september 2015 22:18 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Hier kan ik wel antwoord op geven: Dit zou je juist wat vertrouwen moeten geven, forceren om mét andere mensen te rijden. En daarnaast kunnen ze het stuur dan altijd over nemen.
Nouja als iemand continu aan het bumperkleven is of te hard rijdt of over het algemeen veel risico neemt lijkt het me alleen maar meer angsten te geven :o
pi_155828558
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 september 2015 22:20 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Nouja als iemand continu aan het bumperkleven is of te hard rijdt of over het algemeen veel risico neemt lijkt het me alleen maar meer angsten te geven :o
Dan kan de bijrijder altijd op een persoon inpraten, vooral als diegene dezelfde angsten/ervaringen heeft gehad. Werkte bij mij echt prima (m'n vrouw al bijrijder op snelwegen :) ). Je kan altijd wel ergens even een pauze houden in dat geval (tankstation, maar Rijkswaterstaat zit er ook niet mee als je dan even stopt op een vluchtstrook om te wisselen van bestuurder, heb ik gemerkt). Daarom is een bijrijder met rijbewijs gewoon een goed iets in zo'n geval.

Beter dan dat iemand dan alleen op pad gaat.
pi_155828679
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 september 2015 22:20 schreef RacerDKB het volgende:
Nouja als iemand continu aan het bumperkleven is of te hard rijdt of over het algemeen veel risico neemt lijkt het me alleen maar meer angsten te geven :o
Denk niet dat het bij TS om die angst draait (maar ik kan me vergissen; kan TS zelf een stuk beter antwoord op geven).
pi_155829219
quote:
11s.gif Op vrijdag 4 september 2015 22:15 schreef RacerDKB het volgende:
Weet je zeker dat dit een goede methode voor je is? Dan bedoel ik dus jezelf forceren mee te rijden met mensen, veroorzaakt dat niet alleen maar meer angst?

En waarom liever een vreemdeling via internet en niet een goede vriend(in) die je al vertrouwt?
Ja, ik bezoek sinds kort een arts en er is aangegeven dat het aangaan van je angst een onmisbare stap is in het 'genezen'. Ik heb dit in mijn eigen omgeving alleen voor mezelf gehouden, daarom zoek ik iemand die me niet kent.
pi_155829327
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 september 2015 22:16 schreef LompeHork het volgende:
Ik wil best een stukje met je rijden, zelf woon ik een paar kilometer boven Amsterdam, maar ik ken je angsten een beetje. Zelf heb ik rijangst gehad op snelwegen door een aantal aanrijdingen. Ik ben er inmiddels redelijk overheen, voornamelijk door zelf te gaan rijden (met begeleiding, dat dan weer wel).

Is het een optie om dit gewoon overdag te doen tijdens werktijden of zoek je iemand voor juist in de spits?
Hartelijk dank voor je post, ik heb je een DM gestuurd!
pi_155829342
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 22:27 schreef Queller het volgende:

[..]

Denk niet dat het bij TS om die angst draait (maar ik kan me vergissen; kan TS zelf een stuk beter antwoord op geven).
Het gaat niet om rijkwaliteit of het risico op een ongeluk, maar puur het in de auto zitten en er niet zelf de controle over hebben.
pi_155829449
Overigens iedereen bedankt voor de snelle reacties!
  vrijdag 4 september 2015 @ 22:55:24 #13
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_155829537
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 22:45 schreef icarus90 het volgende:

[..]

Ja, ik bezoek sinds kort een arts en er is aangegeven dat het aangaan van je angst een onmisbare stap is in het 'genezen'. Ik heb dit in mijn eigen omgeving alleen voor mezelf gehouden, daarom zoek ik iemand die me niet kent.
Waarom hou je het voor je zelf? Daar zijn vrienden en familie toch voor?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_155829653
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2015 22:55 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Waarom hou je het voor je zelf? Daar zijn vrienden en familie toch voor?
Ik denk dat iedereen die afweging voor zichzelf moet maken, ik voel me er (nu) niet prettig bij.
  vrijdag 4 september 2015 @ 23:15:09 #15
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_155830193
Heb zelf een trein-fobie gehad, en (nog) geen rijbewijs dus wil best een stukje met je treinen als je daar iets aan hebt?
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_155831336
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2015 23:15 schreef houdjemond het volgende:
Heb zelf een trein-fobie gehad, en (nog) geen rijbewijs dus wil best een stukje met je treinen als je daar iets aan hebt?
Ik doe er nu nog niks mee, maar wellicht in de toekomst. Super bedankt voor je aanbod, geldt ook wederzijds indien je je rijbewijs haalt ;)
pi_155831735
Maakt het type auto ook nog uit? Bij mijn auto zit je behoorlijk opgesloten in vergelijking met andere auto's. je kan nogal moeilijk in en uit stappen en alle rij hulpmiddelen ontbreken.
pi_155836155
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2015 00:12 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Maakt het type auto ook nog uit? Bij mijn auto zit je behoorlijk opgesloten in vergelijking met andere auto's. je kan nogal moeilijk in en uit stappen en alle rij hulpmiddelen ontbreken.
Ja hier dacht ik ook aan.

In een Suzuki Alto uit 1996 op de snelweg met 130km/u voel ik me een stuk minder op mijn gemak dan comfortabel en geluidloos in een Audi A6 met 120km/u.

Het rijgedrag van de bestuurder maakt voor mij ook een groot verschil in hoe prettig ik me voel. Als die persoon zelfverzekerd en rustig rijdt dan kan ik ontspannen en let ik niet op de weg, maar als de persoon naar mijn idee matig rijdt of aan het scheuren is ga ik heel erg op de weg letten en als passagier meerijden en voel ik me totaal niet ontspannen.
pi_155839721
quote:
11s.gif Op zaterdag 5 september 2015 11:04 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Ja hier dacht ik ook aan.

In een Suzuki Alto uit 1996 op de snelweg met 130km/u voel ik me een stuk minder op mijn gemak dan comfortabel en geluidloos in een Audi A6 met 120km/u.

Het rijgedrag van de bestuurder maakt voor mij ook een groot verschil in hoe prettig ik me voel. Als die persoon zelfverzekerd en rustig rijdt dan kan ik ontspannen en let ik niet op de weg, maar als de persoon naar mijn idee matig rijdt of aan het scheuren is ga ik heel erg op de weg letten en als passagier meerijden en voel ik me totaal niet ontspannen.
Gokje: het maakt voor TS geen zak uit. Al ga je met paard en wagen versus een Hummer.
pi_155839906
Zou je anders een (half)dagje met een koerier mee willen rijden? Ik heb het al eens gevraagd en je mag mee. Je bent dan wel niet echt verzekerd, er kan vrij weinig gebeuren ;)

Als je mee wil rijden, zal ik het even met werk overleggen qua planning hoe en wat. En ook wel handig, neem je eigen muziek mee ;)
pi_155840502
Het type auto maakt niet heel veel uit, al is een auto met iets minder snelheidsbeleving denk ik nog net wat prettiger, omdat ik het vrijwel alleen op de snelweg heb.

@Meike: jij bent koerier? Klinkt als een interessant aanbod! Ik heb al met enkele mensen contact n.a.v. dit topic, maar dat klinkt ook erg interessant. Wat is ongeveer je werkgebied en werk je ook in het weekend?
pi_155841515
Ik kom met het werk veel in Amsterdam. Mijn werkgebied is eigenlijk wel heel Nederland en daarbuiten.

Ik heb zo ook een ritje van Amsterdam naar bollenstreek en via Utrecht naar huis. Moet je dus alleen wel zorgen voor vervoer terug naar huis/Amsterdam.
pi_155842144
Mocht je nog niet genoeg mensen hebben gevonden dan mag je mij ook wel een PM sturen, ik woon in de buurt (hoofdstad van Noord-Holland) maar heb geen eigen vervoer.
pi_156138264
Kom uit amsterdam maar een stukje met mij meerijden zal je geen goed doen :')
Stom paard
pi_156226378
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 12:29 schreef giepen het volgende:
Kom uit amsterdam maar een stukje met mij meerijden zal je geen goed doen :')
Hoezo niet? :D
Ik ben best geïnteresseerd :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')